Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) baleset (34) bam (3) bérbicikli (30) bicikli (17) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (133) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (4) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (13) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (30) divat (7) downhill (7) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (12) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (15) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (3) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (43) verseny (3) videó (12) világítás (5) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Mennyi hely marad a bicikliúton ajtónyitás után?

2011.08.31. 17:41 - kirk kapitány

Gyakorlatilag semennyi. Ez nemcsak a baleseteiről hírhedt Andrássy úton probléma, hanem például San Franciscóban is.

A kaliforniai közlekedésbiztonságiak nemrég találták ki, hogy a kerékpárutak használóit egy plusz jelzéssel figyelmeztetik a parkóló autók ajtói miatt rájuk leselkedő veszélyre. A San Francisco Municipal Transportation Agency most teszteli, hogy egy oldalra fektetett T felfestésével meg lehet-e előzni az ütközéseket. A T szára a parkoló autók felől addig nyúlik be a bicikliútra, ameddig a nyitott kocsiajtó is beérhet. A jelzés alapján a biciklis egyértelműen érzékelheti, hogy a kerékpárút melyik részén van nagyobb biztonságban.

sf bikelane495.gif

A kísérlet azonban máris felvetett egy sor alapkérdést a veszélyes utakkal kapcsolatban. Mennyi hely van valójában egy parkoló autók mellé kijelölt kerékpárúton a biztonságos haladásra? Érdemes-e ilyen típusú kerékpárutakat kijelölni?

Az sf.streetsblog.org által készített animáció elég meggyőzően bizonyítja, hogy a kérdések megfontolásra érdemesek.

Címkék: biztonság bicikliút

190 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr43193585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.31. 20:32:09

Ez még mindig jobb mint az Andrássyn, itt legalább tudsz balra húzódni, úgy h a kocsik még mindig elférnek sávon belül. A jobbról padka, balról rádnyíló ajtónál minden jobb.

Igen 2011.08.31. 20:55:12

KRESZ IV. RÉSZ - A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
I. fejezet - A járműközlekedés általános szabályai
26. § Sebesség
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

sourcerror 2011.08.31. 20:58:07

@Igen: Ezek szerint akkor tolnia kellene a biciklit az ilyen szakaszokon.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.31. 21:00:40

@Igen:
Nem is ezzel van a gondom, ismerem én a KRESZt, meg éppenséggel összetörni sem akarom magam, arrafelé lassan megyek. Ott kezdődik a probléma, hogy miért kell nekem ilyesmire számítanom? Ez olyan, mintha egy ház bejárati ajtaja járda nélkül közvetlenül az úttestre nyílna. Nyilván nem mennék el előtte autóval 50-nel, ha felhívják rá a figyelmemet lassítok, de attól még szar megoldás, nem? :)

dukeekud 2011.08.31. 21:06:02

"hogy a kerékpárutak használóit egy plusz jelzéssel figyelmeztetik a parkóló autók ajtói miatt rájuk"

Nem a kerekparosokat kene figyelmeztetni, hanem a bunko autosokat kene ravenni, hogy a tuloldali ajton szalljanak ki az autojukbol, vagy a hatso ajton, esetleg napfenyteton. Nem kene ennyire kenyelmesnek lenni.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.08.31. 21:14:00

LoooooooooooL!!!!!

Ez egy kibaszott szar megoldás!!
Ennél még az is jobb lenne, ha egyáltalán nem lenne kerékpársáv! Ugyanis így hamis "biztonságérzetet" ad a kerékpárosnak!
Jópofa közlekedés mérnök az ilyen, aki ilyeneket tervez! LoL!

- Lett kerékpársáv?!
- Lett!
- Akkó'?!! A többit meg oldjátok meg egymás között!
LoL!

Styxx 2011.08.31. 21:14:36

@dukeekud:
Napi szinten közlekedek bicajjal, lényegében több, mint harminc éve, ebből 13 éve BP-n, de ezt nem mondod komolyan? Tökön-paszulyon, át a sebváltón, a hátsó ülésről a gyerekeket, öregeket, naddjisten mozgássérültet is uganígy paszírozzuk át?
Barátom, erre mondják majd a "bunkó" autósok okkal, hogy: nicsak, még egy agyatlan bicajnbáci.

Styxx 2011.08.31. 21:16:13

@BPBP:
Ja, a szakállas pesti vicc: miért nincs Budapesten több kerékpárút?
Elfogyott a festék.

Helótageci 2011.08.31. 21:21:46

@Styxx: @dukeekud: A válasz valahol félúton van. Érdekes módon aki baloldalon szál ki az előtte körülnéz. Miért lehet ez? :)

Amúgy az Andrássyn azt szeretem még amikor a parkoló őrök ott buliznak a sávon.

De mondjuk az is nagy marha volt aki ezt így kitalálta. Ha legalább a bringás lámpákat megfordítva szerelték volna fel akkor az autósnak nem kellene jobbra hátra néznie és bringásnak meg balra hátra. A mindennapi közlekedési logikával totál ellenkezik.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.08.31. 21:24:07

@BPBP:
Komolyan, az agyam megáll!!
Nem hogy átgondolnák előbb, hogy "jó lesz az úgy, ha a kerékpársáv mellé autó parkolót tervezünk"? Vagy "egy eleve meglévő parkoló mellé kerékpársávot"?

Nem, nem!
Majd festünk még rá figyelmeztető jeleket, meg teszünk rá villogó lámpát, meg csengettyűt!
Hihetetlen!
Látom az USA-ban sem jobb a helyzet ilyen téren!

subtotal 2011.08.31. 21:24:41

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: hát ahogy az autósnak is számítania kell a zebránál akár takarásból elé lépőre, vagy a buszmegállónál, így a tisztelt kerékpáros társadalomnak is kellene számítania a kinyíló ajtóra.
Hogy visszhangozzak: "annak megfelelően választjuk meg a sebességet", vagy mehetsz a járdán is max 10-el. Legalább egy dedikált részt igyekeztek biztosítani, ahol talán lézengő gyalogosra nem kell számítani.
Persze nem árt a figyelmesség a parkoló autósok részéről sem, ezt nem vitatja senki.

eMJe 2011.08.31. 21:28:42

Érdekes módon bele tudok nézni a visszapillantóba, majd hátra is tudok fordulni még ajtónyitás előtt. Tudom, és nap mint nap egyre erősebb a gyanúm, hogy ne magamból induljak ki, mert sokan tombolán nyerték a jogosítványt. Azért néha az indexre, stop táblákra, záróvonalokra és egyebekre is figyelhetnének a rendőrök, csak akkor nem lehetne pihenni, mint a traffi mellett.

Styxx 2011.08.31. 21:30:34

@Helótageci:
Azt egy szóval sem mondtam, hogy az "ótós" ne legyen figyelmes, amikor kinyitja az ajtót.
@subtotal:
Persze, az Andrássyn a bringásnak is észénél kell lenni, azonban a járdán max 10-el a KRESZ szerint csak akkor járható, ha nem veszélyezteteted a gyalogos forgalmat, illetve ha az úttesten nincs biztonságos módja a kerózásnak. Kovács 12 tizedes ha éppen bírságolni, vagy legalábbis figyelmeztetni akar, simán lepofáz, hogy há' ott a kijelölt kerékpár út, tessék azon tekerni!"

Gábor217 2011.08.31. 21:31:58

@subtotal: Ezzel a párhuzammal csak az a baj, hogy amíg az úttestre nem léphet gyalogos, csak néhány könnyen beazonosítható helyen, addig a parkoló autós nyugodtan kinyithatja az ajtót, és ezért nem is hibáztatható, valahol neki is ki kell szállnia.

Az a baj, hogy ha 10-zel megyek, és kinyitják elém az ajtót, akkor is kárt tudok tenni az ajtóban, a sofőrben, a kerékpárban, vagy önmagamban.

Eleve úgy kéne tervezni, hogy meglegyen a kellő távolság a kerékpársáv és a parkoló autók között.

Az úton egy sávban általában van annyi hely, hogy az ajtónyitás távolságot megtartsam. Kerékpársávban nem mindig.

De az úton is hasonló a veszély. Ha nagyon a sáv közepe felé tartok, akkor ledudálnak, akadályozom az autósokat, vagy veszélyes előzésbe kezdenek. Ha nem tartom az ajtónyitás távolságot, akkor saját magamat veszélyeztetem.

Persze tudom, hogy szűkösek a helyek, és nehéz mindenkinek jó megoldást találni.

tocibacsi 2011.08.31. 21:33:50

@Igen: minden bicós témábanleírom, hogy szerintem a kerékpár az sporteszköz... de ettől függetlenül a helyzet sajons az, hogy amennyire egyes gyökerek a környezetükre tekintettel vannak, akár álló helyzetben is rábasznák az ajtót bármire... PÉLDÁUL A MELLETTÜK ÁLLÓ AUTÓRA!!! Ismerős példa? NAUGYE!
Szóval nem lehet olyan lassan menni, hogy az ajtót rád ne basszák. Továbbá ha ajtót nyitsz, kötelességed körbenézni. És NEM, arra, hogy az ajtót rádbasszák, nem vagy jogi értelemben köteles figyelni, pontosan úgy, ahogy arra sem kell számítanod, hogy a szemből jövő autó frntálisan belédszáll...

Kuruttya 2011.08.31. 21:34:49

@Igen: kreszt idézgetni ilyen helyzetben felesleges. Teljesen nyilvánvaló, hogy a (bel)városi közlekedésre egyre kevésbé alkalmazható a kresz úgy, ahogy az jelenlegi formájában létezik.

Gábor217 2011.08.31. 21:34:53

@eMJe: Szürkületben a kivilágítatlan kerékpárost remekül le lehet ütni a nyeregből egy jól irányozott ajtónyitással.

Ennek sajnos voltam majdnem elszenvedője, mert pechemre kiégett az izzó az első lámpámban.

Egyébként mi a jó stratégia közúton: szélen menni, ahol ajtónyitás-veszély van, vagy a sáv közepéhez közeledni, ahol viszont nem fér el mellettem egy autó, és esetleg veszélyes előzésbe kezd?

tocibacsi 2011.08.31. 21:37:25

@Gábor217: nekem meg az a véleményem, hogy nem tervezni kell úgy, hanem körbe kell nézni... azemberi hülyeség 100%-át képtelenség tervezéssel megszüntetni, illetve csak aránytalanul nagy ráfordítással... aki hülye, az ne üljön autóba. Biciklire sem. Ez pont olyan baromság, mintha arról beszélnénk, hogy a kerékpárutat minden kereszteződésben le kéne vinni a föld alá egy alagútba, nehogy egy szabálytalanul és/vagy figylemetlenül kanyarodó autó elbasszon...

Gábor217 2011.08.31. 21:38:15

@tocibacsi: A kerékpár pedig közlekedési eszköz. Mindig is annak találták ki. Bizonyítja ezt, hogy a legtöbben közlekedésre használják. Vidéken a legtöbben kerékpároznak, sík terepen kiváló.

Az egy pozitív mellékes tulajdonsága, hogy megdolgoztatja az izomzatot, ezért akár sport célra is felhasználható.

De ez az autóra is igaz, lásd F1, vagy túraautó bajnokság. Városban egyértelműen közlekedési eszköz, a maga korlátaival együtt (nehéz vele hűtőt szállítani, esőben spéci öltözet kell. )

Astra001 2011.08.31. 21:38:36

Megcsinálhatja a kedves rokonságát, aki kitalálta a Margit hídra a biciklisávot, illetve az is öngyilkos, aki ott teker....ma konkrétan 12-vel mentünk át, mert egy nagymama nem mert elmenni a bizonytalan bicajos mellett...rendesen filóztam, elküldöm drága mamájába a tagot, mert direkt a sáv belső oldalán haladt, -ami néha nem sikerült- mondván ez az ő helye....
Kiváncsi vagyok, mikor lesz tragédia...:(

fakof 2011.08.31. 21:42:34

Szerintem meg meg kellene fordítani a kerékpársávokon a haladási irányt. Akkor
a, nem nyársalna fel az ajtó
b, látna az utas mielőtt kiszáll

Gábor217 2011.08.31. 21:44:01

@tocibacsi: Pl. a gyalogosközlekedés az ttesten szigorúan szabályozott. A kijelölt gyalogátkelő helyeket csíkozással jelölik, közlekedési lámpa szabályozza az átkelést. Nem olcsó mulatság. Pedig lehetne enélkül is ,sőt minden szabály, tábla megspórolható lenne megfelelő odafigyeléssel.

Kérdés, hogy mennyit drágít a dolgon, ha a felfestésnél figyelembe veszik azt a plusz fél métert is. Inkább az a gond, hogy adottságok miatt nem lehet ennyi helyet a kerékpárosoknak juttatni.

A véletlen ajtónyitás túl gyakori ahhoz, hogy ne gondoljanak rá tervezéskor.

igazi hős 2011.08.31. 21:44:28

@Igen: Valóban érdemes tanulmányozni a KRESZ-t van benne olyan is, hogy elsőbbség, meg nem akadályozhatsz, ilyesmi. Autóból kiszállva akkor lenne elsőbbséged, ha a járdára szállnál ki, ami ugye alapvetően tilos. Minden más esetben elsőbbséget kell adnod.
Érdekes, a körúton minden sofőr egész óvatosan nyitja ki az ajtaját, nehogy valaki elvigye emlékbe, ráadásul a másik autó kárát is fizetni kellene. A bringásra valahogy nem vigyáznak ennyire.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.08.31. 21:44:52

@fakof:
Ez egyébként nekem is eszembe jutott!
Azonban a kereszteződésekben lenne egy "kicsit" fura a dolog!

subtotal 2011.08.31. 21:45:15

@Gábor217: azért nem tudom azt elhinni, hogy 10-el nem tudsz megállni, mert egyrészt lehet látni egy nyíló ajtót (kivéve ha szándékosan rádrugják belülről), másrészt akkor naponta vinnék le a szűk utcákon az autók egymás ajtajait. Világíccsatok nappal is :). Viccet félretéve, el kell kerülni, ha veszélyes.

"Eleve úgy kéne tervezni, hogy meglegyen a kellő távolság a kerékpársáv és a parkoló autók között. "
Egy tökéletes világban valóban, csak sajnos az Andrássyn ennyi hely van. Ha szerintetek az jelentene megoldást, ha a kerékpárutat a forgalmi sáv mellé helyeznék át? Esetleg az irányok közé középre?

Gábor217 2011.08.31. 21:47:02

@fakof: Vad ötlet :) Naponta látom, hogy sokan már azt gondolják, hogy ez egy élő szabály, és jönnek szembe az Andrássyn, meg egyéb helyeken.

Andrássyn jó lenne azért is, mert nem bal hátulról kanyarodnának elém a kocsik, hanem jobb szemből, amit könnyebb észlelni :)

tocibacsi 2011.08.31. 21:47:30

@Gábor217: abba ne menjünk bele, hogy az autók büdösek és ne kezdjünk leborulni a grínpísz előtt sem. De aki a belvárosban teker, az

A) vagy tetülassan teker és inkább kotródjon a BKV-ra, mert feltart mindekit - bicót is

B) vagy pedig komplett idióta, de legalábbis a lassú öngyilkosság híve... aki ezzel nem ért egyet, azt szívesen látom egy ergospirometriás vizsglatra és egy átfogó élettani továbbképzésre.

Természetesen a vidéki marinénik fel-alá gurulászása más téma, de ugyebár itt sem arról beszélgetünk, hogy Bivalybasznádon nekikúrják a traktorajtót a tanyabájknak.

És persze nyilvánvaló, hogy minél többen ülnek bicóra, annálkevésbé leszbüdös, de látnotok kéne, hogy ez mártírkodás...

Elég sokat tekerek, szóval nem a bicózással és a bicósokkal van a baj. De a sporteszközös véleményem szilárd. Én pl. a napi közlekedésemet nem tudnám vele megoldani. És azt is tudom, hogy sokan igen...

Gábor217 2011.08.31. 21:50:10

@subtotal: Az Andrássyn úgy érzem, hogy van hely a nyíló ajtó és a padka között, ha gáz lenne. Este sötétben viszont nehéz látni, hogy ülnek-e a kocsiban.

És bakker simán úgy lelépnek az úttestről a kocsi felé, hogy nem néznek körül. Nos, ez a veszélyesebbik része. Kilép egy fa mögül, akkor para van.

Az meg más kérdés, hogy vajon tényleg 10-zel kéne-e végigmennem a zsinagógától a kodály köröndig...

eMJe 2011.08.31. 21:51:03

@Gábor217: Attól függ, mennyire sötét a szürkület:) Egyébként szürkületben is lehet a világítást használni (kellene is), van idevonatkozó KRESZ szabály, csak mivel biciklizéshez nem kell belőle vizsgát tenni, így sokan nem is tudnak róla. Ettől függetlenül aki sötétedéskor nem használja a világítást, annak nem kell csodálkoznia, ha nem veszik észre.

Nem idevonatkozó, de én a városon kívül láthatósági mellény nélkül közlekedőket is büntetném. Éjjelre meg lehet, be kellene vezetni városon belülre is, sokkal többet ér egy átlagos nyamvadt villogónál.

fakof ötlete megfontolandó

Rocko- 2011.08.31. 21:51:06

@dukeekud: úgy láttál már autót belülről?

Rocko- 2011.08.31. 21:52:43

@Styxx: gondolom ő meg a vázon alulról átbújva száll fel a kerékpárra.

igazi hős 2011.08.31. 21:53:26

@Astra001: Remek dolog a bringanyom a hídon, különösen akkor lenne jó, ha az autósok tudnák értelmezni és nem tartanának fel szabálytalanul. Nyilván nem a buszoktól várnám el, hogy 0 közeli sebességnél behúzódjanak a terelővonalhoz, de egy Yarisnak el kéne férnie ott.
Az meg, hogy rengetegen vezetnek úgy, hogy gyakorlatilag nem tudnak vezetni, nem a bringás hibája (kivéve ha a sáv közepén csalinkázik, de az olyanok inkább a járdán mennek). Lehet, hogy az egyik belső sávban menő autósnak segíteni kellett volna a mamát, hogy ne szívjon az egész sor? Ugyan már, itt Pesten az a jellemző, hogy teherautóval is bemegyünk a kereszteződésbe, aztán buta arccal nézzük a keresztben elinduló sorokat és várjuk a csodát.

hipokrita 2011.08.31. 21:53:26

1. Az autós nézzen tükörbe, rutinszerűen! Sajnos sok más mellett ez sem egy ma hazánkban;
2. A biciklis készüljön fel, mások (is!) lehetnek _figyelmetlenek_. Erre egy autós-autós konfliktus során is jól lehetne alapozni amúgy.
3. Senki ne higgye el komolyan, hogy egy autós számára egy kerékpáros élete/testi épsége kevesebbet ér, mint bárki másé. Ez hülyeség.
4. Tánc és dráma, filozófia, meg efféle kis óraszámú baromságok helyett az iskolákban legyen elméleti KRESZ-oktatás (ami után akár rendes vizsga is letehető legyen az NKH-nál.)

tocibacsi 2011.08.31. 21:55:19

@Gábor217: ezzel persze egyetértek. De sajna ahogy Te is írod, a helyszín adott. De ha megnézed, nem csak az ajtónyitás túl gyakori... Autóval régóta közlekednek, gyalog még régebb óta. Ezért van úttest meg járda (már ahol)... A kerékpáros közlekedés azért láthatóan újkeletű dolog, mármint ekkora mértékű elterjedése relatíve új. És szeritem a zebra meg a járda elég feltünű és elég elterjedt ahhoz, hogy az autós figyel rá (max leszarja)... szeritem T betűk mázolása nem fog segíteni. Ha beljebb húzódsz,akkor a mögötted jövő kocsi fog elbaszni. Ezt sokkal inkább az emberek agyába kell beleverni (ahogy pl a 3 sávos autópályán történő jobbratartást is).
Ugyanakkor mi a faszért várjuk egy autóstól, hogy észrevegyen egy kerékpárost, ha a kerékpárosok körében is oly sokan basznak rá kivilágítani magukat... Szóval ez nevelés kérdése. Ha ész érvekkel nem megy, akkor erővel. Addig tessék bukósisakot venni, ajtónyitás esetén ordibálni, baleset esetén rendőrt hívni. A rendőr meg büntessen, a TV meg fossa a szót a témáról...

Gábor217 2011.08.31. 21:55:35

@tocibacsi: Ja, ha te valamit nem tudsz megoldani, az nem is létezik?

Mivel te is állítod, hogy sokan megoldják vele a közlekedésüket, azt hiszem, nem is kell több magyarázat.

Meg az is érdekes, hogy hány kerékpáros baleset történik pl. a fővárosban naponta. Bár nincs statisztikám, nem oylan vészes az arány a problémák ellenére sem.

És tudod mit veszek észre? Az autósok egyre inkább odafigyelnek. Megadják az elsőbbséget, megköszönik, ha én adom meg nekik. Persze van egy szűk réteg, akik tahók, de őket meg észre kell tudni venni, és kerülni velük a közelebbi találkozást.

Persze ha túl szilárd, fanatikus meggyőződésed an a kerékpár kizárólagos sporteszköz jellegéről, amit a saját állításod sem cáfol, akkor erről valóban kár vitázni :)

Gábor217 2011.08.31. 21:57:42

@eMJe: A szürkület a legveszélyesebb.
A láthatósági nekem ilyenkor városban is kötelező darab, első-hátsó lámpák szintén. Kivilágítatlanul még gyalogosnak lenni is veszélyes!

igazi hős 2011.08.31. 21:57:57

@eMJe: "így sokan nem is tudnak róla" Gyalogosnak sincs KRESZ vizsgája, akkor logikusan lép le a pirosnál az autó elé? Ha azt mondom, hogy nem tudtam, hogy jogsi kell az autóvezetéshez (pedig nem is kell, csak benzin), akkor nem büntet a rendőr? Ha valaki bringázik, annak tudnia kell a megfelelő szabályokat.

tocibacsi 2011.08.31. 22:00:11

@igazi hős: az egészben tudod mi az érdekes? Ha megáll a kocsisor egy 2 sávos úton, hova kell húzódni? Az út szélére... Belső sávban balra, külsben JOBBRA. Miért? Mert nem a kurva biciklis a lényeg az útszélen, hanem a mentő, tűzoltó az aszfaltcsík KÖZEPÉN... és oké, a margithídon épp van villamosplya is, de a világ nem margithidakból áll...

Gábor217 2011.08.31. 22:02:58

@hipokrita:
2. Ez megy nyeregbe szállás és leszállás között 100%-on. Máshogy nem megy. Mindig lesem, hogy ülnek-e a kocsiban. Fülelek, hogy mögöttem ki mekkora járművel jön mekkora sebessggel. Figyelem az út jobb oldalát, a jelzéseket.

3. Általában ez igaz is, és látom ,hogy mintha figyelmesebbek is lennének egyes autósok -talán épp azért, mert sok kerékpáros kiszámíthatatlan.

Figyelem az út minőségét, felkészülök ,hogy egy gödröt kikerülhetek-e, vagy fékezzek, mert mellettem túl közel fognak elhaladni. Állandó mérlegelés.

tocibacsi 2011.08.31. 22:03:46

@Gábor217: ne kötekedni akarjál, a gondolatmenetet kövessed segítek:
- amíg büdös van, a városban tempósan menni, jelentős kardiopulmonáris munkát végezni öngyilkosság.
- amíg sok az autó, büdös lesz
- mindenki nem tud kiszállni az autóból, pl én sem.

Gábor217 2011.08.31. 22:10:14

@tocibacsi: Egy 7E BKV járaton a levegő minősége egyáltalán nem jobb, viszont tovább tart vele átmenni a város szmogos részein. Kerékpárral ez az idő leredukálódik.

Ha nem tekerek úgy, mint egy állat, még a légzésem sem gyorsul fel. Ha nem mozgok, akkor más bajaim lesznek később.

Inkább tekere kkeresztül a városligeten és az andrássyn, mint buszozom a bosnyáktól a blaháig.

Nyilván a pozitív mellett negatív oldalai is vannak. Ráadásul van maszk is :)

Nagyon kevesen gondolják azt, hogy a jövő a teljes autómentességé. de szerintem javul a helyzet. Az a napi kb. 5-10000 biciklis ha mind autóba ülne, jelentősen megnőne a forgalom, a kocsisorok növekednének, ezáltal a légszennyezés is.

Ne is szállj ki az autóból, ezt senki sem kérte tőled. Bár szar lehet esténként, meg mikor vizelni kell. Ilyenkor jó ,ha az ember ki tud szállni. :P

Martian (törölt) 2011.08.31. 22:14:47

Szerintem túl van ragozva ez a kérdés... a parkoló autóktól megfelelő oldaltávolságot kell tartani... a képen látható kerékpársáv bal harmadában tekerve ez teljesül is.

igazi hős 2011.08.31. 22:15:07

@tocibacsi: ... és ebből, hogy sikerült azt a remek következtetést levonnod, hogy logikus, netán szabályos, hogy a vánszorgó autósorban minden 3-4. kint megy a sáv jobb szélén mert képtelen értelmezni azokat a furcsa sárga dupla nyilakat és kerékpáros rajzot? Bármilyen furcsa neked, én álló autótól semmilyen irányba húzódást nem várok el.

Astra001 2011.08.31. 22:16:06

@igazihős : Szerény véleményem szerint a Margit híd nem alkalmas arra, amire újratervezték.
A sáv keskeny, a bicajosok 70%-a nem tud sávon belül tekerni, pláne ha a telója is csörög és azt qtya fontos felvenni....
Én is tekerek, de nem a forgalomban...van 2 gyermekem, fel kell nevelnem őket.
A gyalogosforgalmat tettem volna az egyik járdára a bicajost a másikra, avagy mindkét járdát lefeleztem volna és ott mehetnek a cangások.Mert egy cangás beesik a gyalogosok közé, az még mindig jobb, mintha az autó alá esik...
Egész nap ott tekertetném azt a barmot, aki szerint ez így jó.....sokáig nem élne....

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.08.31. 22:16:10

@tocibacsi:
Ez egy örök vita, és statisztikai mutatvány, hogy szó szerint "ki szív jobban"!

Az autójában szinte mozdulatlanul ülő sofőr, ahol a kocsiban a káros anyagok koncentrációja meghaladhatja a környezetben lévő koncentrációt. Vagy a kerékpáros, akit a nyílt tér miatt kisebb koncentráció vesz körül, ellenben ő mozog.

Aztán az autósok és a kerékpárosok mozgási ritmikája is eltér egymástól. Azaz amíg a gépcsokit szinte állandóan egymás mögött haladnak (lámpától-lámpáig), addig a kerékpárosnál vannak "gépjárműmentes lukak" a haladásakor.

Stb..

eMJe 2011.08.31. 22:17:08

@igazi hős: Szerintem félreértettél:) De, büntessék csak, ahogy a KRESZ-t be nem tartó autósokat is, ne a legkönnyebb utat válassza a rendőrség, mert addig marad minden, amíg csak a traffi mögött lebzselnek. Egyébként ennél a hírnél mint autóvezető írtam, fentebb látszik is:)

Aadaam 2011.08.31. 22:17:51

Ilyen kijelölés akkor szokott történni, ha a városban egy útvonal szélesítése költséges, esetleg lehetetlen lenne (pl. a kétoldali házak, és az erőteljes autóforgalom miatt).

Az alapelv valószínűleg az, hogy az ajtónyitás relatív ritkán történik meg úgyis, akkor pedig kikerülod. Ez az elv könnyen lehet, hogy hibás, nem oldja meg a problémát.

A probléma vagy önálló sáv kijelölése (Az Andrássyn nem merték feladni annak sétálóutca-jellegét), vagy párhuzamos mellékutcák egyirányusítása, és biciklis utca létrehozása (bár rendszerint ezekből inkább parkolóutcák lesznek, ami azonos problémát szül).

A végső megoldás nyilván az lesz, hogy az autósforgalmat vissza kell szorítani a biciklis javára.

Igazából ezt nem "kell" megtenni: az olaj lényegesen olcsóbb már nemigen lesz, exponenciálisan drágább viszont igen, így egyszerűen fokozatosan eltűnnek majd az autók az utakról, helyüket pedig várhatóan riksák és biciklik fogják átvenni. Ennyi. Várni kell hozzá.

(Mondjuk más kérdés, hogy akkor valószínűleg nem csak az autóba nem lesz majd benzin, de sokminden másba se.)

eMJe 2011.08.31. 22:20:12

@Gábor217: Örülök, egy igazi bringás:) Ettől függetlenül ugyanúgy figyelned kell, mert a bringások egy része nem ilyen, mint Te, az autósok egy része meg csoda, hogy jogsit kapott.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.08.31. 22:23:11

@BPBP:
Hehe!
Most látom új szót alkottam! : gépcsokit
Lol!

Gábor217 2011.08.31. 22:26:19

@eMJe: Az alatt a 2x 40 perc alatt mást sem csinálok, mint figyelek. Felébreszt reggelente :)

Közben a bringasávon a bringás nem teker, hanem gurul!!! amivel engem akadályoz, hogy nem érek át a zöldön! Aztán ő meg persze simán átgurul a piroson is.

A szembe jövőket is imádom egyirányú kerékpársávon.

Meg azokat akik a zebrán hajtanak át keresztbe, nem zavartatva magukat azzal, hogy tele van gyalogossal, és neki amúgy is piros lenne.

Sajnos sokan a kerékpárosokat egy kalap alá veszik :(

Meg az is igaz, hogy van olyan piros lámpa, amit szerintem csak kicseszésből telepítettek oda. Bizonyos esetekben meg jobb megállni, mert lehet, hogy azt gondolnám, hogy úgysem jöhet senki, de van, hogy mégis.

Perillustris 2011.08.31. 22:27:20

Haha. Itthon pont annyi eredménye lenne, hogy sok sutyerák ráparkolna, mint második sor, hiszen olyan szépen ki vannak jelölve rajta a jelek.

terror 2011.08.31. 22:28:19

@Gábor217: "a parkoló autós nyugodtan kinyithatja az ajtót, és ezért nem is hibáztatható, valahol neki is ki kell szállnia."

Erdekes, hogy itt a kismillio jogositvanyos gepjarmuvezeto, a sok KRESZ-oktato-huszar, de ezeket meg senki se vagta be:

23. (3) A jármű ajtaját az utas csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

40. (7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

Persze a kerekparosokra vonatkozo resz, miszerint menjunk lassabban, mar bekerult. Az elso hozzaszolasok kozott...

A grafika meg frankos. Itthon is el kene juttatni a fejeseknek, hatha igy mar leesik a tantusz...

tatabike 2011.08.31. 22:34:51

@Styxx: te nagyon hülye, mi ez?

'azonban a járdán max 10-el a KRESZ szerint csak akkor járható, ha nem veszélyezteteted a gyalogos forgalmat, illetve ha az úttesten nincs biztonságos módja a kerózásnak.'

Akkor mehetsz a járdán, ha az úttest járhatatlan, vagy főút mellett, ha nem vagy még 12 éves. Baromarc, Kresz-t olvasni luxus?

tatabike 2011.08.31. 22:37:28

@eMJe: '@Gábor217: Örülök, egy igazi bringás:) '

AQha, csak éppen a Kreszről fingja sincs...
Igazi bringás, LOL...

tatabike 2011.08.31. 22:40:22

@Rocko-: Jajj, te kis audi-buzi majom, mit keresel itt? Megmérted már a merci jelet, hány centis? vagy még mindig az audikét méregeted? te díszhím...:DDDDD

Gábor217 2011.08.31. 22:40:33

@tatabike: Troll vagy-e? Látom nagyjából ugyanazt írtátok, legalábbis hasonlót.

A másik kommentelő sértegetése nélkül nem megy? :)

Styxx 2011.08.31. 22:41:35

@tatabike:
elmebeteg-szánalmas-kis-nyomoroncom, ezt az opciót nem én vetettem fel, viszont a kétbites agyaddal próbáld már végiggondolni, hogy "az úttast járhatatlan" gumiszabállyal próbálkozhatsz, szerény sikerrel, ha rádnyitják a kocsiajtót ezerrel. Tatabike testvérem, ezt próbáld végiggondolni, talán nem reménytelen:-)

Perillustris 2011.08.31. 22:42:08

@Astra001: "Én is tekerek, de nem a forgalomban"

Igen, a szobabicikli is hasznos, s nem kell neki út sem.

tatabike 2011.08.31. 22:42:37

@Astra001: Margiton hol van kerékpársáv, te agyas?

eMJe 2011.08.31. 22:43:24

@tatabike: Egy átlag bringásnak nincs is, viszont használja a világítást, és még erre láthatóságit is. Ennek inkább örülni kellene, mint csesztetni emiatt

tatabike 2011.08.31. 22:45:49

@Styxx: életemben nem járdáztam, az a buziknak való...:DDD

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.08.31. 22:47:54

A sofőrrel nincs baj, az hátranéz, de az utas az kiugrik...

Rocko- 2011.08.31. 22:50:54

@Perillustris: lehet nem is biciklis, csak dohányos. :)

tocibacsi 2011.08.31. 22:55:56

@igazi hős: nem nagyon vagy seggfej, csak egy kicsit... leíratott, hogy a felezőhöz kéne húzódni. n erre reagáltam... az álló autóval húzódós részt nem kommentálnám... világít e a negró a szádban?!

Astra001 2011.08.31. 22:55:59

@Perillustris: Látom késő van, segítek.
Járda, zöld terület, értelmes kerékpár sávok.Pl: Városliget.

Kérdezz ha nem tudsz.:)

Astra001 2011.08.31. 22:57:15

@tatabike: Neked is segítek, ma ilyen napom van.Az úttest jobb oldalán.

Astra001 2011.08.31. 22:58:22

@tatabike: Neked is segítek, ma ilyen napom van.
Az úttest jobb oldalán.

tocibacsi 2011.08.31. 22:59:47

@Gábor217: 5-10e bicós inkább BKV-ra ülne,ha nem bicóra... mellékes. Ha nem gyorsul a légzésed, az is jó pont. Én ösztönösen full kakaóval tolom, ha felülök rá... ez van... :D megm ondjuk azért a budakeszi úton nehéz máshogy. Nemrég vettem egy montit is, azóta lehet jönni a széher úton, de busz ott is jár, az se jobb... De ezek alkalmi tekerések.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.08.31. 22:59:55

Át kell építeni az összes autót, hogy elölről nyíljon az ajtó hátrafelé, és akkor nem akad fenn a biciglis...
Vagy felfelé nyíljon, az lenne a legjobb!

A kormány hoz egy ilyen rendeletet, kötelezővé teszi, a haverok cégei pedig autónként -festés nélkül- háromszázezerből megcsinálják, plusz típusengedély, forgalmi, stb!
Mert ugye mi az a háromszázezer egy autósnak, ha a közlekedésbiztonságról van szó!

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.08.31. 23:02:21

@kolbászoszsömle:
Majdnem jó, de felfele nyíló sem az igazi!
Ellenben a tolóajtó!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.08.31. 23:04:52

@BPBP: A tolóajtó nem jó, mert akkor a biciglis gyalogost gázolna, így nem lehetne áldozat, pedig áldozatok szeretnek lenni, mert azokat lehet sajnálni.

tocibacsi 2011.08.31. 23:05:23

@BPBP: az első igazán jó 5let... de hamár a verdákhoz nyúlunk hozzá, akkor inkább a holttérfigyelőt kéne kihasználni... Ha jön valami, amikor a T. utas / sofőr ajtót nyitna, megküldené a kilincset pár kilovolttal... Nemcsak figyelmeztet, egyből büntet is... Hamar megtanulná mindenki, hogy körül kell nézni...

Perillustris 2011.08.31. 23:12:30

@Astra001: A járdán nincs "forgalom"? Ja, hogy fosol a kocsiktól és cserébe a gyalogosat kerülgeted. Imádják. Az első pár hónapban, a kellő rutin megszerzéséig talán érthető, de aztán illik erről leszokni (nyilván, ha nem gyerekekkel tekersz).

BTW jó esetben a kerékpársávon és a kerékpárúton is van forgalom.

Zöld terület? A füvön tekersz, vagy mi?

cso zsi 2011.08.31. 23:15:10

Abban a művelt nyugati nagyvárosban ez autó-autó között nem probléma?
Sem az Andrássyn, sem a körutakon nem száguldozik épeszű sofőr a parkoló kocsik melletti sávban. Ugyanis pont így jár a "sávelfogyással", mint a demó mutatja.
Ráadásul kerékpárral nem általános a folyamatos 50 km/h. Igaz, a sérülés 30-nál is a bringásé, nem a nyíló ajtóé.

igazi hős 2011.08.31. 23:28:41

@Astra001: Mások vagyunk, nekem is van két gyerekem, de én azt érzem biztonságosnak, ha nem keresztezem rendszeresen az autóforgalmat, hanem együtt haladok vele, jobb esetben azonos sebességgel, rosszabb esetben gyorsabban mint ők. Persze a legjobb a Népligetben vagy a Városligetben tekerni, de sajnos nehéz úgy munkába járni, hogy csak ilyen helyek essenek útba. Ahol kevés kereszteződés és a gyalogos (pl. a Stadion mellett) ott szeretem a bringautat, de másutt inkább nem.

@eMJe: A rendőrség képtelen olyan szabályokat betartatni, amihez nem elég az autóban üldögélni, gondolok itt a jobbra tartásra és a leállósáv használatra. Ezt szintén autósként írom, a múlt héten háromszor menten le a Balatonra meg vissza, de úgy tűnik az összes vezetésképtelen idióta elkísért :-)

igazi hős 2011.08.31. 23:33:21

@Perillustris: Sutyerákról jut eszembe: ma délután a bringaúton áll egy nyitott sötét autó, mellette hárman beszélgetnek. Már éppen finoman arrébb akartam küldeni őket, amikor észrevettem, hogy 2 közteres, a harmadik meg élénken gesztikulálva próbálja ledumálni az autóról a kerékbilincset. Nem vagyok rosszindulatú, de jól esett.
Mielőtt egy troll nekem esne: azon a helyen a következők mellékutcában mindig van hely, szóval 50-100 m miatt "kellett" a jóembernek ott megállnia.

igazi hős 2011.08.31. 23:36:15

@tocibacsi: Neked is minden jót. Próbáltál már elgondolkozni, hogy mit jelent a kerékpáros nyom és a nyitott kerékpársáv? Nem sikerült kitalálni? Tudod, az nem valami unalmas graffiti, amit a nyomott kerékpáros szubkultúra saját szórakozására pingálgat.

eMJe 2011.08.31. 23:43:15

@igazi hős: Sajnos ez a helyzet jelenleg, azért nem fog semmi sem változni addig, amíg ki nem zavarják őket valóban a közlekedésre figyelni. Addig meg marad a sarcolás és a napi vészhelyzet

INSIDER 2011.08.31. 23:53:32

@dukeekud: Anyu, Apu jól vannak otthon? Napi nyugtatódat bevetted, ugye? Biliztetés megvolt mára?

gyarló 2011.08.31. 23:55:18

@Astra001:

1. A biciklisnek nem kell sávon belül jobbra tartania, teljesen jogosan foglalja el a sávot ha neki úgy tetszik.

2. Senki nem mondta, hogy kötelező megelőzni sávon belül, de azt már igen, hogyha mégis megteszed, akkor azt kellő oldaltávolság mellett tedd. És nem, a tükör plusz 5 cm nem kellő oldaltávolság.

3. Ha ilyen idegrohamot vált ki belőled egy ilyen szituáció, akkor szakemberhez fordulj, ne autót vezess!

Astra001 2011.09.01. 00:05:16

@Perillustris: Persze hogy a füvön, ha nincs megszentelve miért ne??
A járdán kényelmes tempóban, de vigyázva a gyalogosokra.A körúton pl, mivel ott eszembe sincs kimenni a forgalomba....

Perillustris 2011.09.01. 00:12:33

@Astra001: Oké, ha te csak "örömbringázol", biztos belefér az 5 km/h-ás tekerés a járdán (amúgy persze KRESZ szerint nem), vagy a rázkódás a füvön (vesekő kipipálva, bár erre jók az egyéb utak is). A gyalogosok egyébként az óvatos bringást sem szeretik a járdán, ami érthető.

A körút kiválóan bringázható.

Astra001 2011.09.01. 00:15:43

Nem ragoznám tovább, mert meddő vitába torkollik a dolog.
egyet kellene észreveni, Budapest úthálózata gyalázatos, nem elég kerülgetni a kátyúkat, még a cangásokra is figyelni kell, mert tisztelet a kivételnek, a többség meg van győződve arról, hogy szent tehén és mindenki az Ő mozgásához igazodik.
Vannak rutinos rókák, akik nem "csak" munkába járnak, hanem cangán élnek, a futárok.Ők fel tudják venni a ritmust, velük nincs is gond, de a 80% siralmas mit művel az utakon.
Budapest nem alkalmas kerékpáros közlekedésre, mert egyszerűen túlzsúfolt, alapból a vezetők 50% stresszes mire a-ból b-be elér, vagy már úgy ül be a volánhoz, így egy bénázó cangás 3 lámpányi vánszorgása után sokakban minden cangás zavaró tényező.
Szerintem nem való az autóútra a canga, mert lassabb, nehezebben észrevehető és nincs számukra biztonságosan kiépített pályatest.
És itt a kiszámíthatatlanságukat sem hagynám ki.
Kövezzetek meg, de én így érzem.
Hozzáteszem, én is szeretnék bicajozni a városban, de úgy érzem, nem biztonságos.
És ebben az autósok is hibásak, de ha 30al két autó koccan, az nem ugyanaz, mintha egy autó és egy canga koccan....

igazi hős 2011.09.01. 00:46:52

@Astra001: Ez egy nagyon lerágott csont. Budapest (illetve elsősorban a Belváros) valóban nem alkalmas a közlekedésre, az úthálózat gyalázatos, túl sok a jármű, elsősorban a személyautó. Ez alól legfeljebb a zártpályás tömegközlekedés a kivétel, de az vagy arra megy, amerre te mennél, vagy nem. Az egyetlen más jármű, amivel megbízható idő alatt A-ból B-be eljuthatsz a bringa. De az meg kényelmetlen. Ami a biztonságot illeti: nem tudom honnan hova jársz, de kisebb kerülőkkel gyakran lehet nyugodtabb útvonalat találni. Nekem 3 útvonalam van a lakás és a munkahely között. Ha a nagyfiammal tekerek, akkor szinte végig bringaúton megyünk, ha egyedül, de kényelmesen megyek (pl. a múlt heti hőségben), akkor kicsit az Üllőin és sokat a fák között a Népligetben és Városligetben és a közöttük végig meglevő bringaúton. Ha meg sietek, akkor végig a forgalomban az Üllőin, Fiumein és Bajzán. A legrövidebb 14 km, a leghosszabb majd 16.

Ma reggel is egy koccanás volt a Könyves Kálmánon, nem láttam a sor végét, de szinte bármely nap adódik valami "extra". Ráadásul sok helyen parkolni sem egyszerű (vagy marha drága), míg bringával mindenhol beengednek a céges parkolókba, ha ügyfélhez megyek.
Megpróbálhatjuk az autósok számára alakítani a várost, vagy inkább az ott lakóknak kedvezünk azzal, hogy ne a fél világ menjen át a Deák téren mondjuk Vácról Érdre menet. A bringások támogatása ennek egy kis szelete, nyilván sok dolog kéne még: P+R, jobb BKV, de elsősorban egy látható koncepció.

otapi 2011.09.01. 00:55:56

Van aki még bedől a KK-s cikkeknek? Kezdjük azzal, hogy a "Bike Lane" még az usában sem kerékpárút, sem bicikliút...

Camappa 2011.09.01. 02:36:11

A biciklista tényleg külön állatfaj. Mikor értik már meg a biciklisták, hogy nagy sebességgel haladnak egy védelmet nem nyújtó fémvázon. Tehát nagy a halálozás veszélye, ha hülyeséget csinálnak. Ezek tudatában kell közlekedni és nem azon agyalni, mikor építenek majd külön nekik biciklisávot, biciklihidat, biciklikiflit és biciklizsemlét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.01. 02:36:49

hat en meg sosem szalltam ki ugy a kocsimbol, hacsak nem parkoloban allatm meg, hogy nenezzek a tukorbe meg hatra

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.01. 02:43:41

amugy en termeszetesen kitiltanam a nagyobb varosokbol a bringasokat, mint ahogy az autopalyarol ki vannak tiltva
mennyenek gyalog, vagy busszal
faszomba

Donor 2011.09.01. 04:57:53

@Styxx: és te képes voltál komolyan válaszolni egy nyilvánvaló iróniára? Gratulálok :)))
Olyan jó lenne értelmes beszélgetéseket folytatni egy fórumon, de lehet így?

Donor 2011.09.01. 04:58:54

@Donor: Mindegy, ha beszélgetni nem is, röhögni jókat tudok az ilyeneken :D

Donor 2011.09.01. 05:03:39

@Igen: A KRESZ szerint azonban nem kell számítanod eléd nyíló ajtóra, mivel mielőtt kinyitja az ajtót, meg kell győződnie arról hogy ezt biztonsággal megteheti.
A valóság más persze. Amire te hivatkoztál arra vonatkozik, hogy az előtted megálló jármű, beláthatatlan kanyar, vagy rossz látási viszonyok között, válassz megfelelő sebességet, de a féktávon hirtelen felbukkanó dolgokra nem kell és nem is lehet számítani.

Donor 2011.09.01. 05:11:19

@Gábor217: Én szélen megyek, és figyelek arra, hogy egy autóban ülnek e, ha ülnek, akkor számítok a nyitásra. Szerencsére ha jön mellettem/mögöttem autó, akkor nem szokták kinyitni, ha meg nem jön, akkor ki tudom kerülni. A sofőrök szerintem legtöbb esetben figyelmesek, de az utas ölébe én és ültem már bringával.

Donor 2011.09.01. 05:17:56

@subtotal: teljesen igazad van, el kell kerülni, én is ezt teszem, elkerülöm azt a kerékpárutat :))

Igen, az egy fokkal jobb lenne, ha az autók a járda mellé parkolnának és az úton megosztott bringasáv lenne. Több helyet nem igényelne, de az autó másik oldala biztonságosabb, és főleg nem rakodó területnek használnák...különben most is így használja a legtöbb bringás, de azzal a méterrel több hely lenne kikerülni minket.

Donor 2011.09.01. 05:21:17

@tocibacsi: BKV lassú. Van kocsim, motorom, bringám...a BKV kb a görkorcsolya után jön mint alternatíva.
Bringázni pedig azért szoktam mert abban a helyzetben az a legjobb KÖZLEKEDÉSI eszköz :))

Donor 2011.09.01. 05:31:49

@tocibacsi: Na ezzel egyetértek, amelyik kivilágítatlan bringás elcsapják, az meg is érdemli. Azért egy bringás tudhatná, hogy mennyire fontos látszani.

Amióta vannak ezek az olcsó erős LED lámpák én nappal is világítok, és lényegesen jobban észrevesznek az autósok.

Ehhez képest a múltkor a 2 sávos Gyömrői út belső sávjában kóricál este lámpa nélkül a paraszt. Lelassítok mellette, mondom neki, nem világít a lámpád (volt rajta) csak annyi volt a válasz, hogy ja tudom.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 06:07:55

@Donor:
Ezt az uszító szöveget bírom... Sajnos az efféle neonáci fasisztákat nem büntetik, csak akik fellépnek ellene a 64-eseket...

Ez a kivilágítatlanság akkora baromság mint a sicc... mert minek van akkor a gépjárművön világítás?!

Rendesen beállított fényszórónál észlelni kell az 500 méteren belüli útakadályokat, országúti világításnál pedig 150 méteren...

A biciklis kivilágítás ha már rávilágít 150 méteren belül a gépjármű világítása nem is látszik... a fényvisszaverők fénye viszont sokkal intenzívebb lesz mint a világításé...

Városi közlekedésben utcai világításban pedig a fényvisszaverők sem érnek semmit sem...

Minden autós és biciklis tudja, mégis nyomatják a biciklisek ellen állandóan ezt a náci uszító szöveget, amikor minden esetben egyértelműen a gépjárművezetők a felelősek, az éjszakai balesetekért...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 06:14:03

@Donor: Csak ha külföldön jársz, vigyázz le ne csukjanak zaklatásért, mert a kivilágítatlan lámpákon is van fényvisszaverő...

És az a kötelező, lévén messzebbről látszik, mint a 1,2-2 wattos izzó, amikor 10%nyi energiát kap izzani...

Az ilyeneknek nincs beállítva az országúti világításuk, és csak 10 méterről látnak, vagy pedig fel az égbe...

Bevezették azt az autógyártók, hogy a kabinbóllehet állítani a reflektorokat, a sok gügye primitív gépjárművezető meg azt sem tudja, hogy műszakira beállítják utána nem szabad hozzányúlni, mert ha derékmagasságnál fentebb állítják a szembeni vezetőt vakítják el, ha meg le akkor meg nem látnak semmit sem...

magyar ember teli szájjal 2011.09.01. 07:28:26

Ahelyett hogy örülnének hogy van autó a seggük alá, még bringázniuk is kell. Szánalmas.

Donor 2011.09.01. 07:35:19

@Con Storm: Látom személyeskedés nélkül nem megy, de egy ilyen észlénytől nem várok többet. Semmi gond, a természetes szelekció még működik, csak eddig szerencséd volt.

Azt hittem a világítás fontosságát, kb. minden értelmes ember megérti, de úgy tűnik azzal nem számoltam hogy ilyen kevés az értelmes ember.

Labancz 2011.09.01. 07:36:11

Nincs szeme senkinek, vagy csak nem tudják használni?

midnight coder 2011.09.01. 07:51:13

@Con Storm: A kivilágítatlanság Pesten belül nem akkora gond - bár egy világító bicajos 100x jobban látható mint egy nem kivilágított. De vidéken a fényvisszaverő nélkül, kivilágítatlanul a szomszéd falu kocsmájából hazacsalinkázó Józsi bácsit elég nehéz kiszúrni, pláne ha valami miatt csak a tompítottat használhatod, vagy elvakított egy szembejövő kocsi.

Ma már vannak olyan LED-es lámpák amik minimális energiafelvételt jelentenek, nem is túl drágák és egy csimpánz is fel tudja szerelni őket. Ennyit megtehet egy bicajos a saját életéért.

D4D 2011.09.01. 07:59:08

@BPBP: Az autóban meg van pollenszűrő.

D4D 2011.09.01. 08:01:29

@Perillustris:

És a KRESZ értelmében bizony azok a jelek parkolóhelyeket jelölnek. Más kérdés, hogy motoron kívül szinte semmi nem fér ott el.

D4D 2011.09.01. 08:05:57

@igazi hős: ÉS ha odabilincselik a bringaútra, attól jobb lesz? Simán büntessék meg, de ne szegeljék oda.

D4D 2011.09.01. 08:07:54

@Astra001:

Rühellem a járdán biciklizőket.

Eddig harcolt a bringás társadalom, hogy ismerjék őket el mint a közúti közlekedés résztvevőit.

Tessék a közúton menni, elvégre a bicikli jármű.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 08:21:00

@midnight coder: Sajnos a legtöbb gépjárművezető még arról sem halott, hogy a fényszórókat egyáltalán lehet állítani... nem hogy arról hogyan kell!

Még nem láttam olyan biciklit, ahol minimum a pedálon ne legyen fényvisszaverő...

A rendőröknek nem csak a bicikliseket kellene zaklatni, hanem ellenőrizni a gépjárműveken a szabványos és előírt világítás beállítást, amit egyszerűen megtehetnek, csak egy mérőszalag kell hozzá, megmérni a fénykoszorú felső magasságát... amit megvilágít 20 lépésre a kocsitól a tompított.... mert élesen kirajzolódik...

Ha nincs jól beállítva... balesetveszélyes... nem világítja meg a 60 centi magasságban elhelyezett fényvisszaverőket és az útakadályokat és a vezető nem észleli...

Nzoltan 2011.09.01. 08:21:39

Aki kimászik a kocsiból, annak is szét kell néznie, mert nincs elsőbbsége, tehát nem lassíthatja az ajtónyitással a forgalmat. Meg kell várnia, míg szabad az út. Ma csak azért figyelnek oda egyesek, mert féltik az ajtót. A szabályosan közlekedő bringást leszarják. Bezzeg, ha keskeny utca lenne, akkor mindenki jól körülnéz, nehogy valaki tokostól vigye magával az ajtót.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.09.01. 08:22:33

@D4D:
Igen, és egy gépjármű meg egyébként légmentesen zár! :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.01. 08:22:34

Tök szar, hogy a biciklisek nem csinálhatnak úgy, mintha csak ők lennének a világon, figyelniük kell másokra. Megyek, telesírom a párnám.

D4D 2011.09.01. 08:24:00

@BPBP:

Légmentesen nem zár ugyan, de sokkal kevesebb cucc jut az utastérbe. Ezt tapasztalatból mondom.

Nzoltan 2011.09.01. 08:25:31

@Con Storm: Újabban a vezetők semmit sem észlelnek. CSak mennek mint a vakegerek. A közelmúltban volt róla szó, hogy akármilyen hülyék a motorosok, kerékpárosok, a balesetek háromnegyedét a figyelmetlen autósok okozzák, a más közlekedési eszköz rovására csak a balesetek negyede írható. Az a baj, hogy mindenki vezethet, aki kitölt egy szar tesztlapot. De még azt sem kell, mert elintézik okosba. A gyakorlat ugyanez.

Nzoltan 2011.09.01. 08:27:10

@newtehen: Itt inkább arról van szó, hogy tele van az út akadályokkal, egy olyan sávban, ahol elvileg neki van elsőbbsége.Az autósok is mindig rinyálnak, csak anem a kerékpáros blogon.

Nzoltan 2011.09.01. 08:31:30

@Con Storm: A kivilágítatlanság az egy 21. századi probléma. 20 éve ez nem okozott akkora problémát. Annyira figyelmetlenek a vezetők, hogy ha valaki villogva szirénázna akkor sem vennék észre. Apáink, nagyapáink tudtak még vezetni. Olyan autókkal amelyekkel a megállás sem volt annyira egyszerű mint most.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.01. 08:31:41

@Nzoltan: Nem tudom mit rinyálnak az autósok, motorral járok. :-F
Amúgy felhívom a figyelmed: Az, hogy a biciklisávon vagy, nem jelenti, hogy automatikusan elsőbbséged van mindenkivel szemben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.01. 08:34:19

@Nzoltan: Speciel pont a kerékpárosok azok, akik a közlekedésben rész vevők száma alapján egy nagyságrenddel (10x) több balesetet okoznak, mint az autósok. (forrás: Közlekedésrendészet) És akkor ebben ugye nincs benne a cserbenhagyásos baleset okozása, amiben szintén kiemelkedőek.

Nzoltan 2011.09.01. 08:34:46

@Astra001: A probléma ott kezdődik, hogy az autós, nem látja a bringásban a partnert, hanem lenézi. Pont mint te.

Nzoltan 2011.09.01. 08:37:32

@newtehen: A Duna tv Híradóban modták az adatot kb két hete, de egy éve is volt az M1-en, amikor a rendőr szóvivő nyilatkozott.

Nzoltan 2011.09.01. 08:39:26

@newtehen: Öööö miért is? Ha tábla vagy felfestés nem korlátozza, akkor igen. Persze kivétel a szirénázó mentő-, tűzoltó-, rendőrautó.

Nzoltan 2011.09.01. 08:43:20

@Gábor217: Ha lassabban veszel levegőt, több kosz rakódik le a tüdőben, nem tud kitisztulni.

midnight coder 2011.09.01. 08:49:19

@Con Storm: A gépjárműveken kötelező műszaki vizsga van. Ami a biciklikre sajnos nem mondható el. Az hogy a pedálon fényvisszaverő van nem ment meg téged attól hogy keresztülmenjen rajtad egy kamion. Egyszer próbálj meg éjszaka, nyáron vidéken végigmenni kocsival egy úton két falu közt. Lehetőleg úgy hogy legyen szembejövő forgalom ami vakít. Amikorra észreveszed a pedálon lévő fényvisszaverőt (ami vagy megvan vagy nincs) már rég késő. Éjszaka a bickilisből leginkább a lámpát és ha van a fényvisszaverő csíkos kabát csíkjait látod, aztán a sárvédőn lévő fehér sávot ha van. A pedálon lévő fényvisszaverő az utolsó amit meglátsz.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.01. 08:51:53

Miért, a parkolósávban álló autó és a szélső sávban jövő kocsinál mennyi hely van? Kb. ugyanennyi. Ott is figyelni kell, ez nem biciklispecifikus.
Amúgy a sávok helyes sorrendje:
Szélső sáv, parkolósáv kocsinak, fű, bicikliút (esetleg megint fű) járda. Ki az az idióta, aki az úttestre(!) teszi a biciklisávot?

midnight coder 2011.09.01. 08:52:25

@Nzoltan: Hogy ne lett volna probléma. Már a cuculizmus idejében is bőven folyt a csapból hogy biciklivel kivilágítatlanul közlekedni milyen veszélyes. Csak akkor városban gyakorlatilag nem volt biciklis. De vidéken ha Józsi bácsit elkapta a rendőr kiviágítatlanul, az egy jó alapos letolásra azért számíthatott.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.09.01. 09:10:06

Kedves biciglisek!

Itt egy hülye, aki szerint az egy náci, aki elvárja, hogy éjjel legyen a biciglis kivilágítva!

Ti külditek el a kurva anyjába, vagy megtegyem én?

maskep 2011.09.01. 09:25:22

@hipokrita: "Az autós nézzen tükörbe, rutinszerűen!"

Az "autós" az autó bal oldalán ül. Az utasa az anyósülésen, vagyis jobboldalon, meg hátul. Az utasa nem autós, tehát egyrészt nincs rutinja, másrészt nem őhozzá van igazítva a tükör.

Az Andrássyn meg a parkoló autók jobboldalán van a kerékpárút.

maskep 2011.09.01. 09:28:10

@kolbászoszsömle: Imádom, mikor éjszaka szembejön! Még szerencse, hogy legalább ő lát engem. Két ilyen sötét parasztnak kell szembetalálkoznia, hogy mindketten kiélvezzék a helyzetet...

Walter Melone (törölt) 2011.09.01. 09:29:53

@kolbászoszsömle:

hadd én! :-)

Normális országokban ez egyszerűen van szabályozva: "minden járművet ki kell világítani"

Hozzátenném még a gyengébbek kedvéért MINDIG.

Ez baromi egyszerű.

AzHofi 2011.09.01. 09:40:47

most ugyanezt egy kedilek eldorádóval. annak a túlsó falig nyílik az ajtala :-)

D4D 2011.09.01. 09:43:50

@Nzoltan:

"A kivilágítatlanság az egy 21. századi probléma. 20 éve ez nem okozott akkora problémát. "

Annyira nem okozott problémát, hogy a környékünkön kb 10 komolyabb (személyi sérüléses) kerékpárbaleset volt az elmúlt 30 évben. Ebből a három halálos kimenetelű azért, mert nem volt a kerékpár kivilágítva. Általában ilyenkor nem az autós hal meg.

Javaslom, kedd a dolgok újratanulását az alapoknál.
www.youtube.com/results?search_query=stop+k%C3%B6zlekedj+okosan&aq=f

Jéééé! Közel 30 éves cucc, és már itt is azt mondják: Látni és látszani.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 09:44:47

@midnight coder: Nah akkor a te gépjárművedet már ki lehetne vonni a forgalomból, addig amíg be nem állíttatod a fényszóróidat... Mert először a legalsót kell látnod, majd a hátsó fényvisszaverőt, majd a fényvisszaverő mellényt...

Ha nem ez a sorrend.. akkor lehet az a lámpatest alkalmatlan a közúti közlekedésre... vagy még az is lehet, hogy fejjel lefele lett beszerelve...

Tudod ha villognak rád az országúton nem azt jelenti, hogy haver jön szembe vagy jópofizni akar...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.09.01. 09:54:42

Ha jól tudom, Hollandiában azt tanítják, hogy a sofőr jobb kézzel nyissa az ajtót. Ilyenkor akaratlanul is hátrafordul és még ha rosszul is van beállítva a tükre / épp a holttérben jön a biciklis / túl bunkó ahhoz, hogy a tükörbe nézzen, akkor is látja a biciklist és nem nyitja rá az ajtót.
Ezt itthon se ártana bevezetni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.09.01. 10:04:03

@Con Storm: Na te fasz, azért az utolsó, amit meglátsz, mert a paraszt a gumicsizmában úgy teker, hogy beakasztja a sarkát a pedál maradékába, így eltakarja a prizma kábé kétharmadát.
A parasztok másik fele meg lábfejjel teker, így a lábuk sildként árnyékolja a prizmát.

A biciglire kurvára kell világítás!

D4D 2011.09.01. 10:05:55

@Con Storm:

Gondolkodj logikusan!

A pedál mozgásban van folyamatosan. Ha éppen nem olyan szögben áll, akkor nem veri vissza a fényt az autó felé.
Ezen kívül a pedál fényvisszaverője nevetségesen kis méretű.

AzHofi 2011.09.01. 10:15:47

@D4D: viszont nagy méretű sár/szardarabok tudják a visszaverésben nagy sikerrel akadályozni :-)

Mon3 2011.09.01. 10:38:52

Kilenc éve minden nap tekerek Budapesten. Lassan már úgy nézek ki, mint egy karácsonyfa. Tegnap megszámoltam, hogy a kerékpáromon 9 db prizma, 6 db elemmel működő lámpa, ill. világító test, egy dinamós lámpa van, és fényvisszaverős csíkról és a fejlámpáról már nem is beszélek. És érdekes, még mindig rám nyítják az ajtókat, és kihajtanak elém.

Egyébként a kurva anyját annak a bringásnak, aki este nem használ lámpákat...

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:40:06

@hagyma: már próbáltuk, hogy majd az autókat preferáljuk közlekedéstervezésileg mindenki más rovására (80-as évektől), meg mindenkinek lehet autója is (90-esektől). Nem nyert.

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:42:25

@newtehen: Pesten belül a kerékpárosok okozta személyi sérüléses balesetek aránya 5% alatti (forrás: KSH). Ebben benne vannak a cserbenhagyásosak is. (Nem személyi sérüléses balesetekről meg nincs statisztika, ez van.)

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2011.09.01. 10:43:23

@Igen:

40. §
(7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

23. §
(3) A jármű ajtaját az utas csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

Konkluzio: kerekparosra ranyitni az ajtot minden korulmegnyek kozott tilos.
A kerekparosnak (papir szerint) NEM KELL erre szamitania. A gyakorlat persze mast mutat :) Olyan ez mint az elsobbsegadas.

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:47:15

@Yooha: "Ki az az idióta, aki az úttestre(!) teszi a biciklisávot? "

Aki már járt valaha városban biciklivel?

Az egyoldali bringaút akkor jó, ha nem akarsz vesződni vele, hogy esetleg kéne fel- meg lehajtást is tervezni, meg nem izgat, hogy a kereszteződésekben veszélyes. Két kereszteződés között, ha már rajta vagy és le se akarsz menni róla, tök jó, ez nem kérdés.

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:48:31

@Walter Melone: "Normális országokban ez egyszerűen van szabályozva: "minden járművet ki kell világítani"

Hozzátenném még a gyengébbek kedvéért MINDIG."

Éjjel-nappal? Lakott területen belül is? Nohát. Melyek is ezek a normális országok? :-)

otapi 2011.09.01. 10:54:52

@Yooha: Ja, micsoda hülyeség: egy forgalmi sávot az úttestre tenni. Hallatlan! :)

maskep 2011.09.01. 11:08:01

@vuk_: Jaja! A zutasnak bevonják a zutasjogsiját. De előbb még elkészül a sírfelirat: "Itt nyugszik a kerékpáros, aknek a KRESZ szerint nem kellett figyelnie az ajtónyitásra."

Budapesten annyi vészhelyzet van beépítve a kerékpáros utakba és sávokba, hogy minden közlekedőnek figyelnie kéne és nem anyáznia meg mutogatnia.

Perillustris 2011.09.01. 11:51:40

@newtehen: Ezt már kiveséztük. Az újra meg újra előkerülő statisztika a személyi sérüléses baleseteket tartalmazza. A kerékpáros pedig könnyebben sérül, azaz egy esetleges baleset során nagyobb valószínűséggel kell ellátni (így pedig mindenképpen adattá válik).

@D4D: Általában nem tudhatjuk bizonyosan, hogy a kivilágítatlanság volt-e a valódi ok. Hiszen könnyű ráfogni erre, és lezárni a nyomozást. Ugyanúgy, mint a gyorshajtások szerepe a balesetekben: túllépte a sebességet? Túl. Akkor ez volt az ok. Miközben lehet, hogy egyszerűen elbambult, vagy fáradt volt, stb.

@midnight coder: Szerintem hagyjuk azokat a vizsgákat. Jó kapcsolatokkal bármi átmegy.

tocibacsi 2011.09.01. 12:51:01

@igazi hős: esetleg olvassál szófosás előtt... erre kérlek ismét... tehát: valaki ide írta, hogy "mé nem húzódik a Zautó középre" - én erre reagáltam, egy szóvla se mondtam, hogy húzódjon a bicósávr,a a járdára vagy egyből a dunába...

D4D 2011.09.01. 12:54:26

@AzHofi: Korrekt. Ezt számba se vettem.

tocibacsi 2011.09.01. 12:55:25

@Donor: hát öreg, nem fogunk összeveszni, a bkv-nál sokszor gyalog is gyorsabb... és akokris: a bicó egy sporteszköz, amivel igen, nem tagadom, h lehet közlekedni is... egyszerűen csak sok a mondatban a "ha"... pl: "ha lassan mész, nem izzadsz meg", "ha nincs sok cuccod", "ha nem esik" és a többi. Olyan dolok, amiket leszarok, ha nem az a cél, h eljussak valahova, hanem hogy "biciklizzek egy jót" ... és ugyanide tartozik a vita az autósokkal és a gyalogosokkal is... sanszos, hogy se egy sárkányrepülőt, se egy túrakajakot nem látnál szívesen a belvárosban :D

D4D 2011.09.01. 12:56:17

@Mon3: Aki ennyi lámpa mellett rádnyitja, az akkor is rád nyitná, ha egy 2 megawattos halogénnel mennél.

Egyébként a kurva anyját mindegyiknek, amelyik ész nélkül kinyitja az ajtót.

Kerékpáron sérülékenyebb az ember, kocsival viszont sokszor nincs hova húzódni.

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2011.09.01. 13:01:31

@maskep: vagy meg kene szuntetni ezeket a veszhelyzeteket... Es ami meg fontosabb: nem ujakat epiteni.

Egyebkent ugy gondolom, hogy ELSOSORBAN az figyeljen, akinek KOTELEZO.

igazi hős 2011.09.01. 13:03:39

@D4D: Nem lesz jobb, de akár autósként, akár bringásként annyi vérlázító pofátlan szabálytalanságot látok naponta, hogy kellemes meglepetés ha valamiért büntetnek. Nyilván nem ez a legsúlyosabb, a 120-nál index és tükörbenézés nélküli sávváltásért inkább széttépném a sofőr jogsiját, de egy ilyen nagy gyalogos- és bringásforgalmú helyen ráállni a bringaútra is iszonyat taplóság.

igazi hős 2011.09.01. 13:05:14

@newtehen: Tök szar, hogy az autósok nem tehetnek úgy, mintha egyedül lennének a világon, ráadásul erre mindenféle szabályok is kötelezik őket. Én nem sírok, az olyan buzis.

D4D 2011.09.01. 13:12:16

@Perillustris: Van abban valami amit mondasz, viszont akkor egy valós helyzet:

Egyenes országút, este fél 11 tájt, elenyésző autóforgalom.
Utolérek egy három autóból álló bojt, kik olyan 80-as tempóval haladnak, én 120-al (gyorshajtás).
Nekem csak tompított megy, hogy ne vakítsam tükörből az előttem haladókat. Belassítok a sor mögött 100-ra (még mindig gyorshajtás), hogyha esetleg a második vagy harmadik tükörhasználat nélkül előzni akar, le tudjak mögöttük fékezni.
Átmegyek a szembe sávba, és gázt adok, hogy elhaladjak mellettük. Az első autó nem használt valamiért reflektort, csak tompítottat, így nem láttam a sor elötti részből mindössze 60 métert kb.
Már a harmadik autó mellett felkapcsolom a reflektort (szabálytalanul, mivel csak az első mellett kapcsolhatnám fel), tekintve, hogy én látni akarok, lehet az úton bármi, amit esetleg kerülni kell.

Volt mit kerülni! Két bicikli jött szembe, egymás mellett, se lámpa, se mellény, semmi.

Ha elütöm őket (a belső életét az mentette meg, hogy lement jobbra, szerintem az árokba), akkor miért következett be a baleset?
- Biciklisek egymás mellett mentek
- Biciklisek nem voltak kivilágítva
- Gyorsan hajtottam
-

Amit leírtam, az kb 5-10 mp alatt játszódott le.

igazi hős 2011.09.01. 13:12:46

@D4D: Szerintem már kitárgyaltuk, hogy a pollenszűrő sem véd a szénhidrogénektől és a finom portól (PM10). Elég sok mindent megfog (én is szoktam takarítani/cserélni az autóban és a lakásban (klímában) is), de a legkártékonyabb dolgokat átengedi. Kivéve ha allergiás vagy, akkor életmentő.

AzHofi 2011.09.01. 13:13:24

@D4D: mit nem vettél szádba, a sár, vagy a másik darabot? :-)

D4D 2011.09.01. 13:15:42

@AzHofi: Gondoltam nem hagyod ki...:))

igazi hős 2011.09.01. 13:16:12

@Yooha: A biciklisávot csak az úttestre lehet tenni, ugyanis ez a definíciója. Tudod az úttest van sávokra osztva. Ami ettől külön van, az lehet padka, járda, kerékpárút, ...

igazi hős 2011.09.01. 13:18:34

@kolbászoszsömle: A bringás trollokat ugyanúgy nem érdemes etetni, mint az autós trollokat. "Elküldeni" nem érdemes, magyarázni szintén nem.

Perillustris 2011.09.01. 13:24:44

@D4D: Nagyon sokféleképpen megközelíthető az eset. Mondhatjuk azt is, hogy azért, mert két biciklis egymás mellett halad, még nem lesz baleset. Végülis előzheti is az egyik a másikat. És pl. lehet nem kellőléppen erős lámpája (ugyebár ezt nem szabályozza semmi). Ilyen sebességnél elég komoly lámpa kell a bringásnak is.

Másrészt nyilván nem segít a gyorshajtás sem, tehát a te felelősséged is egyértelmű. Igaz, lehet, hogy még a 70 km/h is sok lett volna, ha mondjuk egy megszeppent őz áll az úton, hiszen jó eséllyel azt sem vetted volna észre időben (és az lehet, a kocsidba ugrik).

Magyarán a felelősség osztott, és tipikusan az a helyzet, hogy több "rossz döntés" egyszerre történő találkozásánál lesz baj.

igazi hős 2011.09.01. 13:33:50

@tocibacsi: Tudom, hogy csak haszontalan "szófosás", de lássuk! A zárt kerékpársáv az autók számár teljesen tiltott terület, a nyitott kerékpársávra csak bizonyos esetekben hajthat rá. A kerékpáros nyom nem tartalmaz tiltást, csak figyelemfelhívás: itt bringások jönnek.
Normális helyen ez nem csak az előttem levő, hanem a mögöttem jövő bringást is jelenti, azaz nem csak akkor húzódok középre, ha én előzöm a bringást, hanem akkor is, amikor ő fog megelőzni engem.

Donor 2011.09.01. 13:36:05

@kolbászoszsömle: Szerintem nem érdemes etetni a trollokat ;-) Úgy sem érti meg, a hülyeség pedig önmagát bünteti. Csak azt remélem ártatlanokat nem sodor veszélybe.

Donor 2011.09.01. 13:49:21

@tocibacsi: Senki sem kényszerít, hogy bringával közlekedj, szíved joga csak sportra használni. De a sok hátránya ellenére én szeretek közlekedni is vele és ez az amit el kellene fogadnod, hogy másnak értelmes alternatíva lehet, mert nem érdekel ha megizzadok, van menetszél, meg zuhanyzó, a belvárosi részen gyorsan átérek, utána kellemes kertvárosi környezetben tekerek, kissebb eső nem érdekel, a cuccaim elférnek a hátizsákban, megsporolom vele a konditeremben eltöltött unalmas órákat, mégis jobb kondit biztosít, nem durran szét az agyam dugóban ülve, hanem vigyorral az arcomon élvezem hogy suhanok....stb.stb

tocibacsi 2011.09.01. 13:54:21

@igazi hős: akkorsem értem, hogy függ össze mindez azzal, hogy torlódás esetén a mentőnek, tűzoltónak, térlernek, rendőrnek illenék középen helyet hagyni, amenniyre ez lehetésges... kerékpársávtól, és az idegbeteg demszki egyéb csíkfestegető fétisétől teljesen függeltenül. Más kérdés h persze ,ezel senki nem foglakozik, páylán ahol pedig rendszeesen szükség van a helyre, ott van leállósáv...
Teljesen mind1, hog hova mi van még festve. Ha az út nettó 2x2=4 méter széles, akkor azon nyilván nem fog 3 autó elférni, bárki bárhova húzódik. De kerek perec azt mondani, hogy a felezőhöz KELLENE húzódnia mindekinek, az nem igaz... ennyi...

tocibacsi 2011.09.01. 13:57:20

@Donor: szóval nem mondtam, hogy ne közlekedjetek vele... csak épp vannak korlátai, veszélyei az előnyei mellett, amikkel együt kell élni... Például vannak vernivaló faszok, akik nem néznek hátra ajtónyitás előtt. De a megoldás nem az, hogy egy 2 sávos útból egyet lefestünk buszsávnak, egyet meg kerékpársávnak, mondván, hogy ha nem járhat arra autó, akkor az ajtót se fogja nekünk baszni... Elém is nyitottak már ki ajtót, de szeritem elég világos, hogy a baj nem az úttal van hanem az emberi hülyeséggel, amit alapvetően nem tünetileg kéne kezelni...

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2011.09.01. 14:03:48

@tocibacsi:
ha neked sporteszkoz akkor sportolj vele, masnak nem az :)
Turakajakot lehet, hogy nem latsz a belvarosban, de biciklist sem a duna kozepen tekerni.
Fontos a kozlekedesi eszkoz megvalasztasa :) Pl. ha a belvarosba mesz, nem art atgondolni, hogy akarsz-e dugoban ulni, esik-e, hideg van-e, stb, es aszerint valasztani kocsit vagy nem kocsit. Ez ilyen egyszeru. Problema akkor van ha mindenre ugyanazt valasztod. Valamire nem lesz jo :) (pl. a kocsid elsullyed a dunaban, ha belemesz vele)

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2011.09.01. 14:14:48

@tocibacsi:
a bajok ott is kezdodnek, amikor a pakolo autosor mellett tartod a megfelelo tavolsagot, akkor a mogotted jovo eszleny nekiall dudalni meg anyazni, hogy miert nem huzodsz a parkolo autokhoz 1 centire (esetleg mi a faszert keltel egyaltalan fel aznap). Szoval amikor a keros a sav kozepen megy, tessek vegiggondolni, hogy miert.
A sok ledudalas meg leszoritas utan persze nem mer majd ott menni, es akkor vagy rahuzodik a parkolokra es akkor lesz csatt, vagy jardazik, ami megintcsak nem lesz jo (pont ugyanazoknak, akik elotte ledudaltak).

tatabike 2011.09.01. 14:26:07

@Astra001: Akkor segíthetnél magadon is, mert elég hülye vagy. Margít hídon soha nem volt kerékpársáv, te agyatlan, az kerékpáros nyom, és nem azt jelenti, hogy ott kell tekernie a kerékpárosnak, csak egyfajta jelzés az autósoknak, hogy az úttesten kerékpárosok is közlekednek, valamint jelzés a kerékpárosoknak, hogy használják az úttestet, ne a járdát.
Mielőtt böfögsz valamit, talán informálódni kéne. De nem Te vagy a hibás, nem Te tehetsz róla, hogy a hozzád hasonló színvonalú, csökött bulvárból szerzed a tudásodat...

tatabike 2011.09.01. 14:34:25

@Styxx: A balekokra nyitják az ajtót, ki teker olyan helyen? Hol élsz Te, teszkós szatyorban? Járdázás meg akkor is gáz, és szánalom a köbön, már bocs...gumiszabályt meg majd a rendőrnek emlegesd, ha 10ezer helyett 20-at akarsz fizetni, szerencsétlen...
Ennyi hülyét egy rakáson...

tatabike 2011.09.01. 14:42:30

@Gábor217: Troll vagyok-e? Őszintén? Szerinted a Kerékagy blogjaira feljönne magára valamit is adó ember más céllal, mint trollkodni? Megsúgom, hogy nem. Ide az alja jár, akik a tényleg normális, komoly blogokra nem férnek be, mert nincs annyi intelligenciájuk, hogy bármihez is hozzáköhögjenek. Ehelyett idejönnek, és itt osztják az észt amolyan 'vakok közt a félszemű a király' stílusban. Mert csak itt találnak maguknál is hülyébbeket. Ezzel csak az a baj, hogy az 'okosabb' réteg, vagyis aki azt hiszi magáról, és osztja az észt, ugyanolyan hülye marad, semmit nem fejlődik, csak még jobban belekövül a dilettantizmus, meg a félinfókból, bulvárból innen onnan ráragadt, tudásnak hitt szar. Az 'alja nép', a totál hülyék meg újabb hülyeségeket vesznek át tőlük, és szintén tök hülyék maradnak.
Úgyhogy igen, én havonta egyszer eljövök ide röhögni, meg trollkodni, mert ez az oldal másra nem jó. Még papírrepülőt hajtogatni se, mert elektronikus...:D

tatabike 2011.09.01. 14:52:08

@Gábor217: De Te elég értelmesnek látszol, kicsit van még mit javítani a tudásodon, de ha rám hallgatsz, nem itt próbálkozol. Vannak sokkal színvonalasabb helyek is ilyesmire, Te nem vagy idevaló.
Nem kell végigolvasnod a kommenteket, elég ha megnézed a nickeket, hogy ki mit használ. Nagyon beszédesek, gondolom érted, miről rizsázok...

Mon3 2011.09.01. 16:27:32

@Cam@hagyma:
appa:

Furcsa, hátborzongató érzés olvasni a hozzászólásaitokat. Olyan, mintha a dinoszauruszokat hallanám böffenteni. Nem sokára kihaltok. Húszöt évvel ezelőtt a pártitkárok is ilyen biztosak voltak a dolgukban...

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2011.09.01. 23:30:02

@hagyma: mas meg az autosokat tiltana ki... 1-1

kreaKtiv 2011.09.03. 11:07:15

Autósok nagyon figyelmetlenek, nagyon unom már, hogy mindenre nekem kell figyelni akkor is ha elsőbbségem van, mert az életem is múlhat rajta. Mindennaposak a leszoritások, szántszándékkal satuznak be előttem, irányjelzőt nem használják, a piroson átmennek, mikor már a kereszteződésben elindultam. Autósok vegyétek már figyelembe végre, hogy egy robogóval sokkal jobban lehet haladni a városban, nem muszáj bosszút állni azért mert megelőztelek, ugyse tudsz visszaelőzni, csak szabálytalanul. Vagy azért mert én elférek a kocsisor között a dugóban, nem muszáj összezárni a sort, mert máshol még ugyis elférek. Tisztelet a kivételnek, mert vannak normálisak is, szerencsére nagytöbbségben, de ahogy észreveszem évről-évre egyre több a fusztrált és a nagyon figyelmetlen is.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.04. 21:36:39

@Yooha: az úttest szélén még hagyján. speciel Newcastle belvárosában két autósáv KÖZÖTT van...tök biztonságos...

Perillustris 2011.09.05. 10:30:56

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): A KRESZ szerint buszsáv esetén pont ez a helyzet itthon is.

Astra001 2011.09.05. 20:17:40

@tatabike: Hozzászólás szinvonala sok mindent elárul rólad...de ezt nyilván sokan tudatták már veled, úgyhogy ettől most eltekintek.:)))

A Tyne folyó déli partja 2011.09.05. 20:34:15

@Perillustris: az is az, azaz egész pontosan no car lane. szóval autók nem, busz,bicikli igen. de amúgy is szokásuk a bicikli és buszsávot egybe tenni, marha jó érzés, mikor elmegy mellettem egy dög nagy busz...

tatabike 2011.09.06. 08:38:48

@Astra001: Ja, mivel kiderült, hogy segghülye vagy a témához, és nem tudsz mit mondani, inkább a stílusomat fikázod. Semmi baj, de ezzel adtál egy szart a pofonnak, mivel már jóval ezelőtt leírtam, hogy én ezért járok ide, trollkodni, ez az oldal erre van. Csak a magadfajta faékek gondolják, hogy másra is jó. Viszont én ismerem a Kreszt, Te meg egy ugyanolyan full buta, ostoba kretén maradsz, aki a kerékpáros nyomot nem tudja megkülönböztetni a kerékpársávtól. Akkor gondolom azt már nem is kellene feszegetnem, hogy szerinted mi a különbség a kerékpársáv és a kerékpárút között, vagy netán mi az a gyalog- és kerékpárút, igaz? Sok fogalom ez a Te agyadnak egyszerre, ne erőlködj, mert megárthat...:DDD De ide nyugodtan írkálj okosságokat a többieknek, ennél hülyébbek úgysem lesztek már, legalábbis remélem, mert az már azt jelenti, hogy gyámság alá kell helyezni benneteket...

tatabike 2011.09.06. 12:09:37

@kreaKtiv: Robogósok nagyon figyelmetlenek, nagyon unom már, hogy mindenre nekem kell figyelni akkor is ha elsőbbségem van, mert az életem is múlhat rajta. Mindennaposak a leszoritások, szántszándékkal satuznak be előttem, irányjelzőt nem használják, a piroson átmennek, mikor már a kereszteződésben elindultam.Robogósok vegyétek már figyelembe végre, hogy egy kerékpárral sokkal jobban lehet haladni a városban, nem muszáj bosszút állni azért mert megelőztelek, ugyse tudsz visszaelőzni, csak szabálytalanul. Vagy azért mert én elférek a kocsisor között a dugóban, nem muszáj elállni a sort, mert máshol még ugyis elférek. Tisztelet a kivételnek, mert vannak normálisak is, szerencsére nagytöbbségben, de ahogy észreveszem évről-évre egyre több a fusztrált és a nagyon figyelmetlen is.

tatabike 2011.09.06. 12:13:28

@Yooha: 'Ki az az idióta, aki az úttestre(!) teszi a biciklisávot?'
Inkább ki az az idióta, aki nem oda teszi? Buzi-e vagy? Sokkal biztonságosabb az úttesten vezetett kerékpáros infra, mint a szeparált, te nagyon sötét...

tatabike 2011.09.06. 12:16:34

@D4D: Gratula a sztorihoz, csak így tovább. És még Te vagy kiakadva? Mindegy. Toyota D4D 120-nál bezabálja a 12 litert mi? :DDD

tatabike 2011.09.06. 12:22:39

@Con Storm: Akkor nézd meg az én két biciklimet. Egyiken sincs a pedálon fényvisszaverő, mert nem is lehet rá rakni.
Van viszont minden más, szabályosan, ahogy a Köhém rendelet előírja. Pedálra nem kötelező a prizma.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.06. 13:43:06

@tatabike: Tényleg, a 60-al közlekedő 15 tonnás kamionok között valóban biztonságosabb, mint az 5-el közlekedő nagymamiktól 3 MÉTERRE elválasztva. Menjél vissza a szobádba tata, osztják a gyógyszert!

tatabike 2011.09.06. 15:41:59

@Yooha: idióta gyerek, a kereszteződésekben van a baj, nem a folyamatos haladással. A bringás infrán érkezőkre vagy nem figyel az autós, vagy a bringásnak basszák ki a macisajtot, amivel semmibe veszik azt a szabályt, ami szerint ami a védett úttal párhuzamos, és attól 6 méteren belül van, ugyanúgy elsőbbséget élvez, mint az úttest forgalma. Ha ilyen szerencsétlen vagy, mert nem tudsz gondolkodni, és fingod sincs miről van szó, akkor azt hiszem nem kérdéses, kinek van gyógyszerre szüksége, de neked inkább egy tapasztalt felnőtt kéne, hogy kineveljen a sötétségből, meg az éjszakai ágybavizelésre is vannak már hatásos módszerek, keress meg egy szakembert...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.06. 18:35:48

@tatabike: Közben megnéztem, és troll vagy.
Bocsi, akkor vedd úgy hogy nem szóltam :)

tatabike 2011.09.06. 23:02:58

@D4D: Mer' 140 a vége...:DDD

tatabike 2011.09.06. 23:04:05

@Yooha: Közben gondolkodtam, és hülye vagy...:D

sdani 2011.10.03. 20:04:41

Igen, SF-ban nagyon szeretnek az emberek bringazni. Tegnap egy ingyenes fesztivalon keszitettem ezt a kis videot, amin latszik, hogy mekkora hulyeseg, hogy az amerikaiak mindenhova kocsval jarnak.:

www.youtube.com/watch?v=yOK0ZqfsI5I