Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mennyi hely marad a bicikliúton ajtónyitás után?

2011.08.31. 17:41 - kirk kapitány

Gyakorlatilag semennyi. Ez nemcsak a baleseteiről hírhedt Andrássy úton probléma, hanem például San Franciscóban is.

A kaliforniai közlekedésbiztonságiak nemrég találták ki, hogy a kerékpárutak használóit egy plusz jelzéssel figyelmeztetik a parkóló autók ajtói miatt rájuk leselkedő veszélyre. A San Francisco Municipal Transportation Agency most teszteli, hogy egy oldalra fektetett T felfestésével meg lehet-e előzni az ütközéseket. A T szára a parkoló autók felől addig nyúlik be a bicikliútra, ameddig a nyitott kocsiajtó is beérhet. A jelzés alapján a biciklis egyértelműen érzékelheti, hogy a kerékpárút melyik részén van nagyobb biztonságban.

sf bikelane495.gif

A kísérlet azonban máris felvetett egy sor alapkérdést a veszélyes utakkal kapcsolatban. Mennyi hely van valójában egy parkoló autók mellé kijelölt kerékpárúton a biztonságos haladásra? Érdemes-e ilyen típusú kerékpárutakat kijelölni?

Az sf.streetsblog.org által készített animáció elég meggyőzően bizonyítja, hogy a kérdések megfontolásra érdemesek.

Címkék: biztonság bicikliút

190 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr453193585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donor 2011.09.01. 04:57:53

@Styxx: és te képes voltál komolyan válaszolni egy nyilvánvaló iróniára? Gratulálok :)))
Olyan jó lenne értelmes beszélgetéseket folytatni egy fórumon, de lehet így?

Donor 2011.09.01. 04:58:54

@Donor: Mindegy, ha beszélgetni nem is, röhögni jókat tudok az ilyeneken :D

Donor 2011.09.01. 05:03:39

@Igen: A KRESZ szerint azonban nem kell számítanod eléd nyíló ajtóra, mivel mielőtt kinyitja az ajtót, meg kell győződnie arról hogy ezt biztonsággal megteheti.
A valóság más persze. Amire te hivatkoztál arra vonatkozik, hogy az előtted megálló jármű, beláthatatlan kanyar, vagy rossz látási viszonyok között, válassz megfelelő sebességet, de a féktávon hirtelen felbukkanó dolgokra nem kell és nem is lehet számítani.

Donor 2011.09.01. 05:11:19

@Gábor217: Én szélen megyek, és figyelek arra, hogy egy autóban ülnek e, ha ülnek, akkor számítok a nyitásra. Szerencsére ha jön mellettem/mögöttem autó, akkor nem szokták kinyitni, ha meg nem jön, akkor ki tudom kerülni. A sofőrök szerintem legtöbb esetben figyelmesek, de az utas ölébe én és ültem már bringával.

Donor 2011.09.01. 05:17:56

@subtotal: teljesen igazad van, el kell kerülni, én is ezt teszem, elkerülöm azt a kerékpárutat :))

Igen, az egy fokkal jobb lenne, ha az autók a járda mellé parkolnának és az úton megosztott bringasáv lenne. Több helyet nem igényelne, de az autó másik oldala biztonságosabb, és főleg nem rakodó területnek használnák...különben most is így használja a legtöbb bringás, de azzal a méterrel több hely lenne kikerülni minket.

Donor 2011.09.01. 05:21:17

@tocibacsi: BKV lassú. Van kocsim, motorom, bringám...a BKV kb a görkorcsolya után jön mint alternatíva.
Bringázni pedig azért szoktam mert abban a helyzetben az a legjobb KÖZLEKEDÉSI eszköz :))

Donor 2011.09.01. 05:31:49

@tocibacsi: Na ezzel egyetértek, amelyik kivilágítatlan bringás elcsapják, az meg is érdemli. Azért egy bringás tudhatná, hogy mennyire fontos látszani.

Amióta vannak ezek az olcsó erős LED lámpák én nappal is világítok, és lényegesen jobban észrevesznek az autósok.

Ehhez képest a múltkor a 2 sávos Gyömrői út belső sávjában kóricál este lámpa nélkül a paraszt. Lelassítok mellette, mondom neki, nem világít a lámpád (volt rajta) csak annyi volt a válasz, hogy ja tudom.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 06:07:55

@Donor:
Ezt az uszító szöveget bírom... Sajnos az efféle neonáci fasisztákat nem büntetik, csak akik fellépnek ellene a 64-eseket...

Ez a kivilágítatlanság akkora baromság mint a sicc... mert minek van akkor a gépjárművön világítás?!

Rendesen beállított fényszórónál észlelni kell az 500 méteren belüli útakadályokat, országúti világításnál pedig 150 méteren...

A biciklis kivilágítás ha már rávilágít 150 méteren belül a gépjármű világítása nem is látszik... a fényvisszaverők fénye viszont sokkal intenzívebb lesz mint a világításé...

Városi közlekedésben utcai világításban pedig a fényvisszaverők sem érnek semmit sem...

Minden autós és biciklis tudja, mégis nyomatják a biciklisek ellen állandóan ezt a náci uszító szöveget, amikor minden esetben egyértelműen a gépjárművezetők a felelősek, az éjszakai balesetekért...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 06:14:03

@Donor: Csak ha külföldön jársz, vigyázz le ne csukjanak zaklatásért, mert a kivilágítatlan lámpákon is van fényvisszaverő...

És az a kötelező, lévén messzebbről látszik, mint a 1,2-2 wattos izzó, amikor 10%nyi energiát kap izzani...

Az ilyeneknek nincs beállítva az országúti világításuk, és csak 10 méterről látnak, vagy pedig fel az égbe...

Bevezették azt az autógyártók, hogy a kabinbóllehet állítani a reflektorokat, a sok gügye primitív gépjárművezető meg azt sem tudja, hogy műszakira beállítják utána nem szabad hozzányúlni, mert ha derékmagasságnál fentebb állítják a szembeni vezetőt vakítják el, ha meg le akkor meg nem látnak semmit sem...

magyar ember teli szájjal 2011.09.01. 07:28:26

Ahelyett hogy örülnének hogy van autó a seggük alá, még bringázniuk is kell. Szánalmas.

Donor 2011.09.01. 07:35:19

@Con Storm: Látom személyeskedés nélkül nem megy, de egy ilyen észlénytől nem várok többet. Semmi gond, a természetes szelekció még működik, csak eddig szerencséd volt.

Azt hittem a világítás fontosságát, kb. minden értelmes ember megérti, de úgy tűnik azzal nem számoltam hogy ilyen kevés az értelmes ember.

Labancz 2011.09.01. 07:36:11

Nincs szeme senkinek, vagy csak nem tudják használni?

midnight coder 2011.09.01. 07:51:13

@Con Storm: A kivilágítatlanság Pesten belül nem akkora gond - bár egy világító bicajos 100x jobban látható mint egy nem kivilágított. De vidéken a fényvisszaverő nélkül, kivilágítatlanul a szomszéd falu kocsmájából hazacsalinkázó Józsi bácsit elég nehéz kiszúrni, pláne ha valami miatt csak a tompítottat használhatod, vagy elvakított egy szembejövő kocsi.

Ma már vannak olyan LED-es lámpák amik minimális energiafelvételt jelentenek, nem is túl drágák és egy csimpánz is fel tudja szerelni őket. Ennyit megtehet egy bicajos a saját életéért.

D4D 2011.09.01. 07:59:08

@BPBP: Az autóban meg van pollenszűrő.

D4D 2011.09.01. 08:01:29

@Perillustris:

És a KRESZ értelmében bizony azok a jelek parkolóhelyeket jelölnek. Más kérdés, hogy motoron kívül szinte semmi nem fér ott el.

D4D 2011.09.01. 08:05:57

@igazi hős: ÉS ha odabilincselik a bringaútra, attól jobb lesz? Simán büntessék meg, de ne szegeljék oda.

D4D 2011.09.01. 08:07:54

@Astra001:

Rühellem a járdán biciklizőket.

Eddig harcolt a bringás társadalom, hogy ismerjék őket el mint a közúti közlekedés résztvevőit.

Tessék a közúton menni, elvégre a bicikli jármű.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 08:21:00

@midnight coder: Sajnos a legtöbb gépjárművezető még arról sem halott, hogy a fényszórókat egyáltalán lehet állítani... nem hogy arról hogyan kell!

Még nem láttam olyan biciklit, ahol minimum a pedálon ne legyen fényvisszaverő...

A rendőröknek nem csak a bicikliseket kellene zaklatni, hanem ellenőrizni a gépjárműveken a szabványos és előírt világítás beállítást, amit egyszerűen megtehetnek, csak egy mérőszalag kell hozzá, megmérni a fénykoszorú felső magasságát... amit megvilágít 20 lépésre a kocsitól a tompított.... mert élesen kirajzolódik...

Ha nincs jól beállítva... balesetveszélyes... nem világítja meg a 60 centi magasságban elhelyezett fényvisszaverőket és az útakadályokat és a vezető nem észleli...

Nzoltan 2011.09.01. 08:21:39

Aki kimászik a kocsiból, annak is szét kell néznie, mert nincs elsőbbsége, tehát nem lassíthatja az ajtónyitással a forgalmat. Meg kell várnia, míg szabad az út. Ma csak azért figyelnek oda egyesek, mert féltik az ajtót. A szabályosan közlekedő bringást leszarják. Bezzeg, ha keskeny utca lenne, akkor mindenki jól körülnéz, nehogy valaki tokostól vigye magával az ajtót.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.09.01. 08:22:33

@D4D:
Igen, és egy gépjármű meg egyébként légmentesen zár! :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.01. 08:22:34

Tök szar, hogy a biciklisek nem csinálhatnak úgy, mintha csak ők lennének a világon, figyelniük kell másokra. Megyek, telesírom a párnám.

D4D 2011.09.01. 08:24:00

@BPBP:

Légmentesen nem zár ugyan, de sokkal kevesebb cucc jut az utastérbe. Ezt tapasztalatból mondom.

Nzoltan 2011.09.01. 08:25:31

@Con Storm: Újabban a vezetők semmit sem észlelnek. CSak mennek mint a vakegerek. A közelmúltban volt róla szó, hogy akármilyen hülyék a motorosok, kerékpárosok, a balesetek háromnegyedét a figyelmetlen autósok okozzák, a más közlekedési eszköz rovására csak a balesetek negyede írható. Az a baj, hogy mindenki vezethet, aki kitölt egy szar tesztlapot. De még azt sem kell, mert elintézik okosba. A gyakorlat ugyanez.

Nzoltan 2011.09.01. 08:27:10

@newtehen: Itt inkább arról van szó, hogy tele van az út akadályokkal, egy olyan sávban, ahol elvileg neki van elsőbbsége.Az autósok is mindig rinyálnak, csak anem a kerékpáros blogon.

Nzoltan 2011.09.01. 08:31:30

@Con Storm: A kivilágítatlanság az egy 21. századi probléma. 20 éve ez nem okozott akkora problémát. Annyira figyelmetlenek a vezetők, hogy ha valaki villogva szirénázna akkor sem vennék észre. Apáink, nagyapáink tudtak még vezetni. Olyan autókkal amelyekkel a megállás sem volt annyira egyszerű mint most.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.01. 08:31:41

@Nzoltan: Nem tudom mit rinyálnak az autósok, motorral járok. :-F
Amúgy felhívom a figyelmed: Az, hogy a biciklisávon vagy, nem jelenti, hogy automatikusan elsőbbséged van mindenkivel szemben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.01. 08:34:19

@Nzoltan: Speciel pont a kerékpárosok azok, akik a közlekedésben rész vevők száma alapján egy nagyságrenddel (10x) több balesetet okoznak, mint az autósok. (forrás: Közlekedésrendészet) És akkor ebben ugye nincs benne a cserbenhagyásos baleset okozása, amiben szintén kiemelkedőek.

Nzoltan 2011.09.01. 08:34:46

@Astra001: A probléma ott kezdődik, hogy az autós, nem látja a bringásban a partnert, hanem lenézi. Pont mint te.

Nzoltan 2011.09.01. 08:37:32

@newtehen: A Duna tv Híradóban modták az adatot kb két hete, de egy éve is volt az M1-en, amikor a rendőr szóvivő nyilatkozott.

Nzoltan 2011.09.01. 08:39:26

@newtehen: Öööö miért is? Ha tábla vagy felfestés nem korlátozza, akkor igen. Persze kivétel a szirénázó mentő-, tűzoltó-, rendőrautó.

Nzoltan 2011.09.01. 08:43:20

@Gábor217: Ha lassabban veszel levegőt, több kosz rakódik le a tüdőben, nem tud kitisztulni.

midnight coder 2011.09.01. 08:49:19

@Con Storm: A gépjárműveken kötelező műszaki vizsga van. Ami a biciklikre sajnos nem mondható el. Az hogy a pedálon fényvisszaverő van nem ment meg téged attól hogy keresztülmenjen rajtad egy kamion. Egyszer próbálj meg éjszaka, nyáron vidéken végigmenni kocsival egy úton két falu közt. Lehetőleg úgy hogy legyen szembejövő forgalom ami vakít. Amikorra észreveszed a pedálon lévő fényvisszaverőt (ami vagy megvan vagy nincs) már rég késő. Éjszaka a bickilisből leginkább a lámpát és ha van a fényvisszaverő csíkos kabát csíkjait látod, aztán a sárvédőn lévő fehér sávot ha van. A pedálon lévő fényvisszaverő az utolsó amit meglátsz.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.01. 08:51:53

Miért, a parkolósávban álló autó és a szélső sávban jövő kocsinál mennyi hely van? Kb. ugyanennyi. Ott is figyelni kell, ez nem biciklispecifikus.
Amúgy a sávok helyes sorrendje:
Szélső sáv, parkolósáv kocsinak, fű, bicikliút (esetleg megint fű) járda. Ki az az idióta, aki az úttestre(!) teszi a biciklisávot?

midnight coder 2011.09.01. 08:52:25

@Nzoltan: Hogy ne lett volna probléma. Már a cuculizmus idejében is bőven folyt a csapból hogy biciklivel kivilágítatlanul közlekedni milyen veszélyes. Csak akkor városban gyakorlatilag nem volt biciklis. De vidéken ha Józsi bácsit elkapta a rendőr kiviágítatlanul, az egy jó alapos letolásra azért számíthatott.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.09.01. 09:10:06

Kedves biciglisek!

Itt egy hülye, aki szerint az egy náci, aki elvárja, hogy éjjel legyen a biciglis kivilágítva!

Ti külditek el a kurva anyjába, vagy megtegyem én?

maskep 2011.09.01. 09:25:22

@hipokrita: "Az autós nézzen tükörbe, rutinszerűen!"

Az "autós" az autó bal oldalán ül. Az utasa az anyósülésen, vagyis jobboldalon, meg hátul. Az utasa nem autós, tehát egyrészt nincs rutinja, másrészt nem őhozzá van igazítva a tükör.

Az Andrássyn meg a parkoló autók jobboldalán van a kerékpárút.

maskep 2011.09.01. 09:28:10

@kolbászoszsömle: Imádom, mikor éjszaka szembejön! Még szerencse, hogy legalább ő lát engem. Két ilyen sötét parasztnak kell szembetalálkoznia, hogy mindketten kiélvezzék a helyzetet...

Walter Melone (törölt) 2011.09.01. 09:29:53

@kolbászoszsömle:

hadd én! :-)

Normális országokban ez egyszerűen van szabályozva: "minden járművet ki kell világítani"

Hozzátenném még a gyengébbek kedvéért MINDIG.

Ez baromi egyszerű.

AzHofi 2011.09.01. 09:40:47

most ugyanezt egy kedilek eldorádóval. annak a túlsó falig nyílik az ajtala :-)

D4D 2011.09.01. 09:43:50

@Nzoltan:

"A kivilágítatlanság az egy 21. századi probléma. 20 éve ez nem okozott akkora problémát. "

Annyira nem okozott problémát, hogy a környékünkön kb 10 komolyabb (személyi sérüléses) kerékpárbaleset volt az elmúlt 30 évben. Ebből a három halálos kimenetelű azért, mert nem volt a kerékpár kivilágítva. Általában ilyenkor nem az autós hal meg.

Javaslom, kedd a dolgok újratanulását az alapoknál.
www.youtube.com/results?search_query=stop+k%C3%B6zlekedj+okosan&aq=f

Jéééé! Közel 30 éves cucc, és már itt is azt mondják: Látni és látszani.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.01. 09:44:47

@midnight coder: Nah akkor a te gépjárművedet már ki lehetne vonni a forgalomból, addig amíg be nem állíttatod a fényszóróidat... Mert először a legalsót kell látnod, majd a hátsó fényvisszaverőt, majd a fényvisszaverő mellényt...

Ha nem ez a sorrend.. akkor lehet az a lámpatest alkalmatlan a közúti közlekedésre... vagy még az is lehet, hogy fejjel lefele lett beszerelve...

Tudod ha villognak rád az országúton nem azt jelenti, hogy haver jön szembe vagy jópofizni akar...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.09.01. 09:54:42

Ha jól tudom, Hollandiában azt tanítják, hogy a sofőr jobb kézzel nyissa az ajtót. Ilyenkor akaratlanul is hátrafordul és még ha rosszul is van beállítva a tükre / épp a holttérben jön a biciklis / túl bunkó ahhoz, hogy a tükörbe nézzen, akkor is látja a biciklist és nem nyitja rá az ajtót.
Ezt itthon se ártana bevezetni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.09.01. 10:04:03

@Con Storm: Na te fasz, azért az utolsó, amit meglátsz, mert a paraszt a gumicsizmában úgy teker, hogy beakasztja a sarkát a pedál maradékába, így eltakarja a prizma kábé kétharmadát.
A parasztok másik fele meg lábfejjel teker, így a lábuk sildként árnyékolja a prizmát.

A biciglire kurvára kell világítás!

D4D 2011.09.01. 10:05:55

@Con Storm:

Gondolkodj logikusan!

A pedál mozgásban van folyamatosan. Ha éppen nem olyan szögben áll, akkor nem veri vissza a fényt az autó felé.
Ezen kívül a pedál fényvisszaverője nevetségesen kis méretű.

AzHofi 2011.09.01. 10:15:47

@D4D: viszont nagy méretű sár/szardarabok tudják a visszaverésben nagy sikerrel akadályozni :-)

Mon3 2011.09.01. 10:38:52

Kilenc éve minden nap tekerek Budapesten. Lassan már úgy nézek ki, mint egy karácsonyfa. Tegnap megszámoltam, hogy a kerékpáromon 9 db prizma, 6 db elemmel működő lámpa, ill. világító test, egy dinamós lámpa van, és fényvisszaverős csíkról és a fejlámpáról már nem is beszélek. És érdekes, még mindig rám nyítják az ajtókat, és kihajtanak elém.

Egyébként a kurva anyját annak a bringásnak, aki este nem használ lámpákat...

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:40:06

@hagyma: már próbáltuk, hogy majd az autókat preferáljuk közlekedéstervezésileg mindenki más rovására (80-as évektől), meg mindenkinek lehet autója is (90-esektől). Nem nyert.

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:42:25

@newtehen: Pesten belül a kerékpárosok okozta személyi sérüléses balesetek aránya 5% alatti (forrás: KSH). Ebben benne vannak a cserbenhagyásosak is. (Nem személyi sérüléses balesetekről meg nincs statisztika, ez van.)

ex-dr. vuk 2011.09.01. 10:43:23

@Igen:

40. §
(7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

23. §
(3) A jármű ajtaját az utas csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

Konkluzio: kerekparosra ranyitni az ajtot minden korulmegnyek kozott tilos.
A kerekparosnak (papir szerint) NEM KELL erre szamitania. A gyakorlat persze mast mutat :) Olyan ez mint az elsobbsegadas.

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:47:15

@Yooha: "Ki az az idióta, aki az úttestre(!) teszi a biciklisávot? "

Aki már járt valaha városban biciklivel?

Az egyoldali bringaút akkor jó, ha nem akarsz vesződni vele, hogy esetleg kéne fel- meg lehajtást is tervezni, meg nem izgat, hogy a kereszteződésekben veszélyes. Két kereszteződés között, ha már rajta vagy és le se akarsz menni róla, tök jó, ez nem kérdés.

közösperonos átszállás 2011.09.01. 10:48:31

@Walter Melone: "Normális országokban ez egyszerűen van szabályozva: "minden járművet ki kell világítani"

Hozzátenném még a gyengébbek kedvéért MINDIG."

Éjjel-nappal? Lakott területen belül is? Nohát. Melyek is ezek a normális országok? :-)

otapi 2011.09.01. 10:54:52

@Yooha: Ja, micsoda hülyeség: egy forgalmi sávot az úttestre tenni. Hallatlan! :)

maskep 2011.09.01. 11:08:01

@vuk_: Jaja! A zutasnak bevonják a zutasjogsiját. De előbb még elkészül a sírfelirat: "Itt nyugszik a kerékpáros, aknek a KRESZ szerint nem kellett figyelnie az ajtónyitásra."

Budapesten annyi vészhelyzet van beépítve a kerékpáros utakba és sávokba, hogy minden közlekedőnek figyelnie kéne és nem anyáznia meg mutogatnia.

Perillustris 2011.09.01. 11:51:40

@newtehen: Ezt már kiveséztük. Az újra meg újra előkerülő statisztika a személyi sérüléses baleseteket tartalmazza. A kerékpáros pedig könnyebben sérül, azaz egy esetleges baleset során nagyobb valószínűséggel kell ellátni (így pedig mindenképpen adattá válik).

@D4D: Általában nem tudhatjuk bizonyosan, hogy a kivilágítatlanság volt-e a valódi ok. Hiszen könnyű ráfogni erre, és lezárni a nyomozást. Ugyanúgy, mint a gyorshajtások szerepe a balesetekben: túllépte a sebességet? Túl. Akkor ez volt az ok. Miközben lehet, hogy egyszerűen elbambult, vagy fáradt volt, stb.

@midnight coder: Szerintem hagyjuk azokat a vizsgákat. Jó kapcsolatokkal bármi átmegy.

tocibacsi 2011.09.01. 12:51:01

@igazi hős: esetleg olvassál szófosás előtt... erre kérlek ismét... tehát: valaki ide írta, hogy "mé nem húzódik a Zautó középre" - én erre reagáltam, egy szóvla se mondtam, hogy húzódjon a bicósávr,a a járdára vagy egyből a dunába...

D4D 2011.09.01. 12:54:26

@AzHofi: Korrekt. Ezt számba se vettem.

tocibacsi 2011.09.01. 12:55:25

@Donor: hát öreg, nem fogunk összeveszni, a bkv-nál sokszor gyalog is gyorsabb... és akokris: a bicó egy sporteszköz, amivel igen, nem tagadom, h lehet közlekedni is... egyszerűen csak sok a mondatban a "ha"... pl: "ha lassan mész, nem izzadsz meg", "ha nincs sok cuccod", "ha nem esik" és a többi. Olyan dolok, amiket leszarok, ha nem az a cél, h eljussak valahova, hanem hogy "biciklizzek egy jót" ... és ugyanide tartozik a vita az autósokkal és a gyalogosokkal is... sanszos, hogy se egy sárkányrepülőt, se egy túrakajakot nem látnál szívesen a belvárosban :D

D4D 2011.09.01. 12:56:17

@Mon3: Aki ennyi lámpa mellett rádnyitja, az akkor is rád nyitná, ha egy 2 megawattos halogénnel mennél.

Egyébként a kurva anyját mindegyiknek, amelyik ész nélkül kinyitja az ajtót.

Kerékpáron sérülékenyebb az ember, kocsival viszont sokszor nincs hova húzódni.

ex-dr. vuk 2011.09.01. 13:01:31

@maskep: vagy meg kene szuntetni ezeket a veszhelyzeteket... Es ami meg fontosabb: nem ujakat epiteni.

Egyebkent ugy gondolom, hogy ELSOSORBAN az figyeljen, akinek KOTELEZO.

igazi hős 2011.09.01. 13:03:39

@D4D: Nem lesz jobb, de akár autósként, akár bringásként annyi vérlázító pofátlan szabálytalanságot látok naponta, hogy kellemes meglepetés ha valamiért büntetnek. Nyilván nem ez a legsúlyosabb, a 120-nál index és tükörbenézés nélküli sávváltásért inkább széttépném a sofőr jogsiját, de egy ilyen nagy gyalogos- és bringásforgalmú helyen ráállni a bringaútra is iszonyat taplóság.

igazi hős 2011.09.01. 13:05:14

@newtehen: Tök szar, hogy az autósok nem tehetnek úgy, mintha egyedül lennének a világon, ráadásul erre mindenféle szabályok is kötelezik őket. Én nem sírok, az olyan buzis.

D4D 2011.09.01. 13:12:16

@Perillustris: Van abban valami amit mondasz, viszont akkor egy valós helyzet:

Egyenes országút, este fél 11 tájt, elenyésző autóforgalom.
Utolérek egy három autóból álló bojt, kik olyan 80-as tempóval haladnak, én 120-al (gyorshajtás).
Nekem csak tompított megy, hogy ne vakítsam tükörből az előttem haladókat. Belassítok a sor mögött 100-ra (még mindig gyorshajtás), hogyha esetleg a második vagy harmadik tükörhasználat nélkül előzni akar, le tudjak mögöttük fékezni.
Átmegyek a szembe sávba, és gázt adok, hogy elhaladjak mellettük. Az első autó nem használt valamiért reflektort, csak tompítottat, így nem láttam a sor elötti részből mindössze 60 métert kb.
Már a harmadik autó mellett felkapcsolom a reflektort (szabálytalanul, mivel csak az első mellett kapcsolhatnám fel), tekintve, hogy én látni akarok, lehet az úton bármi, amit esetleg kerülni kell.

Volt mit kerülni! Két bicikli jött szembe, egymás mellett, se lámpa, se mellény, semmi.

Ha elütöm őket (a belső életét az mentette meg, hogy lement jobbra, szerintem az árokba), akkor miért következett be a baleset?
- Biciklisek egymás mellett mentek
- Biciklisek nem voltak kivilágítva
- Gyorsan hajtottam
-

Amit leírtam, az kb 5-10 mp alatt játszódott le.

igazi hős 2011.09.01. 13:12:46

@D4D: Szerintem már kitárgyaltuk, hogy a pollenszűrő sem véd a szénhidrogénektől és a finom portól (PM10). Elég sok mindent megfog (én is szoktam takarítani/cserélni az autóban és a lakásban (klímában) is), de a legkártékonyabb dolgokat átengedi. Kivéve ha allergiás vagy, akkor életmentő.

AzHofi 2011.09.01. 13:13:24

@D4D: mit nem vettél szádba, a sár, vagy a másik darabot? :-)

D4D 2011.09.01. 13:15:42

@AzHofi: Gondoltam nem hagyod ki...:))

igazi hős 2011.09.01. 13:16:12

@Yooha: A biciklisávot csak az úttestre lehet tenni, ugyanis ez a definíciója. Tudod az úttest van sávokra osztva. Ami ettől külön van, az lehet padka, járda, kerékpárút, ...

igazi hős 2011.09.01. 13:18:34

@kolbászoszsömle: A bringás trollokat ugyanúgy nem érdemes etetni, mint az autós trollokat. "Elküldeni" nem érdemes, magyarázni szintén nem.

Perillustris 2011.09.01. 13:24:44

@D4D: Nagyon sokféleképpen megközelíthető az eset. Mondhatjuk azt is, hogy azért, mert két biciklis egymás mellett halad, még nem lesz baleset. Végülis előzheti is az egyik a másikat. És pl. lehet nem kellőléppen erős lámpája (ugyebár ezt nem szabályozza semmi). Ilyen sebességnél elég komoly lámpa kell a bringásnak is.

Másrészt nyilván nem segít a gyorshajtás sem, tehát a te felelősséged is egyértelmű. Igaz, lehet, hogy még a 70 km/h is sok lett volna, ha mondjuk egy megszeppent őz áll az úton, hiszen jó eséllyel azt sem vetted volna észre időben (és az lehet, a kocsidba ugrik).

Magyarán a felelősség osztott, és tipikusan az a helyzet, hogy több "rossz döntés" egyszerre történő találkozásánál lesz baj.

igazi hős 2011.09.01. 13:33:50

@tocibacsi: Tudom, hogy csak haszontalan "szófosás", de lássuk! A zárt kerékpársáv az autók számár teljesen tiltott terület, a nyitott kerékpársávra csak bizonyos esetekben hajthat rá. A kerékpáros nyom nem tartalmaz tiltást, csak figyelemfelhívás: itt bringások jönnek.
Normális helyen ez nem csak az előttem levő, hanem a mögöttem jövő bringást is jelenti, azaz nem csak akkor húzódok középre, ha én előzöm a bringást, hanem akkor is, amikor ő fog megelőzni engem.

Donor 2011.09.01. 13:36:05

@kolbászoszsömle: Szerintem nem érdemes etetni a trollokat ;-) Úgy sem érti meg, a hülyeség pedig önmagát bünteti. Csak azt remélem ártatlanokat nem sodor veszélybe.

Donor 2011.09.01. 13:49:21

@tocibacsi: Senki sem kényszerít, hogy bringával közlekedj, szíved joga csak sportra használni. De a sok hátránya ellenére én szeretek közlekedni is vele és ez az amit el kellene fogadnod, hogy másnak értelmes alternatíva lehet, mert nem érdekel ha megizzadok, van menetszél, meg zuhanyzó, a belvárosi részen gyorsan átérek, utána kellemes kertvárosi környezetben tekerek, kissebb eső nem érdekel, a cuccaim elférnek a hátizsákban, megsporolom vele a konditeremben eltöltött unalmas órákat, mégis jobb kondit biztosít, nem durran szét az agyam dugóban ülve, hanem vigyorral az arcomon élvezem hogy suhanok....stb.stb

tocibacsi 2011.09.01. 13:54:21

@igazi hős: akkorsem értem, hogy függ össze mindez azzal, hogy torlódás esetén a mentőnek, tűzoltónak, térlernek, rendőrnek illenék középen helyet hagyni, amenniyre ez lehetésges... kerékpársávtól, és az idegbeteg demszki egyéb csíkfestegető fétisétől teljesen függeltenül. Más kérdés h persze ,ezel senki nem foglakozik, páylán ahol pedig rendszeesen szükség van a helyre, ott van leállósáv...
Teljesen mind1, hog hova mi van még festve. Ha az út nettó 2x2=4 méter széles, akkor azon nyilván nem fog 3 autó elférni, bárki bárhova húzódik. De kerek perec azt mondani, hogy a felezőhöz KELLENE húzódnia mindekinek, az nem igaz... ennyi...

tocibacsi 2011.09.01. 13:57:20

@Donor: szóval nem mondtam, hogy ne közlekedjetek vele... csak épp vannak korlátai, veszélyei az előnyei mellett, amikkel együt kell élni... Például vannak vernivaló faszok, akik nem néznek hátra ajtónyitás előtt. De a megoldás nem az, hogy egy 2 sávos útból egyet lefestünk buszsávnak, egyet meg kerékpársávnak, mondván, hogy ha nem járhat arra autó, akkor az ajtót se fogja nekünk baszni... Elém is nyitottak már ki ajtót, de szeritem elég világos, hogy a baj nem az úttal van hanem az emberi hülyeséggel, amit alapvetően nem tünetileg kéne kezelni...

ex-dr. vuk 2011.09.01. 14:03:48

@tocibacsi:
ha neked sporteszkoz akkor sportolj vele, masnak nem az :)
Turakajakot lehet, hogy nem latsz a belvarosban, de biciklist sem a duna kozepen tekerni.
Fontos a kozlekedesi eszkoz megvalasztasa :) Pl. ha a belvarosba mesz, nem art atgondolni, hogy akarsz-e dugoban ulni, esik-e, hideg van-e, stb, es aszerint valasztani kocsit vagy nem kocsit. Ez ilyen egyszeru. Problema akkor van ha mindenre ugyanazt valasztod. Valamire nem lesz jo :) (pl. a kocsid elsullyed a dunaban, ha belemesz vele)

ex-dr. vuk 2011.09.01. 14:14:48

@tocibacsi:
a bajok ott is kezdodnek, amikor a pakolo autosor mellett tartod a megfelelo tavolsagot, akkor a mogotted jovo eszleny nekiall dudalni meg anyazni, hogy miert nem huzodsz a parkolo autokhoz 1 centire (esetleg mi a faszert keltel egyaltalan fel aznap). Szoval amikor a keros a sav kozepen megy, tessek vegiggondolni, hogy miert.
A sok ledudalas meg leszoritas utan persze nem mer majd ott menni, es akkor vagy rahuzodik a parkolokra es akkor lesz csatt, vagy jardazik, ami megintcsak nem lesz jo (pont ugyanazoknak, akik elotte ledudaltak).

tatabike 2011.09.01. 14:26:07

@Astra001: Akkor segíthetnél magadon is, mert elég hülye vagy. Margít hídon soha nem volt kerékpársáv, te agyatlan, az kerékpáros nyom, és nem azt jelenti, hogy ott kell tekernie a kerékpárosnak, csak egyfajta jelzés az autósoknak, hogy az úttesten kerékpárosok is közlekednek, valamint jelzés a kerékpárosoknak, hogy használják az úttestet, ne a járdát.
Mielőtt böfögsz valamit, talán informálódni kéne. De nem Te vagy a hibás, nem Te tehetsz róla, hogy a hozzád hasonló színvonalú, csökött bulvárból szerzed a tudásodat...

tatabike 2011.09.01. 14:34:25

@Styxx: A balekokra nyitják az ajtót, ki teker olyan helyen? Hol élsz Te, teszkós szatyorban? Járdázás meg akkor is gáz, és szánalom a köbön, már bocs...gumiszabályt meg majd a rendőrnek emlegesd, ha 10ezer helyett 20-at akarsz fizetni, szerencsétlen...
Ennyi hülyét egy rakáson...

tatabike 2011.09.01. 14:42:30

@Gábor217: Troll vagyok-e? Őszintén? Szerinted a Kerékagy blogjaira feljönne magára valamit is adó ember más céllal, mint trollkodni? Megsúgom, hogy nem. Ide az alja jár, akik a tényleg normális, komoly blogokra nem férnek be, mert nincs annyi intelligenciájuk, hogy bármihez is hozzáköhögjenek. Ehelyett idejönnek, és itt osztják az észt amolyan 'vakok közt a félszemű a király' stílusban. Mert csak itt találnak maguknál is hülyébbeket. Ezzel csak az a baj, hogy az 'okosabb' réteg, vagyis aki azt hiszi magáról, és osztja az észt, ugyanolyan hülye marad, semmit nem fejlődik, csak még jobban belekövül a dilettantizmus, meg a félinfókból, bulvárból innen onnan ráragadt, tudásnak hitt szar. Az 'alja nép', a totál hülyék meg újabb hülyeségeket vesznek át tőlük, és szintén tök hülyék maradnak.
Úgyhogy igen, én havonta egyszer eljövök ide röhögni, meg trollkodni, mert ez az oldal másra nem jó. Még papírrepülőt hajtogatni se, mert elektronikus...:D

tatabike 2011.09.01. 14:52:08

@Gábor217: De Te elég értelmesnek látszol, kicsit van még mit javítani a tudásodon, de ha rám hallgatsz, nem itt próbálkozol. Vannak sokkal színvonalasabb helyek is ilyesmire, Te nem vagy idevaló.
Nem kell végigolvasnod a kommenteket, elég ha megnézed a nickeket, hogy ki mit használ. Nagyon beszédesek, gondolom érted, miről rizsázok...

Mon3 2011.09.01. 16:27:32

@Cam@hagyma:
appa:

Furcsa, hátborzongató érzés olvasni a hozzászólásaitokat. Olyan, mintha a dinoszauruszokat hallanám böffenteni. Nem sokára kihaltok. Húszöt évvel ezelőtt a pártitkárok is ilyen biztosak voltak a dolgukban...

ex-dr. vuk 2011.09.01. 23:30:02

@hagyma: mas meg az autosokat tiltana ki... 1-1

kreaKtiv 2011.09.03. 11:07:15

Autósok nagyon figyelmetlenek, nagyon unom már, hogy mindenre nekem kell figyelni akkor is ha elsőbbségem van, mert az életem is múlhat rajta. Mindennaposak a leszoritások, szántszándékkal satuznak be előttem, irányjelzőt nem használják, a piroson átmennek, mikor már a kereszteződésben elindultam. Autósok vegyétek már figyelembe végre, hogy egy robogóval sokkal jobban lehet haladni a városban, nem muszáj bosszút állni azért mert megelőztelek, ugyse tudsz visszaelőzni, csak szabálytalanul. Vagy azért mert én elférek a kocsisor között a dugóban, nem muszáj összezárni a sort, mert máshol még ugyis elférek. Tisztelet a kivételnek, mert vannak normálisak is, szerencsére nagytöbbségben, de ahogy észreveszem évről-évre egyre több a fusztrált és a nagyon figyelmetlen is.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.04. 21:36:39

@Yooha: az úttest szélén még hagyján. speciel Newcastle belvárosában két autósáv KÖZÖTT van...tök biztonságos...

Perillustris 2011.09.05. 10:30:56

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): A KRESZ szerint buszsáv esetén pont ez a helyzet itthon is.

Astra001 2011.09.05. 20:17:40

@tatabike: Hozzászólás szinvonala sok mindent elárul rólad...de ezt nyilván sokan tudatták már veled, úgyhogy ettől most eltekintek.:)))

A Tyne folyó déli partja 2011.09.05. 20:34:15

@Perillustris: az is az, azaz egész pontosan no car lane. szóval autók nem, busz,bicikli igen. de amúgy is szokásuk a bicikli és buszsávot egybe tenni, marha jó érzés, mikor elmegy mellettem egy dög nagy busz...

tatabike 2011.09.06. 08:38:48

@Astra001: Ja, mivel kiderült, hogy segghülye vagy a témához, és nem tudsz mit mondani, inkább a stílusomat fikázod. Semmi baj, de ezzel adtál egy szart a pofonnak, mivel már jóval ezelőtt leírtam, hogy én ezért járok ide, trollkodni, ez az oldal erre van. Csak a magadfajta faékek gondolják, hogy másra is jó. Viszont én ismerem a Kreszt, Te meg egy ugyanolyan full buta, ostoba kretén maradsz, aki a kerékpáros nyomot nem tudja megkülönböztetni a kerékpársávtól. Akkor gondolom azt már nem is kellene feszegetnem, hogy szerinted mi a különbség a kerékpársáv és a kerékpárút között, vagy netán mi az a gyalog- és kerékpárút, igaz? Sok fogalom ez a Te agyadnak egyszerre, ne erőlködj, mert megárthat...:DDD De ide nyugodtan írkálj okosságokat a többieknek, ennél hülyébbek úgysem lesztek már, legalábbis remélem, mert az már azt jelenti, hogy gyámság alá kell helyezni benneteket...

tatabike 2011.09.06. 12:09:37

@kreaKtiv: Robogósok nagyon figyelmetlenek, nagyon unom már, hogy mindenre nekem kell figyelni akkor is ha elsőbbségem van, mert az életem is múlhat rajta. Mindennaposak a leszoritások, szántszándékkal satuznak be előttem, irányjelzőt nem használják, a piroson átmennek, mikor már a kereszteződésben elindultam.Robogósok vegyétek már figyelembe végre, hogy egy kerékpárral sokkal jobban lehet haladni a városban, nem muszáj bosszút állni azért mert megelőztelek, ugyse tudsz visszaelőzni, csak szabálytalanul. Vagy azért mert én elférek a kocsisor között a dugóban, nem muszáj elállni a sort, mert máshol még ugyis elférek. Tisztelet a kivételnek, mert vannak normálisak is, szerencsére nagytöbbségben, de ahogy észreveszem évről-évre egyre több a fusztrált és a nagyon figyelmetlen is.

tatabike 2011.09.06. 12:13:28

@Yooha: 'Ki az az idióta, aki az úttestre(!) teszi a biciklisávot?'
Inkább ki az az idióta, aki nem oda teszi? Buzi-e vagy? Sokkal biztonságosabb az úttesten vezetett kerékpáros infra, mint a szeparált, te nagyon sötét...

tatabike 2011.09.06. 12:16:34

@D4D: Gratula a sztorihoz, csak így tovább. És még Te vagy kiakadva? Mindegy. Toyota D4D 120-nál bezabálja a 12 litert mi? :DDD

tatabike 2011.09.06. 12:22:39

@Con Storm: Akkor nézd meg az én két biciklimet. Egyiken sincs a pedálon fényvisszaverő, mert nem is lehet rá rakni.
Van viszont minden más, szabályosan, ahogy a Köhém rendelet előírja. Pedálra nem kötelező a prizma.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.06. 13:43:06

@tatabike: Tényleg, a 60-al közlekedő 15 tonnás kamionok között valóban biztonságosabb, mint az 5-el közlekedő nagymamiktól 3 MÉTERRE elválasztva. Menjél vissza a szobádba tata, osztják a gyógyszert!

tatabike 2011.09.06. 15:41:59

@Yooha: idióta gyerek, a kereszteződésekben van a baj, nem a folyamatos haladással. A bringás infrán érkezőkre vagy nem figyel az autós, vagy a bringásnak basszák ki a macisajtot, amivel semmibe veszik azt a szabályt, ami szerint ami a védett úttal párhuzamos, és attól 6 méteren belül van, ugyanúgy elsőbbséget élvez, mint az úttest forgalma. Ha ilyen szerencsétlen vagy, mert nem tudsz gondolkodni, és fingod sincs miről van szó, akkor azt hiszem nem kérdéses, kinek van gyógyszerre szüksége, de neked inkább egy tapasztalt felnőtt kéne, hogy kineveljen a sötétségből, meg az éjszakai ágybavizelésre is vannak már hatásos módszerek, keress meg egy szakembert...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.06. 18:35:48

@tatabike: Közben megnéztem, és troll vagy.
Bocsi, akkor vedd úgy hogy nem szóltam :)

tatabike 2011.09.06. 23:02:58

@D4D: Mer' 140 a vége...:DDD

tatabike 2011.09.06. 23:04:05

@Yooha: Közben gondolkodtam, és hülye vagy...:D

sdani 2011.10.03. 20:04:41

Igen, SF-ban nagyon szeretnek az emberek bringazni. Tegnap egy ingyenes fesztivalon keszitettem ezt a kis videot, amin latszik, hogy mekkora hulyeseg, hogy az amerikaiak mindenhova kocsval jarnak.:

www.youtube.com/watch?v=yOK0ZqfsI5I
süti beállítások módosítása