Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Körbebiciklizhető a Velencei tó - átadták a hiányzó szakaszt

2011.07.25. 08:00 - Hargita Nándor

Körbebiciklizhető a Velencei-tó – a kerékpárút befejező szakaszának átadásán Czene Attila is részt vett - szólt a szombati hír, a Kerékagy vasárnap le is tesztelte a "körbeért" kerékpárutat a tó körül. Útibeszámoló következik fotókkal, térképekkel és bicikliutak keresésével.

A szombati sajtóközlemény csak az átadásról szólt, az interneten semmi más - hivatalos - információ nincs a tó körüli kerékpáros infrastruktúráról, a kormany.hu sem büszkélkedik térképpel, fotókkal.

Fontos megjegyezni, hogy úgy turistaként közlekedtünk, a táblák, felfestések alapján tájékozódtunk, térképünk nem volt, csak nagyjából tudtuk, hogy merre kell menni.

Budapestről biciklivel érkeztünk, lefelé Martonvásáron és Pettenden keresztülhaladva találkoztunk bringaúttal. A Pettendi szakasz egész kultúrált, az ember azt gondolná, hogy ez is a Velencei tó-projekt része, de nem kapcsolódik a Velencénél kezdődő tókerülő-úthoz.


View Velencei tó körül in a larger map

Velence, Gárdony és Agárd gyakorlatilag egybeépült, mindhárom településen végig a járdán került kialakításra a bicikliút a szokásos módon, széles járdát építettek térkőből amin helyenként osztott, helyenként osztatlan - úgynevezett bringajárda - vezet.

Érdekesség, hogy a 7-es főút mellett Gárdonyban és Agárdon is van rendes bringasáv, amit az út széléről választottak le réges régen, de egy-két táblától eltekintve semmi sem jelzi, hogy az bicikliút. Csak onnan lehet tudni, hogy ha az egyik oldalon megszűnik a felfestés, ott a járdán kezdődik egy bicikliút és vica-versa.

Az, hogy ebből a túrából Kerékagy-bejegyzés is lesz, az Agárd és Dinnyés között vált véglegessé. Egyrészt Agárd határában szuper, széles, jó minőségű bringaút kezdődik a 7-es út mellett, vége a Velence óta tartó kisebb-nagyobb padkáknak, kósza gyalogosoknak belógó autóknak és hálistennek a térkőnek is. (Aki tudja, hogy az utak tervezői miért vonzódnak a biciklis szempontból kifejezetten bosszantó térkőhöz, az szóljon hozzá).


View Velencei tó körül in a larger map

Másrészt Dinnyésnél ez a remek út véget ér, és egy fia tábla nincs, hogy merre kellene menni. Nulla tábla, zéró felfestés. Az irányt tudtuk, hogy merre kell menni, így a tovább indultunk azon az úton, amibe a bringaút torkollott, így jutottunk el Dinnyés vasútállomás átépítés miatt lezárt közúti átkelőjén keresztül a Pákozd felé vezető bekötőútra. Keresztezvén a 7-es utat, találtunk egy bringautat aminek épp ott volt vége - ez lehetett a híresen rossz minőségű agárdi bringaút - nem baj, hogy kihagytuk. Megyünk tovább a pákozdi úton a tó nyugati oldalán, ahol semmilyen biciklis jelzés nincs.

darthwalk: Pákozdi bekötőút

Egyetlen mégis van, a pákozdi útról ágazik el Székesfehérvár felé egy bicikliút, a bekötőút végén Pákozdon ismét megleljük az újonnan épült bicikliutat, a nagy kérdés csupán az, hogy hol kellett volna erre ráhajtani? Ha jól csináltuk és Dinnyés és Pákozd között a bekötő úton kell jönni, akkor miért nincs kitáblázva?

darthwalk: Pákozdi bringaút

Pákozdon keresztül is térköves út vezet, ami a falu határában aszfaltra vált, egy ideig halad az autóút mellett, majd befordul az erdőbe. Ez egy nagyon szép, nyugis szakasz, a pákozdi pihenőn keresztül elvisz a Sukorói arborétumba, majd végigmegy a tó partján, azon a részen, ahová végül nem épül kaszinó. Ez a szakasz nem új, mert autók eddig is jártak erre, de jól biciklizhető és egész Velencéig tart.

darthwalk: Aszfalt az erdőben

Velencén találkoztunk néhány érdekes megoldással. A bicikliutat levitték a tó partjára, a Kemping utcán és a strandon (!) keresztül egész le a wakeboard pályáig. Július dacára 20 fok van, így a strandon nincs senki, de aki strandidőben jár erre, annak legyen csengője, mert a fürdőzőknek egyáltalán nem fog feltűnni, hogy egy bicikliúton sétálnak.

darthwalk: Strandsétány emberekkel

Áttekertünk a strandon, a - térköves - sétány egyre keskenyebb lett, majd egyszer csak 90 fokkal elfordult egy kis kikötő/beszögellés miatt. Érthetetlen, hogy miért erre hozták az utat, elképesztő veszélyes, simán belehajthatsz a vízbe. Az alábbi fotó bal felső sarkából érkeztünk:

darthwalk: Bicikliút wtf

Nem baj, megkerültük a beszögellést, és 30 méter után egy kerítés zárta le az egész partot - a félbemaradt "Velence kapuja" beruházást kerítették el, valamikor régen. Vissza kellett menni néhány métert és a füvön át, két kerítés között áthajthattunk az eldugott Velence kapuján, kiértünk egy botrányos minőségű utcára - bringaútnak nyoma sincs. Végül az utca végén Velence vasútállomásnál találtunk újra bicikliutat, ami átvitt az állomás alatt - innen indultunk vissza Budapestre.

darthwalk: Nem ér körbe

Az egy dolog, hogy "körbebiciklizhető" a tó - eddig is meg lehetett csinálni, csak többet kellett menni közúton. Az nem igaz, hogy "körbeért a bicikliút" - mert az út nem folyamatos, vagy, ha folyamatos, akkor nagyon rosszul van kitáblázva egyes helyeken - erre jobban oda kéne figyelni. Az sem ártana, ha a régiónak lenne - vagy megtalálható lenne - egy olyan honlapja, amin a bicikliút térképe elérhető, bár ez nem pótolja a táblák hiányát.

Ennek ellenére a Budapest - Velencei tó - Budapest túrát csak ajánlani tudom mindenkinek aki szeretne egy délelőtt 116 kilométert biciklizni, álljatok neki bátran.

Friss: kommentben írták a férfiak, hogy tulajdonképpen van térkép, ebben. De csak az új szakaszról

Címkék: kirándulás velencei tó bicikliút útibeszámoló

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr293094189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

tocibacsi 2011.07.25. 09:03:54

A bicikliút magyarországon arra való, hogy marinéni áttolja a tanyabájokt - kormányra akasztott szatyorral - A-ből B-be... effektive közlekedni rajta nem lehet.

gftamas 2011.07.25. 09:08:29

A Balaton körül is pont ez a helyzet. Ott is pár éve fennhangon hirdették, hogy "körbeért" a Balatont kerülő bicikli út. Amiről a következőt kell tudni: különösen a déli parton az út legtöbbször nem igazi bicikliút hanem egy sima utca végére kitettek egy bicikli út (is) táblát és mehet az ember az autók között. Aztán az utca végén ki van téve, hogy bicikli út vége. Lehet menni jobbra vagy balra, de persze az, hogy bicajjal merre kéne az nincs kitáblázva. Eddig már többször megkerültem bicajjal a Balcsit, de őszintén szólva még sose mentem kétszer ugyanazon az úton. Annyira nincs kitáblázva az út, hogy lehetetlen időnként nem letérni róla.... Ráadásul vannak olyan utcák is, ahol véget ér a bringaút, út vége táblán kívül semmilyen jelzés sincs, és ha rossz irányba fordulsz akkor jöhetsz vissza. :)

pityipalkó 2011.07.25. 09:09:49

Azért egy "normális "térképet közölhettek volna amin szerepel a bicikli út.(gondolom a kivitelezők valami "terv" alapján dolgoztak.2011-ben talán elvárható lenne !!!!

gftamas 2011.07.25. 09:15:47

Aztán üzennék még néhány dolgot a kerékpár utat építő önkormányzatoknak:

1. Olyan helyen, ahol az út fák között megy nem elég a kavicságy az aszfalt alá, mert 1 éven belül a gyökerek felnyomják azt és olyan keresztbordák lesznek az úton, ami az össztelós gépen is kirázza a szart az emberből.

2. A 7 cm kötő és 1-3 cm kopóréteg az kevés. Ráadásul nálunk a 7 cm kötőréteg is kevesebb mint 5, mert a jól megkent műszaki ellenőr így is átveszi, közútról és nem magánútról van szó, ki ne szarja le azt a pár centit, ami 40-50% anyagspórolás a kivitelezőnek, meg pőár Ft zsebbe a műszaki átvevőnek.

3. A térkő biciklizésre SZAR! Igaz, könnyen javítható, meg ilyenek, de tekerni rajta NEM JÓ! Aki nem hiszi, annak kívánom, hogy ezentúl a nappaliban szöges széken nézze a Való Világot vagy a Győzike show-t és ne plüss fotelból.

lujo22 2011.07.25. 10:33:03

Engem annyira nem zavar, h a Balaton körül, az üdülőtelepüléseken nincs mindenütt külön kerékpár út. Egyrészt nincs hely, vagy akkor annyira elterelnék, h semmi érdekeset nem látnék. Legalábbis én néha bámészkodom is, nem csak tekerek, m egy megszállott. Viszont néhányan, ahol a kerékpárút a gyalogosokkal közös, úgy mennek, mint ha versenyeznének, és ebből már volt néha konfliktus. Aki időre teker, menjen közúton, vagy messziről csengessen jól hallhatóan, és azért lassítson.
Táblákkal sincs semmi bajom, eltévedni se szoktam különösebben.
Azzal viszont egyetértek, h a fák gyökerei sok helyen annyira felpuposítják az aszfaltot, h akinek veseköve van, az a túra után biztosan megszabadul tőle. Néhány helyen m láttam javítani, csak épp ott nem, ahol a legrosszabb. Pl. Szigligetnél, vagy Balatonedericsnél a nyárfák gyökerei 5-8 cm magasak.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.25. 11:21:17

Én is pont ezeket tapasztaltam mind a két tó partján. A burkolat minősége sokszor szar, a kerékpár út szakaszok közti átvezetés pedig nincs jól kitáblázva. Engem egyáltalán nem zavar, ha kis forgalmú utcában kell tekerni, legalább könnyebben előzőm a 6 éves gyerekkel kiránduló családokat. :) Ami viszont idegesítő az a vonalvezetés. Van olyan az északi parton, hogy megy a bringaút a 71-es mellett, és egyszer csak 90 fokos kanyar, fel merőlegesen a hegyoldalba a faluba. Anyád, mentem tovább a 71-esen. :)

Más: A Bp-Velence bringázásról jut eszembe, nem tud valaki egy olyan térképet, amin a kerékpárral behajtani tilos főutak vannak rajta? Én egy Bp-Dunaújváros út miatt akartam megkérdezni az érdi rendőrkapitányságot, a 6-os úttal kapcsolatban. (Párhuzamos út nincs, kivéve az M6) Az egyik manus legalább megmondta, hogy lövése nincs, de kapcsolja az illetékes kollégát, ő meg váltig állította, hogy a 6-os az főút azon alapból nem szabad. Ez persze nem igaz, megnéztem az aktuális, legfrissebb KRESZ-t, csak akkor nem szabad, ha tábla jelzi, de a rendőrök se tudják, hogy ilyen hova van kirakva. Végül egy dunaúji ismerős mondta, hogy tele van bicikli/robogó/traktor tilos táblával az egész, de "hivatalos" forrásból nem tudtam meg.

mr.bit 2011.07.25. 12:55:26

Pákozd honlapjáról letölthető egy kerékpárút prospektus: www.pakozd.hu/images/uploaded/File/velenceito_web.pdf

Pákozdi bekötő út és Kisfalud közötti kerékpárút szakaszon mivel feltöltik a Velencei tavat jelenleg kb 50 cm magas víz folyik a kerékpárúton. Nem érdemes túl sokat hozzáfűzni mint ahogy ahhoz sem, hogy Kisfaludon a csatornát tervező mérnökök miért a kerékpárút/járda szakasz alá tervezték a csöveket, amikor a járda és az árok között kb 4 m szabad hely lett volna.

Egyébként örülök, hogy elkészült az út, jelenleg jó minőségű (én is egyetértek azzal, hogy ez csak pár év és sajnos fel fog gyűrődni az út :( ), nagyon sok család kisgyerekekkel eddig csak a déli partot célozhatta meg biztonságosan, most már a déli terület is elérhető számukra is. Talán ez alol Pákozd belterülete kivétel ahol 4x átvezetik a kerékpározókat a főút egyik oldaláról a másikra.

bbandi 2011.07.25. 12:57:57

OFF:
vice-versa lesz az, nem vica

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.25. 19:29:28

A Pákozd - Velence szakaszról nem tudtam, azért nem mertünk eddig a gyerekekkel nekivágni, mert azt hittük, hogy ott csak a közúton lehet menni a falvak között, és ahhoz ők még kicsik.

" A Pettendi szakasz egész kultúrált, az ember azt gondolná, hogy ez is a Velencei tó-projekt része, de nem kapcsolódik a Velencénél kezdődő tókerülő-úthoz."

Én mindig jót derülök azon a szakaszon a 10-es sebességkorlátozó táblán :-)

Asztalos Gábor 2 2011.07.25. 19:34:45

@lujo22:
"ahol a kerékpárút a gyalogosokkal közös, úgy mennek, mint ha versenyeznének, és ebből már volt néha konfliktus. Aki időre teker, menjen közúton,"

Csak az ilyen helyeken szokás kitenni a bringatilos táblát, aztán a sok szellemi fogyatékos mutogat a kocsiból a 2 m széles bringajárdára.

G. Wolf 2011.07.25. 20:20:09

6-8 éve bicikliztem én először körbe a tavat... úgylátszik azóta sokminden nem változott... jah de egy két helyen ki lett táblázva...

illetve én tavaj vettem észre egy változást, igaz akkor autóval voltam: szóval ami igen... a pákozdi emlékműnél a parkolót lezárták (fizetős lett) régen ez is ingyenes volt... álítólag komoly hadtörténeti park lesz... mondjuk én tavaj óta nem sokat jártam arra de amikor igen kb semmit nem láttam... csak a sorompókat...

a kurva anyjukat... :(

belbo 2011.07.25. 20:27:41

Engem az érdekelne legfőképpen, hogy Budapestről milyen útvonalon tekertetek le (gondolom, a hetesen, ha Martonvásár és Pettend útba esett) és merre jöttetek ki a városból.

G. Wolf 2011.07.25. 20:39:16

@belbo: ezen már én is gondolkodtam! én amúgy kb arra jutottam, hogy valahogy a Campónától kéne elindulni, viszont utánna Érd-nél nem tom mi lenne a legjobb... neki az emelkedőnek és utánan 7-es.. vagy át a városon... és úgy rá a 7-esre. igazából egyikkel se szímpatizálok...

belbo 2011.07.25. 20:51:31

@G. Wolf: Néhányszor mentünk a Csepel-szigeten át (Lágymányosi hídtól bringaút végig, aztán M0-ás hídon át, majd közúton Ráckevéig, Lóréven komp, aztán már csak kb 24 km Velence) és úgy kerültük meg a tavat (kb 110 km volt, de vissza már vonattal jöttünk. Jobb lenne valami rövidebb megoldás, meg ez a Budapestről való kijutás megoldása. Én sem tudok jobbat annál, amit ajánlottál. Szerintem, ha építenének egészen Velencéig bringautat, nagyon sokan használnák, főleg hétvégente, mert azért ez nem olyan nagy távolság. Aki meg elfárad, jöhet vissza vonattal.

G. Wolf 2011.07.25. 21:00:40

@belbo: jah én is úgy érzem hogy valahogy a vonat (megállókat érintve) mentén kéne, mert tényleg elviselhető ez kb 60-80km (városon belült is nézve).

talán egyszer :) fő az optimizmus :D

glbs 2011.07.25. 21:30:47

Bp-Fehérvár (vagy Velencei-tó) legjobb, legszebb útvonal: Bp-Budakeszi-Páty-Biatorbágy-Etyek (némi domb utána)-Alcsút (megint emelkedő az arborétum után)-Vértesacsa-Lóberény, majd Fehérvárnak egyenesen, a tó felé meg Lóberényben balra, újra egy emelkedőn át, és Nadap, majd Velence. Bp-Szfvár vagy a tó így 85 km a Moszkva tértől. A bicikliúttal kapcsolatos gondok (Fehérváriként sűrűn járom): semmi nem jelzi Velencén Sukoró felől érkezve, hogy a vasútvonal túloldalán van jobb bringaút is, mint a tóparti, járhatatlan verzió, ill. többnyire a nyár kellős közepén a Velencei-tó vízpótlása miatt rendszerint 4-6 hétig víz alatt áll a kerékpárút M7 alatti átjárója. Különösen hétvégéken rengeteg a kerékpáros, sok gyerekkel a tó körül, csak az autósok közlekedési kultúrája változik lassan.

Hargita Nándor · http://indafoto.blog.hu 2011.07.25. 21:36:58

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: ez engem is kurvára érdekelne, nagyon hasznos lenne.

@mr.bit: jah, pákozdon tényleg sok az ide-oda vezetgetés, és az is rejtély, hogy a főútra vezető utcáknál miért nem viszik fel a bringautat a főút mellé, úgyis felhajtanak a kis utcából az autósok, hogy kilássanak az autósok és pont a bicikliút vonalán (rossz esetben egy biciklisen) állnak meg kihajtás előtt.

@Fedor: ja azon röhögtünk mi is, háromszorosan léptük túl a sebességet, ez egy havi fizetés lenne, arányosan :P

@belbo: azt mondják, hogy csak az egyesen lehetne kijönni nyugat felé, bevallom Érdnél tekertünk tilosban. Viszont az vicces, hogy minden 20 kilométeren van egy kis bicikliút a hetes mellett amit senki sem használna, ha nem a hetesen jönne...

A folyamatos bicikliút a Velencei tóig az kurvajó lenne, itt-ott - mint már említettem - van már pár szakasz, a városokban-falvakban elég széles az út és nem is mennek gyorsan az autók, csak az emelkedők mellé kellene külön sávot csinálni, mert az veszélyes lehet ha nem tudsz biciklizni.

Aztán a velencei tótól mehetne tovább balatonra, az már nem is olyan dimbesdombos. Balatonföldvár csak 120 kilométer, pár kilométer híján annyi volt a tókerülő trip és 4 óra alatt megjártuk, extrém esetben gyorsabb lenne mint a vonat :D

Hargita Nándor · http://indafoto.blog.hu 2011.07.25. 21:45:46

@glbs: igen, most már mi is tudjuk, hogy ez a "legál" út.

pinchy 2011.07.25. 21:48:07

Szép szép az Etyek Alcsút stb. út, de azok a dombok. Én már a látványtól leizzadok. :D

Kalapács 2011.07.25. 21:53:37

"Ennek ellenére a Budapest - Velencei tó - Budapest túrát csak ajánlani tudom mindenkinek aki szeretne egy délelőtt 116 kilométert biciklizni, álljatok neki bátran."

Kösz, de nem fogok lemenni Budapestre csak azért, hogy onnan indulva biciklizhessek egy jót. Egyébként az északi partot végigtekertük vasárnap oda-vissza, ha nem is ideális mindenhol, mert pl. Pákozdon igazodni kellett a meglevő községszerkezethez, de tűrhető. Sokkal jobb, mint a Balaton körüli kerékpárút, amely a legtöbb szakaszon pocsék minőségben épült, már egy-két évvel az átadás után tönkrement (pedig ezt nem lehet a kamionokra fogni). Ott nyugodtan le lehetne ültetni néhány embert lopásért, csalásért. Azt is, aki építette, azt is, aki átvette.

(a nem budapesti nyolcmillió egyike)

belbo 2011.07.25. 22:00:13

@glbs: köszi, ez jól hangzik, nem gondoltam erre az útvonalra.

glbs 2011.07.25. 22:06:10

A körbeért kerékpárútról még annyit, hogy van egy szakasza, kb. Sukoró alatt, Velencéig, ahol az eddig horgászni járó autósok még nemigen jöhettek rá, hogy mi történt. A többnyire békésen közlekedő kerékpárosok mellett dühödten száguldanak dudálva, csak nemigen tudják kezelni az odaterelt, hirtelen megsokasodott kerékpárost.

Gab75 2011.07.25. 22:09:01

Autos szempontbol horror a Velencefurdoi bringaut. Regen amig a biciklisavok voltak ha pest felol erkeztem a 7esen es folkanyarodtam (balra nagyivben) akkor csak szembol erkezhetett bicaj (a savok az ut ket oldalan menetirannyal megegyezoen haladtak). Most a hatam mogul is erkezhet a biciklis kollega, aki ellsobsege tudataban ertheto modon nem akar minden keresztutcanal lefekezgetni, nekem meg hatulrol nem konnyu feladat ot eszrevenni.

kzolika 2011.07.25. 22:10:25

Én a 90-es években naponta megkerültem a tavat, akkor kerékpárút még csak a déli parton volt Dinnyés és Agárd között, de sose ugattam, hogy szar. A déli parton mentem az alsó úton, az északi parton figyeltem, Dinnyés - Pákozd között sokszor úgy át lehetett tekerni, hogy nem jött autó. Nem is ütöttek el a kerékpárút hiánya ellenére sem.
Épülhetne jobban is, több is, szélesebb is, a térkövet meg én sem értem, mert a versenykerékpáron egyáltalán nem kényelmes.

qrisz 2011.07.25. 22:12:01

Olyan ez mint a magyar narancs ,kicsit sárga kicsit savanyú,de a mienk. A kitáblázás hiánya (az út minőségén és vonalvezetésén túl) igen bosszantó. Mikor megyek boldogan a kerékpárúton aztán egyszer csak a semmiben véget ér,menj,amerre látsz,kit érdekel. Múltkor boldogan suhantam dunakeszin a kiépített kerékpárúton épp dícsérni akartam a kedves önkormányzatot, mígnem (Pest felé) a nagy körforgalomnál véget ér: illetve az út másik végén visszafordul. Julis néninek jó ha a közértbe elmegy, én viszont "távolsági" biciklis vagyok,azt gondoltam összeköttetés van valahol a vonattal párhuzamos biciklisúttal, netán kiépítették tovább az út mellett a Megyeri hídi kerékpárútig?! az már túl szép lenne,pedig csak néhány km. tényleg csak hiú ábránd volt. Nagy bosszúsan vissza a zuhogó esőben az emelkedőn (tegnap) a fóti elágazásig, a már ismert kerékpárútig, mivel a 2-esen nem kívántam (nem is lehet) menni. Legalább valami tábla figyelmeztethetne,hogy te hülye,véget ér az út és nincs folytatása. Kerékpárutat az tervezzen,aki 5 km-nél többet tekert már egyhuzamban.

qrisz 2011.07.25. 22:24:17

@Kalapács: ezt most miért mondtad? hagyjuk ezt a frusztrált vidéki fiú/lány kisebbségi komplexus vidék-BP szindrómát. Neked minderől "az"jut eszedbe. Én is budapesti vagyok, ő is csak egy túraútvonalat javasolt,nyilvánabból az irányból ahol lakik/tartózkodik. aki Zemplén megyében lakik és a Zempléni-hegységben javasol túrát, csesszem le,hogy nem mindenki zempléni és mit képzel magáról??? legalább egymásba ne rúgjunk.

CsImi 2011.07.25. 22:42:38

A fehér botos parasztok országa leszünk ennyi vakítás után, közlekedni meg nem lehet biciklivel, de ez nem is volt cél...

CSI

CsImi 2011.07.25. 22:48:03

Jah, a szegedi Eurovelo-t soha nem táblázták ki, azt már a pályázatból kilopták, a most elkészült pihenőhely meg majdnem 2 km-re van a túraútvonaltól, nem jelzi semmi, és meg sem nyílt, de mégis, de mégsem.

szegedbicaj.blog.hu/2011/07/14/a_kerekparos_paradicsomot_megeszik_a_fergek

CSI

Az igazi Trebics 2011.07.25. 23:50:34

@qrisz: Pedig egyesek úgy Julis-néniznek itt, mintha a helyieknek nem épülhetne bringaút, csak a 116km-megsekottyan-profibringásoknak. Lásd pl.: a pettendi szakaszt (ami hivatalosan Kápolnásnyék része, ezért is épült a bringaút, hogy Pistike át tudjon tekerni az iskolába).

kzolika 2011.07.25. 23:56:43

@qrisz: Szabad, nem szabad, elég sokan szoktak tekerni a 2-esen. Bp. felől jövet is értelemszerűen megszűnik a kerékpárút, ott meg be lehet csalinkázni a még IV. ker.-nek számító aszfalt nélküli utcákba, aztán az Auchannál kibukkanni és a Tőzegtavi úton bemenni Dunakeszire. Versenykerékpárral ez se élmény (már az aszfalt nélküli utcák).

taxi33 2011.07.26. 00:09:12

A Kisfalud-Dinnyés szakaszon -ami a patakpart mellett vezet- mi francért nem lehet egy nyomorult időszakos táblát kihelyezni, ami jelezné ha az M7 alatti aluljárót elönti a víz és ezért félútról vissza kell fordulni? Plusz 4 kilométer feleslegesen!!

A cikkben említett u-alakú kitérőt -ami a velencei strandon vezet, és amin négy 70 centi szélességű derékszögű kanyar van- miért nem lehetett csapottabb kanyarokkal kivitelezni? Tandemmel el sem tudunk fordulni. Vicc.

Válaszom a cikkíró kérdésére: azért erőltetik a térkőből való bicikliút-építést, mert; 1. Annak árába könnyebb elbújtatni a kivitelezőnek és a megbízónak -önkormányzat képviseletében eljárónak- egy "kis" plusz költséget, amiből aztán felépülhet pl.a polgármester vagy az építési vállalkozó fiacskájának a komplett háza. (Egy-egy ilyen térköves bringaút szakasznál csupán csak néhány tízmillió csurran cseppen.)
2. Mert az 1-2 év múlva törvényszerűen jelentkező megsüllyedés és/vagy gyökerek miatti felpúposodás miatt újra és újra ki lehet javíttatni, aminek költségéből pedig 2 évenként újra és újra le lehet nyúlni pár milliót.
Ennyire egyszerű.

qrisz 2011.07.26. 00:18:57

@Az igazi Trebics: csak legalább ki kéne táblázni, hogy még időben látni lehessen .és nem a vakvilágba kivezetni ahol véget ér éa menj amerre látsz.Továbbá nem kellene emiatt kilométereket visszacsalingászni.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.07.26. 00:28:41

@taxi33: Valami hasonlót akartam írni én is a térköves bicikli útról,de megelőztél--talán még annyit,hogy nem kicsit nézik hülyének a népet,mikor azt mondják,hogy ez EU kompatibilis.Nem az. Ahol én élek,pont úgy választják el a gyalogosok sávját(azon a kevés helyen ahol együtt van) a bringásokétól,hogy a gyalogos rész térköves(meg általában keskenyebb is mert bringás több van)

qrisz 2011.07.26. 00:52:20

A másik fos a Lágymányosi hídtól a Gubacsi-hídig vezető "Eurovelo" kerékpárútnak csúfolt förmedvény Lágymányosi híd után kivezet egy műútra a Vituki felé (hajléktalantanyák, támadó kóborkutyák, keresztezi a csepeli gyorsforgalmit, majd lepukkant kátyús macskaköves szakaszon folytatódik (csak tábla utal rá hogy ez "kerékpárút") ócskavastelepek ,lepusztult gyártelepek mellett (még szerencse hogy legalább másik oldalon a soroksári Duna látványa enyhíti az összképet) rátér közvetlen a Duna-partra egy gyökerektől felszántott embernyi széles, töredezett hepehupás aszfaltcsíkra, ez folytatódik egy széles földúton, gyökerek, kátyúk,hepehupa, (esős időben járhatatlan sártenger szinte) szeméthalmok, táborozó hajléktalanok szintén egy-két kóborkutya, utána egy rövid betonos és macskaköves szakasz következik keresztbe aszfalt- betongyűrődések,mire a boldogtalan biciklista végül megérkezik a Gubacsi hídhoz, és (én) átmegy Csepelre. Ez sem demszkiéket sem tarlósékat nem zavarta/zavarja. Magyarország 2011 erópaunó

schmittpál 2011.07.26. 03:08:47

@belbo: Vizuálisan: www.gpsies.com/map.do?fileId=penndtppaoghleyx (épp nemrég jártam erre)

@glbs: ezt az útvonalat is megjártam már, de a fent linkelt változat (bár hosszabb, de mivel szinte teljesen sík), nagyon nyugodtan teljesíthető.

@qrisz: valóban botrányos, többször is voltam ott – a budai oldalon sokkal barátságosabb az út, szerintem arra érdemes menni.

v. jókormányzósember 2011.07.26. 07:51:20

Hát, srácok- lassan úgy jártok ti is, mint az ungarische sat eins- kormányszócső lesztek... czene attila... Hát- attila bácsi jobban tenné- ha valóban(!) a tömegsport kapna több pénzt (s nem már most(!) levitézlett footballgangek milliárdokat.)
S, hogy a fenti hír miért nem ennek (tömegsport) támogatását mutatja? Mert- (ha a kedves szerkesztő ránézett volna saját iratára) simán látszik- szó nincs kerékpárútról- néhol csak a levedlett külterületi utakról állítják egyesek- az kerékpárút. Ennyi... A cím tehát nem lett volna rossz- valahogy így: Körbeért a velencei kerékpárút ?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!! Grrrr!!!!!!

Aszt jónapot!

VJK

UI: Pedig velencétől a videoton- s felcsút sincs messze. De hiába- "nagyjaink" (??? alves????) kerékpárra nem- legfeljebb Porschéra ülnek...

Zold Bakony 2011.07.26. 08:20:49

"...a Budapest - Velencei tó - Budapest túrát csak ajánlani tudom mindenkinek aki szeretne egy délelőtt 116 kilométert biciklizni..."

Pontosan merre is 116 km a kör? Az M7-esen és 7-esen tilos és életveszélyes, Alcsútdoboz felé pedig sokkal hosszabb.

Húzzunk bele! 2011.07.26. 08:27:20

Velencei-tóhoz a lejutás Pestről a leggyorsabb, a 7-es. Nem Pénteken délután kell indulni és vasárnap haza jönni, akkor minden rendben lesz. Minden más alternatíva dimbes-dombos ill. sokkal hosszabb. Városból kifelé, ha gyorsan akarsz menni, Budafoki út, forgalom sem nagy rajta, én kerülni szoktam a kerékpárútat, mert a kereszteződésekben nem adják meg az elsőbbséget és 30-al nem akarok felkenődni az autóra. Érden keresztül érdemes menni, mert nem tiltott és gyorsabb is, egyszer kipróbáltuk és a városi tekerés győzött:D Aztán már csak 20 kilométer van a tóhoz, amiben vannak bringasávot és Pettendtől kerékpárút, elég jó használható.

Velencei kerékpárutat volt szerencsétlenségem kipróbálni, Volt jó rész is benne, de az pár év múlva tönkre fog menni. A többi egy borzalom, folytonos oldalváltás, macskakő, elsőbbségadások tömkelege. Aki haladni akar, az az úttesten fog ezután is tekerni, viszont Sukoró környékén van egy jó rész, ahol az erdőben halad, azt használni fogom, de többi részt nem tekintem megfelelő közlekedési útnak.
Nálam 3/10.

spinat 2011.07.26. 08:31:08

nem azért az egyhuszért, de nekem már 20 éve is sikerült körbebicikliznem a Velencei-tavat.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.26. 08:48:34

"Érthetetlen, hogy miért erre hozták az utat, elképesztő veszélyes, simán belehajthatsz a vízbe."

Aki ott belehajt a vízbe, az egy idióta, akinek nem szabad biciklire ülnie. Ennél sokkal nagyobb baj, hogy ott várhatóan horgászok lesznek az úton, mivel közvetlenül a parton vezették el az utat.

mr.bit 2011.07.26. 08:52:18

@spinat: Kerékpárúton? Mert most erről van szó. Szerintem.

mr.bit 2011.07.26. 08:55:08

@metal: Gyerekekre is gondolj, akik esetleg még nem annyira ügyesek mint Te vagy!

spinat 2011.07.26. 08:55:17

@mr.bit: persze hogy eröl van szó, de akkor a cikk címe nagyon rossz.

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2011.07.26. 09:19:35

Keresgéltem egy darabig a BP-Velence úton, hátha akad legalább egy földút, ahol kikerülhető a 7-es út, de nem jártam sikerrel. Én még csak eltekerek rajta, de már mást nemigen merek magammal vinni. Aki kicsit is bizonytalan vagy rutintalan, ennek ne vágjon neki. Kamionok 80-90-el... Nem vicces, észnél kell lenni bizonyos szakaszonon. Valakinek van jó, bevált ötlete/útvonala?
A Velencén keresztülvezető kerékpárutat én sem javasolom, inkább a falun keresztül szoktam menni, asszem rövidebb is.

Hargita Nándor · http://indafoto.blog.hu 2011.07.26. 09:27:04

@Kalapács: mi budapestről indultunk, oda is érkeztünk, miért ajánlanék mást?

@qrisz: köszi. pont így.

@taxi33: értem, hogy a térkő drága és lehet csepegtetni, meg szép is, egész addig amíg nem akarod rendeltetésszerűen használni :/ (kinek áll ez érdekében?)

@v. jókormányzósember: bocs ez nem igaz amit írt. a hivatalos kormányzati kommunikáció szerint "körbebiciklizhető a velencei tó" és "hálózatról" beszél. kedves jókormányzós, ha jól értelmezed a posztot (egész direkten leírom), hogy korántsem ilyen pozitív a helyzet.

@Zold Bakony: tilosnak tilos néhány szakaszon a hetesen, de korántsem életveszélyes. persze tudni nem tudtuk, hogy tilos, érd után meg nem fordultunk vissza. kommentben leírják, hogy merre nem tilos, az kb 140 kilométer.

@Húzzunk bele!: azért 3/10-nél jobb az, de van még hova fejlődni. én már a balatonhoz vezető rendes bringaútról álmodozom :)

@metal: jártál te is arra, nyilván hülyének kell lennie, aki ott beleesik a vízbe, de a szintek: biztonságos út, figyelmet igénylő út, balesetveszélyes út. az ott szerintem kurvára __balesetveszélyes__ .

@spinat: és nem a cikk címe rossz, ez a HIVATALOS kommunikáció. keresd meg Czene Attilát, hogy akkor a porontyokkal hol is tudod teljesen biztonságosan körbebiciklizni a tavat?

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.26. 09:30:14

@EOX The Selector: Bp- Biatorbáby- Etyek- Alcsútdoboz- Vértesacsa- Lovasberény- Nadap- Velence.

kb. 30km-el több, mint a 7-sen, viszont gyönyörű erdős utak.

@mr.bit: Gyerekként se mentünk soha bele egy tóba se, pedig nem voltunk soha ártatlan bárányok.

okatona 2011.07.26. 09:37:00

Akkor egy kis kieg��s!
A tavat megker�eg lehet, de orsz�tival csak az �lehet haladni, a ker��-s�-�g marad a montisoknak!
A Velence-Dinny�szakaszon a ker��s j�a haszn�atatlan mert, a becsatlakoz�c��em l�ak ki, ez� mindig be�ak a ker���a, illetve a padk�n csak montival lehet �ajtani.
A t�ti �lence-Ag� viszonylatban j�at�e j�� tele van aut�, �nyaral�. Visszafel�e j�at�ert az eg� egy k��Dinny�fel� ker��t csak montival j�at�an ahol m�nem l�i az aszfaltot.
Dinny�P�zd csak k�on j�at�e az is nagyon szar!
P�zd belter� 4 vagy 5 alaklommal kell �enni az � ahol mindig le kell sz�ni, ez� mindenki az �megy, a forgalom meg nagyon nagy.
P�zd-Sukor�l��MP)k�t j�ker��.
KEMP-Velence k�t a �r��t, illetve a kajak-kenu p�a m�ti �kell menni, nincs ker��t!
Velence belter� a t�ti r�en NINCS ker��t, amin az �s kanyar van az a t�RTV���E, NEM KER�P��!!!
Haladni szint�csak az utakon lehet.

Ha csak a tavat ker�eg, az 26-28km �kb egy �k�elmesen, DE HA KER�P��ON HALADSZ
kb 32-34km �minimum 8 lesz�s szerencs�en esetben 2db defekt �kb 1�40perc!!

qrisz 2011.07.26. 09:44:11

@kzolika: Nem kéne értelemszerűen megszűnnie... össze lehetne kötni a Megyeri hídtól Dunakeszivel,nem lenne már olyan nagy távolság. Tudom,bilibe ér a kezem. De nekem a kitáblázottságával van a bajom,amit írtam is hogy a semmi közepén derül ki,hogy nincs tovább út. Jó én ismerem az összekötő lehetőségeket,így visszamentem oda, de ha mondjuk pl.az "egy a nyolcmilló nem budapestihez" tartozó kedves fórumtársunk, Kalapács teker arra,tuti nem talál oda. 2-es úton nem fogok menni, kivasaltatni nem akarom magam, a földút ,meg tényleg kissé kalandos, pláne most ezekben az esős időkben...

ex-dr. vuk · http://www.aisha.hu/ 2011.07.26. 09:58:02

@okatona: ez a hsz nem annyira sikerult :)
Sok benne a kerdojel ;)

qrisz 2011.07.26. 10:01:29

@schmittpál: érdekelne, leírnád nagyjábol, hogy lehet úgy menni (a budai oldalaon Csepel felé) köszi. azon a részen kicsit járatlan vagyok.

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2011.07.26. 10:05:00

@metal: Értem. Próbáltam. Télleg jó. Azonban egy negyven-egynehány km-es utat 30 km-es kerülővel...hmmm.... Kb. 6-8 km-re kéne jó megoldás Érdtől, a többi vagy bringaút/sáv vagy falu, ami jól és gyorsan tekerhető. A zűrös szakaszokon tolom, mint állat, jobb nem jutott még eszembe. Főleg az autós szemmel nehezen belátható kanyarokkal van bajom.

Nagyon laza, 10 km/ó átlaggal kb. 2 óra a tókerülés.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.26. 10:27:16

@EOX The Selector: Pontosan 23km kerülő, szerintem nincs jelenleg jobb megoldás, hacsak nem mész le vonattal Velencére, és csak ott biciklizel.

foodlfg · http://akb48hv.blog.hu/ 2011.07.26. 10:32:24

Ez tónak számít ? Műhold alapján inkább egy kiszáradó pocsolyának tűnik.

mr.bit 2011.07.26. 10:55:42

@metal: Én sem mentem bele gyerekként és nem is kerékpárúton közlekedtünk, de itt egy elvileg biztonságosan kiépített kerékpárútról van szó és, ha jártál arra, akkor tudhatod, hogy strand időszakban folyamatosan mászkálnak az emberek, elférni is alig lehet. Eleve strandon keresztülvinne a kerékpárútat nem hiszem, hogy normális dolog. Vagyis így ez sem igaz, mert nem lehet végig menni, mivel kerítés állja az utad.

schmittpál 2011.07.26. 12:45:40

@qrisz: www.gpsies.com/map.do?fileId=penndtppaoghleyx a már linkelt térkép; ez végig bicikliút a szigetig. Persze ha konkrétan Csepelre mész, akkor nem jó, de ha a szigeten délebbre, akkor igen (Lakihegyre, Szigetszentmiklósra már tökéletes).

Majd ha megépül a híd a Galvani útnál, akkor Csepelre is jó lesz.

mr.bit 2011.07.26. 12:56:48

"Friss: kommentben írták a férfiak, hogy tulajdonképpen van térkép, ebben. De csak az új szakaszról"

Szerintem a teljes szakaszról van térkép, csak a térkép szerint sem alkot összefüggő kört a kerékpárút a tó körül.

Húzzunk bele! 2011.07.26. 13:50:30

@darthwalk: Annyira nem rossz, mert elég széles és mivel új még elég jól használható. De mi lesz pár év múlva, mikor már használhatatlanná válik? Szerinted megvalósíthatatlan olyan kerékpárút építése, ami tíz év múlva is ugyanolyan, széles tükör sima, legtöbbször az erdőben halad, rendesen kitáblázott és a meredek részeket kerüli vagy rövidebb alagút vezet keresztül rajta. Kereszteződések minimálisak és azok is egyenrangúak. Ezektől még elég messze tart a honi építészet, de addig ne is várják el, hogy használjam.

qrisz 2011.07.26. 18:17:17

@schmittpál: Köszi szépen! megnézem felderítem. Igen én Csepel déli részén vagyok a Csillagtelepen, ha jobban érzem magam ezen az új úton akkor bevállalom ha kicsit hosszabb is. A gubacs hídi részen már több százszor mentem oda-vissza,herótom van tőle... :)

tyberius 2011.07.26. 21:02:12

@belbo: A lórévi komp mennyibe kerül biciklivel? A neten nem találtam rá forrást.

belbo 2011.07.26. 23:59:57

@tyberius: úgy emlékszem, kettőnknek egy ezres (vagy nyolcszáz?) volt, idén májusban.

terror 2011.07.28. 00:40:14

@belbo: Nekem 250+250 remlik (szemely+bringa)...

terror 2011.07.28. 00:59:20

@metal: Azert azt sem art megemliteni, hogy igy van benne ~650m szint is. Dimbes-dombok, meg 1-2 hosszabb emelkedo, cserebe 1-2 hosszabb lejto is :) Van egy ~300m-es, 10%-os emelkedos resz, az alcsutdobozi arboretum utan, ami egy kezdonek combos lehet, de ha valaki nyugira vagyik, mindenkepp probalja ki. Etyeki borvidek, platansor, kis erdoszimatolas a Velencei hegysegben... Legrosszabb esetben tolni kell az emelkedokon :) XI. ker. - Gardony ~75km.

@EOX The Selector: "Főleg az autós szemmel nehezen belátható kanyarokkal van bajom."

Ez mindenhol veszelyes amugy. Az elkerulon is belemennek a barmok, csak kisebb az eselye, hogy szembe is jon valaki.

Furcsa ilyet leirni, hiszen van jogositvanyuk, meghat ugye ok tokre szabalyosak, de ezek a kanyarok foutakon es mellekutakon egyarant kozlekedesi lutrik.

Figyelni kell, nincs mese... Celszeru ilyenkor a szembejovo forgalmat is csekkolni, aztan ha te latod, hogy jon valami, es mogotted hallod, hogy jon, de nem lassit, akkor lehet jelezni, hogy talan gondolkodjon. Tenyeredet lefele forgatod, es "nyomogatod" az aszfaltot. Sokan erre is szarnak persze, merthat ok okosabbak, de aztan valahogy csak megszolal szembol az a duda...

Termeszetesen azt is erdemes jelezni, ha nem jon semmi. Akar mar jo messzirol, korkoros karmozgatas, "gyerunk, tovabb" stilusban. A nagy tobbseg megkoszoni.

Ha tobben mentek egymas mogott, akkor az elso mindig figyeljen, es jelezzen hatra, plane ha normalis sofor jon mogottetek, es nem loholt bele a kanyarba melletek...

@Zold Bakony: A 7-esen nem tilos. Van 1-2 szakasz, azok mellett van kerekparos infra. Hol jobb, hol nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.28. 17:34:59

Évek óta járok le rendszeresen Agárdra kétkeréken a hetes úton, ugyanis semmi sem tiltja (városokban van csak kirakva tiltó tábla ott, ahol van párhuzamosan kerékpárút). Mentem már éjszaka is (sárga mellényben, és kivilágítva, mint egy karácsonyfa), nincs azzal az úttal semmi gond, sőt, volt már olyan, hogy a kocsisor Érd határától araszolt, mert szokás szerint megfogta a martonvásári villanyrendőr, én még simán előztem a teljes kocsisort :) A fővárosban a budai oldalon teljesen jó kerékpárút vezet a Szerémi úton Albertfalváig, onnan Budafokon át a Duna parton, majd a Nagytétényi út mellett a városhatárig, onnan meg már csak egy köpés Érd (Kalandkedvelők maradhatnak a dunaparti útnál is az M0-ás hídig, de az elég kacskaringós, meg néhol zötyögős, szóval ott ahol a vízparti bicajsztráda véget ér, érdemes az aluljárón át átmenni a Nagytétényire).

Contear 2011.07.28. 18:38:21

"Budapestről biciklivel érkeztünk, lefelé Martonvásáron és Pettenden keresztülhaladva találkoztunk bringaúttal."

Az kár, mert Baracskán is keresztülmentetetek, és ott van bicikliút. Budapest felől a 7-es főúton ha jöttök, nem sokkal a Baracska táblánál kezdődik, itt van az elágazás Kajászó, vál és Bicske és még sokan mások felé(a bringaút egyébként Baracska vasútállomástól (vagy megállóhely) indul), a 7-es út jobboldalán vezet, majd kissé elkanyarodik az főúttól, hogy aztán a következő mellékutcánál egy zebrával a túlsó oldalon folytatódhasson. Itt egy szakasz nincs jelölve, a kocsma mellett, majd folytatódik a bicikliút, innentől végig a Budapest felől a bal oldalon, Baracska utolsó előtti utcájáig, itt aztán véget ér, és Pettendig nincs semmi, csak a főút. Amúgy nem csodálom, hogy nem vettétek észre, szerintem sok helyi sem tudja, hogy nem kéne a főúton kerékpározni. Az út egybként jó minőségű, babakocsival is könnyen járható minőségű. Merthogy gyalogosokkal közös némely szakaszon.

Legalább az a pár ember tudni fogja hogy Baracskán van kerékpárút, aki itt nézelődik.

Egy baracskai

Vaandor 2011.07.31. 00:41:17

@darthwalk: "nem a cikk címe rossz, ez a HIVATALOS kommunikáció."

Ez a hivatalos kommmunikáció ÉS a cikketek címe. Ha mondjuk "- hazudja a minisztérium" lenne a msodik félmondat, akkor tán elhinném, hogy van ott egy ujságíró is a sok papagáj között.

tyberius 2011.08.01. 10:11:26

@belbo: @errorka: Szóval akkor valsz 500 HUF lesz. Köszi!
Most tervezek indulni a Balatonra, lefele a fentebb javasolt Dunakeszi-Biatorbágy-Alcsút útvonalon tervezek menni, visszafelé a Csepel-szigeten át. Nem mintha félnék a hetestől (a 4-es és a 44-es után annyira nem lehet vészes), de szeretem az ilyen alternatív útvonalakat :)

_phu 2011.08.01. 19:00:47

Több százszor megkerültem már a tavat, amikor még fel sem találták a montit - úgy látszik öreg vagyok. A legjobb időm 45 perc volt.
Soha semmi baj nem volt vele, elég jó, kis forgalmú utak voltak. Az első probléma akkor kezdődött, amikor 40-es táblával telerakták a 7-est, ekkor megnőtt a tóparti út forgalma.
Sok évvel ezelőtt főbe kellett volna lőni aki a velencei strand közepén végigmenő "bringautat" megcsinálta, átvette, és kifizette.
Aztán Agárdon neveztek ki egyetlen saroknyi járdát bicikliútnak a 7-es mellett, utána még csináltak egy át az úton - fel a járdára - be még egy utcát - ki egy utcát - vissza az út túloldalára - hopp vége mindennek típusú magyaros bicikliutat. A tóparton a jó minőségű kis forgalmú út mellett meg egy keskeny, növényekkel benőtt, veszélyes szart hívnak kerékpárútnak.
A lényeg, hogy soha nem szabad ilyeneken tekerni, ha jót akar az ember, csak az úton. Aki pedig ezeket kerékpárútnak nevezi, és büszke is rá, azt meg végigrugdosnám a tó körül.

Húzzunk bele! 2011.08.01. 23:02:53

@tyberius: Ha Mogyoród felé mész a Balcsira akkor még nem is akkora kerülő, mint Dunakeszi felé:)

Budakeszinek elég durva emelkedő van, de Alcsút felé is, végig szopó lesz, mikorra leérsz a Velencei-tóra, addigra már Balaton közepén tarthatnál.

tyberius 2011.08.02. 01:18:56

@Húzzunk bele!: 15 km plusz a 7-es úthoz képest. Nem olyan nagy kitérő, és állítólag szép vidék. Ha emelkedő van, hát emelkedő van - a túloldalán meg lejtő :) Egyébként sem időre megyek, 4 napot szántam rá, hogy lemenjek, megkerüljem a tavat és visszajöjjek, sztem bele fog férni.

Húzzunk bele! 2011.08.02. 11:26:11

@tyberius: www.gmap-pedometer.com/?r=4688341

Ha olyan sok időd van, akkor oda vagy vissza felé iktasd be ezt www.gmap-pedometer.com/?r=4688341 Az 1-es mellett van a 100-as vagy a régi 1-es, ahol kisebb a forgalom, mint két tanya közt. Csákvár felé szintén emelkedős, de nem annyira, sőt látnivaló is akad.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.08.10. 09:50:04

Egy hete voltam a a híresen rossz minőségű agárdi bringaúton! Az itteni leírás alapján egy kukkot nem értettem abból, Ti merre mentetek, de utólag már minden világos lett.

tweetybird 2011.08.10. 14:27:38

Velence-Gárdony-Agárd útvonalon már sehol nincs a 7-es úton bringasáv mindenhol van mellette kerékpárút (vagy gyalog- és kerékpárút). Igaz Agárdon bevitték egy-két utcával beljebb, amit nehezebb észrevenni (főleg ha valaki nem akarja) de ki van táblázva. Még egy kis fahidat is építettek a bicikliseknek egy patak felett.

Makkasz 2011.09.16. 15:04:52

Örülök hogy körbebiciklizhető. Be is mutatott egy kedves kerékpáros nekem középső ujjával, amikor megelőztem Velencén autómmal. A probléma az, hogy ő szabálytalanul a kocsiúton ment, miközben volt kerékprút. A problémát tetézi, hogy nem használta a kb 40 cm-es aszfaltozott padkát, hanem még attól is beljebb 50 cm-re kerekezett. Széles terepjárómmal, a szembejövő forgalom miatt is, kb 0,5m oldaltávolságot tudtam tőle tartani, erre kaptam a jelet, hérom kiskorúval hátul.
Értem én hogy 25-el kellett volna követnem még egy km-en át a majmot (szombat délelőtti balatoni forgalommal a hátam mögött), aki azt sem látja, hogy a vasút, útfelújítás kapcsán, a bicikliút kiépítésével párhuzamosan leszűkült a kocsiút, ill. hogy ő nem tud normálisan kerekezni (mondjuk pl. az útszéltől 60 cm-en belül fussanak a kereke), nade ez katasztrófa. Gondoltam megvárom ahol félre tudok állni, és elmagyarázom, hogy szabálytalan az nem baj, hogy másokat nem vesz figyelembe nem baj, hogy bunkó nem baj, de lagalább törékeny kis életére vigyázzon.
De aztán nem jött az agárdi kútig.

blash 2012.08.31. 19:30:00

Pár hete tekertük körbe a barátnőmmel a Fertő tavat. Térképet nem vittünk, mert nem így alakult, meg nem is volt. Még itinert sem írtam, mert nem tűnt túl bonyolultnak az útvonal, csak a telefonban volt valami térkép, ami persze nem volt elég részletes. Ennek ellenére könnyen ment a tájékozódás, a határon átérve rátértünk a B10 jelzésű útra, s végig csak ezen kellett haladnunk. Persze némelyik faluban tett pár kitérőt, de helyismeret nélkül végig követhető volt. Faluk elején, végén voltak térképek a bringaúthálózatról, akár könnyen másik útvonalat is lehetett volna választani. A bringaút, ami ezen a szakaszon többnyire mezőgazdasági út, fasza széles, minimális úthibával. Egyedül ami nem tetszett, hogy alig találtunk közkutakat, és eurót meg elfelejtettünk vinni...

Mindig arra gondolok, hogy ha idehaza látok külföldieket tekerni, hogy már biztos megbánták a magyarországi kirándulásukat.