Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bizonyítottan jó a pénisznek, mégsem kell a kutyának sem

2011.07.04. 15:33 - kirk kapitány

Védi a prosztatát, elősegíti a jobb vérkeringést, és kényelemesebb ülést biztosítva a fenékrészre helyezi át a kerékpáros súlyát, mindezeket az előnyöket tudományos orvosi vizsgálatok is alátámasztják. Az orr nélküli nyereg mégsem lett világhódító újítás, mert van egy baja: ortopéd módon néz ki.

Az emberek nem is hajlandóak odafigyelni, hogy a test melyik anatómiai részét védi az orr nélküli nyereg – idézi a New York Times Robert Brown Seattle-i rendőrt, akit erekciós idejének 18 százalékról 28 százalékra emelkedése meggyőzött arról, hogy érdemes használni a bumfordi találmányt.

Az amerikai napilap az Egyesült Államokban is gyors ütemben növekvő kerékpárhasználat miatt gyakran foglalkozik az új divat életmódra, egészségre gyakorolt hatásaival. Ebben a témában ráadásul maga a cikkíró is érintett. John Thierney egyike azon keveseknek, akik az elmúlt években önszántukból váltottak a hagyományos nyeregről.

Thierney szerint ez az ügy az újságírói praxisa egyik nagy rejtélye. Nem tudta ugyanis megmagyarázni, hogy ha adva van egy könnyen elérhető, és bizonyítottan hasznos alternatíva, miért nem használják. Még ha nem is érez az ember semmilyen tünetet, ha nem is hisz a kutatók figyelmeztetéseinek, és ha azt gondolja magáról, hogy az a kis zsibbadás teljesen egészséges, akkor legalább azért kipróbálhatnák, mert a kényelmes. De - állítja Thierney, aki maga is napi 25 kilométert bringázik – több év alatt sem tudott rábeszélni senkit az ismeretségi köréből.

Már 2008 óta publikus az a tanulmány, amely összefüggésbe hozta a bicikliző férfiak erekciós problémáit a hagyományos nyereg anatómiai hatásaival. Steven M. Schrader, Michael J. Breitenstein, Brian D. Lowe írása nagy port vert fel, mert több féle méréssel is bizonyította a kapcsolatot. A biothesiometer például vibrációk felerősödése segítségével mutatja meg, hogy mennyire érzékeny a pénisz. pénisz befele legalább akkora, mint kifele, mondja Scharder, így a férfiak a nyeregben tulajdonképp a péniszükön ülnek. A mérések jelentős javulást mutattak ki azoknál, (a Seattle-i rendőrök voltak a féléves kísérlet alanyai) akik áttértek az orr nélküli nyereg használatára az erekciók időtartama, és a pénisz érzékenysége terén is.

A fenéktájat tartó, levágott orrú bicikliülés azonban a botránytanulmány ellenére sem terjedt el széles körben. New York Times újságírója sokat gondolkodott, míg végül arra jutott, hogy a régi típushoz való különös ragaszkodás mögött marketing problémák rejtőznek. Az elmúlt években ugyanis nem sikerült túllépni az orr nélküli nyereg ortopéd jellegén, és a biciklisek attól tartanak, ha valahol megjelennek vele, azt sugallják magukról, hogy egészségügyi problémájuk van.

Címkék: nyereg

145 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr223038621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barkóczay (törölt) 2011.07.04. 23:00:02

@min: Jó ez a link nagyon. Komolyabb bringásoknak ajánlanám tisztelettel.

chrispy8 2011.07.04. 23:16:08

Itt szinte az összes orr-nélküli nyereg fel van sorolva:
healthycycling.org/

0k- · http://ekezet.com/ 2011.07.04. 23:21:54

gyalog megyek mindenhova, főleg Budapesten, sosem lehet tudni, h mikor kell átugrani v átmászni valamin.

gergoke 2011.07.04. 23:45:10

@figyeldoda: A másik fél szerint is így volt? ;)

barkóczay (törölt) 2011.07.05. 00:06:06

Velem így nem lehet beszélni, te primitív barom. Hogy merészeled egyáltalán... Nekem eszembe se jutna.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.05. 00:35:09

www.comfortsaddle.com/index.cfm

Én ilyet vettem és nagyom jól bevált.
Semmi szükségét nem érzem annak, hogy legyen "orra" a nyeregnek.
Pár nap alatt megszokható.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.05. 00:41:13

@Boston2:
Ja igen. Én közlekedésre használtam a bringát, nem versenyzésre, munkára vagy pusztán a bringázás kedvért biciklizésre.
Azzal jártam munkába meg ide-oda a városba és nekem teljesen megfelelt, kényelmes és egyáltalán nem éreztem hátrányát.

De tudom, itt mindenki halálprofi és edzett és izmos és bajnok, és aki nem az, az kussoljon. :)

2011.07.05. 00:54:04

Havi 1000km+ biciklivel. Van 4 bicajom, 4 eltérő nyereggel. Nagyjából kettő az, amit folyamatosan használok. Az biztos, hogy a nagyon puha selle royal hosszú távon feltöri. Az is biztos, hogy a testtartás nagyon fontos. Ha a felsőtest lejjebb van (jobban előrehajolsz, mert alacsonya kormány, vagy speed esetében pl.) jobban ráhasalsz a prosztatádra is, és jobban is nyomod. A hosszútávú túrákat a megfigyeléseim alapján a magasabb kormányállású, azaz egyenesebb derekú tekerési pozíciókban tudom kényelmesebben, zsibbadás nélkül abszolválni. Ebből heti egy mindenképpen kijut. Napi 40 az átlag, de heti egyszer biztos, hogy 80 fölé megyek. Úgy vettem észre, hogy kb. a 45-50km az a határ, ahol már nem mindegy, min és hogyan ülsz. Itt a hangsúly szerintem jobban a hogyan-on van. Az biztos, hogy egy nyeregért nem adnék ötvenezret, mint amit itt valaki említett is. (www.bikestore24.hu/selleitalia-flow-p-109280.html) Szerintem bőven lehet kapni jó nyerget 5 ezer forint körül.

Mondjuk ez egy kicsit több, de kipróbálnám. www.bikestore24.hu/popup_image.php/pID/141923

Ez is érdekes, de az ára egy vicc. www.bikestore24.hu/popup_image.php/pID/130150

Az biztos, hogy valami nem stimm, ha zsibbad valamid. Akkor valószínűleg a pozíció a rossz. Mentem már 210km-t olyanokkal, akik nagyon keménynek érezték magunkat, aztán volt, aki megkért, hogy cseréljünk már. Akár csak a következő 10km-re. :)). Az utolsó 30km-en nyeregből kiállva, remegő lábakkal. :)). Sokkal kényelmesebben le lehet nyomni 100km-t naponta, ha mondjuk 20km után megállunk pihenni. (Nem a levegőbe beszélek, megjártam Portugáliát, Franciákig többször az Elcaminora való bemelegítésül. Ha lenne megint rá csapat, ismét szívesen mennék tavasszal. Franciákig bicajjal, onnan gyalog, aztán vissza:))) )

atila68 (törölt) 2011.07.05. 06:38:40

Ezt a nyerget, hogy fogod meg combbal terepen?

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.05. 07:29:43

@Martian: tudom, ez kifejezetten annak az alaknak szólt, aki szerint a bicikli nem karosszék! Ímhol az ellenpélda, hogy igenis az! :-)
(rekuból én inkább a háromkerekűt preferálnám, némi chopperes beütéssel ;-) )

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.05. 07:31:44

@Martian: ergonómiában egyetértünk. Fizikum tekintetében nem. Elméletileg nem kell hozzá több, mint a gyalogláshoz, ha nem akarsz napi 100+ km-t tekerni vagy hegyet mászni.
Ezzel a barkóczay-val is csak annyi volt elsőre a bajom, hogy kissé magas lóról beszélt az átlagos biciklisekről.

Zold Bakony 2011.07.05. 08:12:41

Hm. Par eve mar olvastam ugyanezt (ertsd: ugyanerrol szolo; osztott + csor nelkuli nyerges) cikket. Vagy itt, vagy a CM-en.
Asszem az lett a vegso konkluzio, nem veletlen hogy nem terjedt el.

ssra 2011.07.05. 08:32:05

Gondolom a legtöbben nem használtak még ilyet, akik itt kommentelnek róla. Az a legnagyobb baj az ilyen nyereggel, hogyha az embernek nincs akkora segge, mint ICT nőjének, akkor bizony a combja minden egyes fordulatnál megemeli a testét. Ez pedig borzasztóan sok energiát igényel.

szamarhegy 2011.07.05. 09:03:56

Sokat segítene a nyereg problémán, ha lenne olyan üzlet ahol ki lehetne próbálni vásárlás előtt a különféle márkájú, koncepciójú nyergeket.

zazika 2011.07.05. 09:20:45

Amúgy nem igaz, hogy a divat miatt nem terjedt el, a a hihetetlen batár mtb cipő is elterjedt, annyira, hogy már olcsó, gagyi kínai változata is van, pedig mindent lehet mondani rá, csak azt nem, hogy szép. (Az lehet, hogy nem szép, de legalább ronda)

Csatlakozom az előttem szólókhoz, hogy tecnikai jelentősége van a nyeregorrnak, és mondom ezt úgy, hogy sportosan közlekedem a bringával. Amúgy is, mi ez a spotoló-közledő párharc? Ha nincsenek itt a verdások, akkor már inkább egymás torkának esünk?

pfekete101 2011.07.05. 09:28:52

Valaki iret nagyapaink franko bringajarol (nyergerol). Hat, nem vagyok egy nagy bringas, de en azt a nyerget nem sirom vissza.
Valami baromi kemeny bor vagy mifene remlik, amirol olyan szepen le lehetett csuszni ha rosszul ultel rajta, hogy az csuda.
Rugozas? Ugyan mar! Ugy docogtem vele a faluban mint a meszes. Meg jo hogy szet nem esett alattam.
A kontranal a holtjatek volt vagy 30 fok. :)

hbernadett 2011.07.05. 09:47:07

@hefi_: egy kicsit tájékozódhatnál... Armostrong, mire megszületett a 3 gyereke már túl volt egy hererákon, a gyermekei mind mesterséges megtermékenyítés útján születtek az előzőleg levett és félretett ivarsejtjeiből... olvasd el a könyvét mielőtt hülyeségeket írsz...

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.07.05. 10:02:00

@hbernadett: olvastam a könyvet, és hererák előtt is sok évig bringázott / triatlonozott! Amúgy igazad van, nem a legjobb példa volt.

Mike36 2011.07.05. 10:34:13

lehet, hogy hasznos lenne egy ilyen, a multkori majd egésznapos terepezés végén már nem tudtam ülni, annyira szétverte a golyóimat a nyereg (tudom, vegyek másikat)

Mike36 2011.07.05. 10:40:13

@figyeldoda: na majd 10 év múlva, akkor lesz pityergés (ez sem azonnal jelentkezik, mint sok minden más)

barkóczay (törölt) 2011.07.05. 10:40:56

Nem kell mosakodni. Semmi magas ló nem volt abban, te hülye. Egyszerű ténymegállapítások voltak mindössze, egy szimpla felsorolásban. Neked csak az baszta csőrödet, hogy nem hozzád szóltak, és nem az őrjöngő hódolat hangján... Ami viszont eléggé komplikált dolog lenne, főleg ahhoz képest, amilyen utolsó, szemét állatként szoktál viselkedni.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.07.05. 10:41:32

Na, azt nem mondanám hogy mindegyik ortopéd módon néz ki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PEDIG EZEK KIVÉTEL NÉLKÜL ORR NÉLKÜLIEK!

ISM nyergek:

www.ismseat.com/products.htm

Rengeteg bringaversenyző, triatlonos használja.

Pl. Lance Armstrong is ha mond valamit neked a neve... :)

Mike36 2011.07.05. 10:45:04

@Piciki: nekem a hüvelyk és a mutatóujjam szokott zsibbadni, adjatok tanácsot, min változtassak

Martian (törölt) 2011.07.05. 10:47:41

@al kotmány aláiro álamfö: "Elméletileg nem kell hozzá több, mint a gyalogláshoz, ha nem akarsz napi 100+ km-t tekerni vagy hegyet mászni."

Bár a hétköznapi közlekedésnél kevésbé kritikus a nyereg, (a hagyományos bringáknál) kényelmesebb az a testtartás, amelyben a testsúly megoszlik a két kar és a hajtó láb között is.
Ha valaki ezt szokja meg, nemcsak "ráül a bringára", amikor egyszer hosszabb távot megy, nem lesznek kellemetlen élményei a "nyereg fölötti húspuhításról".

A rekumbenst is meg kell szokni, a test súlypontjától távol van a hajtási pont, nem lehet besegíteni a testsúllyal... és mivel nem lehet kiállni a nyeregből, egy idő után a zsibbadás (igaz, nagyobb felületen elosztva) itt is probléma lehet.
Városi közlekedésnél előny az első fék jobb hatásfoka (orra bukás nem fenyeget), hátrány az alacsonyabb kilátási pozíció és észrevehetőség ("civil" rekumbensekre jellemző hátul egy kis jelzőzászlócska).

ff48bp 2011.07.05. 10:58:22

Szerintem jó ez a cikk, mert az embernek felhívja a figyelmét, hogy milyen nyerget keressen. Én is azok közé tartozom, akik nem akarnak száguldozni, csak úgy élvezik a kerékpározást és azt is, hogy saját maguk jutnak el ezentúl munkahelyre, meg egyéb olyan helyekre, ahova eddig csak a kocsi vitt el. Nekünk biztos, hogy a kényelem az első, nem a sebesség és mi nem akarunk felállva tekerni és úgy tartani a comb között a nyerget. Örülök, hogy olvastam ezt az írást.
És ha már hozzászóltam, a száguldóknak azt üzenem, hogy jobbról ne előzzenek, mert a tükröt csak bal oldalt nézem és eleve nem is számítok rá, hogy valakinek eszébe jut jobbról előzni, pedig ez mostanában nagyon gyakori. Sajnos.

barkóczay (törölt) 2011.07.05. 10:59:43

@zazika: Semmi köze nincs az ilyesminek az adott témakörhöz. Mindenhol vannak nagyon barom, nagyon hülye emberek, akik ilyen helyeken is megpróbálnak vélt sérelmeikért törleszteni, amiket természetesen saját maguk állítanak elő, úgyszólván tömegével. Sajátossága ezen gyártástechnológiának, hogy eközben mindig szigorúan másokat rugdosnak agyon. Amekkora állatok.

Martian (törölt) 2011.07.05. 11:00:40

@ff48bp: Előbb próbáld ki az orr nélküli nyerget, legyenek saját tapasztalataid, utána térjünk rá vissza, hogy mi is a kényelmes...

barkóczay (törölt) 2011.07.05. 11:30:18

@ff48bp: Sajnos tévedsz. Ez a cikk nagyon megtévesztő. Azt a hiedelmet kelti jó szándékú, gyanútlan, ámde fölöttébb tapasztalatlan emberekben, hogy lehet orr nélküli nyereggel is biciklizni.

Nem lehet. Sőt. Elmondhatatlanul szar. Probléma lényege leírva első kommentemben.

IP-címvadászok kedvence 2011.07.05. 11:45:03

Magyarul, könyörgöm, magyarul!

"A biothesiometer például vibrációk felerősödése segítségével mutatja meg, hogy mennyire érzékeny a pénisz. pénisz befele legalább akkora, mint kifele, mondja Scharder, így a férfiak a nyeregben tulajdonképp a péniszükön ülnek."

Kisbetű, nagybetű, esetleg egykét "A", vagy "Az"...

"A mérések jelentős javulást mutattak ki azoknál, (a Seattle-i rendőrök voltak a féléves kísérlet alanyai) akik áttértek az orr nélküli nyereg használatára az erekciók időtartama, és a pénisz érzékenysége terén is."

Ennek a mondatnak nincs értelme... magyarul, könyörgöm... ha nem megy, akkor nem kell írni...

2011.07.05. 12:12:06

@Mike36: Gyaníthatóan nem jó a testhelyzeted és/vagy a kormány túl alacsonyan van, így a felsőtested nagyobb súlya nehezedik a kormányra. Egy jó markolat (is) csodákra képes, én csuklótámaszosat használok. Menj el egy bicajos boltba, ahol a szakértők segítenek neked beállítani a bicajt a te testméretedhez. Nyereg, pedáltól való távolság, kormánytól való távolság, kormány. Az is lehet, hogy nagy neked a bicaj. Vagy éppen kicsi. Szerintem.

barkóczay (törölt) 2011.07.05. 12:28:41

@Mike36: Egy bizonyos edzettségi szint alatt mindenkinek megvan a maga jellegzetes zsibbadási mutatója. Kinél ilyen, kinél olyan, kinél ez, kinél az. Beállítások e tekintetben nem sokat segítenek, bár a helyes bringaméret a világon a legfontosabb dolog. A zsibbadások fő oka ugyanis mindig a relatív túlsúly és a relatív edzetlenség.

Általánosságban elmondható, minél kevésbé vagy túlsúlyos és minél kidolgozottabb az általános és a bicikliző izomzatod, annál kevésbé fogsz zsibbadni, hol itt, hol ott.

És egyszer csak elmúlik. Meglátod. Tapasztalat.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.07.05. 12:41:07

Az orr nélküli nyeregnek már régen el kellett volna terjednie szinte mindenhol - ha az emberek kicsit is foglalkoznának magukkal.

Próbálj ki egy ISM nyerget, a b*dos életben nem ülsz rá egy őskori hagyományosra, azt garantálom! És ehehz nem kell versenyzőnek lenni, elég ha csak alkalmilag bringázol mondjuk egy óránál többet.

És az hogy zsibbad, nem csak egy "apró probléma" mert effektíve blokkolja a vérkeringésed ott, + irritálja. Ami miatt mondjuk megvastagszik az ér, és számos egyéb negatív hatása lesz.

Magyarul, az hogy zsibbad, az nem egy "normális dolog", és egyáltalán nem "természetes".

Régebben fakerekes bringákkal jártak az emberek gumi nélkül. Ma már nem. :)

Martian (törölt) 2011.07.05. 12:59:42

@WITCH: szerintem a cikkben van egy alapvető kifejezésbeli félreértés: pl. az ISM nyergei nem orr nélküliek - és ezért a hátrányai sem érvényesek rá! -, hanem mondjuk üreges/lyukas orrúak!

Ha orr nélküli nyerget szeretnénk látni, elég beírni a Google képkeresőjébe: "noseless bicycle seat"... és így meg lehet tekinteni a valóban nyeregorr nélkülieket... ezekre igazak az említett (egyensúlyozási, stb.) problémák.
Nagyon nem mindegy...

kis_bobi (törölt) 2011.07.05. 13:45:11

@hbernadett: "2008 decemberében Armstrong bejelentette állapotos Anna Hansen barátnőjét.[...] Habár azt lehetett hinni, hogy Armstrong nem tud gyermeket nemzeni, mivel súlyos kemoterápiát kapott a hererákja miatt, Hansen-től való gyermeke mégis természetes úton fogant tőle."
Olvastam két könyvét is.

igazi hős 2011.07.05. 20:19:25

@Mike36: Abba kell hagyni az ivást és a dohányzást, legalábbis a dokik mindenre ezt mondják :-)

igazi hős 2011.07.05. 20:29:07

@barkóczay: Ez jól hangzik, de akkor miért csak és kizárólag a jobb csuklóm edzetlen és/vagy túlsúlyos?
Ha egy ér szűkül, azon már semmilyen általános izomzat nem segít. Pár tonnával kevesebb húst kellett volna enni és pár ezer szállal kevesebbet szívni el, de már elég késő ezen rágódni.

barkóczay (törölt) 2011.07.05. 21:07:20

@igazi hős: Ez, hasonló előélet birtokában mondva, sajnos elég rejtélyes dolog. És nemcsak azt nem lehet tudni,hogy éppen mi, mikor és miért pont az kezd el zsibbadni ami, de ezenfelül még ennél is érthetetlenebb visszatérésekkel is kell számolni.

Ami biztosra vehető, a jelenség mögött alapvetően a szív mindenkori effektív erőnléti állapota van, tehát az említetteken felül még fertőzések, betegségek, stb, következtében előálló kondícióromlás is előidézhet bringázás közbeni zsibadásokat. Főként karon persze.

4-5 év rendszeres tréning és a szervezet beáll, stabilizálódik. Előbb, úgy tűnik, nálad sem lehet eredményre számítani.

igazi hős 2011.07.06. 00:04:42

@barkóczay: A 4-5 évnél jóval több edzés van mögöttem, szóval nem tudom milyen eredményre kéne számítanom.

barkóczay (törölt) 2011.07.06. 03:02:30

Kizárt... Valaki már megint összevissza hazudozik. De tudod mit... Leszarom. De tényleg.

ff48bp 2011.07.06. 07:30:06

@barkóczay: Bocs, talán még nem késő a reagálásom: mit csináljon az, aki nem szeretne sem 8-10 évet tréningezni és főleg nem keményen? Azért lássuk be, hogy a kerékpározás most már nemcsak a fiatalok szórakozása, beszállt egy sokkal kényelmesebb, idősebb korosztály is és szerintem így van ez jól. Én tényleg nem sietek sehova sem. Szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy úgy érzem: az életemben nincs olyan mozzanat, ami miatt ne lehetne negyed órával később odaérni. Ha pedig mégis időre megyek, akkor elindulok korábban. Nekem fontos a kényelem. Na azért nem várom, hogy karosszék legyen a kerékpárnyereg, de ne legyen sport tekerni, csak egy kis-nagy-nagyobb testmozgás. Én szeretem figyelni a természetet, nézelődni, élvezni a viszonylagos csendet. Nincs bennem semmi kényszer, hogy valahova gyorsabban érjek el, egyszerűen csak el akarok oda tekerni és örömet okoz, ha megérkezem. Az orr nélküli nyereg nem tudom jó-e, de legalább már tudom, hogy ilyen is van, tehát kipróbálhatom, hogy nekem jó-e vagy nem.

Martian (törölt) 2011.07.06. 09:44:10

@igazi hős: A SOTE TE vagy a BHSE Terhelésélettani Laborja, keress rá valamelyikre a neten, pontosan megmondják, hogy mi az ábra...

barkóczay (törölt) 2011.07.06. 11:07:09

@ff48bp: A problémád világos és létezik rá igen jó (kipróbált) kompromisszumos megoldás. Amikor én még a 168 cm magasságom mellett 144 kg összsúllyal (bruttóregisztertonnában kalkulálva) kvázi bálnaüzemmódban közlekedtem, gondolhatod, eléggé mérsékelten voltam eltelve a sportnyergek iránti felhőtlen rajongással.

Úgyhogy a széles, kényelmes, kissé (de csak kissé) előredöntött beállítású túranyereg erre a problémára a tökéletes megoldás. Le is jöttem vele 78 kg-ra, és annyira bevált, hogy máig ilyeneket használok. Még az országúti versenybringáimra is ilyeneket rakok, lévén, hogy én sem vagyok versenyző, csak szeretek tekerni. De visszaállítva vizszintesbe, mert erős tempónál különben idegesítősen csúszik az ember előre, ami persze szintén csak az edzetlenségtől van.

Egy profi nem csúszkál semerre sem. Szoktam mondani: Az amatőr a kezével meg a fenekével kerékpározik, a profi meg a lábával. Különbség. És persze innen a zsibbadás is.

Deklaráció: Az orr nélküli nyereg pedig nem csak idegesítően kényelmetlen annak, aki már egy kicsit is tud bringázni, de kifejezetten balesetveszélyes is. Én, ha tehetném, használatát szigorúan tiltanám.

zazika 2011.07.06. 14:57:46

Szegény Amstrong, a heréit boncolgatjátok :)))
Legyen már a magánügye, és ha postástól vannak a gyerökei, hátakkor? Tudom, hogy a témába vág a hereügye, deazértcsakhátakkormár... :)

igazi hős 2011.07.06. 23:47:02

@Martian: Mit mondanának? "Csúnya a vérképe, nem akar inkább vega lenni?" avagy "Kicsi a vitál kapacitása. Mennyit dohányzott az elmúlt 35 évben? Ja, akkor érthető."
Egyébként meg minek menjek el bárhova, ha barkoczay távolból, ingyen és azonnal diagnosztizál :-D
Na jó, a BHSE-t meggondolom, az itt van a közelben.

stiffelveisz (törölt) 2011.07.07. 00:25:53

@igazi hős: Ez a barkóczay tényleg rettentően okos... Még a seggében is van neki esze. Én csodálom őt. Nincs más lehetőség. A végítélet közel. De mindenesetre elméletileg sem kizárható opció persze... A rossz vérkép kemény tréninggel amúgy szintén kiválóan korrigálható.

atila68 (törölt) 2011.07.07. 07:20:14

Az van, hogy aki ilyen nyereggel tolja, annak tök mindegy, mert nem megy annyit, hogy befolyásoljon bármit is potencia terén.
Évekig toltam évi 2000 km körüli távot, két gyermek boldog édesapja vagyok.
Tudom, tudom, én vagyok a szerencsés kivétel.
Szerintem akikről a poszt írója beszél, azok a vérprofik, nem a lelkes amatőrök, pláne nem a városi cangások.
Ilyen nyereggel meg úgy is csak a Lemming díjasok merészkednek ki terepre, vagy országútra.
Vannak ám már ergonómikus (középen hosszában szépen ki van könnyítve) gél versenynyergek.

Ez csak márketing, fizetett hirdetés, az imperialisták ügynöke, kém, áruló.

atila68 (törölt) 2011.07.07. 07:27:08

Kedves barkóczay!

Van abban igazad amit írsz, csak nem így kellene előadni.
Ezt a stílust igényesebb helyeken,
onnan lehet megismerni, hogy 3-5 lépcső vezet lefele, és a bádogpultot alig találod meg a cigarettafüsttől,
harminc másodperc után diszkrét jelzés értékű reakciókkal honorálja az úri közönség, te pedig másfél-két óra múlva térsz magadhoz a bejárat elé kikötött kutyák mellett heverészve.

Sz'al oszthatsz eszet, csak a stílus...

atila68 (törölt) 2011.07.07. 07:30:20

@zazika:

'Szegény' Lance Armstrongnak a kerékpáros karrierje előtt(!) volt hererákja.
Miután kigyógyult belőle a nulláról építették fel az edzőjével az izomzatát, szerintem azért is ment úgy hegynek fel ahogy az átlag ember lefele jön.

A vérdopping, meg a sok molekula amit tolnak szerintem ezerszer károsabb, mint egy profi versenynyereg.

zazika 2011.07.07. 09:02:29

@atila68: Hát ezt most nem értem, hogy miért nekem címezted, de te tudod...
Én csak arra akartam utalni ezzel, hogy kezd a Story magazin színvonalára hajazni a társalgás a három gyermek és a hererák, valamint L.A. kapcsolatait boncolgató kommentekben.
Egyébként bármitől lehetett neki, és én pont le is szarom, nem azért szeretjük vagy nem szeretjük, szerintem nem is foglaltam állást.

Igaza volt barkóczay-nak, valaki mindig itt tölti ki a dühét...

Norx 2011.07.07. 19:16:46

Gyerekek, beteg világ vagytok Ti!

Érdekes, kölökkoromban én is beletekertem a tekernivalót a bicajba, ha volt nyerge, ha nem, csomgtartóról, vázról, váz alól, kormányról, bárhonnan; 1 személlyel, 2-vel, esetenként 5-tel egy kempingen. Volt BMX-em, egy ideig veszettül törte a valagam, aztán megszoktam, hisz ami nem öl meg, az megkeményít.

Az a baj, hogy túl sokat voltatok városon, nem fejlődött ki... a lelketek. Még hogy bármi a nyeregorron múlna, kreh. Vitázni a fasságokon; üljetek amilyen nyeregbe akartok, menjetek amerre akartok, élvezzétek, ha nem áll a cerka, akkor meg gyógyuljatok meg. Aki akar, versenyezzen, eddzen (ezt nem biztos hogy helyesen írtam), élménybiciklizzen, vagy menjen motoron, kocsival, hát nem kurvára mindegy?

stiffelveisz (törölt) 2011.07.07. 19:57:36

A Mester mindenre helyeslően bólogat, és távozik körünkből.

igazi hős 2011.07.07. 22:12:57

@stiffelveisz: Nem akarlak megbántani, de nem lehet, hogy az orvosom, aki azokat a vérképeket megnézi, ráadásul engem is ismer, jobban meg tudja ítélni? Egyébként a dokim is amatőr bringás, még 60 felett is, szóval azt gondolom, van rálátása, hogy mire elég némi edzés és mihez kéne életmódot váltani. Bár az is igaz, hogy kemény tréninghez is erősen váltani kéne: 2-3 órával többet aludni, tudatosabban enni, sört mellőzni, szóval innen nézve valóban sokat javítana a kemény edzés :-)

stiffelveisz (törölt) 2011.07.08. 01:38:06

Egész biztos, hogy jobban meg tudja ítélni, kérdés csak az, hogy hol állítottam én azt, hogy nem... Egy dialógusban továbbá nem csak az nem hátrány, ha van otthon egy láda kátrány, hanem az se, ha az ember eldönti, elutasítja vagy elfogadja a másik által mondottakat. De legalábbis célszerű. Címem, telefonszámom egyébként ismert, locsogás aus.

atila68 (törölt) 2011.07.08. 07:54:57

@zazika:
Nem kifejezetten neked címeztem.
Én kérek elnézést.

atila68 (törölt) 2011.07.08. 07:55:49

5,3 a koleszterinem,
ez orr nélküli nyereggel gyorsabban lemegy?

zazika 2011.07.08. 08:37:03

@atila68: Ja bocsi, csak felette volt a nevem :D

@Norx: mélységesen egyetértek, respect!

KovA 2011.07.08. 14:31:44

@al kotmány aláiro álamfö:
Nem, nem idéztem - tapasztaltam.
Nyereg és hosszútávügyben: én két hetekre szoktam volt elmenni bringával - és napi 120-160 kilométereket (egyszer volt 270 is).
No nekem, ahhoz kell jó nyereg.
Egyszer-egyszer 100 km nem mérvadó.

KovA 2011.07.08. 14:32:33

@pobeda: köszi - már jó ideje betájoltam a Brooksot is meg a holland Leppert is.
Csak az a bajom ezzel, hogy miért van az, hogy ma egész Európában két (méregdrága) gyártó van és a többi szemét - mikor régen mindehol olyan nyerget gyártottak mint ma már csak a Brooks és a Lepper.

KovA 2011.07.08. 14:36:13

@zum trucc: Ne aggódj - már bővitetten reprodukáltam magam :-)
Attól hogy biciklizni szarok a nyergek - fogamzásgátlásra még nem jó ....

KovA 2011.07.08. 14:41:31

@másnapos: Nekem is meg van enyhén billentve és Lepper márkájú :-)

A probléma viszont heveny is és idült is - rugótlan nyergek hosszú túrákon a 2-3. napon volt a legkegyetlenebb - utána "beletörődött" az ember ülepe a megváltoztathatatlanba valamennyire - de ez csak az egyik része a dolognak.
A másik, hogy akár zselés, akár nem - ha rugalmatlan - átvizi a váz rezgéseit az ányékcsigolyákra - az viszont hosszútávon okozhat károkat.
No persze nem olyanoknak akik egyszer-egyszer mennek 100 kilometert - de akik tényleg hosszabban utazgatnak - napi 10-12 órát töltenek nyeregben 1-2 évente estleg többször hétig az már nem mindegy.

stiffelveisz (törölt) 2011.07.08. 20:51:39

...rókakígyó unatkozik. Halálosan. Mint mindig...

barkóczay (törölt) 2011.07.09. 16:50:00

...jut eszembe egy további kézzsibbadási ok. A tapasztalat szerint az amatőr bringások a testméretükhöz képest általában túl nagy bringán tekernek, "ami éppen kézbe kerül" alapon választva.

Ha tehát pl. túl hosszú a canga, akkor a kelleténél jobban előre kell dőlni, és ez az edzetlen vázizomzat és szív számára hosszú időre "biztosítja" a kéz zsibbadását.

Iránymutatásként néhány méret: 162 cm test magasságig 51 cm, 168 cm-ig 54 cm, 175 cm-ig 57 cm az ajánlott nyeregcső-kormánytengely távolság. A nyereghez támasztott könyökkel az ujjaknak pedig mindenképpen el kell érniük a kormány keresztcsövét, de inkább nyúljanak túl rajta némiképp. Ha a zsibbadás nem múlik, meg lehet próbálni a tekerést még ennél is rövidebb bringával.

Ugyanilyen döntő, hogy a helyes nyeregmagassághoz a nyergen ülve a kinyújtott láb talpa sarokrészének kényelmesen kell nyugodnia a pedálon, annak legalsó pozíciójában.

Ezek a legfontosabb bringaméretek, amatőrök számára ezek figyelembevétele elegendő a normális tekeréshez.

Ilyen feltételeknek

trombita26 2011.07.10. 09:42:12

Ez a nyereg is jó tesz a tojásoknak állítólag:
www.mozgasvilag.hu/hir/egeszseges-kerekpar-nyereg

Igaz van orra, de.....érdekes

sezlonov (törölt) 2011.07.10. 17:32:06

Mindögy... Bicikliznyi tunnyi köll. Osztat slussz.

barkóczay (törölt) 2011.07.10. 19:52:17

Noch was... 165 cm-nél alacsonyabb egyed számára, a fenti ajánlások figyelembevétele mellett, a max. 26"-os keréksztendert ajánlott, mindenféle bringafajtában (MTB,city bike, országúti), ennél nagyobbat (z.B. 28"-osat) semmiképpen ne használjon.

barkóczay (törölt) 2011.07.11. 16:37:53

...a senkihez pedig nem szólok. Egyetlen büdös, kurva szót sem.

barkóczay (törölt) 2011.07.11. 18:56:51

...no, csak úgy mondom... Mert hülyéskedni, játszmázgatni, szemétkedni lehet egész nyugodtan... Csak úgy, mint eddig. Mintha itt se lennék...

megmondtammár (törölt) 2011.07.14. 19:58:30

...béke, csönd, és jelentősebb mennyiségű manipulatív maszlaggal elegy süket duma...

zum trucc 2011.07.14. 23:31:24

@KovA: Hát, szomorúan hallom, dehát a biciklisek korán halnak, meg a remény hal meg utoljára

Riemann-féle gyógyrágó (törölt) 2011.07.14. 23:51:42

Megaremény, gigaremény... Ez valami fertőző újdonságos kórság léhöt. No, majd keresünk rá valamely alkalmas medikamentumot a házi apotékában, hogy a rossebes nyavalya nyüvessze szanaszerte...

megmondtammár (törölt) 2011.07.15. 02:23:05

...engem személy szerint mindenesetre már igen régóta rág a dolog persze... Tényleg ennyire hülyének néznék ki? Mert, valljuk be, sok minden lehetséges... Akár még ez is. És ha igaz, akkor azért ez sem az a kifejezett öröm ugye... Már, ha vesszük...

megmondtammár (törölt) 2011.07.25. 12:02:42

...bár, ha tényleg ennyire hülye vagyok, akkor legalább attól nem kell rettegni, hogy "befurakodom" esetleg a "körökbe"... Fogalmam se volt persze anno, hogy ilyenek vannak egyáltalán, de azért ez a "furakodás" ettől függetlenül sem volna jó. Valóban nem. Velem született jellemgyengeségem ugyanis a mindenféle "körök"-től való irtózás sajnos, és ezt a kínos fogyatékosságomat ennyi idő után már semmi módon nem volnék képes takargatni. Jobb tehát elkerülni az ilyesmiből adódó komplikációkat, valljuk be, még, ha ez nem túl rokonszenves opportunizmusról árulkodik esetleg, akkor is.

mt-03 2011.08.03. 09:21:12

@KovA: ilyen acelrugos, es rugoval feszitett bornyerget hasznalok 1 eve. nagyon tuti ezerszer jobb mint a kulonfele zseles, elasztos csodak. es meg jol is nez ki, igaz kicsit fura a mountin, de nagyon nem erdekel. amugy 90%-ban varosban hasznalom ingazasra. lehet ma is kapni ilyet gyartanak is, pl brooks (aranyaron), selle (kombinalt rugos zseles), nekem meg egy velo full rugos van. ridebike-nal nezz korul, ott akadnak ilyenek, nem annyira ritka dolog ez.

krasnyikov (törölt) 2011.08.06. 11:59:45

Van abban persze valami édesen elbájoló, hogy amikor már az első pillanattól fogva rojtosan cafrangosra rugdossák a gyanútlan balfasz nemi szervét, aközben ország-világ előtt mocskolják folyamatosan töketlen impotensnek ... Miként az, számtalan egyéb eset mellett, például ebben a posztban is igen intenzíven -és a szokott módon- nyilvánul...

Ám élni kell sajnos az erős gyanúval, hogy ilyesmiért ájult szerelmi őrjöngéseket várni cserébe legalábbis erősen kontra produktív beállítódásnak mondható.

Ilyen célokra tudnám ajánlani tisztelettel a már említett számtalan rajongó bármelyikét, mivel ebben az összefüggésben egy kifejezett tálentumként jellemezhető akármelyikük is. Született alkalmatlanként ezt a működésmódot jómagam kerülném inkább, ha lehetne.

sztregolcay (törölt) 2011.08.06. 19:17:04

...bármit? Kérlek, a dolog rendkívüli mód egyszerű... Ha ugyanis csak egy kérésről van szó, mint ahogy nem, akkor ezennel arra kérlek, hogy tetszésed szerinti formában, úton vagy módon, tetszőleges tartalommal szólíts meg engem, úgy ahogy azt én már rengetegszer megtettem neked.

Tekintettel arra, hogy különböző úton-módon erre én már számtalanszor kértelek téged, továbbá arra, hogy erre te nyilvánvalóan továbbra sem vagy hajlandó, ezt a sokadszori üzenetfélédet továbbra sem vehetem másnak, mint egyszerű hazudozásnak, miként az tőled már igen régóta teljességgel megszokott ügyviteli eljárás... És igen unalmas is hovatovább. Meg mindamellett. Meg ilyenek és effélék. Ha meg nem tetszik, kinyalhatod.

sztregolcay (törölt) 2011.08.07. 12:03:14

Merőmosjáccikadrága... (V.ö. drágica, cuncika, mucika, stb.) Fosatóst, őrjöngőst, megijedőst, halálszerelmest, cigánypicsásat, gyűlölködőst, egyszerűst, unatkozóst, ördögöst, kétségbeesősöst, tehetetlenest, mindennapisast, rejtelmesest, romantikusosat, érzékiseset, stb., stb., a végtelenségig. És, hogy én hogy utáltam mindig is az ilyen mocsadékszemét úrikurvákat, akik hinterlandjuk okán bármi piszokságba, aljasságba simán belemerültek, akik akármit, akárkivel szemben megengedhettek maguknak ezért, akiknek tisztességre, emberségre pillanatig sem kellett gondolniuk, mert bármikor megjátszhatták ehhez az akármilyen hülyét is akár, és akik azért mindig pontosan tudták, kivel érdemes kefélniük ahhoz, hogy megtudják magyarázni maguknak, azt is, ha nem volt jó, meg azt is, ha véletlenül mégis jó volt...

furfangos Nyesztyerka (törölt) 2011.08.08. 01:29:46

...sok süket, hülye duma, szó nem igaz belőlük, csak a csőbehúzást akarod kierőszakolni megint... Ezzel szórakozol, szokás szerint, ahogy eddig is, mindig is... Felőlem... Le se... Azért nagyon ráérsz, hallod... Tényleg nincs más dolgod, mint ezeket a végtelen baromságokat firkálni...?

krasnyikov (törölt) 2011.08.08. 12:51:17

...persze amimet szétverted, legyilkoltad, elpusztítottad, ill. megsemmisítetted, az azért elég nehezen kérhető számon. Pont rajtam. Ezt csak úgy logikailag... Megölted, hát megölted. Te dolgod. Mivel pedig az egyetlen érintett, más lehetőség hiányában, ezt tudomásul vette, ezért ugyan felesleges a végtelen hazudozást tovább erőltetni..

krasnyikov (törölt) 2011.08.09. 15:36:35

Rossz duma. Nem "közben", "utána". Nem mindegy. Bár menetrend szerint most jön az ártatlanság elvesztésének számonkérése, vagy "rád áldoztam a fiatalságomat", meg ilyenek... Gyerek kinél legyen?

krasnyikov (törölt) 2011.08.10. 00:00:09

Mindig te kezded. Amúgy stimmel. Igényjogosultság jelzése viszont továbbra sem mellőzhető...

Hovatovácz (törölt) 2011.08.10. 10:40:03

...a semmibe kiabálás persze még méretmegfelelőség esetén sem egy működőképes kommunikációs mód... Nem lesz ebből gyerektartás, látom előre...

Hovatovácz (törölt) 2011.08.11. 00:24:40

"...aki sokat célozgat, maga esik bele." (Ősi propánbután közmondás.)

KovA 2011.08.15. 10:52:58

@mt-03: Köszi, majd utánanézek ezeknek a márkáknak.
Nekem Lepper van a "hegyikerékpáron" elöl- hátul rugós.

sezlonov (törölt) 2011.08.29. 21:58:04

Amit látok: Monoton (kataton) hazudozással körített követelés, és csak követelés. Semmi egyéb. Fogadjam el, vegyem tudomásul, törődjek bele, csináljam meg, hajtsam végre... Szünet és megszakítás nélkül. Mindent elfogadni és mindent végrehajtani. Erre lennék. Kizárólag. Én.

Ez sajnos kizárt. Méghozzá abszolút módon és értelemben. Soha nem gondoltam volna, hogy ezt még külön mondani is kell. Tényleg nem. Testvérem nem tudja, mit beszél. És azt se, hogy kinek mondja.

strzslivicaicivov(tya) (törölt) 2011.09.06. 12:08:05

"Az ember egy napon rádöbben arra,
hogy az életben igazán semmi sem fontos.
Sem pénz, sem hatalom, sem előrejutás,
csak az, hogy" senki se rugdossa már végre se hasba, se tökön... Ha lehetne... Igazán...

krasnyikov (törölt) 2011.09.07. 09:29:31

...meg köll a szívnek szakadni... És? Csak ennyi? Pofánvágás mikor jön?

pocsajovánszky (törölt) 2011.09.07. 23:33:24

Nekem ugyan nyervákolhatsz napestig, nem adok én arra egy őtést se... Különben is, megint hámlik az orrom, úgyhogy jobb, ha te csak hallgatsz...

Strzsl.mq(10)-/k (törölt) 2011.09.08. 21:37:30

@KovA: A rugós nyergek idő után elkezdenek nyikorogni, ciceregni, pattogni, borzasztó idegesítő. Nyeregben szigorúan rugó nélküli az ajánlható, márkától is teljesen függetlenül.

KovA 2011.09.09. 11:27:04

@Strzsl.mq(10)-/k: :-) Kinek mi a szempont.
Egyébként nekem a Lepper mégy nem nyikorog nem cicereg, pedig rengeteget mentem vele és lehet már vagy 8 éves.
A nagyapám kommersz nyergének se emlékszem a zajára, de lehet, hogy csak nem zavart.
De akinek fontos a töke és különösen a gerince - mindegy milyen de alkalmas módon több szabadságfokban rugalmas nyereg ajánlható...
Zselés, teleszkópos kevés, megfelelő elasztomerrugóst sem láttam még.
Légpárnázottal nincs még tapasztalatom.

alakzáró belépőél (törölt) 2011.09.25. 08:24:51

...akire nem kell heteket várni... aki mindig ott van, ha szükségem van rá... akit állandóan lehet gyötörni, kínozni és megalázni... akit bármikor vissza lehet utasítani... akinek folyamatosan lehet nem válaszolni...akivel lehet úgy élni, mintha ott se lenne... aki nem is létezne ilyenkor... csak én, én, én...

Ez volna a boldogság maga. És ezt egyedül nem lehet.

Anyád...

pocsajovánszky (törölt) 2011.09.26. 21:06:27

"1 nyomorék.biztos baszna csak nem jön neki össze."

Éhes disznó "makk"-al álmodik.

alakzáró belépőél (törölt) 2011.09.27. 01:51:31

Hatalomvágyó, betegesen irigy, jól ismert nőtípus. Igazából mindenre irigy, ám különösen mások bármifajta elégedettsége és/vagy öröme frusztrálja, nő létére szörnyű mód kielégületlen, hatalomvágyát. Ez életének minden pillanatát mélyen meghatározó attitűdje, de igazából persze szexualitására jellemző a legbrutálisabban. Ő az a sztenderd nőváltozat, aki nemcsak általában, de még szexuális aktus közben is képes letépni magát partneréről, annyira gyűlöli a másikat annak öröméért, és annyira irigyli még a saját örömét is a másiktól...

Kovi naplójából kézenfekvő analógiaként kurva kifakadása: "Utálom, amikor vadidegenek belém élveznek!!!" Számára is "vadidegen" minden férfi, aki belé mer élvezni, mert hiszen akkor már nincs afölött semmi hatalma. Mivel addig, amíg nem kell a férfival lefeküdni, persze nagyon is van, ezért hatalmi fölényének védelmében (hacsak dús ellentételezésre nincs esetleg kilátás, a la Oláh Ibolya, naponta háromszor, úgy is, mint példakép), kerüli is a fenyegető aktust minden lehető és lehetetlen módon.

Mindezek leplezésére pedig monstruózus hazugságapparátust tart fenn, általában persze nem túl sok sikerrel. Egy echte elborzasztó szörnyeteg.

Próbálj egy ilyen irtózatnak őszintén szépeket mondani. Még a levegő is betonná válik az emberben, nemcsak a szó...
süti beállítások módosítása