Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Milyen ösvényeken járnak a budapesti bringások?

2011.06.30. 16:47 - kirk kapitány

Két hónapja indult a Budapest Cycle Track nevű kezdeményezés, ami mostanra megrajzolt egy használható térképet arról, hogy a főváros melyik útvonalait használják leginkább a kerékpárosok.

A „hőtérkép” az okostelefonnal rendelkező bringások mozgását regisztrálja. Az eddigi összesítés valahol öt- és tízezer kilométernyi utat tartalmaz, ami pont elég volt ahhoz, hogy nagy fehér foltokkal ugyan, de megmutassa a fő csapásirányokat.

bico

Az iPhone-ra és Androidra elérhető app GPS-adatok alapján méri, hogy mekkora távot tesz meg a kerékpáros. Minden önkéntes résztvevő maga állítja be, hogy mit számol el kerékpározásként, ezért a becsúszhatnak hibák. (Néhány dunai hajókázás is felkerült a térképre, és valaki repült is, vagy messze hajította a telefonját.)

Az eddigi eredményekből annyit lehet kiolvasni, hogy a körutakat (Kis Körút, Szent István körút, Teréz Körút), az Andrássy utat és a budai rakpartot használják a legtöbben a program résztvevői közül. A belvárosi hidak közül az Erzsébet-hídon megy a leggyérebb kerékpáros forgalom, és az V. kerület belső részeit gyakorlatilag körbekerekezik a bringások.

83 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr413027746

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Budapest Cycle Track 2011.07.01. 11:29:12

Just the day after I wrote about BAM I bumped into this piece of news about a project called Budapest Cycle Track. The creators attempt to collect traffic data via iPhone and Android apps to map popular bicycle routes through the capital in order to fi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ahoj- 2011.06.30. 17:16:49

Ehh... Azért a Lánchídon mintha tiltott lenne a bringázás (bár én is használom a járdát) El kéne gondolkodni az illetékeseknek hogy legalább a déli járdán engedélyezzék a bringázást.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.06.30. 17:20:28

Érdekes cucc. A legfontosabb tanulságok:
-A Szimplába mindenki bringával jár :)
-Az Örsnél keletebbre nem merészkednek a bringások (pedig onnan csak 4km a gödör! :)
-Az okostelefonok csapnivalóan sz*r tracket húznak.

Most kedvet kaptam, összerakom én is pár évnyi bringázásomat egy térképre (nem okostelefonból!).

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.06.30. 17:22:05

Kirk: biztos, hogy örvény? Nem ösvény?

EUCom 2011.06.30. 17:27:09

@Ahoj- nem tilos, 07:00-20:00 között szabad az úttesten menni a Lánchídon

Anti Anyag (törölt) 2011.06.30. 17:27:47

Szerintem nem életszerű. Elmegy az Északi összekötőig (úgy tűnik metróval, vagy a környező házakból) , majd ott nem a Rómain, hanem a Nánásin megy végig. Na az kizárt, a Nánási életveszélyes a bringás számára. Szerintem a GPs nem pontos.

pitonkigyo 2011.06.30. 17:29:28

A Lánchídon szabad a bringázás, asszem 06-20 óra között.

Szerintem az Újpest-Csillaghegy között kicsit túlreprezentált a forgalom.

Amusing 2011.06.30. 17:39:59

érdekes ez a térpkép

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.06.30. 17:42:50

Személyre szabva is vicces. Itt az én utóbbi pár hónapom bringás csomagja Budapestről:
kepfeltoltes.hu/view/110630/magpet-bp_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szépen látszik, hogy mindenkinek megvannak a maga kis gócpontjai. Ha velem együtt még 5-10 kelet-pesti alak feldobálná a trackjeit, akkor megszűnne a keleti üresség. :)

Taligamajom 2011.06.30. 17:48:55

ezeket tudnák felhasználni az illetékesek hogy életszerüen alakitsák BP közlekedését...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.30. 17:50:41

@pitonkigyo:
Igen, valószínűleg 4-5-en is letöltötték az alkalmazást, akik arra járnak. :) Bár az északi összekötőn tényleg intenzív a biciklis forgalom.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.06.30. 17:54:33

gondolom legtöbben most hallunk először a cuccról, és most belép pár júzer a rendszerbe, így aztán egyre pontosabb lesz. én már az appot használva megyek haza munkából :)

prunoki 2011.06.30. 17:59:12

@Anti Anyag: amikor haladni akartunk minél gyorsabban Szentendre felé, akkor mi is mindig a Nánásin mentünk és nem a Rómain.

nowy 2011.06.30. 18:02:31

Keleti rész tényleg jól kimaradt,noha a Kőbányai úton állandó a biciklis forgalom és a Fehér úton is mindig találkozom 2-3 kollégával.

nowy 2011.06.30. 18:03:47

@Anti Anyag: szerintem a Római életveszély,főleg hétvégén,mikor szaladgálnak a gyerekek

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.30. 21:15:06

@Ahoj-: Én naponta 2-szer átmegyek a Lánchídon az úton (nappal), és már több taxis üvöltözött rám, hogy mér megyek a tilosba' nem láttam a táblát? A kivéve 7-20-ig tábla több, mint 2 éve kint van, inkább nem gondolok bele mennyire figyelik az ilyenek a táblákat, és mi történhet, ha valahol változik valami. KÖNYÖRGÖM, 2 ÉV NEM VOLT ELÉG?

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.30. 21:15:32

Te sötétben bujkáló biciklis, aki Kelenföld felett repkedsz!

Gyere le, mert Nils Holgerson már panaszkodott rád!

Wackwaryou 2011.06.30. 21:16:25

Valamelyik állat a Kamaraerdei út és az Üllői út között nyílegyenesen átrombolt mindenen.
Meg még néhány másik helyen is.
Jó bringája lehet...

gertan 2011.06.30. 21:17:41

Hát ez talán néhány tucat ember mozgását rögzítette. Egy két ember lakása és munkahelye közti út (Csillaghegy és Újpest közt)egyértelműen leolvasható.

Nehogy valami okos, vagy sötétzöld ebből levonjon valami gyors következtetést, amit felkap a sajtó...

cso zsi 2011.06.30. 21:20:35

Minden tiszteletem a kétkerekű kollégáknak.
Néhányan ugyan mindenekfelett állónak érzik magukat, de ez a vízenjárás úgy tűnik megadja a választ. :))))

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.06.30. 21:20:35

@gertan: Egyetértek... ötletnek nagyon jó, de egyelőre túl kicsi az adathalmaz ahhoz, hogy ebből bármire következtetni lehessen. A 20. kerületi Köteles utcában rendszeresen járnak, a Thökölyn (ahol ráadásul már kerékpárút is van egy ideje) meg egyáltalán senki? Hát ez nyilván nem így van.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.06.30. 21:24:09

@gertan: Egyetértek... ötletnek nagyon jó, de egyelőre túl kicsi az adathalmaz ahhoz, hogy ebből bármire következtetni lehessen. A 20. kerületi Köteles utcában rendszeresen járnak, a Thökölyn (ahol ráadásul már kerékpárút is van egy ideje) meg egyáltalán senki? Hát ez nyilván nem így van.

Egon Bondy 2011.06.30. 21:26:05

úgy látszik vannak vízibiciklisták is szép számmal. :)

Anti Anyag (törölt) 2011.06.30. 21:32:12

@nowy: A rómainak csak az első szakasza meleg ilyen szempontból, de a legtöbb bringás nem gyorsan akar menni, hanem valahová el. Legalábbis hétvégén. Hétközben meg szinte nincs senki a Rómain, a Nánásin annál inkább.

- Rendi - 2011.06.30. 21:33:50

Persze, kicsi még az adathalmaz, de pont ilyen postok kellenek ahhoz, hogy a halmaz növekedjen :]

Pinabajusz 2011.06.30. 21:36:30

osveny a Kis korut? Tisztaban vagy a fogalmakkal?

gabesz: 2011.06.30. 21:40:22

Jó lesz ez ha tud finomodni a rendszer, de ha nem bicóval megy az illető akkor kikapcsolhatná az alkalmazást.. Szerintem elég megbízhatatlan módszer.

nagyfavor 2011.06.30. 22:16:05

mondjuk a nem releváns adatokat ki lehetne gyomlálni (a vizenjárás/repülés témakörben) és még pár hét adatait berakva már érdekesebb lehetne a cucc

Horatio 2011.06.30. 22:41:45

A Gubacsi hídtól 400m-rel délre jól látszik, hogy azt a sok vonalat csak egy bringás húzta. Egy lakóépületből indul ki. Szóval ez még nagyon nem szignifikáns. Nekem meg csak butatelefonom van, az nem húz csíkot.

bubo cupropenis 2011.06.30. 22:50:21

A Duna felett mikor épült kerékpárút?

Vagy vízibiciklivel járnak ott?

Dr. Pornó Ottó 2011.06.30. 23:16:27

Úgy látom a Mályinka utca kettő szám alatt lakik egy kerékpáros.

Az Álmos utcában meg valaki rendszeresen bebaszva teker.

Nem tudom miért, de félek - leginkább talán a vonatkozó ország miatt - hogy ez erősen manipulálható, azaz a következő ilyen térkép kompletten vörös lesz. Az ötlet mindenesetre jó.

Tímár Mihály 2011.06.30. 23:29:01

A kezdeményezés nagyon jó, viszont még kevés az adat. Az eddigi adatok alapján nekem az a tanulság, hogy a telefonokba épített GPS egy nagy vacak. Az utak mindkét oldalán 15 métert szórnak a trackek. Ehhez képest a Garmin GPS-em megmondja, hogy egy 5 méter széles utca melyik oldalán mentem oda- és visszafele. Lehet feltölteni esetleg GPS-ről is tracket?

AvgDvl 2011.06.30. 23:31:56

Végre valami hasznos dolog.

Kiderül, hogy hová érdemes kerékpárutat allokálni, és hol nettó pénzkidobás.

Mint például a felső-szépvölgyi úton - zöldlomb utcában a 10%-os emelkedőre felfestett kerékpársáv egy sima közpénzlopás, soha senki nem járt még arra.

futura 2011.06.30. 23:32:56

Hát tényleg elég szűk a merítés, pedig az ötlet jó!
A Döbrentei tértől elágazó kerékpárút, a Vérmezőt érintve, majd a Városmajor-Hüvösvölgyi úton tovább haladva szinte érintetelen.
Nehogy valami döntéshozó elé kerüljön ez az anyag, még parkolókat telepítenének a "kihaszná
latlan" útvonalakra.

futura 2011.06.30. 23:39:51

@AvgDvl: Igazad van. Én sokat járok arra, de a szomszéd mellékutcában, csendben, autómentesen. Amikor felfestették a kerékpársávot a Zöldlomb utcában, teljesen elborult az agyam. Hihetetlen idiotizmus, hozzánemértés. Lett is belőle egy szellem kerékpárút.

Bál 2011.06.30. 23:51:28

Azért érdekes, hogy a térkép szerint a Thököly úton tök fölösleges volt a bringaút építése, holott nap mint nap járok rajta, nem is egyedül...
És van okos telefonom :D

Mesmoryser 2011.07.01. 00:25:02

Azért igazán megtehették volna, hogy kivágják az olyan útszakaszokat, ahol több, mint 100 méterre van a két rögzített útpont. Akkor nem lennének Budapest fölött repkedő bringások, és a dunai vízibiciklizést is kevesebben választanák :)

KékFény6 2011.07.01. 00:34:53

És vajon 7 előtt és 20 óra után miért nem lehet a Lánchídon kerekezni?

bubo cupropenis 2011.07.01. 00:51:25

Elképesztő távokat tekert egy-két arc, ahogy nézem egészen, ki a keleti végekre, magányosan. Csak ránézek a vonalukra és már el is fárad a lábam és lihegek.
Persze ez csak az okostelefonosok útvonala, a butatelefonosok meg kimaradtak a felmérésből, pedig ők még többen vannak. Azért érdekes ez a térkép, bár csak erre hagyatkozni a kerékpáros közlekedés fejlesztésénél nem elég.

valójábannemberci 2011.07.01. 01:15:25

Ebben a vízibiciklisek is benne vannak? :P

jelentéktelen alak 2011.07.01. 01:16:27

jól látom, hogy a vízibicikliket is felmérték?

mintha a Duna is össze lenne firkálva...

Ezt nevezem én alapos munkának. :-)

valójábannemberci 2011.07.01. 01:17:48

Sőt a lábhajtányos repülő alkalmatosságok is benne vannak. Durva. :D

Lez · http://lezlands.blog.hu 2011.07.01. 02:11:12

A térképre felrakott útmennyiség összesen 208 telefonkészülékből jött össze. Statisztikailag ez még nem szám, lásd kelet-pest és nyugat-buda.
Mégis a képek magukért beszélnek, számítunk rátok a későbbiekben is!

Bptrack krú

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2011.07.01. 05:21:30

@magpet: igen, pl kőbányán egész tűrhető a bringaúthálózat (oké, nagyrészt járdán, nadeakkoris), és azért nullánál jóval többen használják, mégse jelenik meg ebből semmi.

fourgee 2011.07.01. 07:10:25

Figyeljétek meg, most már nem csak a B-kategóriás autósok, hanem a hajósok is be fognak szólni hogy zavarják őket a biciklisek, mert itt a bizonyíték, a térkép. Ja, a Dunán átvezető útvonalak azok mind vízibiciklisek :)))

fourgee 2011.07.01. 07:15:31

@apróbetűsrész: Valahol Kőbányán vagy Zuglóban volt az hogy mentem nagy sebességgel a bicikliúton és a bicikliút mellett egy szintben lévő járdán két nő beszélgetett. Az egyikük mögött egy babakocsi volt. Amikor közel értem nagy sebességgel akkor érthetetlen módon belökte elém a gyereket a bicikliútra. Persze nagy fékezés volt, meg azért kifejeztem a nemtetszésemet és még ő volt felháborodva. Inkább örült volna hogy a faszsága ellenére nem mentem át a babakocsin... Miért nem játssza el ezt egy autópályánál? Vagy nagyobb úton szélső sávnál ahol teherautók mennek... A bicikliút sajnos csak ott biztonságos ahol mellette párhuzamosan nincsenek se gyalogosok, se autók. Ha vannak, akkor biztonságosabb az autók között biciklizni, mert akkor látnak.

a_tom 2011.07.01. 07:20:24

A kőbányán és hasonló burzsuly, külső kerületben lakó kerékpárosok többsége lehet nem vacakol holmi ifonokkal, droidokkal, GPS-el, internettel, feltöltéssel...

fourgee 2011.07.01. 07:26:10

@valójábannemberci: Ehhh, nem láttam hogy már írtad a vízibiciklit :))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.07.01. 07:51:53

Gondolom, a zsebben hordott telók - esetleg mobilhálózatok alapján belőtt útvonalak miatt vannak a pontatlanságok, nem a "rossz" GPS miatt.

Install, aztán meglátjuk :) kösz a tippet és a fejlesztést.

rowi 2011.07.01. 08:32:14

nekem az tűnt fel elsőre, hogy az Andrássyn...na ott mindenki ott megy, ahol tud/mer/kedve van...

Void Bunkoid 2011.07.01. 08:44:54

a felmérés nem teljesen reprezentatív, ez nem a kerékpárosokat reprezentálja, CSAK az állandóan bekapcsolt gps-es-szinkronizációs okostelefonnal közlekedő biciklis infojunkiekat.

OftF 2011.07.01. 08:45:55

Ha alapján építenének kerékpárutat, akkor már megint a gazdagok járnak jól. :)

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2011.07.01. 08:49:48

Nagyon durva, hogy van aki teleportál bicajozás közben. (Ide-oda ugráló trackpointok:D)
Amúgy jó ötlet, de igaza van itt elég sok embernek abban, hogy szerintem a bicajosok 90%a GPS nélkül bicajozik, ezért ezt a térképet nem kicsit befolyásolják pl a bringás futárok. Mert gondolom nekik van GPSük, nem?
De attól még jó ötlet.:D

Donor 2011.07.01. 09:12:33

Azért jobb GPS alkalmazások kiszűrik az reálisnál nagyobb ugrásokat, illetve ha fél óráig nincs műhold akkor nem köti össze egy egyenes vonallal :) Nem olyan bonyolult ez az algoritmus

Lehet a belvárost is azért kerülik el a bringások, mert a telefonos GPS-ek nem működnek a keskeny utcákon magas házak között?

Még a SIRF3-as vevőmet külső antennával is megzavarja, nem hogy ezeket a gagyikat amiket mostanában telefonokba beraknak.

Donor 2011.07.01. 09:14:09

@Csopak: legtöbb okostelefonban van GPS (jobbakban) igaz hogy bringázás közben soha nem kapcsolom be, mert egyrészt úgy sem azt nézegetem másrészt fél nap alatt lemerül a telefonom tőle, főleg ha még közben adatokat is küldözget a google buzznak.

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2011.07.01. 09:17:50

@Donor: Tudom. Nekem is okostelóm van, nekem egy napig bírja is bekapcsolt GPSszel. De az ismerőseim többségének nem az van, pedig mérnökemberekkel, és elég jó modúakkal vagyok körülvéve. És pl nem hiszem, hogy a többszáz, humán beállítottságú egyetemista aki bicajjal közlekedik, 100%ban el van látva GPS kész okostelefonnal.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.07.01. 09:17:55

Ha valaki kocsmázás után ül biciklire, 0,8 ezrelékig 30 ezer forintra, e felett 60 ezer forintra büntetheti a rendőr.

A térpék javascript hibával nálam elszáll, de ami látszik, az leginkább szabásmintára emlékeztet, különösen a dunafölött egyenesen menő és megforduló vonalakkal!

Void Bunkoid 2011.07.01. 09:26:04

@Csopak: pedig de. Tudom, hogy randa általánosításnak tűnik, de aki pl szabad bölcsész meg filozófia meg néprajz szakokon egyetemistáskodik - és sokszor járkál kocsmulni, annak nagyrésze azért csinálja, akármennyire is próbálják tagadni, mert még 3-4-5 évig gyerek akar maradni, nem dolgozik, és meg is teheti, hogy nem dolgozik, és általában a családnak telik négyes ájfónra :P

amelyik biciklivel közlekedő fiatalnak nem telik ilyesmire, az általában dolgozik, és szarul keres, és nem környezettudatosságból meg vagányságból jár biciklivel, hanem azért, mert neki még a bkv is drága.

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2011.07.01. 09:32:51

@Void Bunkoid: Ezzel, ha jól értem arra utalsz, hogy aki csóró, és még BKVra se futja neki, és muszájból, nem trendiségből bicajozik annak nem jár a bicikliút?:P
Hát nekem úgy az ismerőseim max 10%ának van GPSes telója, annak fele soha nem használja. A többinek jórészt azért nincs, mert nem érdekli őket, nem azért, mert nincsmibű...
No mindegy, forgalomszámlálással kiegészítve használható.

fatso 2011.07.01. 10:56:15

@Tímár Mihály: techinialag lehetséges és viszonylag egyszerű volna GPS trackerből adatokat feltölteni, van egy APInk, de mindenfélfe tracker formátum támogatására valószínűleg nincsen erőforrásunk. Ha van kedved segíteni akkor dobj egy levelet a bpcycletrack at gmail -re.

chain master 2011.07.01. 11:08:13

Gyerekek, honnan tudják hogy melyik telefon van biciklin és nem gyalog?
A sebességből?
Akkor jópár 105-ös buszos is rákerült a Lánchídra, és néhány (a térképből 95%-ot tippelek) vonatos is az Északi összekötőre.
Vagy rosszul gondolom?

Laurel 2011.07.01. 11:10:04

Érdekes, hogy több ismert, nagy forgalmúnak számító kerékpárbolt címét nézve, mintha nem is járna oda senki bringával. Lehet, hogy tényleg nagyon kis számú telefon adatait látjuk?

toreki 2011.07.01. 11:18:37

@magpet: "Az okostelefonok csapnivalóan sz*r tracket húznak."

Nem az okostelefonnal van a baj. Sokuk wifi alapján pozícionál gps helyett, azért pontatlan.

bldo 2011.07.01. 11:20:45

@Anti Anyag: Semmi baj nincs a Nánásival, annál inkább a Római parttal, ahol nem lehet közlekedni a sok kisgyerektől, babakocsitól, sétálótól.

theveryguest 2011.07.01. 12:25:52

Kemény, ezek szerint a Tatai úti bicikli úton max 2-en járnak, ők is csak a Vasúttörténeti parkba. A Kámfor utcán senki nem jár biciklivel. A Papp Károly - Röppentyű - Göncöl útin is csak a VASAS Sporttelepig mennek az emberek. A Szegedi útiról is max 1 ember hajtott fel/le az Árpád hídra. Látszik, hogy ez az Ángyáfőd a körúton kívűl alulreprezentált biciklis-ájfónos yuppikkal. :-)

ex-dr. vuk 2011.07.01. 12:38:17

@toreki: no azert nem wifi, hanem mobilhalozat adotornyok alapjan ;)

ex-dr. vuk 2011.07.01. 12:41:45

Ja az volt mar, hogy a bringasok csorok es nincs penzuk GPS-es telora, es ezert keves az adat?
;)

toreki 2011.07.01. 12:52:27

@vuk_: jogos. Valahol láttam wifi alapú helymeghatározásról cikket, és az ugrott be.

hoppá! (törölt) 2011.07.01. 16:54:59

@vuk_: Volt.
Void Bunkoid 2011.07.01. 09:26:04-kor.
(röviden: aki melózik, és bringával jár, az csöves. a bringával beb.szni járó bölcsészek sírják csak ki anyutól a szifont.)

ex-dr. vuk 2011.07.01. 17:12:16

@hoppá!: ahah, koszi ;)

@Void Bunkoid:
en nem vagyok szabadbolcsesz, viszont dolgozom, es telne BKV-ra, ha akarnam. De akar most azonnal vehetnek egynel tobb uj autot, nem hitelre. Megis biciklizem (sot nincs autom se). Elo ellentmondas vagyok ;)

OFF: A szifon-mount nagyon jo bringara ;) Pirosnal lehet konnyen emailt olvasni meg skype-olni ;)

cso zsi 2011.07.01. 18:59:31

@vuk_: És az volt már, hogy @toreki: jól tudja?
Lehet, hogy adott típus sem szifon, sem robot, viszont képes a megjegyzett wifik alapján is tájékozódni a tornyok, és a gps-jel mellett.

mement 2011.07.02. 09:19:54

@Anti Anyag: Nanasi ut teljesen jol hasznalhato.
Neked komoly problemaid lehetnek az aranyok erzekelesevel.

venszivar 2011.07.02. 18:35:15

@vuk_: Szarok rá,hogy mi vót v. mi nem........
De az,hogy ti búza,répa,retek,mogyoró,mind ez köcsögbe turmixnak!"vegyél"még egy drótszamarat,mert te gazdag vagy

sapienti sat 2011.07.03. 10:47:40

@theveryguest: Igen, ez nem túl reprezentatív... Én nap mint nap járok a Göncöl utcán és nem én vagyok az egyetlen...

sapienti sat 2011.07.03. 10:50:07

@Anti Anyag: Ahol a vastag piros végetér az Újpest Városkapunál az a Budapest Bank székházának mélygarázs lejárója... Szóval naponta munkábatekerő az illető, aki a vasúti hidon túlreprezentálja a forgalmat. :)

myronman 2011.07.03. 18:12:43

@chain master: Sebességből meg lehetne állapítani.

Egyébként a lánchídon perceként mennek át a biciklisek az úton, és ha még a járdán tekerőket is nézzük akkor még több embert számolhatnánk.

Északi vasúti őszekőtön nevével ellentétben nem csak vonat közlekedik, hanem déli oldalon van egy gyalogos járdája, északi oldalán pedig egy szélesebb amit gyalogosok, biciklisták, sőt még motorosok is használnak.

myronman 2011.07.03. 18:59:27

@Anti Anyag: Teljesen életszerű. Nánási a jól használható, ha valaki nem csak nézelődni vagy hétvégente túrázni akar, hanem közlekedni valahova...
Ezerszer jobb az út minősége.

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2011.07.04. 10:07:53

@Anti Anyag: Én is a Nánásin járok. A Római "kerékpárút" gyalogosokkal és murvával teleszórt szakaszát az összekötő és a teniszakadémia között sokkal veszélyesebbnek tartom.
A Nánásin 40 km-es sebességkorlátozás van egész évben, az út jó minőségű, az autósok 80%-a sávot váltva kerül, de a többi is vigyáz a bringásokra.

Perillustris 2011.07.04. 12:07:23

@Tímár Mihály:

- a számológépemen több funkció van,
- a hangfalaim jobban szólnak,
- a fényképezőgépem jobb képeket csinál...

Egy céleszköz általában jobban használható az adott feladatra. Egy 50-60+ ezres GPS készülék nyilván precízebb, mint egy összesen ennyibe kerülő telefon.

Valószínűleg a telefonokba is egyre jobb chipek kerülnek majd, de már most is jól használhatóak, különösen egy jó szoftverrel.

tyberius 2011.07.05. 22:49:13

Én butatelefonról (K800i) GPS-ezek, egy Nokia GPS-vevő (LD-3W, SirfStar III) segítségével. Ha az appnak lenne Java változata is, bizisten használnám... a manuális track-feltöltés is működhetne, úgy veszem észre, általánosan elterjedt a GPX formátum használata ilyen célokra, nem feltétlenül kell a mindenféle magánformátumokkal vesződni.

galoooshka 2011.07.09. 11:30:07

@Csopak: miért lenne gps-ük a futároknak?Miért lenne rá szükségük?Gondolj már bele! Ha te napi 8-10 órát stabilan kint vagy az utcán, és forgalomban bicózol, megkockáztatod-e, hogy valami gizda, csili-vili, érintős, ilyen-olyan telefonon vedd fel a melót, add le, nézd az időt, ilyesmi?Elmondom neked, a futárság eszi a telefonokat...Télen fagyás, hidegy, hólé, nyáron meleg, zsebben pára, ráizzadsz, meg minden...
A térkép meg úgyis ott van a zsákban, a gps-ezgetési idő töredéke alatt megtalálsz bármilyen kis utcát, de amúgy ha egy ideje már dolgozol, úgyis fejedben a város, vagy még mindig a legegyszerűbb megkérdezni a diszpécsert, ha vmit nem tudsz pontosan, az idő a legfontosabb a futárnak...ha valamiről fogalmad sincs, esetleg ne szórjad a hiányos tudásod morzsáit, meg az elképzelésedet szanaszét az interneten...

zumm 2011.07.14. 03:29:15

@Tesztelo.hu: Szerintem azért, mert este 8 és reggel 7 között sokkal kevesebb autó megy át a hídon, sokkal nagyobb sebességgel. Én nem mennék rá a Lánchídra éjjel biciklivel a száguldó taxisok közé, az biztos.
süti beállítások módosítása