Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Miért büntet a viccbe való rendőr?

2011.04.18. 09:31 - lumina

A nagy bringásrazzia harmadik hetében járunk, de csak most sikerült először akciózó rendőrök karjaiba futnunk. Kocogás közben leltünk végre egy forgalmas bringaút mellett várakozó párosra.

Bicikli nélkül voltunk, de nem bírtuk ki, hogy érdeklődjük, mi a hivatalos álláspont: az első kerékre kötelezően előírt borostyánsárga színű küllőprizma helyettesíthető-e a gumiköpeny oldalán húzódó fényvisszaverő csíkkal. Az egyik sárga, a másik fehét, de végülis mindkettő ugyanúgy működik, visszaveri a fényt. A gumicsíkról semmilyen szabályozás sem tesz említést, a borostyánsárga küllőprizma azonban bevonult a KRESZ-be.

 

„Amelyik rendőr ezért büntet, az tényleg rendőrviccbe való” – mondta fejcsóválva az egyik rendőr, miközben előhúzta a papírjait, hogy pontos választ adhasson. Szerinte a hetvenes években megalkotott előírás sok esetben nem képezi le a valóságot.

Azt mondta, hogy elsősorban az a dolguk, hogy a szabályos közlekedést biztosítsák, nem packázni állították ki őket a bringautakhoz, még szondát se tart magánál mindegyik rendőr. Összességében az a tapasztalatuk, hogy elég felkészültek a biciklisek, a legtöbbször pedig a Margit híd járdáján biciklizőket büntették, de sokan hagyják figyelmen kívül a piros lámpákat is.

A KRESZ szerint tehát a kötelező kerékpártartozékok az alábbiak:
- Fehér színű első lámpa
- Vörös színű hátsó lámpa
- Vörös színű hátsó prizma
- Két, egymástól független fék
- Csengő
- Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken
- Fényvisszaverő ruházat (lakott területen kívül az úttesten éjszaka vagy rossz látási viszonyok között)

Címkék: rendőr kresz prizma

552 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr962834022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoyamaX 2011.04.26. 14:45:07

Én nem igazán értelek téged. Alapvetően értelmes embernek tűnsz, csak olyan vagy mint a tipikus vallási fanatikusok: ha valaki a hiteddel ellentétes dolgokat mond, akkor megőrülsz és az észérveket félretéve kétségbeesetten próbálod bizonygatni az igazadat.

"Olcsóbb, egészségesebb, és gyorsabb is lehet. Ezek nyilván hátrányok."

Az, hogy valami olcsóbb, nem jelenti azt, hogy jobb is. A Tescós kaja is olcsóbb sokmindennél, mégse nevezném ezt előnynek. Az egészségesebb pedig egy érdekes kérdést vet fel bennem: nem arról volt szó, hogy a város fuldoklik a szmogtól (amiről persze az autósok tehetnek)? Namármost a mérgező szmogban intenzív testedzést végezni közvetlenül a sok pufogó autó között, nemhiszem, hogy annyira egészséges lenne. Tehát vagy nem is olyan mérgező a levegő, vagy egészségtelen dolog a városban bringázni. A két állítás együtt aligha áll meg. :) A gyorsaságról pedig már beszéltünk, biztos van olyan útvonal ami egy adott időben bringával gyorsabb, de azért hidd el, több mint 500 000 autós naponta, nem tévedhet :)

"A városi utazások jellemzően ekkora távot érintenek. 8 km-en meg mondjuk jó esetben 5 percet lehet nyerni autóval (városban), de ha az ember kifog egy torlódást, egy sorompót, akkor még ennél is kevesebb lehet. Ez nem hasraütés, rendszeresen járok a munkahelyemre autóval."

Te most viccelsz ugye? 8 km autóval, kb 15 perc. Megnézem, hogy ezt bringával mikor nyomod le :) Ha pedig az ember kifog egy torlódást, akkor a torlódás után simán behozza a lemaradást. Ezt csinálom minden nap, több mint 10 éve, van már egy kis rutinom ebben. :)
Viszont a sorompós részt nemigen értem. A sormpó a bringának nem akadály, vagy hogy van ez?

"Ez így van. A mainál azonban mindenképpen több embernek jelenthetne alternatívát."

Miből vonod le azt a következtetést, hogy az emberek maguktól nem tudják, mi a jó nekik és ti kelletek ahhoz, hogy elmondjátok? Bringázni szerintem minden ember bringázott már életében, ebből kifolyólag lazán el tudja dönteni, hogy jó-e neki a napi közlekedésére vagy sem.

"Nem nyert. Az MK nem is oly rég megakadályozott egy drága kerékpárútépítést, mely igen csekély haszonnal járt volna."

WOW! Egyet megakadályozott, azta. És mi van a többivel, amit ők követeltek, mégis konganak az ürességtől? Pár hónapja olvastam, hogyha jól emlékszem, pont a Múzeum körútra, a parkolók helyére festett bringaúthoz x millióból telepítettek egy bringás-számlálót, hogy mindenki lássa, milyen rengeteg bringás jár arra, vagyis megérte. Amivel ugye csak az a baj, hogyha valóban rengeteg bringás járna rajta, akkor senkinek eszébe nem jutott volna számlálót kitenni, hiszen ha valamiből sok van, az látszik, ami pedig látszik, azt nem szokás kiírni.

"SZVSZ a fanatizmustól igen távol állok, de nyilván ezzel a jelzővel is próbálod gyengíteni a véleményemet. Mókás, hogy el sem tudod képzelni, hogy valakinek az a kényelem, hogy elteker a munkahelyére, és nem idegeskedik a dugókban, avagy parkolóhelyet keresve, stb. Nyilván az elhízott, lusta, egészségtelenül élő társadalom jelentős része nem lát túl a guruló fotel nyújtotta félreértelmezett kényelmen, de van egy modernebb réteg, aki viszont igen."

Ne haragudj, de a véleményedet te magad gyengíted, amikor ferdítesz vagy amikor nem arra regálsz amit írok. Mókás, hogy szerinted én általánosítok, majd mindjárt ezután elmagyarázod, hogy "Nyilván az elhízott, lusta, egészségtelenül élő társadalom jelentős része nem lát túl a guruló fotel nyújtotta félreértelmezett kényelmen". Mert nyilvánvaló, hogy aki a sportolást nem a reggeli munkábajárásban keresi, az kétségtelenül csak elhízott, egészségtelenül elő ember lehet. :) Há'ppersze. Mindezek mellett én valahogy a dugókban idegeskedő embereket se látom és valahogy a parkolóhely keresés közben se fogalmazódott meg még bennem az a gondolat, hogy leharapjam egy denevér fejét, ellenben azt tapasztalom, hogy pont a bringások azok akik mindenre azonnal vörös fejjel üvöltve reagálnak, rosszab esetben autócsapkodással, ami különösen akkor vicces, ha amúgy nem is nekik van igazuk (ami elég gyakori és tapasztalataim szerint főleg a szabályok nem ismerésére vezethető vissza).

"Mit szeretnél, melyik kút melyik üzemanyagának árát említsem? Avagy a hivatalos APEH-árat alkalmazzam? Jut eszembe, a Shell V-powernek mennyibe kerül literje?"

Látod, már megint ezt csinálod. Hiába mész ebbe bele, te is tudod mit értünk benzinár alatt, felesleges okoskodni.

"Az üa. adója - szerencsére - nem fog csökkenni. Érezhető mértékben legalábbis biztosan nem. Egy-két engedmény a fuvarozólobbi sírása után elképzelhető, főleg választás előtt, de ez sem lesz jelentős."

Most akkor nem fog csökkeni, vagy érezhető mértékben nem fog? :) Elárulom, ha eljön a kritikus szint, akkor bizony fog, méghozzá érezhető módon. De valószínűleg nem fog eljönni, magától is csökkenni fog, majd újra emelkedni, majd újra csökkenni. Hagy ne kezdjem részletezni, hogy hány tényezőtől függ a benzin ára. De nem is értem miért szeretnéd ha még többe kerülne a bezin, hiszen állítólag te is rendszeresen jársz munkába autóval? Itt azért látok én némi önellentmondást :)

"Pedig de. Csak azt lobbinak hívják, ugyebár. De az sem puszira megy."

Ja persze. A lobbisták mondták meg, hogy épüljön meg az M7, az M3, az M5, az M6, stb. Mert ezekből a gazdaság egyébként nem profitál egyáltalán, nem épültek/épülnek új gyárak, logisztikai központok a pályák mellet, sőt falusi nénik tüntetnek minden nap, hogy tereljék vissza a kamionforgalmat, amit csak azért terteletek a pályákra, mert amúgy tök feleslegesek voltak, éppúgy konganak az ürességtől mint a bringautak. :) Az M0-ról nem is beszélve, az aztán csak az igazi lobbiberuházás. Erre már csak annyit tudok mondani neked: drugs are bad, mkay?!

Összefoglalva: ne érts félre, nekem aztán nincs bajom a bringázással, mindenki azzal jár amivel akar. Bajom az ostobasággal van és a bringázás körüli kampányolással valamint a bringás szervezetek ténykedésével. Mert akárhogy is nézzük, a bringa csak egy szűk kisebbség közlekedési eszköze és az is marad, mégis egyesek úgy viselkednek, mintha ez lenne a jövő és ennek kellene mindent alárendelni. Pedig nem az. Ha a kerékpáros szervezeteken múlna, már a Nagykörúton is bringaút lenne a parkolók helyén, ami persze ugyanúgy kongana az ürességtől mint az összes többi hasonló próbálkozás, mit sem törődve a közlekedésre gyakorolt egyéb következméyekkel. A bringázás ilyen szintű nyomatása pedig a már alaposan kitárgyalt állításokon alapul, miszerint mennyire sok autó vált ki és ebből kifolyólag mennyire óvja a környezetet, csakhogy valójában minimális autót vált ki, ennek következtében pedig semennyire nem védi a környezetet, sőt az ilyen beruházások utóhatásaiként lassuló forgalom miatt valójában inkább rontja. Persze már előre látom, hogy ebbe is valami mást fogsz majd belemagyarázni. :)

cso zsi 2011.04.26. 21:10:14

@Perillustris: "Jut eszembe, a Shell V-powernek mennyibe kerül literje?"
Szerintem még embert nem láttam abból tankolni.
De a MOL szuper cuccát is úgy vette bizonyos helyeken a nép, hogy az olcsóbbik áráért tankoltak, a különbözetet (ha hiszed, ha nem) a kutasok állták a zsebükből. Mert nekik kötelező eladásuk volt. Ez két-három éve volt, azóta nem ismerem a helyzetet.

A minap Szigetszentmiklóson ajánlottak munkát.
Ha nem 7-re kellene járni, valamint nem észak-Pesten laknék, akár megfordulna a fejemben a kerékpárral odajárás. Mert a tömegközlekedés menetideje, és ára az meglehetősen riasztó.

Perillustris 2011.04.26. 22:48:30

@cso zsi: Az már abszolút nem kerékpáros táv, nincs vita.

Kopi3.14 2011.04.28. 22:19:39

@GG81: és a kerékpárost miért érdekelje, milyen jelzések vannak az autósnak kitéve? Mert te azt mondod? Rá a neki vonatkozó táblák érvényesek, s nem is látja az autósnak mi van kitéve. Az úttesten felfestett jelzések meg nem jelzik hivatalosan az adott helyzetet sehol, csak segítő infók, mert pl. lekophatnak, befedheti őket a hó, stb. Attól pedig nem változik meg a közlekedési rend. Te folyamatosan csak azt szajkózod, mint a hülye, hogy amikor neked, autósnak nincs kitáblázva, kérvénnyel megerősítve az adott szitu, akkor neked van jogod baszni. Márpedig nem feltétlen. Idéztük a KRESZ vonatkozó pontját párszor, valahogy mindig ignorálod, folytatod a hülyeséged mantrázását.

Amatőr 2011.05.02. 09:41:19

@HoyamaX: Igazad van, nem vagyok allergológus,csak allergiás vagyok 55 éve. Mivel már eléggé öreg vagyok, inkább a szememnek (tapasztalat) hiszek...
Tavasztól őszig kínoz a pollenallergia, de ha kiteszem a lábam nyugat felé, akkor rövid időn belül csillapodik, vagy meg is szűnnek a tünetek.
Rengeteg növényre vagyok allergiás, de a pázsitfű, a mogyoró és a kukorica pollenje "csinál ki" a legsikeresebben. Volt szerencsém a közelmúltban egy hónapot az USA-ban tölteni - többek között az egyik legnagyobb kukoricatermelő államában, Iowában - és nem voltak tüneteim, de visszaérve Budapestre 1 órán belül prüszköltem.
Az allergiáról nem a parlagfű, pázsitfű, mogyoró, libatop, kukorica, stb "tehet", az apró pollenek csak megindítják a folyamatot.
Belátható időn belül a teljes magyar népesség allergiás lesz. Ki kell irtani a növényzetet?
Le kell betonozni az országot?
Ne higgy el feltétel nélkül mindent az u.n. szakembereknek! Csak manipulálnak, lásd Csernobil. Azt mondták, hogy soha többé nem lehet hasonló eset, mert az erőművek most már tökéletesen biztonságosak. Azután tessék...
Sz@rnak, bajnak nincs gazdája; hol vannak ma azok a szakemberek, akik akkor a teljes biztonságot garantálták? Bár lehet, hogy holnap azt kommunikálják, hogy egy ki sugárzás kifejezetten jót tesz; erősíti az immunrendszert. És ha eleget sulykolják, a sok hülye el is hiszi.
A parlagfűirtás hülyeség, gumicsont. Rágja is a sok barom. És herdálják rá a rengeteg pénzt.
De még mindig olcsóbb, mint pl kicserélni a nagytétényi elszennyezett földeket. De ez már egy másik történet...

ds3 2011.05.03. 16:08:24

@GG81: Az általad belinkelt pdf-ben világosan látszik, hogy a biciklinek elsőbbsége van a kanyarodó járművel szemben (6.oldal), akár bicikliúton, akár gyalogos+bicikliúton halad. Általános szabály, hogy a kanyarodó autóssal szemben mindenkinek elsőbbsége van. Kivétel, ha a főút kanyarodik, vagy a jobbra kanyarodó autósnak elsőbbsége van a szemből érkező balra kanyarodóval szemben.
Erre azért illene odafigyelni.

BSz 2011.05.03. 16:33:06

Allergiát nem a sok környezetszennyező anyag okozza, hanem hogy a tisztaságban és jómódban élő emberek immunrendszere unatkozik. Indiában is van környezettszennyezés, allergia mégsincs, cserébe van vérhas.

cso zsi 2011.05.03. 16:40:09

@ds3: Az a pdf tartalmaz néhány Kresz táblát is. Mert jónéhány helyen a kanyarodó autósnak alá van rendelve a kerékpáros (macisajttal), akkor is, ha a kerékpárút mögött lévő zebrának feltétlen elsőbbséget kell hogy biztosítson az autós.

h_geri 2011.05.26. 14:43:40

Aabroncs: Igazi troll, nem kell vele foglalkozni. No meg autó gumiból él, csaj rontja az üzletét a sok bringás :)

@vuk_: Detto troll. Jó pár éve már, hogy sokat bringázom, de ilyen elvetemültel még nem találkoztam. Kérlek, ne irkálj, pláne ne a bringások nevében.
Még hogy nem kell bringaút... kretén! próbáld ki reggel a nagykörutat mind bringásként mind autósként. Mindekettő szar, nem minden nap, de gyakran megyek rajta mind kocsival, mind bringával.
Bringásként lavírozni, az esetleg szűken haladó majd megálló autósokat kerülni. Majd ha hirtelen meglódul a sor, akkor ott vagy és tudod hogy feltartod a sort (mert csak neccesen lehet kikerülni, még ha középen is mész) és ez elég szar érzés és reméled, hogy senki nem csap el nagy igyekezetében.
Másik oldalról, ha kocsiban vagy és bekerékpározik valaki melléd 40 centire, csak reméled, hogy nem esik el vagy veszti el épp annyira az egyensúlyát, hogy bejön eléd.

@GG81: Hipotetikus kérdés: Ha a bringás leszáll a zebránál és tolja, akkor sem adsz neki elsőbbséget? Teljesen szabályosan át akar kelni, akkor sem? És ha közben felpattan mi történik, kicentizve elzúgsz vagy elütöd?

Nem provokatív kérdés!!!, de milyen a minősége a nagytétényi bringaútnak. Gondolok itt arra is, hogy hányszor van megszakítva relatíve magas le és fellépőkkel. Nem ismerem

ex-dr. vuk 2011.05.26. 14:49:14

@h_geri: angyod tergye kalacsa a troll.
igen amit leirsz valos, de a megoldas NEM a kerekparut, errol beszelek. Kerekparut HELYETT 1-1.5 meter utfelulet az ut ket szelen (sarga csikkal vagy anelkul). Ennyi kell es nem tobb. Maris nem centiz senki senkit, nem tart fel, stb. Nem azt mondtam, hogy semmi nem kell, hanem hogy elszeparalt, jardan, egy oldalon vezetett kerekparut NEM!

Miert olyan nehez ezt megerteni?

Perillustris 2011.05.26. 14:51:11

@h_geri: Valóban nem kell mindenhová bringaút. A Nagykörútra kerékpársáv kell, évek óta mondom.

m.blog.hu/ko/kozpontibizottsag/image/haladnank.jpg

h_geri 2011.05.26. 15:00:17

@vuk_: Nekem nem ez jött le a korábbi irományaidból.
Az ötlet jó, de csak úgy tudom elképzelni, ha a járdából elvesznek, mert a jelenlegi útfelületből kizárt.

ex-dr. vuk 2011.05.26. 15:39:15

@h_geri: miert, a kerekparut nem a jardabol jon le?... Pontosan ugyanakkora felulet kell mint elotte, csak nem a jardabol levalasztva egy oldalon, hanem az uttest szelen ketoldalon leosztva. Egyszeru, megis hatalmas lepes a hasznalhatosag fele.

h_geri 2011.05.26. 15:40:52

Dede, csak arra akartam utalni, hogy nem elvenni a parkoló sávokból.

Perillustris 2011.05.26. 21:22:03

@h_geri: Márpedig a járdához nem nyúlunk. A Nagykörúton a parkoló kocsik helyén lesz előbb vagy utóbb kerékpársáv (ne feledjük, jelenleg átlagosan minden második gépjármű rokkantkártyával áll ott).

ex-dr. vuk 2011.05.27. 10:19:06

@h_geri: az uttest nem parkolasra valo.. plane nem a foutak. Persze lehetne ugy is csinalni mint itt: vannak olyan reszek, ahol 7-19 tilos parkolni, de utana szabad (amikor mar lement a csucs, es eggyel kevesebb sav is eleg).

De erdekes, a parkolok altal elvett savszelesseg nem zavar, csak a kerekparosok altal elvett (ami raadasul csak fele akkora).

GG81 2011.05.27. 10:42:26

@Kopi3.14: nah, a hüjeség mantrázásban ti vagytok a pro-k én max a kreszben leírtakat és a gyakorlatban tapasztaltakat mondom nektek (hiába).

nos, akkor kezdjük. számtalan helyen, ahol a bringaút keresztezi az utat és spec pont vége lesz ott, értsd csak mezei (gyalog)zebrán folytatódik az út. ilyen esetben nincs az autósnak (helyesen) jelezve a 3szög veszéltjelző táblával a kerékpáros átkelés veszélye! nos a bringás honnan lássa!? az, hogy ZEBRA van onnan, onnan is láthatja, ami rá vonatkozik, hogy a túloldalon feltűnően nem folytatódik a bringaútja, meg honnan láthatja még, ilyen helyen kibasszák még a zebra elé a kerékpárút vége (tudod pirossal áthúzott verziót) táblát is.
nos, ha ilyeneket direkt nem vesz észre, és netán egy autós ilyen helyzetben nem adja meg a (tévesen) vélt elsőbbségét, akkor jön ide sírni. nah ez az ami pofátlan, de nektek kerekagyasoknak meg normál... szarügy.

GG81 2011.05.27. 10:45:43

@ds3: ne magyarázd már be, még te magad is elhiszed, hogy a kanyarodó autóssal szemben a járdáról leugrató és akár zebrán átbiciklizőnek elsőbbsége van...

értelmezésből egyes!
ezek az opciók, főleg, ha nagyon erre a kanyarodás közbeni dologra akarod kihegyezni a dolgot, akkor csak a járdáról lelépő gyalogosokkal szemben érvényes.
más járművel kapcsolatban a táblázás és jobbkéz határozza meg az elsőbbségi viszonyokat... de ott meg nincs olyan, hogy valamelyik JÁRMŰ a járdáról érkezik...

GG81 2011.05.27. 10:52:37

@h_geri: értem mire akarsz kilyukadni és köszönöm, hogy nomrális elgondolkodtató módban tetted fel kérdésed.

van benne ráció, mint ahogy működik is a dolog, csak épp nem az elvakult leugratós, csakazértis KÉPZELT elsőbbségükben hívő kerekagyas banda mondogat hüJeségeket...

az életben simán műküödik a dolog, amit leírsz, sőt továbbmegyek soxor le sem kell szállni a cangáról, ha a tökéletlen vonalvezetés zebrához vezeti az egyszeri kerekes útját (lásd vezette a műegyetemnél Gellért tér irányába sokáig)... a solution is: lassít az ember, nagyon, akár meg is áll, ahogy írtad... az autós észleli és SZÁMTALAN esetben folyamatos, de lassú tekeréssel ÁTENGEDIK az embert a sima zebrán is. a kulcs, hogy nem agresszíven, fake elsőbbséghitben erőszakos és szuicid módon akarjon a bringás átkelni... főleg ha az autós ismeri is a szituációt, hogy 1-2-3 éve bombatámadás után a helyzet, akkor még megértőbb... az autós észreveszi a bringást, aki pedig tudja, hisz látszik a lassú megközelítő mozgásából, hogy tudatában van szabálytalanságával és odakényszerítettségével... lehet itt empátiáról, udvariasságról beszélni, de akár tudatosságról is mindkét fél esetében, és a lényeg, hogy közösen EGYÜTTMŰKÖDVE fogják tudni folytatni útjaikat.

GG81 2011.05.27. 10:53:53

@vuk_: ajjaj letrolliztak!? :-DDD a szörméd sem véd meg a lebukástól...

GG81 2011.05.27. 10:58:40

@HoyamaX: "A sormpó a bringának nem akadály, vagy hogy van ez?"
áh dehogy, nézd csak meg a rákosrendezői '10 perces' sorompót... mondjuk oda simán kiszállhatna és kaszálhatna a yard. ki gyalog/tolva a bringát, az ugye olcsóbb..., mint a bátrabbak, akik nyeregben, ugye járművet vezetve már komolyabb büntetésre számíthatnának. de hát ilyen töketlen zsandárságunk van.

GG81 2011.05.27. 11:16:44

@Perillustris: Megtisztelsz. ;-) És azért én is néha olvasok egy-egy eredeti Perill-t..., főleg, ha a névkeresés az oldalon egy kommentedhez vezet.

ex-dr. vuk 2011.05.27. 11:36:53

@HoyamaX: ha a tomegkozlekedesrol valtanak sokan bringara, akkor a tomegkozlekedes kevesbe lesz zsufolt, es vonzobba valhat egy autos szamara valtani. Ez is egy lehetseges forgatokonyv, nem?

"az emberek nem véletlenül választják az autót: gyors, biztonságos, kényelmes, praktikus."
En azert valasztottam a kerekpart, mert gyors, kenyelmes, praktikus... sot, tobbnyire biztonsagos is (persze ez az autosokon is mulik azert). Lehet, hogy neked egyik sem, masnak meg mind. Ez szubjektiv.
Gyorssa teheted, ha nem kell allandoan leszallni mindenhol, at van vezetve rendesen.
Biztonsagossa, ha jol lathatoan kozlekednek, es van 2x1.5 meter utfeluletuk az uttest szelen (es az autosok nem centizik oket sokszor szandekosan).
Praktikussa nem kell tenni, mar most is az: olcso, parkolohellyel nincs gond, dugoba nem kerul, nem kell ra varni.

Szoval lehet vonzobba tenni a biciklizest. Minel vonzobb annal tobben ternek at - annal biztonsagosabb lesz, es annal jobb lesz az autosoknak is, akiknek muszaj autozni valamiert (tobb parkolohely, kisebb dugo).

h_geri 2011.05.27. 11:41:01

@GG81: Hát hogy "KÉPZELT"-e, azt nem tudom, most így hirtelen.
De egyébként ezt a választ vártam, és absz elfogadható. Amit bringásként és autósként is tapasztalok, fejlődik a nép, egyre jófejebbek az emberek. Mind a motorosokkal, mind a bringásokkal. ha meg valaki kiugrat az autó elé, hogy majd annak úgy is meg kell állni, hát arra nem tudok mit mondani :) Bár a zebrát ugye óvatosan kellene megközelíteni.
Kanyarodás: "jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére" ez alapján elsőbbsége van. És vannak olyan esetek, amikor mehet a bringás a járdán, de akkor csak 10-el. Az egy lassú futó tempója, nem kihívás észrevenni :)
Sorompó,rákosrendező: Hát én bevállalom, ott át szoktam menni :) Qrva nagyot kéne kerülni, ami bringával már jelentősebbnek mondható idő. Ezt a témát kicsit szőrszálhasogatásnak érzem. (más a rizikófaktor autónál és más bringánál és gyalogosan) Kellő áttekintéssel, át lehet ott kelni, persze ettől még szabálytalan az tény. Van egy másik ilyen "átkelés is". ugyan ezen a vasútvonalon, kifelé, egy baktárház mellett. Na ott se sorompó, se semmi. Van egy felüljáró, de lépcsős és az egy ajánlott bringa útvonal. Hát azt valahogy nincs kedvem megmászni :)

@vuk_: rövid távon zavarna, hosszú távon nem. Az ok szerintem nyílvánvaló

h_geri 2011.05.27. 11:49:06

@vuk_: számomra mérsékelten alternatíva, különösen, ha valahol ápoltan kell megjelenni. És a lopásról már ne is beszéljünk. Engem az zavar a legjobban. Szakatt szarral kell menni, intézkedni, ha kb. biztos akarsz abban lenni, hogy lesz is mivel hazamenned. Ha kerítéshez lakatolod, elvágják a kerítést stb... Rémálom...

ex-dr. vuk 2011.05.27. 12:18:31

@h_geri: en is ingben szovetnadragban jarok be, biciklivel. Persze tavolsagfuggo, 4 km-rol az semmi, de meg 8-rol sem okozott gondot (eleg edzett vagyok, hogy ekkora tavon se izzadjak meg nyugodt tekeres mellett). 10 folottrol mar maceras lenne...
Szoval az "apolt megjelenes" es a kerekparozas nem zarjak ki egymast. Tapasztalat.

Hat a lopas az teny, pesten nem valami rozsas a helyzet.. Persze ez is a rendorseg nemtorodomsegenek es toketlensegenek koszonheto, nehez vele mit csinalni... Max annyit, hogy 2 rendes zar (U-lakat), megfelelo lezaras (vaz+kerekek) es megfelelo tereptargy keresese.. Vagy zart, esetleg orzott hely, munkahely eseten.

h_geri 2011.05.27. 12:32:11

@vuk_: na most akkor gondold el ha át kell tekernie egy átlagembernek egy hídon, 5-6 km után. Mert Pesten az simán összejön. Az leizzad...

Lopás: ez sztem nem a rendőrök felelőssége. Mit sem tehet, ha nincs meg az állampolgárok felől a támogatás és közreműködés. Így is elég sok rendőrt látok, de mindenhol nem állhat. Ez az emberek nemtörődömsége. Reszelik a lakatot és nem szól, nem hív fel egy rendőrt. Legtöbben nem nézik meg, hogy a vásárolt bringának vannak-e papírjai. Na de ez már más téma, de ezért gondolom azt, hogy a bringa csak mérsékelten alternatíva még egy irodistának is. Mi irodánkban van fürdő és biztonságos bringa tároló, így adott, hogy amikor csak lehet, azzal jövök. De ez elég keveseknek "adatik" meg.

ex-dr. vuk 2011.05.27. 14:27:02

@h_geri:
a nemtorodomseg ott kezdodik, hogy bemesz bejelenteni, hogy elloptak, akkor "- ja azon a kornyeken, hat nem tudta, hogy onnan ellopjak? maskor ne tegye ott le a bringat!". mindezt ahelyett, hogy barmit is tennenek egy koztudott dolog ellen. Persze ebbe az adatvedelmi ombucfarok is benne van, mert neeem nem szabad bekamerazni semmit mer juj.

Leizzadas: ha nem tekersz mint allat (es van egy rendes allokepesseged amugy), akkor nem izzadsz le akar 8 km-en sem. Tapasztalat. Reggel plane nem, mert huvos van. Hazafele meg mar nem mindegy? :)

Kopi3.14 2011.05.27. 20:29:49

@GG81: Másold már be azt a pontot, ami leírja, hogy van vége a kerékpárútnak! A többi nem lényeges. útburkolati jel. Télen mi van? Tábla szerint kell közlekedni, ha nincs kitéve a kerékpárút vége tábla, akkor a kerékpáros jogosan értelmezi úgy a helyzetet, hogy ott mehet tovább. miért vagy képtelen felfogni ezt? Illetve kezdj már el szöveget értelmezni, mert amit leírok, azt rendre nem fogod fel, s írod a korábbi süket dumádat, amit rendre cáfoltunk már jó páran.

GG81 2011.05.30. 09:49:24

@Kopi3.14: hát ha olyan szerencsétlen vagy, hogy képtelen vagy felismerni a kerékpárút eleje táblával hasonlatos kék korongon fehér bicikli táblát... a vége pedig ugyanez 1x pirossal áthúzva srégen... ezt szok kitenni a végére...
a süket duma az a kerékpárosok testi épsége védelmében van öcsikém, teljes mértékben a kresz-szel összhangban. én ugyanis veletek ellentétben azt mondom, hogy a bringásnak bármilyen járdáról leugratva qrvára nincs elsőbbsége!, mert olvasatotokban mondhatna bármit, hogy pl. eddig bringaútról jött és amikor méltóztatik az útra fáradni, akkor kib@ álljon meg neki mindenki elsőbbséget adni. hát a nagy büdös loophaszt!

NE VESZÉLYEZTESSÉTEK A KEREKAGYAT OLVASÓ EGYSZERI BRINGÁSOK TESTI ÉPSÉGÉT ALAPTALAN KIJELNTÉSEITEKKEL!!! én pedig védem őket, ne csináljanak hüJeséget, a kedves álBiciGlisektől, akiknek csak tölteléknek kellenek a CM-re...

ex-dr. vuk 2011.06.01. 09:55:04

@GG81:
"a bringásnak bármilyen járdáról leugratva qrvára nincs elsőbbsége!"
Ezt senki nem is allitotta. Csak azt, hogy ha KEREKPARUTROL jon, akkor :)

Ha mar jarda, nem erzem kulonbseget a gyalogos es a fout mellett 12 even aluli max 10-zel jardan kerekparozo kozott elsobbseg szempontjabol. Ha gyalognak megadod (mert az kotelezo, ugye), akkor miert ne adnad meg az utobbinak is?

GG81 2011.06.01. 11:55:10

@vuk_: goto FIRST.
kezdjük az elejéről!? ugyanmár... ha bicikliútról jön, oké persze. de azt ugye az autós honnan a fenéből tudná!? megbeszéltük, a neki kihelyezett talpas3szög (veszély) táblákból. aszongyátok ebből kevés van... lehet, de én azt mondom tapasztalatból is, hogy a valóban veszélyes szituációknál mindig kint van, ha egy sáv kerékpáutat(átvezetést) keresztez. persze lehetne mindenhová is rakni, de akkor tessenek a közútkezelőkhöz fordulni. abba pedig addig beletörődni, hogy vannak kint táblák és amennyi, annyi. a további segítségek az autósnak a felfestés, hol informatív, hol nincs, szintén közútkezelő... bár a gyakori nyári havazások miatt ez számotokra nem elfogadható információ tartalom.
nos akkor ott tartunk, hogy másból kib@ nem kell tudnia az autósnak, hogy a járdáról, ami lehet bicikliút is vagy épp annak vége... leugrat-e valaki. és itt jön a második felvetésedre a cáfolat. a kresz nagyon jól ki van találva, minden szabály úgy megalkotva, hogy azok passzoljanak egymáshoz. tehát, ha a kanyarodáskor nincs egyéb figyelmeztető jelzés, akkor csak gyalogra számat az autós, arra kell és nem pedig 30-cal odarobogó bringásra. hát ennyi. tehát elvárni, hogy álljon meg az autós kb. minden saroknál, hogy hátha bringaút-e, száguld-e valami kétkerekű izé felé, alighanem utópiálás részedről. csak bene baszcsizzá'! amennyiben nem lát gyalogot és nem lát(ott) utalást a bringások feltünésének lehetőségére, akkor kanyarodni fog. ráadásul olvasgasd csak a kreszkönyvet, még a gyalognál megmaradt a körbenézés kötelezettsége!!! nos, az még minimum egy megtorpanás a részéről... ezt akarod összevetni egy úttestre száguldó bringással... kac-kac.

ex-dr. vuk 2011.06.01. 12:53:11

@GG81:
akarhonnan kezdjuk, kanyarodo autos (persze ide a kanyarodo fout nem szamit bele, csak hogy ne koss bele) mindenkinek elsobbseget ad, aki egyenesen megy. Ez olyan alapszabaly amit nemigen van, ami felulirjon...
Kerekparos megy a kerekparuton egyenesen, autos kanyarodik, akkor elsobbseget ad neki. Haromszogtablatol, kiskockaktol, csillagok allasatol fuggetlenul. Ha te ezt nem erted meg akkor a kresz szellemisegevel nem vagy tisztaban... Hogy honnan tudja, hogy ott kerekparut megy? Korul kell nezni. Ha lekanyarodik, akkor elsobbseget kell adnia - korul kell neznie - latja, hogy mi jon es mi nem - ha jon, elsobbseget ad. Ez ennyire nehez?

A gyalog korbenezes kotelezosegenek nem tudom mi koze az elsobbseghez. Remelem nem azt akarod beadni, hogy emiatt nincs is elsobbsege es te nyugodtan elszaguldhatsz elotte :)

Perillustris 2011.06.01. 14:03:48

@vuk_: Felesleges köröket futni, a 31. § világosan fogalmaz:

(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,

c) balra bekanyarodó járművel cb) az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére.

Ennyi.

GG81 2011.06.01. 14:30:22

@vuk_: teljesen tiszta számomra a kresz szabály. de te azt még mindig nem mondtad meg, hogy frankón, hogy az autós miből tudná a táblán kívül, hogy bicikliutat fog keresztezni... a felfestést kilőttétek, jah és én most itt gyorsan kilövöm azt is, hogy az autósnak, mint a biciklisnek is csak a saját tábláit jelzéseit kell csak néznie.

fogadd el, hogy az autóst táblával figyelmeztetik, mint ahogy azt is fogadd el, ha van sárgakockás átvezetés ez lehet infó az autósnak, más nincs... ettől még persze észreveheti a mellette vezetett bicikliutat, ez jópont, sőt, ahogy észreveheti a sarkoknál elhelyezett kék bringaút táblákat is.

de a perill szerint bemásolt szabályokban is feltételezi a jogalkotó, hogy az autós a bicikliút átvezetés tényéről tájékoztatva van. ennyi a történet.
mert amit bele akartok magyarázni, hogy bármilyen sarkon leugrató biciklisnek elsőbbséget kelljen adni, az nonszensz már bocs. ha nincs látható bicikliút átvezetés és erre előfigyelmeztető tábla, akkor az csak egy sima zebra vagy egy sima utbetorkollás, ahol csak a gyalogokat kell elengedni. such is life.

a felsorolt példákban is eddig mindig volt legalább: észlelhető felfestés és/vagy figyelmeztetőtábla.

inkább sasoljátok mennyire sok helyen kintvannak a 3szög bringaveszélytáblák, wááá! bár szegdonból nehéz pöstig ellátni.

GG81 2011.06.01. 14:36:55

@Perillustris: pontosan, csak ekkor, a leírt esetekben. de amit a sunyi haverotok ír: "Ha mar jarda, nem erzem kulonbseget a gyalogos es a fout mellett 12 even aluli max 10-zel jardan kerekparozo kozott elsobbseg szempontjabol. Ha gyalognak megadod (mert az kotelezo, ugye), akkor miert ne adnad meg az utobbinak is?"

a különbség qrva egyszerű! a járdán 10-zel közlekedő 12 év aluli gyerek az jogilag NEM GYALOGOS!, hanem egy JÁRMŰVEZETŐ a járművével! a szabály pedig a gyalogosok elsőbbségéről szól.
hát még, ha ezt általánosabban is megfogalmaztátok, hogyha bárki érkezne a járdáról, az még nem is legális módon tartózkodott ott és ugyanúgy mint a gyereknek a JÁRMŰVÖN továbbra sincs elsőbbsége.

ezért nem kéne a sz@rt keverni és összekeverni a szezont a fazonnal.

a bringaút átvezetés pedig kitáblázott és/vagy felfestett dolog, arról szól a szabály. azt egyértelműen és felismerhetően kell az autós tudtára adni. ennyi.

Perillustris 2011.06.01. 14:49:45

@GG81: @vuk_: A 31. paragrafus nem tér ki az úttesten haladó gépjármű figyelmeztetésére. Abból kizárólag az olvasható ki, ami pontosan le van írva:

Van kerékpárút? Van. Tehát aki kanyarodik, az elsőbbséget ad.

De meg is fordíthatjuk a dolgot: egy egyenesen haladó (irányt nem változtató) kerékpárosnak, akinek nincs kinn kerékpárút vége tábla, és jobbról nem jöhet/jön semmi, miért kéne (jogilag) lelassítania, amikor még tábla hiányában is elsőbbsége lenne a jobbkéz miatt.

BTW jómagam is azt tapasztalom, hogy szinte mindenhol megvan az "elvárt" figyelmeztetés a keresztirányú kerékpáros forgalomra, ám azt gondolom, hogy a hivatkozott paragrafus értelmében a kanyarodónak akkor is elsőbbséget kell adni, ha esetleg nincs ott a kiegészítő táblácska.

ex-dr. vuk 2011.06.01. 15:12:15

@Perillustris: @GG81:
Nem keresztiranyu forgalomrol van szo, annak ott a macisajt, es valoban szinte mindenhol a kerekparut kiegeszito tabla. Kanyarodonak viszont altalaban semmi sem jelzi, hogy mar 1 km ota parhuzamosan kerekparut ment mellette.
Es megis: ettol meg elsobbseget kell adni, mert "irva vagyon" :) Akkor is, ha nincs kiskocka (pl. lekopott vagy sosem volt) es akkor is ha nincs figyelmezteto haromszog biciklisrajzocskaval (ilyet egyetlen helyen lattam eddig kanyarodo szamara).

Perillustris 2011.06.01. 15:14:28

@vuk_: Én is ezt gondolom a szabály alapján. A keresztirányú forgalmat azért írtam, mert logikailag mégiscsak az, nem?

ex-dr. vuk 2011.06.01. 15:23:16

@Perillustris: az nem keresztirany, mert ugyanaz az ut, csak kulonbozo reszei.
Erdekes, ha villamossin megy az uttest mellett, annak az elsobbseget kanyarodaskor senki nem kerdojelezi meg. Miert? :D
ennyi erovel a gyalognak sem kellene elsobbseget adni kanyarodonak, mert az nem parhuzamos jarda hanem keresztiranyu gyalogosforgalom :)

Perillustris 2011.06.01. 15:50:41

@vuk_: "az nem keresztirany, mert ugyanaz az ut, csak kulonbozo reszei"

Logikusnak hangzik, de nem vagyok meggyőzve. :)

GG81 2011.06.01. 16:01:53

@Perillustris: látom azért te is érzed, hogy felvetődik a kérdés autós, de mondjuk azt inkább, hogy az úttestről érkező járművezető fejében (, mert ugye biciklis is kanyarodhat), hogy miből kéne tudnia bicikliutat keresztez.

és látom, a sunyival ellentétben te már valóban láttál ilyen figyelmeztető táblákat és nem azt szajkózod, hogy "szerinte", meghogy 1-2 helyen, mert annál valóban sokkal több.

azon rugózni, hogy a felfestés lekopoik, hát lekophat persze, de az megint közútkezelő problémakör.
abban sincs vita, mint deffenzív sofőr észreveszi a zember, ha egy jóideje bringaút mellett halad, árulkodó a sok kerekkék tábla is mondjuk, neadj még felfestés is van, hát még talpas3szög akkor sima ügy.

viszont faluvégén, az utolsó kereszteződés, ahol nem folytatódik már a kék táblázás, nincs figyelmeztetőtábla, felfestés sincs, az ami addig bicikliút volt párhuzamosan, ott már nem az. urambocsá kint van a bicikliútvége tábla is... akkor a kanyarodás szabályai alapján csak a GYALOGnak kell elsőbbséget adni, a járdáról érkező JÁRMŰNEK nem.

GG81 2011.06.01. 16:03:20

@vuk_: "Kanyarodonak viszont altalaban semmi sem jelzi" szerinted, szegdonban... közlekedj és figyeld a táblákat, csodákat fogsz látni. jah, hogy nem jársz budapesten. ojjaj, ez száksz!

ex-dr. vuk 2011.06.01. 16:04:02

@Perillustris:
Igazabol lenyegtelen, az idezett paragrafus teljesen vilagosan fogalmaz (@GG81: es nem latok benne olyat, hogy "ha az uttest szamara figyelmezteto tablaval jeleztek vagy van atvezetes".. :))

ex-dr. vuk 2011.06.01. 16:07:03

@GG81: budapest != magyarorszag (FYI reszhalmaz viszony ;))
attol, hogy budapesten majdnem mindenhol (minden keresztezodesben) kiharomszogelik, hogy kanyarodaskor kerekparosra kell szamitani (ketlem, hogy igy lenne... sot szerintem alig-alig van ilyen tabla), az nem jelenti, hogy az orszagban mindenhol igy van. neha hagyd el budapestet (utlevel legyen nalad! :))
Az meglehet, hogy a sargakockakat nagyon sok helyre kiteszik, viszont ezek nem hosszu eletuek ismerve az allami festekvasarlasi szokasokat es ujrafujasi gyakorisagot ;)

GG81 2011.06.01. 16:20:18

@vuk_: nem, pont annyi van benne, hogy a KERÉKPÁRÚTRÓL érkező... tehát az autósnak egyértelműen kell tudnia, hogy honnan is érkeznek. upsz.

mert amire te gondolsz, hogy bármilyen járdáról érkező, de az FAIL! az útról érkező/lekanyarodót tájékoztatni kell, hogy az ott egy bringaút, mert addig csak egy JÁRDA. stimt, sorree, de ez így van kitalálva.

GG81 2011.06.01. 16:21:15

@vuk_: szerintem azzal nincsen gond van bőven magyar és eu több országbeli tapasztalatom. nem csak szegdon, ugyebár... ;-)

ex-dr. vuk 2011.06.01. 16:46:40

@GG81:
ahahah
a kerekparut nem attol kerekparut, hogy az AUTOST az uttesten figyelmeztetik, hogy lekanyarodaskor kerekparut lesz, hanem attol, hogy kibasztak ra egy kerekparut/gykput tablat az elozo keresztezodesnel (es amennyiben folytatodik, akkor az aktualisban is kitesznek egyet - de ez ne zavarjon meg) :)
Szoval az autost akar figyelmeztettek akar nem, attol meg az kerekparut lesz, ha kitettek a tablat :)

Akarhanyszor irod le, hogy "szegdon", ennek attol meg 1. semmi ertelme, 2. meg csak nem is vicces. Most magyarorszagrol beszelunk, egeszben, nem csak a budapesti kozlekedesrol es nem is Londonrol. Ezt sikerult felfogni azert ugye?

GG81 2011.06.02. 08:05:39

@vuk_: ecsém, ne nézz annyi urigellert!!
a kerékpárút az autós számára onnantól kerékpárút, amikortól azt neki egyértelműen jelezték (felfestés, táblák). sorree! a közlekedés az nem gondolatolvasás, ameddig nincs pontos infó, felismerhető jelzés a kerékpárosok feltünésének lehetőségére, addig csak JÁRDA, tudod ez a default, ahonnan pedig továbbra is GYALOGOSOK megjelenésére kell csak számítani. de elsőbbséget még ugye 12 év alatti 10-zel tekerő bringásnak (JÁRMŰNEK) sem kell adni...

1. beszűkült világnézeted szimbolizálja a szó, szegdon. 2. de való igaz, a kreszértelmezési nehézségeid még valahogy bele kéne fonni... ;-)

ex-dr. vuk 2011.06.02. 09:58:40

@GG81:
Ez tovabbra sem igaz.
"Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út."
Ezt mondja a kresz. Ugyan ne akard mar kitalalni, hogy ha lekoptak a sarga kiskockak akkor mar csak jarda lett hirtelen...
Sot tovabbmegyek: szegeden van olyan ut, ahol van atvezetes, viszont kerekparut tabla nincs - ergo az nem kerekparut, hiaba tettek oda az atvezeteseket. Persze ez szabalytalan kialakitas, de ez altalaban nem erdekli azt, aki csinalja.
Nem hiszem, hogy az en ertelmezesemmel van a baj.

Ha ezt most itt nem sikerult felfognod akkor nem tudok segiteni es berekesztem ezt a meddo vitat. Azert ne uss el senkit akkor sem, ha lekopott az atvezetes, mert ugyanugy te leszel a hibas.

GG81 2011.06.02. 11:50:47

@vuk_: hát nagyon tévedsz és tévképzetek közt élsz. attól lesz valami biciGliút a biciGlisnek, amit te írsz, rendben van... de autós szempontból, ha kölcsönhatásba kerül vele, akkor azt valamiféleképpen jelezni kell számára. onnantól lesz a tudtára hozva az egyszeri járművezetőnek, hogy bicikliutat keresztez. ennyi a történet és nem több. hiába mantrázod a hüJeséged, ami alapján bármelyik sarok biciGliút, mert egy bringás bátran leugrat mondván addig az biciGliút volt, HÁT NEM!
a kanyarodási szabály is kimondja, amit @Perillustris: is bekopizott. a kerékpárút meg attól kerékpárút, ha mindenki számára látható, felismerhető. ehhez pedig szükség van a felismerhetőségére: táblák, felfestés, stb... hányszor írjam még le a csökött szegdoni agyadnak!?
az meg, hogy madjarországon olyan a közútkezelés, amilyen... elfelejtenek kitenni táblákat, szarul festenek fel valamit, az meg ne a kreszt értelmező hibája legyen már. tessék kopogtatni a közútkezelőnél! hajrá!

ex-dr. vuk 2011.06.02. 17:44:56

@GG81:
ugyerted, hogy letezik olyan utszakasz ami a kerekparos szamara kerekparut, de az uttesten kozlekedoknek nem az?
Es meg en azt hittem, hogy a kresz egzakt tudomany ;)

ex-dr. vuk 2011.06.02. 18:28:30

@GG81:
"a kerékpárút meg attól kerékpárút, ha mindenki számára látható, felismerhető."

1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
h) Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.

Ennyi. Nincs szo lathatosagrol, felismerhetosegrol, kiskockakrol, semmi. Van kerekparut tabla, es kesz.

terror 2011.06.03. 01:32:32

@HoyamaX: Szamszerusitos olvasgatnivalo 2 muhaha kozottre:

www.kti.hu/uploads/2010/Tarsmerleg-egyeztetesivalt.pdf

103. (PDF-ben 107.) oldal.

-680 milliard forint, csak 2006-ban. Muhaha?

terror 2011.06.03. 01:48:57

@HoyamaX:

2000. év 2 364 706
2001. év 2 482 827
2002. év 2 629 526
2003. év 2 777 219
2004. év 2 828 433
2005. év 2 888 735
2006. év 2 940 586
2007. év 2 998 848
2008. év 3 055 427
2009. év 3 013 719
2010. év 2 984 063

via ksh.hu

Szolj, ha te mas adatokat latsz.

Egyebkent normalis dolog, hogy kezdetben tomegkozlekedesrol valtanak bringara, es autorol nehezkesebben. Ez a vilagon mindenhol igy megy. Mas kerdes, hogy milyen utemben, es milyen aranyokig lehet eljutni.

terror 2011.06.03. 02:00:57

@GG81: " csak elszomorító, hogy ilyen plusz magyarázó táblákat kell kitenni mindenhová már, mert debilednek a zemberek. hiába a fitt kerekagy, ha a MRGThídra is könyörgő, kérjüktoljad verset kellett írni baznagy táblára! a gyalogút sem ment, akkor a zebrán nem biciklizünk miért menne!?"

1. varos.blogter.hu/460063/hazankban_is_van_mar_tenyertabla

Darabja 100k, nem draga.

2. A Margit-hidra anno a kerosok tettek ki a ne tekerj tablat, pedig a szabalytalan kitablazas es a KRESZ engedte.

Odamehettel volna te magad is, es elmagyarazhattad volna mindegyiknek (jo, nem leszek telhetetlen: egy reszuknek), hogy miert szalljon le, es miert tolja, vagy hogy rollerezzen, stb. Ugyis te vagy a jardaspecialista :) Megtetted-e?

Nyilvan nem, mert imadod szidni a rajtad kivul szabalytalankodokat, tokmindegy, mivel teszik, de viccesebb, ha bringaval. Ugy latom, azt jobban elvezed :)

terror 2011.06.03. 02:04:37

@GG81: varos.blogter.hu/452019/fehervari_ut_megnyitottak

Kicsit mas, mert itt valtozott a rend, de az ut kozepere le volt baszarintva egy kek tabla, feher nyillal. Eleg nehez volt nem eszrevenni :)

GG81 2011.06.03. 07:53:23

@errorka: sajnos ez az irány, amióta rossz irányba hajtanak fel ide-oda... debilország, mindenkinek lehet jogsija sajnos.

te síneső pirosozómester! jah, látom ez még mindig fáj. tán hiába is írom le 1000edszer, nem az fáj, ha szabáltalankodoltok kispofák, hanem, ha akkor valami sérelem ér akkor is sipákoltok, mint a fürdősqrvák! a'la majdnem rádhúzta amikor jobbról előztél vagy nem engedett sávotváltani a galád!!!

van különbség.

GG81 2011.06.03. 07:58:23

@vuk_: most mondtad ki a tuttit. a kerékpárút tábla kinek szól? nem az autósnak, tehát gratulálok újabb öngól!

érdekes a jobbkéz lenne ugyebár az alap elsőbbségi szabály mégis sok helyen kint van főleg egy főutas szakasz után, hogy vigyáz (talpon veszély3szög) JOBBKÉZ tábla. ezt is kiteszik, akkor a bringaveszélyt miért ne tennék?

a kresz mivel azt fogalmazza, hogy a bringaútról érkezőnek kell elsőbbséget adni, ezért tartom továbbra is és bármennyire fáj más logikus magyarázata a kreszben nem lesz, mintsemhogy azt, hogy kerékpárútról érkezhetnek biciklisek az mindenképp valahogy jelezni kell az autósnak! tábla, felfestés, versecske, mint a bicósoknak...
ha nem így lenne, akkor minden útbetorkollásnál mondhatná a bringás, hogy deő biciGliútró' gyütt... ééérted, ez a bizonyítása a történetnek, mert akkor bele sem írták volna a kanyarodás szabályaiba, hogy biciGliútról..., mert akkor tökmindegy lenne honnét száguldana a bringás..., de nem így van, ez a joga CSAK A GYALOGNAK van meg.

szopó újra sunyikolléga.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 10:25:55

@GG81:
Szomoru, hogy nem sikerul felfognod. Az sincs jelezve, hogy jarda van, megis elsobbseget kell neki adni. Az sincs jelezve, hogy keresztezodes kovetkezik, ha nincs semnkinek tabla a jobbrol jovonek megis elsobbseget kell adni. Eszre kell venni.

Remeljuk, hogy a "de hat nem volt haromszogtablam meg kiskocka sem szoval nem adok elsobbseget" magyarazkodas nem lesz elegendo a birosagon, amikor az elutott bringas ugyedet targyaljak.

terror 2011.06.03. 10:47:00

@GG81: Tudod mi a difi kettonk kozott? Hogy en megprobaltam elmagyarazni, hogy milyen okai lehetnek annak, hogy egy keros pirosozik. Nem sikerult, azota egyszer se mentem at ott. (Volt is belole necces szitu, ez van, lehet amugyis lett volna.)

Velem szemben te azota is jardazol a Szabadkikoton, az esota is terjeszted, hogy az olyan szakaszokon nincs gond ezzel. Mar ahol ugye te is jardazol.

Nem nagy kulonbseg, de talan megis :)

Es furcsa ez a kettos merce toled, aki a kettos mercezest meg jobban eliteled, mint a piroslampazast :) A gepjarmuvezeto droidoknak milliokert kirakott tablakkal nem kell foglalkozni, mert az kell, de a kerekparosoknak toredekpenzert kirakott tabla azert kell, mert a kerekparosok droidok. Kiveve teged, mert te ilyenkor mindig "autos" vagy.

GG81 2011.06.03. 10:50:41

@vuk_: beteg vagy!?
az, hogy útkereszteződés van észreveszed, az is alap, hogy kanyarodáskor a GYALOGOSNAK adsz elsőbbséget.
DE NE MAGYARÁZD BELE AZT, hogy a leugrató biciGlisnek is elsőbbséget kell ilyenkor adni. ha nincs jelölve, akkor az JÁRDA! ez a KRESZ.

és milyen érdekes, hogy hoztad az útkereszteződés példát mert, ha jobbkezes, arra is van tábla nagyon sok helyen kirakva... upsz, akkor az se kéne, mégis van. de ezt írtam már fentebb.

GG81 2011.06.03. 11:00:49

@errorka: :-)
ha neked továbbra is passzió egy 15 éve csúszó balesetveszélyes projekt elmaradása miatt 70+-os szakaszon csatornafedeleket kerülgetni, hajrá.
érdekes, hogy amikor úton megyek akkor volt problémám autóssal, aki bőszen mutogatott a járda felé... nemegyszer beszélgettem ott arcokkal, hogy demiértis? aztán vagy megértették vagy nem... ajánlom figyelmedbe majd a 60+ éves tatát a piros szuzukijával, aki 30másodperces dudaszóval előz meg épphogy. gyalogos azon a járdaszakaszon, ugyanmár... nincs nekem arra szüxegem, hogy egy ilyen fasz egyszer ne kerüljön ki ott 50éve kopó kresztudása és sértett önérzete miatt... amúgy megfigyelted, hogy még mennyien mások ott szintén a járdát tartják biztonságosabbnak, hát akkor beszélgess el velük, hogy hüJék. mert az okos te vagy.

de hol is a probléma!? én felvállalom, de egy qrva szóval nem hisztiztem itt, hogy egy gyalogos ellökött volna vagy nem engedett volna el!? érdekes a hiszti csak tőletek jött, hogy jujjdegonoszak amikor ezt és ezt majdnem megöltek, amikor szabálytalankodtatok... :-D szá-na-lom.

hát ez itt a különbség továbbra is. ott a zemberek az életükért járdáznak, tudják, hogy tilosban járnak, az ott nemlétező gyalogosokat nem zavarva és nem fürdősqrvasírnak.
míg a pirosozók meg azt akarják bemagyarázni, hogy egy ÁLLJ!, mert keresztforgalom van, ne hajts közéjük, így maradsz életben dolgot rúgnak fel. AHA, ez pont ugyanaz.

ahha, az tökugyanaz... valóban. a pirosaranyköpéseiddel együtt.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 11:11:58

@GG81: jelolve van: kerekparut tablaval. tehat kerekparut. nemreg ideztem be neked, mar elfelejtetted? :)

Az, hogy "sok helyen van" nem jel;enti azt, hogy "mindenhol", plane nem azt, hogy ez feltetele lenne az egyenrangunak, hogy jelezni kell. Szoval ha nincs figyelmezteto tabla akkor is lehet, hogy egyenrangu lesz. De ez mellekszal :)

terror 2011.06.03. 11:38:43

@GG81: Jo, ezt mar kiveseztuk 100x. Az eletedert kuzdve te (de csakis te) akkor es ott szabalytalankodsz, ahol kedved tartja. Aztan ha felvallalod, akkor azert varod a buksisimit, ha nem, akkor azert :)

Legjobb tudomasod szerint hany kerekparost gazoltak halalra az elmult 15 evben a Szabadkikoton? (Nullat.)

Az ominozus piroslampanal kerlek mutasd be, hogy milyen keresztforgalom van, es kik koze hajt be, aki ott atmegy az elso piroson, amirol ugye szo volt. Csak hogy lassa a vilag a ferditeseidet :) (Vonat, es mas semmi. Az is felevente 1x :)

Es mint emlitettem, en azota nem megyek at ott se. Te viszont meg mindig az eletedert kuzdesz a jardan. Kerekparosok mintakepe, mi martirunk :)

Perillustris 2011.06.03. 11:45:43

@GG81: Nem nagyon tudok különbséget tenni a te eseted és aközött, amikor az újpesti István úton a zöldre váltás előtt 3 másodperccel indulok, hogy a Károlyiba kanyarodó sávot ne a már mozgásban lévő két-három sávos autófolyamon keresztül kelljen megközelítenem. Pedig ez is piros, az is tilos.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 12:39:12

@Perillustris:
elvileg erre (is) lenne a kerekparos felallohely, hogy biztonsagosan balra tudj sorolni anelkul, hogy elobb kene indulnod. Csak nalunk nem merik hasznalni.
Szegeden volt 1 (egy), amit kesobb gyonyoruen atfestettek veszelyes teruletnek (sarga ferde csikok)...

GG81 2011.06.03. 14:11:22

@errorka: érdekes nem csak én kűzdök ott a zéletemér'... és talán azért nem történt még ott tragédia, mert rajtad kívül mindenki ott inkább tisztes távolban a járdán megy. te MÁRTÍR!
és mint mondottam, a pirosszuzukisöregúrral remélem majd ezekután összeakacc és akkor kapaszkodhacc a kormányodba az úttesten. hajrá! good lák!

de hát ez ugye mellékszál.

GG81 2011.06.03. 14:15:14

@vuk_: de kinek van jelölve!? az autósnak??? nem. a bringásnak? igen.

nos, akkor az autós honnan a lófingból tuggya??? hátha külön jelölik neki... felismeri... a jelölésekből... tádá.

és onnantól és a kanyarodási szabályban megfogalmazott kitétel.

látom bizonyításból nem voltál túl jó az oskolában. lásd: @GG81: 3. bek.

szerencsére továbbra sem hiszi neked senki, hogy minden beforduláskor biciklissel kéne számolnia..., mert a te logikádból ez következne.

terror 2011.06.03. 14:51:04

@GG81: Meg szerencse, hogy nem irsz hujesegeket, es nem altalanositasz :)

Egyedul tekerek a Szabadkikoton az uttesten. Hat ez mekkora :) Mindig meg tudsz lepni...

ex-dr. vuk 2011.06.03. 14:55:17

@GG81: en nem mondtam, hogy szerencses az, hogy nem feltetlenul ismerheto fel az uttesten halado szamara, hogy kerekparut megy, pontosan ezert rossz a konstrukcio. De az autosnak akar jelolik akar nem, ott akkor is az van, ha kerekparut tablat tettek ki, es elsobbseget kell adni. Ez ellen nem tehetsz semmit.

terror 2011.06.03. 15:02:49

@GG81: "b) a kerékpárút vagy kerékpársáv forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy kerékpárt mutató piros-, középen kör alakú vagy kerékpárt mutató sárga-, alul kör alakú vagy kerékpárt mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad;"

Jol gondolom, hogy ezek alapjan ahol van kerekparsav, de nincs kulon keros lampa (es a kerekparsav folott nincs kulon lampa), ott a kerekparos nyugodtan attekerhet, hiaba mutat a gepjarmuforgalomnak pirosat a lampa?

A te elmeleted alapjan - ha jol ertelmezem - a kerekparosnak nem kell tudnia, hogy az a lampa neki is szol...

Vagy ez megint egy szokasos GG81 fele kitetel, hogy a korlatozas az a kerekparra vonatkozik, mindig, de a gepjarmuveknel vannak ugymond lehetosegek?

terror 2011.06.03. 15:14:36

@vuk_: Ez az egesz vita egyebkent teljesen meddo.

Eletkep: jon GG81 a szeparalt kerekparuton. GG82 meglatja, majd nagy elozekenyen atengedi a keresztezodesnel, mert valahol a fak kozott megbujik egy tabla.

2 sarokkal odebb az uttest ugyanolyan szeles, de a jardara mar nem jutott sarga festek. GG81 - mivel felt a forgalomban tekerni - mar a jardan teker. Jon GG83, de nem latja, mert GG81 lathatatlanna valt a jarda kisugarzasatol, igy a keresztezodesbe erve gondosan eluti, de nem csak ugy siman, hanem halalra gazolja, de meg szettrancsirozza, mindezt egy piros Suzukival, aminek a kesztyutartojaban ott figyel az 50 eves jogsija.

Szoval csak arra celzok, hogy baromi sokszor elofordul, hogy ket teljesen egyforma szituacioban is inkabb az agresszio tor fel a gepjarmuvezetokbol, es buntetnek. Peldaul egy "zaro" 50-70 meteres szakaszra mar nem mesz fel, mert utana annak vege a semmiben, es kinlodas lejonni az uttestre pl. padkan, es ugyis le kell jonnod, de a gepjarmuvezeto 10 meterrel a fos vege elott meg lecentiz az uttesten egy kover dudalas utan. De ha legkozelebb 2 masodperccel kesobb er oda, akkor boldogan, nagy ivben, termeszetesen indexelve eloz az ugyanolyan szeles savban, hiszen ott mar tekerhetsz.

terror 2011.06.03. 15:16:48

@errorka: Arrol nem beszelve, hogy a napi szinten kozlekedok pontosan tudjak, hol van keros infra es hol nincs, ha ki van tablazva, ha nincs, ugyanis eloszeretettel kuldenek fel bringagyalogra, hiaba nem vagy koteles hasznalni, mert epp 852 gyalogos setal rajta.

Azokrol ne is beszeljunk, akik jardara kuldenek fel, csak azert, hogy utana elmondhassak a Zinterneten, hogy ma is lattak jardazo kerekparost :)

Aki meg nem napi szinten jar az adott szakaszon, jarjon nyitott szemmel, es fel fog tunni neki, hogy bringafos mellett halad...

ex-dr. vuk 2011.06.03. 15:26:38

@errorka: tudom, hogy meddo, vele szinte minden vita az :)
de azert eleg meredek azt allitani, hogy mivel az uttesten kozlekedonek nem jeleztek, ezert (kerekparut tabla ide vagy oda) az jarda... ilyet eddig meg a legelvetemultebb trollok sem allitottak eddig, legalabb picit probaltak ragaszkodni a kresz szovegehez. :) Szoval vicces.

Persze osszessegeben mokas az is, hogy ahol kibasztak egy tablat a jardara, hogy kerekparut, ott muszaj menned, kotelezo, ahova meg epp nem jutott tabla ott meg tilos. Aztan te meg sarkonkent talald ki, hogy epp a fak mogott van-e kerekparut tabla elbujva vagy nincs. Sot, ha keresztezodesbol kanyarodsz az utra, akkor ezeknek a tablaknak csak az elet latod, ami egyaltalan nem segiti az eszrevetelt. Igazabol nem is ertem, hogyan varhatjak el, hogy kotelezo legyen. Az, hogy "tudom", hogy ott van semmit nem jelent, emlekezetbol meg mindig nem szabad vezetni. Ha meg meg nem is jartam arra akkor meg plane honnan tudjam... Szoval az egesz kerekparut tema varoson belul egy nagy faszsag, ezt mindenki tudja akinek a feje a seggebol kintebb log legalabb 10 centit ;) (tehat nem a tervezok es az eldonto emberek)

terror 2011.06.03. 15:35:58

@vuk_: Amugyis tokmindegy az egesz, ugyanis ha tilosban tekersz, akkor is vigyazni kell rad. Vagy megse, vagy megis, de csak akkor, ha o teker tilosban?

autozz.blog.hu/2011/05/18/savvaltas_korultekintoen/fullcommentlist/1#c13528692

Sajnos nem magyarazta el :)

terror 2011.06.03. 15:44:22

@vuk_: Egyebkent ha az uttesten tekernel (mert szerinted ez veszelyes, hogy nincs jelezve, vagy egyenesen szabalytalan az infra), akkor mindenki tudna, hogy ottakerekparutnektekepultontudatosbringanacivagy :P

ex-dr. vuk 2011.06.03. 15:52:42

@errorka: ebben a hsz-ban eleg sok az ellentomndas :D Mondhatnam minden mondat megcafol legalabb 2 masikat ;)
Szoval igy tenyleg nem derult ki, hogy hogy gondolja. De valoszinuleg az van amit mondasz, ha o kovet el szabalytalansagot akkor mindenki nezze el, de ha mas akkor ne szamitson kegyelemre.

Ez utobbival az a baj, hogy az egyik reteg szerint akkor is ontudatos bringanaci vagyok, ha NEM a jardan tekerek (mert szerinte ott kene, mit keresek az uttesten, az az autoke), a masik reteg szerint meg huzzak a jardarol (ez jogos), es a kerekparuton pedig alljak meg minden ekresztezodesnel, ha kedves az eletem, mert neki nincs kedve figyelni.

terror 2011.06.04. 14:42:42

@GG81: Eszembe jutott meg egy kerdes, hatha megtisztelsz valamelyik GG81 kiteteles valaszoddal:

A kerekparos halad az uttesten, szabalyosan, majd elerkezik egy profi kerekparos infrahoz, amit semmi nem jelez, csak a kek tabla. Neki honnan kell tudnia, hogy keros infra mellett halad?

Ha neki tudnia kell, a gepjarmuvezetoknek miert nem?

GG81 2011.06.06. 08:04:51

@errorka: te mondtad ki magad a választ. mert kerékpáros, mert rá vonatkozik a tábla, neki szól, neki kell a szemecskéivel keresnie. mert kötelezve van a használatára!
ez olyan, mint a teherautósnak is megvan milyen táblákat kell különösen figyelnie, ami kimondottan csak neki szól. pl.: mikor kell kötelezően autópályára hajtania, kerülnie.

vagy a bringás ilyen szelektívlátású egyed? az autós vegyen észre minden táblát, de a bringás még a piroslámpát is figyelmenkívülhagyhatja...!? ahham. értem.

GG81 2011.06.06. 08:09:44

@errorka: már megint csak a maszlag... hol van olyan, ahol kerékpár sáv van és nincs külön lámpája??
nah, most légy okos domonkos.

a kitételek, lásd előző írásom valahogy mindig a kerekagyatokban fogalmazódik meg, kiváltképp és olvashatóan a jelzőlámpák értelmezéséből kifolyólag. mert hát ugye egy bebukott saját hüJeséget rögzített pirosozásra mennyi, de mennyi megörökítetlen juthat... :-DDD

szóval a hüJe biciGlis kitételeid helyett inkább ismerkedj a KRESZ-szel, nem lesz hátrányodra. ahol pedig eltérést tapasztalsz, hát nosza jelentsd a közútkezelőnek, ha annyira fáj, de inkább csak örülni fox, mert asziszed szabadon lehet pirosozni. uccu!

GG81 2011.06.06. 08:17:18

@vuk_: okostojás, kérdezz már meg egy szakembert, hogy egy autósnak honnét kéne tudnia??? bátran!

mikor látod az élét??? minek az élét? ennek az egésznek a lényegét nem látod telibe! meg a kresznek úgy általában.

szerencsére nem a ti kifacsart észjárásotok szerint értelmezik a kreszt főleg, hogy a közútkezelők is tudják értelmezni és mindehová kiteszik a figyelmeztetőtáblákat, felfestéseket. megeshet, hogy valahol hiányzik valamelyik, de ahol meg mindkettő az valószínű télleg nem biciGliút...

azért ne ugratgassatok le a kereszteződéseknél a járdáról csak úgy vaktába, főleg ha ti magatok sem láttok a biciGliút meglétére utaló jeleket, mert akkor az autós sem biztos, hogy észleli azon jöttetek... hát ennyi a történet.

ex-dr. vuk 2011.06.06. 10:08:05

@GG81: a tablak mindenkinek szolnak. De legalabbis eszre kell venni mindenkinek, es eldonteni, hogy ra epp vonatkozik-e vagy sem.
De te ezt biztosan jobban tudod ugyhogy nem szolok bele.

Az elet akkor latom a kerekparut tablanak, amikor pl. egy keresztezodesbol rahajtok az utra, es a tuloldalon van a kerekparut (es a tabla is). De javits ki ha tevednek. Vagy ha siman nem erted szolj :)

De addig se uss el senkit ilyen keresztezodesekben :)

En egyebkent ugy vedem ki ezt az egeszet, hogy NEM megyek kerekparutakon. Akkor nem fog kivasalni kanyarodo "honnankenetudnom??" autos. Persze ekkor bunko ontudatos bringas vagyok, de inkabb az, mint halott. :)

terror 2011.06.06. 10:09:00

@GG81: Az egyik hozzaszolasodban azt mondod, hogy a kerekparosnak keresnie kel a tablat, mert kotelezo. A masikban viszont a gepjarmuvezetonek ugyanazt az uttestrol lathatatlan/elere forditott stb. tablat nem kell keresnie, hogy vajon kell-e neki a tobb tonnaval elsobbseget adnia. Ez a gepjarmuvezetos ontudat ez elkepeszto. Csak a gazt nyomni, nehogy fekezni kelljen! (Ismeros duma, igaz? :)

terror 2011.06.06. 10:17:56

@GG81: Feltettem neked egy kerdest. Miert nem tudsz ra valaszolni? Egyebkent az arcolasodbol egyertelmu, hogy a GG81 fele kiteteled vagy egy orbitalis faszsag, vagy ha ilyen van, a kerekparos atmehet, hisz' nincs lampaja.

Es ugyanigy atmehet - a te kiteteled szerint - a zebran is, amibe kerekparut erkezik, kerekparut vege tabla nelkul, es csak a gyalogosoknak van lampaja, nincs keros, se gyalogos-keros piktos.

Gondolom ilyet se lattal meg, soha eletedben :) Elvegre az orszag a szabalyos kitablazasokrol hires, es a pontos munkavegzesrol, ami a lampakat illeti.

Attol, hogy valotlant allitasz a masikrol, meg nem lesz igaz. Errol tudtal-e? Vagy erre is van valami kiteteled?

terror 2011.06.06. 10:25:04

@vuk_: En mar kezdem erteni a sracot. Valoszinuleg azert jardazik, mert nem latott kerekparosoknak kihelyezett NE JARDAZZ tablat.

Gondolom ha 30-as tablahoz erkezik, akkor ott se megy 30-al, mert az ugye - hogy egy klasszikust idezzek - csak a gordeszkasokra vonatkozik.

Mesz-mesz mendegelsz, aztan eldontheted, melyik tabla vonatkozik rad. Ennyi. Ha meg nem jol dontottel, hat Istenkem, majd a masik lemond az elsobbsegerol, mert "mindent meg kell tenned a baleset elkerülése érdekében, függetlenül attól más volt-e a hüje és azt véletlenül vagy direkt idézte elő".

A tobbinek ezekszerint a jelenteset sem kell ismerni, leszamitva persze GG81-et, aki mindet ismeri, hiszen o autos-kerekparos. (Hogy mi a helyzet a motoros-kamionos tablakkal, azt nem tudom. Biztos van ra valami kitetel :)

ex-dr. vuk 2011.06.06. 11:46:22

@errorka: valszeg ugy megy, hogy ha zold a lampa, akkor vigan mehet, ha meg piros akkor az biztosan nem ra vonatkozik, mert nincs benne kis autos piktogram.. ;)

@GG81:
"hol van olyan, ahol kerékpár sáv van és nincs külön lámpája??"
KerekparSAVnak SEHOL nincs kulon lampaja. Az uttest lampai vonatkoznak ra. De hogy klasszikust idezzek: "kérdezz már meg egy szakembert" :D

ex-dr. vuk 2011.06.06. 11:47:52

Bar az otlet nem rossz, lehetne kulon zoldje a kerekparsavnak, mig a tobbinek piros, pl. T-elagazasnal vagy jobbrakanyarnal, ahol kerekparsavra kanyarodna.

terror 2011.06.06. 12:36:27

@vuk_: Ooo, attol meg, hogy hivatalosan szinkronban valt a gepjarmuforgalomnak szolo lampaval, attol meg a sav lampaja.

Egyebkent van, ahol ezt a szinkront sikerult ugy beloni, hogy 30 masodperccel kap hamarabb pirosat a kerekparos, mint a gepjarmuvezeto :P Minimal keresztezodes, csak gyalogosforgalom van keresztbe, nekik termeszetesen piros, mig a gepjarmuveknek zold...

terror 2011.06.06. 12:37:12

@errorka: Kihagytam a lenyeget, szoval rengeteg helyen van a savnak kulon lampaja...

ex-dr. vuk 2011.06.06. 12:51:21

@errorka: szerintem kerekparUTrol beszelsz. En meg nem lattam kerekparSAVnak kulon lampat (ettol meg lehet h van).

terror 2011.06.06. 12:54:51

@vuk_: Ezen most meg is sertodhetnek :P Kerekparos vagyok, ram vonatkozik, en tudom mi a difi.

Nem vagyok abban a szerencses helyzetben, hogy gepjarmuvezeto lehessek, es ne kelljen tudnom :)))

ex-dr. vuk 2011.06.06. 14:10:09

@errorka:
nem akartalak megserteni ;)
en meg nem lattam olyat, hogy kerkparsavnak kulon lampaja lenne, plane nem ugy h maskor valt (igazabol nincs is ertelme).

Szerencses vagy, mert neked nem kell akkor sietni reggelente a dugoba ;)

GG81 2011.06.11. 14:40:41

@vuk_: öregem, szegdonban lehet, de utazz egy kicsit szabályosan mondjuk az andrássy, kiskörút viszonylatban, ahol a sárga csíkon belül haladó bringásnak simán ottvan a kis biciklis lámpácslája...
jah, ezért pirosoztok, sz@rosok... mert vakok vagytok!?

GG81 2011.06.11. 14:44:13

@errorka: azért b@szod, mert a biciklisnek van speciálisan meghatározva bizonyos esetekben, hogy hol haladhat!!! jah, ezért kell neki nézni a táblákat, ha pedig bringautat lát, akkor oda kell fáradnia, such is life... sajnálhatod, de ezek a hatályos szabályok.
míg a teherautósnál, az autóshoz képest egy másik véglet szintén már említett módon vannak kötelező útvonalai... ezek a szopó kategóriák, lessed csak a táblákat, jah meg a külön biciklis lámpákat, mert látom ez sem megy.

és miért kell a bringásnak a bicikliút táblát néznie és mirét nem az autósnak!? erre is kitértünk már gyengeelméjű: mert neki szól! az autós max észlelheti, tudomásul veheti, a nagykékkarikátbiciklivel, a kerékpárosnak viszont kötelezettséget jelent. ez nem fér a libsi agyatokba, mit jelent a KÖTELEZŐ!

GG81 2011.06.11. 14:51:42

@errorka: átmehet a zebrán, de nem lesz elsőbbsége... ezt már kiveséztük, hisz a zebra definíciójában tökéletesen meg van fogalmazva, hogy kik (GYALOG) számára kell CSAK elsőbbséget adni. such is life. tehát, ha leméltóztatikpattanni a bringás, gyalogossá vedlik, akkor sima ügy és kérdés sincs.

ha pedig fáj a táblázás hiányossága, akkor reklamálj. de attól még a kresz nem fog változni, a bringásnak akkor sem lesz elsőbbsége.

hát a bringásokról kialakított képhez ti tesztek igazán hozzá az arcotokból.

jah, és csókoltatom a drágalátós kollégátokat, akit majdnem sikerült kivasalnom jobbra kanyarodás közben. a JOBBRA KITETT IRÁNYJELZŐ az azt jelenti nem előzünk jobbról. ENNYI.

terror 2011.06.13. 22:27:57

@GG81: Nem az volt a lenyeg, hogy zebra, hanem gyalogos-keros piktos lampa, ami kerekparos forgalomiranyito is.

De mint azt jomagam is irtam, ilyen csak akkor fordulhat elo, amikor szabalytalan az atvezetes/tablazas/kompletten az egesz infra. Veled ellentetben en szoktam is ezeket jelezni. Te csak itt okoskodsz, hogy szallj le es toljad :) Dehat ilyen ez az eszosztobloghusforum-ontudat. Buszke is lehetsz magadra...

terror 2011.06.13. 22:35:48

@GG81: A kerekparosok ezekszerint felmehetnek az autopalyara? Csak mert az a tabla nem nekik szol. A te elmeleted alapjan nem kell keresniuk/figyelniuk. Esetleg valami specialis kitetel, amit elfelejtettel megemliteni? :)

Valami olyasmire gondolok, hogy a kerekparos keressen minden tablat, azt is, ami ra nem vonatkozik, mig a gepjarmuvezetonek ezzel nem kell foglalkoznia, csak ha kibasszak az ut kozepere neki, hogy most akkor kerekparut mellett megy. Akkor esetleg figyelhet, ha szeretne, de az se muszaj, mert a kerekparos lemondhat az elsobbsegerol, ha meg megsem teszi, akkor ontudatos kiskocsog...

(Zarojelben hozzateszem, hogy ahogyan a kerekparosra is vonatkozik az autopalya tabla, hiszen az magaval vonzza, hogy tilos ott kerekparozni, ugy a gepjarmuvezetore is vonatkozik a kerekparut tabla, mert pl. fel kell keszulnie az elsobbsegadasra.)
süti beállítások módosítása