Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem lesz kötelező a déli kerékpárút használata a Margit hídon

2010.11.24. 15:16 - Földes András és Spirk József

Eldőlt, hogy A Margit híd déli oldalán nem valósítják meg az eredeti terveket, és nem lesz elkülönített kerékpárút.  UPDATE:  A biciklisek a járda mellett, az úttesten is közlekedhetnek.

Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén döntés született arról, hogy a járdáját elválasztás nélküli használják majd gyalogosok és kerékpárosok. György István főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy a támogatási szerződés szerint 1,67 kilométer kerékpárútnak kell megépülnie a hídon, ennek elmaradása súlyos következményekkel járna.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a "lehető legjobb kompromisszumnak" minősítette a dolgot, merthogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság már korábban megtiltotta az önálló kerékpárút kialakítását, ugyanakkor az európai uniós pályázat során tett vállalásaikat is tartani tudják, és így nem esnek el a támogatástól.

mhidlez19

A főpolgármester az ülésen szót adott László Jánosnak, a Magyar Kerékpárosklub elnökének is, aki ugyancsak elfogadhatónak mondta az osztatlan kerékpárút kialakítását. Jelezte ugyanakkor, hogy miután nem lehet jogilag egyirányúvá tenni a kerékpáros közlekedést a híd déli járdáján, ezért számolni kell azzal, hogy a közlekedés adott esetben "keresztül-kasul" történik majd.

A helyzet javítására ezért arra tett javaslatot: engedélyezzék, hogy "aki akar és tud", az az úttestet is használhassa, és így csökkenne a bicikliforgalom a járdán.

UPDATE: Az LMP-s Somfai Ágnes benyújtott egy módosító indítványt, amelyet a főpolgármester-helyettes elfogadott, és a közgyűlés meg is szavazott. Ennek alapján a bicikliseknek nem lesz kötelező a gyalogosok közt szlalomozniuk a járdán. Aki akar, az az úttesten is közlekedhet. Erre útburkolati jelek is figyelmeztetnek majd. 

A kerékpársáv kérdése azért volt fontos, mert a hídfelújítás terve ezekkel együtt nyert EU-támogatást. Ha ezeket lehagyják, akkor nem hívhattuk volna le a támogatást.

Címkék: margit híd bicikliút

291 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr12470461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jerzymark 2010.11.25. 10:05:56

@Alfonzo:
Nagyon jót derültem hozzászólásodon :-))
Pontosan érzékelteti a bringások egy részének idióta magatartását (sajnos)

nowy 2010.11.25. 11:12:29

@Mzee2000: Igenis megvalósították csak te nem olvastad figyelmesen a korábbi blogbejegyzést :
"a híd mindkét lábánál tábla fogja bizonyítani, hogy az ígért kerékpárút létrejött."
A következő megrendelésük remélem nem a Ferihegyi reptér bővítése lesz, mert akkor ilyen alapon a gépek a Rákóczi úton fognak landolni :)

Perillustris 2010.11.25. 13:22:32

@Húzzunk bele!: "És 2x3 sávosra terveztetni.
Körúton a járdát kurdítani és 3sávosra tenni, + parkoló helyekkel."

Bebaszna.

Amúgy a Nagykörutat már törökösítették, a kurdítás sok konfliktussal járna. :P

pstone 2010.11.25. 13:33:12

@Kis ember: azért indexelő autós már láttam (magam is szoktam), de irányjelző kerékpárosra az elmúlt pár évben nem emlékszem. Szerintem ez is növeli a feszültséget a többiek felé.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.11.25. 14:24:58

@Húzzunk bele!: és ezt mind magadtól találtad ki? Miért nem bontod le az egész belvárost, mert akkor mindjárt 3456 sávos utakat tudnál építeni sok-sok betonból.

ex-dr. vuk 2010.11.25. 15:16:10

En mar csak rohogok azon, hogy mennyi intolerans barom van Budapesten :D
Zsigerbol kurvaanyad autos kurvaanyad kerekparos :D Az autos persze vigan ul a dugoban mosolyogva, de ha egy biciklis miatt 50 helyett 30-cal megy akkor kurvaanyazik. Vicces :)

Hozzá Szóló 2010.11.25. 17:57:24

@avus: Azért ne, amiért én se megyek a bringaútra. Meg autópályára. Gyalog. Semmi másért. Ha tolod a bringát, gyere a járdára, örülök a bringásoknak, mert nem füstölnek, de amikor a járdán még nekem kell figyelnem meg elugrani, azt már UNOM. Bocsi...

otapi 2010.11.26. 14:04:34

@vuk_: Ne a KK blog alapján ítélj, gyere haza és nézz körül, nagyon sokat javult a helyzet az utakon. Azt mondhatom, hogy 50% figyelmes, 40% egyszerűen csak figyelmetlen és max 10% vagy még annyi sem az igazán bunkó.
Szarul kialakított bringautakért meg nem az autósok felelősek, bár ez sovány vígasz.

otapi 2010.11.26. 14:11:11

@pstone: bringás jellemzően csak a nagyon muszály kétesélyes szituban "indexel" (már aki), mivel azzal hogy fél kézzel tartja a kormányt, bizonytalanabbá válik a bringa, és éppen kanyarodáskor nem mellékes körülmény ez.

pstone 2010.11.26. 15:09:48

Ma láttam egy "indexelő" kerékpárost! Sőt egy olyat is, aki a zebránál leszállt a gépéről, és áttolta! Ma valami van a levegőben!

otapi 2010.11.26. 15:43:12

@pstone: Látod? Pedig zebrán nem is kötelező tolni, legalábbis a Kresz szerint.

Perillustris 2010.11.26. 20:57:48

@otapi: Ezt a kört felesleges megfutni megint. Mert lehet, nem kötelező, de az esetek döntő többségében csak szabálytalanság esetén jutsz el a zebráig (hosszában).

otapi 2010.11.26. 22:56:52

@Perillustris: Igen, unalmas, mégis mindig jön egy nagyokos, aki szerint csak tolni lehetne zebrán. Naponta hajtok át úgy zebrán, hogy se előtte, se utána egy centi járdát nem érintek (jelesül a Rákóczi út/Magyar utca sarok, de pl. a Hősök terén az Olof Palme sarka is ilyen). Helyette kerülhetem sarkon szabálytalanul drosztoló taxist.
Szóval, amit írsz, ebben a formában nem igaz, és nem is releváns arra hogy zebrán (nem járdán!) tolni kell-e vagy nem.

D4D 2010.11.26. 23:22:19

Több dolgot nem értek, nem olvastam végig a 200+ kommentet, ha volt, bocs!

Miért nem megfelelő kerékpárút épül?
Miért nem lehet használni a kerékpárutat, ha ott van, akkor miért kell az autók között tekerni?
Miért nem lehetett úgy megtervezni, hogy jó legyen?

Perillustris 2010.11.26. 23:28:21

@D4D:

Nem kerékpárút épült.
Mert nincs ott.
Mert Magyarországon vagyunk.

@otapi: Valljuk be - s én ezt írtam - a többség nem úgy használja a zebrát, mint te, hanem a járda folytatásaként, ahogy a gyalogosok is.

otapi 2010.11.26. 23:33:24

@Perillustris: OK, de könyörgöm, ne az úttesten kijelölt zebra használata ellen morogjanak, hanem a _járdázás_ ellen, ha egyszer az a gond, hogy a _járdáról_ veszélyes a zebrára keresztben ráhajtani hirtelen.

D4D 2010.11.26. 23:36:11

@Perillustris: Elszomorítanak a válaszaid.

Ennek az egész kerékpárútmizériának egy nagy baja van, az önkormányzatok ezen keresztül próbálnak pénzhez jutni. Ezért a megoldás sokszor egy sárga vonal.

Ismerek olyan utat, ami tehermentesítő célzattal épült, majd rögtön azért lett egyirányú, mert húztak egy sárga vonalat a szélére kerékpárútnak. Ezáltal, mivel egyirányú lett, a városközpont terhelése nem változott. Viszont állítólag így több támogatást lehetett felmarkolni rá.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.27. 14:02:01

@pstone: ebben az a vicces, hogy ha a biciklis csak fél kézzel kanyarodik, mert ugye, indexel, akkor azzal pont veszélyesebbé teszi a kanyarodást...és én speciel mindig félni szoktam, hogy ha még kanyarodás előtt kiteszem a kezem, az autós nem biztos, hogy észreveszi. ezért inkább meg szoktam állni, és megvárom, míg biztonságosan kanyarodok. vagy eleve ránézek az sofőrre, mikor kiteszem a kezem, hogy egyáltalán feltűnt-e neki, hogy kanyarodni szándékozom.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.27. 14:05:30

@pilis: mondjuk, ha a gyalogos a közös, elválasztott gyalogos és bicikliúton a saját sávjában haladna, és nem hagyná figyelmen kívül a felfestett jeleket, akkor tán nem zavarnák egymást. de jellemzően leszarják, simán mennek mindkét oldalon.

Spikk 2010.11.29. 00:12:43

@pstone: Néha fontosabb ám fogni a kormányt. Pl. sávot akarok váltani. Így szeretnéd: bal kéz ki, hátranézés, behúzódás, hátranézés, sáv váltás, bal kéz vissza a kormányra, lehetőleg kacsázás nélkül, nehogy megijedjen a mögöttem jövő.
Úgy vagyok vele, hogy ha olyan közel nincs senki, hogy bárkit is zavarnék, akkor nem is jelzek. Illetve de, mert ha hátranézek, az már egy fél jelzés annak, aki mögöttem jön. Nem jogosít ugyan semmire (ahogy az irányjelzés sem), de jelzés az is, sejteni fogja, hogy valami következik.

Mon3 2010.12.01. 12:01:12

@pstone: "de irányjelző kerékpárosra az elmúlt pár évben nem emlékszem"

Kerékpárral tekertem a múlt héten, a Szőnyi úton. A kétirányú úton bementem középre, és kitettem a karom, hogy balra nagyívben be akarok kanyarodni egy keresztutcába. Lehet, hogy többet tőlem már nem fogod látni, hogy "indexelek" a bal kezemmel, mert az egyik kollégád kereszteződésben előzött és elvitte a balkezem. Természetesen szokás szerint nem állt meg, és ahogy mindig történik velem, elmulasztotta a segítségnyújtást. Talán nem hallotta meg a nagy koppanást???

Mon3 2010.12.01. 12:04:06

@D4D: "Miért nem megfelelő kerékpárút épül?
Miért nem lehet használni a kerékpárutat, ha ott van, akkor miért kell az autók között tekerni?
Miért nem lehetett úgy megtervezni, hogy jó legyen?
"

Miért nem érted?

pstone 2010.12.01. 12:13:15

@Mon3: sajnálom, én nem tettem volna ilyet. Ennek ellenére ki kellene valamit találni ennek a helyettesítésére. Gondolom a kötelező index bevezetésének felvetése esetén leharapnák a fejemet...

Dr. Pornó Ottó 2010.12.01. 12:24:44

Ezt én sem értem.

Járdán eleve tolni kellene a bringát, kötelező jelleggel és nem az úttesten bénázni 30-cal, mert a kocsik gyorsabban mennek.

Magyarázat: én, mint autós kiválasztom, hogy a Margit hídon átmegyek, erre feltartanak, miközben amúgy is pocsék a közlekedés. A bringás szintén kiválasztja, hogy átcsámpázik a Margit hídon, a gyalogosok feltartják a járdán, ezért lemegy az aszfaltra, ahol már ő tart fel másokat, de mivel neki mindenhol igaza van, hát ezt választja. És ezek után, ha felpasszírozom egy oszlopra, én vagyok a geci...

igazi hős 2010.12.01. 13:00:30

@Brownfinger: Ha "amúgy is pocsék a közlekedés", akkro a bringás nem tart fel, csak később érsz oda a következő sor végére. Másrészt a bringás miért ne választhatná az úttestet, hiszen:
- KRESZ megengedi,
- a forgalom célszerűvé teszi.
Ha időket nézünk: te veszítesz a hídon 1 percet, a bringás 8-at. Ha arányokat nézünk: te dupla idő alatt érsz át, a bringás 5-szörös. Akkor félretéve az önös érdeket, mi a célszerű megoldás?
Ráadásul, ahogy írtam: amikor gond a bringás megelőzése, akkor úgy sem tudsz valós időt nyerni. Az pedig nem a bringások hibája, hogy ha balra húzódnál, hogy kikerülj egy bringást, akkor a belső sávban inkább zárják a helyet.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.01. 13:18:04

@igazi hős

Ha "amúgy is pocsék a közlekedés" Budapestre vonatkozik, mikor pedig haladhatnék (a Margit híd jellemzően ilyen Budáról Pestre) akkor sem tudok, mert hiába a járdán a kerékpársáv, juszt is az úton mennek. Felvetésem arra vonatkozott (csak ehhez egyben kell nézni, nem soronként) hogy a bringás ha feltartják a kerékpárúton, lemegy az autóútra, hogy inkább ő tartson fel másokat. Na, ez itt a gond... Ha pedig fordítva van, rögtön hisztiznek. Kisebbség esetén más hozzáállást kellene gyakorolni. Pl. hiába húzódom félre álló kocsisorban, sosem köszönik meg... Motorosok igen...

Mon3 2010.12.01. 15:32:28

@Brownfinger: "hiába húzódom félre álló kocsisorban, sosem köszönik meg"

Amikor dugóban álló kocsisort előzöm, mindig van 2-3 autós, aki, amikor meglát, látványosan elém tolja az orrát, hogy véletlenül se tudjak mellette elmenni. Mindig meg szoktam köszönni.
De annak, aki félre húzódik, annak tényleg megköszönöm a segítségét.

D4D 2010.12.01. 17:04:20

@Mon3:
Mert még maradt bennem remény!

igazi hős 2010.12.01. 20:25:24

@Brownfinger: Úgy látszik nem értem, kérlek részletezd. Mikor van olyan helyzet, hogy tudnál haladni (azaz elég kicsi a forgalom), de nem tudod könnyedén megelőzni a bringást (nyilván mert nagy a forgalom, mást nem akarok gondolni sem)?

Dr. Pornó Ottó 2010.12.01. 21:13:01

@igazi hős: sajnos ezt csak jogsival és autóval fogod megérteni 20 év és 200ezer budapesti kilométer után. Akinek ezek megvannak, érti miről beszélek.

terror 2010.12.01. 21:32:14

@Brownfinger: Osszefoglalom: levezettel 200k km-t Budapesten, 20 ev alatt. Egy szabalyosan kozlekedo kerekparost nem tudsz megelozni. Nem tudod, mi a kulonbseg kerekparsav es gyalog-kerekparut kozott. Aki kerekparozik - vagy kerekparos forumra ir - annak nem lehet jogositvanya.

Hasznos volt.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.01. 22:02:44

@errorka: sajnos nem. Én azt mondom, ha ott van a Margit hídon a kerékpárok részére sárga csíkkal leválasztott sáv a járdán (nevezd, ahogy akarod), akkor teljesen felesleges az úton szambázni. Mondjuk nem tudom, minek pofázom, mert az Árpád hídon, ahol még kerékpárral felhajtani tilos tábla is van, ugyanúgy szambáznak bringások. Megnyugtatlak, ahogy Neked jogsid, nekem meg bringám (is) van.

Összegzem, direkt Neked még egyszer: ha van egy kisebbség, jelentős sebességkülönbséggel, akkor alkalmazkodniuk kellene, nem pedig bénázni sínen, hídon és riogatni a gyalogosokat. Csak sajnos ez Magyarország. Kár többet várni, tiszteletem a kivételeknek.

És mielőtt pálcát törtök felettem: a negatív véleményem nem csak úgy lett egyszer reggel, amikor átfordultam egyik oldalamról a másikra, hanem (sajnos) alakult. Szépen, lassan. Tehát: a Ti feladatotok az lenne és itt a lenne 2x aláhúzva, hogy ezt a véleményt, ami nekem és sok autós társamnak van, ezt kellene valahogy megváltoztatni. Namost útlezárásokkal, masszozással, meg hídon szambázással, meg piros lámpákon való áthajtással, meg gyalogosok félreugrasztgatásával, meg autók tetejének csapkodásával, meg tükrök lerugdosásával ez nem biztos, hogy sikerülni fog, de hidd el, drukkolok. Nekem is jobb lenne.

igazi hős 2010.12.01. 22:07:28

@Brownfinger: Mellé ment. Igaz "csak" 15 éves a jogsim, de 300,000 km már megvan, kb harmada itt.

igazi hős 2010.12.01. 22:10:07

@Brownfinger: Milyen "jelentős sebességkülönbségről" írsz? Városban a maximum tempók között kétszeres az arány, az átlag pedig azonos, illetve bringával nagyobb, különben nem bringáznék.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.01. 22:30:43

Ja, és a legnagyobb: állj ki mondjuk a Bajcsy-n a kerékpársávra. Igen, gyalog. Csak állj oda, a sárga csík mellé belülre, tehát a sávra (!) úgy, hogy elférjenek melletted. Na, amit ott kapsz, az nem semmi. Ordibálás, qvaanyázás és ezt kapd ki: köpdösés! Nagyon komoly! Ezek (bringások) - tiszteletem a kivételeknek - majd szétrobbannak, hogy a lábamat mertem tenni a direkt nekik, külön fenntartott kis kerékpársávjukra. Döbbenet. Csak ugye hát vica verza, na ott is nekem a qvaanyámat. Így is, úgy is. Hát ilyet...! :D

terror 2010.12.01. 22:51:13

@Brownfinger: Ezt a kisebbseg dolgot nem ertem a tekintetben, hogy - hivatalosan - mind emberek vagyunk.

Leforditva a peldad: a 18 ev alattiak szama kb. negyede a felnott+nyugdijas kombonak. Akkor bezarhatjuk az iskolakat, aztan majd alkalmazkodnak a fiatalok, nem? De. 5.

A tobbi hujeseg kozul mar csak arra reagalnek, hogy a Bajcsyn sincs kerekparsav :P

terror 2010.12.01. 22:53:58

@Brownfinger: Probalj meg a varos barmely 2 savos utjan a belso savban a maximalisan megengedett sebesseghatar alatt menni 5km/h-val. Na azert, amit ott kapsz. Tisztelet a kivetelnek. Radlonek gazpisztollyal, leszoritanak, ledudalnak, levillognak, pirosnal osszevernek, buntetosatuznak, stb. Nagyon komoly.

D4D 2010.12.01. 23:01:48

@igazi hős:
A sebességkülönbség relatív.

Rákospalota Budaörs viszonylatban mindenképpen az autó a nyerő. Hétfő reggel 8-kor Batthány tér Margit híd viszonylatban mindenképpen a kerékpár.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.01. 23:02:39

@errorka: Bajcsy-n? Hogyne lenne, baba! A járdán van (ami jó széles) felfestve. A Bazilika oldalán. Mondjuk én is vagy 4 éve láttam, a mozinál. Ott köptek le. (Tudom-tudom, biztos nem volt véletlen. Hát de. Mivel a kerékpársávot nem is láttam, miközben beszélgettem. Jah és bőven volt hely még a járdán. Bőven.)

Hogy 5-tel alatta? :D :D ez tetszett. Annyi jó hírem van, hogy a büntetősatut a kresz betiltotta. Marad a pisztoly. ;)

D4D 2010.12.01. 23:05:57

Amúgy nehezen veszi be az ember gyomra, hogy megszélesítették nem kevés pénzért a hidat, hogy legyen rajta kerékpársáv. Ezekután a biciklisek az autók között akarnak tekerni. Akkor bameg lett volna a szélesítésből 2x3 sáv, hogy MINDANNYIAN jobban elférjünk.

Vagy ha szar a kerékpárút, akkor kérem szépen tetszettek volna jobban érdekérvényesíteni.

terror 2010.12.01. 23:11:32

@Brownfinger: Kerekparsav nem lehet a jardan. Bar ha ekkora KRESZ szakerto vagy, ezt bizonyosan tudod. Es jogosan paszirozod a kerekparosokat az oszlopra. Grat.

Persze annak is, aki jardan kopkod, igaz azt irtad, 4 eve volt, es azert egy darab 4 eve megtortent eseten rugozni, es ez alapjan altalanositani. Okos dolog ez is.

terror 2010.12.01. 23:19:41

@D4D: Remelem azt vagod, hogy nem a kerosok basztak el. Meg tomegmegmozdulas is volt, mikor kiderult, hogy atbaszarintas van folyamatban. Kicsit olvass vissza az elozmenyeknek.

D4D 2010.12.02. 00:14:31

@errorka: Olvastam.

Ennek ellenére szartak a kerósok fejére.

Ebből következik:
- Kerósok gyenge érdekérvényesítők (Miért?)

Feltevés: Nem a kerékpárút volt a lényeg, hanem a támogatás, ami jár rá.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.02. 00:38:22

Most, hogy így rápörögtem, megtaláltam a probléma gyökerét:

1.:A KRESZ által előírt kötelező kerékpártartozékok:
1. Fehér színű első lámpa.
2. Vörös színű hátsó lámpa.
3. Vörös színű hátsó prizma.
4. Két, egymástól független fék.
5. Csengő.
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken.
7. Fényvisszaverő ruházat (lakott területen
kívül az úttesten éjszaka vagy rossz látási
viszonyok között)

2.: Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel.
Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút).

3.: A kerékpárosnak is, mint minden jármű vezetőnek, jeleznie kell minden irányváltoztatási szándékát, mégpedig balra kanyarodva bal, jobbra kanyarodva jobb kézzel.

És a desszert (Criticalmass tanácsa):

Többsávos úton, ha keskeny a sáv, tartsunk középre, és foglaljuk el a sávot! Ezzel
elkerülhetjük, hogy a sávon belül próbáljanak megelőzni a mögöttünk jövő autók. Majd
sávot váltanak, ha előzni akarnak.
· Piros lámpánál a szélső sáv közepére álljunk be, ha egyenesen akarunk haladni. Így
elkerülhetjük, hogy a jobbra kanyarodó autók megelőzzenek és bevágjanak elénk.

Akkor:
1. tegye fel a kezét, akin este van fényvisszaverő ruházat! Köszönöm.
2.: tegye fel a kezét, aki járdán még nem bringázott! Köszönöm.
3.: tegye fel a kezét, aki mindig jelzi, merre fog kanyarodni! Köszönöm.
4.: tegye fel a kezét, akinek a Criticalmass jó tanácsaiból nem az jön le, hogy az autós ellenség! Köszönöm.

Tehát: először is meg kellene tanulni kerékpárral városban normálisan (tisztelet a kivételeknek) közlekedni, az autósokat nem háborgatni, nem feltartani, nem rugdosni, a gyalogosokra odafigyelni. Lefogadom, hogy egyetlen - főleg részemről - alig várt Criticalmass rendezvényen sem volt téma a "Hogyan közlekedjünk nagyvárosban kerékpárral KULTURÁLTAN" téma. Pedig lehet, nem ártana. És, miután ezen túl vagytok, meg lehet majd nézni, mennyit fog javulni a morál, valamint a kerékpárosok-autósok viszonya. Csak sajnos ehhez nektek kell lépnetek. (Mondjuk a kerékpáros forgalom Margit híd aszfaltjára történő terelése pl. pont nem ez, de azért drukkolok.) A mostani helyzet szánalmas.

Forrás: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100311/kerekparos-kresz-2010

terror 2010.12.02. 02:23:14

@D4D: A feltevesed valoszinuleg helytallo. De kerdem en: ha a gepjarmuvezetoket annyira zavarjak ott a bringasok, miert is nem jottek el megmutatni magukat, es felszolalni annak erdekeben, hogy meglegyen mindket oldalon a megfelelo keros infra?

Egyebkent hozzateszem: a deli oldalon kezdettol fogva kerekparsav volt a cel, ami ugyebar az uttestre lett volna festve. Az Unio is erre adott penzt.

Amugy meg tok vicces, hogy folyamatosan keresztulhuzzak a terveket - nem csak itt, mashol is - vagy ki se kerik a szakertok velemenyet, csak dont valami okos ember, aki eleteben nem ult bringan, es akkor mindenki a kerosokra kopkod.

Ha kimennek tiltakozni, akkor azert. Ha nem, akkor azert. Ha kimennek, de hiaba, akkor azert. Sosem a varos vezetese a hibas. Furcsa, nem?

@Brownfinger: Lepjen le a forumrol, aki bemasol 1 oldalt, majd utana ir masik 1 oldalt, aminek koze nincs a felsoroltakhoz, mert keptelen felfogni, hogy mi van leirva. Koszonom!

Segitek, hogy tudd, mirol irok:

1. Fenyvisszavero ruhazat, lasd zarojeles resz. Megbuktal, koszonom!

2. Tegye fel a kezet, aki meg nem parkolt jardan. Koszonom! (Ettol meg tre a jardanbringa, csak el vagy szallva.)

3. Tegye fel a kezet, aki akar egyszer is elmulasztott indexelni gepjarmuvevel. Koszonom!

4. A kerekparos szabalyosan kozlekedik akkor is, ha savkozepen megy, termeszetesen ha ez indokolt. Pl. a Nagykoruton az ajto zonan kivuli tekeres, vagy szuk savban, ahol a padkara huzodva nincs menekulesi lehetosege, ha valaki gepjarmuvevel szabalytalan, nem megfelelo oldaltavval akarja megelozni. Ez amugy benne van a KRESZ-ben is. Elolvasnad, mielott - hogy teged idezzelek - "geciskedsz" a tobbi kozlekedovel? Koszonom!

5. Kihagytad, hogy mindenki piros lampan atszaguldva kopkod. maskor legyszi figyelj, hogy totalisan trollkodj, ne csak ugy hebe-hoba. Koszonom!

6. Aki feltette a kezet, lepjen le a forumrol. Koszonom!

k_attila78 2010.12.02. 08:43:22

@Brownfinger: az üldözési mániádat kezelteted vagy megpróbálsz együtt élni vele?
Szerencsére az utakon NINCS vagy nagyon kevés (és egyre kevesebb) az autós-biciklis-gyalogos atrocitás, neked is ellenne kellene tenned nem érte...

Dr. Pornó Ottó 2010.12.02. 09:09:04

@errorka: sztem vedd át soronként, amit írtál, hadd nem én magyarázzam.

Kommentjeim nem kizárólag Neked szólnak, bár a kerékpáros társadalom hozzáállását tükrözik a megnyilvánulásaid, feltételezve, hogy valóban bringás vagy. Ami nem ment át az az volt, hogy segítő szándékkal írtam, autós és gyalogos szemszögekből, hátha lesz hatása, de ha fogadni kéne, arra tennék, hogy kidobott idő volt. Kár. Amikor meg azzal dobálóztok, hogy Németországban mennyi bringaút van, hejj akkor vegyétek hozzá azt is, nálunk milyen a van a bringás, meg vannak a többiek morál. És valamiért azt gyanítom erről nem a többiek tehetnek...

De nyilván ebben sincs igazam, mint a többi kommentemben sem, mivel ez egy bringás oldal.

igazi hős 2010.12.02. 09:50:03

@D4D: Persze, Cinkotára én is autóval megyek, meg este edzésre is autóval viszem a srácokat, mert 6 után már járható a város.
Az meg tényleg meglepett, hogy egy felújítás/építkezés során nem a közlekedők érdeke, hanem a lenyúlás a lényeg? Ennél azért életrevalóbbnak ismertelek meg. :-)

terror 2010.12.02. 11:24:37

@Brownfinger: Amig 4 eve megtortent eseteken rugozol, nem vagy tisztaban a KRESZ fogalmairol, szabalyairol, addig ne irkalj ilyen temakban.

Egyebkent ha jol sejtem, te kezdted azzal az itteni szereplesedet, hogy azt ecsetelted, hogyha oszlopra paszirozol szabalyosan kozlekedo bringasokat (akik zavarnak teged), akkor te vagy-e a "geci". Nem is tudom, mire szamitottal. Pacsira?

Perillustris 2010.12.02. 12:38:02

@Brownfinger: Miért, bármelyik Autókiállításon, vagy egyéb autós rendezvényen volt már "ne parkolj a járdára, te bunkó" kampány?

S a desszert? A jó tanácsot tapasztalat szülte. Tény, hogy egyes szakaszon csak ezzel előzhető meg, hogy túl vakmerő legyen az elsuhanni kívánó autós.

@D4D: Miért? Mert elavult ismeretekkel rendelkező mérnökök okoskodnak. Persze az sem segít, hogy itthon politikus csak kampányelemként használ bringát.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.02. 14:27:25

@Perillustris: Ezt nem értem, sok helyen kifejezetten táblán is szerepel, hogy két kerékkel a járdára kell parkolni. Vagy amikor srégen állnak a parkoló autók egymás mellett, az egyik, vagy mindkét első kereket felteszik a járdára. Pl. Tátra utca elején. Ha nem így tennének, nem férne el mögöttük senki.

Középen menni inkább bunkóság, mint a járdára parkolni, mert az utakat motorral hajtott járművekre találták ki, ahol az emberi hajtású jármű leszámítva a totyogó/álló kocsisort, mindenképpen lassabb. Az meg, hogy lámpánál álljanak be legelőre, középre, csak hab a tortán.

Mindenesetre érdekes volt itt kommentelni. Hozzáteszem úgy, hogy én pont hagyok helyet a bringásoknak, nem előzgetem 10 centire őket, mert bármikor félrekaphatják a kormányt vm miatt és nem passzírozom sem padkára, sem oszlopra. Sőt, ha keresztezi cangaút az autóutat, még meg is állok, hátha éppen jönnek keresztben. A kommentjeimben impulzusokat adtam és néztem a válaszokat, a benyomásom pedig a következő:

Ha valaki gyalogos, az gyűlöli az autósokat és a bringásokat. Ha valaki autós, az gyűlöli a gyalogosokat és a bringásokat. Ha pedig valaki bringás, az gyűlöli a gyalogosokat és az autósokat. Szomorú, de ez a helyzet. Nyilván itt is vannak kivételek.

Konklúzió: Criticalmassnak nem azzal kellene foglalkoznia, h a fél várost lezárják, mert az csak további indulatokat gerjeszt. Valóban roppant látványos, de azt mindannyian tudjuk, hogy erre a szeánszra olyanok is elmennek, akinek közük sincs a problémákhoz, éppen csak otthon ülnek, unatkoznak, jó heccnek tartják, és van bringájuk.

Amit tanácsolnék az, hogy próbáljatok meg partnerként közelíteni az autósok és a gyalogosok felé és mellőzni az én bringás vagyok, nekem mindent szabad, rendszámom sincs, kapjátok be hozzáállást. Ha pl. arról szólnának a hírek, hogy a Criticalmass a Hajógyári szigetre szervezte a "tüntetést" mert nem szeretnék akadályozni a forgalmat, sokkal pozitívabb lenne a megítélés. Ha pl. belátnátok, hogy a Margit hídon összeereszteni a bicikliseket a villamosokkal, buszokkal, rohanó taxikkal és az autósokkal több, mint felelőtlenség, lehet megint pozitívabb lenne a bringások megítélése. Ha ez lenne a szalagcím: "A kerékpárosok átengedték a Margit hidat az autósoknak, mert megelégszenek a részükre járdán felfestett sávval" higgyétek el, még jobban félreállnék nektek.

Csak sajnos ahhoz még sok időnek kell eltelnie, hogy itt, Magyarországon a közlekedésben részt vevő felek közösségként tekintsenek egymásra és felfogják, hogy a másik szándékos akadályozása előbb utóbb visszaüt.

Kicsit olyan ez, mint amikor belerúgsz egy kutyába, az megharap. Ha megsimogatod, csóválja a farkát. Na, ezen a vonalon kellene elindulnotok az autósok felé és lenne eredménye. Sajnos ezt jelenleg még csak nyomokban sem látom, pusztán önző érdekeket. Legalábbis, lássuk be a napi pár ezer bringás kontra napi félmillió gépjármű már csak arányaiban sem indokolja a fél város bringaútra váltását. Már csak abból a szempontból sem, hogy egy kis közösség még kisebb GDP termelő képessége érdekében korlátozzuk egy nagy közösség még nagyobb GDP termelő képességét. Pláne, amikor megy a rinya, hogy nincs lóvé, meg nincs munka, de azért korlátozzuk csak a városi forgalmat. Jaj, anyám! De ez már egy másik téma...

Perillustris 2010.12.02. 16:00:41

@Brownfinger: Nyilván elsősorban azokról a helyekről beszélek, ahol tilos a járdára parkolni. Nem mellesleg nem oly rég kiderült, hogy rengeteg helyen festették fel szabályellenesen a csíkokat. S hogy halszálkában állnak az autók, s azért kell a járdára állni, hogy mögöttük legyen hely? Értem. Miért nem parkolnak az autósok a Hajógyári-szigetre. Ez lenne a szalagcím: "Az autósok átengedték a járdákat a gyalogosoknak, mert megelégszenek az úttesttel és a garázsokkal".

"az utakat motorral hajtott járművekre találták ki"

Azért ezen merengj kérlek kicsit.

Hozzászólásodból lerí az a hozzáállás, ami miatt nem nevezhető bringabarátnak a város. Nem hiszem, hogy rosszindulatból, inkább azért, mert nem bringáztál közlekedési céllal Budapesten, vagy csak nagyon keveset. Autós fejjel gondolkodsz.

igazi hős 2010.12.02. 16:22:20

@Brownfinger: "egy kis közösség még kisebb GDP termelő képessége érdekében" Miből gondolod, hogy az átlagautós többel járul hozzá a GDP-hez mint az átlag bringás? Nagyon komoly összegben le merem fogadni, hogy én többet teszek a GDP-hez, mint egy átlagautós.
Másrészt az autóforgalmat nem a bringások érdekében korlátozzák elsősorban, hanem a helyben lakók érdekében. Persze ennek nyertesei (lehetnek) a bringások.
Harmadrészt az az autós, aki mozgásszegény életmóddal, stresszel és szmoggal terheli magát (illeti egymást), az mennyivel csökkenti a "nagy közösség még nagyobb GDP termelő képességét"?

Dr. Pornó Ottó 2010.12.02. 16:59:06

@igazi hős: nem átlagot mondtam, hanem összeset. 2-3000 x 1 nem egyenlő 500.000 x 1-gyel.

Helyben lakó ha 3, 8, vagy 20 éve ott vett lakást tudta, hogy forgalom van, ami volt is, meg lesz is.

Autós ablak fel, klíma be nem sok szmogot kap szemben a bringás felpörgetett keringésével, ami csak úgy szívja az ólmot, meg a monoxidot befele. Szerintem.

D4D 2010.12.02. 19:18:42

@igazi hős: Kösz.:)

A kerékpárútra járó pénzeket nem magánzsebekbe nyúlják le (remélem), hanem a kerékpárútra elszámolt (és támogatásnak felvett) összeg tizedéből festenek egy sárga csíkot, a többiből meg zebrát festenek, buszmegállót stb.

Megélhetési kerékpárút. Így nevezték egy cikkben, de már nem emlékszem hol olvastam.

igazi hős 2010.12.02. 23:03:58

@Brownfinger: 1. "egy kis közösség még kisebb GDP termelő képessége érdekében"
2. "nem átlagot mondtam, hanem összeset."
Ha nem látod az ellentmondást, kérdezd meg a nyelvtan- vagy matektanárodat.
Az ablakod meg a pollenszűrőd kívül tartja a durva port, de a CO, a szénhidrogének és a PM10-es korom akadálytalanul jut be az autódba és a te orrod lejjebb van (pedig én tényleg nem hordom fenn :-) Keress bátran utána, nem találsz olyan orvosi véleményt, ami szerint a bringás jár rosszabbul.
A helyi lakó meg -ha van esze- olyan városvezetést támogat, aki csökkenti a forgalmat az ablaka alatt. Ugyanis a forgalom nem kőbe vésett törvény, hanem egy adottság, amin lehet változtatni. Lásd V. kerület.

Mon3 2010.12.03. 12:25:37

@D4D: A két betű között az IQ hányadosodat jelzed?

Mon3 2010.12.03. 12:36:40

@Brownfinger: "Autós ablak fel, klíma be nem sok szmogot kap szemben a bringás felpörgetett keringésével, ami csak úgy szívja az ólmot, meg a monoxidot befele. Szerintem."

Ez a legbutább tévhit. Mérésekkel bizonyították, hogy egy autós sokkal több káros anyagot szív be, mint egy bringás. Az alacsonyabban ülő autós az úttest fölött elterülő kipufogó gázokat szívja be, amik beszivárognak az utastérbe, csak mivel megszokta, nem veszi észre. És ezt mérésekkel bizonyították. Tehát kedves ellenségeink, öngólt rugtatok.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.03. 19:00:58

@igazi hős: úgy látom az összes kommented úgy kezdődik, hogy @valaki, ami azt jelenti, Te a kommentek kommentelője vagy, ami nem baj, inkább csak egy kategória.

Megfogalmazom Neked másképp: a kerékpárosok és azok Budapesten megtermelt össze GDP-je érdekében korlátozzuk a Budapesten forgalomban hétköznaponként hajtó összes autós összes megtermelt GDP-jét. Hátha nem Te voltál az egyetlen, aki már csak heccből sem akarta megérteni... ;)

Egészségügyi felmérést nem olvastam, én úgy mérem, a szmog büdös és azt vagy érzem, vagy nem érzem. Namost ha én egy busz mögött tekerek például, akkor érzem. Ha busz mögött autóval megyek, belső levegőkeringetéssel, akkor meg nem érzem. Ennyi. (Kösz, a CO-ot tényleg nem érzem, az viszont nincs jelen a többi nélkül, úgy-e!)

A forgalom csökkentés, pl. Október 6. utca sétálóvá tétele nem az átmenő forgalom csökkentését jelenti, hanem annak átcsoportosítását. Ez esetben pl. a Nádorra, meg a Bajcsyra. Tehát, az egyik utcában örülnek, a másikban anyáznak.

Most már kíváncsi vagyok, vajon eljő-e a pillanat, mikor az összefüggések átlátása fényében próbálsz meg reagálni és nem soronként kötekedsz. A felvetés nem volt komoly! ;)

Dr. Pornó Ottó 2010.12.03. 19:05:46

@igazi hős: jahh, bocs, a Nádort helyettesítsd be egy másikra. Mondjuk eggyel arrébb.

Dr. Pornó Ottó 2010.12.03. 19:20:44

@Mon3: ellenség meg nem vagyok, hogy visszatérjünk az eredeti témához, én azon háborodtam fel, hogy a Kerékpáros Szövetség, meg a CM kart karba öltve asszisztál a bringások Margit hídra eresztéséhez, ami jó időben napi 300-600 (nem tudom) bringás, meg 10.000 autó mellett úgy, hogy az egyik irányban hatalmas járdaszegély, a másik irányban két kocsisor, két szűk sávban, azután meg a villamos van, az nagyon közeli helyzetet teremt halálos, illetve maradandó sérüléseket okozó balesetekhez. Mondhatnám azt is, hogy ez nem az én problémám, csak az a gond, hogy jelenleg egy 20-30 fős tapasztalt kerékpáros csoport érdekei érvényesülnek a sokkal nagyobb számban tekerésző hétvégi, meg alkalmi bringás érdekei helyett, akik majd a baleseteket elszenvedik. Ami biztos, Ti lehurrogtok, eredménye az írásaimnak nem lesz. Majd, miután meghalt 1-2 hétvégén a Margit szigetre tekerő gyerek/fiatal, akik akkor még legálisan mennek a forgalomban, majd azután történni fog valami. Talán. De inkább ne legyen igazam.

igazi hős 2010.12.03. 19:55:10

@Brownfinger: Igazad van, kényszeres világmegváltó vagyok, mindenáron igyekszem mások (kivéve a trollokat) érvelési vagy ténybeli hibáira rávilágítani. Most is teszek egy újabb próbát.
"Megfogalmazom Neked másképp: a kerékpárosok és azok Budapesten megtermelt össze GDP-je érdekében korlátozzuk a Budapesten forgalomban hétköznaponként hajtó összes autós összes megtermelt GDP-jét." Értelmezési probléma: kit fed az "azok" ebben a mondatban? Értelmi probléma: miért csökkenne az általad termelt GDP, mert más útvonalon kell menned? Azt elfogadom, hogy többe kerül neked és több időt töltesz utazással, de ettől nem csökkennek megtermelt javak. Szerinted ha én további 10 km-rel távolabb költözöm a munkahelyemtől, akkor kevesebbet termelek? Remélem látod a hibát.
Én rendszeresen megyek közvetlenül a busz mögött, ott nincs büdös, az hátrébb van. Viccet félretéve: ami a busz mögött 5 méterrel rémes, az 50 méteren belül eloszlik, de nem tűnik el. Attól, hogy elég híg és nem látható, még ott van benne minden, ami majd látszik a tüdőröntgenen.
A forgalom átterhelésével csak félig van igazad: ha van 3 jól járható út és az egyiket lezárják, akkor marad két elég jól járható, tehát mindenki továbbra is erre fog menni. De ha 3 zsúfolt útból zárnak le egyet, akkor a forgalom azon része, akinek nincs arra dolga, részben másfele fog menni. És épp ez a cél, ne átmenő, hanem célforgalom legyen a Belvárosban. Ezt egy picit nehezebb átlátni, ez igaz, ezt viszont te nem akarod megérteni.

D4D 2010.12.03. 20:22:25

@Mon3:
A héten sokat jártam gyalog a Margit krt-on. Tanusítom, hogy a kocsiban ülve nem szívok be annyi szmogot. Ezt most a héten a saját bőrömön tapasztaltam.

Te magad is azt írtad: "szivárog", ami nem ugyanaz, mint ha direktben szívod, akármilyen magasan.

D4D 2010.12.03. 20:23:41

@Mon3: " A két betű között az IQ hányadosodat jelzed?" - Gyenge. Bár a tiednél eggyel így is magasabb.

igazi hős 2010.12.03. 22:32:00

@D4D: Magas labda volt, szép a leütés :-D

Perillustris 2010.12.03. 23:20:26

@Brownfinger: "a bringások Margit hídra eresztéséhez"

Azért ne menjünk már el amellett a tény mellett, hogy tulajdonképpen a felújítás előtti helyzet áll majd fenn. Aki akar, járdázhat*, aki meg eddig is az úttesten ment, ott fog menni a jövőben is. Szabályosan, biztonságosan**.

* nevezhetjük gyalog- és kerékpárútnak is
** nem hallottam még a hídon történt bringás-autós balesetről. Nyilván előfordult már, de nem jellemző.

Húzzunk bele! 2010.12.04. 13:08:35

@Brownfinger: Ha így látod a helyzetet, akkor egyértelmű, hogy az autók nagyon veszélyesek, gyilkolnak, ezért el KELL venni tőle területet.
És nem fordítva, mert így se lehet kerekezni Budapesten.20-30 fős brigád?:D Tán nem azért sír lelkem, mert ütközik az ő érdekük az autózókkal?
És amúgy megkérdezném, honnan veszed, hogy a többi több százezer bringás érdeke más? Talán te lennél az a több százezer bringás (?) biztos, hogy nem!

Húzzunk bele! 2010.12.04. 13:17:11

@Brownfinger: "És a desszert (Criticalmass tanácsa):

Többsávos úton, ha keskeny a sáv, tartsunk középre, és foglaljuk el a sávot! Ezzel
elkerülhetjük, hogy a sávon belül próbáljanak megelőzni a mögöttünk jövő autók. Majd
sávot váltanak, ha előzni akarnak.
· Piros lámpánál a szélső sáv közepére álljunk be, ha egyenesen akarunk haladni. Így
elkerülhetjük, hogy a jobbra kanyarodó autók megelőzzenek és bevágjanak elénk.

Akkor:
1. tegye fel a kezét, akin este van fényvisszaverő ruházat! Köszönöm.
2.: tegye fel a kezét, aki járdán még nem bringázott! Köszönöm.
3.: tegye fel a kezét, aki mindig jelzi, merre fog kanyarodni! Köszönöm.
4.: tegye fel a kezét, akinek a Criticalmass jó tanácsaiból nem az jön le, hogy az autós ellenség! Köszönöm.

Tehát: először is meg kellene tanulni kerékpárral városban normálisan (tisztelet a kivételeknek) közlekedni, az autósokat nem háborgatni, nem feltartani, nem rugdosni, a gyalogosokra odafigyelni. Lefogadom, hogy egyetlen - főleg részemről - alig várt Criticalmass rendezvényen sem volt téma a "Hogyan közlekedjünk nagyvárosban kerékpárral KULTURÁLTAN" téma. Pedig lehet, nem ártana. És, miután ezen túl vagytok, meg lehet majd nézni, mennyit fog javulni a morál, valamint a kerékpárosok-autósok viszonya. Csak sajnos ehhez nektek kell lépnetek. (Mondjuk a kerékpáros forgalom Margit híd aszfaltjára történő terelése pl. pont nem ez, de azért drukkolok.) A mostani helyzet szánalmas."

Nézd öreg, ha valamihez nem értesz, ne szólj bele, ugyanígy igaz ez a bringára is, ha nem tudod, hogy hogyan kell a városban biztonságosan tekerni, akkor ne biciklizzél, mert megtudod, hogy milyen az, ha 1500kiló átmegy rajtad.

Húzzunk bele! 2010.12.04. 13:28:23

@Brownfinger: "Magyarázat: én, mint autós kiválasztom, hogy a Margit hídon átmegyek, erre feltartanak, miközben amúgy is pocsék a közlekedés. A bringás szintén kiválasztja, hogy átcsámpázik a Margit hídon, a gyalogosok feltartják a járdán, ezért lemegy az aszfaltra, ahol már ő tart fel másokat, de mivel neki mindenhol igaza van, hát ezt választja. És ezek után, ha felpasszírozom egy oszlopra, én vagyok a geci... "

Én mint kutyás, mert szeretem a kutyákat, épp Margit hídon tekerek, szabályosan és épp mögöttem kórusban dudálva fenyegetőzve, leköpnek. Szerinted nem fogom letörni a tükrét, mert az ziher, hogy utólérem a híd végén. Ha valaki lassabb, akkor nem felkenni az oszlopra kell, hanem megelőzni szabályosan, dereng valami a kreszből???

Húzzunk bele! 2010.12.04. 13:35:41

@Brownfinger: "Ha "amúgy is pocsék a közlekedés" Budapestre vonatkozik, mikor pedig haladhatnék (a Margit híd jellemzően ilyen Budáról Pestre) akkor sem tudok, mert hiába a járdán a kerékpársáv, juszt is az úton mennek. Felvetésem arra vonatkozott (csak ehhez egyben kell nézni, nem soronként) hogy a bringás ha feltartják a kerékpárúton, lemegy az autóútra, hogy inkább ő tartson fel másokat. Na, ez itt a gond... Ha pedig fordítva van, rögtön hisztiznek. Kisebbség esetén más hozzáállást kellene gyakorolni. Pl. hiába húzódom félre álló kocsisorban, sosem köszönik meg... Motorosok igen..."

Járdán NINCS kerékpársáv, csak kerékpárút, tisztelt szakértő úr! Autóúton TILTOTT kerékpárral közlekedni. Az autóút meg Budapesten nincs, maximum az M0-s vagy M3tól Gyöngyösig lévő autóút. Ott még egy biciklist se láttam, miért te igen?

Húzzunk bele! 2010.12.04. 13:45:56

"Én azt mondom, ha ott van a Margit hídon a kerékpárok részére sárga csíkkal leválasztott sáv a járdán (nevezd, ahogy akarod), akkor teljesen felesleges az úton szambázni. ...
Ti feladatotok az lenne és itt a lenne 2x aláhúzva, hogy ezt a véleményt, ami nekem és sok autós társamnak van, ezt kellene valahogy megváltoztatni. Namost útlezárásokkal, masszozással, meg hídon szambázással, meg piros lámpákon való áthajtással, meg gyalogosok félreugrasztgatásával, meg autók tetejének csapkodásával, meg tükrök lerugdosásával ez nem biztos, hogy sikerülni fog, de hidd el, drukkolok. Nekem is jobb lenne. "

Még megse épült, majd csak tavasszal fogják átadni a kerékpáros infrát, addig marad az úttest. Aztán pedig én nem értem, hogy te mondod meg másnak, mi a hasznos és a haszontalan, majd tudják ők jól maguk, nekik mi a jó, ha jó gyalog és kerékpárúton hajtani, akkor ott fognak, ha a közúton, akkor pedig ott tekernek majd.

Második részre reagálva, megint csak nem értem, miért nekem kéne valamit bizonygatnom, hogy szabályosan tekerek, nem vagyok szabályos, csak igyekszem biztonságosan. Mint a cm tanácsában benne van... Aztán ha átakarok menni egy zebrán elcsapnak, akkor minden autót vezetőnek bizonygatnia kelljen, hogy ő pedig NEM gyilkos? Abszurd, hülye vagy, ülj le egyes!

Dr. Pornó Ottó 2010.12.04. 15:03:56

@Húzzunk bele!: a második bejegyzésedből kiderül, hogy a bennem kavargó fogalomzavar ellenére is megértetted, amit írtam.

A Margit hídon való szabályos kerékpáros közlekedésre pedig zárszóként csak azt tudom mondani, hogy éveken keresztül az volt a kerékpárosok kommunikációjának középpontjában, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését NEM az úttestre történő sárga csík felfestésével, hanem külön kerékpárúttal kell megoldani.
Most azért kardoskodtok, hogy az úton/hídon lehessen közlekedni.
A kettőt egymás mellé téve nekem az derül ki, hogy nincs köztetek konszenzus. Avagy mindegy mi van, úgyis annak ellenkezője lenne számotokra megfelelő. Hm. Érdekes.

Én pusztán a kisebb ellenállás elve alapján gondolkodtam, azaz a kerékpárost a gyalogos nem tartja fel, vagy könnyen kikerülhető, a kerékpáros a gyalogost meg szintén nem tartja fel. Ezzel szemben a kerékpáros feltartja a gyorsabban közlekedő autókat, a döcögő kocsisor meg feltartja a bringásokat. Tehát a jobb megoldás a járda kettéválasztása.

És sosem lesz olyan, hogy ez mindenki szerint így van.

Az alábbi videót pedig a "kulturált kerékpáros közlekedés Budapesten, a KRESZ betartásával" kategóriákban szeretném beküldeni.

www.freevlog.hu/video/6489.html

Bringautat a körútra? De hova, mikor a 2x2 sáv is kevés??? Miért nem a körúttal párhuzamos mellékutakon teker a csóka végig?? A kampány miatt? Akkor már inkább letiltanám a kerékpáros közlekedést a fő közlekedési útvonalakról! Rögtön rend lenne!

Tudjátok, mit nem értek? Mellékutakon létesítendő kerékpársávokért/kerékpárutakért sosem tüntettek. Főútvonalak átalakításáért folyamatosan. Akkor miért nem közlekedtek mellékutakon?? Én kocsival sem állok be a körútra! Bringával meg simán elcsámpáznék a kis utcákban! Akkor miért nem ott mentek??? Kikerülnöm is könnyebb, megelőznöm is könnyebb, nem is száguldozom autóval, tehát a balesetveszély is kisebb. De most ezt frankón kérdezem, nem piszkálásképpen. Ha autóval könnyebb, gyorsabb, egyszerűbb alsóbb rendű utakon kavarni a városban, akkor biciklivel miért nem???

Spikk 2010.12.04. 15:07:51

@Brownfinger: Feltettem a kezemet, igaz, kicsit félve, mert az első és az utolsó métereket (legközelebbi úttesttől az ajtóig) van, hogy valóban a járdán teszem meg és igaz, hogy akár le is szállhatnék (mondjuk 10 km-ből 10 m-t), meg az is igaz, hogy láthatósági mellényt inkább csak akkor viszek, amikor kötelező (de 2 első és 2 hátsó lámpám van és az előírtnál jóval több fényvisszaverős cucc, mint boka- és csuklópánt, matricák a bringán, sisakon, meg a ruháim egy részén is van ilyesmi.
Szóval mondjuk azt, hogy nagyjából szabályosan közlekedem, azt meg nyugodtan ki merem jelenteni, hogy nem veszélyesen.
Ami a CM-ről idézett borzasztó dolgokat illeti, jobb lenne, ha elgondolkodnál a mondatok értelmén, mielőtt érvként felhozod őket.
A sáv elfoglalása azért lehet szükséges adott esetben, mert ha van melletted 0,95 autónyi hely, akkor lehet, hogy jönni fog az a 5%-nyi vérprofi sofőr, aki úgy érzi, hogy elfér. Természetesen a fizika nem fog ettől megváltozni, így hát nem is fog elférni. Lehet, hogy ilyen sofőrből több is van, mint 5%...
A másik ilyen pedig a lámpánál középre állás. Ha jobbra áll az ember, akkor simán mellé állnak, aztán pedig indulásnál a jobb szélen halad egyenesen a bringás, a mellette balra haladó gépjármű pedig kanyarodik egyet jobbra. Esély van arra, hogy ebből baleset legyen.
Vedd észre, hogy mindkét esetben a másik jármű vezetője lenne a baleset okozója, amit a kerékpáros a CM-en leírt módon tud elkerülni. Értem én, hogy bosszantó (bár engem nem idegesít az ilyesmi), de így kell elkerülni a balesetet.
Van még pár hasonló szituáció...

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2010.12.04. 15:35:50

Baj van... mire nálunk kitalálják, hogy kövessük a követendőt, addigra ott be is fejezik...:
index.hu/kulfold/hirek/2010/12/04/tul_sok_a_biciklista_hollandiaban/

Húzzunk bele! 2010.12.04. 17:27:35

@Brownfinger: Ellenben én megértettem, de te még nem, azt hiszem 2. esély mindenkinek jár, de utána felejtsd el, hogy megint leírjam, oké, professzor úr!

Ne akard másnak megmondani, hogy mit csináljon. Én sem örülnék, ha a munkámba beleugatnak, hogy hogy csináljam, mert akkor az lesz a kára, hogy összedől a ház. Te se tedd.

Ha nem is bringautat, de piktogrammot, esetleg nyitott bringasávot felfesthetnének nyugodtan.
És nem bringásokat kell kitiltani, hanem az autókat, akkor lenne rend, apukám. De addig örüljél, ameddig a 4-es metró nem épül meg, mert addigra be KELL vezetni a dugó díjat, különben, elesik az ország az uniós pénzektől.

Ahogy a kerékpár jármű, úgy az autó is, és a közúton ugyanúgy haladhatunk vele.

igazi hős 2010.12.04. 21:20:27

@Brownfinger: "Bringautat a körútra? De hova, mikor a 2x2 sáv is kevés???" De hát van egy teljes sáv, amiben nem kényszerűségből, hanem szándékosan állnak az autók. Annak a helyén elég sok bringa elférne.

D4D 2010.12.04. 22:19:20

@igazi hős:

Nem hülyézlek le, de közel állok hozzá.

Perillustris 2010.12.05. 00:09:54

@D4D: Tetszik, nem tetszik, a kerékpársáv helye ott van, de jelenleg parkoló kocsik állnak rajta (jelentős részük kamu rokkant igazolvánnyal).

@Brownfinger: Jól láthatóan több százan feltartották a bringást, aki persze még így gyorsabb volt (pirosozás nélkül is az lett volna). Szerinted mit bizonyít a videó?

D4D 2010.12.05. 00:21:50

@Perillustris: A körút hossza kb 4,4 km, az oda vissza 9 km.
Ebből vegyük el a kereszteződések, a buszmegállók és taxidrosztok hosszát, marad kb 7 km.
5 méteres autóhosszal számolva 1400 parkolóhely.

Ennyi parkolóhelyet lazán lehetne építeni a Nyugati, a Blaha, Az Almássy tér, valamint a Hunyadi tér alá mélygarázsokba.

ÉS AKKOR, HA EZEK ELKÉSZÜLTEK, MÁSNAP ÉN SZERVEZEM A TÜNTETÉSEKET A KÖRÚTI KERÉKPÁRSÁVÉRT!

Húzzunk bele! 2010.12.05. 01:12:26

@D4D: És nem olcsóbb, ha piktogramot vagy nyitott kerékpársávot festenek fel, ott van a helye a biciklinek is az úton, de ha áll a bál, vagyis dugó van, akkor persze nem lehetne rajta jól haladni, de az esetek többségében igen hasznos lenne igen kevés ráfordításért.

D4D 2010.12.05. 01:58:45

@Húzzunk bele!: Olcsóbbnak olcsóbb, csak éppen nem sokat ér.

A magam részéről egyébként sokszor eleve a belső sávban megyek (Körút, Andrássy, Üllői, Nagyszőlős stb) akkor is, amikor kissebb a forgalom, a külsőben akkor a kerósok tudnak nyugodtan hasítani.

Húzzunk bele! 2010.12.05. 14:51:43

@D4D: Akkor, tudsz más hasonlóan gyors, olcsó megoldást?

D4D 2010.12.05. 21:51:09

@Húzzunk bele!:
Mai értéken nincs olcsóbb%! Viszont ha az elmúlt 20 évben nem ellopták volna a parkolási pénzeket, hanem értelmesen visszaforgatták volna, akkor már kész lennének a mélygarázsok.

Húzzunk bele! 2010.12.05. 23:15:21

@D4D: Vagy egysávos lesz bringasáv, de még ott érzésem szerint nem tart ott Budapest. Vagy pedig amit mondtam, felújítani járdára rakni bringautat nagy vétek lenne, helyette, inkább az úton kell megoldani a kérdést, aztán ha majd lesz annyi bringás a városban és látszik, hogy a nagykörúton hömpölyögnek, akkor érdemes felosztani, de addigra már szerintem a 4-es metró meg fog épülni és a dugó díjat is bevezetik, ergo kisebb autós forgalom sokkal nagyobb biciklis forgalom mellett érdemes ezen gondolkodni. Persze, ha én lennék a főpolgármester 4. évre megcsinálnám, dugódíj, m4-es ide vagy oda. Eleve Lánchídat már lezárattam volna (kivéve gyalog, bicikli, roller, busz, taxi előtt) Mert már átadták a Margit-hídat. Mesterséges dugót generálni a belvárosban, ami lett volna, csak a sajtó nyomása révén feladták, ugye milyen egy töketlen vezetés, és milyen a mai, aki még a nemzetközi multi és bank (vagy értsd pénzpiacok vagy más nevén nemzetközi háttérhatalom) nyomására se adja fel a magánnyugdíj biztosítás úgynevezett államosítását.

Perillustris 2010.12.05. 23:17:48

@D4D: Már megszámoltuk. 8-900 hely van maximum, s mint írtam, több mint fele kamu kártyával.

terror 2010.12.05. 23:24:44

@Brownfinger: "Egészségügyi felmérést nem olvastam, én úgy mérem, a szmog büdös és azt vagy érzem, vagy nem érzem. Namost ha én egy busz mögött tekerek például, akkor érzem. Ha busz mögött autóval megyek, belső levegőkeringetéssel, akkor meg nem érzem. Ennyi."

Ez talan az eddigi legnagyobb baromsag, amit ezen blog oldalain barmikor is olvastam. Remelem nem haragszol meg, irtam rola egy szmoggal kapcsolatos kis oldalon is, annyira szep gondolat.

Az egymillio forintos kerdes: szerinted a belso keringeto rendszer mibul veszi ki a zoxigent?

A ketmillios pedig: ha kikapcsolom a rendszert, de fujok az autoba fing spray-t, akkor az eltunteti a szmogot?

terror 2010.12.05. 23:26:43

@Brownfinger: "Akkor miért nem közlekedtek mellékutakon?? Én kocsival sem állok be a körútra! Bringával meg simán elcsámpáznék a kis utcákban! Akkor miért nem ott mentek???"

Gondolom a napi szintu kozlekedesedet te ugy tervezed meg, hogy folyamatosan jobbkezes/macisajtos mellekutcakban kavarogj.

igazi hős 2010.12.05. 23:48:57

@D4D: Azt hiszem a legtöbb érv már elhangzott, egy kicsit még hozzáraknék autósként: a parkolósáv lassítja a körút forgalmát, visszás módon minél jobban működik (azaz minél gyorsabban cserélődnek az autók), annál inkább. Legyen 1-2 saroknyira pár parkolóház/mélygarázs és élhetőbb lenne a körút.
A korrektség jegyében: amikor lesz bringasáv, akkor gyorsan pofozzák le a bringásokat a járdáról.

MoxNox 2010.12.06. 00:32:31

@Brownfinger: Egyfelől amit errorka mondott, másfelől a kis utcák tele vannak nehezen belátható jobbkezes kereszteződésekkel, illetve az elsőbbséget sem mindig szeretik megadni egy bringásnak, bár valóban érezhetően javult a helyzet a XXI. század eleje óta. Ami viszont állandó és reális veszély, azok a tükörbe nézés nélkül kicsapódó kocsiajtók, így sok bringás legalább egy ajtónyi távolságra teker jobbról. Emiatt a kis utcákban tekerőket sokszor hosszú távon keresztül nem tudják az autósok kikerülni, ellentétben a többsávos fő utakkal. Szóval gondolj bele, hogy mit kérsz az autósok nevében :)

MoxNox 2010.12.06. 00:34:05

@igazi hős: Már most is lepofozhatnák a bringásokat a járdáról. Na jó, pofozni nem kell, de igazán lehetne valami okos kampány a bringások útra terelésére. Persze ilyen közlekedési kultúra mellett nem könnyű dolog a bizonytalanabb, kezdő bicikliseket az útra terelni, hiába az a kevésbé veszélyes.

igazi hős 2010.12.06. 10:01:12

@MoxNox: Igen és nem. "Igen", mert szabálytalanok és zavarják a gyalogosokat ez kétségtelen. "Nem", mert engem kevésbé zavar a nagy forgalom, de megértem azokat, akiket igen. És ne küldjük őket a mellékutcákba, mert egyrészt szűkek (pl. Kertész utca mindkét oldalán parkolnak és nem fér el egy autó a bringás mellett, ennek ellenére lesz pár autós, aki megpróbálja), másrészt cikk-cakkban kell haladni, harmadrészt különösen a kezdőknek/bizonytalanoknak fontos, hogy a nagyobb utakat lámpánál keresztezzék.
Az útraterelés legjobb eszköze a bringasáv, szóval egyetértünk.

Mon3 2010.12.06. 13:24:21

Az a baj ezzel a száz éves őrülettel (autózás), hogy azt hiszik magukról néhányan, hogy örök joguk van az egész úttestre. És ha valaki más odatéved, azt aljas szemét gazembernek tekintik. Tisztelt fröcsögők! Az úttesten teljesen jogosan közlekednek kerékpárral. Természetesen olyan helyen, ahol nagysebességgel, nagytömegben közlekednek a gépjárművek (autóút, sztráda), jogosan tiltják ki a kerekeseket. De a körút, és a Margithíd nem ide tartozik, akár hogy is ez a vágyálmuk egyeseknek. Azt is el kell fogadni, hogy ahol kerékpárút megy azon az oldalon, amely irányba közlekedik a kerekes, előírják, hogy a kerékpárutat kell választania a kerekesnek. És most nem beszélek az ilyen utak életveszélyes kialakításáról, és balesetveszélyességéről (elég az Andrássy úton egyszer végig tekerni). De ahol a gyalogosjárdán megengedik a tekerést, az nem kerékpárút!!! Tehát annak a kötelező használatát nem lehet előírni. A kezdő kerekesek, és a bizonytalanok a déli oldalon valószínűleg a járdát választják, de a profik az úttestet (és most nem ecsetelem a járdára történő fel és lehajtás kialakításának teljes hiányát!!!), akiket nem lehet azzal vádolni, hogy feltartják a forgalmat. Ha dugó van, akkor az autósok tartják fel a kerekeseket, de ez ellen még nem halottam a részünkről tiltakozást. Ha a forgalom 30 km/h átlagsebességnél gyorsabban halad - ami valljuk be a körúton és környékén igen ritka – akkor elég gyorsan meg lehet előzni a bringást. Akinek ez problémát jelent, az nyugodtan visszaadhatja a jogsiját.
Az meg külön tetszik, hogy a bringás miért nem a mellékutcákon közlekedik. Ez a nézet már veri az Alkotmány Bírósági lécet.

ex-dr. vuk 2010.12.06. 14:08:45

@MoxNox:
a varos(szar)haziakat kene lepofozni, hogy ne tereljek jardakra (kotelezoen) a bicikliseket. Persze gepjarmu uber alles.. Hungarikum.

Nyilvan ok meg az uttestrol tiltanak ki oket, szoval elegge patthelyzet van.

rush85 2010.12.13. 19:52:38

www.delmagyar.hu/tudosito/bicikliscsapda_a_szabadkai_uton/2192935/

Nézzétek meg ezt a bicikliutat.. Sajnos nem ez az egyetlen ilyen károkat szenvedett bicikliút az országban.

Kicsi79 2010.12.15. 18:12:00

Csak gratulálni tudok hozzá... Így is elbaszták az egészet, éppenhogy elfér 2 autó egymás mellett. Semmivel sem lett szélesebb, mint volt, és a busz sem fér el egy sávban, főként a szigeti lejárónál. Tény, hogy felújították, de egy nagy rakás szar lett. Mint a Szabadság-híd is. Már kátyúsodik és nyomvályúsodik az egész. Köszönjük!

Kicsi79 2010.12.15. 18:13:54

@Kicsi79: Ja, a szélességgel csak azt akartam mondani, hogy előbb-utóbb ki fognak valakit vasalni ott, ha az úttesten bringázik. Nem szeretnék én lenni, aki elüt egy bringást...

Perillustris 2010.12.15. 21:53:53

@Kicsi79: Évek óta jelentős kerékpáros forgalom van/volt a hídon, baleset nélkül*. Tehát eddig sem volt, s ezután sem lesz probléma.

*Legalábbis nem jellemző, nem úgy mint pl. bicikliutak kereszteződéseiben.

Húzzunk bele! 2010.12.18. 12:18:19

@Kicsi79: Hogy egy kicsit átértékeld a szempontokat, tekerj át a Margit hídon az úton (hol máshol?:D) És tekerjél a bringautakon is, mint pl. a Bajcsyn, Andrássyn, Fő utcában (ott két irányú kerékpárral, természetesen autókkal szemben, ha érzel magadban némi kraftot:P) Aztán még megrakhatnád Stadionoktól (Mogyoródin van a bringaút) az Örsig (tovább a Bánki Donáton) is. Mindezt csúcsidőben szabályosan.
Mindez kb 15-20km, kibírható, főleg ha majd jobb idő lesz. Bajcsy és Alkotmányon lévő infrát nyugodtan összehasonlíthatod, melyik a veszélyesebb.
Ha belevágnál, előtte kérj tanácsot hogy s mint, mert nem akarom, hogy elüssenek a bringaúton.
süti beállítások módosítása