Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kitörött fogakért perlik Seattle-t

2010.06.03. 12:35 - kirk kapitány

Hat kerékpáros indított bírósági eljárást Seattle ellen, mert hiába jelezték a városnak, hogy veszélyesek az új villamosvonal sínjei. Mindannyian saját tapasztalat alapján állíthatják, hogy nem csak úgy akadékoskodásból vállalták a pert, hanem azért, mert komoly fizikai sérüléseket szenvedtek a város által elfogadott építési technológia miatt.

Seattle-ben 2007 decemberében adták át a South Lake Union vonalat, de a bringás balesetek sorozata már a hivatalos megnyitó előtt elkezdődött. A bíróságot választó csoport egyik tagja már a nyitó ünnepségen transzparenssel demonstrált, mert a sín miatt eltört az álkapcsa és több foga kihullott. Legalább egy tucat komolyabb sérülés történt a vonalon, mire a város veszélyjelzést tetetett ki.

A baj az, hogy a jobb helykihasználás érdekében a sínpár az útpályára került, ezért a kerékpárosoknak gyakran keresztezniük kell a villamos vonalát. A balesetek oka az volt, hogy a biciklikerék belecsúszott a viszonylag széles sínvágatba.

A biciklisek az orvosi költségek és a kerékpárokban esett károk megtérítését követelik a várostól.

Címkék: seattle baleset

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr952053172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enba 2010.06.03. 14:03:51

ezek az emberek mit szólnának az orczy úti macskakó-sín kombóhoz vajon?

Dr Kangörény 2010.06.03. 14:05:27

Ez a köcsög demszky már Seattle-be is betette a lábát?

titan 2010.06.03. 14:23:18

@enba: hasonlón gondolkodtam én is :)

belvárosi jampi 2010.06.03. 14:29:21

Puhányok. Nem bicikli való nekik hanem tricikli.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.06.03. 14:32:33

Elég n00b-ok. Faszé' nem néznek a kerekük elé. Jó nagy büdös pofon mindnek, meg két támasztókerék oldalra.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 14:39:52

Hmmm... Jampi és Tomi szerint hülye bringások.
Srácok, kérdés: hülye autósok?
www.autosforum.hu/component/content/article/304.html

(vagy szerintetek pár kitörött fog teljesen rendben van, de a szent autó kereke, na az más?!)

bgp 2010.06.03. 14:46:02

Ki kellene őket tiltani onnan.
Akkor nem lenne baleset, vagy ha lenne, még bírságot is kellene fizetniük :)
Fa teteje is veszélyes a bringásoknak, ezért nincsenek sokan ott.

2010.06.03. 14:51:23

A sínbe max akkor szorulhat a kerék, ha nagyon lapos szögben keresztezi valaki. Ami tajgetosz pozitív ötlet. Nem perelni kell, hanem vigyázni.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 14:51:25

@bgp: naná, hogy veszélyes:
dangblog.files.wordpress.com/2008/06/tree-bike.jpg
remélem, legalább volt rajta sisak, hogy így belement a fába :D

Johnny336 2010.06.03. 14:51:57

Ezt a baromságot...átugratod a bringát rajta, aztán jónapot (bár kocsinak nehezen kapod fel az orrát, az élet nem a Fast and Furious zárójelenete).
@PR32:
mondjuk egy kátyút autóval kikerülni néhány esetben nehezebb, az autó méreteiből adódóan (illetve ebben az országban a kátyú inkább kráter, de ez más tészta). Ráadásul ha a benzinben benne van nem csekély útadó is, illetve azért fizetjük az autóra a súlyadót (teljesítmény mostmár...), akkor elvárhatjuk a jó minőségű utat.
Amin a bringás is kényelmesen, biztonságosan tud haladni, mert nem kell bekacsázni az autók elé, amikor kikerül egy hatalmas lukat...

PR32 (törölt) 2010.06.03. 14:55:02

@Johnny336: "Amin a bringás is kényelmesen, biztonságosan tud haladni, mert nem kell bekacsázni az autók elé, amikor kikerül egy hatalmas lukat..." - ugyanazt akarjuk. Hidd el, nem mindig tudsz bekacsázni az autó elé. Az autós nem lesz boldog tőle, bringán meg parás dolog.

@zulu: ugyanez, ha jönnek éppen mögötted, és szorítanak, néha még egy sínbe szorulás is lehet a kisebbik rossz.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 15:00:21

Van ehhez a hírhez valami forrás? Érdekelne, hol, hogyan vannak azok a sínek lefektetve.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.03. 15:01:39

@Johnny336: Szeretném látni, ahogy egy bevásárlás után, 20-30 kilóval (vagy csak 10 kilóval + egy gyerek a pótülésen) átugratsz!

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:05:07

@Johnny336: ja, egyébként: láttál már közelről bringát? Nézd:
www.suitcaseclinic.org/wp-content/uploads/2009/07/Bike.png
az autónak vastagabb kereke vagyon, ballonosabb. Spec az én autóm egy viszonylag lapos taliga, 205/55-ös gumival, mégis tudok vele macskakövön menni simán.
Félre ne érts, nem siránkozni akarok, csak hogy megértsd: amibe nem mész bele kocsival, abba bringával pláne nem akarsz! :)

enba 2010.06.03. 15:07:01

@Kitalátor feljegyzetei: nem kell átugratni, de ha lapos szögben megy rá a sínre, akkor 1: beszorul a kerék, 2: esőben elcsúszik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.03. 15:09:37

@Kitalátor feljegyzetei: Nagyon ritkán látok olyan biciklist, aki 20-30 kilós bevásárlásokat vagy gyereket visz biciklin. Ellenben olyat sűrűn, aki a biciklit kocsival viszi...
A kedvencem, amikor a zsúfolt vonatra tuszkolják fel a retkes bicikliket. Minek hozzák magukkal, ha nem használják?

Johnny336 2010.06.03. 15:10:16

@Kitalátor feljegyzetei: bevásárolni kocsival megyek. és lehet anyázni, hogy undorító autós állat...
@PR32:
láttam már bringát közelről, pont tegnap, amikor a fékeket állítottam be a sajátomon :)
Szép kép, de magára vessen, aki Pesten 1.0 kerékkel közlekedik :D

2010.06.03. 15:10:21

@PR32: Igen, egy ilyet tényleg nehéz derékszögben keresztezni.

De megmondom őszintén foglamam sincs mit tehetne Seattle, vagy bármelyik város ezügyben.
Mégiscsak vigyázni kell.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.03. 15:10:21

@Johnny336: Megyek a bringával, tekerek mint ááálat, oszt nem kinőtt alám egy fa? :-D

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:16:15

@Johnny336: hja, én is 1,6-ossal járok, és a kezdeti 5-ről 3,5 barra szelidűltem :D
Uh, fék, de jó, hogy mondod! :)

zse 2010.06.03. 15:16:41

Érdekes. Én megtanítottam a 9 éves fiamnak, hogy amikor sínt keresztezünk a biciklivel, akkor igyekezni kell minél inkább közelíteni a merőlegest, nagyon hegyes szög, vagy sínbe belemenés nem jó, mert megvezeti a kereket.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:18:33

@newtehen: nem-nem, úgy volt, h "kérem, én csak kikötöttem ide a fához, amíg beszaladtam egy sörre..." :D

J.G. 2010.06.03. 15:21:00

Meg kéne tanulni bringázni...
Nekem még gyerekkoromban egyszer beszorult a kerék. Nem törött ki a fogam, nem tört el az állkapcsom, sőt semmi bajom nem lett. Viszont megtanultam, hogy hogyan kell közlekedni a síneken.
Ez olyan -ha már autós hasonlatot keresett valaki-, mint ha az autós azért perelne, mert járdasziget van az út közepén, amit ki kellene kerülni, de ő meg megy egyenesen,és összetöri magát, meg a kocsit.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:21:40

@zse: érdekes. tekersz majd' 40-nel, jönnek a kocsik, és ez nem mindig sikerül. itt én így szoktam:
1. balra kanyarodási szándékot jelzek (aka kéz ki balra a sínek előtt)
2. majd át a síneken derékszögben
3. nem előzés az autósnak megköszön
4. tovább

(a gond csak akkor - ritkán - van, ha az autós mégis rámelőz)

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:23:39

@J.G.: és aki nem Lance Armstrong vagy J.G.? Az ne is tekerjen? :)

Trollember 2010.06.03. 15:32:28

@ többeknek:
Olvastátok a cikket?
Láttátok a képet?
Párhuzamosan vezetett sinekről van szó.

A nagyspillerek meg egyszer kerüljenek szorosabb szituációba (pl. parkoló autó nem kiszámítható manővere) ami tizedmásodperc alatt belekényszerít a sín vápájába vagy a villamos oldalfalára.

Písz és az agyatok járjon ne a szátok.

GG81 2010.06.03. 15:34:28

aki elesik a villamossínen bringával az egy béna. lassít és a lehető legnagyobb szögben veszi, ennyi. ez olyan amerikásos, hogy az idiótasággal is lehet pénztcsinálni, mint az idióta, aki a lakóautóban egyedül menet közben hátrament kávétfőzni és irányítatlanul balesetet szenvedett!
amerika a tajgetoszpozitívak melegágya!

GG81 2010.06.03. 15:36:26

@Trollember: beugratsz a sínpár közé. vagy tényleg ilyen helyen nem biciklizik az ember, ha béna! nem mást perelni a saját faxsága miatt, mert a cikkben nem szerepelt másik fél...

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:38:11

@GG81: ha egy kátyú miatt megütöd az autód felnijét, mit teszel? megcsináltatod saját pénzből, vagy megpróbálod behajtani a közút kezelőjén?

GG81 2010.06.03. 15:38:41

@PR32: aki meg nem Schumacher ne vezessen!? kérdezek vissza.

a bringán más akadályok vannak, a sín is velejárója... aki meg balfax meg ne perejjen! vagy bringalegyen, még kötöttpályás közlekedés sem! éjjen a bringa mindenekfelett!?

GG81 2010.06.03. 15:40:11

@PR32: nemugyanaz. a kátyú nem az üzem része, egy ideiglenes javítandó hiba. míg a sín több helyen is ott van, hosszú ideje ott van és nem utolsó sorban nem hibából van ott, hanem direkt oda tervezve, mert jármű jár rajta, ami kiszolgálja az embereket.

Johnny336 2010.06.03. 15:40:42

@Trollember: parkoló autó nem kiszámítható manővere? Érdekes, nekem a garázsban parkol az autó, és nem nem szoktam látni nyomát nem kiszámítható manővernek, de majd megnézem a kamera felvételeket, hátha "álmában csönget egy kicsit".

Elmesélek egy titkot: autóval az ember bizalmi elv alapján közlekedik (gy.k. feltételezem, hogy a másik is betartja a szabályokat), de "fél szem, fél fül" mindig a figyelésé. Pl. labda után futó kiscsávó. Érdekes módon bringával is úgy közlekedek, hogy figyelek, és ami gyanús helyzet, vagy lehetséges veszélyhelyzet, akkor felkészülök rá - nem rettegve közlekedsz, csak figyelsz a környezetre, és többi közlekedőre, úgymond felkészülsz a váratlan helyzetekre is. Asszem ezt rutinnak hívják.
Látod, hogy valaki túl gyorsan közelít egy egyenrangú útkereszteződéshez, neked balról.
Mit csinálsz?
A: csűröd a dudát (vagy kalimpálsz, ha bringán vagy);
B: felkészülsz, hátha a faszkalap nem akar megállni, és inkább te állsz meg - ezután csűrheted a dudát (vagy rázhatod az öklöd utána, ez autóban is megy, nem csak bringán);
C: ijedtedben becsukod a szemed és lesz ami lesz (bringán ezt inkább ne, sokkal alacsonyabb a túlélési esélyed...) :)

GG81 2010.06.03. 15:42:41

@PR32: meg kéne cserélni esetleg a bringa és autósávot...

élessarok jártam arra még versennyel. az X-es részt simán tudod merőlegesként venni, a gázos a lejtőn lefelé a vonathoz menő sín... ott meg lassítani kell, soha nem zakóztam ott és sínen sem egyáltalán.
a tag pancser (volt) és most hasznot akar belőle.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:42:43

@GG81: nem, tudod, hogy nem a bringa mindenekfelett.
MTB-vel járok, ami lassabb, de bírja a budapesti utakat. alkalmazkodom a körülményekhez.
de ha valamit szarul csinálnak meg, azt azért ne vedd már természetesnek!

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:44:46

@GG81: mikor jártál arra? az elmúlt fél évben többször is elhagytam ott a kerékről a prizmát. egyszer pedig letört az első villogóm. szólok: min. 5 cm-re lóg ki a sín az úttestből.

Johnny336 2010.06.03. 15:44:48

@PR32: itt is van megfelelő nyomvonal, amin biztonságosan áthaladhatnál (mondjunk megvárnám, amig a lámpa zöldre vált :D).
Sőt! Ezen inkább bringával mennék át, mint kocsival...

drdj · http://drdj.blog.hu 2010.06.03. 15:48:47

Épp Seattle-ben készült ez a videó, nagyon úgy tűnik, hogy a sínek problémájával foglalkozni kell!

www.streetfilms.org/how-to-properly-cross-rail-tracks-on-your-bike/#more-26581

PR32 (törölt) 2010.06.03. 15:49:23

@Johnny336: leginkább sehogy nem mennék át. :)

Johnny336 2010.06.03. 16:05:55

@drdj: milyen szépen ki van táblázva minden, persze ki is írják, ha valaki mégsem tudná a KRESZ-t. Ha vizes, akkor csúszik. Aranyosak...

Egyébként az Elem utcai kerékpárút keresztezi a Chinoin egyik iparvágányát, amint az áttér a gyári oldalról az út túloldalára, és ott is fel van festve sárgával a bicikliút vonala, hogy szinte derékszögben keresztezd a sínpárt. Még nem láttam ott elhasaló cangást, pedig sok évvel ezelőtt szinte naponta jártam arra kétkeréken.

GG81 2010.06.03. 16:08:43

@PR32: sosem volt szintben az a kereszt, így mindegy mikor. agyarországon ha sín keresztez utat, autóval is gyök2vel haladok át rajta, ott is. mi törik le, honnan. mégmielőtt volt prizma akkor is a kerekeken és villogó is mindig rajta maradt... ésszel kell menni és vigyázni a cuccainkra és nem restnek lenni lassítani?! hát talán ez a titok, vagy nagyon szerencsés voltam / vagy te nagyon balszerencsés.

GG81 2010.06.03. 16:10:23

@Johnny336: a kőbányai úton is sok 45fokos keresztezendő sínpár van és nincs merőleges rávezetés, mégsem volt sírás-rívás. nemhiába ez nem amerika. ott mindent meg lehet tenni.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 16:12:02

@GG81: nem balszerencse ez. :)
"(M)agyarországon ha sín keresztez utat...", meg ha aknafedél, meg csatorna, meg stb... De ez így NINCS JÓL! Nem magával a sínnel van bajom, hanem azzal, hogy hogyan van letéve!

GG81 2010.06.03. 16:13:23

@PR32: miért csinálták volna szarul!? csak néhány faszkalap a saját hüjeségét akarja az adózók pénzén kifizettetni (vagy a cég pénzén, ha azt perli és nem az önkormit)

a faszikánk hiányzott néhány fizikaóráról és gyermekkorában nem esett így a sínen, mert akkor a fiatalabb csontozat nem tört volna szénné. jah és a v8-cal meg sihederként nem okozott problémát átrongyolni a síneken, csak így már korosabban kétkeréken. such is life.

egyből nem lenne visszataszító az egész ügy, ha csak figyelmeztetni akarna, de rögtön perel, pénzért!!!

GG81 2010.06.03. 16:15:26

@PR32: hát az út vonalvezetése is elég kötött, hát még a síneké... nos a cikkről van szó vagy az élessarokról, mert végül is egyiknél sincs sok játékra lehetőség.

az egyik egy párhuzamos helyzet, a másiknál meg nincs hely máshogy vezetni, bár talán azt az iparvágányt fel lehetne szedni, mert később is van több...

PR32 (törölt) 2010.06.03. 16:15:32

@belvárosi jampi: zsír. járunk? :)
(TROLL MODE ON)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.06.03. 16:15:45

az összes városban, ahol az elmúlt években villamos/light railt építettek, problémát okoz a villamos. Egyszerűen azért, mert nincsenek hozzászokva, hogy sínek legyenek az úton. És nem csak a kerékpárosoknak probléma ez, hanem az autósoknak is.

Phoenix:
www.azcentral.com/community/phoenix/articles/2010/01/18/20100118metro-crashes.html

Salt Lake City:
www.justicenewsflash.com/2010/05/28/salt-lake-city-train-accident-fatal_201005284496.html

stb.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 16:17:53

@GG81: nem-nem, nem kell felszedni, jó helyen van az ott! de itt pl meg tudták oldani:
www.norc.hu/embed.aspx?id=2c09b4e16054030b23fa8a2ca319685b&ppa=188.9&r=-71&vla=10.6&lz=59&acc=c0a91be4-8965-445d-87eb-20dd0004ac2e
(gumiba vannak ágyazva a sínek)
A sín teljesen jó irányba megy, csak az út nem bírja a forgalmat, így leszakad a sín mellett. ez a gumis megoldás - úgy néz ki - működik.

GG81 2010.06.03. 16:19:58

@PR32: tyűvazze, tood mennyi péz ez! ez a drága és gazdag zuglóban készült, de mi legyen szegény kőbányaiakkal... azoknak marad ez, not enough money.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 16:21:27

@GG81: "azért fizetjük az autóra a súlyadót (teljesítmény mostmár...), akkor elvárhatjuk a jó minőségű utat" :)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 16:29:18

@Johnny336: köszi. Ilyen alapon mit szóljon az, aki mondjuk az Erzsébet királyné útján próbál biciklivel közlekedni?

GG81 2010.06.03. 16:43:20

@PR32: kérdés melyik kerületnek vagy városnak fizeted. amíg a sok vidéki nem jelenkezik be a budapesti lakhelyére, addig a teljesítményadója az baktalórántfagerzsőt fogja gazdagítani és itt meg veri a nyálát a szar utakra pöstön. ez olyan senkié város, mert aki meg befizeti, az meg kevés, mert jóval többen használják és tönkremegy annyiból, azaz folyamatosan szar marad.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 16:46:01

@GG81: mondjuk gondolom azé' pl a Drehernek van pár bejelentett kocsija arrafelé :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.03. 17:17:20

@Johnny336: "Ráadásul ha a benzinben benne van nem csekély útadó is"

Ezt el kellene már felejteni. Nem útadó van a benzinben, hanem jövedéki adó (egy jó ideje már) ami van a cigi és a vodka árában is...

GG81 2010.06.03. 19:22:48

@PR32: mér lennének erre a telephelyre bejelentve... lehet máshol olcsóbbé' megszámítanak x járművet...

GG81 2010.06.03. 19:24:26

@Gery.Greyhound: oké, de a jövadó, meg áfa, béfa megy a nagy kalapba, amiből meg a meghatározott célra kiveszik az útfenntartásra, csak kérdés mennyit vehetnek ki, egyre kevesebbet...

Johnny336 2010.06.03. 20:33:13

@GG81: kivesznek elég sokat onnan, csak nem útfenntartásra.

raven_seldon 2010.06.03. 20:53:25

általában egy bringás vs autós vitában igyekszem a bringások pártját fogni, de basszus ha ott a sín, akkor nem megyek bele, ennyi :) bp-n is vannak sínek, nem kell lapos szögben rámenni és ennyi

huss 2010.06.03. 23:19:57

Nem láttatok még szűk utcát villamos sínnel? Ha párhuzamosan haladsz vele, értsd: mész az úton akkor nem tudsz nem lapos szögben menni rá ha mondjuk ki kell húzódnod. Olvassátok el a cikket: a sín az úton halad, azaz az autókkal és egyéb közlekedési eszközökkel együtt. A Lukács fürdő előtt van ilyen finomság a 17es vonalán, vagy az élessarok alagútjánál. Nyilván nem bicikliznek bénábban ott, mint itt. Max. kevésbé edzettebbek a nagyon szar útviszonyokra:).

GG81 2010.06.04. 07:53:30

@huss: az élessaroknál mi a faxt keresne a bringás a belső sávokban!? akkor nem kersztezi sem lapos szögben, sem merőlegesen!
a lukácsost majd szemrevételezem, de a vili ott is középen halad, a bringásnak meg továbbra is jobbratarts van. ha meg nagyívben kanyarodsz ilyen helyen végezd közvetve vagy nagyon odafigyelve, az autósok is értékelik, ha odafigyelsz, mert tudják nem akarsz alájuk esni és gyilkossá tenni őket.

lehetne sorolni az összes villamossínes kereszteződést, akár a lurdynál, ha kereszteznéd a körútat, borzalom, el kell kerülni lehetőleg, ha ilyen retek városvezetésünk volt/van, akik képtelenek voltak normális utakat fenntartani.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.04. 08:09:11

@GG81: esetleg nézd meg a néhai 30-as, 31-es villamosok vonalát Erzsébeten! :)

Trollember 2010.06.04. 08:32:33

@GG81: Azt hiszem nem volt világos. Vannak hirtelen helyzetek, amikor a kettő közül csak az egyikre van időd:
1. Hátranézel, kúszik-e mögötted autó alapjáraton, vagy modern villamos nemgyorsító-lopakodó-fokozatban (gyk. viszonylag hallhatatlan jármű), és ha nem, visszafordulás nélkül már kell is kerülnöd az akadályt.
2. Beugrassz a sínek közé, a fentiek összes kockázatát vállalva

Az egyéb Trickster Jánosok pedig arra gondoljanak, hogy feleséged/anyád/apád/húgod/öcséd/lányod/fiad is szeretne bicajjal közlekedni és egy nem monti (XC/DH/FR/AM/DJ stb..) vagy BMX nyergében ülnek annak megfelelő trükk tudással. Ennyi erővel kátyúzni se kell, használjon mindenki Nivát.

@Johnny336: Igen ez tényleg jobban hangzik, mint a valóság, köszönöm a reggeli viccet, jól kezdődik a nap :-) Ha egy kicsit elgondolkodsz, rájöhetsz, hogy a parkoló autóból pl. szoktak kiszálni emberek kötülnézés nélkül, szoktak vele elindulni index nélkül. És máris kerülnöd kell. Ilyenkor a sínpár leszűkíti a mozgástered.

Egy szó mint száz, nem szerencsés a kialakítás.

GG81 2010.06.04. 09:20:04

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: hát érdekes hely az is, de van egy csomó párhuzamos utca!

GG81 2010.06.04. 09:28:05

@Trollember: jobban megnézve a képet, a szélső sáv, akár még parkoló is lehet, aztán jön ugye a kerékpársáv a villamossín és még valami.
nem tudom mi a francot kell drámázni egy idegen béna szánalmas perlekedésén.
1. ha parkoló akkor autó úgysem fér el a villamos és közte, csak bringás.
2. ha a bringasávnak kinéző a villamossínnel alkot egy forgalmi sávot, akkor is a bringásnak a jobbratarts ott is.
3. ha a szélső forgalmi sáv, akkor is záróvonallal elválasztott bringasáv van és a villamos között.

ennyi erővel az összes középen villamos sínes úton meg kellene tiltani az egyben balra foldulást bringával és a közvetetett kötelezni! a 2-es vili jászai felé is sínpárok az úton, bécsben, amszterdamban is vannak bőven ilyen helyek, mégsincs ebből sírás, hogy rossz a konstrukció, mert ez csak egy szánalmas amerikás perlekedés!

a rokonok meg nem olyan hüjék, mint az amérikaijak! ;-)

PR32 (törölt) 2010.06.04. 12:59:30

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: de, én már jártam ott, majdhogynem zsákfalu! :D

Trollember 2010.06.04. 13:50:33

@GG81: ha nem akarod érteni, én nem erőltetem.

Ismerősöm halt meg hasonló helyen európában.

GG81 2010.06.04. 14:04:35

@Trollember: részvétem és sajnálom, de attól még nagyon nagy valószínűséggel ő cseszhetett el valamit a körülményekhez képest. mert a körülmények világszerte ilyenek, sínek mennek az utak közepén...

PR32 (törölt) 2010.06.04. 14:14:10

@GG81: Nem azt mondom, hogy a sínek vannak rossz helyen, hanem ha rosszul teszik le, balesetveszélyes. Szerencsére nem pereceltem még síneken, és talán egyre gyakorlottabb vagyok (+továbbra is figyelek). De pl. a barátnőmmel elkerülöm az ilyen helyeket, mert őt nem akarok veszélybe sodorni (elég az a néhány kisforgalmú út is).

Cimbora, menj végig a Mester utcában, a Ferenc körúttól a Haller utcáig, és rájössz, mire gondolok...

Állításod szerint bringázol, és csak a hülye bringásokra haragszol. Most miért csinálod mégis azt, hogy ha valami nem jó, és morgunk érte, _mindig_ a bringás a hülye? Ez nem ama ló másik fele?

GG81 2010.06.04. 15:03:03

@PR32: nem csak állítólag, hanem most is mindjárt tekerek haza.
a párommal én is kerülöm az ilyen necces helyeket, sőt ha kell áttoljuk az ilyeneknél, mert ő nem gyakorlott, nekem meg nem derogál leszállni a lóról.
örülök a barátságos hangnemnek, cim-cim-cimbora! ;-)
szarul letenni is egy dolog, meg tönkremenni hagyni, ez olyan magyar is, de a képen nincs szar állapotban és ha az elhelyezés is jó, akkor nem értem mi lehet a szar. a sín, a villamossín, a nyílt pályán ilyen, hogy van egy hosszanti vályú, amiben el lehet esni, a bénáknak, meg a túlvagányoknak és amerikában ezért perelni lehet.
ismerem azt a szakaszt és mindig lehet úgy menni, hogy lopj magadnak pár plusz fokot a síneken áthajtáskor...
nah, jóhétvégét!

PR32 (törölt) 2010.06.04. 15:08:46

@GG81: barátságos hangnem? jaja, elv max vitázunk, ellenségek pláne nem vagyunk. jó hétvégét, majd vmikor folytatjuk :)
(most én is megváltom péntek du a világot melóhelyen, aztán hétvége)
písz mindenkinek!
(belvárosi jampi: neked nem! :D)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.04. 16:58:19

És mit szóltok Újpesten, a Görgey utcához? :)
(najó, kicsi az esély rá, hogy ott valaki az úttesten biciklizzen amíg nem cserélik ki a macskakövet :)) )
süti beállítások módosítása