Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

39 millió forint benzinpénzt nyertek a biciklisek

2010.05.27. 14:04 - Földes András

A szeszélyes tavaszi időjárás ellenére közel 8200-an vettek részt a Bringázza a munkába kampányban, azaz ennyien tartottak legalább 8 biciklis napot egy hónap alatt. Ez ugyan valamivel kevesebb a tavaly őszi akciót teljesítők számánál, viszont most az időjárás is hidegebb és esősebb volt a kampányidőszakban. A viszontagságok ellenére a tavaszi kampány 2745 új belépővel bővült, akiknek 20 százaléka autóról vagy motorról váltott kerékpárra. 
 
A résztvevők több mint 1 millió 700 ezer kilométert tekertek, vagyis majdnem nyolcszázszor kerülték meg Magyarországot. Ezzel közel 39 millió forintnyi benzinpénzt spóroltak meg, hozzávetőleg 100 ezer kakaós csigának megfelelő, vagyis 35 millió kalóriát égettek el, és 630 tonna szén-dioxid kibocsátásától kímélték meg a légkört. 
 
Az egész országban elterjedt
 
2007 augusztusában hirdette meg a Közlekedési, az Egészségügyi és a Környezetvédelmi tárca a Kerékpáros Magyarország Programot (KMP), amelynek részeként működik a Bringázz a munkába is.
 
2008 tavaszán már nem csak budapesti, hanem az egész ország területére kiterjedő kampány indult. A 2008-as tavaszi kampányban már több mint 6.000-en vettek részt és a visszajelzések szerint kiemelkedően elégedettek is voltak.
 

2008 nyarán a Magyar Kerékpárosklub (MK) megállapodott a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériummal, hogy az MK szervezi a kampányt előreláthatóan 2011 májusáig a LifeCycle európai projekt keretében. 

Címkék: autómentes bringázz a munkába városi biciklizés

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr732035483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PR32 (törölt) 2010.05.27. 16:07:47

Az MK nem akar véletlenül sisak-osztogató kampányt tartani? (biztosan találni valami gyártót, aki hajlandó lenne olcsón felkínálni pár száz sisakot).

Mondjuk a kocsiról/tömegközlekedésről újonnan bringára váltók között? Talán kicsit bátrabbak lennének!

(Tudom-tudom, a sisak nem csodaszer, de azért egy kis biztonságérzetet ad.)

PR32 (törölt) 2010.05.27. 16:13:49

ja, ON: pár száz km-t én is hozzátettem ehhez :)

Tomi Kristály 2010.05.27. 16:27:21

inkább lámpát/villogót kéne osztani, mert úgy látszik a legtöbbször már erre nem marad pénz...

Arilian 2010.05.27. 16:27:32

Pontosabban ennyien jelentkeztek a kampányra.

Ennél nagyságrendekkel többen mentek szerintem.
A rendszerváltás idén látom a legtöbb bringást a szar idő ellenére.

Régen Télen munkába menet soha nem találkoztam biciklissel, most elég gyakran előfordult még hóban is.

Szerintem Javuló tendencia van erősen.

PR32 (törölt) 2010.05.27. 16:30:26

@tszasa: gondoltam erre is ám... talán még olcsóbb lenne. de a sisakban nem merül le az elem :)

Tomi Kristály 2010.05.27. 16:32:22

@Arilian: nyugodtan 10-15%-ot hozzá lehet adni és ez szerintem még eléggé alsó hang...
a mi cégünknél, rajtam kívül még ketten tekernek napi szinten, de senkinek nem volt kedve regisztrálgatni. Az ismerősök között ezzel elég sokan így vannak a napi szinten gurulók közül.

Johnny336 2010.05.27. 16:37:41

A láthatóságot kéne javítani, hogy a gyakorlatlanul közlekedő ne bolyonghasson be kocsi alá. Autót is kivilágítod, ha a látási viszonyok indokolják - bringára ez fokozottan érvényes.

Tomi Kristály 2010.05.27. 16:38:52

@PR32: egy gagyi sisak nem véd csak az ágaktól és hamis biztonságérzetet ad. Arról nem beszélve, hogy elég sokan feltolják a tarkóra, így az egész homlokuk kint van. Sokan nem húzzák meg a szíjakat. Nem kívánom nekik hogy essenek mert így ez sem véd kellő képen. Picit edukálni is kellene az embereket...

szvsz a lámpa jelenleg fontosabb, tapasztalataim szerint legalább 60% közlekedik villogók vagy lámpa nélkül. Attól még, hogy ö látja a másikat, öt még nem fogják észrevenni, az autósok pedig jogosan anyáznak a kivilágítatlan donor jelöltek miatt. Jó dolog a természetes kiválasztódás, de ennyire nem kéne eröltetni.

PR32 (törölt) 2010.05.27. 16:44:57

@tszasa: teljesen igazad van.
csak más a cél. azért írtam a sisakot, hogy többen üljenek bringára (level1).
ha már az illető bringázik, vegyen 2 db villogót 1000 Ft-ért (level2)

ennek a két szintnek nem kellene (nem lenne szabad) elkülönülnie, de a valóság tényleg kb az a 60%, amit írsz.

Madize 2010.05.27. 16:52:25

Én is hozzátettem, viszont sajna nem regisztráltam, következőre majd azt is fogok :)

PR32 (törölt) 2010.05.27. 16:55:35

@Madize: közel 1000 km 2 hónap alatt, pedig nem is írtam be minden napot :)

instantmama 2010.05.27. 17:12:23

A (városi) sisakviselés át nem gondolt propagálása - pláne kötelezővé tétele, de szerencsére ezt itt senki nem akarja - kontraproduktív, mert bizonyítottan sok embert tántorít el a biciklizéstől. Márpedig a városi kerékpározás főleg attól lesz biztonságosabb, hogyha minél többen csinálják egyszerre. Sisakkal vagy anélkül.
Ajánlom tanulmányozásra: cyclechic.blog.hu/tags/szociol%C3%B3gia
Egyébként én is bringával járok, de most nem vettem rész a kampányban (tavaly igen).

terror 2010.05.28. 00:15:07

Milyen csondben vannak a droidok :)

Stock 2010.05.28. 08:19:05

talán először a kerékpározás feltételeit kellene megteremteni (jogsi, biztosítás, rendszám, láthatóság, kerékpárutak..) és utána kellene a kerékpárra ültetéssel foglalkozni..

k_attila78 2010.05.28. 09:48:41

Mikó' jön mán valami lény, hogy bebízonyíccsa hogy kocsiva' köllött vóna munkába járni???

PR32 (törölt) 2010.05.28. 10:35:24

@Stock: igen, először a feltételek kellenek.

kezdetnek talán az autós kollégáknak le kellene szokniuk arról, hogy 3 másodpercnyi előny miatt veszélyeztessenek másokat, felfogniuk, hogy ez egy 2 milliós város, további emberek élnek a 1,5 tonnás dobozon kívül...

Jogsim van, látható vagyok. A rendszámra majdnem írtam neked vmi szépet. :)

GG81 2010.05.28. 11:15:36

@száncsábarbi: hüjeség! a sisaknak igenis kötelező tartozéknak kéne lennie. kontraproduktív?, csak annyira mint óvszer nélkül a riói karneválon kéjturistáskodni!

Stock 2010.05.28. 11:20:39

@PR32: talán a bringásoknak kellene leszokniuk arról, hogy állandóan csak a szácskájuk jár és másokban keresik a hibát, de közben a kultúrált, élhető közlekedésért nem tesznek!
más kezdést nem tudok elképzelni!!

mitől vagy látható? prizmák, lámpák, láthatóságid mind van?
mi az hogy majdnem írtál valami szépet??
érveket írj, ne marhaságot..
a biztosításról megfeledkeztél!

ameddig az általam felsorolt feltételek nem teljesülnek, addig ennek a cikknek a valódi címe, hogy 8200-an veszélyeztettel illegálisan 1,7 millió km-en keresztül, 8 napig több 100 000 közlekedőt!!
ellenőrzött kresztudás nélkül forgalomba engedni embereket? ráadásul egy olyan járművel, ami nem véd és sem a gyalogosokkal sem a gépjárművekel nem összegyeztethető a sebessége?
biztosítás nélkül a forgalomban?
azonosítatlanul a forgalomban?
ez egy 2 milliós város, ahol mások is élnének a drótszamár nélkül és jónéven vennék ha nem veszélyeztetnék őket 2 keréken terrorizáló anarchisták.. :)

GG81 2010.05.28. 11:22:48

@Stock: bamoztam, de amikor kellett autóztam is, bőven teljesítettem a kampányt és azóta is tekerek... a héten 4-ből 3 nap. Az egy nap autós volt, mert kollégákat kellett szállítanom a városban oda-vissza, cuccot cígölni haza.

a lényeg a lényeg, hogy valami bringás rendőrség elkéne már a tetves, magukat kresz fölé képzelő bringások ellen. a bringautakon is olyan állapotok vannak, mint a közutakon az autók közt. simán kielőznek veled szemben és majd megállva beengedni, mert a tirpák fel sem méri mit csinál. csak kerülgeti vakon a gyalogokat, a felfogása szerint csigabringásokat, akik mondjuk betartják a 10-20 km/h órás korlátozásokat, ahol ezt a gyalogos/bringás forgalom meg is követelné. valami azonosíthatóság mindenkép kellene ezekre a nyomorult szabáytalankodókra és/vagy egy erős rendőri jelenlét, aki itt is kiszedi a cikázókat, agresszívoskodókat.
jah és a piros lámpán úgy mennek át, mintha tankkal mennének. körbe sem néz és nem is lassít és vele párhuzamosan zöldre mondjuk a rakpartra menő autós meg anyázhatja... aki utána egy szabályos bringások, akár rajtam éli majd ki az ilyen ökör után tapasztalatait.

nyomorult szabályszegő bringások! tegyétek meg azt a szívességet, hogy befekszetek egy kama3 alá a közeljövőben, mert nekem nincs kedvem miattatok az utakon az autósokkal harcolni, félni tőlük, amiért ti nemegyszer felcsesztétek az agyukat!

Stock 2010.05.28. 11:25:14

@száncsábarbi: "mert bizonyítottan sok embert tántorít el a biciklizéstől."
miért, hogyan? és ha ez tántorítja el akkor mi a gond?

"Márpedig a városi kerékpározás főleg attól lesz biztonságosabb, hogyha minél többen csinálják egyszerre. Sisakkal vagy anélkül."
ezt fejtsd már ki egy picit légyszíves..
miért biztonságosabb sok képzetlen anarchia huszár védőfelszerelés nélkül, mint kevés, képzett-felkészült védőfelszerelésben??

GG81 2010.05.28. 11:25:21

már a gyalogokat is nagyon csesztetik a bunkó bringások!!!
totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/05/25/roberto_agya_a_romain_durrant_el

ezen gondolkozzon el minden kerekező. az autós, a gyalogos... kettő fronton akarnak tényleg harcolni?

Stock 2010.05.28. 11:36:08

@GG81: ámen! ennyi, köszi!
ha minden kerékpáros így állna a témához semmi gond nem lenne itt!!!!
és onnantól lehetne szigorítani az autósok képzését, több engedményt adni a kerekeseknek és pl komolyabban szankcionálni a nem megfelelő oldaltávolságú előzést!

nagyon kéne a bringásokra is odafigyelő szerv!

(nekem személy szerint semmi bajom nem volt a bringásokkal, néhány zöldlámpánál vészfékezésen kívül.. ameddig a bringásfórumokra nem találtam és ott el nem magyarázták, hogy ez így van rendjén és nekik bárkivel szemben bármit szabad, mert ők mentik meg a világot (bruhaha) és mindenki más tömeggyilkos, aki kultúráltan szeretne közlekedni.. és mindeki másnak kurtítani kéne a jogait, lehetőségeit az ő javukra..)

papugaja 2010.05.28. 11:39:47

Tavaly augusztus óta minden nap. Télen is.
Nem nyertem BAM-on semmit, de leszarom.

instantmama 2010.05.28. 13:17:51

@Stock: attól biztonságosabb, hogy tömegben vannak. Kritikus tömeg, érted. Ha a kerékpározás tömegesen elterjed, akkor nagyobb teret foglal a közlekedésben, az utakon, a tömegben tekerni pedig biztonságosabb, mint egyedül, motorizált járművek között. Akkor nincs is szükség külön infrára sem. Hiszen minden út bringaút. De olvasd már el légyszi, amit belinkeltem. Nem véletlenül tettem.

Földes András 2010.05.28. 13:21:26

@errorka: kedves mindenki. a droidokat 1 honapra kiiktattuk, mostantol lehet mar nem csak arrol beszelgetni, h az autosok v a biciklisek a hulyebbek.
kerekagy team

Funkerman 2010.05.28. 13:37:44

Én mindig elfelejtek regelni, pedig ott mentem el mellettük reggelente.

k_attila78 2010.05.28. 13:47:45

SzevaStock-nak meghasalt a gázos elméje rendesen és szerencsére távol áll tőle a gyűlölet és az általánosítgatás...
Na SzevaStock:)

PR32 (törölt) 2010.05.28. 14:10:21

@Stock: ezt Te írtad:
"ezért úútálok bringanácikkal vitázni, mert nem vagytok emberek!" - nos, vita nélkül: elférünk egymás mellett?
(én az vagyok, akinek van lámpája, nem teker át keresztben a piroson, és utálja a kivilágítatlan, részeg bringást)

Stock 2010.05.28. 14:58:43

@k_attila78: Hello! :) "meghasalt"? :)) köszönjük Emese...

Stock 2010.05.28. 15:10:07

@száncsábarbi: " attól biztonságosabb, hogy tömegben vannak. Kritikus tömeg, érted"
nem értem! mmint azt értem, hogy a CM szervezői ezt sokak szájába adták, de ettől ez még mindig nem világos:
"miért biztonságosabb sok képzetlen anarchia huszár védőfelszerelés nélkül, mint kevés, képzett-felkészült védőfelszerelésben??"
ha sokan lesztek, akkor megszűnnek az egymást kerékpárúton szemből leszorítások, a piroson átnyargalások?? ez lenne a csodaszer? :))
akkor az autós közlekedés maga a tökély, mert ott megvan a kritikus tömeg.. ;)

"Akkor nincs is szükség külön infrára sem. Hiszen minden út bringaút"
ez nekem kicsit olyan fenyegetőn hat (de ez lehet szubjektív elismerem!) olyan mintha azt akarnád(tok) ezzel sugallni, hogy majd jól összejövünk sokan éés akkor nem tudtok veük mit csinálni és minden úton azt tehetjük amit akarunk...
akkor a te értelmezésedben most minden út autóút (mert ha a csak a számok számítanak, akkor nagyon úgy fest.. :) ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy mennyire sarkos és buta dolog innen közelíteni!)

elolvastam!
sokkal jobbra számtottam, valami objektív értelmes dologra számítottam, de ez belterjes és üldözési mániás, kissé már nevetséges szerzemény volt (nem személyeskedés)...

Stock 2010.05.28. 15:19:11

@PR32: nem is tagadnám le, hogy én írtam és tartom is, aki szerint neki szabad átmenni a piroson, mert az veszélytelen azt nem tekintem embernek..
hogyne férné(n)k el a normálisakkal!!
ellenben a nem norálisak miatt (és ha objektív vagy ez a túlnyomó többség) szükséges a rendszám, jogsi, és biztosítás, valamint a láthatósági cuccok... ahoz hogy élhető legyen a közlekedés!

PR32 (törölt) 2010.05.28. 15:33:08

@Stock:
1. Jogsim van, használom is - talán pont neked írtam egyszer már.
2. Biztosítás? Örömmel.
3. Láthatóság? 2x3 LED + néhány cm2 fényvisszaverő felület elég? :)
4. Rendszám? No way. Nem az azonosíthatatlanság (hú, de szép szó lett ez :)) miatt, hanem mert nem fizetek érte. Bocs. Mutyilandon ez csak annyit jelentene, hogy lehetőség a lehúzásra. Ha ingyen van, felőlem a kabátomra is festheted, ecsettel.

Stock 2010.05.28. 15:44:39

@PR32: biztos mondtad már, rémlik is de nem emlékszem konkrétan, bocsi.. :)
2: szuper!!
3: pont erre gondoltam, bár egy láthatósági mellény mindent visz, de nem vagyok telhetetlen.. ;)
4: érdekérvényesításben nagyon jók a kerékpáros szervezetek, végre ezen a fronton kéne kardoskodniuk és biztos sikerülne valami olcsó megoldást kitalálni, harcolni!
"kabátomra is festheted, ecsettel"
sorszámozott láthatósági mellény? :)) az olcsó és fényvisszaverés, észelelhetőség szempontjából is tuti..
(tudom-tudom hátizsák.. arra meg lehetne egy szabály (mint a versenysportban) hogy xy méretű, színű és formátumú karaktereket rakass rá ha azt a sorszámozott láthatóságin hordod...)
de felőlem lehetne ingyen is pl a parkolódíjakból, ha már a városvezetésnek állítólag akkora szívügye a fizetőparkolás meg a kerékpár is.. :)

PR32 (törölt) 2010.05.28. 15:56:33

@Stock: a mellénnyel az a baj, h nagyon-nagyon szarul szellőzik nyáron :S

otapi 2010.05.28. 16:01:00

@Stock: Beszarás, miket tudsz kitalálni :) Egyből rabruha kellene, azonosítóval, mi? :)

Ezt a láthatósági mellény mizériát sosem értettem: az aktív lámpa ezerszer láthatóbb, mint a mellény... Meg egyébként is, akkor miért ne hordják a gyalogosok is? Azoknak még lámpájuk sincs! Autóra is el kellene egy-egy jó nagy láthatósági ponyva, a lámpákon kívül azok sem verik vissza a fényt elég jól...

Stock 2010.05.28. 16:24:57

@PR32: biztos jogos! ebben nektek van tapasztalatotok.. ezért is lenne jó ha szakmai szervezetek kezdenének foglalkozni a dologgal, nem államilag találnák ki.
ötlet?

Stock 2010.05.28. 16:32:54

@otapi: "Egyből rabruha kellene, azonosítóval, mi? :)"
erre még nem gondoltam, de most hogy mondod némelyeken el tudnám képzelni.. :)

éjszaka egyértelműen sokkal jobb a lámpa! de, napközben sokkal könnyebben kiszúrható lenne a kerékpáros uv zöldben... kb olyan különbség, mint a nappal is világító autóknál..

félreértés ne essék, ehez már abszolút nem ragaszkodom, csak gyakorló motorosként tudom, hogy főleg a középkorúak (és még sokan mások) nem nagyon észlelik az egy nyomvonalon haladó keskeny járműveket..

GG81 2010.05.28. 19:44:41

@Stock: ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni, ami kapcsolódik ahhoz, amit írtam... egyre inkább közutas állapotok vannak a bicikliutakon! vannak a kezdők, a vérprofik, az öregek és a ráérősök ugyanúgy tolják le egymást, mint az utakon, vagánykodnak, feltartóztatnak, veszélyeztetnek és ahogy egyre többen lesznek, egyre több veszélyhelyzetet is tapasztalhatunk kerékpárosként is... szélesedik a spektrum és már nem csak a pro bringások fognak tekerni, mint régen... ez az egész CM árnyoldala. télen, hóban-fagyban lehet jókat autózni is, amikor a sok félős leteszi inkább a verdát vagy a túl pro-k az árokban landolnak.

a kritikus tömeg meg épp ebből a nagyon vegyes képességű bringásokból áll. ez meg már inkább hasonlítható egy csordához, mintsem egyénenként megfelelő képesítéssel rendelkező jogaikkal és KÖTELEZETTSÉGeikkel tisztában levők. lehetne jönni, hogy az autósok bla-bla, de ott (valamilyen) orvosi vizsgálaton kell teljesíteni, stb...
és az sem elhanyagolható tény, hogy a pro bringások szeretik lenézni ezt a tögymörgő tömeget, szeretik letolni az útról őket, ezáltal csak tömegnek kihasználni őket. hisz az általuk felbaxott autósok így már szabadon tölthetik ki a visszaadás gyönyörét valamelyik másik bringáson..., mert pro barátainknak semmi sem szent, a piroslámpa, a kresz úgy ámblokk és a többi szabályos bringás becsülete sem!!!

a belinkelt erősen angol tanulmányban pedig képesek megmagyarázni és bagatelizálni is a piroson áthajtás jótékony hatását, mert azzal csak a biciklis tesz jót a közlekedésnek, hát az ilyen tanulmányt nem is lehetne komolyan venni.

k_attila78 2010.05.29. 15:45:21

@Stock: komoly csóka vagy rámész az ilyen elírásokra... szép életed lehet:)

Perillustris 2010.05.31. 10:34:36

www.youtube.com/watch?v=eh7VGu52MBg

Újra megmutathatja erejét a kerékpáros közösség, hiszen egy jó cél érdekében ismét mozdulni lehet, sőt, érdemes.

Az Facebook oldalán elindult pályázat lényege, hogy a nyertest egy évig alkalmazhatja a nevezett szervezet - jelen esetben a Magyar Kerékpárosklub - a célból(sic!), hogy azt sikeresebbé tegye.

Fontos, hogy "lájkoljátok" a Facebook oldalán: www.facebook.com/vodafonefelelossegvallalas?v=wall&story_fbid=129524147059161&ref=mf

Mind a Felelősségvállalás csoportra, mind Kornél páyázatára külön kell szavazni, csak úgy érvényes.

Kornél blogja: bringasangyal.blogspot.com/

ex-dr. vuk 2010.06.03. 15:52:39

@Stock:
1. jogsi? nem attol lesz betartva a kresz, hogy jogsi van. ezen kivul a becsi egyezmeny sem engedi meg.
2. Biztositas.. Aki MK tag annak alapbol van. De amugy ennyi erovel a gyalogosnak is legyen kotelezo,kart o is tud okozni..
3. rendszam? jo lenne a bringalopasok miatt.. de szerintem tul sok adminisztracioval jarna, tobb lenne a macera mint az elony.
4. lathatosag, az en bringamon elol halogen, hatul kondenzatoros ledes lampa, mindketto vakitoan eros. 3W agydinamoval meghajtva... ennel nem kell tobb. a melleny felesleges varosban, szerintem. fenyvisszavero csikot szoktam tenni a bal karomra (mostmar a jobbra - London ;)), hogy az iranyjelzes latsszon eccaka is.

Egyebkent a kerekparozas nepszerusitesehez elsosorban az kellene,hogy ne az legyen, hogy szabalyosan tekerve atlag 5 percenkent hoznak eletveszelyes helyzetbe olyanok,akiknek elvileg van jogsijuk...
Sokan csak azert nem tekernek,mert "hulye vagy?? nem untam meg az eletemet!".. nyomos erv, es elsosorban az 1 tonnaval randalirozok tehetnek rola.
süti beállítások módosítása