Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Hétfőn biciklivel közlekedj!

2010.04.21. 17:21 - lumina

A Critical Mass a szombat délutáni felvonuláson kívül egy másik akciót is szervez, ennek lényege, hogy minél több embert szeretnének meggyőzni, hétfőn (április 26.) biciklivel közlekedjen. Olyan városképre számítanak, amiért évek óta küzdenek.

A holland nagykövet nyílt levélben támogatja az akciót. Robert Milders azt írja, hogy a budapesti közlekedés terei, ha nehézkesen is, de befogadóbbá válnak a biciklistákkal szemben, és hogy a Critical Mass szervezői mögé tízezrek sorakoztak fel.

Címkék: budapest critical mass

281 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr521940452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Stock 2010.04.22. 16:11:28

@vuk_: az a probléma, hogy benyalod azokat a sablon szövegeket, amiket itt olvasol!
Pesten nagyon ritka az olyan dugó, amikor lassabban halad a forgalom egy átlag kerékpárosnál..!!
az meg hogy kinek szükséges az autó magyon relatív... és tényleg jó lenne értelmesen felhívni az emberek figyelmét az alternatív közlekedésre.....
de mindezt kultúráltan és nem csak a kerékpárra kihegyezve ÉS LEGFŐKÉPP NEM AGRESSZÍVEN A GAZDASÁGOT ÉS A DOLGOZÓ EMBEREKET SZOPATVA!
főleg cél nélkül...
mert mi a célja?????????

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:11:32

@joskafiser: tehat szerinted mindossze 2% az, aki nem szallit semmit/senkit, nem nagy tavolsagokat tesz meg, es meg tudna oldani auto nelkul is, de nem teszi. Hat.. ez is egy velemeny. De eleg valoszinu, hogy nem igaz. Tobbnyire inkabb kifogasok vannak, akarat meg nincs. Sokan csak azert hivjak "munkaeszkoz"-nek, mert azzal jarnak dolgozni 5km-re :) ahah. Hat tenyleg.

Akar fel orara is megallitjak a forgalmat? Tyuha. Hasonlitsd mar ossze ezt az evente (osszesen) 1 oras blokkot azzal a mindennapos 5-15km/h-s araszolassal, ami akar 30-50 is lehetne kevesebb autoval. Szerinted melyik a rosszabb?..

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:13:27

@Stock: nem cel nelkul. Fentebb irtam a celt: eszrevenni, hogy VAN alternativa.
Nyilvan relativ, hogy ki teheti meg. Ez egyentol fugg. Pont ez a baj: sok a segghez nott auto :)
Budapest kozlekedese amugyis rohadt torekeny, ami megintcsak az autok szama miatt van. 1-2 baleset barhol es a fel varos bedugul. Szomoru.

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:14:41

@Stock: Ha valaki eszre akarja magat vetetni az egy kis sikatorba megy el hummogni, vagy a foterre ordibalni? Szerinted?
Persze nem a szopatas a cel, az csak mellektermek.

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:15:40

Ja, es a szabad helyvaltoztatashoz valo jogot senki ne keverje ossze a szabad autokazasi joggal... Semmi kozuk egymashoz :) (plane hogy ez utobbi nem letezik, az elobbi sem teljesen)

k_attila78 2010.04.22. 16:15:50

@Stock: milyen gazdasági jelzőszám van a cm gazdaságra gyakorolt hatásáról?:) CM/GDP% :)))))

joskafiser 2010.04.22. 16:16:39

@k_attila78: hm, hat ahhoz kepest h 32 eves vagy :-)))

segitek meg1x (de utoljara, mivel latom h folosleges):

-orokol lakast, de azt el lehet adni. emiatt nem KELL KENYSZERBOL a koruton lakni.

-van beteg nagyi akit apolni kell, de emiatt nem KELL KENYSZERBOL a koruton lakni, ill. ezen emberek szama akik ezt teszik ugy 1 es 10 kozt talalhato nagysagrendileg (mar ha erted, h ez mit jelent)

-3 muszakban a melos dolgozik a gyarban. amiatt nem KELL KENYSZERBOL a koruton.

ezeket mar leirtam fentebb. de ugylatom nem erted vmelyik reszet. uj erv van-e amellett h KENYSZERBOL LAKNAK tomegek a koruton?

k_attila78 2010.04.22. 16:18:11

@joskafiser: ok mi legyen a körúti lakásokkal?

Stock 2010.04.22. 16:19:05

@Mayhem: én az az eset vagyok, akinek sok helyre kell mennie időre, sokszor olyan helyekre, ahol nincs tömeg közlekedés, nem engedhetem meg magamnak a slampos megjelenést és se időm, se lehetőségem fürdeni közben, sokszor van nálam nagy érték..
de ezenfelül BKV-zom és sokat sétálok is ha tehetem...

éppen fair lenne, de nem lassabb a kényelem, sőt.. innentől meg veszett fejsze nyele! :)

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:19:26

@k_attila78: le kell dozerolni, es 2x3 savval kiszelesiteni az utat, hogy ne legyen dugo :D

k_attila78 2010.04.22. 16:19:33

@joskafiser: én a te álmodat szeretném megvalósítani mit csináljunk lövöldözzünk holnap biciklisekre?:)

Stock 2010.04.22. 16:21:05

@vuk_: "Akar fel orara is megallitjak a forgalmat? Tyuha. Hasonlitsd mar ossze ezt az evente (osszesen) 1 oras blokkot azzal a mindennapos 5-15km/h-s araszolassal"

erre kérnék példát, hogy hol van ilyen..

joskafiser 2010.04.22. 16:21:36

@vuk_: mondd meg, hogy miert valoszinubb a te 50%od, mint az en 2%om?

komolyan erdekel. tudsz-e ertelmes erveket, tenyeket, statisztikakat felsorakoztatni moge. es keszseggel elhiszem.

"szabad helyvaltoztatashoz valo jogot senki ne keverje ossze a szabad autokazasi joggal... Semmi kozuk egymashoz :) (plane hogy ez utobbi nem letezik,"

mikoris autoval valtoztatom a helyem mert muszaj azzal valtoztatnom, akkor bizony a ketto ugyanaz. es a jogsertes a CM rendorsegre NEM BEJELENTETT felvonulasa miatt fenn all.

be kellene jelenteni az egeszet, es akkor egy huszaros vagassal be lehetne fogni mindenki szajat. egyseru, nagyszer megoldas lenne.

nade ez nem tortenik meg. miert is??

Mayhem 2010.04.22. 16:21:41

@Stock: :-) Átugratsz a dugón?

k_attila78 2010.04.22. 16:22:40

@vuk_: gyere és segítsünk stocknak meg józsinak hogy jó legyen a város:) szerintem is jó 5let a dózerolás...
Azok a rohadt körúti lakosok nem is érdemelnek mást csak gázt a pofájukba, szemetek:))))

Stock 2010.04.22. 16:24:14

@vuk_: "nem cel nelkul. Fentebb irtam a celt: eszrevenni, hogy VAN alternativa"

és ezt miért nem lehet a normafánál, királyréten, káposztásmegyeren, a szigeten, bárhol megtenni békében?????
miért kell agresszívan téríteni, mint a keresztes háborúkban?
"ha nem tértek át, akkor szopatunk titeket.."
jelenleg ez az egyetlen üzenet..

ez nem vezet előre, csak indulatokhoz!!!!

beked 2010.04.22. 16:24:24

Megkérdezném a sok alternatív üzemanyagé a jövő emberkétől, hogy most hányan közlekednek ilyennel és mikor tervezik a megvételét, átalakítását autójuknak vagy tudják-e mikor lesz használható és elfogadható kibocsátású alternatíva.
Én nagyon remélem, hogy hamar és nem csak a mostani pr-zöld jármüvek jelennek meg a jövőben, de az a jövő. Ami most van az egy majd minden nagyobb városra jellemző probléma. A probléma pedig nagyon sokrétű (közlekedési idő megnövekedése, levegőszennyezés, zajterhelés, környezetszennyezés egészségkársítás, közösségi terek visszaszorulása) Mig pl. Németország városaibban komoly összegeket és szakgárdát vonnak be a kerékpározás elterjesztésébe és a váltás még igy is lassan indult meg (de megindult és ennek ott nagyon örülnek). Berlinben (?) egy halálos baleset elég volt ahhoz, hogy pár hét alatt minden szükséges helyen felfessék kerékpáros felállósávot addig nálunk ha építenek is kerékpárutat, szellembringák tucatjai és szakértőket tartalmaző civil szervezetek folyamatos tiltakozása ellenére is olyan lesz ami magába kódolja a baleseteket. Ennek ellenére, részben a külföldi jó példa megértése és figyelése (nevezzük valójában: divat), de leginkább pont a CM és Kerékpárosklubb VBB és más bringás szervezetek, nagyobbrészt ingyenmunkája az, ami nálunk is komoly számban megnövelte a bringával közlekedők arányát. Lehet a bringásokat utálni, azért ahogy közlekednek, de arról pont nem az aktívisták tehetnek. Mind a CM honlapján, mind a Kerékpárosklubb akcióiból látszik, hogy ha van is kilengés a vélemények között az mégis a szabályos és biztonságos, a másikra is figyelő közlekedés terjesztését célozza.

Az, hogy a felvonulás lakók és közlekedők szombatját nehezíti meg, teszi tönkre sajnálatos dolog. De egyrészt minden joguk megvan rá, hogy érdekikért kiáljanak, és az emberek, a döntéshozok figyelmét felhívják a problémákra, másrészt mint eme fajta csoportosulást és együvé tartozás kifejezését szeretőknek is megvan minden joga, hogy ezt egy évben egyszer kifejezzék. Ahogy megvolt adva a lehetőség a tüntetőknek, a melegeknek, a krisnásoknak és meg lesz adva (remélhetőleg) a jövőben is. Hozzátenném, hogy a CM talán az egyetlen rendezvény, amely foglalkozik azzal mi van a nem demonstrálókkal és "hogyan kerüld el a CM-et javaslattal, valamint a rendőri biztosítás mellett komoly szervezői létszámmal igyekszik a tőle telhető módon a "károkat" minimalizálni. Ez szerintem értékelendő dolog. Szerintem baromi nagy önzőség azt hangosztatni, hogy megbénítják a várost mert nem jutok el a megszokott módon oda egy évben egyser, ahova eddig eljutottam, amikor elóre lehet tudni róla, lehet tudni mikor merre mennek és el lehet kerülni, fel lehet rá készülni. Inkább örülni kéne neki, mert az egyik legjobb példa arra, hogy ha városvezetők nem is kivánnak érdemi munkát végezni, lelkes és aktív civilek kitartó munkával, ha lassabban is, de képes eredményt elérni.

k_attila78 2010.04.22. 16:26:07

@joskafiser: hahó mi legyen a körúti lakásokkal ah mindenki kiköltözik a javaslatotokra?:)

Stock 2010.04.22. 16:26:54

@vuk_: "Ha valaki eszre akarja magat vetetni az egy kis sikatorba megy el hummogni, vagy a foterre ordibalni? Szerinted?
Persze nem a szopatas a cel, az csak mellektermek."
ha tényleg sokan vannak, akkor bárhol észrevennék őket, főleg mert országos média vízhangaj van...
ennek jelenleg csak az elmebeteg kürti önkielégülése a célja!!
a sok hülye meg megy, metrt buli, de amúgy be nem megy kerékpárral a városba(sok ilyet ismerek!).....

otapi 2010.04.22. 16:27:05

@joskafiser: Nem értelek, a most szombati CM be van jelentve, láthatsz is majd jónéhány rendőrt a környéken. Szóval, a huszáros vágás megvan, már csak mindenkinek be kellene fogni a száját :)

Olyan nincs, hogy "szabad helyváltoztatáshoz való jog", maximum személyi szabadság, annak meg aztán semmi köze a közlekedési formához...

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:28:13

@joskafiser: a pesti giga-CM be van jelentve, es raadasul szombaton van.
A mai CM pedig egy sima kerekparozas a varosban (sokadmagunkkal). Azt miert kellene bejelenteni? Ennyi erovel az autosok is jelentsek be, hogy nagy tomegben fognak autozni a varosban, megbenitva ezzel a varost, raadasul minden nap :D

Max ha atmennek a piroson azokat lehetne buntetni, de ez amugyis mindennapos autosnal kerekparosnal egyarant.

Húzzunk bele! 2010.04.22. 16:28:27

@Stock: Itt félreértés van, a gazdaság akkor növekszik, pl ha dugó van, mert akkor többlet benzin megy el! Dolgozó embereket "szopatni" csak saját magukat szívatják meg, mikor autóval mennek be a dugóba!
Kerékpáros átlag sebessége függ, hogy mennyire tekeri, de a dugóhoz képest mindenképp gyorsabb!

Jah és mindig belegondolok, hogy én elsuhanok mellettük, ők ott maradnak a dugóban, nos én agy görcsöt kapnék ettől!

Stock 2010.04.22. 16:28:28

@vuk_: "Ja, es a szabad helyvaltoztatashoz valo jogot senki ne keverje ossze a szabad autokazasi joggal... Semmi kozuk egymashoz :) (plane hogy ez utobbi nem letezik, az elobbi sem teljesen)"
ebbe az előbbi sem teljesenbe menjünk már bel egy kicsit, mert ez valami bringanáci alapelva, ahogy kiveszem...

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:29:26

@Stock: nem tudom, hogy miert fogtok mindent egy emberre, CM az egesz vilagon mindenutt van, es szinte biztos vagyok benne, hogy nem ugyanaz szervezi mindet :)

Stock 2010.04.22. 16:30:39

@k_attila78: "ok mi legyen a körúti lakásokkal?"
mi lenne velük?!?!?!?!?!?!
az lesz velük, ami most is van: azok élnek bennük, akiknek fontos a belvárosi lét kényelme...

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:31:37

@Stock: nem mehetsz barhova, ahova akarsz.
Peldaul masok maganteruletet tiszteletben kell tartanod. Kozteruleteken is lezart reszeket (pl. rendorseg altal ideiglenesen, bunugyi helyszin, veszelyes teruletek, termeszetvedelmi teruletek bizonyos reszei, stb) nem latogathatsz.
Nem ertem, hogy ebben mi kulonleges van. Es plane mi a naci benne :D
Ahogyamondastarja: az öklöm szabadsaga a masik ember orra hegyeig tart.

otapi 2010.04.22. 16:31:49

@Stock: ne legyél már buta, nem lenne semmi média visszhangja, ha egy sötét sikátorban vagy a préri közepén lenne a rendezvény. Példának okáért ugyanazon a napon lesz bringásrendezvény a Tisza-tónál, arról valószínű sokkal kevesebben tudnak, és éppen ezért.

joskafiser 2010.04.22. 16:33:27

@otapi: ha be van jelentve, es emiatt le is lesz zarva a forgalom tobbi resze elol az uttest, akkor oke. innentol kezdve mindenki bekussolhat amiatt h ottvannak a kerkparosok. azt halkan fu alatt lehet kerdezgetni hogy erre miert PONT AKKOR es miert OTT van szukseg, meg miert jopofasag sokezer dolgozo ember eletet megkeseriteni, de ez mar akkor maganugy.

1-2 eve (pontosan nem emlekszem melyik even) a bejelentes nem tortent meg. ott es akkor joggal mondta minden mas kozlekedo, hogy a k anyjat azoknak akiknek.

ilyen nagyszeru dolog ez a jog :-) egy tollvonassal elintez minden serelmet. tegyuk ossze a kezunket barataim, h jogallamban elunk ;-)

Stock 2010.04.22. 16:34:01

@Mayhem: hol van dugó, de komolyan?! :)
nekem mindig gyorsabb, ahol járok..
esetleg a csúcsban nem vagyok versenyképes a metró vonalán.. de az elég ritka és szerencsés eset, hogy valakinek nem kell átszállnia..

k_attila78 2010.04.22. 16:36:54

@Stock: vagy aki olyan idős hogy már nem tud elköltözni... illetve bocs idős emberek nincsenek ebben remélem megerősítesz:)

Stock 2010.04.22. 16:38:58

@Húzzunk bele!: "Itt félreértés van, a gazdaság akkor növekszik, pl ha dugó van, mert akkor többlet benzin megy el!"
közgazdaságtan mond valamit?? :-DD
segítek, lassan írom:
szted akkor pörög jobban a gazdaság, hogyha sok benzint égetnek el helyben, vagyis nő a mol bevétele egy picivel, vagy ha az a sok-sok ember szorgos hangya módjára dolgozik, keresi, majd költi a pénzt....?!

Stock 2010.04.22. 16:41:17

@vuk_: " nem mehetsz barhova, ahova akarsz.
Peldaul masok maganteruletet tiszteletben kell tartanod. "
:-DD ilyenkor kezdem érezni, hogy mennyire meddő vita..

Stock 2010.04.22. 16:42:40

@otapi: ahol legalább ezer ember megjelenik demonstratív jelleggel, esetleg még mondanivalója is van az bekerül minden sajtótermékbe!

otapi 2010.04.22. 16:42:41

@joskafiser: Valszeg az öszi CM-ekre gondolsz, azok nincsenek bejelentve, ellenben az a cél, hogy a Kresz-t betartva menjen a menet. (Más kérdés hogy kb. annyira sikerül betartani a Kreszt, mint általában az autósoknak)
Azon viszont jóval kevesebben is vennek részt mint a tavaszin, és nem is okoz nagyobb dugót, mint egy átlagos balesettel terhelt péntek délutáni csúcsforgalom.

Stock 2010.04.22. 16:48:18

@k_attila78: biztos van néhány ilyen.. ott élt egész életében, emocionálisan kötődik a helyhez(neki sem kényszer, hogy ott éljen, csak saját akarat, mert vehetne a lakásából egy külvárosit, vagy idősekotthonába szóló szerződést, de ő ott akar élni).. lehet hogy zavarja a zaj...
és?!
emlékszel még honnan indultunk??
valaki azt mondta, hogy mindenkire rákényszerítené, hogy néhány évig ott éljen, neveljen gyereket...
miért?? mert ő ott akar élni a számtalan előnye miatt, de nem képes elfogadni a vele járó nyilvánvaló, kiszámítható hátrányait??????

joskafiser 2010.04.22. 16:49:03

@otapi: az elso mondatod utan abba kellett volna hayni a komment irast :-) a tobbi mondat durva csusztatas

nade legalabb tudom, h osszel jogtalan, most meg jogos a forgalomkorlatozas.
szombaton palvolgyi barlangba keszulodunk csaladostul KOCSOGPARASZT modon AUTOVAL. bar mentsegemre legyen mondva, h azt a 30 kilometert ami tolunk a barlang, nem tudna letekerni a 10 honapos gyerekem. szal csak ezert. arrafele is karikazik majd ez a parezer ember v csak pesten?

Stock 2010.04.22. 16:53:45

@otapi: "Valszeg az öszi CM-ekre gondolsz, azok nincsenek bejelentve, ellenben az a cél, hogy a Kresz-t betartva menjen a menet. (Más kérdés hogy kb. annyira sikerül betartani a Kreszt, mint általában az autósoknak)
Azon viszont jóval kevesebben is vennek részt mint a tavaszin, és nem is okoz nagyobb dugót, mint egy átlagos balesettel terhelt péntek délutáni csúcsforgalom."
bruhaha-muhaha..

magyarul nemcsak agresszív , ellehetetlenítő, és céltalan, hanem illegális és szánt szándékkal szabálysértő az őszi megmozdulás, ugye jól értem???????????????

mert azt azért még egy hajtáspajtás is felfoghatja, hogy ez nem fog menni, meg a korábbi években sem ment....

az autósok szabálysértéseihez meg ne hasonlítsunk már egy átlagos napot sem, nemhogy a csürhe nekiindulását 20 sorban kacsázva, úton-járdán-piroson-gyalogoson-autó fényezésen át.....

ex-dr. vuk 2010.04.22. 16:59:11

@Stock: En meg nem ertem miert kialtottal bringanacizmust, amikor ez tok nyilvanvalo volt eddigis, hogy nem mehetsz barhova, ahova akarsz.

ex-dr. vuk 2010.04.22. 17:00:10

@Stock:
"az a cél, hogy a Kresz-t betartva menjen a menet" erre te: "szánt szándékkal szabálysértő az őszi megmozdulás, ugye jól értem?"

Te erted amit olvasol?

Stock 2010.04.22. 17:09:18

@vuk_: te csak játszod a hülyét, ugye?? nyugtass meg. na fuss neki mégegyszer! ;)
amúgy eddig prédikáltál a pesti helyzetről szegediként, csak amikor akonkrét dugókra kérdeztem, ami részetekről minden érvelés alfája és omegája, akkor valahogy nem jött válasz.. :))

ex-dr. vuk 2010.04.22. 17:13:36

@Stock: tovabbra sem ertem mibol jott le, hogy szandekosan szabalytalan.
Dugok: attol, hogy szegedi vagyok jartam mar pesten :) Szegeden ugyanazok a gondok vannak, csak kicsiben (vagyis kisebb teruleten van dugo).
Mondjuk szegeden belvarosban dugo nelkul is gyorsabb vagyok bringaval, mint kocsival...

Stock 2010.04.22. 17:19:34

@vuk_: abból jött le (egyrészt előre látható, de maradjunk a tényeknél), hogy az elmúlt években már megpróbálták mindezt abszolúte sikertelenül, káoszt és anarchiát okozva..
és ők a korábbi évek tapasztalatain felbuzdulva megpróbálják újra, nem rossz indulatból, nem a szopatás kedvéért.... ááá nem!

én nem tudom, hogy mi van szegeden, mert bár ott születtem, de nem ismerem, ezért nem is foglalok állást, ellenben azt tapasztalatból mondom, hogy pesten NINCS DUGÓ!

Mayhem 2010.04.22. 17:23:06

@Stock: Ha te vagy budapesti Schumacher akkor meg mit nyivákolsz folyton, hogy biciklisták így-úgy amúgy zavarnak?
Nekem reggel és meló után a Ferencváros - Óbuda szakasz (14 km) között 5-6 perc különbség ha van biciklivel vagy autóval vagy BKV-val. Ezek közül egyedül autóval lehet dugót beszopni, de akkor csak ülsz a fotelban és hallgatod a zenét. A BKV ha tömeg van, akkor kényelmetlen lehet, de lehet menet közben olvasni, meg zenét hallgatni. Kerékpáron meg lehet ellenszél, vagy szimplán szívom amit az autósok felokádnak magukból, viszont cserében annyit zabálhatok, amennyi belémfér és még az erőnléti szintem is nő (harc az öregedés ellen :-) ), plusz ezen a napon legalább én nem mocskoltam tele a levegőt. Szóval, mindegyiknek megvan a maga előnye-hátránya, nem értem, hogy miért pécézted ki magadnak a kerékpáros közlekedést mumusnak?

ági anyu 2010.04.22. 17:45:00

@Stock: Valamit félreértettél - nem élek ott ... és nagyon sokan nem az előnyei miatt élnek ott, hanem mert az ingatlanok egy része eladhatatlan.
De mondok mást - ezt már többször leírtam.
Mikor kitiltották a nagyteherautókat a belváros bizonyos területeiről, plusz úthasználati díjat kezdtek kérni, a híradóban egy jóember szólalt fel a teherfuvarozók nevében, hogy hogy képzelik, hogy élhetőbb környezetet akarnak ... stb. Néhány nappal később a külsőkörút kapcsán egy riport volt a tiltakozó ott élőkkel. Az egyik transzparens mögött, mit tesz isten ugyanez a figura állt. Érdekes, hogy, mikor a saját élhető környezetéről volt sz, már messze nem mutatott akkora rugalmasságot.
Egyébként tudod mit, egyetértek ... minden területnek vannak előnyei és hátrányai. A külvárosnak és az agglomerációnak is. Ha itt élünk (én is) ideje tudomásul venni, hogy esetleg nem vagy csak nagon korlátozott mértékben vehetjük majd igénybe a belváros útjait, mert a többi közlekedő ugyanolyan joggal követel magának teret, mint mi. Ha Rogán lesz a főpolgármester, nagyon gyorsan eljön ez az idő

Stock 2010.04.22. 20:22:34

@Mayhem: miért ironizálsz, mi fáj, hogy igazam van?? :)
nem pécéztem ki és nem is mumusom.. a kerékpárosok állnak harcban az egész világgal... ők próbálnak mindenkit elleheteleníteni..

Stock 2010.04.22. 20:27:08

@ági anyu: a harcias kirohanásodat értettem félre.. :)
"mert a többi közlekedő ugyanolyan joggal követel magának teret, mint mi"
az alapelvvel egyetértek, ellenben ha ezt a kerekesekre érted, akkor nem, ugyanis szezonális és kevesen vannak..
Rogán egy balek, már szisztematikusan rombolja a belvárost is, az kéne még hogy a városra is rátegye a kezét..

EsGé 2010.04.22. 22:10:54

@Stock: Te meg egy sötét gyökér vagy. Mindenki közlekedhet, csak a biciklis nem. Gratulálok agyhalottkám. Rogán meg nagyon jó polgármester, nem belvárosrombolás, hanem forgalomcsillapítás, amit csinál. Én itt élek és igenis pozitív dolog az, hogy nem jön be rengeg autó a belvárosba, csak az, akinek ott van dolga.
Off: nincs itt egy moderátor, aki kidobja a trollokat?

semmiho 2010.04.22. 22:30:05

Csodálom végtelennek tűnő türelmeteket, mennyit tud e kedves társaság nem kis demagógiával "vitázni" egészen triviális dolgokon. Nyilván felesleges bárkinek is kifejteni azt, hogy adott egy általános közlekedési kultúra széles e kis hazánkban, ezt reprezentálja gyalogos, kerékpáros, motoros és autós. Részemről csak annyit írok és ismételten, hogy legyünk előzékenyek, s nem kevés türelemmel és megértéssel egymás iránt, mert ha nem így teszünk, marad ilyen ez a bizonyos sokatszidott, vagy - ne ajd' isten - lehet akár rosszabb. Ezt meg nem akarjuk.
Ugye? ;-)

igazi hős 2010.04.22. 22:51:51

@Stock: Rendben bővítsd a listát tetszőleges elemekkel, akkor eléred a 20%-ot? Mármint akinek a lustaságon kívüli oka van az autózásra? Egyébként az odamegy ahol nincs BKV elég öngól: mit keres a belvárosban? Kivéve az ott lakókat, de épp most magyaráztátok meg, hogy ott nincs értelme lakni :-)))

otapi 2010.04.22. 22:55:52

@joskafiser: @Stock: Ti nagyon félreértettetek valamit. Milyen fogalomkorlátozásról beszéltek az őszi CM kapcsán? Simán csak _jóval_ több közlekedő volt az utakon, mint máskor.
Szóval, szerintetek az is jogsértő, amikor beáll a dugó a sok autó miatt?

otapi 2010.04.22. 23:01:36

@joskafiser: "szombaton palvolgyi barlangba keszulodunk csaladostul KOCSOGPARASZT modon AUTOVAL. bar mentsegemre legyen mondva, h azt a 30 kilometert ami tolunk a barlang, nem tudna letekerni a 10 honapos gyerekem."

Mi a bajod egyébként, miért vagy ennyire frusztrált? A kocsi pl. pont a fentiekre a legjobb, de itt a téma a munkábajárós ingázás egy szendviccsel és notebookkal.

igazi hős 2010.04.22. 23:06:48

@Stock: Ma speciel délután 5-kor nem lehetett Budáról Pestre jutni (Árpád hídtól délre): Margit híd nincs (csak bringásnak), Erzsébet híd Tabánig állt, Petőfi hídnál a Schönherzen túl ért a dugó (persze mindkét irányba beragadnak a kereszteződésbe a birkák), a Lágymányosira fel tudtam volna menni, ha tisztelt autóstársak nem tolakodásra használják a kanyarodósávot és 100 méter tartott 3 lámpaváltásnyit. Utána a Könyves Kálmánon végig dugó, persze ezren tolakodnak, hátha még nagyobb lesz. Ritkán autózom, de nem hiszem, hogy máskor sokkal jobb a helyzet, köszönhetően az autósok számának és a magatartásának.

k_attila78 2010.04.23. 08:12:34

@igazi hős: és ez minden nap így van stock pl. ezt szereti, szerinte ez a jövő:)

GG81 2010.04.23. 08:15:13

@Mayhem: csak a kényelem ugyanmár... ezt te csak hiszed. a munkahelyemre bkvval átlag 1 óra, biciklivel 45 perc (kényelmes tempóban), autóval fél óra! haza az autó változik 45 percre..., de közben felveszem az asszonyt is kis kitérővel.
minnél több program szerveződik a városban, minél tovább tart, még tovább nő az autó előnye, kieső kerület, estig tartó pl. meccsnézés... nah, akkor a bkv másfél óra is lehet, meg átszállások, amiket elcseszett menetrendekkel 10-20 perces várakozások tarkítanak. kösz, kösz nem. ami időt meg megspórolsz, azt mind az élet más fontosabb dolgaira töltheted, a nap 24 óra és gyorsan telnek az évek... tehát ez a dugóban állás dolog false, nem mindenki áll vagy lassan halad a dugóban!
bringát meg lelakatolni a városban csak úgy... a melóhelyen biztonságos, ha csak beugrasz valamiért még talán ok, egy kiülős helyen is szem előtt lehet, tehát nem is mindig kocsi... világítás, 2 "körös" fék van rajta, prizmák tehát az este sem gond, nem úgy mint jónéhány futárdonorfixitekerő szuicid zsákutcánál... ;-)

Stock 2010.04.23. 09:05:45

@EsGé: tanulj már meg olvasni, vagy szöveget értelmzni, könyörgöm.. :))

Stock 2010.04.23. 09:12:34

@igazi hős: annyira suta, ahogy próbálod bután félreérteni az általam írottakat.. :)))))
annyira gáz, hogy nem láttok, vagy nem akartok tovább látni a saját beszűkült kicsi életviteleknél és közbe köpködtök.....

mivel kéne közlekedniük BKV-val?? most is túlzsúfolt, ami már kizáró tényező hogy felvegye az autósok akárhányad részét, de emellé még drága, koszos és nem biztonságos, és a legtöbb esetben lassabb, mint az autó!!

"Egyébként az odamegy ahol nincs BKV elég öngól: mit keres a belvárosban?"
mivaan?? :)

idézd már, hogy mikor mondtam én ilyet, hogy nincs értelme ott lakni!

Stock 2010.04.23. 09:15:33

@otapi: szervezetten történik mindez? szánt szándékkal ellehetelenítő módon?!
szabálytalanul közlekedve??

kit akarunk hülyének nézni, miért beszélünk egyértelmű dolgokról, úgy mintha nem is léteznének..?!

Stock 2010.04.23. 09:18:31

@otapi: "A kocsi pl. pont a fentiekre a legjobb, de itt a téma a munkábajárós ingázás egy szendviccsel és notebookkal."
... a szomszéd kerületből pest sík részén, fiatalon, jó időben, bizonyos fürdési feltételek, avagy igénytelenség esetén, fix helyű irodai munka esetén......
erre lehet alkalmas a kerékpár, másra nem!

örülök, hogy végre te is kimondtad..

F173 2010.04.23. 09:18:34

@joskafiser: Bármennyire furcsa a CM ne állítja meg a forgalmat, sőt jelentősen javítja azt! Azokon az utakon, ahol eddig 1-2 ezer autós közlekedett a CM alatt több tízezer ember közlekedik!
Az elferdített autós logikával persze a közlekedést csak az autó jelentheti, de pont ezen akar változtatni a CM! Megmutatja, hogy ugyanazon az infrastruktúrán sokkal több ember, egészségesebben és káros anyag kibocsátás nélkül is tud közlekedni!

GG81 2010.04.23. 09:19:16

@vuk_: már megint ez a pirosozás, ez is unalmas. egy autó, ha átmegy a piroson a köztéri kamera felveszi, eljárás indul az üzembentartó ellen, ojjektív felelőség. de, ha a kis csíra sötétzöld átteker rajta, akkor mi lesz, nem lehet midegyik mellé robogós rendőrt állítani! ha képtelenek leszállni a cangáról és áttolni a mrgthídon, akkor pont egy piroslámpát tartanának be... ugyanmár. viseljetek rendszámot a bicajon is, vagy ha bicajoztok is tartsátok be a kreszt ahogy én is teszem 2keréken és akkor az autósok is még jobban tisztelni fogják aki teker! aki normálisan bringázik, az autóval és bringával közlekedve is tisztelem.

sokan járnak hétközben is bringával eleve munkába, nem tudom mennyivel többen mennének hétfőn, de majd meglátjuk, szerintem aznap pont tudok én is tekerni, ami jó. viszont abba gondolj csak bele, ha olyan CM mennyiség kerülne be a városba, annak te bringás sem örülnél! van ugyanis az a KRESZ nevezetű olvasmány, mindenféle hüje szabállyal, amiben az is benne van, hogy bringás egymás után serényen... nos akkor lennének bringás dugók is, mert a szabály az szabály, az autósok meg egy nem CM-es biztosított esetben simán elfoglalnák saját sávjaikat, pl.

GG81 2010.04.23. 09:29:10

@Húzzunk bele!: autósként és bringásként mondom. van ahol gyorsabban haladhatsz bringával, de van ahol kint a 70-es tábla és csapatás, ott bringával max. a 40-et tartom, jellemzően hosszú szakasz, tehát 1-2 lámpaváltásnyi várakozás amíg teker az ember simán bejön a sebességkülönbségből.

agyfaszt kapni emiatt!? ugyanmár ez megint csak egy sötétzöld bringabuzul felfogás mintagondolata. hogy ő már mennyire zöld és mennyivel jobban halad az álló autók mellett, csak épp azt nem veszi észre, ha megindul a sor és tényleg, akkor mindegyik elmegy mellette, akiket kikerült... csak az marad meg, hogy álló autók mellett haladsz el és ez orgazmusközeli érzés? "boldogok a lelkiszegények", és erre azt hinni, hogy az autóst ez qrvára zavarja? max, ha elmegy egy bringás mellettem, amikor épp autós nap van, akkor arra gondolok, hogy ezen a szakaszon én is jobban haladok 2keréken, de tudom jól, hogy autóval pont annyi idő lesz mégis hazaérni, mint bringával.

bringás autósként meg aztán pláne nem basz fel, ha egy bringás gyorsabb, nem úgy hogy áthajt a piroson, szabálytalankodik, mert az bringán ülve is felbasz, hogy ennyire szarják le egyesek a KRESZ-t... szóvel minden 2kerekű elől lehúzódom a fémdobozban ülve, hisz tudom milyen tekerni, milyen mondjuk ritmust tartani, mert nem csak egy bokamozdulat újra felgyorsulni... 2kerekű alatt a motor is mehet, mert 1 elfér, 2 attól én nem leszek boldogabb, ha mögöttem kell jönnie, ha elférünk elengedem őket is.

GG81 2010.04.23. 09:40:09

@EsGé: vicces, hogy egyből troll, akinek más a véleménye... :-/

GG81 2010.04.23. 09:43:36

@otapi: de bringával álljatok csak az út szélén libasorba, az általatok emlegetett autós dugó is a kresz által előírt sávokban következik be. tehát nincs egymásmellett csalinkázás, (autó)forgalmi sáv elfoglalás... érdekes CM lenne, biciklidugó körben a városban, szépen egymás után. a rendőrök meg szedegetnék le szépen a járdán nem megengedett sebességgel száguldozókat. ugye nem csak jogok vannak, KÖTELEZETTSÉGES is bringás részről, csak ebben a rohadt nagy liberalizmusban arról nem esik szó...

GG81 2010.04.23. 09:50:47

@F173: ahogy erről párral a kommented előtt szó volt, mérlegelni kell milyen programjai lesznek adott napon az embernek, merre megy, hova tudja biztonságban letenni a bringát, stb..., de a legfontosabb, hogy bárhova is megy az ember napi 2x1 órát utazna nagyjából... akinek másfél órát kéne tekernie, az kocsival, de még bkv-val is biztos gyorsabb lesz. ez főleg az agglomerációs téma. nekik lehetne csinálni frankó kis P+R-eket vagy még több bringaszállítási lehetőséget az elővárosi járatokra, metróra, hévre... mint a sokat emlegetett ny-európai városokba. ahol a bérlett bringát kb. ingyen szállíthatsz. nah, az ösztönzés, azaz nem húzzák le az embert így elgondolkozik, hogy a belvárosba úgy megy be, hogy felszáll a metróra mondjuk a gasper-en és a CS-nél szépen feltolja a bringát... közben meg elkérik a bérletét, ami ár/érték arányban 5x veri a magyar viszonyokat. a példálózásból mindig az marad ki, hogy ott előbb feltételeket teremtettek, aztán tiltottak meg ezt-azt. de a sötétzöld butító maffia csak a jogairól és a tiltásokról tud csak beszélni, ezt fogják fel, ezt tudják feldolgozni, mert ez van ínyükre.

igazi hős 2010.04.23. 10:01:49

@Stock: Én nem próbálok félreértelmezni, te nem próbálsz értelmezni, ez így méltányos.
Te írsz beszűkült látásmódról, mikor épp az autós szívásomat részletezem? Igazán bájos.
A következetességed is tetszik: "de ezenfelül BKV-zom" illetve "mivel kéne közlekedniük BKV-val??"

Mayhem 2010.04.23. 11:59:15

@Stock: :-) Nincs igazad, de ha így lenne sem fájna. Szerintem egyedül Stock az, aki harcban áll "az egész világgal" :-) Majd szólj, ha megnyerted a háborút, integetek neked az ablakból :-)

Mayhem 2010.04.23. 12:27:36

@GG81: Na, akkor szépen sorban:
1. Arról nem én tehetek, hogy lassan tekersz :-)
2. Autólopásról még nem hallottál? Olyan nincs is ugye?
3. Meccsnézés sör nélkül? Tudsz élni...
4. Áruld már el, dugóban te hogyan tudsz gyorsabban haladni a többieknél? Turbo boost gomb? Magassági kormány?
5. A parkolóhely-vadászatot beleszámoltad az autós menetidőbe?
6. Még, ha mindez számítana is, az én esetemnek mindehez mi köze van?

EsGé 2010.04.23. 12:54:19

@Stock: ""mert a többi közlekedő ugyanolyan joggal követel magának teret, mint mi"
az alapelvvel egyetértek, ellenben ha ezt a kerekesekre érted, akkor nem, ugyanis szezonális és kevesen vannak.." Mit nem értek ezen? Azt állítod, hogy mindenkinek joga van közlekedni, csak a kerekeseknek nem.

Funkerman 2010.04.23. 12:59:49

@egyittlakó: Aztán buzi e vagy csíramatyi?

EsGé 2010.04.23. 13:06:57

@GG81: Nem azért troll, mert más a véleménye, hanem a stílusa miatt, olvasd el a kommentjeit. Az egy dolog, hogy az a kiindulási alapja, hogy aki autóval van, annak mindig igaza van, az autó a tökéletes közlekedési eszköz mindenre, az autósnak mindenhez joga van. Ellenben mindenki, aki bringával jár, az szabálytalan, gyökér, csak foglalja a helyet az autók elől és különben is levegőt venni sincs joga. Önmagában még nem ez a gond (habár messzemenően nem értek vele egyet), hanem az, hogy ezt meglehetősen apári stílusban megpróbálja másokra is ráerőltetni és csípőből elutasít minden vitát vagy érvelést. Ismétlem, olvasd végig a kommentjeit.

GG81 2010.04.23. 13:21:17

@Mayhem: nah akkor szép sorban...
1. munkába nem sprintet nyom az ember, jártál bp útjain milyen kátyúsak, még a budai bicikliút is fel van túrva egy szép szakaszon... és már megint ez a felsőbbrendű nagyzolás, mert te biztos gyorsabb vagy, hidd azt.
2. lopnak autót is biztos, de azért azt nem csak egy sodrony vagy lánc védi. és nem tudják egy platóra 3 mp alatt feldobni, hogy rá is húzták a ponyvát...
3. ha kocsival megyek sem iszok alkoholt. valakinek nem feltétlenül van szüksége az ellazuláshoz alkoholra, én inkább elgondolkoznék a helyedben.
4. itt kevered a dolgokat... mert írtam, hogy bringával és autóval is közlekedem.
5. a cégnek van parkolója és már megint a sztereotípia. nem minden autós a külkerületből a belvárosba megy! mehet külkerből-külkerbe is, és az már nem a zsúfolt belváros, amin csak áthalad mondjuk a rakpartokon, hungárián.
6. ott kapcsolódik, hogy nem csak a kényelmes fotelozás, zenehallgatás és bűzmentesség az előny, de ezt úgysem fogod, mert nem akarod megérteni.

GG81 2010.04.23. 13:41:57

@EsGé: sokmindenbe igaza van pedig, bár a stílus már az elkeseredettségtől is lehet ilyen. meg amit tapasztal a bringásoktól is, hogy már nekik mennyi joguk van... ezt már többször hangoztattuk, hogy amennyi sarcot levesznek az autósokról és tudom vannak bringázó autósok is, mint én... szóval lehetne elvárás, hogy amennyi procedúra kell egy autóhoz, a jogsitól, ismeretektől, egy másik résztvevő meg mindeféle szankció nélkül tiporhatja sárba pl. a KRESZ-t... és tudod mi ez, egy kib@ nagy színjáték, ahol az autós és a bringás csak egy báb, mert a pálcikát a városházán rángatják! 20 év alatt nem történt semmi ebben a kiba városban! van egy mG, épül egy játékmetró, néhol felfestenek a járdára egy sárga csíkot és hát kiépítenek egy 30-40 autós P+R-t... és ebből átadnak 1-2-3-4-et, ami darabra már lehet sok, de kapacitásra lókuki! a városvezetés meg csak röhög a markába, és enged a zöld lobbiknak valamilyen szinten helyesen, de ugyanaz a zöld lobbi tesz/tett be minden más fejlesztésnek... m0, metró és hasonlók... a pénzek meg amit az autósok befizettek parkolás, bahajtás, adók címén szépen eltüntek. emlékezz vissza kérlek, tavaly mondta az a parkingos csóka, hogy "most már tényleg P+R-ekre fordítják ezeket az összegeket", kérdem én 20 évig mi jogon tömték a szebeiket!? és itt lett volna egy összefogásra lehetőség, autós, bringás, motoros, hogy számonkérni az elmaradt fejlesztéseket! mert azok mindenki érdeke lettek volna! nem egymás kárára kell itt harcolni ebben a qrva városban, hanem együtt, de hát magyarok vagyunk és példálózni szeretünk. volt szerencsém jópár példavárosban is járni, de ott valahogy minden feltétel megvolt és valahogy éreztem ezek itt együtt akarnak élni, közös céljuk van... úgy hogy csodajó alternatívákat teremtettek a közlekedésre, elérve, hogy tényleg leteszik sokan az autóikat. de jelzem mindenhol van akkora forgalom mint budapesten, Amszterdamban is van délután lassúmenet a CS környékén és München sem a kevés autójáról híres! viszont olyan tömegközlekedésük van! jó minőség, reális ár/tarifarendszer, összevont P+R-es jegyek. ehhez úgye városszéli P+R-ek közvetlen átszállhatósággal, 1 járattal a belvárosig, no átszállásra kényszerítés és az a járat továbbmegy a másik határig... mint mondjuk itthon az 5-ös metró lenne. és igen, aki a belvárosba megy esze ágában sincs autózni, mert leteszi a kocsit és a P+R-es kombinált jeggyel bemehet a városba, nem kell akkor valóban helyet keresnie, esetleg behajtási díjat fizetnie, elintézi a dolgát majd vissza... nincs kolbászból a bkv, ott is vannak fura elemek, árban ugyanannyi mint itthon, de arányaiban ez azt jelenti ott olcsóbb! és közben támogatják a bringázást is, mert a feltételekkel már lehetett forgalmat csillapítani a belvárosaikban, elvenni egy sávot a körútból, meg rogánareát telecölöpözni. itt ez az első lépés csak aminek meg kéne előzni marad el! ezért utálom a példálózást, ezért nem működik az egész, mert aki ezt kint látta, csak az maradt meg benne, hogy milyen sok a bringaút, milyen kevés sávon járnak az autók, stb... csak az előfeltételekbe nem gondolnak bele. egy korrupt pártkifizető bkv van itthon, korrupt városvezetéssel, horvátországi nyaralóval, ahová az FKF-es ügyekről semmit sem tudó Gáborunk járkált le az FKF-es volvóval!!! és erről nem tud!?
bocs, hogy hosszú lett.

EsGé 2010.04.23. 14:03:08

@GG81: Abban igaza van, hogy rengeteg a szabálytalan bringás, de ettől még nem kéne általánosítani. Amit a balkáni városvezetésről írtál, azzal 99%-ban sajnos egyet kell értenem. Abban is van igazság, hogy előbb normális közlekedési alternatívát kell teremteni és csak azután korlátozni az autósforgalmat, de ehhez egységes döntéshozás kéne, ami nincs. A belvárosi főutca felújítását az V. kerület fizette (+ az EU), az egész egy nagyobb kerületrekonstrukció része, ami nem tudom, hogy mennyire van összehangolva az egész város fejlesztési tervével (már ha létezik ilyesmi). De az sem megoldás, hogy azt mondjuk, hogy addig az x évig, amíg nem lesz M0, 4-e metró meg elfogadható BKV és egy halom bicikliút, addig járjon mindenki autóval és nem nyúlunk semmihez. A kerület a saját hatáskörében ennyit tudott tenni, nem várhatnak arra, míg a főváros lép valamit.

GG81 2010.04.23. 14:19:17

@EsGé: huh, köszönöm, h végigolvastad. ;-)
szóval én sem örülnék, ha egy felidegelt autós, amikor bringázom és a szabályokat betartva, akkor kicseszne velem, vagy veszélyeztetne... jobb esetben az autós látja is, hogy az a bringás épp hogy mozog, mennyire figyeli a környezetét pl. körbenéz, lassít átkeléskor.
az a probléma, hogy a társadlom fejlődött az elmúlt 20 évben, kinyíltak a csipák, csak épp a környezetünk nem. nah ezt a 20 évet így utólag behozni elég lehetetlen feladat, főleg ennyire alternatívátlanul. és ez az autósok részéről is egy nagy fekete pötty, mert amíg a bringalobbi meghallgatásra nyert több ízban, addig az autósok valamiért nem verték a dobot a P+R-ekért, az oda vezető belvárosi járatokkal...
onnantól van elcseszve az egész, hogy a 4-es metró sem megy ki a városhatárokig, ha nem is metróként, de hév vagy gyorsvillamos jelleggel... megint csak oda kell autózni hozzá és hát ugye a parkoló is kikerült asszem a megvalósításból. az egész egy nulla és ez a kérdéses 20 év végére jellemző döntés és módosítás volt. nem tudok okos lenni, mit kéne csinálni, mert friss dolgoknál sem veszik figyelembe a használhatósági kérdéseket. :-(

ex-dr. vuk 2010.04.23. 15:28:33

@GG81: sajnos megint altalanositasz, EN nem megyek at a piroson, akarhany kerost latsz, aki megteszi. EN vilagitok este mindig, akarmi is a tapasztalatod. Sot ezzel sajat magad ellen is beszelsz, ha bringazol :)
Nincs rendszam a keron valoban, a gyalogoson sincs. Az is atmehet a piroson... Nem lehet rendszamot ragasztani mindenre. Van egy bizonyos pont, ahonnan: ez a nagymotor es az auto (kismotoron sincs, ugye).

Igen egymasutan kell tekerni, de semmi nem tiltja, hogy egy keros elozzon. Sot: akar tobb masik kerost zsinorban. Ugye.

Levi71 2010.04.23. 15:45:09

@joskafiser: rosszfelől közelítitek meg a kérdést. A lényeg az, hogy a Körúton lakók is éppúgy szeretnének tiszta levegőt, mint azok, aki a kertvárosokban laknak. A szükségtelen autózás kiváltásával sokkal jobb életminőséggel élhetnének.A kiváltás a sportosabbak számára lehet kerékpár, a többiek számára pedig a közösségi közlekedés, persze nem a jelenlegi botrányos színvonalú BKV-n. Az autóhasználat korlátozása a belvárosban elkerülhetetlen lépés ahhoz, hogy élvezhetőbb legyen az élet.

Mon3 2010.04.23. 15:48:04

@joskafiser: "ezeket mar leirtam fentebb. de ugylatom nem erted vmelyik reszet. uj erv van-e amellett h KENYSZERBOL LAKNAK tomegek a koruton?"

Körülbelül olyan értelmi színvonallal állsz a kérdéshez, hogy miért laknak az emberek a körúton, mint annak idején Maria-Antoanett, amikor azt mondták neki, hogy az embereknek nem futja kenyérre: Akkor miért nem esznek kalácsot???

Arra nem gondolsz, hogy a körúton lakó emberek nagy része kényszerből lakik ott. És nincs pénze arra, hogy kiköltözzön az általad preferált hegyvidéki zöldövezetbe (de máshova se).
Az emberek többsége szegény, és ha neked ez a helyzet nem világos, akkor már sejtem, hogy milyen politikai nézeteket vallasz...
Ja, és egy helyesírási szótárt is kéne venned.

otapi 2010.04.23. 16:57:31

@GG81: Ma éppen kocsival voltam ügyet intézni és egy jó kis dugóban szívtam az éles-sarok lezárása miatt. Ahol volt buszsáv, simán mentek rajta kocsik, és nem kanyarodás miatt. Ennyit arról, hogy a "autós dugó is a kresz által előírt sávokban következik be."

Amúgy, frissítsd a Kresz tudásodat, január 1-től nincs szorosan jobbra tartás, egy bringás teljes joggal elfoglalhatja a forgalmi sávot.

GG81 2010.04.23. 18:09:20

@otapi: friss, hisz az meg megmaradt, hogy sávban előzhetd az egynyomvonalúakat. és tévedsz, a szoros elhagyása nem azt jelenti, hogy a közepén! már megint csak a kedvezmény mondat egyik részéig jutottak el az érdekeltek, mint az egyirányúba be lehet menninél... egyébként cool "szemben" menni a belváros főutcáján. ;-)
buszsávos autók, van kamera vagy beáll egy rendőrótó és filmezi hátulról a buszsávban elhaladókat... zebrát már filmeztek így, nem hiszem, h a buszcsávót kihagynák... az, hogy meg ott mennek, sünt nekik. és attól még nem szabályos.

GG81 2010.04.23. 18:19:24

@vuk_: nem beszélek magam ellen és bringázom. bringásként is beszólok és autósként is ledudálom a picsbe a szabálytalankodó bringást. mert rontja a renomém, amikor én tekerek, akkor úgy fognak esetleg hozzám állni, ha valami bringa és bringástgyűlölölő autóssal hoz össze a forgalom.

nálunk fejlettebb országokban ugye a kismotrokon is vagyon, ők már lejjebb vitték a szintet...

csak megint a kreszkönyv egyik szeletét olvastad... :-( az kimarad, amit az önkéntes rendőrködők is mindig beszívnak, márpedig, hogy a mögötted gyorsabban jövőt köteles vagy elengedni. hiába gyorshajt akár, arra ottvan a rendnek az őrsége. szóval amint be tudsz sorolni, huss be a nagymamik közé, ez nem párhuzamos közlekedés, ez csak szimpla sáv, ahol egymás után a kerekesek helye.
jah és még azt a részt is kifelejtetted, hogy akkor előzhetsz, ha biztos a visszatérésed lehetősége. ezért van az autóknál is a követési távolság című dolog. tehát ha sort előzől egy ilyen illegál CM-en és az autós tol és dudál hátulról jusson eszedbe. ha meg nem engednek be, akkor tarts kiselőadást a drótszamaras csordának, hogy tartsanak követési távolságot...

otapi 2010.04.23. 22:00:15

@GG81: Nehéz olyan emberrel vitázni, akinek fingja nincs a Kreszről, de azt hiszi.
- sávban előzheted az egynyomvonalúakat: csak akkor, ha sávon belül tudod tartani a biztonságos távolságot, egyébként sávot kell váltanod!
- a "szoros" elhagyása azt jelenti, hogy akár a sáv közepén is lehet menni. A "jobbra tartás" azt jelenti, hogy több sáv esetén a szélsőben kell menni, kivéve előzésnél - lásd autópálya, ott is jobbra tartás kötelező, azt mégis mindenki sávközépen megy, vajon miért? :)
- Nézz szét jobban a fellelhető bicajos fórumokon, a kerékpárosok már a legelején tisztában voltak vele, hogy csak kieg. tábla esetén kétirányú az egyirányú. Jellemzően a bulvár média, és a hozzád hasonszőrű vér-autós-pistikék voltak/vannak elhűlve hogy a "bicikliseknek mindent lehet".
- a "belváros új főutcáján" szabályos szembe menni, ott kinn vannak a kieg. táblák, kerékpárosnak kétirányúak azok az utcák.
- Van kamera és rendőrautó a buszsávban? Hol? A soroksári úton vagy akár kőbányán sosem láttam.

Húzzunk bele! 2010.04.23. 22:06:43

@GG81: "KÖTELEZETTSÉGES is bringás részről, csak ebben a rohadt nagy liberalizmusban arról nem esik szó... "

Tudod ebben a nagy liberalizmusban egyszer se akart biciklis leszorítani, beugatni, veszélyeztetni, nekem jönni, elütni! Mind autós csinálta, mert nem tartotta be a kreszt, vagy egyszerűen figyelmetlen volt.
Így egy biciklis nem lehet figyelmetlen, mert nem horpadás lesz belőle, hanem koporsó!

Ómájgád 2010.04.24. 01:32:00

@GG81: nagyon érdekes eszmefuttatás. Visszatérhetünk majd a közlekedésre, kreszre, szabályozásra, rendszámra, 1000 forintos benzinárnál.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.24. 02:46:15

@Húzzunk bele!: engem próbált, nem is egyszer. Ehhez mindössze annyi kellett, hogy én gyalogosként közlekedjek a járdán.
Egyébként ritka kretén barom, aki a KRESZ-ben, illetve annak be nem tartásában is politikát keres.

GG81 2010.04.24. 10:05:23

@otapi: ugye nincs jogosítványod!?
-mutass egy olyan vasúti átjárót, ahol bőséges hely lenne előzni, mégis lehet egynyomvonalúakat. biztonságos oldaltáv ugyanmár, megteszik, amikor a tükör súrolja a vállam. túl lehet élni, akkor 1-2 cm is biztonság különben az árokba lökne... nem jó, de bringán ülve örülök, hogy elmegy ilyenkor az a barom.
-kevered a dolgokat, meg a közlekedési eszközöket. jobbra tartás sávok között és a bringásnak sávon belül! tehát a bringásnak már nem az útszélhez eső 40-50 cm-ben kell elférnie, hanem a sáv képzeletbeli felezővonala és a járda/útszegély között. ez nem azt jelenti, hogy a közepén csalinkázhatsz, whoopsz.
-azt mondom, milyen jó volt ott tekerni "szemben a forgalommal", szabályosan
-kamerázzák a buszsávokat, az más kérdés, hogy úgymint a trafik helyei ezek is benne vannak már a GPS-ekben POI adatbázisként. a mrgthídnál szokták kikapkodni az embereket a buszsávból a vár felé... amit nem látsz, az attól még van.

GG81 2010.04.24. 10:12:06

@Húzzunk bele!: bringásként és gyalogosként, ahogy ezt már írták sok veszélyes szituációt éltem már át én is... csak mert akkor azonos vagy épp kisebb súlycsoportban sétálok... neki meg ott a belső fémváz... kedvencem mrgthíd, ahol ügyeskednek, meg bocsoznak, meg egyensúlyoznak a szerencsétlen agresszív és őket szabad biciklizési joguktól megfosztott, azaz mit megfosztott, nekik joguk van biciklizni marhák! holott KRESZ tábla mondja nekik, GYALOGÚT!, az pedig no bicikli, még 1 km/h-van sem.
bringaúton sem tartják be a szabályos sebességeket, elágazásnál figyelned kell, hogy ne kaszáljon el mert olyan sebességgel veszi be, amivel már kisodródik rád...
autósként figyelned kell mikor ugrat ki eléd a járdáról amikor párhuzamosan haladtok, mert neki épp úgy kényelmes... azt nem neked lesz bajod persze a kocsiban, csak épp szar érzés lesz, hogy bringagyilkossá válsz egy szuicid szabálytalan szerencsétlen miatt.
jah, autó, amikor a sávok között csalinkáznak, elengeded a jobbról a padka mellett jövőket és ahogy beljebb húzódsz jön az agresszív és szabálytalan a felezővonalnál, aki felháborodik meg majd átlököd a szemből érkezők elé...
a KRESZ vajon mi!?

otapi 2010.04.24. 23:12:12

@GG81: de, van, 13 éve. Fél éve napi 2 órát kerékpárral is megyek forgalomban, az utolsó balesetem 14 évesen volt bringával bringaúton - biztos az tett óvatossá.

Szűk sávnál, jobbhorog veszélynél (kerékpár megy egyenesen, miközben autós jobbra kanyarodik), vasúti átjárónál stb. biztonságosabb elfoglalni a teljes sávot, mert akkor nem tudnak lecentizni. Max. dudálni fognak, de ez egyrészt tapasztalatom szerint nem jellemző, másrészt abba még nem halt bele senki. (Nagyon ritkán valami maszlagot is ordibálnak, de azt a sebesség miatt úgysem lehet érteni :)

GG81 2010.04.24. 23:44:21

@otapi: hát igen, sáv közepén nem életbiztosítás, mert jön egy celeb vagy egy válogatott, esetleg olimpikon és büntetés nélkül megússza... és most már lassítani sem kell a vasúti átjárókban, ha nincs korlátozás... ;-)

nedudáljparaszt 2010.04.25. 01:40:16

@GG81: Nincs, bár a határon még kint vannak a táblák erről a korlátozásról.

Geschichte 2010.04.25. 11:09:27

Én minden nap az 1-es villamoson megyek dolgozni és csak azt latom, hogy a milliós autókban ülnek a dugóban és idegeskednek a vezetők. Biciklizni is szoktam. Bicikli egészségesebb de nem gyorsabb semminél. Villamos nem megy dugóban. Bkv-val gyorsabban beérek. Szóval a bicikli is jó meg a bkv is. Kocsival az jár aki lusta.

igazi hős 2010.04.25. 23:36:32

@Geschichte: "Bicikli egészségesebb de nem gyorsabb semminél." Nagyon függ a lakó- és munkahelyedtől: ha mindkettő metró vagy sűrű villamos mentén van, akkor elég jó kondíció kell, hogy megverd a tömegközlekedést, de ha olyan helyen laksz metróig (4 km) reggel busszal 20 perc, akkor közepes kondi is elég. Ha meg peched van, és külvárosban a szomszéd kerületbe akarsz menni, akkor a bringa bőven verheti a buszt (persze ilyen helyen kell autózni).

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.26. 08:09:11

@igazi hős: villamos a lakásunktól max. 5 percre, munkahely a metrótól hasonló távolságban.
Ilyen körülmények közt, nem igazán jó kondival több, mint tíz kilométeren öt perccel voltam lassúbb a BKV-s közlekedésnél. Két-három hónap rendszeres tekerés után (nagyjából nyár közepére) már én voltam a gyorsabb.

invalid 2010.04.26. 08:44:41

Geschichte
Palotáról Angyalföldre csúcsforgalomban.
(Rendszeresen szoktam.)
BKV: 45-60 perc (kiszámíthatatlan)
Autó: 30-35 perc (ha nincs valami extra akadály)
Kerékpár: 18-20 perc (bármikor, kényelmesen)
Hm?

igazi hős 2010.04.26. 10:54:27

@Sixx! Anyád is nyugger?: Jól van, elfogadom, közepes erőnléttel is megverhető a tömegközlekedés. (Gondolom nagyobb emelkedő nincs az utadon vagy jobb kondid mint gondolod.)
A nap híre: működik a propaganda. Főnököm ugyan autóval jött dolgozni, de hétvégén behozta a bringáját és ügyfelekhez innen azzal ment: nem kell parkolásért fizetni és talán még gyorsabb is.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.26. 11:01:21

@igazi hős: emelkedő nem jellemző, ez igaz. :)

ex-dr. vuk 2010.04.26. 11:48:28

@GG81:
"akkor előzhetsz, ha biztos a visszatérésed lehetősége" - ilyeneket honnan szedsz?.. Ha nem megyek at a szembejovo savba, akkor majdnem tokmindegy, hogy mikor tudok visszamenni, akkor kell visszamennem, ha olyan reszhez erek, ahol tilos elozni.
Gyorsabban jovot csak parhuzamos kozlekedes eseten kell elengednem, akkor sem mindenaron: ha le tudok huzodni jobbra. Ha elkezdtem elozni egy sort, es jonnek mogottem, akkor nem kell beugranom 2 kocsi koze.. ez marhasag, orszaguton sem igy mukodik kocsival.

GG81 2010.04.26. 13:40:30

@vuk_: megint keveritek a közlekedési eszközöket... a sávos és a sávon belüli jobbratartást. bringával, ha előzöl és jön egy autó, akkor sicc vissza sávon belül a sáv jobb szélére, be a követési távolságot tartó kerekesek közé. ennyi.
autósként előzésben befejezheted a manővert és ott ugyebár az is tilos, hogy előző után haladjon más is...
de a bringa autó viszony ettől nagyon messze van.

ex-dr. vuk 2010.04.27. 12:43:12

@GG81: azert kivancsi lennek arra, hogy ezt hol talaltad meg a kreszben :)

GG81 2010.04.27. 20:32:16

@vuk_: csak olvasd el figyelmesen, mi vonatkozik pl. a biciklistákra... mit jelent a sáv, a sávon belüli jobbra tartás, meg, hogy nem lehet egymás mellett menni, ezekből kijön, hogy nincs folyamatos előzés vagy, ha előzöl, akkor a sávon belül vissza kell térned a libasorba, jobbratartásba, ilyen eccerű...

Martian (törölt) 2010.04.27. 21:14:16

@Geschichte: A Kerepesi úttól Óbudáig jóval gyorsabban érek át bringával, mint 1-es villamossal.