Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Miért kerültem életveszélybe kétszer?

2010.04.02. 14:20 - kirk kapitány

Ez a kérdés foglalkoztatott erősen, amikor a körúton egyik kezemmel toltam hazafelé a Neuzer Altrixomat, a másikban meg a pedálját szorongattam.

A pedál hajtókarja ugyanis menet közben kettétörött. Épp a Vígszínház előtti kereszteződés piros lámpája után léptem oda egy kicsit, de a harmadik tekerés után menet közben a jobb lábammal az aszfalton találtam magam. Széles ívű kacsázás lett belőle, végül nem taknyoltam el, és közben – a lezárt Margit hídnak köszönhető gyér forgalomban – nem gázolt el egyetlen gépkocsi sem.

20100324159

Szerencsém volt. Másodszor. A baloldali pedál szára ugyanis két hónappal korábban törött el, ugyanígy.

Akkor azt hittem, hogy fatális véletlen áldozata lettem, és az alumínium öntésében volt egy ritka hiba. A törésnél ugyanis látszott, hogy mielőtt elengedett volna, a pedált már csak a hajtókar fele tartotta, egy hajszálrepedés oxidálta a metszet nagy részét.

20100328165

Most azonban megismétlődött ugyanez a ritka hiba. A törés jelentős része most is feketéllett.

A blogon írtunk már kerékpáros visszahívásokról, amikor amerikai kerékpáros cégek gyenge minőségű távol-keleti alkatrészek miatt rendeltek el visszahívásokat. Gondolom itt sem pont ez az alig négy éves gép fogta ki azt a kettőt, ami anyaghibás volt.

Címkék: visszahívás pedál neuzer

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr821889583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hiking 2010.04.02. 14:54:44

Én emiatt vettem nemrégen egy Deore LX integrált hajtókart. Bízom benne, hogy ezzel nem járok így.

Történhetett volna hegyen dúúrva emelkedőn is... de ne történjen....

PR32 (törölt) 2010.04.02. 14:59:09

Örülök, hogy ilyen "szerencsés" helyen történt ez, és nem karcoltál egy nagyot.

(én is Deore-ra voksoltam)

FERCS_BERCSI 2010.04.02. 15:00:15

Úgylátszik fogott az átok! A gyalogosok meg tőletek vannak életveszélyben, nap mint nap, amikor a járdán száguldotok!

Udi · http://blog.udi.hu 2010.04.02. 15:05:39

Nekem anno az STX alu karom tört el ugyanígy. Nekikoccantottam egy sziklának, fél év múlva eltört. A törésvonal fele eloxidálódott. Megesik.

rcfan 2010.04.02. 15:30:20

Hát, én ezért nézek ferde szemekkel a hypermarketekben található 15.000 Ft-os kerékpárokra és a leendő vevőikre. Olcsó, ámde ismeretlen eredetű.

Személy szerint a hazai gyártást, így a Csepelt favorizáltam. Vajon a minőségi problémákkal ezek hogy állnak? Kell-e félnem a váz vagy egyáb fontos rész által való cserbenhagyástól?

Van-e még egyéb hazai (öhöm...) Magyarországon gyártást végző márka?

Lángharcos 2010.04.02. 15:30:42

Kéne egy "moderátort ide" gomb a kommentekhez. Pl. az ilyen sbna féle spammerekre, és a provokátorokra :\

Én mázlista vagyok, nekem csak a hajtókar csavarja szokott kiesni.. LEgutóbb felajánlották, hogy odaragasztják, ha megint elhagyom, a csavar azóta megemberelte magát és nem esett ki :D

Vakond 2010.04.02. 15:32:31

Hát sajnos a gyér minőségű aluöntvény áldozata lettél. Az alu alapból is elég nyűgös anyag. "megjegyzi" az igénybevételt és előbb utóbb mindenképp eltörik. Egy jóminőságű hajtókar mondjuk 50 év gyérebb meg 1.
Ha teheted a következő kovácsolt darab legyen, az jóval szívósabb.

Styxx 2010.04.02. 15:35:52

@FERCS_BERCSI:
Ühüm. Következtetésed kb. az a színvonal, amikor egy faluban fel akarják akasztani a családját kiirtó susztert, majd elkezdenek tanakodni, hogy de csak ez az egy cipészünk van, ki javítja ezentúl a cipőket? Mire jön valaki a megváltó ötlettel: akasszuk fel az egyik szabót, belőlük kettő van! És mi van, ha a posztoló életében nem tekert járdán, vagy ha mégis, kínosan ügyelt arra, hogy ne veszélyeztessen senkit?
ON:
Így még hél' istennek nem jártam. Engem a "marketing" pedálok idegesítenek. Jártam úgy drága bicajjal, hogy egy héten belül leamortizálódott az egyik, feltűnően gagyi műanyagpedál. A márkaszervizben szerencsére szó nélkül kicserélték egy normálisra (pedig a bicajt nem is itt Magyarországon vettem). Mondták, hogy ők már értékeesítéskor megkérdezik az új tulajtnem akar-e cserét, mivel azért a mínusz pár dekáért szereli a gyártó a gyagyi pedállal. jobban mutat a katalógusban a könnyebb bicaj.

Styxx 2010.04.02. 15:40:06

@rcfan:
Igen, több is. Pl hétköznapi városi használatra tudom ajánlani a Skarpea agyváltós, kontrafékes női vázas 28 colos kerekű bicaját. Feleségemnek vettük, de miután ellopták az enyém, ideigelenesen azt használom. Teljesen korrekt, és kezdek rájönni, hogy nem hülyék a falusi alkesz bringások. A női váz sokkal kényelmesebb.
Gyerekbicajban is ok-k. Egyszerű, jó anyagokból készült, korrektül hegesztett.

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.04.02. 15:46:12

@FERCS_BERCSI: Így van. A sok köcsög biciGlist ki kellene lapítani egy tankkal. Tegnap is majdnem nekem jött egy geci biciglis, amikor teljesen nyugodt 30-as tempóban motoroztam a Margit híd járdáján.

Martian (törölt) 2010.04.02. 15:49:04

Sajnos ha az alu alkatrész kap egy komolyabb ütést - még ha akkor nem is látszik semmi - szerkezetileg megrepedhet és utána már csak idő kérdése, hogy mikor törik.
Ha aluvázas bringával perecelsz, még jó esetben is felezheted a váz élettartamát.

Styxx 2010.04.02. 15:53:42

@TROLL-I-BUSZ:
:-))) a biciGlisektől pedig csak a gyalogosok a trollabbak. Pár éve ősszel békésen tankoztam a belvárosban a sok gyökér gyalogos meg pánikszerűen, kiszámíthatatlanul ugrabugrált előttem:-)

pittiman 2010.04.02. 16:01:02

@FERCS_BERCSI: mi a halál bránere van? tudsz olvasni bránerfej? körúton ment. nem a járdán. körúton. úttest. mindíg van 1-2 barom aki beáll röfögni akármi is a téma ezen a blogon. Hogy így buzik úgy buzik adótfizetni stb.

nincs meló? félredug az asszony? irígyled a szomszéd szuzukiját? nem lettél űrhajós? vagy mi a halál visz rá erre a köcsögködésre?

Martian (törölt) 2010.04.02. 16:03:37

@FERCS_BERCSI: ...éééés a kerékpárúton össze-vissza grasszáló gyalogok..?

Kentetsu 2010.04.02. 16:17:35

@FERCS_BERCSI: most megtapsolom intelligenciádat :)

majke 2010.04.02. 16:19:54

FERCS_BERCSI-nél már csak ti vagytok mélyebben, akik minden - bármilyen posztba beleböfögő - trollt egyenként és együtt kiokosítotok, ahelyett hogy hagynátok a picsába, amíg megunják.

SujtolegBrigad 2010.04.02. 16:41:54

Ezért nem szeretem az ilyen Altrix féle koncepciókat. Jó ár/érték, funkcionalitásában is jó DE az elnagyolt alkatrészek megvannak. És pont a fontosak azok, amiket nem néz meg átlagos vásárló mert az ülés, váltókar, váz az vakít de a lényegen meg spóroltak. Ezért amikor bringát raktam össze első dolgom az volt hogy ne spóroljak a hajtóművel (Truvativ FireX) és monoblokkon (FSA). 100kg felett vagyok és 2004 óta meg sem makkant. Bringázásom egyik legjobb döntése volt.

És örülök, hogy nem lett belőle baleset, megúszta a posztoló.

lr 2010.04.02. 16:42:42

@majke: Ráadásul ezáltal több lesz az off komment, mint az on. Mondjuk egy IP-nek utánanézve sztem. jó eséllyel kiderülhetne, h ez a cél.

Az is igaz, h ON-t ehhez nehéz mondani. Nem a drága a drága, uakkor. én ma már nem vennék Shimano-t.

ElPadre 2010.04.02. 16:50:50

hmmmm, na, ezért nem szeressem én az alu cuccokat, a fene a kényes mindenükbe. acél, kérem, nehezebb, de nehezebb is tönkrevágódnia.

Zsurmi 2010.04.02. 17:24:58

Amúgy eszedbe juthatott volna, hogy hajtóművet kell cserélni (jobbat venni), amikor a hajtókar eltört.

De lealább nem lett bajod.

vadaszandras 2010.04.02. 17:30:45

Nem tanítani akarok, de 4 éves a gép... az alu hajtókar (alapból nem egy ikszté) intenzív használat mellett bír 2-3 évet...
Emellett a géped csurom sár... én úgy szoktam h tisztántartom és akkor észrevenni a repedést v a zárványt. Talán ezért műkszik még a '95-ös xtrem... bocs ha kissé nyers voltam

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.02. 17:33:52

Hm... úgy húsz éve, tán több is, egy Csepel "versenykerékpárral" sikerült ugyanezt előadnom. Kicsit erősebben megtekertem, olyan 20-25km/h tempónál egyszercsak eltört a hajtókar. Filmszakadás. Persze akkoriban sisak nuku, szemüvegem lencséi üvegből, lefejeltem az útpadkát. Kibaszott nagy szerencsém volt, hogy a szemüveg szilánkok csak a szemem környékét vagdosták össze és nem mentek a szemembe.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.02. 17:35:02

Apropo hajtómű: XT v. SLX bír többet?

zse 2010.04.02. 17:43:59

@rcfan: Igen, pl. az, amit a post író használt, a Neuzer.

Dr. Tom 2010.04.02. 18:00:52

@rcfan: Skarpea, Neuzer, Caprine, Magellan, stb ...

cápcápcáp 2010.04.02. 19:09:30

@rcfan: a Csepel sem gyárt, csak összeszerel. :(

66th Zealot platoon 2010.04.02. 19:32:13

@vadaszandras: muhaha, te eszreveszed a zarvanyt?
Rontgenszemu kecsege!

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.04.02. 20:38:49

Posztoló, mire fel háborogsz tulajdonképpen, ha simán megúsztad?! Bűnbakot keresel, mint valami flepnis náci, csak te a zsidók helyett a kínaiak ellen uszítasz... Hát ezért tart itt ez az ország!

min 2010.04.02. 21:02:54

@vadaszandras: Alapból nem kell XT-nek lenni és alapból nem látod a zárványt és attól, hogy pucolva van még nem lesz hosszabb életű a hajtókar...
Úgyhogy ez tényleg nem tanítás hanem tömény hülyeség.

min 2010.04.02. 21:04:36

@Sixx! Anyád is nyugger?:
Szerintem tök mindegy. Az XT drágább és pár grammal könnyebb . Ennyi..

Húzzunk bele! 2010.04.02. 21:43:03

@rcfan: MAgellán, Caprine!
De a jobb fajták, Author, Merida, KTM, Moongose, kelly's stb...

Ha olcsót veszel és acél vázas, legjobb ha vékony legyen a váza, mint a régi 20 éves országúti bicajoké! Mivel manapság keresztmetszetet növelik, de a vastagsága csökken és gyengül a váz, de ránézésre erősebb!

robian 2010.04.02. 22:21:57

alattam a váz tört el a budakeszi úton kellemes tempóban. igaz trekking volt. 5 cm-re ált meg a busz az arcomtól és lejött rólam a zománc. soha többé alu.

GodisMJ23 · http://www.youtube.com/watch?v=6icwrLvZGhA 2010.04.02. 23:11:52

óóó. ez a post számomra lehet aktuális?
most cserélem az lx hajtóművem, 11éves, kibaszott jó volt, kapta az ívet rendesen (100kg, évi 3000km), és egy minőségi 105-ös hajtóművet vettem. félhetek hasonló balesettől? mert hiába drágább a 105, ha shimanoék pár grammért gyengébb cuccot adnak alám.

más: aki sokat teker, pár km után rájön, hogy a kerék, hajtőmű, agyak, fékek a legfontosabb részei egy bringának, nem a csili váz és váltó. az én bringámat mindig olcsó szarnak nézik, ahhoz képest hogy minden xt vagy jobb (kivétel a hajtómű, az még lx - még egy hétig:)), mert a vázam egy 11 éves giant cro-mo. szegény slick-es külsőkre meg olyan szánakozva néznek, hogy "de le van kopva, nem kellene újat venni?..." :)

Advocatus_Diaboli 2010.04.02. 23:20:06

Ezért kellene a bicikliket is műszakiztatni, mint az autókat. Forgalmi, rendszám is kellene, hogy könnyeben el lehessen kapni a szabálytalankodó bicikliseket és jogsit is elvárnék a biciklizéshez.

GodisMJ23 · http://www.youtube.com/watch?v=6icwrLvZGhA 2010.04.02. 23:38:50

@Advocatus_Diaboli:
a gyalogosok meg tartsanak jó magasra egy táblát a kezükben a személyi számmal, címmel, elérhetőséggel. kresz 6 éves kor felett kötelező, aki ki akar menni az utcára egészségügyi vizsga 5 évente. orvosnál "műszaki" 2 évente. így valahogy?

tyberius 2010.04.03. 00:04:35

@Advocatus_Diaboli: A helyzet az, hogy az autósoknál a rendszám három dologra jó: gyorshajtás és tilosban parkolás esetén a büntetés kiszabására, valamint a műszaki vizsga kikényszerítésére. Minden más esetben a rendőrök vagy menet közben kapcsolják le a szabálytalankodó autóst (ugyanezt megtehetik a bringással is, lásd még vasútiátkelős poszt), vagy le se szarják (ez a gyakoribb, és ugyanezt teszik a bringással is). Na most bringásoknál mind a gyorshajtás, mind a tilosban parkolás elenyésző. A műszakivizsga-rendszer meg már az autóknál is egy közröhej, csak pénz kérdése, hogy be se kelljen vinned az autót. Ez főleg a haszongépjárműveknél feltűnő, olyan füstfellegeket eregető romhalmazokat látok időnként, hogy egy naponta lerohadó BKV-s Ikarus is elismerően csettintene utánuk.

min 2010.04.03. 00:13:21

@Húzzunk bele!: Itt nem a váz törött el...
A kelly's meg semmivel sem jobb a magellánnál.

min 2010.04.03. 00:18:48

Ez a hajtókar egy ócska öntött aluminium.
Vételnél le kell cserélni jobbra. Ennyi. Valakit elkábít, hogy hátúl van deore váltó de az ócska hajtóművet nem veszik tőle észre.
Legyen jó fék/fékkar és jó hajtómű. A többi a városi rohangáláshoz nem érdekes..

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.04.03. 01:35:49

Le van kopva az egyik cipőm sarka és még nem volt időm elvinni megjavíttatni. @Advocatus_Diaboli:, mit kapnék én tőled ezért...

stratez 2010.04.03. 07:39:19

A Demszky-féle "rajzolt" bicikliutak következménye, hogy már a gyalogosok és a bringások is utálják egymást, sajnos az Andrássyn már kétszer majdnem elcsapott a járdán engem is bringás...

Húzzunk bele! 2010.04.03. 07:54:04

@stratez: Nem kell utálni, csak elférni, azért van ott az út, ha meg az túl veszélyes ott van a szervízút.

Húzzunk bele! 2010.04.03. 08:00:41

@Advocatus_Diaboli: Hát hogyne rögtön, először is nemzetközi megállapodás tiltja, másodszor nem szükséges, harmadszor akkor mindenkinek jogsit ugye? Gyalogosnak, a tolókocsisnak, rollerozónak, síelőnek, szánkósnak, az erdei túrázónak, ha bot nélkül megy, ha bottal bal kezében, de akkor is ha jobb kezében fogja.
Sőt a gyereknek is, addig nehogy megtanuljon járni, amíg nincsen kresz vizsgája, jogsija!

Annyi különbség van köztünk, hogy te a hülyeségeidet komolyan gondolod, én meg viccnek!:-)))

Húzzunk bele! 2010.04.03. 08:02:18

@zebraakcio: Az semmi, nekem meg egyik ki van lyukadva, jujjujjujj, vinnem kell műszakiztatni...

Húzzunk bele! 2010.04.03. 08:04:44

@min: Nem, de törhet!
Kelly1s és Magellán, különösebben nem érdekel, melyik a jobb! De azt tudom, hogy a Merida, KTM, Author mindekettőt lehagyja!!!

Húzzunk bele! 2010.04.03. 08:13:58

@Tom: Jaha Skarpea is az lehet, de nem éri meg az árát, ismeretlen feltehetően szar alkatrészekből van!

Georgigi 2010.04.03. 08:20:09

@FERCS_BERCSI:

Az átok a benzin árában van. Miért is kell a biztonsági öv és a légzsák a kocsikba?

Georgigi 2010.04.03. 08:21:11

@TROLL-I-BUSZ:
A blogjaid elárulják a szellemi szinted.
Elnézést.
Csak a szinted.

vadaszandras 2010.04.03. 16:28:11

@min: nah te is leszűrted a mondanivalót:) a zárványt tényleg nem látni ez valóban hülyeség...
De nem említettem hogy XT-nek kell lennie(!!!:D)
A mondat elejét átugrottad, lehet h csak a fikázás volt fontos?! sebaj... szépnapot

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2010.04.04. 16:30:36

alattam egyszer a lánc szakadt ketté. hálistennek mínusz kettővel mentem, mert éppen azon gondolkoztam, merre van a merre, ehhöz képest az achilles inamat éreztem az eset után vagy két hónapig, hogy ott van.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.04.04. 22:14:17

Nekem egyszer a kormányszár tört el (alu öntvény), hatalmasat estem halántékra és csuklóra. Hülyébb nem lettem, de vagy egy hónapig egyáltalán nem tudtam terhelni a csuklómat. Később megnéztük a törést, vagy a fele oxidálódva volt, el volt már repedve (használt bicikli átka, bár akkor már jópár éve azt hajtottam)

DesmoMaffia 2010.04.05. 07:27:34

Frissen cseréltem a bringámon mindent,vagyis új volt rajta a stucni is többek közt.Furcsa volt,hogy recseg.Főleg amikor állva hajtok.Nem tudtam mit csináljak,elkezdtem utánhúzni a csavarokat.Nem segített.Levettem,hogy jobban átnézhessem,akkor vettem észre a (gyári)repedést,amely a villanyak első felétől indult kifelé a kormány felé és lefelé a fejcsapágy irányába.Kívülről nem volt látható,mert a belső falon kezdett repedni az anyag.Visszavittem a boltba és adtak helyette egy másikat.Igaz,hogy ugyanaz a típus,de ez van.Szerintem ha visszatenném azt a Ritchey kormányt a stucnival együtt,amit anno '94-ben használtan vettem a bringával,az még mindig jobban bírná,mint néhány mai darab.

DesmoMaffia 2010.04.05. 07:29:56

Gepida Asgard Team.Nekem sosem lesz ennél jobb gépem,ebben biztos vagyok.

DesmoMaffia 2010.04.05. 07:39:48

@Martian: IQ-t nekik!Ha van honnan...pl.néhány idióta bloggertől.Műszakiztatni a bringát?Rendszám,forgalmi?Eszednél vagy?Majd ha az autósok nem grasszálnak Szlovák meg Román rendszámmal költségtakarékossági okokból...

SeeIT 2010.04.05. 12:10:17

mókásak vagytok, hogy azon vitatkoztok melyik bicikli gyártó márka a jobb, mikor a nevek mögött csak vázak vannak + azokhoz összeválogatott alkatrészcsaládok. mind nagy tudósok vagytok hogy konkrét teszteléssel és laboros kísérletekkel ki tudjátok jelenteni, hogy a merida vázak jobbak a meridánál :D:D mikor az alsó kategóriában amiről most szó van úgy működik a dolog, hogy berendelnek egy kínai konfekciótípust és lefestik a saját mintájukra. ennyi :D felső kategóriában van különbség, de azt az átlag kerós úgy sem érzi.

én egy huszonezres fsa moto-x hajtókart törtem el, pedig az nem egy gyenge darab. elég volt egyszer eldőlni oldalra a géppel, hogy kapjon egy kis csavarást, és pár hónap alatt teljesen kifáradjon. nem hibáztattam miatta senkit, a alu ilyen sport.

ezért használok vázakból is acélt, csak azokat jobban kell ápolni, hogy ne rohadjanak

SeeIT 2010.04.05. 12:10:58

akarom mondani merida a magellannál

papugaja 2010.04.06. 09:42:37

Sajnos szemre nagyon nehéz megkülönböztetni a gagyi "fröccsöntött" alu hajtókart a kovácsolttól.
De egy bringagyártónak, vagy egy bringaboltosnak azért illene tudni különbséget tenni.
Láttam már ilyen szarokat vásárban (veterán börze) árulni, az eladó szerint a Hercules olyannal szereli az agyváltós bringáit. Szolídan kiröhögtem a fazont.

GG81 2010.04.06. 12:25:18

huh! mázli, hogy ennyivel megúsztad... több szerencsét az új alkatrészekhez! ;-)

robaG 2010.04.06. 15:30:51

Ettől a hajtókartól én sem várnék borzasztóan sokat, ami viszont még inkább elgondolkodtató hogy nekem egy régebbi típusú Alivióval történt ez úgy, hogy nem kapott nagyobb ütést soha...

Úgy vagyok vele hogy erre érdemes pénzt áldozni és nagyon jó minőségű hajtóművet venni, mert egy ilyen törésből nagy baj adódhat.

Fekete Sámuel 2010.04.06. 19:58:59

"körúton ment" == akadályozta a tisztes dolgozó autós emberek közlekedését a köcsög ingyenélő bicajos

A Tyne folyó déli partja 2010.04.06. 21:01:27

@pittiman: hát akkor meg az a baj, tudod...sehol se jó, kizárólag bicikliúton menjen (úticél más nem lehet, csak amerre a bicikliút kanyarodik. egyéb helyen tanuljn meg repülni...)

Palmi 2010.04.07. 02:03:13

@GodisMJ23:
LX-et cserélsz 105-re???
A 105ös országúti, míg az LX monti...

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.07. 08:46:22

@papugaja: viszel egy darab mágnest... nem elég? ;)

@Palmi: LX már trekking (vagymi). Montin SLX-nek hívják manapság.

papugaja 2010.04.07. 09:15:03

@Sixx! Anyád is nyugger?:
Kovácsolt alu vs. öntvény alu. Mágnes nem játszik.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.07. 10:23:51

@papugaja: bocs, kicsit összefolytak a betűk a szemem előtt. "Kovácsoltvas"-nak láttam. :D
(mondjuk elméláztam rajta, hogy ezt hogy is gondolod, de nem akartam ezen vitázni :)) )

Mon3 2010.04.07. 15:01:11

@Pszientológus: ""körúton ment" == akadályozta a tisztes dolgozó autós emberek közlekedését a köcsög ingyenélő bicajos "

Lehet, hogy mi ingyenélők vagyunk, de az autósok "gazdag" kártevők és gyilkosok. Tönkreteszik a mi pénzünkből épült utakat, a házakat, és a szerencsétlen városlakók tüdejét. Minden egyes ember életét megrövidítik néhány évvel.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.04.07. 19:43:20

@FERCS_BERCSI: szánalmas vagy.többet írni felesleges.menj és írd le a hülyeségeidet egy papírra amíg itt szó esik az érdemi dolgokról.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.08. 04:59:59

@Egy Dagadt Patkány: azért van némi igazsága. Sajnos. Forgalmasabb utakon mondhatni nagyságrendekkel több a járdán bicikliző, mint az, aki a KRESZ-t betartva az úttesten teker. :(

A Tyne folyó déli partja 2010.04.08. 21:24:55

@Sixx! Anyád is nyugger?: tán mert még élni szeretnének....amerre én hazajövök, háromsávos körforgalom van, a Kresz szerint a középsőben kéne lennem (körforgalomból kiérve meg egy kétsávosra érkezem, szintén a belsőben kéne mennem, mert az megy tovább egyenesen, amerre mennem kell. balról kocsi, jobbról kocsi, egyáltalán, kocsival is veszélyes, biciklivel pláne. tanuljak meg repülni?

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.08. 22:38:06

@Animacs: ha élni akar és fél a forgalomban, van alternatíva. Lehet gyalogosan, tömegközlekedve, lehet mellékutcákban. De a járdán semmi keresnivalója a tekerő biciklisnek.

A mai napon egyébként is kiverte a biztosítékot a kerékpártulajdonosok kb. kétharmada-fele.
Csak az Andrássy úton a Bajcsy és a Hősök tere közt 10-ből nyolc szabálysértő...
Járdán biciklizik, holott ott a kerékpársáv. Pirosra magasról szarik (szinte mindenki). Szóval bár visszaszoktam két kerékre, én azt mondom: igazuk van azoknak, akik "a bicikliseket" szidják. Tényleg többségben vannak a szabálytalankodók. :(

PR32 (törölt) 2010.04.09. 10:37:26

@Sixx! Anyád is nyugger?: röviden: tojok a szabályokra, élni akarok (mondom ezt úgy, hogy _soha_ nem járdázom).

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.09. 11:20:15

@PR32: nem érzed az antagonisztikus ellentétet az "élni akarok" és a "tojok a szabályokra" közt? :D

PR32 (törölt) 2010.04.09. 13:34:49

@Sixx! Anyád is nyugger?: Nem bizony :)
Nem notórius szabályszegő vagyok, de ha félnék a körúton, inkább tekernék a járdán. Függetlenül attól, hogy szabályos-e. (persze az úton megyek, csak a Critical Car Mass kicsit akadályoz :D)

A Tyne folyó déli partja 2010.04.09. 20:15:27

@Sixx! Anyád is nyugger?: csakhogy ez közvetlenül a munkahelyem mellett van....átrepülni meg nem tudok.
amerre én megyek a következőképpen néz ki: végigmegyek a parkon, ahol van a bicikliút. kiérek, ott van két választásom: fent említett háromsávos körforgalom, ami utána kettő sávba torkollik, először ugye középen kell lennem, utána meg a belsőben, mert a külső kanyarodósáv, nagyforgalmú, így az életbe nem tudnék átsorolni a másikba.
vagy maradok a járdán, ahol tábla jelzi, h. itt tilos a biciklizés (bicikliútról közvetlenül)

még egy lehetőség: parkból máshol jövök ki, kis kitérővel, akkor ok. a mellékutca. egy ideig, mert amint átmentem rajta, megintcsak el kell jutni a forgalmas többsávos körforgalomhoz, mert a munkahely épületéhez másképp nem tudok odajutni. a bicikliút se vezet ám el mindenhova...sőt. már találtam normális térképet, de egy ideig kizárólag olyanokat találtam, amelyek csak a bicikliutat jelezték, kirándulóknak, az, hogy valaki közlekedési eszköznek használja, és nem sportnak, fel sem merült...

úgyhogy vagy szabálytalankodom, vagy kockáztatom az életemet...melyik a jobb?

A Tyne folyó déli partja 2010.04.09. 20:19:07

@PR32: a fenti szituációt meséltem egy ismerősnek a kocsijában ülve, említett körforgalomban. hozzám intézett kérdése: és tudod, h. ilyenkor mennyire zavarod az autósokat? (amikor ugye, teljesen szabályosan bent tekerek a középső sávban, mert nekem az kell). De ne menjek a járdán sem.
ha a lakástól-munkahelyig útvonalamat vesszük, gyakorlatilag a fele úton tolhatnám. na de akkor meg minek megyek biciklivel??

PR32 (törölt) 2010.04.14. 12:54:19

@Animacs: és kit érdekel, mennyire zavarjuk az autósokat? melyik autóst zavarja ez:
photos.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_447/car_photo_223942_7.jpg

@Sixx! Anyád is nyugger? a gép előtt ülve megállapítja, hogy Te egy fosógép vagy... Khm...

Palmi 2010.04.14. 17:00:11

@Sixx! Anyád is nyugger?:
De mivel írta, hogy 11 éves cucot cserél, ezért gondoltam, hogy nem egy mai LX-et cserél 105-ösre...

FERCS_BERCSI 2010.04.22. 15:24:47

@Balee: Hát ki a faszomé te köcsög? Én nyolc álltalánossal nem engednék motorozni senkit! Amikor ezerrel jön szembe egy fasz és én viszem a gyerekemet és súrol a barom, akkor ez jó buli mi?

FERCS_BERCSI 2010.04.22. 15:30:57

@Egy Dagadt Patkány: Te egy igazi buzi vagy, ez jól látszik! Miért nem volt anyád picsája szecskavágó, amikor megszülettél? Azért mert arra szólitok fel ilyen buzikat, mint te, hogy normálisan közlekedjenek, akkor én vagyok a hülye? Hát barátom szüless újra, mert ebben az életedben már nem leszel kultúr ember!

FERCS_BERCSI 2010.04.22. 15:31:36

Bocsánat! Kultúr patkány!!!

FERCS_BERCSI 2010.04.22. 15:37:14

@Styxx: Nem én tehetek arról, hogy falusi cipész vagy! Tanulj, tanulj, tanulj!!! Rád fér!

FERCS_BERCSI 2010.04.22. 15:39:37

@pittiman: Kedves beteg barátom! Olvass sokat és művelődj! Akkor lehull a hályog a szemedről és gondolkodni is képes leszel!

FERCS_BERCSI 2010.04.22. 15:42:29

@Georgigi: Tényleg elmagyarázzam, vagy rájössz magadtól is?

A Tyne folyó déli partja 2010.04.22. 21:23:04

@PR32: engem leginkább az érdekel benne, h. engem zavar az, h. jobbról is egy autó, meg balról is (és szabályosan megyek. annak ellenére életveszélyben érzem magam.)
süti beállítások módosítása