Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Csak a kekec bringásokat jelentik fel a sorompónál

2010.03.30. 15:51 - kirk kapitány

Utcai üldözéssel kellett megállítania a rendőröknek több olyan kerékpárost, akit eredetileg csak figyelmeztetni akartak, hogy nem szép dolog vasúti átjáró piros jelzésén átkerekezni.

Kedden a Rákosrendező melletti vasúti kereszteződést ellenőrizték rendőrök.

A Nyugati bejárataként funkcionáló állomás nagy vonatforgalmat bonyolít, a sorompót pedig gyakran 10 percnél hosszabb időre engedik le, ezért gyakran elfogy az autósok türelme, és még gyakrabban a kerékpárosoké. (A gyalogosok rendszerint nem is nézik a jelzéseket.)

sorompo

A rendőrök közelről fényképezték szabálytalankodó autósokat, akik rossz esetben 150 ezres bírságra is számíthatnak. A kerékpárosokat alapból nem akarták feljelenteni, csak szóban figyelmeztetni a veszélyekre, és arra, hogy egy bicikli-vonat ütközés után általában a biciklis nyújt csúnya látványt.

Volt azonban több olyan kerékpáros, aki ahelyett hogy megállt volna, visszamutogatott a rendőröknek, és megpróbált kereket oldani. Őket a rendőrautóval kellett megállítani. Feljelentették, a bírság összegéről az ügy előadója dönt majd.

Címkék: rendőr vasúti átkelő

177 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr101881097

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpárosok 2010.03.30. 18:00:24

A kerékpárosok olyan emberek, akiknek nincs pénze bérletre, sem autóra, vagy homoszexuálisak, esetleg mindhárom.Valljuk be, mikor meglátunk egy kerékpárost feszes nadrágban, szűk felsőben, napszemüvegben és bukósisakban, csakis a röhögés lehet a válasz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.03.30. 20:12:20

@mahmud abbasz: Amikor fiatal voltam és bohó a rendőröknek szóltam. Nem oldottak meg semmit! Sorolhatná, de mindegy.
Azóta felnőttem és lettek barátaim. Így több dolgot tudok megoldani. Pl. A fentebb említett biciklimet sem a zsaruk találták meg. Szépen lezárták az ügyet. Mondjuk már én se láttam többet, de fizetett a csávó mint a katonatiszt! Ennyi.

hamisnero 2010.03.30. 20:13:21

@Deneware.: az kerékpárút kereszteződés. benne van a KRESZ-ben, olvasni kell, nem háborogni. egyébként mi az, hogy egy sorompó 10 percen túl is zárva tartható? azért, hogy a bakternek két sztrájk között ne kelljen kurblini?

Öreg Sam 2010.03.30. 20:19:19

@Funkerman:
Bazz'
Én me g tudom állapitani,hogy ha egy tojás záp,de attól még nem tudok jó tojást tojni.
Valamiért se a biztositók,se az államigazgatás nem mer belevágni,hogy a bringások azonosithatóságát,és biztositását megoldja.
A kutyáknál juniustól kötelező lesz csip beültetése :)
Lehet ez megoldás?

Bret 2010.03.30. 20:21:05

@heliox:

"A kerékpáros meg balról a járdán úgy harminc, negyvennel, végighúzta a kocsi elejét talán a pedállal, leverte a rendszámot, már tőlem balra megbillent, majdnem elesett de aztán ugyanolyan sebességgel nyomta tovább és eltűnt."

Ugye Elvis ült a bringán? Mert ezt így ahogy leírtad, fizikailag lehetetlen. Persze sose ültél bringán, pláne nem városban...

jahaha 2010.03.30. 20:26:38

@Öreg Sam: a kgfb sem a rendszam miatt mukodik. (ugy ahogy). sztem nem tetel ez a biztositasi esemenyek kozt. Evi 500 ft-ert nem eri meg szorakozni.

Pierr Kardán 2010.03.30. 20:31:24

Rendszeresen járok arra. A Vágány utca felől jövet, vasúttal párhuzamos Dévényi utcán szoktam menni, ez ott éri el a Szegedi utat, ahol ez a sorompó van. Sorompó zárva, Szegedi út felől az autók állnak, tehát gond nélkül kanyarodnék balra, hogy menjek tovább a Szegedi úton, elfelé a sorompótól.

Pont akkor bukkant fel a bringás a két sorompó-szár között lévő résben, amikor a kereszteződésbe hajtottam be. Inkább balra figyeltem az ott álló autókat figyelve, amikor jobbról a szeme sarkában megláttam a biciklist. Satufék on (bár az ABS miatt már ez sem olyan mint régen volt), szóval nem a biciklisen, hanem előtte álltam meg.

Én állat először még örültem, hogy nem ütöttem el, de mikor üvöltözni kezdett velem, hogy micsoda f.sz vagyok, mert annak az útnak van elsőbbsége amin ő ment, akkor már gondolkodni kezdtem egy elütésen... Szerencsére némi köpködés (ez egyébként bevett szokás a bringásoknál?) elment.

Szóval ha őt átjön a sorompó tilos jelzésén, én meg elütöm, akkor engem csuknak le?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.30. 20:31:40

Aki valaha is járt ezen állomás környékén, az megérti a bringást aki átmegy.

"A Nyugati bejárataként funkcionáló állomás nagy vonatforgalmat bonyolít, a sorompót pedig gyakran 10 percnél hosszabb időre engedik le"

A faszt bonyolít nagy vonatforgalmat. Óránként 2 vonat Vác-Szob, 1 Esztergom, és 1 Veresegyház felé. Van, hogy negyed óra is eltelik két vonat között, és ez alatt a negyed óra alatt a sorompó nem mozdul, ki tudja miért.

jahaha 2010.03.30. 20:31:48

@Bret: tudhatnad, a biciklis mindig 40-el cikazik a jardan a gyalogosok kozott.
na jo, az eset is megtortenhetett mondjuk 15-20-al.

Öreg Sam 2010.03.30. 20:36:02

@jahaha:
Nem tudom,alapból igazán nem is vagyok érdekelt bringa ügyben,mert csak kies kis tanyámon űlök rá,hogy ne szóljanak meg a "népek",mondván,hogy ez szrni is autóval jár..
Egy biztos,meg kellene oldani a bringások azonosithatóságát,és kötelező biztositását.
A fővárosi bringás jellemzően nyáron teker,lehessen pl. parkolójegy mintára sms-ben intézni. Vagy mittudomén.

tlantos 2010.03.30. 20:39:34

@heliox: ha nem ismered a kornyeket, akkor nem kellene beledumalni.
Ez egy elb.szott sorompo. Es vicc, hogy tobb km-en keresztu nem tudsz atjutni. Ezaltal a maradek uton nagyobb lesz a dugo. Adott esetben azert kell a hungariara felmenned, hogy aa feluljaron atkelj a vonaton, es mar mesz is le. Ezzel is csak a dugot noveled. Itt meg szepen at lehetne menni. Ha nem szarna bele a mav magasrol.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.30. 20:43:23

@Gery.Greyhound: Ja bocsánat, vonatPÁRt akartam írni, szóval 8 vonat óránként.

De azt is tegyük hozzá, hogy mivel itt állomás van, a vonatok max. 20 km/h sebességgel keresztezik az átjárót, tehát észre lehet őket venni és biztonságosan át lehet itt jutni sorompó nélkül is.

Peppone Botazzi 2010.03.30. 20:44:37

Szeretem az ilyenkor előkerülő frusztált autósokat. Akik "nem kötelességem nekem látni és majd jól elütöm" meg "tartaná meg a kresz X paragrafusának Y pontját. De azért hazafelé munkából becsapat a buszsávba, leállósávba, át a záróvonalon mert ugye ott már a Kresz az életidegen szabályhalmaz ami nem alkalmazkodik a való élethez.

Kettős mérce rulez...

Levi71 2010.03.30. 21:34:54

Gyakran járok arra, az az átjáró egy röhej,ha nagy ritkán (20-ból 1)nyitva látom, az már eseményszámba megy.Áthaladó vonatot tán csak egyszer láttam.Ellenben a vasútvonal folytatásánál, a Árpád úti felüljáró melletti átjárónál, ahol egy bakter kezeli a sorompót a dolog már jobb a helyzet.Pedig arra sem jár kevesebb vonat. Nem csoda, hogy aki átfér, gyalogosok, biciklisek, az körülnéz és szépen átmegy a Rákosrendezőnél. A yard persze tudja ezt, és javít egy kicsit a statisztikáján.

Brauny 2010.03.30. 21:59:17

Tényleg ritkán nyílik ki az átjáró...
De ki az a hülye, aki látja, hogy ott állnak a rendőrök, figyelik, hogy szabálytalankodik-e az illető és mégis áthajt???
Amúgy bringával közel van az állomásnál a felüljáró is, tudom, én is ott szoktam áttolni. Lépcső föl, lépcső le, lehet megizzaszt, de jobb, mint ha elütnek :)

tasavallan presidentti 2010.03.30. 21:59:51

Kár, hogy nem lőtték le őket (meg az összes többi biciklist).
Végül is menekültek a rendőr elől.

guszti 2010.03.30. 22:03:39

Hát én dolgoztam egy darabig ott a közelben, és kedvenc helyem lett a Manó büfé - melegen ajánlom, a béke szigete, körülötted rohan, de ott megállt az idő - szóval én is többször felelőtlenül áthágtam a sorompón, leginkább gyalog, de néha kezemben a bringával. Rendőrrel nem találkoztam, de mindig alaposan szétnéztem, láttam ugyanis "lemeszelt embert" abban az átkelőben, így fertőtlenítik ugyanis a közútkezelő emberei az áldozatok nyomait. Szegény bácsi valszeg évek óta minden reggel ott ment dolgozni, mégis benézte a szemből jövő nemzetközit - ami nem áll meg, így nem is nagyon lassít le - szóval ja, észnél kell azért lenni, nagy darab vasaló az.
Egyébként aki nem a büfébe megy, hanem áthalad az M3-astól Angyalföld felé, az konkrétan 3 pár sorompón kell hogy áthaladjon, amiből kettő a rendezőhöz tartozik, ott azért ha belefut az ember egy tolatásba az eltart egy darabig. Viszont ott nem akkora gáz átbliccelni, mert szinte lépésben gurigáznak csak a vagonokkal. És itt kézi bakter van. Benézni még azt lehet, hogy a 3. átkelő, ami tényleg a Nyugati bejárata, és nem minden vonat lassít, szóval aki ott bevállalja hogy reszkírozik, az legyen észnél mert elég egy picit nem figyelni, és a büncsi aránytalanul súlyos tud lenni, fellebbezni sem lehet. Ez van amúgy a képen, szóval a kékek kivételesen mégiscsak a dolgukat végzik, ráadásul jól, és még jófejek is.
Más kérdés az államvasút, hát az gáz, láttam ott 1-2 reality sót, bár inkább kvb-s stílusú retroszatíra volt, főszerepben 8-10 béláimmal, meg egy leesett sorompórúddal. Vagyis hiába szégyen hogy 2010-ben nem bírnak hegeszteni oda egy gyalogosfelüljárót, ez a kérdés most egyáltalán nem aktuális. Nagyobb gondok vannak ott annál.

Mayhem 2010.03.30. 22:07:31

Tök felesleges egymásra mutogatni, jó szaftos kis sztorija mindenkinek van, mindkét oldalról. Ha yard ott állna minden nap két-három órát és lehúzna mindenkit, aki tilosban megy, akár autós, akár gyalogos, akár kerékpáros, akkor nem szabálytalankodnának. Ez nem vizsgafüggő. Szerintem mindenki ismeri a lámpák színét, és a teendőt, ha piros van. Mégis szarik rá autós, kerékpáros, gyalogos. És itt ne jöjjön senki az autók csak belecsúsznak a narancssárgába kezdetű szar szöveggel, mert Pesten minden egyes k..szott pirosba legalább három paraszt hajt bele autóval, és csak azért nem több, mert indul a forgalom a másik irányból, és nem másért. Bringával ugyanez. Ment pirosba a kiscsaj, még ciccegett is, hogy ki kell kerülni, aztán majdnem elcsapott egy gyalogost a zebrán. Kreszvizsga? A fenéket... Már a cicus és a kutyus is elmondta anno a tévében, hogy a piros, az tilos, nem a kreszkönyvben olvasod először. A gond az, hogy mindenki tudja, mégis leszarja, mert ha megszegi a szabályokat, akkor nem jön az elkerülhetetlen retorzió. A szabálysértések felderítésének és a büntetés kiszabásának olyan kicsi a valószínűsége, hogy bármekkora a tétel, amit kiszabnak, a várható kár elenyésző, ahhoz az enyhén szólva is kétes nyereségnél, hogy majd a következő lámpánál állsz ugyanannyit.
Lehet hörögni adókról, biztosításokról, meg rendszámról, semmin sem változtatna. Elhiszem, tök jól hangzik, csak akkor a biciklisták is elkezdhetnek hörögni, hogy pl. legyen minden gépjárműben GPS-es sebességnapló, hogy a gyorshajtót minden körülmények között elkaphassák, hogy a belvárosba csak hibrid autók hajthassanak be, hogy a tilosban parkolókat azonnal szálítsák el, és zúzzák be... de van ennek értelme?

Jasperek 2010.03.30. 22:09:03

Pontosan mi a probléma? Létezik kerékpáros biztosítás már jó ideje(csak éppen nem kötelező)2100huf 1 évre és 3.000.000 huf -ig van rá felelősségbiztosítás.Annyiból kijön egy fényezés.Ha drágább kocsit szeretnél összetörni 5000huf -ért 6.000.000huf értékű kocsit törhetsz meg:) és még van drágább is:)
Akinek nem ér meg min. 2100huf egy 1 év nyugalmat...........

Big-B 2010.03.30. 22:33:04

Ja kérem, ha a cangás tudja, hogy szabálytalankodott, és még be is mutat a yard-nak, az hülye. A tanulópénzt kéretik csekken befizetni.

marvin 2010.03.30. 22:40:34

@Benbe:
Egy munkatársam pont ezt tette. Aztán a bringás meghalt. Ő meg azóta heti rendszerességel magyarázkodik, hogy nem ő volt a hibás, hanem... MAGYARÁZKODIK, de a kiinduló pont mindig az, hogy részese volt egy halálos balesetnek. Eddig még nem sokan sajnálták, mert egy hozzád hasonló, öntudatos, arogáns pöcsfej.

Masni 2010.03.30. 22:40:36

Egyszerűen szuper, hogy itt mindenki tud mindenkinek behányni. Lassan úgy érzem, hogy mindenki olyan frusztrált, hogy minden mindegy, csak beszólhasson valakinek.
Szerencsére, én ma pl. sokkal több jófej autóssal találkoztam, mint bringással. Sőt, általában nagyon aranyos autósokkal találkozom. Igen, persze, tényleg vannak furik, tegnap pl. két teherautó is szeretett volna elütni, de ez ma már elég ritka. Tíz éve kezdtem minden nap bringázni és határozott a javulás. Az pedig egy nagy tévhit, hogy a bringásoknak nincs jogsijuk (ergo, nem ismerik a kreszt). Nekem pl. van. Szinte minden biciklis barátomnak van. De jobban szeretnek biciklizni.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.03.30. 22:50:28

imádom azt a sorompót, annyit lehet röhögni a sok seggfejen :D mindenki tudja, hogy autóval sansztalan átjutni, a hungária felüljáró meg két perc, de mégis ott vergődik a kilométeres sor. és nem kell színezni, nincs 0-24be dugó a felüljárón. Moldova anno írt róla egy kis esszét is a Ferencvárosi Koktélban, kötelező olvasmány.

mokas_gizi 2010.03.30. 22:57:57

@Lipyke:

Ez poén cigányok azért sem kapnak börtönt, ha megütik/megverik a rendőrt...

Hülyeséget csináltak, az igaz de feltehetően azért volt annyi eszük hogy körül néztek...
A rendőrök egy kis sápot akartak szedni az autósoktól, mert kell az államnak a pénz...
Engem mondjuk az jobban zavar, ha kirabolnak az utcán, vagy kirabolják a lakásomat + stb-stb...

egyittlakó (törölt) 2010.03.30. 23:02:29

@gramercy: "legszivesebben nem is adnek elsobbseget, ha nem szall le zebranal, de nem kockaztatok"

azt nem úgy kell: gyalog menj a zebrán és ha a hülye bringás bármelyik irányból (járdáról le vagy piroson át) átteker a zebrán, akkor verd le szöges léccel, ha nincs, akkor seprűnyelet a küllők közé, oszt jó napot

egyittlakó (törölt) 2010.03.30. 23:09:21

@fourgee: "Valaki megállt a zebra előtt, a mögötte lévő meg úgy gondolta hogy neki joga van sietni, kivágódott mellé, tolta neki és az átkelő gyalogos megölte..."

Így jár minden fittipaldi, aki bántani akarja a puhatestűt...
:-)

tyberius 2010.03.30. 23:12:43

Békéscsabán is van egy ilyen vasúti átjáró, a pályaudvar közelében, a gurítódomb mögött, ahol bizony jó sokat el tudnak pepecselni egy-egy hosszabb tehervonattal. Semmi gáz, 2 kilométer távolságban 2 felüljáró is található, úgyhogy ha az autósok elunják a várakozást, akkor átmennek ezek valamelyikén. A gyalogosok meg a bringások pedig az út mellé épített kis aluljárót használják... ja bizony, mert hogy ilyet is lehetne építeni az ominózus átkelőnél, és akkor máris nagyobb biztonságban lennének a gyallerek is, meg nem is nagyon kellene a sorompók között átkarikázókat hajkurászni. (Mondjuk aki nem áll meg a zsaruknak, és még be is int nekik, azt azért hajkurásszák csak nyugodtan)

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.30. 23:21:35

@TuskóHopkins: "Piros volt, leszálltam a bringáról, erre egy vasutas elkezdett integetni, hogy menjek nyugodtan... "

Ennyi erővel azt is mondhatta volna, hogy ugorj a kútba...
:-)

cso zsi 2010.03.30. 23:21:39

A zsaruk valószínűleg a leendő felüljáróra gyűjtenek.
Ígéret van rá legalábbis. Vagy volt. Vagy valami.
Egy biztos, akár gyalog, akár kettő, akár négy keréken vagyunk, szükség lenne rá.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.30. 23:26:47

@heliox: nem. :) csak a maro ideget ereztem onmagamban. :) bocsi.

min 2010.03.30. 23:28:55

@Benbe: Tekertél már 40-el?? próbáltál felgyorsítani bringát 40-re? Főleg általános 15kg-os montit?
Üvőlt az ökörség az írásodból

min 2010.03.30. 23:31:07

Egyébként a rendőröknek igazuk van. Büntetni kell a bringást, autóst, gyalogost is a piroson való átkelésnél.
Az autósok meg csak fogják be mert több szabálytalanságot csinálnak a városban 5 perc alatt mint a bringások együttéve

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.30. 23:53:40

@min: "több szabálytalanságot csinálnak a városban 5 perc alatt mint a bringások együttéve "

te azt sem tudod, hogy mi a szabálytalan, bringás...

2010.03.31. 00:24:02

Ma reggel míg átmentem a Szabadság hídon 8-an kerekeztek át a járdáján. Jó, hogy akkor az agyhalott autós is ideges és ledudál, miért nem megyek én is a járdán, mert ezt látja és azt hiszi, szabad, sőt... jah, büntetni kellene az ilyen szabálytalan bicikliseket... sok idióta ül biciklire tavasszal...

min 2010.03.31. 00:40:28

@Orbán Diktor: Miért ne tudnám? Naponta közlekedek és naponta látom hogy az autós is furakodva! átmegy a piroson és neki áll feljebb ha a szabályosan zöldön haladó dudál neki stb...
Ahogy a bibliában: Az vesse az első követ....
tehát az összes autós kivétel nélkül aki fikáz (nem krtikát/véleményt mond) bárkit is nyugodtan álljon tükör elé és köpje szembe magát.

min 2010.03.31. 00:41:20

@min: ez persze vonatkozik a gyalogosokra és bringásokra egyaránt...

Terry Wrist 2010.03.31. 00:45:28

azért elég béna/buta biciklis az, akit rendőrautóval meg tudnak állítani, pedig el akarna menekülni

Aaron Blumm 2010.03.31. 00:49:39

tizenkettedik biciklizés

Újra hallom a hangom. Újra szól a szám. Újra van nyelvem. Újra beszélek hozzád. Újra tudom, hogy te vagy az. Pedig egész nap csak kedvetlenül feküdtem, mert már időtlen idők óta nem láttalak. A panaszosok sora viszont nem apadt, csak jöttek egymás után lankadatlan, én pedig türelmesen ugyan, de komoran hallgattam őket, és csak bólogattam. De legfőként a fejem ráztam szörnyülködésemben, hogy a világ hova jutott. Amikor elmentek, Szafet lépett elő a függönyök mögül, kezében egy biciklit hozott, rámnézett, de semmit nem kérdezett. Én sem kérdeztem tőle, hol találta, tudtam, mindig megszerzi azt, amire éppen szükségem van. Felpattantam, megkerestelek, kézen fogtalak, a kormányra ültettelek, és kiszöktem veled a falak közül. Legszívesebben mindig veled lennék, de csak ritkán van rá alkalmam: fogva tartanak a tekintetek, mindenhol titkos szolgák loholnak a nyomomban. Pontosabban, akik a szolgáim voltak, de mára az őreim lettek. Sokáig kellett tekernem, hogy biztonságban tudhassalak, hogy tudjam, már senki nem követ, és nem ismer fel bennünket. Átvágtattam a piacon, és meg sem álltam a város széléig. Közben te átöleltél, és megállás nélkül suttogtad a fülembe, hogy giligili, giligili, imádlak. Újra hallom a hangom. Újra szól a szám. Újra van nyelvem. Újra beszélek hozzád. Újra tudom, hogy te vagy az.

Aaron Blumm 2010.03.31. 00:50:43

Én továbbra is csak szépen biciklizem:

http://www.biciklizéseimtorokzolival.blogspot.com

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.03.31. 00:59:35

@Benbe: Te álmodtál valamit. A rákosrendezői átkelőnél, ha a BVSC felől/Duna felé mész át, akkor bal kéz felé kurvára nem látható be a pálya több száz méterre, mivel kb. 50 méterrel az átkelő után helyből kanyar jön.

jahaha 2010.03.31. 01:11:51

@Zigomer Trubahin: sztem azokon a sineken max tolatgatnak, minimal sebesseggel (holtvagany). a masik vonal lehet veszelyes, az megy be a nyugatiba.

combo 2010.03.31. 01:45:06

No, az ilyen rendőrök elől menekülő hülyegyereket (legyen akár bringás, akár autós, akár gyalogos) bilincsben elvinni a rendőrőrsre, aztán ott intézni a papírokat meg a pénzügyeket. Mert ez már tényleg bicskanyitogató. Nem maga a szabálytalanság, hanem az, hogy ma itt tartunk, hogy el lehet futni a rendőrök elől. Röhej.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.31. 06:49:37

@orly: Szabadság hídon én a villamossínen szoktam. Az is szabálytalan, de mondd meg nekem, hogy szabályosan hogy jussak át azon a hídon? Csorogjak a dugóban 5-tel araszoló autók között?

911 Turbo 2010.03.31. 07:07:01

Épp ideje rendet rakni a bringások közt .

Georgigi 2010.03.31. 07:21:41

„A rendőrök közelről fényképezték szabálytalankodó autósokat, akik rossz esetben 150 ezres bírságra is számíthatnak.”
„A kerékpárosok olyan emberek, akiknek nincs pénze bérletre, sem autóra, vagy homoszexuálisak, esetleg mindhárom.”
1). Miért is kap bírságot az autós?
2). Van kocsim (pénzem), gyalogolni is tudok, és kerékpározom is.
Apádnak kellett volna melegnek lennie, hogy végbélben végezd, ha már ilyen sz@r életed van.
(Ha kocsival megyek melózni 20 perc, ha bicajjal, 10.)
Egy átlagos bicaj 100e fölött kezdődik (nem a tecsósra gondoltam, ami szétesik)
3). Aki ezt a marhaságot írta az valószínűleg nem tud bicajozni (nincs egyensúly érzéke sem) és biztosan az anyjából kocsival együtt szakadt ki.
Te idióta, ha ott áll a sün miért megy át a lezárt sorompón kocsival is a kretén? Ha nem látja őket 40 méteren belül, akkor hogy lehet jogsija?
Szóval mindegy, hogy mivel közlekednek az emberek. Embereknek nevezett barmok.

Georgigi 2010.03.31. 07:25:14

@911 Turbo:
Van egy szint, ami alá nem süllyedek, és Te biztosan közéjük tartozol. :)
Na, léptem.

thinker_ 2010.03.31. 07:45:55

és ezen még valaki csodálkozik? a kerékpárosok a közlekedésben résztvevők azon tagjai, akik állandóan sírnak, hogy mindenki kibaszik velük, ők pedig egyetlen szabályt sem tartanak be.
rendszám, kresz vizsga és ellenőrzés. csak így lehet. különben azt hiszik, hogy nekik mindent lehet.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.03.31. 08:02:34

@Zigomer Trubahin: Lesd meg ezt: maps.google.hu/maps?client=opera&q=r%C3%A1kosrendez%C5%91&oe=utf-8&ie=UTF8&hl=hu&hq=r%C3%A1kosrendez%C5%91&hnear=Budapest&ll=47.524519,19.088375&spn=0.002869,0.00567&t=h&z=18

Az első, forgalomban használt vágán felülről a harmadik (az első kettő a Füstibe megy). Annak űrszelvényének határától bőven ellátni a hosszú raktárépület végéig, ami kb. 200 m. Azt a távolságot egy vonat legkevesebb 14 másodperc alatt teszi meg (de inkább több). Azalatt meg mindhárom vágányon átérsz.

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.03.31. 08:09:35

Jaj de jó, végre egy bringások fikázására alkalmas poszt indexcímlapon, legalább 20 órája nem volt már ilyen, tökre elvonási tüneteim kezdtek lenni!

Hát akkor: KÖCSÖGBRINGÁSOK AKIK NEM FIZETNEK ADÓT ÉS NINCS RAJTUK RENDSZÁM ÍGY NEM TARTJÁK BE A SZABÁLYOKAT KI KELLENE AZ ÖSSZESET LAPÍTANI EGY PLATÓS IFÁVAL!

Huhh, ez most jól esett. Szerencse hogy esik, be is ülök apuci BMW-jébe és jól lefröcskölöm ma az összes bringást. Nyehhehehehe. Egyik se fizet adót, aztán itt pofáznak, meg critical masseznek, annyukat!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.03.31. 08:12:00

@min: Nem ez a lényeg. Egy gyalogos 2-3 km/h-val jön, én zebránál erre számítok. Ha vannak gyalogosok a közelben, lehet, hogy nem is látok el 10 méternél messzebb. Azt a távolságot pedig miközben végighaladok a zebrán egy bicajos simán megteszi. Namost onnantól, hogy a bicajos bekerlt a látóterembe odáig, hogy megállok (ugyebár féktávolság=fékút+reakcióidő alatt megtett út), én már átértem a zebrán, de ő is, tehát csattantunk.

Mondjuk kisívben kanyarodásnál (ahol például a Nagykörúton a zebra előtt álló autóból tényleg nem látni pár métetrnél messzebb, mert zárja a szöget egy fa, egy virágüzlet, vay egy plakát), ha látom, hogy nincs gyalogos a zebránál (vagy heves integetsére sem óhajt elindulni), akkor én megyek. Egyrészt én nem hárommal csorgok át a zebrán (minden eshetőségre fölkészülve), mert nincs előírva és fölösleges. Ellenben a főútra kilógó seggű kocsim inkább veszélyben van azok előtt, akik nem ismerk föl az álló, indexelő autót.

Ráadásul többnyire a zebrán áthaladás közben részben már arra is figyelnem kell, hogy a kocsit pontosan bekormányozzam a szűk résbe a parkoló autók közé, emiatt a reakcióidőm is megnövekszik.

És itt nem arról van szó, hogy szemét vagyok, és direkt arra játszom, hogy elcsapjak egy biciklist. Kerékpárút keresztezésekor tényleg lépésben haladok, mivel ott sem lehet belátni (pláne, hogy jó hossuú orra van a kocsimnak, nem egy Maruti), de ott én is számítok rá, hogy gyorsan érkezik valaki.

Jobbkezes kereszteződésen áthaladva is erősen figyelek jobbra, de épp csak egy pillantást vetek balra. Mint mindenki. A KRESZ egyik első pontja a "bizalmi elv". Cserkész-elv viszont nincs benne ("mindig készülj föl mindenre").

Tehát egy zebrán áttekerni készülő kerékpáros ne számítson arra, hogy őt majd észreveszik, mert egy kijelölt gyalogátkelőhelynél az autós gyalogosra készül. És jó eséllyel a kerékpárost nem fogja észrevenni, és ehhez semmi rosszindulat nem kell.

Parajpuding 2010.03.31. 08:33:53

1. Már a gyerekeket az iskolában kellene oktatni a kerékpáros közlekedés (és általában a közlekedés) szabályaira.
2. A büntethető korú szabálytalan kerékpárost ugyanúgy bírságolni kell, mint a motorost, autóst.

3. A bemutogató bringás ujját el kell törni:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.31. 08:42:15

@gramercy: Majd ha a Te hülye gyerekedet viszem, akkor leszállok, és egy Bruce Willist megszégyenítő íves lábmozdulattal lerúgom a fejét...

a távoli rokon 2010.03.31. 08:42:29

Asszem kedves kolléganőm kapja az egyik 150.000 forintos csekket. Mondtuk is neki: Juditka örüljél, benne voltál a tv-ben;)

Egyébként mindennapos szabálytalanság az ilyesmi a részéről, de most lehet, hogy visszavesz picit a buksijából...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.31. 08:45:24

@Deneware.: Azt úgy hívják, hogy kerékpárút- pontosabban gyalogos-és kerékpárút átvezetés. Ott olyan elsőbbsége van a bringásnak, mint a sorompó mögött álló vonatnak.

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.03.31. 08:50:54

Azt kéne csinálni, hogy leszerelni onnan a sorompót, venni a csigazabálóktól egy TGV mozdonyt, és elhelyezni az állomáson hogy amikor jön a köcsögbringás, gyorsan el lehessen vele csapatni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.31. 08:51:34

@Benbe: Az autósok nagyon nagy - látássérült, gépjárművezetésre valójában egészségileg alkalmatlan - hányada, begyslések szerint mintegy egyharmada még a kivilágított karácsonyfaként, reflexiós cuccokkal agyondíszített, szabályosan közlekedő kerékpárosokat sem látja meg, sem szemből (előzéskor), sem hátulról, sem oldalról (akkor sem, ha a bringásnak van elsőbbsége). Egyedül a jobb tükörből észlelik, olyankor járdaszegélyig húzódnak a pirosnál, "nehogy má' elém mennyen!"

2010.03.31. 08:55:00

@heliox: "Az ingázó forgalom miatt minél inkább kívül van a szűk keresztmetszet annál kisebb a dugó beljebb. Ezzel lehet szabályozni, hogy bent is lehet ugyanolyan lassan haladni, mint a kinti kerületekben. Különben nagyon megszívnák azok akik bent laknak (lassú közlekedés, szmog)."

Ez csak akkor igaz, ha a forgalom többsége befelé halad. De ugyanazon autók mennek kifelé is később.

Az átjáró persze nem csak az egyszemélyes autóst bosszantja, hanem minden közlekedőt, ha így van megoldva. A Lánymányosi hídnál a HÉV érkezése előtt 2 perccel pirosra vált a fénysorompó, aztán lassítva megérkezik a HÉV, hogy megálljon. Szerinted hány gyalogos foglalkozik a lámpa szinével? Ha a HÉV már a kanyarban van, akkor a többség megáll, a figyelmetlenekre meg megy a hosszú hangjelzés.
Miért kell már a Duna hidnál lezárni az átkelést?
Szép is lenne, ha a közlekedési lámpák is így működnének! (2 percig minden irányba piros, aztán vált.) Szerinted akkor mennyivel többen hajtanának át a piroson?

2010.03.31. 09:01:46

@Saint Wasabi: "Poénkodásra nem vagyok vevő, köszi. Ha nem tudsz segíteni, inkább ne is írj! "

Azt hittem viccelsz. Mert nekem a fékbetétnek meg az olajnak együtt említve vicc szaga volt. Ha azt is megírtad volna, hogy hova öntötted az olajat, bizonyára helyettem valaki olyan reagált volna, aki ért is hozzá.

Georgigi 2010.03.31. 09:11:15

@TROLL-I-BUSZ:
Azért átlagosan a vonat több autóst végez ki, mert nem látja a piros jelzést. :)
@Parajpuding:
A zebrán gázoló autóst pedig ki kellene végezni?

2010.03.31. 09:16:48

@Öreg Sam: "Egy biztos,meg kellene oldani a bringások azonosithatóságát,és kötelező biztositását."

Nem mondom, hogy nincs igazad, de még az autós legtöbbször sérülés nélkül elhajt egy kisebb ütközés után, a biciklinek minimum kerékcsere, de lehet, hogy a vázat is lehet cserélni, magyarán vehet egy új biciklit.
Nekem 3 konkrét esetem is volt, amikor nem adták meg az elsőbbséget, tanúm is lett volna, csak hát 2 elhajtott, rendszám nem volt meg és az egyik esetben a felni hajlott el, a másikban csak egy kis horzsolás, a harmadikban meg kulccsontficam, bordatörés 2 hónap táppénz.

2010.03.31. 09:21:32

@Mayhem: Kösz, hogy leírtad helyettem!

2010.03.31. 09:29:48

@TROLL-I-BUSZ: "Egyik se fizet adót, aztán itt pofáznak"

Nem, mintha nem fizetnék az autóm után is adót, de még azt is megkockáztatom, hogy több adót fizetek be, mint amennyire te be vagy jelentve.

Georgigi 2010.03.31. 09:40:12

@TROLL-I-BUSZ:
Még sajnálni sem tudlak.
Még szerencse, hogy van rendszámod.
Egyszer beszívod a hozzáállásod miatt, és legyen a fejfád mellé tűzve. De hamarosan, ha lehet. :)

Georgigi 2010.03.31. 09:48:08

@TROLL-I-BUSZ:
A blogjaid is a szellemi szintedről mindent elárúlnak. Intelligencia hiánynak nevezik.
Ha vannak családtagjaid, biztosan nem dicsekednek veled.

Lebowski 2010.03.31. 09:48:25

@orly: Mondjuk a Szab. híd elég necces. Egyrészt a bringasávot a járdára vezetik fel, másrészt az úton menve minden autós meg akar előzni, noha az szabálytalan. A sínen meg nem túl tetszetős 2 villamos közé beszorulni...

Picsasereghajtó 2010.03.31. 11:03:21

@Georgigi: Don't feed the troll...

@Lebowski: Engem nem szoktak akarni megelőzni (bár akarni biztos akarnának, de nem tudnak, inkább én őket.)

Különben röhej, hogy mi megy ott este 5 óra környékén, ránézésre a Móricz - Kálvin útvonal autóval lehet vagy egy óra (bicajjal 10 perc). Mi vesz rá embereket, hogy ott üldögéljenek egymás füstjét szívva...

pittiman 2010.03.31. 11:32:15

Lehet furcsa, de nekem az autósok zebránál se állnak meg soxor.

Kettő: Hála a pesti kerékpárút hálózatnak, van amikor az ember nem tudja kikerülni a szabálytalanságot. Pl. a szerémi-hengermalom sarkán, ha az ember a tesco felől jön. A kereszteződés másik oldalán van egy bringaút a szembe oldalon, a járdán. Ehhez át kellene kelni a sávokat elválasztó beton elemeken és 4 sávon, plusz a szerémi úton, ami keresztezi a hengermalom utat. Tehát akkor mit kell tenni a szabályos közlekedéshez? leállnom lentebb egy parkolóban, feldöccenni a járdára, 5-el elmenni a lámpához, áttolni rajta, majd még egyszer, hogy átkeljek a kereszteződésen, majd felszállok a kerékpárra, megteszem azt az 500 métert a kijelölt kerékpárúton a Nándorfejérvári útig, ott újra leszállok, áttolom a zebrán, majd a járdáról letolva újra felszállok?

Vagy mit kell tenni, ha egyszer csak elfogy alólam a kerékpársáv? pl ha a nyugatiba megyek, mert bringával utazom, és nyomom a bajcsy bringagyászon. egyszer csak se szó se beszéd, eltűnik minden. ott mit tegyek? toljam át a járdán, és járdázzak tovább? vagy hogy tudok szabályosan bekapcsolódni a bajcsy forgalmába a nyugati fele? sehogy? lentebb kell mennem öttel az alkotmány utcába, ledöccenni az útra és beállnom a keresztbe kikanyarodó kocsisorba?

amúgy járdázni tényleg nem kell, én se szoktam. a spanyol turista életveszély, inkább a türelmetlen audisok mint a spanyol turisták.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.03.31. 12:14:44

@pittiman: A járdán haladó, csak felfestéssel elválasztott kerékpársáv igénybevétele nem kötelező. Ilyen mellett az úttesten bármikor haladhatsz.

Az egyetlen hely, ahol soha, semmilyen körülmények között nem fordulhatsz elő kerékpáron ülve, az a járda. Gyalogosként sem tudom fölfgoni, hogy este kilenckor a Bajcsyn, ahol van kerékpárút a másik járdán, üres a 2*3 sávos úttest, miért kell láthatóan rutinos és fitt bicajosoknak a "rossz" járdán tekerniük.

lr 2010.03.31. 13:33:55

Na mi az, címlap van?

victoriginal 2010.03.31. 13:39:42

A kerékpárosok olyan emberek, akik minden hónapban megspórolják a bérletpénzt, megspórolják a benzinpénzt, igen aktiv szexuális életet élnek, mivel a mozgás épen tartja a vitalitásukat. Valljuk be, mikor meglátunk egy kerékpárost feszes nadrágban, szűk felsőben, napszemüvegben és bukósisakban, a funkcionalitás győzelmét láthatjuk. ellentétben a kocsiból kiszálló pipaszárlábú, sörhasú egyedekkel, akiket valljuk be, mikor meglátunk, csakis röhögés lehet a válasz...

ex-dr. vuk 2010.03.31. 13:57:18

Valaki mondjuk megmagyarazhatna, hogy miert kell egy vonat erkezese elott 5-8 perccel lezarni egy atjarot? Ennek van valami ertelme? Szerintem sokan ezert mennek at.. Ugyis soka jon.
Amcsiban ha jol remlik tizmasodpercekkel elotte zarjak csak le, szoval ha csukva van a sorompo vagy piros a jelzes (hangjelzessel!), akkor azon nem erdemes atmenni. 10 percig folyamatosan lezarni? Konyorgom...

Mon3 2010.03.31. 14:42:04

Én Rendezőn dolgozom. Ezt a sorompót csak félóránként nyitják fel fél percre. Hát persze hogy átmegy a delikvens. Nekem könnyű, mert egy a MÁV-nak dolgozó külső cégnél vagyok foglalkoztatva, és az egész vasútra szóló állandó belépőt kaptam. Épp a munkámat végzem, és kész. Egy szava sem lehet rendőrnek....

Mon3 2010.03.31. 15:02:04

Különben amatőr volt, akit lekaptak a rendőrök. Elég lett volna balra elfordulni a delta felé, és a Mexikói útra, vagy a Hajcsár utcán át a Dévényi utcára ki lehet jutni. A tűzoltók és a rendőrök három óra alatt se találták meg a helyszínt kocsival, amikor égett a volt pft. épület. A hülyék Rendezőről a mozgó szerelvények között rohangáltak a tömlővel létra nélkül. Alulról oltottak egy magas tetős épületet, úgy hogy nem látták, hogy mit oltanak. Persze, hogy csonkig égett az egész. Na, az nem volt balesetveszélyes (persze volt sérülés). A legjobb az volt, amikor a felsővezetéktől pár centire oltották az épületet a vízsugárral. És nem volt áramtalanítva, mert a forgalom az oltás során végig meg volt.

Mon3 2010.03.31. 15:14:45

@Zigomer Trubahin: "A rákosrendezői átkelőnél, ha a BVSC felől/Duna felé mész át, akkor bal kéz felé kurvára nem látható be a pálya több száz méterre, mivel kb. 50 méterrel az átkelő után helyből kanyar jön. "

Hát az arányérzékeddel komoly bajok vannak barátom. Az általd leírt szitációban 422 m-re ellátni. Pontosan lemértem.

gulyasattila 2010.03.31. 20:57:24

@Benbe: Lemaradtál a januári Kresz módosításról. Kötelező bármilyen járda, padka, vizesárok, szántóföld, kapubejáró, buszmegálló, stb. használata, amit elláttak a három féle kék, kerek kerékpáros tábla egyikével (ún. közlekedésbiztonsági kerékpárút, az öltönyös, autóval járó, ezért nyilván sikeres, okos bácsik szerint)

Húzzunk bele! 2010.03.31. 21:10:16

Így helyes, hogy csak felhívni kell a szabálytalankodók figyelmét, de a cikk nem ejt szót a gyalogosokról, azokat is figyelmeztették?
Aki meg elteker, ugyanúgy büntessék mint az autósokat!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.03.31. 22:24:55

@síncsavar: Nem maradtam le, csak a legtöbb helyen azt kommunikálták, hogy a "Gyalog- és kerékpárút" használata nem lesz kötelező. Most nézem viszont, hogy mégis az lett.

Akkor ezután nem csak a járdán bicajozókra lehet dudálni.

vérmezö 2010.03.31. 23:20:09

Nem tudom miért vagytok felhábordva azon hogy rendörök büntetnek.Én úgy tudom KRESZ a kerékpárosokra is vonatkozik.Illetve a rendörök figyelmébe Fövám téren a csarnok elötti zebrát ahol lámpa piros jelzés ellenére bele hajtanak a tömegbe akik szabad jel

vérmezö 2010.03.31. 23:26:49

folyt: zésen haladnák át a zebrán.Iletve Bartók Béla úton és a Kiskörúton sineken kerékpározokat. Jó kis bevétel volna.Mert KRESZ módositásba ezt még nem engendeték meg [SZERENCSÉRE]

otapi 2010.04.01. 01:04:56

@vérmezö: Hamár arra járnak a rendőrök, a Kiskörúton a kerékpársávon hadirokkant autókat is kellene büntetni. Ma kb. 10 állt ott.

otapi 2010.04.01. 01:12:31

Történetesen, éppen a Rákosrendezőnél volt dolgom amikor a rendőrök posztoltok, oda-vissza is átmentem az átjárón. Amit láttam:
- büntettek kerékpárost is és nem csak olyat aki megpróbált elhajtani. Legalábbis, gondolom a személyijét azért nézegették.
- gyalogost dettó büntettek (vagy legalábbis igazoltattak)
- egy jóképességű operatőr és egy riportercsaj képes volt a kerékpárút közepén felállítani a tripod-ot (a postképen a rendőröktől balra). Őket láthatóan nem büntették meg a rendőrök, pedig ha már zabhegyeztek, az is belefért volna.

gulyasattila 2010.04.01. 10:30:04

@Benbe:
Ha szívesen dudálgatsz valakire, aki közlekedés céljából az úton tartózkodik (halad), és nem a mellete lévő iskola bejárata előtti járdán kerülgeti mondjuk a legjobb barátod hat éves kislányát a gyalog és kerékpárút tábla tövében, hát tedd. Olyan a világunk, amilyenné alakítjuk...

ubu1 2010.04.01. 21:10:36

Itt mindenkinek igaza van, de az alap problémát kellene megszüntetni. A paraszt jogosan figyelmeztet/büntet, mert szabálytalan átmenni a piroson és kész. A bringás érveit is el tudom fogadni, hogy a sün foglalkozzon inkább a hugyos kollégával, ne az állampolgárt szívassa. (Mondjuk a beintős stílus nem éppen korrekt, de mindegy.)
Viszont hogy a g.ci MÁV már többször tíz éve (!) sz@rik az ottani állapotokra, az már tényleg túlzás. Anno a 32-es busz arra járt, de már a BKV-nál is megunták. Pedig azok sem a gyors gondolkodásukról híresek.
Hogy nincs pénz oda felüljáróra, azt el lehet hinni, noha a Vidám Park és az Chinoin között nincs átkelő. Hogy ne lenne oda pénz egy normális automata sorompóra, mint mondjuk a Chinoinnál van, az már kevésbé hihető. Ott meg tudták oldani, pedig annak közelében is ott van a 15. kerületi felüljáró. Viszont hogy a baktert nem lehet valagba rúgni, amiért nem képes a kézi sorompót tisztességgel kezelni, ha már ezért kapja a fizetését, az nem fér be az én fejembe.
Volt, hogy 20-30 percet álltam ott az éjszaka közepén. Vonat persze nem jött egy darab sem. Aztán nagy nehezen előmászott, és látványosan (mint akii szívességet tesz) felnyitotta a sorompót. Gondolom, sokan tudnak hasonló sztorit mesélni, párat olvashattunk is már fentebb. Az ilyeneket kellene megszüntetni, és akkor nem merülne fel sem a szemétkedő rendőr, sem a bemutatós biciklis problémája.

bimmbamm 2010.04.01. 23:07:18

Volt osztálytársam egy ilyenen ment át, biciklivel. Rendszeresen ugyanott ment át, ismerte az átjárót. Mégsem ért át a túloldalra... Igazán tragikus volt. Nem érdemes átmenni, ha piros. Ha ismered, akkor sem. Igazuk van a rendőröknek.

bimmbamm 2010.04.01. 23:12:37

@TROLL-I-BUSZ: Jelentem, hogy a TGV baromi lassan gyorsul. Szerintem az InterPici jobban tolja az első párszáz méteren.

vérmezö 2010.04.02. 06:59:11

@otapi: Ilyen már láttam hogy rendör büntetett kerékpár sávon parkolokat.

zotyo1986 2010.04.06. 17:55:31

@Benbe: Persze, hiszen állandó telefonos kapcsolatban vannak. Sőt van egy speciális telefonjuk amin bárkit elérhetnek, csak rá kell gondolniuk kit akarnak elérni, és már csörög is.

zotyo1986 2010.04.06. 17:58:09

@ubu1: A te képességeieddel elmehetnél oda bakternak és máris megoldottak a problémát.

Mon3 2010.04.07. 15:30:23

@bimmbamm: Pár éve a barátom csaja járt szerencsétlenül a Szerencs utcai átjárónál. Reggel ment munkába. Megvárta a vonatot, és az ellenvonatot, és elindult, de ott három forgalmi vágány van...

2010.04.07. 16:00:18

@Mon3: Ez szomorú.
Mindazonáltal én azt nem értem, hogy egy akár 130-cal közeledő vonatot miért nem lehet időben észrevenni? Ha annyival jön, akkor nyilván nem lehet nagy a kanyar, ha pedig az van, akkor egyébként is illene jelezni hanggal.
130 km/h az nagyjából 36 m/s. A sinen való átkelés még gyalog sem vesz igénybe többet, mint 2 mp. Tehát mondjuk 80 m-re kellene ellátni, hogy jön-e vonat.
Figyelmetlen közlekedés, ez a legnagyobb baj autóban, motorral, biciklivel vagy gyalogosan is.

Mon3 2010.04.08. 14:16:03

@lxrose: Gyakorlatilag olyan szituáció volt, mint amikor álló autóbusz mögül lépnek ki a gyalogosok eléd. Csak egy rövidzárlat volt. Nagyon csúnya százméter maradt utána. Kegyetlen véletlen, hogy a baleset után hivatalból jártam a helyszínen...

cso zsi 2010.04.08. 15:16:13

@ubu1: Csak épp nem egyforma az Elem utcai (Chinoin), és a Szegedi úti átjárók vasúti forgalma.
maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=1133+Budapest,+XIII.+ker%C3%BClet,+Zsilip+utca+6,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.526214,19.092565&spn=0.019792,0.038581&t=h&z=15
Itt már az esztergomi vonal szerelvényei is járnak, esetleg néhány ebből az irányból a Kö-Ki felé a belső körvasúton, valamint a külső körvasúton a Jászberényi út felől tehervonatok ide a rendezőre.
Az Elem utcánál a váci, és a veresegyházi szellemvasút.

traktakoma 2011.09.15. 23:16:30

Amellett, hogy nevetséges, hogy mind a mai napig nem emelik fel a sorompót akkor sem, ha tíz percig nem jön egy vonat sem, az is botrányos, amilyen a szenvedés végig biciklizni a két bicikliút -- M3 és a Szegedi út -- között a Teleki Blanka utcán.

GG81 2011.09.16. 08:22:59

@bimmbamm: oh, ezeknek mindegy, hogy a vonatnál piros vagy egy szimpa kereszteződésben... ők jobban tudják, ők nem zavarnak senkit úgy csinálják... ha meg nem jön össze, sajnálni sem fogom őket. a piros nem véletlenül TILOS! ennyi.

Perillustris 2011.10.05. 16:42:56

@Mon3: 2 éve arra járok minden nap, és mindig eszembe is jut kétszer. Ági balesete valóban roppant szerencsétlen eset volt. Azelőtt sem volt jellemző, hogy ne vegyem figyelembe a vasúti átjáró piros jelzését, de azóta valahogy úgy érzem, az ő emlékét is megcsúfolnám, ha így tennék. Mint minap 9 gyalogos, 6 bringás, és 2 autós, akiknek sok volt a 19 percig(!) lenn lévő sorompó.

Perillustris 2011.10.06. 21:09:23

@Mon3: Bringás eseményekről, de csak közvetetten, látásból.

Ma pont ott találkoztam egy kerékpáros pajtással, s azt mondta ő is, hogy mindig eszébe jut az a szerencsétlen eset.

Mon3 2011.10.07. 14:08:20

@Perillustris:
A legrosszabb az volt, hogy a MÁV-nál dolgozom, és másnap nekem kellett kimennem a helyszínre, és minden nyom frissen ott volt, csak nagyjából öntötték le klórmésszel.

Perillustris 2011.10.21. 00:40:36

Jogosítványt, műszaki vizsgát, és kötelező biztosítást az autósoknak!

www.boon.hu/nem-volt-jogositvanya-a-hetfoi-emodi-balesetet-okozo-autosnak/1811934

grgczy 2012.05.17. 00:06:27

érdekes, hogy a google maps légifelvételén pont nyitott helyzetben van a sorompó :)

GG81 2012.05.17. 08:15:00

@Perillustris: dícséretes.
sajnos a példa nem ragadós. minap reggel elég hűvös volt, de az újpesti megálló és az angyalföldi pu. közti sorompó zárva volt, megálltam, mint szoktam. 2-3 perc lehetett mire angyalföld felől jön biciGlis barátunk és még el is néz balra, újpest m.álló felől láthatta is már a vonatot, de neki nem volt fél perce, hogy megvárja!!! tapasztalatból tudom milyet tudnak gyorsulni azok a vasak, ez meg itt kísérti a sorsát.

jah, bónuszként megvolt a napi gyalogátkelőt keresztező, gyalogosok közé behajtó derék kerékpáros is, ahogy az szabályosan megálló autók mellett előrehaladt látható volt, hogy nem csak a jogával él, hanem szabálytalanul, BŰNCSELEKMÉNYT fog elkövetni a jármű nélkül közlekedésben résztvevő embertársai (gyalogosok) ellen, visszaélve járművével, erőfölényével!
süti beállítások módosítása