Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklis tüntetés a Margit hídi bicikliútért

2009.08.13. 11:15 - dw1

A Critical Mass biciklis tüntetést szervez augusztus 18-án este 6-ra, a Margit híd déli járdájára, ahol bringaemeléssel demonstrálnak a Margit híd déli járdájára tervezett Buda -> Pest irányi kerékpárút elhagyása ellen. (A Kerékagy bejegyzései az kiradírozott bicikliútról)

A CM számításai szerint ha szabályosan - a tervekben továbbra is szereplő - a Margit híd északi oldalára tervezett bringaúton akarunk eljutni a Bem rakpartról a körútra, akkor mintegy 8 lámpát kell kivárnunk.


View Felújított Margit-híd - biciklivel in a larger map

A riadóhíradó felhívása:

 

A lényeg az hogy átvert bennünket a főváros és az utolsó pillanatban lehúzta a pesti irányba tervezett, ígért, tervrajzokon a sajtónak már bemutatott déli kerékpársávot a 30 milliárdos hídról. Ez gyakorlatilag azt jelentené, hogy a már tömegesen bicikliző unokáink is a déli járdán fognak biciklizni a gyalogosok vállát kocogtatva. Esetleg szabályosan a tervekben megmaradt sziget-oldali, kétirányú, járdára festendő bicikliúton, amihez Budáról érkezve - számításaink szerint - 8 db lámpát, plusz a híd hosszának megfelelő kerülőt kell leküzdeni ahelyett hogy egyenesen átbicikliznél. Na ezt nem fogjuk annyiban hagyni, az a világ szégyene lenne.

 

Így aztán hirtelen kitört forradalmi dühünk gyorsan vidám tüntetésbe fojtjuk. Hídblokád nem lesz, de ahányan csak tudunk, összegyűlünk kedden (augusztus18.) pontosan 18 órakor, és a déli járdán sorfalat állva nyomunk egy nagy bringaemelést, majd biciklizünk egyet a híd úttestjén.

Ha nagy a dugó akkor csak egy kört.

Ez nagyon fontos ügy. Masírozgathatunk több tízezren a felvonulásokon, de ennek csak akkor van értelme, ha nem hagyjuk tovább úgy építeni ezt a
várost mintha nem tekerne benne minden évben duplaannyi bringás.

Reméljük sokan leszünk, és fel tudjuk hívni az illetékesek figyelmet a problémánkra. A részletek később és folyamatosan, addig is két link tájékoztatásnak:

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090812/retusalt-tervek-margit-hidrol
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090812/margit-hid-akcio

 

Címkék: budapest tüntetés margit híd bicikliút

211 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr641306763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 13:53:13

@titanmanus: programozó vagy. na, ez lett volna a másik tippem. a ráérő IT-s hippik szoktak még arcoskodni a biciklizéssel... :-)

krampam 2009.08.13. 13:53:38

akkor meg hangot kell adni annak! (ez lemaradt :) )

csakazertmertcsak 2009.08.13. 13:53:45

Csak jó tömött sorokba álljatok, hogy ne kelljen sokat kacsázni, hogy az összes agyhalottat elüssék a g*cibe.....

nudlee 2009.08.13. 13:54:25

@GaZe:

Nahát ne viccelj, akkor hajrá, EGYELŐRE azonban jobb lenne ha SIMÁN nem gurulna ki egyikőtök sem elém, értve vagyok?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 13:55:11

@GaZe: "Csak gondolom nem szívesen fizetnél fél milliót egy liter benzinért."

1) leírtam már: én azt szeretném, ha mindenkinek megfelelő megoldások születnének.

2) minden agyatlan forradalmár megérdemelné, hogy mondjuk két hónapig ne vegyen senki benzint /cigarettát/whatever.
aztán már az első hónapban menne a sírás, hogy nem jön a segély...

titanmanus 2009.08.13. 13:55:24

Különben rengeteg autós én mint bringás szoktam beengedni a nagyforgalmú utakon magam elé, mert én úgy is elférek, sokszor úgyis gyorsabb leszek, lássák hogy a bringás nem ellenség. Nagyon sok autós is ilyen szerencsére, csak elnézést, felbosszattom magam ha vkik azt írják, hogy "bringás az húzzon a *.?#&# -ba!" tök név nélkül én legalább valamennyire felvállaltam magam.
Aki autóval megy dolgozni, mert nincs kedve az egyetemre/építkezésre 10konyvet/fúrót cipelni megértem!!!!!
DE a szöszi aki a WC-re is autóval megy, az ne dudáljon már meg mert gyorsabb vagyok, ennyi.

krampam 2009.08.13. 13:56:11

@idelle:
húde.... vagy!

kresz megengedi... gratulálok... ez ám az érv
észak-koreában megengedik a politikaiak kivégzését... ezek szerint az helyes is...
AZÉRT MERT VALAMIRE LEHETŐSÉGET AD A JOG(HÉZAG), ATTÓL AZ MÉG NEM BIZTOS HOGY JÓ!

Shopping 2009.08.13. 13:57:00

A KURVA BICIKLISTA anyját!

Tegnap este a Városligeti fasoron mentem végig autóval a Dózsa György úttól, a Liszt Ferenc tér irányába.
Mellettem egy biciklista.
Piros lámpához értünk, megálltam.
Ő átment.
A zöld után utolértem, következő lámpa megint piros.
Megint átment.
Az ÖSSZES PIROSON átment (kb 5db van a körútig).

Ezek után mi a F@SZNAK tüntetnek, ha úgysem érdekli őket a lámpa színe, meg a kötelező haladási irány???

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 13:57:22

@GaZe: "Egy holland fószer kezdte el ezeket a rémálmokat készíteni, a baleseti statisztika megdöbbentően 0-ra zuhant vissza. "
ember, már akartam kérdezni miért nem költözöl HOllandiába????

ez itt Magyarország b+, a lámpa, meg a sorompó, meg a vonat se számít!!!!

titanmanus 2009.08.13. 13:57:45

@idelle: ezek szerint te Gyurcsány Feri vagy! Miért mit dolgozol?

titanmanus 2009.08.13. 13:59:33

Én lehet Belgiumban fogok jövőre dolgozni!!! HALÁLKOMOLYAN!!! ;)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 13:59:40

@krampam: te idióta vagy b+, azt is megszabnád, hogy ki mikor ülhet autóba. Kádár népe, diktatúrára vágyik, beszarok!

Kicsi csillag, én 20-25 éve elég sokat bicikliztem, nemhogy kerékpárutak nem voltak, de azt sem tudták, mi az. igaz, 3000 Ft volt egy bicaj, nem 300ezer, viszont az IFÁ-kon szarabbak voltak a fékek, mint a Scaniákon.

jó dolgotokban azt sem tudjátok, mit csináltok - mondogatta nagyanyám.

noir66 2009.08.13. 13:59:54

Kéne biciklire jogsit tenni, lenne bicikliadó, és a biciklin rendszám.

Jah meg ki kéne szélesíteni az utakat, bicikliutak létrehozásához de ahhoz meg dózerrolni kell a házakat. Mondjuk a tiedet.

De mondjuk tök mindegy mit mond az autós a biciklistának.

Ha a fentieket bevezetnék, akkor meg jönne a motoros roller. Csináljunk motoros roller utakat, vagy gördeszka és görkorcsolya utakat. Nevetséges...

Ha nem akarsz gázt szívni, akkor költözz vidékre, tanyára. Ott szívhatod a friss levegőt, és biciklizhetsz is.

selfish 2009.08.13. 14:00:30

semmi szükség a bicikli útra a hídon.Eddig is a járdán karikáztatk(tunk) ezútán is ez lesz.... ha autózom természetesen a biciklisek zavarnak és bízom abban, hogy megértik a motorháztetőm mindíg keményebb lesz mint a fejük...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:00:39

@titanmanus: én intézem a kenőpénzeket a (bicikli)útépítéseknél. na, ez tényleg egy öltönyös munka. és a zseton sem fér el a rugós csomitartón!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:01:44

@noir66: és a vége az, hogy minek atomerőmű, amikor van áram a konnektroban!? :-)))))

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.08.13. 14:02:47

Mindenkinek, de különösen dw1 és gery greyhund figyeljenek!
Ennek a városnak a belterületét annak idején a maximálisan várható 5-10 ezer lovaskocsi közlekedésére tervezték. Most ezen próbálunk 1 millió gépkocsival, autóbusszal, villamossal ÉS BICIKLIVEL közlekedni.
Ebből származik minden közlekedési problémánk, s csak a metró képes ezeket átlépni. Tűrjük hát el egymást és közösen próbáljuk elviselni ezen tényt egymás baszogatása nélkül. Ebben a rendszerben senkinek nincsenek előjogai, predesztinációja stb. Hallottatok az együttélés kifejezésről?
A nagykörút olyan, amilyen, keskeny, amilyen. Nem férünk rajta, és egyik fél sem gondolhatja, hogy a többiek rovására kell neki előnyöket teremteni!
Mind HÜLYE, aki a bicikliket, vagy az autókat akarja róla letiltani. Tűrjük el egymást!

titanmanus 2009.08.13. 14:04:53

@idelle: akkor grat, viszlát a pokolban! :)

lbalazs 2009.08.13. 14:06:59

@Calden:
1) Londonban a Cityben lattam oltonyos urakat kijonni a bankbol, megtuzni az oltonynadragot, es felpattani a biciklire.
2) Vannak olyan blogok, ahol kerekparos divatot mutatjak be. Egyaltalan nem mackos biciklisekrol szol.
3) Ha tobben kerekparoznak, a kevesebb autos konyebben, gyorsabban jut el a celjahoz. (a mento is)
4) Fel kell keszulnunk arra az idore, amikor a kozeposztaly mar nem tudja megfizetni a benzint.
Sajnos nem lesz az olyan soka.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:13:17

@lbalazs: "Fel kell keszulnunk arra az idore, amikor a kozeposztaly mar nem tudja megfizetni a benzint.
Sajnos nem lesz az olyan soka."
jaaaajjj, ezt ne!

Mr_Wolf 2009.08.13. 14:13:34

Esetleg az autósok nézhetnének a bringásra úgy, hogy "kösz, hogy tekersz - egy parkolóval több marad nekem". A bringások pedig az egyedül autózóra úgy, hogy "csórikám, délután még le kell menned Nyíregyházára". Nem attól lesz élhetőbb a város, ha az egyik kaszt kiszorítja a másikat.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:14:04

@titanmanus: "Én lehet Belgiumban fogok jövőre dolgozni!!! HALÁLKOMOLYAN!!! ;)"
azért néha mosolyogj! :-D
sajnos én jövő évtől börtönben ülök majd, de a konditeremben van szobabicaj... ;-))))

krampam 2009.08.13. 14:14:44

@idelle: "te idióta vagy b+, azt is megszabnád, hogy ki mikor ülhet autóba. Kádár népe, diktatúrára vágyik, beszarok!"

ezt mire mondod?

(az emberek az egojuk miatt nem látnak ki a fejükből, ezért van az hogy: aztcsinálokamitakarok, nekemsenkinemondjameg...stb)

ezt csak arra mondom, hogy nem azzal kell jönni, hogy "nekem jogom van hozzá", hanem azt nézni, mi az ésszerű, s a közösségnek is kedvező! aztán jövök én.

ebből a szempontból pedig nem ésszerű, hogy sokan ha kell ha nem autóval mennek.
mellesleg nekem is van autóm, 2 is. úgyhogy súlyadót is fizetek. de azért ne hasonlítsuk már össze a kettőt (mármint hogy "biciklis is fizessen", meg stb)
a bicikli egy ember- és környezetbarát megoldás, harmonikus a természettel. egy autóról a legnagyobb jóindulattal sem mondhatod ezt - mindezek ellenére sajnos nagyon szeretek autózni! de munkába mindig biciklivel megyek. oda vissza 24km. legalább mozgok kicsit.

meg a másik, hogy "aza szemét biciklis átmegy minden piroson!" és? kit zavar (jó esetben - persze vannak extrém arcok)? amikor gyalog vagy, ne mondd, hogy nem szoktál átmenni a piroson!
egyébként a lámpák az autókhoz vannak igazítva, ezért a biciklis általában mindenhol szív, mert pirosat kap. az ember pedig azért megy biciklivel, hogy haladjon...

na!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:21:34

@krampam: "hanem azt nézni, mi az ésszerű, s a közösségnek is kedvező! aztán jövök én."
ez utópia. egyszerűen nem így működik a természet. sem úgy en bloc, sem az emberé.

"nem ésszerű, hogy sokan ha kell ha nem autóval mennek."
nem tu-dod el-dön-te-ni, ki mi-ért megy a-u-tó-val!

"meg a másik, hogy "aza szemét biciklis átmegy minden piroson!" és? kit zavar (jó esetben - persze vannak extrém arcok)?"
egy kommentben belefutni a saját késedbe: aztcsinálokamitakarok????????
ti-los át-men-ni! pont.

Torzon Borz 2009.08.13. 14:24:08

Kedves kerékpárellenes aktivisták!

Bocsesz, de ezzel az erővel a vonat elé is állhattok, meg az északnyugati hidegfront elé. A kerékpáros közlekedés fejlődni fog, megállítani úgy sem tudjátok. És még valami, a critical mass mozgalom, a jelenlegi Magyarország legerősebb civil kezdeményezése megmutatta, hogy emberek képesek félretenni egyéb ellentéteiket, valamilyen közös elérendő célért. Nem ártana még néhány ilyen az országnak.

És bónusznak egy link, és nem is kell messzire kattintani:

kerekagy.blog.hu/2008/12/12/tel_koppenhaga

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:27:34

@Torzon Borz: na, még egy forradalmár...

"A kerékpáros közlekedés fejlődni fog, megállítani úgy sem tudjátok. "
hááát, ti meg az időt nem tudjátok megállítani. látunk nem kevés egykor volt rocker nagypapát. akarj a fene megállítani, csak tudnám, nektek mi múlik ezen... ;-)))

csakazertmertcsak 2009.08.13. 14:28:31

Majd mikor kaptok egy taxis blokádot az arcotokba, rájöttök mi az erős mozgalom, addíg pedig éldegélj csak álomvilágba.

avus · http://avus.blog.hu 2009.08.13. 14:30:28

"Így aztán hirtelen kitört forradalmi dühünk gyorsan vidám tüntetésbe fojtjuk."

Nem azt mondom, hogy autókat kell borogatni, de ők ugyanolyan vidáman fognak továbbra is sz.rni ránk.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:31:47

@csakazertmertcsak: nem jó érv, mindjárt megkapod, hogy ők taxisblokád alatt is tudnak szakadó havas esőben öltönyben, festőlétrával a fejükön, vajúdó asszonnyal a csomitartón kukorékolni! :-D

Húzzunk bele! 2009.08.13. 14:33:03

@lbalazs: @Calden:
1) Londonban a Cityben lattam oltonyos urakat kijonni a bankbol, megtuzni az oltonynadragot, es felpattani a biciklire.

Arról a Cityről beszélsz ami egy külön állam Londonon belül.
(Ugye az egy dús gazdag zsidó alapította a neve meg Rotschild, az a bankár dinasztia központja, vagy más néven pénzügyi oligarcha csürhéinek. Spec ők irányítják az országunkat is.)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:35:40

@Húzzunk bele!: ha szomorú vagy ettől, vegyétek át a hatalmat a Critical Mass-szal. ha jól tudom, az egy bazi erős szervezet...;-)))

Húzzunk bele! 2009.08.13. 14:37:34

@csakazertmertcsak: Te meg ha fröcsögni akarsz beszélj a szép színes fallal az meg fog téged érteni meg az a pár ember akiket a elme osztályról kibasztak, mert bezárt a kórház. Lehet, hogy te vagy az egyikük.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 14:38:36

@Húzzunk bele!: te nem csak szomorú vagy, hanem mérges is... :-O

Húzzunk bele! 2009.08.13. 14:40:41

@idelle: Hú de jó viccet mondtál, ha tudnád, hogy mennyit ártott már ez nekünk és a világnak akkor nem viccelődnél ezzel.
Amúgy meg a cm nem erős csak sok ember alkotja az az erős, ha vagyon is áll mögötte.
Nos az a háttérhatalom.

Calden 2009.08.13. 14:43:31

@Torzon Borz "És még valami, a critical mass, a jelenlegi Magyarország legerősebb civil kezdeményezése..." : nos van olyan erős, mint az ország valóban. Azaz szép lassan majd megszűnik, ti meg felnőttök és átültök a verdába.

Másrészt miért csak áprilistól szeptember végéig bringáznak a "hősök"? Télen, esőben, hóban...tehát amikor azért szar cajgázni, akkor ugye jól jön a kocsi...Na hála istennek ezért fejlesztik az utakat és szarják le a hülye fejeteket a bringáitokkal együtt.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 14:44:06

@Húzzunk bele!: Nem zárt be az a kórház, csak bringáznak a betegek.

krampam 2009.08.13. 14:51:17

@idelle: "aztcsinálokamitakarok????????
ti-los át-men-ni! pont. "

én azt mondom, hogy azért mert a jog megengedi, nem kell visszaélni vele! (tehát persze, mehetsz autóval, de ha nem ésszerű, akkor inkább nem kéne)
a piroson átmenés meg arra példa, hogy van, amit a jog nem enged meg, ellenben ésszerű. ezt értelmes emberek átlátják.

Perillustris 2009.08.13. 14:54:36

@dw1: "még az is lehet, hogy az autósok fogják kérni a kerékpársávokat"

Ez egyébként biztos. 8-900 autó(s) parkol a Nagykörúton, jelentős részük mozgássérült igazolvánnyal, emiatt a parkolási bevétel sem jelentős )különösen, hogy a 90%-át ellopják). A ki- és beállók jelentősen lassítják a forgalmat.

Tipikus win-win helyzet lenne.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.13. 14:54:53

@Mr_Wolf: nálad van egy nagyon nagyon nagy pirospont a józan gondolatodért.

Húzzunk bele! 2009.08.13. 14:55:10

@krampam: a piroson átmenés meg arra példa, hogy van, amit a jog nem enged meg, ellenben ésszerű. ezt értelmes emberek átlátják.

Köszönöm, végre egy hasonlóan gondolkodó is akad.
Sok helyen, ahol ismerem a lámpákat átmegyek én is, ahol nem ismerem, de csak zebra van ott is, ahol meg veszélyes és ismerem pl nagyvárad tér, kálvin, deák stb. ott nem.
Vagyis az szerint megyek át a piroson, hogy veszélyes lehet-e?!
És nem egyenlő a centizgetésekkel, mert lassan érik bennem a tegnapi centi után, hogy a tükröt rúgok.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 14:58:23

@Húzzunk bele!: Remélem elbasznak a gecibe , aztán rájössz, hogy mi ésszerű és mi nem.

krampam 2009.08.13. 14:58:38

@idelle: "nem tu-dod el-dön-te-ni, ki mi-ért megy a-u-tó-val!"

ez a szokásos demagóg duma...
statisztikailag nézd a dolgokat! kizárt, hogy minden ember, aki az autójában pöfög, féllábú, állapotos, ólomrudakat szállító, afrikábautazó, stb...

Az én munkahelyemen (14-en vagyunk) legalább 4-en tök feleslegesen járnak autóval!

és nem jár mindenki autóval, tehát kb több mint a fele feleslegesen autózik. ha ezt levetíted a teljes autós közösségre, az durva... csak gondolj bele, ha csak fele annyi autó lenne az utcán! :)
nem vagyok bicikli-ultra. néha én is bemegyek a városba autóval. de NE LEGYÜNK MÁR ANNYIRA KÉNYELMESEK!!!

Torzon Borz 2009.08.13. 15:01:04

@idelle: @csakazertmertcsak: @Calden:

Nocsak, csak gúnyra, fenyegetésre és mocskos beszédre telik. Persze érvelni, közös utat, megoldást keresni, építeni nehéz. Aki ezt teszi Mo-on már forradalmárnak számít :)))) További szép napot!

Perillustris 2009.08.13. 15:01:16

@noir66: "Meg miért lassítja az autós forgalmat ha a 2 méter széles gyalogos járda tök üres?"

Valóban. Én sem értem, miért lassítja az autós a forgalmat, ha sétálhatna a 2 méter széles járdán helyette.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:05:10

@Torzon Borz: Olyan embereknek, akik ésszerűnek tartják a piros lámpán áthajtást, felesleges érvelni. A 2 bites agyával úgysem fogja fel.

Húzzunk bele! 2009.08.13. 15:05:15

@csakazertmertcsak: Én meg, hogy börtönbe rohadsz meg, mert "csak" nem adtál elsőbbséget:-)
Nah csumi, meek a nagykörútra feltartani sávközpen a motorichusokat:-D

Perillustris 2009.08.13. 15:05:29

@Pepe135: Oké, szívesen fizetek teljesítményadót. Nagyvonalú leszek: fizetek 0,745 KW után. Mennyi is az? LOL

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:09:37

@Húzzunk bele!: Elsöbbséget? Mikor piroson mész át? Ember, van neked agyad? .....

Nah erről beszéltem.....

Húzzunk bele! 2009.08.13. 15:12:25

@csakazertmertcsak: Nem a pirosra értettem, mondjuk a zebrákhoz.
Nem gondolod, hogy ez a színvonal, mint az autozz fórumán megy ott is kéne hagynod, nátok.
(Tudom már ki a hülye, de nem mondom meg) STB.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:15:03

@Húzzunk bele!: Nah ez jó nagy zagyvaság volt. Mit mászkálsz te zebrán biciklivel?

Perillustris 2009.08.13. 15:15:14

@Calden: "s akkor majd ráébredsz, hogy a város lényege a fejlődés, a technikai fejlődés, s ez nem a biciklizéssel összeegyeztethető"

Ez már beteges. Kurva nagy fejlődés, hogy többszázezer jármű ontja ki magából a mérgező gázokat, nem mellesleg iszonyatos mennyiségű szilárd hulladékkal terheli meg a környezetet.

Csak így tovább! Bizonyára csak a bringásnak lenne jó, ha nem lennének dugók, vagy legalább jóval kisebbek és ritkábbak.

szamoai 2009.08.13. 15:15:34

egy kis hétköznapi matematika az autós közlekedést a biciklisektől féltőknek:

ha valaki teszem azt átül autóról biciklire (még csak nem is életmódszintű változásról beszélek, hanem mondjuk egy bohó pillanatban hozott 1szeri döntésről), az a közlekedés rendszerében nem csak +1 biciklit jelent, hanem -1 autót is
(idáig remélem követhető)
tehát a két jármű mérete (persze legyünk realisták: a két jármű közlekedés során az útfelületből elfoglalt felülete) közötti különbségnek megfelelő méretű közlekedési felület szabadul fel.
(talán még ez sem túl bonyolult)
mindez még akkor is igaz, ha a két járműtípus ugyanazon útfelületen, ömlesztve közlekedik (ez kb. a jelenlegi m.o.-i helyzet)

tehát: ha maga a biciklis közlekedés a jelenlegi (sajnálatos) módon fejlődésében korlátozva is van, az az 1szeri átlagember, aki akár csak 1 alkalommal autó helyett biciklivel megy valahová, aznap valójában még több teret is ad a többi, éppnembicikliző autósnak.

gondold végig te barom(és ez itt általános alany, remélem mindenki magára veszi akit illet): ha feldühít hogy eléd csalinkázik, és ősemberi ösztönnel agresszíven reagálsz, bünteted azért, mert biciklivel közlekedik, akkor legközelebb nem biciklisként találkozol vele, hanem ismét autósként, aki előtted áll és növeli a dugót, capisce?

ház EZÉRT eminens érdeked neked, autót vezetőnek (legyél mentős, tűzoltó, teherautóvezető, szerszámokkal a csomagtartóban dolgozni járó, gyereket iskolába a város túlsó végébe autóval szállító, jajbüdösleszekatárgyalásonaszépöltönyömben-légkondiiskell V.I.P, vagy csak öntelt lusta féreg), hogy ÖRÜLJ, ahányszor biciklist vagy gyalogost látsz, vigyázz rá, gondozd, ápold és szeresd, amiért több helyet hagy neked az úton, ami valójában az övé is

és vigyázz, mert ha egyszer ő is megunja a benzingőzt gyalogosként, biciklisként beszívni (no meg a nem kevés tapló autóst, aki tonnányi vasakkal megy ott, ahol ő puhatestűként próbál közlekedni) és beül a maga autójába, és hozzád hasonlóan erősebbnek és fontosabbnak hiszi majd magát ettől, az senkinek sem lesz jó (még ha amúgy látszólag elő is segíti a "műszaki fejlődést", muhaha)

no
persze aki eleve hajlamos a higgadt gondolkodásra, vagy hamar lehiggad és utána válik képessé (mint én), azzal részletekről is szívesen beszélgetek olyan (manapság errefelé sajna utópisztikusnak tűnő) dolgokról, mint hogy mit és hogyan tehetnénk egy élhető környezet kialakításáért, de ezt muszáj volt, mert (mint közismert) trollok ellen főleg a tűz és sav használ

és még valami: amit leírtam, az kábé az, ahogyan én próbálok hozzáállni a többi közlekedőhöz akkor is, amikor épp autóban ülök, mert bizony néha én is használom, mikor szükségem van rá, szóval bőven van rálátásom mindkét(három) oldalára az ügynek

GaZe 2009.08.13. 15:20:07

@idelle: hát pedig a trendek ebbe az irányba mennek, mind több és több ember él városokban, NAGY városokban, a feladat szimplán az, hogy ezeket kell élhetővé tenni.
De ha nem akarod érteni a valóságot, akkor csekk New York, London, Párizs, Berlin, de még akár Bogota is remek példa. Gondolom mind ócska putri..

@csakazertmertcsak: a taxis blokádot ma úgy szétvernék a gecibe, hogy nem a könnygáztól sírnál.
ez a hazai balkáni neander-völgyi mentalitás az ami miatt az agrártermelők is kizárólag traktorral tudják elképzelni a demonstrációt. Mer' há' erős kutya baszik.
Aztán amikor a derék hazánkfia éppen nem az erősebb kutyát alakítja, akkor meg sír a szája, hogy neki fáj a popija, és egyébként is demokrácia.. na ez már más téma.

@Calden: mondanám, hogy szánalmas vagy, de már sokszor meghallgattuk ezeket az ostobaságokat, közben meg évente duplázódik a kerékpározók száma.
Szóval az élet nem téged igazol, idővel elmúlsz majd mint a sz@rszag.

Húzzunk bele! 2009.08.13. 15:21:16

@csakazertmertcsak: Pl áttolom, mert ha nem így tenném nem nekem lenne elsőbbségem.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:21:53

@szamoai: Te hol közlekedsz autóval? Mifelénk a biciklisek nem hagynak több helyet, mert, lehet hogy nem autóval van, de egy autónyi helyet kell neki hagyni, hogy biztonságosan tudjon közlekedni, emelett még lassú és kiszámíthatatlan is.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:22:53

@Húzzunk bele!: Ha úgyis sétálsz, minek a bicikli? Fussál inkább, az jobban edz.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:25:31

@GaZe: Megnézném a pofidat, amikor a te kiscsajos critical mass-edet 4-5 kopasz fekete autókkal bomlasztja. Erős szervezetről beszélsz, mikor csak egy kibaszott városra koncentrál ( hisz máshol kényelmesen elférnek a bringások az autósok mellett). Menj már a picsába te korlátolt barom.

Húzzunk bele! 2009.08.13. 15:25:53

@csakazertmertcsak:
Hát futok is ha sietek, de az csak ha villog a zöld akkor fordul elő:-)

Perillustris 2009.08.13. 15:26:15

@idelle: "NÉHA, szívem szerint alakítanék egy Car-itical Suxx-ot, aminek az lenne a célja, hogy romboljunk le épületeket és építsünk szélesebb utakat, meg magasutakat, meg utat mindenhova"

Gondolom ezt viccnek szántad, de közben ez az elv már évtizedek óta létezik.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 15:26:49

@krampam: "a piroson átmenés meg arra példa, hogy van, amit a jog nem enged meg, ellenben ésszerű. ezt értelmes emberek átlátják."
az a baj barátom, hogy a temetők tele vannak magukat másoknál sokkal okosabbnak, intelligensebbnek képzelő emberekkel. és az áldozataikkal.
autósként mondom, hogy menekülök pl. az ilyen autósoktól.
valaki hivatkozott Berlinre. na kérlek, tavaly nyáron Berlinben jártam és bicajoztam (bezonyámmeghehe!). és b+, nem volt kerékpáros, aki átment volna a piroson. persze a "náciknál" egyáltalán nincsenek intelligens emberek, nemhogy annyi, mint nálunk. nálunk onnan lehet felismerni,ha valaki átlag feletti intelligenciával rendelkezik, hogy nappal bicajozik. éjjel meg kijár gyorsulási versenyezni... :-DDDD

szamoai 2009.08.13. 15:31:30

csakazértmertcsak: én a közvetlen belvárosban lakom, tehát az autós útjaim egyik végpontja itt szokott lenni ( VI. kerület, Nyugati környéke), a másik végpont változó, Bp. külvárosaitól egészen vidéki falvakig
szóval látok mindenféle autóst és biciklist

tapasztalatom szerint csak a legszélsőségesebben kiszámíthatatlan biciklis foglal el széltében annyi helyet, mint a legkisebb autó (még a biztonsági ráhagyással is), de az átlag bőven "belefér" a félautónyi széles térrészbe
és ez még csak a "szélessége" volt, "hosszában" nyilvánvalóan kevesebb helyet foglal

Húzzunk bele! 2009.08.13. 15:31:47

@idelle: De csak szombatonként Night Ride.-ozni.:D:D:D

Calden 2009.08.13. 15:32:11

@GaZe: GaZe hülye vagy, az is maradsz. Ezen nem változtat sem a bringa sem az autó sem a vita a kettő kapcsolatáról.

pfp 2009.08.13. 15:33:05

Kedves Calden!

Minden személyeskedés nélkül; jómagam is bringázom, amikor csak tehetem, holott nemcsak túl vagyok az Általad "jó kondis gyerekkor"nak nevezett 15-30 - on, de a céges autómat hagyom a ház előtt, hogy kihasználjam ezt a napi fél - egy óra mozgási lehetőséget. Nem egy olyan munkahely létezik, egyébként, ahol az ember át tud öltözni, sőt akát le is tud zuhanyozni.

A fejlődés, ha beszélhetünk ilyenről, egészen biztos nem arról szól, hogy bizonyos kor után - amikor már futja kényelmesen élni - az ember mindent megtesz a kevesebb mozgásért és az egészségtelenebb életmódért, de tovább megyek, még biztosabb, hogy nem az autós városi közlekedésről .. A város már ma is szűk, de a népesség növekedésével még inkább szűkülő tér lesz ahhoz, hogy megengedje magának, akár már 10-30 éven belül, azt a luxust, hogy a lakosai ne teljesen szennyezésmentes tömegközlekedéssel, vagy minél kisebb helyet elfoglaló önálló közlekedési eszközökkel közlekedjenek. Az átalakulás korszaka pedig nehéz, munkás és igen hosszú.

Ki-miért hajlandó és tud küzdeni ..
Azt gondolom, ha valaki épp a kerékpárutak építéséért való szélmalomharcot tűzte ki magának, mint szémélyre szabott társadalmi szerepvállalást, akkor ne vegye senki az időt és a fáradtságot arra, hogy "lehülyézze" mert ő éppen másként gondolkodik! Találj magadnak valami olyan célt, ahol ezt ez energiát értelmes, talán mások számára is hasznos dologra fordíthatod! Sok sikert hozzá!
pfp

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 15:33:22

@krampam: "de NE LEGYÜNK MÁR ANNYIRA KÉNYELMESEK!!!"

MIÉRT NE? b+, a gepárd egy napból 23 órát az árnyékban hűsöl, 55 percet kajál, ötöt meg rohangál a kaja után. és nem szeret sportolni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 15:35:26

@Perillustris: "Kurva nagy fejlődés, hogy többszázezer jármű ontja ki magából a mérgező gázokat, nem mellesleg iszonyatos mennyiségű szilárd hulladékkal terheli meg a környezetet."

ha van mobiltelefonod, számítógéped, tévéd, stb., akkor én a helyedben elszégyellném magam és innék egy fröccsöt.

Húzzunk bele! 2009.08.13. 15:37:41

@idelle: Nah lebuktál előző életedben gepárd voltál. Vagy most a gepárd hasából írogatsz:D?

Calden 2009.08.13. 15:39:49

Lényegét tekintve teljesen felesleges ez a vita, mert a biciklis nem az úttestre való és pont. Mivel ezt a bringások nem látják be, ezért van a hiszti.

Lehet mondani, hogy demagóg duma, konzervatív gondolkodás stb., gyalázkodni is lehet. Attól még a tény az tény, hogy az úttestet nem azért tervezték olyan szélesre, hogy 5 jóbarát bringázzon egymás mellett, s az autók sem azért születtek, hogy bosszantsanak titeket. Azért vannak autók, mert szükségszerűvé vált a hétköznapokban. Lesz idő, amikor majd általánosságban is beszélhetünk hibrid vagy csak elektromos autókról. S akkor sem lesz elfogadott a biciklizés az úttesten. Tetszik nem tetszik.

krampam 2009.08.13. 15:39:52

@idelle: "autósként mondom, hogy menekülök pl. az ilyen autósoktól."

az ilyen autósoktól én is...

csakazertmertcsak 2009.08.13. 15:42:05

@szamoai: Ha foglalkoztál volna a KRESZ-el, akkor tudnád mennyi helyet kell hagynia az autósnak, hogy ne veszélyeztesse a biciklist. Fél autónyi helyen, pedig nem fér el, egy egész autó, tehát olyan, mintha egy egész autónyi helyet foglalna.

szamoai 2009.08.13. 15:48:01

a "minden úgy jó, ahogy a jelenlegi szabályok lehetővé teszik" hozzáállás pedig merevsége és rugalmatlansága okán pontosan a folyamatos változás (ízlés szerint: fejlődés) következtében egyre romló helyzetet konzervál.
ezért célszerű(bb) alkalmazkodni a változásokhoz (mint pl. a népesség növekedése által az egy főre jutó terület csökkenése)
tetszik, nem tetszik

krampam 2009.08.13. 15:48:14

tényleg felesleges a vita...
semmivel nincs több gondom biciklisként az autósokkal, mint autósként a biciklisekkel vagy autósként az autósokkal. szerintem teljesen jól együtt lehet működni.
a gond csak az, hogy a bicikliseket a "városvezetés" mindig a "szarabb útra tereli"...
miértisne a bicikliút legyen a leghepehupásab?? mellete a járda mintha ki lenne vasalva.. a bicikliút meg szép betonkockás fos... ez a gond
szóval hangsúlyozom, nekem általában nincsen gondom az autósokkal, csak inkább nem értem őket... (és megint hozzáteszem, néha én is autós vagyok, 2 autó van a háztartásban)

Calden 2009.08.13. 15:48:33

@pfp: nagyon okos dolgot írtál és szépen meg is fogalmaztad szintén minden személyeskedés nélkül. Bízom benne, hogy ez a szélmalomharc nem fogja az összes energiád neked sem felemészteni, s szintén hasznos dologra fordítod olyanra, amely nem egy álomvilágra, egy tökéletesen demokratkus és toleráns társadalomban élő közösség tudatosságára épül, mert ilyen nem létezik s nem is fog az emberi természetből kifolyólag. Vannak célok, melyeket amikor kitűzünk magunk elé, mérlegelnünk kell, hogy vajon elérhető vagy elérhetetlen s ésszerű-e a megvalósítása adott körülmények közt.

További szép napot Neked is.

szamoai 2009.08.13. 15:59:05

csakazertmertcsak: egyrészt bevallom, fontosabb számomra a kulturált, más szereplők érdekeit is figyelembe vevő közlekedés, mint a KRESZ (főleg hogy ez utóbbin nem érzem a motivációt az előbbire)

másrészt ha magad is közlekedsz, szerintem neked is tapasztalnod kellett, hogy az egész autónyi hely a lehető legkonzervatívabb szélső érték, az átlag (mondom: ÁTLAG, tehát a haranggörbe tulajdonságai következtében a többség) elfér félautónyi SZÉLESSÉGŰ helyen (azt már meg sem merem említeni, hogy szerintem épkézláb, némileg gyakorlott autós menet közben is be tudja sorolni az elé kerülő biciklistákat a megfelelő csoportba, mert még az a gyanú vetődik rám, hogy túl magabiztos vagyok vagy felvágok)

arra elfelejtettél reagálni, hogy HOSSZÁBAN mennyire nyilvánvalóan kisebb helyet foglal egy biciklis

és akkor még mindig csak a jelenlegi elb***ott helyzetről beszélünk, holott nem lenne lehetetlen mindenki számára kényelmesebb módon alakítani az infrastruktúrát (máshol, másoknak már sikerült, nem rocketscience, csak itt M.o.-on tűnik sokak számára olyan bonyolultnak)

Perillustris 2009.08.13. 16:05:09

@csakazertmertcsak: Kivéve persze akkor, amikor "ha megállok, akkor a mögöttem lévő belém jön...". Ugye?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 16:06:39

@csakazertmertcsak: "Majd mikor kaptok egy taxis blokádot az arcotokba, rájöttök mi az erős mozgalom, addíg pedig éldegélj csak álomvilágba."

Hát, a taxisblokád alatt csak biciklivel lehet majd közlekedni, úgyhogy ezt bebuktad...

"Megnézném a pofidat, amikor a te kiscsajos critical mass-edet 4-5 kopasz fekete autókkal bomlasztja."

Megnézném a kopaszok arcát, amikor a CM-et biztosító rendőrök egyből el viszik őket bilincsben.

"Erős szervezetről beszélsz, mikor csak egy kibaszott városra koncentrá"

Hogyne, mert mint tudjuk, CM a világon kizárólag Budapesten van.

"Menj már a picsába te korlátolt barom."

Hoppá, itt pont a tükörbe néztél.

@idelle: "valaki hivatkozott Berlinre. na kérlek, tavaly nyáron Berlinben jártam és bicajoztam (bezonyámmeghehe!). és b+, nem volt kerékpáros, aki átment volna a piroson. persze a "náciknál" egyáltalán nincsenek intelligens emberek, nemhogy annyi, mint nálunk."

A németek iszonyatosan szabálytisztelők, ebben rejlik az erejük is és a gyengeségük is. Ez nem intelligencia kérdése.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 16:14:34

@idelle: ""de NE LEGYÜNK MÁR ANNYIRA KÉNYELMESEK!!!"

MIÉRT NE? b+, a gepárd egy napból 23 órát az árnyékban hűsöl, 55 percet kajál, ötöt meg rohangál a kaja után. és nem szeret sportolni."

Igen, és 0 perce marad szaporodásra, ezért nem lesz túlságosan sok gepárd, ellentétben a hozzád hasonló idiótákkal. ;-)

@Calden: "Lényegét tekintve teljesen felesleges ez a vita, mert a biciklis nem az úttestre való és pont. Mivel ezt a bringások nem látják be, ezért van a hiszti."

Az úttestek elsősorban lovaskocsikra készültek - sőt, a rómaiak gyalogosan is használták -, gépjárművekre biztosan nem, minthogy azok akkor nem is léteztek.

csakazertmertcsak 2009.08.13. 16:16:08

@szamoai: A hosszára vonatkozólag említettem a KRESZ-t. A széltére vonatkozólag pedig, hogy fél autónyi helyen nem fér el egy autó.@Joe Forster/STA:
-Gondolom te sem éltél még át taxisblokádot, és nem tapasztaltad a velejáróit.
-Nézd már meg mennyi, és milyen rendőr védi a CM-t.
-Magyarországon kizárólag BP-re koncentrál.
-Hoppá, lehet téged láttalak feltűnni?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 16:23:14

@csakazertmertcsak: "Gondolom te sem éltél még át taxisblokádot, és nem tapasztaltad a velejáróit."

Rosszul gondolod. Már csak azéert is emlékszem rá, mert pont aznap rándult meg a bokám tornaórán, úgyhogy igen kellemes volt buszozás helyett gyalogolni.

"Nézd már meg mennyi, és milyen rendőr védi a CM-t."

És? A CM-es szervezők pillanatok alatt hívnak egyet, addig meg a tömeg megvédi saját magát. Sőt, ha körbeveszik az ilyeneket, esetleg egyesek fölülnek a motorháztetőre, akkor azok ott is maradnak, amíg a rendőr meg nem érkezik.

"Magyarországon kizárólag BP-re koncentrál."

Aha, tehát _Magyarországon_ kizárólag Budapesten van CM. Értem.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 16:23:34

@Joe Forster/STA: a vicc jó, bár a gepárdokkal ellentétben nekem tényleg nem áll szándékomban szaprorodni, a társadalom engem ismerő részének nagy örömére.

Kobayashi_Maru 2009.08.13. 16:26:08

@Calden: Már ne haragudj, de azért jó lenne, ha megindokolnád, hogy az autó miért vált szükségszerűvé a hétköznapokban, illetve, hogy miért szükségszerű a használata csak azért, mert valaki feltalálta... Az atombombát is feltalálták ugye, az emberek jelentős része mégse gondolja úgy, hogy feltétlenül használni kellene.

És hogy a témához is hozzászóljak:
Kedden megyek, mert bár nem vagyok az a tüntetgetős fajta, de enyhén szólva nevetségesnek tartom, hogy nincs egyetlen híd sem Budapesten, amit szabályosan, kényelmesen és biztonságosan lehetne bringával használni. Talán csak a Szabadság híd kivétel, de az is csak addig, amíg a Kálvin le van zárva, és gyér rajta a forgalom.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 16:31:00

@Kobayashi_Maru: 1) ha az autó és az atombomba szerinted ugyanaz e tekintetben, akkor ne viccelj már!

2) a Margithíd a hidak közül a legalkalmatlanabb arra, hogy az úttesten kerékpárút legyen rajta...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.13. 16:31:59

@Joe Forster/STA: "igen kellemes volt buszozás helyett gyalogolni."

BUSZOZNIIIIIIIIIII????? az ártalmas a környezetre, b+!

szamoai 2009.08.13. 16:34:24

csakazertmertcsak: legalább a nevedhez hű vagy:)

menjünk bele a részletekbe, ha már elsőre nem nyilvánvaló: mekkora hosszúságú útszakaszt is igényel egy bicikli illetve egy autó előzése? ugye nem azt akarod állítani, hogy a biciklié nagyobb?

az, hogy neked autósként plusz fél sáv lóf***, említésre sem méltó, szvsz szomorú. és ha a másik haladási irányban is felszabadul az a fél sáv, a fél+fél=1 teljes plusz sáv? no, ez sem mozgatja meg a fantáziádat? és ha hozzáteszem, hogy mindennek természetes következményeként jónéhány autóval kevesebb fut azon az 1 sávnyival szélesebb úton? hmm?:)

fakof 2009.08.13. 16:51:07

elmegyek kedden, azt jól belekúrom a Dunába a bringámat. Remélem lesznek rendőrök is akik majd jól előállítanak ezért, meg csúnyán néznek és feljelentenek minden szarért.

Mert beszari magyar vagyok-e?

Kobayashi_Maru 2009.08.13. 16:57:07

@idelle: 1) természetesen nem ugyanaz, a párhuzammal csak arra kívántam rávilágítani, hogy nem feltétlenül kell használni valamit csak azért, mert rendelkezünk vele. De tessék egy másik párhuzam: a napszemüveg is remek találmány, szuroksötét éjszakában mégsincs sok értelme használni (kivéve Neonak, de ő a kiválasztott). Az autó is remek találmány, ennek ellenére városban nincs értelme még budira is azzal menni.

2) Perszehogy a Margit híd nem alkalmas. A Lánchíd például nyilvánvalóan sokkal alkalmasabb. Vagy a Szabadság híd. LOL.

szamoai 2009.08.13. 17:00:14

idelle:
"BUSZOZNIIIIIIIIIII????? az ártalmas a környezetre, b+!"

ártalmasabb, mint gyalogolni, ha így értetted

ha az autóval akarjuk összehasonlítani, és az autót szigorúan mint közlekedési, nem mint szállítóeszközt értjük, tehát azokat az autóutakat, amik kiválthatóak buszutazással, akkor azt érdemes kiszámolni, mennyi benzint kell elégetni egy közlekedő egységnyi távolságra juttatásához (lám, milyen engedékeny vagyok: lazán ki is hagyom azokat, akik létrát, beteget, satöbbit szállítanak és nem fognak busszal menni sehogysem)

a nagyon gyakori egyedülautózók az autós közlekedés esetén erősen felhúzzák az átlagot, ha autónként mondjuk 1.2 utazót veszünk és barátságos, 6 literes fogyasztást, az is 5 liter/100 km-es fogyasztás (1 közlekedőre vetítve ugyebár)

ha egy buszon 10-en utaznak, az a busz számára 50l/100km-es fogyasztást tesz lehetővé ahhoz, hogy az egységnyi fogyasztás egyenlő legyen. az 50 l/100 km alatti fogyasztás és a 10 feletti utaslétszám mind csak a buszközlekedés gazdaságosságát, ezáltal környezetkímélőségét erősíti
(egy másik blog egyik kommentje szerint a BKV buszparkjának átlagfogyasztása 40l/100km körül van)

ez egy nagyon gyors, könnyen elvégezhető fejszámolás volt, a hozzád szóló személyes kérdésem az lenne: te ezt így még soha....? vagy átgondoltad, csak valamiért jobban szeretsz ostoba álláspontokat védelmezni?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.13. 17:14:46

@idelle: "BUSZOZNIIIIIIIIIII????? az ártalmas a környezetre, b+!"

Gyúrj még, mert szerintem ennél jobbat is tudsz, ó, frappáns visszavágások nagymestere! ;-)

Shitting Bull 2009.08.13. 20:04:04

@dw1: izé... Úgy emlékszem, ott fák is vannak, meg bódék, megmittudomén mik. :)

Perillustris 2009.08.13. 21:25:16

@Calden: Kérjük, a kockázatok és mellékhatások tekintetében olvassa el a termékeknél elérhetõ betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelõorvosát, gyógyszerészét!

superbicicleta 2009.08.14. 11:36:35

Segítsen valaki! Látott már valaki élőben, Budapesten Biomega bringát? Ezt dánok gyártják, ha minden igaz. A Pumának van egy biomega design kerékpárja, elég drága, és csak egy jött belőle a Subvibe-ba. Kipróbálta már valaki ezt a típust? Láttátok már?

lr 2009.08.14. 18:29:46

@torzi az a 30% épp 60. (Agglomerációból munkába járók. Ezek az egyszemélyes autók, reggel csinál 1 dugót,míg bemegy, leparkol, délután újra beül,és csinál 1 dugót,míg kimegy. Nem kell a mellébeszélés, köszi.)
@Gaze: azért ne túlozz, nem félmilla még az, még "csak" olyan 750 ft.
(www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=econet&nID=261002
- és akkor még nagyvonalú voltam, mert a 2005-ös többletköltségeket a jelenlegi fogyasztással (4mrd l) osztottam.)

@idelle co.: Nektek fizet valaki ezért a trollkodásért, b+? Áfa, szja...ezek mondanak valamit? És egyébként is a fentiek fényében leginkább pofa sutba - eszel,kussol,szarsz.
És legfőképp kibaszottul szégyelled magad, hogy az autókázásod valós költségeinek a felét közösen dobjuk össze neked.
Mondjuk az teljesen igaz, hogy kár az ilyeneken az embernek felhúznia magát - úgyis a fenntarthatóság irányába alakulnak a dolgok, tényleg csak az a kiberakott dühítő, hogy a döntéshozók szándékosan próbálják ezt akadályozni :S

nml 2009.08.17. 16:07:30

@idelle:

"10 autóból 6-ban bizton egyedül ülnek."
" ..... és ezer bicikliből 999-en is. ....."

az'dekretetén vagy B+!
az a gond a "kocsiban egyedül ülôk"-tömkelegével, hogy mivel mindenki ragaszkodik az egypicsa-egyautó elvhez, ezért nagyon frankó dugók szoktak lenni, ... de ezt ugye már nem veszed észre.

Külföldön össze tudják hangolni ezt, még távolabb meg rá is vannak készszíerítve. Csak magyarohonban az az érdeke az államnak, hogy minél több ember bitrokoljon autót, és használja is azt napi szinten.

" .... lehet piroson átmenni? nem lehet, 10 biciklisből legalább 6 mégis csinálja, forradalmárkám... .... "

forradalmárkám ... Te meg azt vedd már észre, hogy minden autós szinte egy méteren sem tartja be a kreszt BP-en, hiszen szinte mindenhol 60-70 felett mennek az autósok. Ad erre mentséget a Kresz? NEM!

És az autósok is ahol csak lehet szabálytalankodnak, de Te csak a kerékpárosokat veszed észre ilyen szempontból.... csôlátás!

StirlitZ 2009.08.18. 19:13:25

Hányan voltunk? min 5 ezren voltunk...
Dudáltak az autósok? Nem dudáltak..
Értette mindenki, hogy miről van szó?
Igen értette...
Meg lesz a kerékpársáv délen?
Meglesz, mert felfestjük, és azon fogunk biciklizni.

Aki nem figyel ránk,
mától,
kiírja magát a politikából...

Ezen rágódjatok politi-kuss-ok!

:DDDD.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.18. 20:44:50

Öhm, lesz ennek a felvonulásnak hatása? Kizárt dolog, mert nem tudom... :-/

StirlitZ 2009.08.18. 21:04:18

@Joe Forster/STA: Most én is elbizonytalanodtam ui. egyik hírportál sem mozgatta füle botját sem eddig. :-(
Ha mondjuk a Magyar Gárda 300 emberrel odamegy valahova, annak van hírértéke, mert jókat lehet fasisztázni, minket meg leszarnak megint.
Akkor is felfestjük!

StirlitZ 2009.08.18. 21:19:50

Jó volt látni, a csekély kampány ellenére is mennyien voltunk. Megvívjuk ezt a harcot, és megnyerjük!
Innen üzenem mindenkinek az én lányom kerékpárral is tud majd közlekedni ebben a városban, mint más európai nagyvárosokban. Nem vagyok hajlandó elfogadni soha, hogy Budapesten semmilyen innovációt nem lehet keresztülverni. A mai demó meg az összes CM is azt bizonyítja, hogy rengeteg önzetlen, felelősen gondolkodó, józan ember él ebben a városban, országban.
"Miénk itt a tér", kölcsönadtuk, rátok bíztuk, de most visszavesszük!
süti beállítások módosítása