Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A biciklisek nem akarnak a villamossínen meghalni

2009.07.19. 18:00 - lumina

Egyre gyakoribb jelenség, hogy biciklisek és motorosok a villamossínt választják a forgalmas úttestek helyett. A villamosvezetőket rettegésben tartják, ráadásul szabálytalan is a sínen kerékpározni.

Senki nem azért indul biciklizni, hogy elüssék, hogy öngyilkos legyen. Miért választják sokan mégis az elsőre veszélyesnek tűnő biciklizést a síneken? A válasz egyszerű, ez a legbiztonságosabb, mindenki csak azért megy oda, mert már megjárta máshol, magyarázta Kürti Gábor, a Hajtás Pajtás Kerékpáros Futárszolgálat ügyvezető igazgatója.

Saját példájával szemléltette, hogyan döntött úgy ő is, hogy a sínen fog biciklizni. Többször előfordult, hogy az út szélén tekert, és kocsiajtót nyitottak rá, egy kollégájának egy hasonló esetben majdnem az egész füle leszakadt, volt olyan, akinek a nyakába állt bele egy kocsiajtó sarka, nem sokon múlt, hogy az ütőere sérüljön. Azt mondta, a biciklisek szempontjából a kocsiajtó szerkezete leginkább egy lándzsához hasonlít.

Ezek a balesetek győzték meg arról, hogy a villamossínen biciklizés lényegesen biztonságosabb. Hangsúlyozta, hogy azért van két dolog, amikre oda kell figyelni mindenképpen: figyelni kell a villamosoknak szóló lámpákat, illetve nézni kell a gyalogosokat, hiszen ők nem számítanak egy sínen érkező biciklisre. Technikailag mindössze azt kell elsajátítani, hogy egyenes előrehaladás közben ne okozzon problémát rendszeresen hátrafordulni, hiszen veszélyforrás leginkább onnan fenyeget.

Lehetne a villamossín kerékpársáv is

A legjobb az lenne, ha a körúton kialakítanának kerékpársávot, de amíg ilyen nincs, a villamossín a legbiztonságosabb megoldás a biciklivel közlekedőknek, vélekedik László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Azt mondta, hogy például a Margit körúton ő is ott közlekedik, mert annyira keskenyek a sávok, hogy amúgy veszélyes lenne ez az útvonal.

kerek1

Arra a kérdésre, hogy miért nem választja a Varsányi Irén utcát, ami párhuzamosan halad a Margit körúttal, azt mondta, egyszerűen azért, mert ott van dolga, nem kirándul a biciklijével, hanem közlekedik, így félórás kitérők nem férnek bele. Szerinte a körút a pesti oldalon lényegesen szélesebb, ott az úttesten, az autók között közlekedik.

László János beszélt arról is, hogy számos nagyvárosban a biciklisávokat direkt rávezetik a sínekre, hiszen a villamosok és a kerékpárosok megfelelő forgalomszervezéssel tökéletesen megférhetnek egymással.

A BKV bízik a józan észben

A BKV ugyan örül annak, ha nő a biciklisek és a motorosok száma, hiszen ezzel csökken a dugó a városban, a KRESZ szerint azonban számukra tilos a villamossínen közlekedni, hangsúlyozta Szilágyi Károly szóvivő. Emellett veszélyesnek is tartja, különösen a váltóknál, hiszen ha beakad a kerék, komoly baleset is történhet, ráadásul amíg a mentők el nem látják a sérültet, a villamos nem tud közlekedni.

A BKV-nak ugyanakkor nincs sok eszköze, maximum félgömbökkel tudja elzárni a síneket, de ezeket könnyen ki lehet kerülni, így kizárólag a KRESZ betartására tudnak építeni. Megjegyezte azt is, hogy azért mindenkinek van annyi esze, hogy ott és úgy közlekedik, ahol nem töri össze magát.

A villamosvezető nem örül a csimpaszkodóknak

Kolák András villamosvezető, a Fürst Közlekedési Szakszervezet elnökhelyettese máshogy gondolja, szerinte kifejezetten veszélyes a sínen biciklizni. Gyakran lát olyat, hogy biciklivel cikáznak, elesnek, hiszen rossz sávváltáskor a kerék beszorul a nyomvályúba, és elakad. Aki hord védőfelszerelést, megúszhatja kisebb sérülésekkel, ez a szerencsésebb eset.

Ha viszont baleset történik, túl azon, hogy komoly, életveszélyes állapotba is kerülhet a biciklis, egy időre biztosan leáll a forgalom, ami sok száz embernek okozhat problémát. Hangsúlyozta, hogy a villamos veszélyes üzem, 60 tonnás súlyt nagyon nehéz megállítani. Egy villamosnak háromszor akkora fékút kell a megálláshoz, mint egy személyautónak.

kerek2

Gyakori jelenség az is, hogy biciklisek hátul a villamosba kapaszkodnak, amit a vezető a tükörből nem is lát, hirtelen fékezéskor pedig felcsapódhatnak a szerelvény hátuljára, hiszen egy kerékpárt is nehéz megállítani 50 km/órás sebességről.

Kolák András megjegyezte azt is, hogy sok motoros is a villamossínt választja, és ugyan a motor kereke vastag, így nem szorul be a nyomvályúba, de a gumi és a fém, főleg ha nedves az időjárás, könnyebben csúszik, esés, baleset tehát így is előfordulhat. Kitért arra is, hogy a KRESZ nem engedi meg se a bicikliseknek, se a motorosoknak, hogy villamossínen közlekedjenek, mégse látott olyat soha, hogy rendőr büntetne ezért.

Sínen csak megkülönböztető jelzéssel

A rendőrség álláspontjáról Szécsi Tibort, a BRFK forgalomszervezési osztályának vezetőjét kérdeztük. Azt mondta, tapasztalatuk szerint a biciklisek elsősorban a nagykörúton használják a villamossínt, a Hungária körúton ez nem jellemző, ott elférnek máshol is.

A motorosok esetében jelentkezik komolyabb problémaként a sínen közlekedés, főként pizzafutárok, kézbesítők, akik ezt a megoldást választják, nekik a munkájuk miatt különösen fontos, hogy mennyi időt fordítanak a közlekedésre. Ilyen esetekben a rendőrautó utánuk megy, ami általában elkerülhetetlen, mivel sokan felhajtják a rendszámot, hogy ne lehessen őket beazonosítani, a segédmotorosoknak pedig nincs is rendszámuk. Akit elkapnak, az ellen szabálysértés miatt vagy feljelentést tesznek, vagy figyelmeztetik, illetve megállapíthatnak helyszíni bírságot is, ez maximum 20 ezer forint lehet.

Elmondta, hogy a rendőröknek kiemelt feladatuk, hogy az arra nem jogosultak ellen fellépjenek, a motoros szolgálatot a jó idő érkeztével meg is erősítették. Sínen csak megkülönböztető jelzéssel szabad haladni, ez kék lámpát és szirénát jelent, azaz a mentőkön, tűzoltókon és rendőrökön kívül mindenki szabálysértést követ el.

kerek3

A veszélyforrások közt említette a sín szerkezetének alkalmatlanságát, hiszen a törésekbe, hézagokba beszorulhat a kerék, esőben a fém jobban csúszik, ami megdobhatja a gumit. Emellett akadályozhatják a tömegközlekedést, illetve a megállókban gyalogost gázolhatnak, hiszen átkeléskor érkezésükre senki nem számít. Mivel a sínen biciklizés, illetve motorozás baleseti kategóriaként nincs definiálva, ezért az ezekből adódó balesetekről nincsenek statisztikák.

Címkék: baleset bicikliút villamossín

367 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr701232258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Áddám 2009.07.20. 11:02:22

@papuse: Jogos...aláírom, hogy valamikor lehet figyelmetlennek lenni, vagy lehet sietni, és azért nem enged át, de tényleg...akkor legalább maradjon csöndbe...de valaki alapból nem tolerál, csak megy, és letojja a KRESZ-t...Olyan is volt, hogy egy eléggé forgalmas úton mentem autóval, ahol ráadásul 70km/h-val lehetett haladni, lámpa nem volt, csak villogó lámpa jelezte, hogy gyalogátkelő van, nem siettem, gondoltam szegény gyalogos, sose fog átérni, ezért megálltam a zebra előtt és intettem, hogy menjen, erre ott áll bambán és néz...elfordítja a tekintetét és bambul...Én azt hittem, hogy át akar menni, de inkább csak valami nézelődőnek tűnt. akkor. Kicsit bosszantott a dolog, de egy 10 mp es mélázás után csak megindult...:D De ennek ellenére is mindössze 10 mp-embe került, hogy egy gyalogost átengedjek biztonságban, nem volt egy nagy veszteség...ezért nem értem miért lázadnak az autósok, ha át kell valakit engedni.

geusz 2009.07.20. 11:03:53

Mikor tudatosul végre minden hülye kerékpárosban, hogy a közlekedési szabályok azért vannak, hogy betartsák őket? Az autós menjen a járdán, mert ott kevesebb a baleset? Az biztonságosabb!

A Hajtás Pajtás egy üzleti vállalkozás, nem a Máltai Szeretetszolgálat! Sza...om le, hogy merre, hogyan kerülnek veszélybe4 veszélyes taxizni, autót vezetni és teherautót is. Csak ők nem rinyálnak állandóan mindenféle fórumon erről. Ha az autósok nem figyelnének annyira a bringásokra, amennyire ma teszik, akkor pár hét alatt elfogynának... Szóval megcsókolhatják...

A KRESZ pedig mindenkire érvényes és kötelező. legyen az autós, motoros, kerékpáros, vagy gyalogos. A különbség az, hogy csak az autós fizet adót, biztosítást, stb. és csak őt büntetik. Hát, ez itt az igazi probléma....

Deszkás 2009.07.20. 11:11:05

@geusz: "minden hülye kerékpárosban" Sajnos a hülyékben nem fog. A normális meg betartja. De nézd meg a gyalogosokat is! Ők is elég gázul közlekednek, a piros nekik sem tilos. :(

papuse 2009.07.20. 11:14:21

@geusz: Ha csak az autósok fizetnének adót akkor az apeh fogná a fejét rendesen az "állambácsival" együtt. Gondolkozz mielőtt ilyet írsz.. meggondolatlanul... :) Nem csak a "súlyadó" van és nem csak abból építik az utakat... :) Képzeld még a gyalogos is adózik...

papuse 2009.07.20. 11:16:36

@Áddám: Vágom miről beszélsz Debrecen sem kis város.... :) Én a nagyvárosokban inkább a tömegközlekedésre szavazok olykor még gyorsabb mint ha autóval mennék... :)

Deszkás 2009.07.20. 11:25:21

@newtehen: Ezt a stílust kikérem magamnak! jobb lenne, ha visszafognád magad! nagyon gáz a szöveged. Ajánlom neked a szappanos vizet és nyugtatót!

Deszkás 2009.07.20. 11:28:27

@newtehen: Még annyit, dolgozom, nem keresek jól, és nem vagyok újgazdag. Tudod, az újgazdagok nem fognak biciklire ülni és azzal közlekedni a városban. És illett volna elolvasnod, mire válaszoltam. Egy kisarkításra válaszoltam kisarkítva. Kár, hogy ez neked nem esett le.

kerozingozos · http://www.kerozingozos.hu/ 2009.07.20. 11:34:46

@papuse: "Én a nagyvárosokban inkább a tömegközlekedésre szavazok olykor még gyorsabb mint ha autóval mennék... :)"

Naponta megteszem az Örs-Bocskai út távot, ez kb. 14km.

BKV, három átszállás: ~50 perc konstans.
Autó, reggel ~35 perc, délután minimum 1 óra, de inkább több.
Bringával max 35 perc, most már egy hónapja ugyanennyi minden nap. És még jól is esik. :)

Húzzunk bele! 2009.07.20. 11:47:15

@geusz: Ha az autósok nem figyelnének annyira a bringásokra, amennyire ma teszik, akkor pár hét alatt elfogynának... Szóval megcsókolhatják...

Majd seggemmel csókolók, mert még ezt érdemli sok autós, amíg papolnak, hogy hülyék gyülekezete és nem tartják be a kreszt és ti? Látom mindennap, hogy le se szarjátok, akkor egy kerékpáros, akinek még vizsgáznia se kellet a kreszből mit tanul? Hogy a kreszt megszegi sok autós, nincs index, sebesség túlépés, kerékpáros veszélyeztetés, bár ebből egyre kevesebb, zebrán a gyalagosnak a cipő taposása stb...

Rocko- 2009.07.20. 11:47:48

aki villmos vagy villogó nélkül villamossínen közlekedik, azt fejlövéssel kell jutalmazni. ez pusztán csak időspórolás.
minden más magyarázkodás csak álszent képmutatás.

Perillustris 2009.07.20. 11:51:40

@geusz: "A különbség az, hogy csak az autós fizet adót, biztosítást, stb. és csak őt büntetik. Hát, ez itt az igazi probléma."

Tehát nem a szabálytalansággal van gondod, hanem azzal, hogy egy kicsivel rosszabbak az esélyeid autóval a bírság elkerülésére.

Csak az autós fizet adót? ROTFL

Perillustris 2009.07.20. 11:53:25

@Rocko-: Oké, ha ezen múlik, berakok a táskámba egy Vilmost. :P

Steerio 2009.07.20. 11:54:17

"Azt mondta, hogy például a Margit körúton ő is ott közlekedik, mert annyira keskenyek a sávok, hogy amúgy veszélyes lenne ez az útvonal."

A Margit körúton keskenyek?! Dugóban fél autónyi a motorossáv, folyamatos forgalom esetén meg simán elfér az autó mellettem balra, ez a kedvenc részeim egyike.

Az viszont +1, hogy kerülni nem fogok. Nem arra megyek, én is a dolgomra sietek, akárcsak az autóban, villamoson ülők. Igyekszem nem feltartani a többieket, viszont nem teszek kerülőt más kényelme (?) miatt egy csupajobbkezes, tehát veszélyekkel tarkított útvonalon mondjuk, amiképpen mástól sem várom el, hogy miattam kerüljön.

Eleve a feltételezés is röhejes. Olyan eszközzel jössz, amit magad hajtasz és vagy olyan jó fej, hogy nem is szennyezel? Figyelj, akkor kerülj, miért nem mész az akárhol, ott van bicikliút 2 kilométerrel odébb, ja nem arra van dolgod, naés..?

papuse 2009.07.20. 11:56:22

@Rocko-: Annak jár ilyesmi akinek egyeltalán eszébe jut ekkora sületlenség.... ez ostobaságra és tudatlanságra vall !!!! A fegyházzal bűntetett embereket sem végzik ki....

Steerio 2009.07.20. 11:57:13

Hozzáteszem, hogy én bár elég dinamikusan megyek, kibírom villamossínezés nélkül. A szabályokat nagyrészt betartom, kivéve, amikor az az életemet veszélyeztetné. Lámpám van. Jogsim is.

Rakjatok valamelyik skatulyába.

tatabike 2009.07.20. 12:14:19

@boyka: Persze, az ilyen gyökér kis csírák miatt nem erről szól, mint Te, és lápi lidérc haverod. Érdekes, máshol tud erről szólni, csak itt nem, igaz? Te sem tudod beismerni, hogy az autózás hosszú távon bukta, igaz? Most akkor ki a soviniszta, kisköcsög? Válogasd meg a szavaidat te paré, mert ha én válogatom meg helyetted, akkor nem fogsz tudni beszélni...

záporjózsi 2009.07.20. 12:22:27

@Áddám: ...és? Ha mindenki betartja, nem kell betartatni.

tatabike 2009.07.20. 12:23:46

@boyka: Ja, azért meg nem kell autóval járkálni a Bajcsyn, hogy fikázzad a kerékpárosokat. És ne hőzöngj, hogy drága a benzin, sok az adó, magas a büntetés. Te választottad, megérdemled. Ingyenélőnek számítasz a szememben, úgyhogy ez a két hsz, amit eddig írtál, bőven elég itt pályafutásnak, húzzál haza...

záporjózsi 2009.07.20. 12:26:06

@Áddám: De jó! Nagyjából leírtad, hogy hogyan kellene gyalogosan átkelni az úton... Igen, le kell lépni.

Deszkás 2009.07.20. 12:33:17

@Rocko-: Rendben, de az oda parkoló autósokat is, meg az ott dugót kikerülő közép és felső kategóriás autók tulajait is.

Deszkás 2009.07.20. 12:38:31

@boyka: Ne te döntsd el, kinek hol a helye! KRESZ szerint a biciklinek az úton van a helye, okostojás. Jobb ha ezt észben tartod.És azt is, hogy ajárda nem bicikliút. A Bajcsyn pl veszélyes a bicikliút, hiába szép és jó, de a boltokból kiszaladgáló emberek mind a bicikliútra mennek, hiába van lekerítve a biciklisek számára. Egyszerűen keskeny, hogy mind a kerékpáros, mind a gyalogosforgalom ott menjen.

tzs84 · http://zsolt.takacs.cc 2009.07.20. 12:42:24

@zoli_:
értem én, hogy nem kell száguldozni, de gyalogtempóban nincs értelme bringázni a gyalogosok között. mi közlekedni szeretnénk hatékonyan, ezt jelen pillanatban az autók között lehet tenni. ha fel lennének festve szépen a sávok és nem lenne végigparkolva a körút semmi gond nem lenne, elférne mindenki, és nem kéne a gyalogosoktól elvenni a járdát...

Rocko- 2009.07.20. 12:48:40

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
"Mi az hogy nem számítanak rá a gyalogosok?"
már bocs, de te milyen gyakran számítasz arra, h egy megállóban bringa jön?

@tejfogubandi: én karinthyn szoktam bicikliútra parkolni, mert máshol nem lehet.
kb. ugyanolyan érv.

@mement: AGYAT A KEREKPAROSBA!

KA_Steve · rocknpol.blog.hu/ 2009.07.19. 19:41:30
ki mondta, h a nagykörúton KELL kerkpározni? vannak párhuzamos utcák.
egyszer felvetettem, le lettem hurrogva, h mi az h én az angyalbögyörô kerékpárost be akarom terelni egy egyéb forgalomtól elzárt kerékpáros úttal rendelkezô sétálóutcába. mi az h ô kerüljön.
ennyir a kompromisszumkészségrôl.

OoVICoO 2009.07.19. 20:19:23
én minden évben évente egyszer KRESZ vizsgára kötelezném a kerékpárosokat. ha nem ment, kerékpár el.

wny 2009.07.19. 21:10:50
pont ma reggel láttam, BAH, Alkotásnál ment felfelé kerékpáros. gondolod villamos nem éri utol?

@szakiiii: az a baj, h a sok proli megvesz egy kerékpárt, aztán próbál kompenzálni ahol tud, és mindenre feljogosítva érzi magát.
büdös Budapest? nem tudom ki izzadja tele. ;)

@Venza: mert nincs agyuk.

@isemilla: uhh, mi lesz ha egyszer közlekedni fognak a villamossínek! hát min fogtok tekerni?

@Karmadealer: "Summa summarum, százszor biztonságosabb a villamossín mint bármi más."
hát ha max. 2 tonnás autó elütésénél biztonságosabb, h az 50 tonna BIZTOSAN átmegy rajtad...
ekkor egészségedre, de sztem elôzzük meg a dolgot.
aki villamossínen tekerne, lesszíves a Hungária kocsiszín elôtt felsorakozni, mindegyiken átmegy 1-1 villamos. aki túlélte, az mehet síneken. ;)

@Perillustris: nyugodtan.

@papuse: sajnos nem végzik ki. akinek nincs annyi életösztöne, h villamosínen ahol tilos ÉS életveszélyes, ennek ellenére ott kerékpározik, nos, neki milyen alapon adjuk meg az esélyt az életre? hm?

Húzzunk bele! 2009.07.20. 12:50:09

@Deszkás: Milyen gyalogosok szaladgálnak ki a bringaútra én nagyon ritkán találkoztam olyannal, max keresztezni akarta az utamat.

Inkább a kereszt forgalom és a minősége aggaszt, amikor egy kicsit is sietek ill. biztonságra vágyódom az úton rakom...

papuse 2009.07.20. 13:02:58

"OoVICoO 2009.07.19. 20:19:23
én minden évben évente egyszer KRESZ vizsgára kötelezném a kerékpárosokat. ha nem ment, kerékpár el."---- Ez az autósokra is igaz..ugye????
Másrészt azért mert valaki nem ott közlekedik ahol azt mások elvárnák, nem hiszem hogy nincs helye az életben... :O
Én nem közlekedem sineken, autóval nem közlekedem a "járdán". Átengedem a gyalogost az úttesten, kikerülöm a biciklist lehetőleg úgy hogy ne hozzam rá a frászt miközben leelőzöm... és láss csodát még élek, nem kések el sehonann ha mégis akkor valószínű későn idultam...és mindez nem esik nehezemre, csak egyszerűen felfogom hogy mások is közlekednek ki így ki úgy ....

bocage 2009.07.20. 13:13:22

@Rocko-:
Az autósokat sem ártana évente KRESZ vizsgára küldeni. Nem hiszem, hogy bármelyik csoportnak van erkölcsi alapja a másikat szabálytalanabbnak bélyegezni.

"az a baj, h a sok proli megvesz egy kerékpárt, aztán próbál kompenzálni ahol tud, és mindenre feljogosítva érzi magát."
Mi van? Akinek nincs autója az már nem is ember vagy mi? Mellesleg, abban az országban, ahol hitelből nyomatnak mindent vicces erre hivatkozni.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 13:15:45

@lápi lidérc: Köszönöm, hogy folyamatosan megerősíted a rólad alkotott véleményemet...

@kpityu2: "Engem a járdán csapott el majdnem egy okostojás kerékpáros. Ment ezerrel, a féket nem ismeri, engem meg bójának néz. És még neki áll feljebb. Sebességkorlátozást kellene bevezetni rájuk. Max. 10 Km/h."

A CM is azt mondja: "Ne járdázz!" Egyébként a járdán pontosan max. 10 km/h-ban van korlátozva a a kerékpárosok sebessége (KRESZ).

@otirt: "A villamos sín és az aszfalt közötti "lyuk" az azért van, mert a villamosok kereke - hogy az íven is a sinen maradjon - nyomtávkarimával van ellátva. Ez a vasúti kerekek azon része amely "belóg" a sín mellé. Ha te ezt a nyomvájatot feltöltöd - mindegy, hogy mivel, de főként - kemény gumival, akkor a villamos egyszerűen elveszti az adott tengelyen az iránytartását és kisiklik."

Nyilván nem _teljesen_ töltöd ki a rést!!! Mondom, nézz meg egy vasúti gyalogos átjárót vagy pl. állomásnál a peronok közti átjárót: ott valami ilyesmi van emlékezetem szerint.

@boyka: "Azt mondjátok meg nyomorultak, hogy mi az anyátok picsájáért tüntettek a kerékpár utakért"

KerékpárSÁVokat akarunk. Tudod, mi a kettő között a különbség?

"mikor a budapesti Bajcsizsilinszky úton nem használjátok???"

Te már használtad? Hány méterenként ugrott eléd egy gyalogos?

"A Margit híd déli oldalán is nyugodtan mehettek és ott se mentek inkább az autók között."

Ott nincsen bicikliút, az úttest pedig nem alkalmatlan (fizikailag) a biciklizésre, tehát - a KRESZ szerint - az úttesten kell haladni. Ha most erre azt mondod, kettős mérce, azt mondom: igen, nálad. Mert a lényeg számodra az, hogy takarodjunk az úttestről, semmi más.

"Én továbbra is le fogom azt a parasztot szorítani a helyére amelyik nem jó úton jár."

Helyes. Közúti veszélyeztetésért kapsz majd minimum egy év próbaidőt. (Ugyanis bűncselekmény.) Hajrá!

@Nor-: "holott pont Ő az a barom aki a járdán olyan tempóval megy, amire nem lehet felkészülni"

Egyetértek, ezért nem való a bicikli _egyáltalán_ a járdára.

@olvaso: "Ott ahol nincs kerékpárút ott nincs keresnivalód közlekedés hangsúlyozom KÖZLEKEDÉSI szempontok alapján biciklisként!"

Jézusom. Ekkora baromság után még ki mered nyitni a szádat?

@wiseguy: "bicikliutat építeni pénzkidobás"

Talált, süllyedt! A biciklisek bicikliSÁVot akarnak.

@Peter Blau: "Ezekben a hozzászólásokban rendszeresen elhangzik, hogy járjak biciklivel."

Senki nem mondta, hogy TE járj biciklivel, hanem azt, hogy legyen szíves mindenki átgondolni, hogy muszáj-e mindig autóval közlekednie. (Mert a nagy többségnek nem az.) Egyébként részvétem, nekem a baleset utáni lábadozás során - csak két hónapig - már fizikai viszketésem volt gyaloglás közben. ;-)

@newtehen: "A "nem való az autó a városba" duma pedig kizárólag az újgazdag köcsögök kis elkényeztetett kis fasszopó gyerekeinek dumája, akik életükben nem dolgoztak még"

A "nem való semmi más, mint az autó a városba" duma pedig kizárólag az újgazdag köcsög bömbösös kis elkényeztetett kis fasszopó gyerekeinek dumája, akik életükben nem dolgoztak még.

"nem kell hazafele 10 +kg bevásárlást cipelniük"

A mi boltunk (Profi diszkont) kb. 300 méterre van, ezért akár naponta járhatok vásárolni. (Igen, 6 x 1,5 l innivalót is.) A cuccok elenyésző részéért megyek az Auchanba - természetesen biciklivel -, ergo azt hátizsákban is simán hazahozom. Egyszerűen csak lusta vagy, és nem vagy hajlandó elgondolkozni az életstílusod megváltoztatásán.

"nem kell odaérniük valahova, ahol nem szarrá ázva vagy szétizzadva kell megjelenni"

Szar lehet neked, hogy olyan munkahelyen dolgozol, amilyenen. Nem irigyellek. Én szellemi munkás vagyok, és már egy évtizede dolgozom ugyanott, ezért a főnököket - és minisztériumi partnereket - cseppet sem zavarja, amikor nagyobb megbeszélésre késve, csapzottan érkezek nagy "csá!" kiáltással. Tudod, nálunk emberek dolgoznak, és nem beosztottak.

@zoli_: "Ha a bringás a lánchídon teker, és akadályozza a forgalmat, akkor a jqa."

Figyeld a híreket, hogy ne koppanj nagyot, ha egyszer totál lezárják a gépjárműforgalom elől!

@geusz: "A KRESZ pedig mindenkire érvényes és kötelező. legyen az autós, motoros, kerékpáros, vagy gyalogos. A különbség az, hogy csak az autós fizet adót, biztosítást, stb. és csak őt büntetik. Hát, ez itt az igazi probléma...."

(ásít) Valami _újat_ is tudsz mondani, vagy nálad is megakadt ennél a lemez? "Csak az autós fizet adót" - de édes... ;-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 13:23:22

@Rocko-: "ki mondta, h a nagykörúton KELL kerkpározni? vannak párhuzamos utcák."

Ki mondta, hogy a nagykörúton KELL autóval közlekedni? Vannak párhuzamos utcák.

"én minden évben évente egyszer KRESZ vizsgára kötelezném a kerékpárosokat. ha nem ment, kerékpár el."

Én évente egyszer KRESZ vizsgára kötelezném az autósokat;. ha nem ment, autó el.

"az a baj, h a sok proli megvesz egy kerékpárt, aztán próbál kompenzálni ahol tud, és mindenre feljogosítva érzi magát.
büdös Budapest? nem tudom ki izzadja tele. ;)"

Az a baj, hogy a sok azt-hiszem-hogy-bírni-fogom-a-hitel-részleteit-csak-nem-megy-föl-a-ghánai-cedi-árfolyama-a-következő-húsz-évben proli megvesz egy autót, aztán próbál spróloni, ahol tud [*], és mindenre feljogosítva érzi magát. Büdös Budapest? Nem tudom, ki pufogja tele.

[*] Mint az egyszeri user, aki megveszi a számítógépet, aztán csak bámul, hogy "a szoftver nem ingyenes hozzá?!" (Ha értesz hozzá, akkor az - vagy ilyen, vagy olyan okból -, de ez egy egyszeri user.)

"uhh, mi lesz ha egyszer közlekedni fognak a villamossínek! hát min fogtok tekerni?"

Mi lesz, ha egyszer közlekedni lehet majd a villamossíneken! Hát min fogod fölbaszni magad?

Vissza szoktad olvasni, amit írsz?

papuse 2009.07.20. 13:30:21

@Joe Forster/STA: Végre valaki megmondta.... Gratu!!


Csak az a fura, hogy akinek bringája van az proli... és ha autóm is van akkor mi vagyok??? ... A bringám mellesleg nem egy proli kategória, nem értem ezt a megközelítését a dolognak! :P

Húzzunk bele! 2009.07.20. 13:39:34

Enyém se proli, de én se értem ezt a megközelítést.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.20. 13:42:14

@Joe Forster/STA:
---"Egyszerűen csak lusta vagy, és nem vagy hajlandó elgondolkozni az életstílusod megváltoztatásán." .
Látszik, hogy anyuci vásárol be, valszeg kocsival. Gőzöd nincs, hogy néz ki egy bevásárlás...
---"A "nem való semmi más, mint az autó a városba" duma pedig kizárólag az újgazdag köcsög bömbösös kis elkényeztetett kis fasszopó gyerekeinek dumája, akik életükben nem dolgoztak még."
Egyszer majd hívd ki a mosógép szerelő bácsit, nézd meg mivel jön, és mennyi minden van nála...
----"ezért a főnököket - és minisztériumi partnereket - cseppet sem zavarja, amikor nagyobb megbeszélésre késve, csapzottan érkezek nagy "csá!" kiáltással."
Jójó, de én nem apu cégében dolgozok. Nekem saját magam kell munkát keresni.

Húzzunk bele! 2009.07.20. 13:44:42

@newtehen: Az államnak mióta van fia?:-)

záporjózsi 2009.07.20. 13:46:14

@Joe Forster/STA: Ismételnem kell magamat: ha majd a kisebb üzletekben is általánosan lesz olyan minőségű áru, mint aa nagy boltokban, akkor elgondolkozom azon, hogy rendszeresen oda járjak. Addig csak néha próbálkozom, mert szeretném megadni az esélyt. El szokták játszani rossz vagy romlott áruval. Ezért nem tudok a kis boltba menni és a nagyba kell kijutnom.

Lánchíd: nem tudom, hogy kinek és mikor volt ott problémája a bringásokkal, kb. 300-350 m hosszú, ezalatt egy kerékpáros miatt lehet veszíteni max.1 percet. Azt én is nehezen tolerálom, ha olyan helyen nem húz le a helyére, ahol van kerékpárút vagy kerékpársáv és az használható, ill. van olyan szervízút, amely kerékpározásra alkalmas (pl. kevés a jobbkéz, meg jól járhatók a fekvőrendőrök).

tatabike 2009.07.20. 13:50:35

@newtehen: Te tökre félreérted. Igenis lusta vagy, mert havonta egyszer nagy nehezen ráveszed magad, hogy bevásárolj. Érdekes, nálunk a feleségem és én minden nap az aznapra valót vásároljuk meg, és minden van otthon mindig. Tudod ki égetné magát hegyekbe pakolt bevásárlókocsikkal a hipermarketben, ezek szerint Te igen, ergo Neked nincs fingod róla, milyen egy bevásárlás. Látszik, a fogyasztói társadalom egyik tipikus, elhülyített, agymosott tagja vagy, a reklámok játékszere, szánalmas.
Nem azokkal az autósokkal van a baj, akiknek a munkájához nélkülözhetetlen a gépjármű. Vagy szerinted Budapesten csak mosógépszerelők autókáznak egész nap? Ennyi rossz mosógépet, hú de durva.
Ez az apu cégében dolgozok/nem dolgozok duma meg nagyon tré, szimpla irigység, úgyhogy ezzel is magadat minősíted....

tatabike 2009.07.20. 13:56:49

@záporjózsi: Neked is gratula, én dolgoztam az általad nagyra becsült hipermarketek egyikében, éppen ott sózzák Rád a leggagyibb cuccokat, plusz az átcímkézett lejárati idejű élelmiszerekből is ott van a legtöbb, és pont a drága fajtáknál, mert azt kevésbé viszik. A multik saját pékségeiben patkányok rajcsúroznak, szabad bejárásuk van a macskáknak, akik előszeretettel hugyozzák le a lisztet, amiből aztán Neked sütnek kenyeret, soroljam még? Azt már nem is mondom, hogy mikor Téged is behülyítenek a reklámújságaik az olcsó árakkal, mire kocsival odakeveredsz, meg az idő, amit rááldozol, már többe vagy, mintha lenne egy jó kis maszek bolt a sarkon, amilyenbe én is járok, ismerem a tulajt, és sosem vágott még át. És ha kell valami, ami nincs éppen, meghozza, mert megbecsüli a vevőit. Téged mennyire becsülnek meg egy tescoban? Mondjuk a bukszádat igen, abból élnek, de Téged le sem xarnak. Na, melyik a jobb és gazdaságosabb?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.20. 13:59:59

@tatabike: Szerintem Te sem tudod milyen egy bevásárlás. Amikor viszed a mosóport, az öblítőt, tejet, (ásványvizet nem, az a buta fogyasztó, aki azt megveszi!) húst, legalább 2 csomag pelust, stb. Be ne magyarázd már, hogy ez mind belefér a hátizsákodba,
Irigyellek, hogy minden nap van időtök boltba szaladgálni, de van aki dolgozik sajnos... nem lakik mindenki 300 méterre a pannytől, ahol kimondottan szar dolgokat lehet kapni, és egy csomó minden nincs is.
Apu cége meg nem szégyen, hanem felvágni azzal, hogy mit meg nem tehetek ott, az az. Dolgoztam miniszteri partnercégnél, és ott valóban nem a kvalitásuk alapján válogatják meg az embereket, ezért lazább is..

Húzzunk bele! 2009.07.20. 14:00:54

@tatabike: Mondjuk tény, hogy a hiper, szuper, mega, giga üzletekben nagyon meg kell válogatni, hogy milyen élelmiszert vásárolunk!!!
Ami ott készül semmiképpen se.

záporjózsi 2009.07.20. 14:02:06

@tatabike: Becsüli nagyra a halál. De a kis boltokban mindig olyan pékárut kaptam, ami kemény, szikkadt, vacak volt. És hiába jártam el a pékhez (plusz idő, inkább BKV-val mentem, mert olcsóbb és gyorsabb), az is morzsálódott, szétesett, stb. Ott sem jobbak a körülmények, mint a nagyokban. A zöldséget persze a piacon veszem, mert ott jobbat kapok olcsóbban, mint a nagyoknál. A szomszéd kisboltban pedig kb. ugyanannyira becsülnek meg, mint a nagyokban (semennyire). Sokkal gagyibbak az áruk, drágábbak és kicsi a választék. Jó helyen laksz...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 14:04:19

@newtehen: "---"Egyszerűen csak lusta vagy, és nem vagy hajlandó elgondolkozni az életstílusod megváltoztatásán." .
Látszik, hogy anyuci vásárol be, valszeg kocsival. Gőzöd nincs, hogy néz ki egy bevásárlás..."

Anyucival (és apucival) fél évtizede nem lakunk együtt, és a családnak sohasem volt autója. Én vásárolok magamnak.

"---"A "nem való semmi más, mint az autó a városba" duma pedig kizárólag az újgazdag köcsög bömbösös kis elkényeztetett kis fasszopó gyerekeinek dumája, akik életükben nem dolgoztak még."
Egyszer majd hívd ki a mosógép szerelő bácsit, nézd meg mivel jön, és mennyi minden van nála..."

Igen. Ebből következik, hogy minden autósnak azért kell mindig autóval közlekednie, mert több szekrénnyi alkatrészt és eszközt cipel magával. Életszerű!

"----"ezért a főnököket - és minisztériumi partnereket - cseppet sem zavarja, amikor nagyobb megbeszélésre késve, csapzottan érkezek nagy "csá!" kiáltással."
Jójó, de én nem apu cégében dolgozok. Nekem saját magam kell munkát keresni."

Apunak nincs cége, mert állami alkalmazott. Nekem nem kellett munkát _keresnem_, mert a diplomám és a tudásom alapján a diplomaosztó után egy héttel felvettek az első helyre, ahol bejelentkeztem.

Én kérek elnézést, hogy mennyire beégtél... ;-)

@záporjózsi: "Azt én is nehezen tolerálom, ha olyan helyen nem húz le a helyére, ahol van kerékpárút vagy kerékpársáv és az használható, ill. van olyan szervízút, amely kerékpározásra alkalmas (pl. kevés a jobbkéz, meg jól járhatók a fekvőrendőrök)."

(Figyeljük meg a "húz le a helyére" szókombinációt, ez jól utal írójának hozzáállására.) A szervizút [sic!] használata nem kötelező, bár - és erre is remek példa az Andrássy út - ezt sok autós nem tudja. (Te tudtad?)

"[...] jól járhatók a fekvőrendőrök" - ez is olyan aranyos. Te milyen jó fej vagy, hogy oda nem küldöd le a bicikliseket, ahol rosszul járhatóak a fekvőrendőrök. Mondd csak, azt tudtad, hogy a fekvőrendőrök mely járművek miatt vannak kitéve?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.20. 14:04:44

@tatabike: Be ne vedd már a maszlagot, hoyg a kisboltokban kolbászból van a kerítés...
Amúgy meg nem tudom miről beszélsz, de a legtöbb nagy áruházban belátni a húsoshoz és kenyereshez. Ott dolgozzák fel előtted, én sem patkányt, sem macskát nem láttam.
De biztos szarabb, mint a kisbolt budijában tárolt romlott hús és száraz kenyér.

záporjózsi 2009.07.20. 14:07:17

@tatabike: A nagy boltokban főleg heti/havi fogyasztásra érdemes vásárolni. Nem éri meg a sűrűn használt dologból a kis kiszerelés, hely van, viszem a nagyból. (Mellesleg készpénzt ha lehet, nem használok...) Kenyeret, tejet, napi kaját meg veszek onnan, ami az utamba esik, csak éppen nagyobb boltok vannak bőven a napi utamban is. Sosem volt még ebből bajom egyetlen nagy bolttal sem, kicsivel annál inkább.

Húzzunk bele! 2009.07.20. 14:08:26

@newtehen: www.canga.hu/?p=p_82&sName=T%C1SK%C1K
Van tesco gazdaságosban is, szal nem kell berezelni:-)

záporjózsi 2009.07.20. 14:08:52

@newtehen: Hátul vannak az izgalmak, a belátás csak a műsor része...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 14:11:58

@newtehen: "Szerintem Te sem tudod milyen egy bevásárlás. Amikor viszed a mosóport, az öblítőt, tejet, (ásványvizet nem, az a buta fogyasztó, aki azt megveszi!) húst, legalább 2 csomag pelust, stb."

Te néhánynaponta veszel mosóport, öblítőt? Jó nagy lehet a család. Vagy mosodád van? 2 csomag pelus mennyi: 50, 100? Nincs a babának valamilyen gyomorbaja?

A bevásárlás és a nagybevásárlás közti különbséget vágod?

"Apu cége meg nem szégyen, hanem felvágni azzal, hogy mit meg nem tehetek ott, az az."

Jajjj, de aranyos vagy. Nyilván ti öltönyben, 3x3-as kockákban ültök egy 100x100-as hodályban, és vigyázzba álltok, ha jön a főnök. Hát igen, ez a haladás! Az egy dolog, hogy te eladod lelkedet a munkáért, vagy minimum nem érted azt, aki ezt nem teszi meg, de legalább büszke ne légy rá.

"Dolgoztam miniszteri partnercégnél, és ott valóban nem a kvalitásuk alapján válogatják meg az embereket, ezért lazább is.."

Hahaha! De nem tudod, hogy én melyik minisztérium melyik részében dolgozom és min, ergo az extrapolációd semmit sem ér. ;-) És nem érzem kényszerét, hogy megvédjem magamat, mert az ilyen "argumentum ad hominem" érvek úgyszintén szart sem érnek.

záporjózsi 2009.07.20. 14:14:39

@Joe Forster/STA: Képzeld, tudtam. De az Andrássy úton a szervízút mellett nincs véletlenül kijelölve egy kerékpározásra alkalmas (?) hely? Lehet, hogy az a kerékpáros helye?
Más utakon is vannak ilyenek. Pl. a Kőbányai úton eszem ágában nem lenne a puttonyos vágottszeműek hadába küldeni a bringásokat. Mert hülyeség. De a Könyves Kálmán körút Népligettel párhuzamos részén hagy ne kelljen kerülgetni...
A fekvőrendőr (forgalomlassító küszöb) a gyorshajtó járművek sebességcsökkentése érdekében került kihelyezésre. Mindegy, hogy az kerékpár, motorkerékpár, lovaskocsi vagy gépjármű.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.20. 14:15:40

@Joe Forster/STA:
"diplomám és a tudásom alapján"
Nem hiszem, hogy a biciklis futár akkora karrier, hogy égnem kell miatta...
"Igen. Ebből következik, hogy minden autósnak azért kell mindig autóval közlekednie, mert több szekrénnyi alkatrészt és eszközt cipel magával. Életszerű!"
A minden és semmi közt azért van átmenet. Lehet a távolság is ok. Nem mindenkinek opció egy 40-50 km -es bicikli túra. Sajnos nagyon sok ingázó dolgozik Pesten.

És nem lehet mindenki olyan képzett, okos, és szerény, mint Te, hogy az első helyre felveszik 0 gyakorlattal. Sok embernek el kell fogadni amit kap, esetleg 50-100 km-rel arrébb. És nem az a legfőbb gondja, hogy melyik boltba menjen, hanem hogy miből. Látszik, erről fingod nincs, burokban nőttél fel, és élsz. Lövésed nincs az emberek IGAZI gondjairól, neked annyiban kimerül a világ, hogy hol tudj biciklizni.

záporjózsi 2009.07.20. 14:18:56

@Joe Forster/STA: Egy csomag pelus kb. 40-100 db. Egy nap fogy 4-8 db. A mosópor pedig folyamatosan fogy, ezért a kilónkénti minimális ár lehet a meghatározó. Nem tartós fogy.cikk, ahol az egységár a fontos. Egy héten gyerekkel szerintem naponta mosnak az emberek. Egy mosópor 60-70 mosásra elég, persze külön fehér, színes, kényes, stb. Egyszerre ált. 1-2 féle fogy ki, azaz 6-10 kilót kell hazavinni. Csak ebből. azaz népes család esetén 4-6 hetente lehet mosóport venni.

Húzzunk bele! 2009.07.20. 14:19:39

@záporjózsi: "Képzeld, tudtam. De az Andrássy úton a szervízút mellett nincs véletlenül kijelölve egy kerékpározásra alkalmas (?) hely? Lehet, hogy az a kerékpáros helye?"

De van és egyem vagy igyam???
Használhatatlan, sok a gyalogos és a minőségébe ne is menjünk bele...

záporjózsi 2009.07.20. 14:21:26

@Húzzunk bele!: Láttad a zárójeles kérdőjelet? Az azt jelenti, hogy megkérdőjelezem az alkalmasságát. Az Andrássy út ennek ellenére _nem_ remek példa.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 14:21:49

@záporjózsi: "De az Andrássy úton a szervízút mellett nincs véletlenül kijelölve egy kerékpározásra alkalmas (?) hely? Lehet, hogy az a kerékpáros helye?"

A szervizút [sic!] incs kijelölve. Még tábla sincsen ott. Hemü esete után megnéztem; nincs. Tehát nem kötelező ott haladni biciklivel. Ennyi.

"Pl. a Kőbányai úton eszem ágában nem lenne a puttonyos vágottszeműek hadába küldeni a bringásokat. Mert hülyeség. De a Könyves Kálmán körút Népligettel párhuzamos részén hagy ne kelljen kerülgetni..."

A Kőbányai úton és a Népligetben kijelölt bicikliút van.

"A fekvőrendőr (forgalomlassító küszöb) a gyorshajtó járművek sebességcsökkentése érdekében került kihelyezésre. Mindegy, hogy az kerékpár, motorkerékpár, lovaskocsi vagy gépjármű."

Fölösleges volt ennyire kifejtened; eddig is láttam, hogy nem érted.

@newtehen: "Sajnos nagyon sok ingázó dolgozik Pesten."

Miért nem maradtak Budapesten, miért költöztek ki?

"És nem lehet mindenki olyan képzett, okos, és szerény, mint Te, hogy az első helyre felveszik 0 gyakorlattal."

Miből gondolod, hogy nulla gyakorlattal?

záporjózsi 2009.07.20. 14:27:30

@Joe Forster/STA: ...és? Kerékpárút ki van jelölve. A Kőbányai úton viszont hülye helyre van kijelölve, ezért megértem a szamarasokat, ha nem ott mennek. Alkalmatlan, akárcsak az Andrássy úton. A Népligetben tudom, hogy van. Ettől még azért nem 0 az autók között kerekezők száma...

"Fölösleges volt ennyire kifejtened; eddig is láttam, hogy nem érted."

Világosíts meg, ó, Mester! :DD

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 14:34:15

@záporjózsi: Ehhh... Figyi, pofátlanság elküldeni a bicikliseket szar útvonalra (akár jól járhatóak ott a fekvőrendőrök, akár nem), cak azért, hogy ne legyenek a lábad (kereked?) alatt a főútvonalon. Bármilyen esetben, amikor ilyet akarnál tenni, előtte gondold végig, hogy _te_ _autóval_ akarnál-e arra menni. ha nem, akkor a biciklis sem fog akarni, és ha szabályosan, hogy a főútvonalon halad, akkor egy szavad sem lehet. Ennyi.

záporjózsi 2009.07.20. 14:41:07

@Joe Forster/STA: Én ha tehetem, ilyenkor ott megyek kerékpárral. Ha csak irányonként 1 sáv van, viszont adott egy szervízút akkor pedig ne frusztráljuk egymást, legalább is egy váratlan esemény után ne az én kerekeim alatt dögöljön meg (azért remélem 10-15 m alatt meg tudnék állni a hiperűrsebességről...). Én ma autóval egy ilyen úton mentem, amely igaz, hogy nem szervízút, hanem párhuzamos utca, de jobban szeretem a fekvőkkel együtt, mint a főutat. Csendes, nyugis, az eljutási idő ugyanannyi.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 14:44:40

@záporjózsi: Az Andrássy út külső szervizútján haladtam én is - "mert így biztonságosabb" felkiáltásból -, addig, amíg egy jobbról érkező platóskocsi miatt megálltam, és hátulról egy másik biciklis belémszállt. A kocabiciklisek menjenek, ahol akarnak, amit biztonságosnak vélnek (!!!), szabályosan vagy sem, én viszont, köszönöm szépen, nem kérek a jobbkezes kereszteződésekből, hanem haladnék.

záporjózsi 2009.07.20. 14:55:08

@Joe Forster/STA: Hülyék mindenütt vannak. Viszont az Andrássyn ott a bicikliút - hangsúlyozom, elvileg. Én meg az M3 bevezetőjén mentem az 50-es táblánál 50-nel és nem akartam narancssárgán átmenni. A mögöttem lévő igen. Csikorgás, kis kocc, leporoltuk a rendszámtáblákat. Megúsztuk...

optimusprime 2009.07.20. 14:57:37

Azoknak, akik a hozzászólásaikban a minden biciklis, vagy minden autós kifejezést hasznánlják azt kell mondanom, hogy csak saját tudatlanságukról adnak tanúbizonyságot. Ahhoz képest, amit eírnak, írtó kevés autóst, vagy biciklist ismerhetnek csak, hiszen mindegyik megismerése fizikai képtelenség. Szóval le kellene szokni arról, hogy olyan embereket sértegessünk, akikről még nem is hallottunk, vagy mégcsak nem is láttuk őket közlekedni. A tapasztalatom az, hogy általában és az általam ismert emberek között pont azok közlekednek szélsőségesen rosszul, akik ilyen szélsőséges néeteket vallanak. Nagyon sok kerékpáros és nagyon sok autós közlekedik ebben a városban helyesen és tartja be az előírásokat és vigyáz a másikra.
Ami a cikkben szereplő villamos-"vezető" hozzászólását illeti, hogy szerinte nagyon gyakori, hogy a villamos után kapaszkodik a biciklista, az meg nézőpont kérdése. Talán, ha definiálná, hogy mi a gyakori. Mert én egyszer sem láttam még. És mondjuk nekem az egy nap kétszeri észlelés már gyakorinak számítana, mert akkor egy héten 14-szer látnám, hogy megtörténik, egy évben pedig 728-szor. De lehet, hogy a gyakori nála ennél kevesebb. Bár azt is elismerem, hogy már egy is sok lehet, csak a túlzó kijelentésekről valahogy ez esetben is le kellene állni, hacsak nem mondjuk meg, hogy mi a túlzás maga pontosan... :) Nem tudom, hogy mikor lettünk ennyire szélsőségesek és nem látom okát, hogy miért...

Rocko- 2009.07.20. 15:06:11

@decibá: "Az autósokat sem ártana évente KRESZ vizsgára küldeni."
kétévente. és támogatom. úgy mint a kerépárosokét.
"Nem hiszem, hogy bármelyik csoportnak van erkölcsi alapja a másikat szabálytalanabbnak bélyegezni."
erkölcsi alapja a szabálytalanságok után van.
ergo ha szabálytalanságot látok bárkitôl akkor számonkérhetem. függetlenül h én mivel utazok és h ô mivel utazik.

"Mi van? Akinek nincs autója az már nem is ember vagy mi?"
ahahaha, ezt már csak te vizinoláod bele. :D
de hogy látom a görbe tükör elérte a célját.

@Joe Forster/STA:
"Ki mondta, hogy a nagykörúton KELL autóval közlekedni? Vannak párhuzamos utcák."
oké, de akkor az autós utcába nekem nehogy bejöjjön egy darab kerékpáros is. ;)
"Büdös Budapest? Nem tudom, ki pufogja tele."
segítek: a BKV.
a hitel témára: aki házon kívül hitelt vesz fel, az hülye.
de az meg már egy másik téma, h szégyen, h ez ember nem tud összeszedni egy autóra valót.
függetlenül attól, h most autóra, modellrepülôre, festészetre, X-re költi.
"Mi lesz, ha egyszer közlekedni lehet majd a villamossíneken! Hát min fogod fölbaszni magad?"
én ugyan nem baszom fel magam. mindenki úgy hülye ahogy akar az lenni. csak másnak ne fájjon.
és boccs, de kurvára nem tudom majd sajnálni, h szabályosan v szabálytalanul elütött kerékpárost. a Combino akkor is közel 30 tonna lesz.
de majd lobbizok én is, h szabályosan feküdhessek a MÁV vonatai alá. :-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 15:10:11

@záporjózsi: Az Andrássy úton sehol sincsen kerékpárút: a Hősök tere és a Kodály körönd között szervizút van; a Kodály körönd és az Oktogon között gyalog- és kerékpárút; az Oktogon és a Bajzsy-Zsilinszky út között kerékpársáv.

Mi sem buktunk azon az eseten, csak kicsit állítgatni kellett a bicikliken. Azért volt húzós, mert ő vagy én a platóskocsi alá is kerülhettünk volna...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 15:13:41

@Rocko-: ""Ki mondta, hogy a nagykörúton KELL autóval közlekedni? Vannak párhuzamos utcák."
oké, de akkor az autós utcába nekem nehogy bejöjjön egy darab kerékpáros is. ;)

Az "autós utcá"-t hogyan definiálja a KRESZ? Az autóútra gondolsz?

""Büdös Budapest? Nem tudom, ki pufogja tele."
segítek: a BKV."

Részben. Igaz, egy buszon nem is átlagban 1,2 ember utazik.

"a hitel témára: aki házon kívül hitelt vesz fel, az hülye."

Ebben egyetértünk.

"de kurvára nem tudom majd sajnálni, h szabályosan v szabálytalanul elütött kerékpárost. a Combino akkor is közel 30 tonna lesz."

Ez a te dolgod. Ha egyszer esetleg mégis szabályos lesz, azért gondolkodj el mégegyszer azon, amit írtál.

záporjózsi 2009.07.20. 15:25:44

@Joe Forster/STA: A közös sávot értem a kerékpározásra kijelölt hely alatt.
A Combino üresen több, mint 60 tonna. Végülis... közel 30. :)

Deszkás 2009.07.20. 15:30:21

@Húzzunk bele!: Azok, akik a boltból pl kilépnek. Vagy a kilépőket kerülők. Vagy akik hobbiból azon sétálnak.

Deszkás 2009.07.20. 15:33:20

@Rocko-: "én minden évben évente egyszer KRESZ vizsgára kötelezném a kerékpárosokat. ha nem ment, kerékpár el."

Ez az autósokra és a gyalogosokra is ráférne!

Deszkás 2009.07.20. 16:01:24

@newtehen: Te, én téged nagyon, de nagyon sajnállak, hogy valahol egy tanyán laksz, mert a még nagyanyámék 800 lelkes falujában is van 300 m-en belül ABC. Én Pest kertvárosában lakom, mégis van 300m-re bolt. Ja és munkaidő: A legtöbb bolt már reggel 6-7-től nyitva van egészen 20-21 óráig. Nem hiszem, hogy eme boltokba nem tudnál eljutni.

bocage 2009.07.20. 16:03:48

@Rocko-:
Igen, csak abból az alapvető feltevésből nem lehet kiindulni, hogy minden kerékpáros, vagy minden autós szabálytalan. Az egyénnek van joga valamit a másikon számonkérni.
Biztos bennem van a hiba, de a proli megnevezés mint általánosító kategória rohadtul zavaró. Általában öntelt emberek lekicsinylő kifejezése. Ugyanakkor igazad van, nem írtad, hogy ne lenne joga közlekedni.

záporjózsi 2009.07.20. 16:06:04

@Deszkás: Bp-n lakom. Tőlem kb. 300 méteres körzetben 4 bolt található. 2-ben gyakorlatilag csak innivaló van, 1 maszek vegyes és 1 közepes bolt. Mindegyik nagyobb vackokat árul, mint a multi. Erre varrjál gombot... A multi busszal (!) 25 perc. Kerékpárral 15-20.

FaZon 2009.07.20. 16:13:41

Itt verik a nyálukat a fasz biciklisek.Akkor ősztől tavaszig miért nem bicikliztek?Vagy talán télen hóban?Az igazi bringás ezekben az évszakokban is használja,és nem ül át a kocsiba.Mert tulajdon képpen ezt teszitek.

Deszkás 2009.07.20. 16:16:14

@newtehen: ""diplomám és a tudásom alapján"
Nem hiszem, hogy a biciklis futár akkora karrier, hogy égnem kell miatta..."
Újabb égő hozzászólás tőled. Minek égeted itt magad tovább a sok hülyeségeddel és feltételezéseddel a másikról? Miért gondolod azt, hogy a jól menő családok gyerekei tudják csak megengedni a városi biciklizést? Tudod, akik búrokban nőnek fel, és mindent alá raknak, azok nem biciklizni, hanem autózni szoktak. Apuci ugyanis nem biciklit vesz a gyereknek, hanem BMW-t, Audit, VW-t. Nézd meg, hány 20-25 év körül gyerek szaladgál ilyen 1-3 éves felső-középkategóriás autóval.

Deszkás 2009.07.20. 16:18:12

@záporjózsi: Szerintem a hozzászólásom nem neked céloztam.

Deszkás 2009.07.20. 16:20:39

@FaZon: Tulajdonképen te honnan tudod, hogy ki mit csinál? Nem gondolod, hogy a biciklisek egy része nem autóba ül át, hanem a tömegközlekedést veszi igénybe?

Deszkás 2009.07.20. 16:25:20

@Joe Forster/STA: "Miért nem maradtak Budapesten, miért költöztek ki?"
Mert a belváros élhetetlen. Kint jobb a levegő, több a szabadság.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 16:35:04

@Deszkás: ""Miért nem maradtak Budapesten, miért költöztek ki?"
Mert a belváros élhetetlen. Kint jobb a levegő, több a szabadság."

Igen, pontosan erre utaltam. Azért mentek el onnan, amit most ők csinálnak ugyanott, még többen. És lassan az agglomeráció is ugyanolyan zajos, szmogos, koszos, büdös hely lesz, mint a város töbi része.

záporjózsi 2009.07.20. 16:36:04

@Deszkás: ...és? Ettől még a probléma ugyanúgy fennáll...

Perillustris 2009.07.20. 17:25:11

@amin ede: "hanem csakis a motor-kerékpár"

Jómagam azért nem tudom tiszta szívből támogatni a motorizált kétkerekűek terjedését, mert nagy részük nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak, valamint a hangjuk is borzasztó (hangosak). Egy-egy szakadtabb darab simán felver mindenkit azon az úton, ahol elhalad, különösen este vagy éjjel.

Persze nem meglepetés, hiszen a legtöbb robogó konténerben érkezett, jobb sorsú országok polgárai által leselejtezett darab, amikből az importőr vagy a kereskedő szervizese megpróbál mozgóképes szerkezeteket kreálni.

A nagymotoroknál ilyen szempontból jobb a helyzet, de azoknál a jóképességű és mások nyugalmát magasról leszaró tulajdonosok általában átalakít(tat)ják a kipufogót, hogy hangos legyen. Oké, persze ez is meg van magyarázva, tudom: a halk motort nem veszik észre - de ez a lényegen, hogy egyetlenegy ember akár többezer ember nyugalmát, pihenését teszi tönkre, nem változtat.

Szóval a bicikli itt is előz, mégha a rokkant nagymama szállításánál elbukik. Mondjuk nem is baj, mert nem arra való.

Deszkás 2009.07.20. 17:41:04

@Joe Forster/STA: Ebben most nem értek egyet veled. mint korábban írtam, én Budapest egy távoli szegletében a városhatártól 2 utcára lakom. Amikor kerületünk központjában laktam, akkor sem volt, jobb, vagy rosszabb. Talán annyiban, hogy most ugyanakkor indul kintebbről vonattal, mint amikor beljebb laktam, de busszal közlekedtem. Itt még mindig élhetőbb a város, és jobb a levegő, hiszen itt nem járnak se kicsi, se nagy teherautók a koszos, kormos dízelmotorjaikkal. Ez itt már falu kérem szépen!

Deszkás 2009.07.20. 17:43:13

@záporjózsi: Aza baj, hogy nem arról beszélsz, amiről mi. Ugyanis azt mondta, nincs ideje, és nincs bolt a közelében. Ezt próbáltam meg megcáfolni.

tatabike 2009.07.20. 17:47:01

@newtehen: és záporjózsi, én nem vettem be semmilyen maszlagot, és nem szóbeszéd alapján ítélem meg a multikat, hanem ott dolgoztam, a saját szememmel láttam mindent, amiről rizsázok. Kisboltokat meg azért becsülöm meg, mert a szüleimnek is volt, és igenis megbecsülték a vevőket, és lehet, hogy jó helyen lakom, nem tudom, de itt meg vagyok elégedve mindennel. És ez a drága/nem drága dolog nagyon relatív, mert pl. a kedvenc füstölt sajtom itt a kisboltban mindig friss, ráadásul 400 forinttal olcsóbb kilónként, mint egy Plus-ban vagy Tesco-ban. Csak azért meg nem fogok elmenni az Auchanba, mert 9 Ft néha a zsömle, mert nem veszek egy raklappal, hogy megérje. Számold ki, görcsölsz az autódban 1 órát mert 10 forintot spórolsz egy zsömlén, elpöfögsz 3 liter benzint, stb. Mennyi péksütit kellene venned, hogy megérje? Itt meg lesétálsz a sarokra, veszel 18 forintért, vagy 25-ért, és az tényleg annyiba kerül, nem jön rá az idő, az üzemanyag, és sétálsz 10 percet, ami meg direkt jót tesz. Tudom, ez nagyon sarkított így, de mint írtam, hiába bazi olcsó valami, ha mást meg drágábban kapsz meg, mert ugye a "ha már itt vagyunk, és kocsival vagyunk, vásároljunk be mindent..." betegséggel mindenki meg van fertőzve. És eszébe sem jut, hogy esetleg más módszerrel jobban járna. És igen, ha elosztom azt a havi vagy heti nagybevásárlásra szánt több órát, amit elvesz az életemből a multiba mászkálás kocsival, a sok cucc összeszedegetése, a sorbanállás a pénztárnál, aztán a nyomulás-tülekedés a hazaúton, kábé a fele időt megspórolom, ha mindennap beszaladok a boltba és csak egynapi adagot veszek. Több időm jut a családra, nem fogy a pénzem az autóra, nem szennyezem a levegőt, és nem használok el egy raklap villanyt, mert nincs szükségem 500 literes fagyasztóra, meg fél konyhát elfoglaló bazi nagy hűtőre, amit minden hónapban teletömök kajával....Én így látom, ez az én véleményem, nem muszáj egyetérteni.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 19:29:59

@Deszkás: Én pedig a XX. kerületben lakom, kijjebb a közepénél, de együttérzek azokkal, akik a belvárosban élnek. A 8 osztályos gimit huszonegynéhány éve a Rákóczi út környékén jártam ki. Akkor még nem volt ekkora forgalom, meg én sem vágtam ennyire a dolgokat, de most már semmi pénzért nem költöznék oda!

Rocko- 2009.07.20. 19:39:21

Joe Forster/STA · sta.c64.org 2009.07.20. 15:13:41
"Az "autós utcá"-t hogyan definiálja a KRESZ? Az autóútra gondolsz?"
konkrétan arra, ahol nincsenek paprikajancsi kerékpárral közlekedők.
"Részben. Igaz, egy buszon nem is átlagban 1,2 ember utazik."
attól még környezetszennyező. ahogy az összes dízel.
"Ez a te dolgod. Ha egyszer esetleg mégis szabályos lesz, azért gondolkodj el mégegyszer azon, amit írtál."
oké, holnapra szabályos lesz.
szerinted attól a villamos könnyebb lesz? attól a kerékpáros jobban oda fog figyelni rá?
ja hogy nem.
nem véletlenül tiltják.

Deszkás 2009.07.20. 15:33:20
a komplett oktatási rendszerből hiányzik a KRESZ.
vagy csak az én emlékeimben él a közlekedj okosan?

decibá 2009.07.20. 16:03:48
"Biztos bennem van a hiba, de a proli megnevezés mint általánosító kategória rohadtul zavaró."
ez így van. viszont a gyökereket keresd szakiinál, ő jelentette ki hogy az autóval közlekedők prolik. ezek után nekem is had engedtessék meg h prolizzak.
mert ahogy látom átment az üzenet: sértő.

kobora 2009.07.20. 19:49:54

@veron3: tévedsz, egyáltalán nem utálom az autósokat, sőt, ha valamilyen felvonuláson valaki nagymellűen anyázza meg hergeli őket ok nélkül, akkor rá is szólok az illető taplóra.
megköszönöm mindig, ha jófejek, elengednek, félrehúzódnak a dugóban, stb... elismerem, ha feltartom véletlenül esetleges balf*szságomból kifolyólag, ilyenkor ha dudál, akkor intek, hogy bocs.
viszont, ha valaki csípőből paraszt, azt nem tolerálom. ahogy ezt a "rengeteg pénzt fizetünk" dumát sem. nem kötelező, ahogy autóval járni sem kötelező, de belátom, hogy ha már fizet érte az ember, akkor szíve-joga azzal járni. viszont valamire figyelj oda: a dugót egymásnak csináljátok, ahogy a nyomvályúkat is. a bringásoknak kettő valami róható fel: néha ki kell őket kerülni + jobban kell figyelni az utakon.

és igen, egyszer megütöttem egy tükröt a bal vállammal, megálltam visszanéztem, nem tört le, semmi baja nem volt látszólag, de azért összenéztünk a sofőrrel, majd intett, hogy semmi gond. a többiekért meg nem vállalok felelősséget, ahogyan neked sem kell az autóstársaidért. legalábbis úgy emlékszem, nem általánosítottam egy kommentemben sem, ha mégis, akkor mea culpa.

Pajszer Művek 2009.07.20. 20:02:44

Mindig megdöbbent, hogy milyen frusztrációval tudnak emberek megközelíteni egy ilyen, alapvetően technikai jellegű kérdést, mint a közlekedés. Bringázom is, autózom is, gyalog is mászkálok és néha bkv-zom is. Mindegyik féle közlekedésben részt vesz ilyen habitusú ember, meg olyan is.

Az általánosítások általában ostobaságok. Asszem jót tenne mindenkinek, ha kipróbálná előítéletek nélkül valamennyi közlekedés fajtát, például jogosítványt sem adnék, ha valaki nem biciklizett le legalább x kilométert a belvárosban.

Mióta bringázom, egész máshogy vezetek, mint korábban, pedig előtte is igyekeztem figyelni. De azóta más a sebesség-érzetem, máshogy észlelem ami történik. Nem tudatosan, öntudatlanul.

A kulcs annyi, hogy figyelni kell. Minden szereplőnek, és meg kell próbálni előzékenynek és udvariasnak lenni.

A beszólogatóknak pedig csak Gandhit idézném: 'Be the change you wish to see in the World.'

"Légy (te magad) a változás, amit látni szeretnél a világban."

Szal először mindenki magáéban a gerendát, aztán a többiében a szálkát, szerény véleményem szerint.

Tekerni jó! :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.20. 20:23:25

@Rocko-: ""Az "autós utcá"-t hogyan definiálja a KRESZ? Az autóútra gondolsz?"
konkrétan arra, ahol nincsenek paprikajancsi kerékpárral közlekedők."

Sajnos, ez sem idézet a KRESZ-ből. Ahol a KRESZ szerint nem tilos biciklizni, ott szabad. Dobhatsz még egyet.

"""Részben. Igaz, egy buszon nem is átlagban 1,2 ember utazik."
attól még környezetszennyező. ahogy az összes dízel."

És ebből mi következik? Hogy a benzin nem szennyező? Vagy hogy utasokra leosztva a busz nem is olyan szennyező, mint egy személyautó (megismétlem: átlagosan 1,2 utassal)? Vagy hogy ha kizárólag autók közlekednének a városban, akkor virágillatú volna a levegő? Ne csak beböfögj dolgokat, hanem vond le belőlük a saját következtetéseidet. (Már ha vannak...)

"Ez a te dolgod. Ha egyszer esetleg mégis szabályos lesz, azért gondolkodj el mégegyszer azon, amit írtál."
oké, holnapra szabályos lesz.
szerinted attól a villamos könnyebb lesz? attól a kerékpáros jobban oda fog figyelni rá?
ja hogy nem.
nem véletlenül tiltják."

Értem. Tehát azok a külföldiek, ahol a biciklisávot kifejezetten a villamospályára vezetik rá, hülyék és/vagy véletlenül nem tiltják. De te olyan okos vagy, hogy így csuklóból megmondod a frankót nekünk is, nekik is. Hát ez kész, egyebet nem tudok mondani, kérem, kapcsojja ki!

@kobora: "belátom, hogy ha már fizet érte az ember, akkor szíve-joga azzal járni"

Nem fizet érte. A gépjárműközlekedés externáliái évi többezermilliárdra rúgnak.. (Igen, jól értetted: a GDP jelentős része az autózás állami segélyezésévé alakul át.)

lr 2009.07.21. 00:22:49

Mi van itt, címlap volt? A trollokat ki fizeti/eteti?
Rend legyen, mert szétültetlek!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.07.21. 00:29:25

@lr: Trollokat etetni, gombokat nem nyomkodni! ;-)

lr 2009.07.21. 01:50:28

@Joe Forster/STA: az igaz, hogy kicsit erős azt mondani, h a dízel _A_ környezetszennyező, de azért ismerjük el: már akkor összetehetnénk a 2 kezünket, ha ez a sok doboz mind benzines lenne-még így is, hogy az utazások 50%-ában bemelegedni sincs idejük.

(Komolyan nem hiszem el B+, h ezt, ami mostanában megy, valaki komolyan gondolja, meg pénzt ad ezekért a legnagyobb jóindulattal is 15 évvel ezelőtti (katalizátor előtti benzinesek) műszaki színvonalat (elsősorban károsanyag-kibocsátás és zajszint tekintetében) képviselő fostaligákért (ami persze az akkori szgk-sűrűség mellett nem is lenne baj...).
A 2 legnagyobb kedvencem (amellett, h 1 nagyságrenddel több olyasmi jön ki belőlük, amibe igazán csúnyán bele lehet dögleni)):
-verik magukat a hatalmas hatékonyságra, miközben _turbó_dízeleket _szívó_ benzinesekkel hasonlítanak össze
-örömködnek afölött, h -értékes mezőgazdasági termőterületeken- _üzemanyagnak való_ növényeket lehet majd előállítani -miközben emberek milliárdjai éheznek.)

Hogy a posthoz is szóljak: sztem "veszélyes" a villamossínen biciklizni, de ennek köze nincs 1ik említett tényezőhöz sem (akinek nem alap, hogy minimum uolyan gyors, mint a villamos, hogy hogyan keresztezze a sínt/hogyan ugrasson demszkycicit, ha rászorul, és hogy figyeljen a gyalogokra annak sztem van annyi esze, h a saját érdekébenkerülje). Én személy szerint azért szoktam le róla/nem szoktam rá, mert a bejáratott útvonalaimon igazából nem szorulok rá, a be nem járatottakon meg a legváratlanabb pillanatokban ugranak elő a betonlokkok széleinél éles/rojtos, keresztirányú (azaz kikerülhetetlen v. max átbunnyzható) fémprofilok, ami miatt nehéz tisztes, defektpara-mentes tempóval rakni rajta + hót poros is az egész - én meg szeretem, ha tiszta a bringám :P.)

Ahhoz meg, h mi kinek áldozat:
en.wikipedia.org/wiki/Braess%27_paradox
en.wikipedia.org/wiki/Downs-Thomson_paradox
en.wikipedia.org/wiki/Traffic_wave - ez a személyes kedvencem - a következő piroshoz siető, a bevezető utak "piroshullámát" szidó, a lehetőségeket a kötelességekkel összekeverő, a mindenkori sebességükkel az átlaghoz közelíteni próbálókat lehülyéző, 1bites, egoista idióták tömegeinek messze ragyogó fényében :S
(Nem mintha bíznék abban, h elolvassák, akikre igazán ráférne).

lr 2009.07.21. 02:05:49

@lr: Ja, még vmi: teljesen nyilvánvaló, hogy aki az íratlan szabályokat nem tartja be, az a végsőkig az írottakba fog kapaszkodni, ill. másokon is azokat kéri számon - hisz előbbi tény f/elismerése olyan mértékű kognitív disszonanciát okoz, amelynek leküzdése csak bizonyos intelligenciaszint felett lehetséges.
(Igen: nekem is volt korszakom, mikor kis híján seggemre nőtt az autó - nem vagyok rá büszke, nem reklámozom. Próbálom elfelejteni, és a változásra koncentrálni, ill. másoknak is segíteni változtatni.)
Szóval akit az ilyenekkel való vitatkozás szórakoztat, az csinálja csak, de talán produktívabb - ha egyáltalán szóba állásig fajul a dolog, ha vhogy arra vezeti rá őket valaki, hogy _sosem_ késő beismerni a tévedést, és ezáltal _csak jobbá válik_ az ember - egyszer talán pont azok szemében (is), akiknek esetleg félt a véleményétől.

tatabike 2009.07.21. 08:51:09

@lr: ott a pont, és ez szerintem végszónak is megteszi, Már mindenki mindent kivesézett, ami csak kapcsolatba hozható a közlekedéssel, vagy csak van benne valami, ami kerek és forog (mosógép)...:)

Deszkás 2009.07.22. 07:44:18

Na akkor ezt is megbeszéltük.

puncipöcögtető 2009.07.23. 04:31:25

csak azt akarom mondani: hányok ettől a blogtól

Húzzunk bele! 2009.07.23. 08:35:44

Én meg csak azt akarom mondani, hogy húzzá máshová, ha hánysz tőle.

otirt 2009.07.23. 08:55:34

@Joe Forster/STA:

A nagyvasútnál igen, de a nyomtávvályat ott min. 60mm széles és min. 40mm mély (a sín futófelületétől mérve). Ha párhuzamosan fut a bicklikerék vele, akkor abba is beleszorulhat, főleg ha az első és a hátsó kerék nem egy nyomvonalon halad.

Deszkás 2009.07.24. 08:03:05

@puncipöcögtető: Ezért kár volt ide jönni és ezt beírni.

Húzzunk bele! 2009.07.24. 09:03:29

@puncipöcögtető:
Mit szólnál, ha én is az autós fórumot végig spammalném???

gonosztojás (törölt) 2009.07.28. 10:31:15

Jahhh..
A Múzeum körúton akkora szaltót ugrott két egymás mögötti futár a haider -sin vezetővalyú miatt hogy felvételi nélkül mehetne a cirkuszba..

rsnfld 2009.08.04. 10:02:15

Statisztikailag hány kerékpáros miatt állt a négyeshatos forgalma, és hány fasz bmw-s miatt?

Burgermeister 2009.08.05. 12:28:14

Abszolut lehet a síneken közlekedni!!! DE!!! Körültekintés, figyelem, tolerancia. Ha ezek megvannak akkor nem lesz belőle baleset, halál, anyázás!!!

Az én legnagyobb faszságom az alábbi, a Lánchidnál lemegyek a villamos sinekre.....na és ezután irány az a bizonyos kis alagut. Persze oda vissza ez működik. :) A villanyosvezetők nem kis megrökönyödésére....a külföldiek fotoznak mint diszno....ilyet nem nagyon látnak.:) Integetnek, óbégatnak.

Életveszély 2010.01.03. 20:33:20

Egy időre saját példámon megtalúltam h sinen soha de soha többé nem közlekedek. Karácsony elötti bevásárlási hajrát ugy döntöttem h bringával teszem. Kicsit szemerkélt az eső, hideg is volt, de gondoltam ha nem fagy nincs nagy vész. Egy hatalmas bénázó kocsisort kivántam megelőzni a nagyenyed ucában utcában a déli felé. Sikerült csorogva -lépésben- ! keresztbe rámenni a sínre amitől az első kerekem ugy kiment alólam mintha hátulról belémjött volna valami. Bár tapasztalt bringásnak tartom magam de a meglepetéstől sikerült a teljes testsúlyomat a térdemen keresztül az aszfaltba helyeznem.:( Törés nem volt, de a térdemet szétcsesztem, porcok, szallagok...Egy darabig tétlenül az uton-sineken hevertem kocsik kerülgettek, majd valaki ugy döntött megáll és érdeklődött a hogylétem felől. Mint kiderült amugy bringás kolléga.
Tanulság: a vies (olajos?!) sín rosszabb mint a jégpálya!!!!!!!!