Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Mintha Európában lennénk

2009.06.10. 13:33 - lumina

Néhány hete egyértelmű jelei vannak, hogy valami készül a XIII. kerületi Gogol utcában, a napokban azonban a végső fázisba került az új bicikliút, illetve biciklisáv kialakítása. A Lehel tér és a felső rakparton futó bicikliút között készült most el egy összességében igazán használható útszakasz.

 

SL271913

 

Kötözködni azért fogunk egy kicsit, és persze az autósokat hibáztatjuk, de mindezt nem rossz szándékkal. Inkább a figyelmet szeretnénk felhívni arra, amire egyébként a legtöbben maguktól is rájöttek, hogy ezen az útszakaszon a járdával párhuzamosan kell parkolni.

 

SL271916

 

A Kárpát utcai kereszteződésnél érdekes ívet alakítottak ki, talán az a célja, hogy a biciklisek lassítsanak, mielőtt átkelnek, mert gyorsan tényleg bevehetetlen kanyar. Látványra viszont nagyon rendezett hatást kelt.

 

SL271920

 

A Kárpát utca és az Újpesti rakpart között van a legprofibb szakasz, teljes kényelem és biztonság.

 

SL271921

 

A Pozsonyi úton pedig még az utolsó simításokat végzik. A felfestés valószínűleg nem fog ártani, tapasztalataink szerint a Pozsonyi út hangyabolyszerű pezsgése megmagyarázhatatlanul sokszor teremt életveszélyes helyzetet a biciklisek számára.

 

SL271926

 

Végül egy jól használható, biztonságos kereszteződés az Újpesti rakparton, ráadásul az új bicikliút itt becsatlakozik egy régibe. Az úttesten két fekvőrendőrrel lassítják a forgalmat, a meglévő bicikliutat pedig kicsit átalakították, hogy kényelmesen lehessen rácsatlakozni.

Címkék: biztonság bicikliút újlipótváros rakpart

152 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr511176629

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: petiBlog 2009.06.16. 12:51:15

Az első szög Sok szépet és jót leírtak már az új bringasávról és bringaútról, ami a Gogol utcában épült a Lehel tér és az Újpesti rakpart között. De egyet talán még nem. Annak például a Kerékagy blogon is nagyon örültek, hogy a rakparti átkelőt…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

cirkuszos 2009.06.10. 16:49:55

@attbar: Amikor Pest-Buda közlekedhetetlen részei épültek, még nem volt autóforgalom, azért (is) olyanok, amilyenek. Az autósok autóval akarnak közlekedni ott is, mert szarrá vannak fejve. Jogos ez? Nem tudom, a megoldás valahol máshol van (akarnád-e a belvárosban is használni a kocsid, ha nem lenne akkora anyagi áldozat, ergo "ha megvan, már használjuk is"). Azt tényleg nem kéne erőltetni, hogy mindenki járjon bringával. Aki nem akarja, ne használja. Láthatólag van azonban egy jelentős társadalmi igény arra, hogy lehessen normálisan bringával részt venni a forgalomban.

Ortó 2009.06.10. 16:50:15

nemrég eladtam a kocsimat, azóta bicaj, és imádom. De van pár kérdés:
- tél
- csapadék
- öltöny (megb*ssza a gatyát a pedál)
Ezek továbbra is problémásak.

grigorij (törölt) 2009.06.10. 16:54:04

@idelle: nem akarok mocskolódni, mert örömöt okoz, hogy ez a blog végre már nem csak a V. kerületről szól, DE!

Pont a Röppentyű-Göncöl vonalat szarozod???

Ott az egyetlen probléma a pataktól kifelé a kerékpárút minősége (felfagyott, töredezett, a megállóknál félméteres gödrök, a növényzet nyíratlan stb.) , illetve a Fáy utcától északabra a primitív autósok...
Mert ezen a pár kilométeres szakaszon kényelmesen elfér a bicajsáv, a parkolósáv és a forgalmi sáv...
De mindeg van egy-egy retardált autós, mely a bicajsávra parkol!
Vagy a pataknál, ahol a egy darabig a járdán kell haladni, a lejáratot 3-4 tutizó taxis foglalja el...

Szóval ez a rész jó, jó a hídig, jó már a híd is, jó a Váci út mellet a Megyeri hídig...

Szóval parkolni lehe úgy is, ha a parkolóhelyre állsz és nem beljebb 50 centivel...

zahor103 2009.06.10. 16:54:22

szeretettel üdvözlöm az anyázó autósokat. De még nagyobb szeretettel üdvözölném őket a Déli-sarkon vagy a Kaukázusban. Oda valók.

1. adót mindenki fizet, úgyhogy ez az érv hülyeség.
2. azért hisztériázni, mert lakott területen fekvőrendőrt kapnak, nagyon nem menő dolog.
3. kinézni az utakról minden más járművet, nagyon gyér IQ-ra vall
4. aki nem tud leparkolni a belváros szélén és villamossal vagy busszal menni 3 megállót, annak igenis kicsi a pöcse.

ennyi.
további kellemes anyázást

cirkuszos 2009.06.10. 16:54:42

@Martian: Nem magam ellen akarok beszélni, de az utat meg is kell építeni, és közlekedni is kell rajta, szóval ezt nem lehet csak a koptatás arányában számolni :) Ha állandóan 15-tel työttyögő bringásokat kerülgetsz, te is ideges leszel, mert nem tudsz haladni.

336 2009.06.10. 16:57:14

@attbar: Pont erről van szó, hogy a városnak vannak közlekedhetetlen részei. Ezek a részek az autósok miatt közlekedhetetlenek! Én napi rendszerességgel ülök a bringára öltönyben nyakkendőben, és láss csodát negyed órával hamarabb vagyok a munkahelyemen, mint kocsival. Megjegyezném még, hogy amikor te azt mondod, hogy nem egészséges a Körúton bringázni, akkor mire is gondolsz? Arra a szmogra, amit az autóddal csinálsz? Megsúgom, hogy amíg a kocsidban ülsz ugyanazt a levegőt szívod, mint a melletted elhúzó bringás, csak kétszer annyi ideig. Tehát biztosan nem egészséges, de még mindig sokkal inkább, mint neked...

cirkuszos 2009.06.10. 16:57:14

@Ortó: Télen fel kell öltözni, semmi extra. A csapadék, az szívás, megoldás nélkül (hacsak nincs valami vízhatlan betmenszerkód, de abba meg beleizzadsz). A nadrághoz meg szerezz valami leszorítót, a lánchoz meg takarót, és máris megoldva. A csapadék az egyetlen gond igazából.

zahor103 2009.06.10. 16:57:20

@Ortó: tél csapadék öltöny:

- gatyát össze lehet fogni (fényvisszaverővel, bármivel) pedál magasságban
- télen térdzokni, bele hajtod a nadrágot
- van szuper esőkabát, ami szétnyitható, gyakorlatilag az egész bicaj befér alá
- lehet vinni csere-ruhát (biciklistáska vagy kosárban hátul/elöl)

szóval gond nélkül megoldható. nekem 4 éve működik (nap mint nap), és ebből egy évet öltönyben tettem meg.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.06.10. 16:57:47

mondom én, így ráz:

fel-le-fel-le-fel-le brrrr váááá

szar az, én mondom

Perillustris 2009.06.10. 16:58:36

@attbar: Szerintem b@ssz ki az állammal, ne vegyél több üzemanyagot!

Bartoki 2009.06.10. 17:00:02

Kicsit a tévhitek ellen - Amszterdamban arányaiban kb. akkora az autós közlekedés mint Budapesten.

Amsterdam modal split:
24% - Tömegközlekedés
32% - Autó (vezető)
8% - Autó (utas)
36% - Kerékpár

Igen, sok a kerékpár, de korántsem "mindenki" jár vele.

Forrás: www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/The%20bicycle%20continues%20to%20thrive%20in%20Amsterdam.doc

A számok az "amszterdamiakra" vonatkoznak, jó kérdés hogy akkor ebben a be-ingázók esetleg nincsenek is benne? :O

Perillustris 2009.06.10. 17:02:43

@cirkuszos: "15-tel työttyögő"

Az autóforgalom átlagsebessége több helyen Budapesten a csúcsforgalomban kb. 15-20km/h. Szóval nem tudom, ki tötymög pl. 10-zel a Hungárián.

hun-guard 2009.06.10. 17:05:51

a francokat akkora, amszterdam egy kis város Budapesthez képest

Perillustris 2009.06.10. 17:06:42

@cirkuszos: Senki nem erőlteti és soha senki nem is mondta azt, hogy mindenki járjon bringával. Azt szeretnénk, hogy aki azzal akar járni, az biztonságosan és kényelmesen megtehesse.

StopSzmog 2009.06.10. 17:08:19

@Ortó:

gratulálok!

- öltözz fel
- öltözz fel
- hajtsd fel a szárát

illetve váltóruha.

Bartoki 2009.06.10. 17:10:37

@Bartoki: "A számok az "amszterdamiakra" vonatkoznak, jó kérdés hogy akkor ebben a be-ingázók esetleg nincsenek is benne? :O"

Megnéztem: igen, tényleg nincsenek benne.

Van a doksiban egy másik táblázat is: a 15-18 óra közötti csúcsidőben átlagosan 83e autó jön be a városba az agglomerációból, és 113e megy ki.

A bejövő biciklisták száma 2300, kifelé 3500 megy - ezek szerint ott is csak ennyire megoldott az agglomerációból bringázás. :(

Persze sokkal jobb a tömegközlekedés is, miért is járnának olyan messzire bringával.

Adat még: Amszterdam valamivel kisebb város mint Budapest, de igazából hasonló - 1.3M lakosa van a városnak, és 400e az agglomerációnak.

cirkuszos 2009.06.10. 17:10:52

@Perillustris: Autósként vagy bringásként kérdezed? Ha autósként, akkor olvasd el lécci még egyszer. Azt írtam, hogy pont nem jó, ha a bringások keringőznek az autók között. Ha bringásként: átlagsebesség. Vagyis benne van, hogy a mondjuk a pirosnál állnak két percig, majd másfél percig 70-nel nyomja neki. Olyankor mindkét félnek kurva rossz (ha csak nem olyan széles a sáv, hogy gond nélkül elférnek egymás mellett, de általában nem).

Bartoki 2009.06.10. 17:13:43

@Perillustris: "Azt szeretnénk, hogy aki azzal akar járni, az biztonságosan és kényelmesen megtehesse."

Csak arra kell figyelni hogy ne követeljünk olyan megoldásokat, amik a többieknek méltánytalan vagy felesleges hátrányt okoznak.

cirkuszos 2009.06.10. 17:14:38

@Perillustris: Pont ezt szeretném én is. Ha mondjuk nem kéne direkt a sáv közepére beállnom a kereszteződésben, mert különben a mögöttem jövő autós egyből leszorít, balról. Természetesen ő jobbra kanyarodik, én meg egyenesen mennék... Meg ha nem kéne a Hűvösvölgyin nekem lemondanom az elsőbbségemről a bringaútra beszáguldó autósok miatt satöbbi.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.06.10. 17:18:50

mire jó az a kurva bicikliút, ha ráz? miről beszélünk? talán ki fog simulni?

gmower (törölt) 2009.06.10. 17:19:23

Ma én is olyat láttam "Mintha Európában lennénk":

Rendőr igazoltatott egy bringást, aki előtte Rákosrendezőnél hajtott át a vasúti átjárón a piros jelzés és a sorompók csukott állapotának ellenére. Remélem ez csak kezdete egy a bringásokra és gyalogosokra is kiterjesztett széleskörű, soha véget nem érő ellenőrzési hullámnak :D

Bartoki 2009.06.10. 17:19:29

@Bartoki: "Amszterdam valamivel kisebb város mint Budapest, de igazából hasonló - 1.3M lakosa van a városnak, és 400e az agglomerációnak."

Jaj, nem is! Hülyéket beszélek...
758e lakosú maga a város, 606e lakosa van a szűken vett agglomerációnak, és plusz 794e lakosa van a tágabban értelmezett agglomerációnak.

A napi 83e/113e autó azt hiszem a szűken vett agglomeráció külső határa lehet. A belváros külső határát mindkét irányba napi kb. 60e autó és 11e bicaj lépi át.

kcu 2009.06.10. 17:19:30

Én is a Gogolban lakom, és az erkélyről egész nyáron azt fogom számolni, hogy elmegy-e ott havonta annyi bringás, mint ahány parkolóhelyet kikukáztak. Mi a f*sznak 2,5 méter széles a bicikliút, ami által egyirányú lett a Gogol felső része?

Perillustris 2009.06.10. 17:21:28

@Bartoki: Mi a méltánytalan és felesleges? A határt mindenki a saját szájíze szerint állapítja meg. Mert népszerű beállítani így a kerékpársávok és utak térnyerését, miközben rengetegen elfelejtik, hogy az a közút is a közös térből hasított ki egy tekintélyes szeletet, s abból az egyéni motorizált közelekdők a "jussuknál" nagyobbat használnak.

A közúton kijelölt parkolóhelyek felszámolása támadhatatlan, hiszen az úton parkolni luxus.

kepfeltoltes.hu/090420/PLAKAT2.5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

cirkuszos 2009.06.10. 17:24:25

@gmower: ez az. Ellenőrzést, büntetést, lesz itt rend. Év végén meg be kell vallani kötelezően x szabálysértést, és nyilvánosan meg kell magad szégyeníteni. Nevelés, mint olyan, mond valamit? Rövid távon, persze, nem látványos.

Bartoki 2009.06.10. 17:33:26

@cirkuszos: "Mi a méltánytalan és felesleges?"

Nem feltétlenül a konkrét helyzetre értettem - saját szememmel nem láttam még ezt az új utat - hanem az általános "aki azzal akar járni, az biztonságosan és kényelmesen megtehesse" kijelentést egészítettem ki.

Vagyis a kijelentéssel teljesen egyetértek, de szerintem a "biztonságosan és kényelmesen megtehesse" rész mindenkire egyformán kell vonatkozzon (bicikli, gyalog, BKV és autó is).

gmower (törölt) 2009.06.10. 17:33:40

@cirkuszos: Bocs, ne haragudj, elfelejtettem, hogy mindig csak a mocskos szemét köcsög autósok szabálytalankodnak. Nem akarok én rendőrállamot, csak annyit, hogy az autósokat sohanemvoltútfelújításde30astáblavan helyeken basztató rendőröket csoportosítsák át a nyilvánvalóan égbekiáltóan szabálytalankodó (leginkább piroslámpa, főleg vasúti átjárók) bringásokra. Az apró kis biszbasz szabálysértéseket pont leszarom, de azért legyen már valami határ. Egy már megszállottá vált megmagyarázom miért hajtok át a piroson biciklist (mint ahogy autóst sem) nem lehet már nevelni, felesleges erőlködés (főleg azokat, akik még azon is megsértődnek, ha megkérdezem tőle, hogy ugyan miért nem a bringaúton megy, ha már ott van fél méterre. Hihetetlen elmés magyarázatokat tudnak adni, pont mint a rokihelyre parkolók...)

Bartoki 2009.06.10. 17:37:56

@Perillustris: "kepfeltoltes.hu/090420/PLAKAT2.5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"

Szerintem a nagykörúton biciklisávot létesíteni lenne a luxus... A kerékpáros forgalom kitűnően elférne a mellékutcákban - nem hiszem hogy az autókat kellene odaszorítani, lévén azért az mégiscsak inkább lakóövezet mint a nagykörút.

Vehicular cyclist 2009.06.10. 17:51:05

@Gitche: Inkább írj egy intelligens szűrőt, amelyik letiltja a kommentet, ha:

* ha a szövegben nincs érdemi hozzászólás, csak anyázás, meg durva írásjelek (pl. !!@*€)
*századszorra ugyanazt a baromságot írja, amit már minden blogon megválaszoltak
*nem olvasta el a megelőző bejegyzéseket

Esetleg kiszámlázná a komment arányos költségét p(r)osztolónak.

Nevezzük el internetes dugódíjnak.

keria 2009.06.10. 18:08:57

Tegnap egy köbméter cuccal a kocsiban mentem arra, nem kevéssé szentségeltem, amikor 50-nel átzúgtam a két buckán, ami két hete még nem volt ott.

Király a bicajút a képek alapján, de egy "vigyázz, biciklis + bukkanó" táblát igazán kirakhattak volna, esetleg egy 30-as táblával együtt (az úgyis csak a sarokig érvényes).

cirkuszos 2009.06.10. 18:20:47

@gmower: Ácsi! Soha nem mondtam olyat, csak az autósok szabálytalankodnak. Arra céloztam, hogy az autósoknál sem működik a büntetünk=jobb lesz formula. A ki mennyire nevelhető kérdésbe most nem mennék bele... amíg Mo-n trendi, ha nem tartod be a szabályokat, addig úgyis jó sokan lesznek, akik így közlekednek, minden oldalról. Szvsz a bringásokat addig nem is nagyon fogják büntetni, amíg nem elfogadott mint közlekedési eszköz...

Reggie 2009.06.10. 19:23:03

@hillaby: gyarilag beleepitettek a katyut, hogy ne kelljen varni a megjelenesukre. Ebbol is latszik, hogy a tervezok megprobalnak mindenre gondolni.

Kis ember 2009.06.10. 19:51:14

@Bartoki: Nem kell az autókat odaszorítani. Ha egy kicsit logikusan gondolkodol, ott is csak az úttesten parkolnának...

Kis ember 2009.06.10. 19:52:40

Aki meg a bicikliútra parkol, azt meg majd jól megmatricázzuk.

viktor134 2009.06.10. 20:00:23

én örülök hogy vna ilyen, még akkor is ha autózom.
a fekvőrendőr esetében viszont tényleg jó lenne, ha ki lenne világítva, macska szemezve.

viszont nem értem, ha elsőbbségadás tábla van ott, akkor miért van a magasabb rendű úton a fekvőrendőr???

a parkolóhelyeket persze sajnálom, de azt mondom legyen.

a barommal, aki meg a nyugatitól blaháig kocsival jár azt én sem tudom értékelni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 20:07:34

@cirkuszos: sajnos mint oly sok minden, a kerkpáros-autós kérdést is háborúnak tekinti a többség.

a magam részéről:
1) azért találta fel az emberiség az autót, hogy megkönnyítse és meggyorsítsa a közlekedést.
2) nem tudhatjuk, hogy ki miért jár autóval. és azt sem, miért jár kerékpárral. azt mondani, hogy ez vagy az jobb, szerintem botorság.
3) kétségtelen, hogy sem Mao, sem Budapest nincs felkészülve a kerékpárosokra. sem infrastrukturálisan, sem fejben.
4) sajnos a város az autóforgalomra sincs felkészülve, ráadásul...khm...a kerékpárosok többsége sem könnyíti meg az autósok dolgát.

mindebből következne (normális országban, nem Magyarisztánban), hogy optimális (értelmes) megoldás szülessen.

ez pedig nem az.

mások is írták utánam, de egy-két felvetés:
- kíváncsi lennék egy kerékpáros forgalomszámlálásra, mert nem ártana (ártott volna) a tényleges forgalomhoz igazítani a fejlesztéseket.
- mi a fenének 3-4 méter széles kerékpárút vagy 1,50 széles mindkét oldalon?
- a legtöbb helyen -ahol megvalósítható - elégséges lenne a kerékpárosokat a buszsávba illetve a villamossínekre terelni.

és így tovább.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 20:09:13

@decibá: például a Röppentyű-Göncöl totál el van cseszve, szerintem tanulmányt lehetne róla írni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 20:11:07

@Vix: hogy háborúnak (forradalomnak) és kiváltságnak (felsőbbrendűségnek) fogjátok fel a teljesen normális szokásotokat, AZ A BAJ.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 20:13:20

@MoxNox: "Ez az adózás érv elég gyakori, de igencsak gyenge lábakon áll."

neeem, ez igazi mélyütés az elvakult kerékpárosoknak. én magam nem is alkalmazom, csak ha nagyon muszáj. :-D

min 2009.06.10. 20:24:39

@kcu: Azért, hogy neked ne legyen jó.
Ennyire ne legyél már beszűkült...

bocage 2009.06.10. 20:32:44

@idelle:
Azt is írd meg, hogy mi nem jó rajta. Továbbra sem tudom értelmezni, azt, hogy kerékpár sáv, pláne kerékpár út miatt ne lehessen közlekedni. A befizetett adóra hivatkozni finoman szólva is demagóg dolog.
"...kiváltságnak (felsőbbrendűségnek) fogjátok fel a teljesen normális szokásotokat, AZ A BAJ."
Ez szó szerint igaz az autósokra is.
"3) kétségtelen, hogy sem Mao, sem Budapest nincs felkészülve a kerékpárosokra. sem infrastrukturálisan, sem fejben."
Fel sem merült, hogy sokan azért nem jártak kerékpárral, mert nincs infrastruktúra? Magamból kiindulva eddig más úton jártam, de mostmár erre. Még úgy is, hogy kerülő, ugyanakkor biztonságosabb.

@kcu:
Nincs jobb nyári program? A Gogol felső részén kb. 15 helyet számoltak fel. Jó számolgatást.

MoxNox 2009.06.10. 20:34:19

@idelle: Mélyütés? Szerintem inkább csak egy felszínes, nem átgondolt, és egocentrikus vélemény. Amit rendre helyre is raknak az ilyen jellegű blogokban, emellett persze mindig akad valaki, aki ezzel a béna érvvel próbálkozik.

Kis ember 2009.06.10. 20:39:05

@idelle:
Pajtás, nekem is van autóm, akkor én is adózok, mint az állat, mégis sokat járok biciklivel.
És sokan vagyunk így. Na erre szólózzál!

balkon-úr 2009.06.10. 21:00:52

Megnéztétek a "megoldást" a Bulcsú utca irányából? Minden Csak nem EURÓPAI, a Bulcsú utcában középen, van a Duna irányába haladó bringa Út, a balra kanyarodó, és az egyenesen menő, és egyben jobbra kanyarodó sáv KÖZÖTT. A Gogol utcában az érkező autós sávtól jobbra és a szélén lévő parkoló helyek között folytatódik. Tehát a 2x3 sávos Váci Úti kereszteződésben keresztezik egymás sávját (bicaj, autó) + a Gogol utcából a Váci Útra Balra kanyarodók, mint "figyelem elterelő". Ezt Hogy gondolta a tervező? Fel van adva a lecke! Az igazi KONFLIKTUSOK itt lesznek, és nem a mi hibánkból, hanem mert elcsesz......!!!!! ÉLETVESZÉLYES!!!!!!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 21:03:11

@decibá: a kerékpárút kialakítása miatt fölöslegesen leszűkítették az utat. a kétszer két sávos útból így lett alig szélesebb, mint kétszer egy sáv. a parkolóhelyek kialakítása sokhelyütt idióta, több helyütt takarja a kereszteződést és nyilván kevesebb hely is van. a padka kialakítása szintén sok helyütt nélkülözi az észt és az értelmet.

a Petneházy utcától kezdve a Tahi utcáig három buszmegálló van, mindegyik rossz kialakítású és balesetveszélyes az autóforgalom szempontjából.

ezért valóban érdemes volt így építeni a kerékpárutat.

a beruházás elbaszarintottságát az is jelzi, hogy vagy egy éve húzodik a beruházás befejezése.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 21:11:50

@Kis ember: ne vicsorogj, árt a fogzománcnak.

vegyük a kerékpár és az autó HASZNÁLATOT (tehát önmagában a birtoklást most zárjuk ki - a súlyadó a jövedéki adóhoz és az áfához viszonyítva amúgy is elenyésző). az autó minden egyes pillanatban, amikor jár a motorja, adóbevételt generál az államnak. a kerékpárnál ez nem igaz.

a benzin adója ELVBEN fedezetet nyűjt az úthasználat során keletkező elhasználódás pótlására és az útfejlesztésre. a kerékpár esetében ez nem igaz.

Kis ember 2009.06.10. 21:23:45

@idelle:
Nem vicsorgok, vigyorgok.
Az autó, minden egyes pillanatban, amikor jár a motorja szennyezi a környezetet, amely rengeteg externális költséget generál. Amikor még az úton is megy, akkor pedig rongálja az utat, tehát azt is ki kell fizetni.
Én egyébként benne vagyok, hogy a kerékpár után is fizessünk adót (mellesleg ÁFA formájában megtesszük). Ez arányaiban kb 50 Ft lenne/év, ha az említett externáliákat nézzük.

cirkuszos 2009.06.10. 21:38:34

@idelle: 1) igen, csak sok helyen mondjuk már nem gyorsabb autóval menni. Parkolóhelykeresés, séta a célig, de hát ezt te is ismered. Az sem újdonság, hogy Bp. (mint bármely nagyváros) néha elviselhetetlenül büdös a sok autótól.
2) Igen, ezt mondom én is :)
3) Fejben inkább. Pesten annyira nem gáz, nagy, lakott területen, nem száguldoznak hangsebességgel, még ha 50-nél többel is. Lakott területen kívül, autóúton még nem bringáztam, egyelőre nem is vágyom rá. Kocsival is ideges leszek néha.
4) Ezt simán meg lehet fordítani: az autósok sem segítik a bringások közlekedését. Emberi tényezőről beszélünk, a KRESZ nem ír olyanról, hogy a bringás másodrendű az autóshoz képest, az olyan utakon, ahol együtt közlekedhetnek.
- Kerékpáros forgalomszámlálás/igényfelmérés tényleg jól jönne, én még nem találkoztam vele.
- Ezt most centire nem tudom, de a nem verseny bringák simán lehetnek egy méter széles kormányúak (esetleg kabát is van az emberen, meg válla is, könyöke). A buszsáv, az tényleg jó lenne, a villamossín (bár éjszaka azt használom...), nem biztos, hogy jó megoldás: kikerülni nem tud, a síneken átmenni nem mindenkinek problémátlan (kerék beszorulhat, ha bénán megy rá, irgalmatlan nagyot esik), meg mentő, rendőr, tűzoltó is hamar tud jönni...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 21:41:17

@Kis ember: az átlagbicikli áfájából nem sok kerékpárutat lehetne építeni. az út elhasználódása nem csak a rajta haladó kerékpároktól ered, a javítás-karbantartás-tisztítás, stb. nem gondolom, hogy kijönne az 50 Ft/bicikliből.

de még mindig nem ez a legnagyobb költség, hanem az utak kialakítása. ahogy írtam, nem az építéssel, hanem a kialakítás módjával van bajom, jelenleg divatból csinálunk hülyeségeket, sok esetben figyelmen kívül hagyva a gépjárművel közlekedők érdekeit.

de ősi magyar szokás szerint, ahelyett, hogy értelmes megoldások születnének, inkább megint egymásnak esik a nép.

Kis ember 2009.06.10. 21:45:41

@idelle:
És a gyalogosok is fizessenek az úthasználatért? A járdát is ki kell alakítani, nem? Meg azt a rengeteg karót is le kell verni, hogy a hülye gyalogosnak legyen helye az úttest melletti parkolóban.

Egyszerűen csak kiakaszt, ha valaki arra hivatkozik, hogy megfizeti, úgyhogy megteheti. Nem így van.
Nem fizeted meg az autózás teljes költségét

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.06.10. 21:52:52

naszóval van ez a bringaút a Röppentyű uccába, ami használhatatlan, mert ráz mint a 220. Ennek örüljek? Örültem volna én, ha rendesen megcsinálták volna, de ez így olyan, mint a szarnak 1 pofon. Soxor mondom ugyanazt, mert mindenki csak arról beszél, hogy hülyék-e az autósok meg a bringások, arról meg nem, hogy van egy felesleges bringautunk EU támogatásból, és akkor még szerencse.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 21:57:22

@cirkuszos: 1) ez igaz, de tekintettel arra, hogy mindennek megvan a rezsije, ez szerintem nem olyan szörnyű.
2) OK :-)
3) az átlag közlekedési kultúra valóban alacsony: sajnos még gyalog sem tud közlekedni a magyar.
a fejről még: Zala megyében a 76-os úton, a Balaton körüli kerékpárutat úgy vélték klafán megoldani, hogy átvezették a főútvonalon, és kiraktak néhány bazi nagy táblát, hogy az autósok lassítsanak le 60-ra. nooormális?
4) hm-hm, ez igaz. hozzá kell szokni az autósoknak a kerékpárosokhoz és a motorosokhoz is.
nem régen egy berlini kollégámat dicsértem meg, milyen okosan vannak kialakítva a kerékpározási lehetőségek a vársoban, és milyen jó volt kerekezni. mire elhúzta a száját és azt mondta, hogy autósként nem rajonganak a biciklisekért. viszont betartják a szabályokat. az autós nem bunkó, a bicajos nem bunkó és minden megy normálisan.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.10. 22:01:32

@Kis ember: nem olvastam még gyalogoshadtól it t a neten olyan elvakult dumákat, mint biciklisektől.

persze hogy kiakaszt, mert érzed, hogy az igényeitekhez képest nem fizettek szinte semmit... .-)))

összehasonlítva a bicajosokkal...ááá...nem is lehet összehasonlítani... :-)
semminek nem fizetjük meg a teljes árát ebben a ... országban.

cso zsi 2009.06.10. 22:50:29

@Perillustris: A közös térért a helyben lakó autósok teljesítményadót (néhai súlyadó), a vendégautósok parkolódíjat, és a benzinárba beépített útadót is megfizetik.
Ugyanakkor a kerületben óvodákat, iskolákat zárnak be, miközben épült hirtelen párezer lakás a bezárt/bezárandó intézmények köré.
A Váci út, és a Duna-part között normális tömegközlekedés nincs.
Csak a Váci-Visegrádi között 30-50 parkolóhely szűnt meg a Gogolon, és a hozzá tartozó bevétel.
Vajon miért emelték háromszorosára a meghagyott helyeken a díjat? Hogy a bevétel meglegyen.
Mert meglesz.
Jelenleg még (a VI. kerben látom) úgy tűnik, nincs visszatartó ereje az ott megemelt díjnak, ugyanannyian vannak az utcában, és ugyanazok. Ma már a szabályosan, tábla által engedélyezett járdán-parkolót bilincselték a többletbevételért.
Olvasom egy pénzügyi oldalon, hogy Zugló az Örsöt, és a Felvonulási-téri ingyenes parkolót akarja fizetőssé tenni, csak nincs rá pénz.
Itt a XIII-ban papíron már a mi utcánk is fizetős, "lakossági kérésre", igaz, az utóbbi tíz évben kétszer-háromszor előfordult, hogy ha korábban értem haza (mert kocsival tettem), akkor nem volt parkolóhely a házunk előtt. Most lesétálnék, és fotóznék, akkor 50 méteren négy hely biztos lenne.

MoxNox 2009.06.10. 23:03:27

@idelle: Budapesten az átlagéletkor pár évvel alacsonyabb a várhatónál a motorizált közlekedés okozta szennyezés miatt, szmogosabb napokon észrevehetően nő a légúti panaszokkal az egészségügyhöz fordulók száma, a zajártalom sem elhanyagolható, mint ahogy az sem, hogy sok helyen soha nem lehet kinyitni szellőztetni az ablakokat, vagy nyugodt szívvel leengedni a gyerekeket a játszótérre. Már egy hónappal ezelőtt átlépte a főváros az EU norma szerint egy évre engedélyezett szálló poros napok számát. Te tényleg azt hiszed, hogy ezt az lassan már tényleg élhetetlen állapotot megfizetheted a regadóddal, meg a jövedéki adóddal? Mellesleg ahogy már elhangzott, sokan bringáznak olyanok is, akiknek van autójuk, de azt inkább csak nagyobb cuccok szállítására, vidékre, külföldre használják, nem úgy mint a tipikus fővárosi autós, aki átlagosan kevesebb mint 6 kilométert araszol naponta a dugóban.

Te csak azt hiszed, hogy többet teszel a közösbe, de valójában több kárt okozol. Nem emlékszem hol olvastam már azt a (ha jól emlékszem 2004-es adatokra támaszkodó) felmérést, amely szerint az autósok ugyan sokat csengetnek a közösbe (persze messze nem annyit, mint a mindenki által fizetett szja, áfa, és egyéb járulékok), de az általuk okozott nemzetgazdasági kár a befolyt összeg mintegy háromszorosa. Komolyan azt mondod, hogy regisztrációs adóddal, vagy a benzinre tett magas adótartam kicsengetésével meg tudod fizetni azt a 2-3000 emberéletet, amelyik minden évben elveszik a fővárosi szmog miatt?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.11. 03:21:19

@Bartoki: "Csak arra kell figyelni hogy ne követeljünk olyan megoldásokat, amik a többieknek méltánytalan vagy felesleges hátrányt okoznak."

Jól látod, az autós közlekedés visszaszorítása pontosan erről szól.

"Szerintem a nagykörúton biciklisávot létesíteni lenne a luxus... A kerékpáros forgalom kitűnően elférne a mellékutcákban"

Autóval miért nem közlekedsz a mellékutcákban? Mert egyirányúak, és egyébként sem lehet haladni. Na, látod, a biciklisek is azért nem mennek ott. Mi is volt a kérdés?

@idelle: "nem tudhatjuk, hogy ki miért jár autóval."

De, tudjuk. Azért, mert még nem árazták be az externáliákat, és ezért elég olcsó ahhoz, hogy minden idióta autózhasson.

"az átlagbicikli áfájából nem sok kerékpárutat lehetne építeni. az út elhasználódása nem csak a rajta haladó kerékpároktól ered, a javítás-karbantartás-tisztítás, stb. nem gondolom, hogy kijönne az 50 Ft/bicikliből."

És a kaja áfájából építik és tartják karban a járdát?!

@MoxNox: "Te csak azt hiszed, hogy többet teszel a közösbe, de valójában több kárt okozol"

Az autósok helyett az egész társadalom által kifizetett externáliák az ezermilliárdos nagyságrendben vannak (igen, a GDP észrevehető százaléka).

UrsulA 2009.06.11. 07:53:17

Aki biciklizni akart, az ezen a környéken eddig is nyugodtan megtehette. Viszont megkérdezték a helyi lakók véleményét? Most megfelezték a parkolóhelyek számát, ráadásul ez fizető övezet. Nem elég, hogy a belvárosban nyomor a parkolási helyzet és a levegő, itt is pusztítani kell? Annyival lesz itt is rosszabb a levegő, amennyivel többet kell közözni a parkolóhelyért. Ennyire nem tudják mire költeni a pénzt?

cso zsi 2009.06.11. 07:55:25

@MoxNox: "a tipikus fővárosi autós, aki átlagosan kevesebb mint 6 kilométert araszol naponta a dugóban."
Láttam már ilyet, ez tény. De hogy mind az lenne, az nevetséges.
Közlekedés nem csak a reggeli, és a délutáni csúcsban van. A megszorítások őket jobban érintik, mint a napi 2x2 órában a város néhány pontján sűrűn, egyéb, jól járható helyein alig-alig előforduló dugóban ácsorgókat.
Kellenek a bringautak, kell az egészség is.
Az Andrássyn, és a budai felsőn látni némi bringás forgalmat, más helyeken csak lézengenek.
De az úttestből elvett bringaút az ugyanolyan, mint a buszsáv. Megfelezi az áteresztőképességet, és ellentéteket szül.
Az autós tömeg nem nagyon fog csökkenni (míg a buszokat ritkítják napközben), és 10-15 óra között gyakorlatilag csak a bringásfutár kerekezik

cso zsi 2009.06.11. 08:09:30

@Joe Forster/STA: "Autóval miért nem közlekedsz a mellékutcákban? Mert egyirányúak, és egyébként sem lehet haladni. Na, látod, a biciklisek is azért nem mennek ott. Mi is volt a kérdés?"
Pedig a körúttal párhuzamos utcák (melyek az autóforgalom miatt egyirányúak), alkalmasak lennének kétirányú, akár 2x2 sávos bringaútnak is, úgy, hogy a helyi lakosok parkolása sem sérülne.
Ha már annyiszor példálóznak Amszterdammal, talán tényleg lehetne olyan példát is venni onnan, ami már kialakult, és egyik fél érdekeit sem sérti.
Igaz, az amszterdami kerékpározási szokásokat mások is különlegesként látják: goamsterdam.about.com/od/gettingaroundamsterdam/a/top10bikesafety.htm

cirkuszos 2009.06.11. 09:10:45

@cso zsi: "Az Andrássyn, és a budai felsőn látni némi bringás forgalmat, más helyeken csak lézengenek"
Ez egész egyszerűen nem igaz, nem tudom, te mikor és hol nézted. Tavasztól őszig nagyon sokan vannak. Novembertől márciusig vagyunk sokkal kevesebben, ha nem esik, nincs lefagyva az út, télen is bringázom. Nem vészes.

"ugyanolyan, mint a buszsáv. Megfelezi az áteresztőképességet, és ellentéteket szül." Egy sávot a Rákóczin mennyi autó tölt meg lámpától lámpáig? 30 kábé? Nyilván nem ül mindegyikben 4-5 ember... Egy buszra hányan férnek fel? Jóval többen. Esetleg szeretnének közlekedni ők is, és nem úgy, hogy 35-40 ember feltart többször annyit. (Igen, ezt a bringás-autós viszonyra is igaznak gondolom. Úgy lenne szép megcsinálni, ha nem 2 bringás tartana föl a kereszteződésben 25 autót...)

"10-15 óra között gyakorlatilag csak a bringásfutár kerekezik" Ha azt mondom, hogy az adott időpontban az autósok is kevesebben vannak, mit is mondasz rá?

cso zsi 2009.06.11. 09:29:51

@cirkuszos: Adott a lehetőség, nézegesd az utv.hu kameráit.
Jómagam is írtam, hogy a csúcsidőn kívül kevesebb autó jár, ezért járható lenne a város (jópár része az, csak azt nem látják, akik 8-5-ig az irodában poshadnak), ha nem lennének ott éjjel nappal a ki nem használt "utak".
A nagyforgalmú rákóczi úti buszsávtól eltekintve, pl a Fő utcában létrehozott izé, ami egy 15-20 percenként járó busz számára létesült, mennyi akadályt generál? Utazzanak egy buszon 120-an. Egy perc alatt áthalad annyi autó, ha megmaradt volna a két sáv.
Napi 50 km körül bkv-zom, és 100-120-at autózom.

MoxNox 2009.06.11. 09:35:27

@cso zsi: Igen, az úttestből elvett bringasáv ellentéteket fog szűlni, főleg amíg az autó még mindig státuszszimbólum, janizós gép, lusta emberek tömegei használják arra, hogy 3 utca távolságra hajtsanak vele (ez persze messze nem vonatkozik minden autósra), és a közfelfogásban nincs jelen, hogy milyen mértékben rongálja a jelenlegi állapot az egészségünket és a város élhetőségét.

Nekem viszont nagyon szimpatikus az ilyen jellegű csúcsforgalom:
www.youtube.com/watch?v=OYajXN4pPHI

Itt is az útfelületből vettek el buszsávot és biciklisávot a belváros közepén, nagy a forgalom, mégsincs dudálás, anyázás, és főleg szmog vagy zaj. Egyszerűen csak az embereknek van eszük, és nem csak saját magukra gondolnak.

cirkuszos 2009.06.11. 10:11:59

@cso zsi: Passz, igazság szerint gondban lennék, ha a 7-es buszcsaládén kívül mondanom kéne még buszsávot...
A körút környékén szoktam napi szinten járni, meg a Hűvösvölgyin, és a Duna-parton mindenhol. Ami ott van, azt csöppet sem nevezhetem gyér bringás forgalomnak. Tipikus tyúk-tojás probléma ám ez: főleg a nőismerőseim panaszkodnak, hogy nagy örömmel bringáznának ők, de nem mernek, mert nincs bringaút a közelben. Autók között félnek, járdán nem tudnak/nem szabad.
A rossz közlekedésszervezés mindnyájunkat sújt, ez viszont igaz. A rossz helyre tett buszsáv miatt ott lakni és közlekedni is nagy szívás.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.11. 10:20:13

@MoxNox: nem nagyon válaszolnék, mert te egy elvakult kerékpáros (autóellenes) vagy, elvakultakkal meg vitatkozzon Dolph Lundgren, de azért pár dolog:

1) úgy látom, nem éltél még igazán mocskos-szmogos városban.
2) még egyszer: a nagyvárosi létnek ez is a rezsije. költözz le Tiszaeszlárra, ott qrva jó a levegő.
3) veled ("veletek") az a baj, hogy amikor te akarsz buszra szállni, akkor jöjjön a busz, amikor érted jön a mentő, akkor érjen ki, amikor te akarod megvenni a zsemlét, akkor legyen a boltban, amikor te akarsz szolgáltatást igénybe venni, akkor legyen ott, függetlenül attól, mekkora autóhasználatot igényel. máskülönben meg mindenki és főleg minden autós dögöljön meg. ez így nem megy.
4) leszarom a felméréseket, mert mindegyik manipulatív. olyan ez, mint a dohányzásellenesség. ha hirtelen mindenki abbahagyná a dohányzást, olyan sírás-rívás kezdődne a nemdohányosok részéről az első hónapban, amikor, amikor nem lenne pénz a szaros "segélyükre", hogy arról koldulnának. ráadásul egy felmérés (! :-D kimutatta, hogy minden doboz cigin keres az állam, mert jóval több folyik be, mint amit a rákosokra költenek,viszont nem kell pl. nyugdíjat fizetni nekik.

és így tovább.

bónusztrekk: az agyhalott "vita" stílusotok nemhogy javítana, de ront a helyzeten. csak szólok.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.11. 10:22:24

@Joe Forster/STA: te nagyon okos lehetsz a saját mátrixodban.

visszavágás: sajnos nem telik minden idiótának autóra. na azok bicikliznek a nagyvárosban. :-DDD

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.11. 10:28:42

@cirkuszos: OFF én meg elképzelem, hogy ezek a hölgyek kiszállnak az autóból és felülnek a bringára. na, ahhoz háromszintes, kétszer-kétsávos kerékpárút kellene. akkor TALÁN nem okoznának kárt... ;-)))) ON

cirkuszos 2009.06.11. 10:49:20

@idelle: Ööö, a teljességhez hozzátartozik, hogy ők inkább tömegközlekednek, tehát pont nem az autóból szállnának ki :P Durva általánosítással élve azért a csajok tényleg bizonytalanabbak a bringán (jobban, mint az autóban).

Bartoki 2009.06.11. 11:18:16

@MoxNox: "Itt is az útfelületből vettek el buszsávot és biciklisávot a belváros közepén, nagy a forgalom, mégsincs dudálás, anyázás"

Ahol ilyen sok a bicaj, oda kell is ekkora biciklisáv, ez egyértelmű. Forgalomarányosan kell csinálni.

Perillustris 2009.06.11. 11:43:33

@idelle: "a nagyvárosi létnek ez is a rezsije. költözz le Tiszaeszlárra, ott qrva jó a levegő"

Fordítsuk meg: a fővároson kívüli lét ára az, hogy sétálsz, vonatozol, buszozol, stb. ha be kell jönnöd Budapestre.

Hogy tetszik?

Perillustris 2009.06.11. 11:47:02

@cso zsi: "A közös térért a helyben lakó autósok teljesítményadót (néhai súlyadó)"

Arra az évi 15-25 ezer forintra gondolsz? Kemény összeg.

Martian (törölt) 2009.06.11. 11:52:02

"1) azért találta fel az emberiség az autót, hogy megkönnyítse és meggyorsítsa a közlekedést."

A dugóban mindig eszembe jut, hogy mennyire bénán sikerült mindez... legalább egy magassági kormány is lehetne az autómon!
:))

"- mi a fenének 3-4 méter széles kerékpárút vagy 1,50 széles mindkét oldalon?"

Számold bele a vízlevezetőket és azt is, hogy a kerékpárnak mindig van egy kis oldalirányú kacsázása, kivéve ha országúti profi hajt mezőnyben.
:))

MoxNox 2009.06.11. 11:54:58

@idelle: Én nem látom az idézett hozzászólásomban mi az elvakult autóellenes. Az, hogy élhetőbb várost szeretnék? A szomorú tények, amiket felsoroltam, és amiket figyelmen kívül hagytál? Persze lehet ezt is, az érveimre válaszolás helyett személyeskedni, de érdemben szinte nem szóltál hozzá semmihez abból amit mondtam...

Egyébként nem vagyok elvakult autóellenes, sőt, kimondottan élvezem az autóvezetést, bár a városban nagyon ritkán használok autót, dugós időszakban csak ha nagyon muszáj, de inkább csak vidékre járok vele.

Éltem már mocskos-szmogos városban, sőt most is ott élek, mert sok európai nagyvároshoz Budapest nagyon mocskos-szmogos. Élhető városhoz nem kell Tiszaeszlárra költözni, és az állandó szmog, bűz és zaj nem kell velejárója legyen a nagyvárosi létnek, Stockholm pl. ilyen szempontból nagyon tetszett nekem, de nem kell messzire menni, Bécs vagy Prága belvárosa is sokkal kellemesebb.
A hármas pontod egy levegőből kapott, alaptalan, és rosszindulatú általánosítás, a négyes pontod no comment.

Martian (törölt) 2009.06.11. 11:56:25

@Bartoki: Szerintem a nagykörúton biciklisávot létesíteni lenne a luxus... A kerékpáros forgalom kitűnően elférne a mellékutcákban

A mellékutcák sokkal veszélyesebbek bringával, mint a főútvonalak... a keresztező autóforgalom helyzetére gondolok.

törzsmókus 2009.06.11. 11:59:16

@idelle: „hirtelen mindenki abbahagyná a dohányzást, olyan sírás-rívás kezdődne a nemdohányosok részéről az első hónapban, amikor, amikor nem lenne pénz a szaros "segélyükre", hogy arról koldulnának.”
na menny tea halálfa szára!!...
azonkívül h felháborító a gondolatmeneted, még szemenszedett hazugság is (ha nem: cáfolj meg konkrét adatokkal: cigaretta jöv.adó vs szoc.segélyek).
viszont gyönyörűen bemutattad a beszűkült önző gondolkodásmódod: „ha bevétel van belőle, akkor tőlem mindenki megdögölhet belé”.
ez sajnos túl sok emberre jellemző, és a „bringásblogon seggemhez ragadt autóval osztom az észt” típusúak közt szinte egyeduralkodó. :(

törzsmókus 2009.06.11. 12:07:55

@idelle: „nem ártana (ártott volna) a tényleges forgalomhoz igazítani a fejlesztéseket”
@cso zsi: „De az úttestből elvett bringaút az ugyanolyan, mint a buszsáv. Megfelezi az áteresztőképességet, és ellentéteket szül.”

mint azt már páran leírták, a forgalom fog igazodni a fejlesztésekhez.
akárhogy is nem tetszik az autóval járó kisebbségnek(!), a CÉL az élhető város, vagyis a biciklizés támogatása, az autóforgalom visszaszorítása.
és az a nagy büdös igazság, h az autóforgalmat csillapítani csak az autóforgalom korlátozásával lehet.

Kis ember 2009.06.11. 12:35:34

@idelle:
"visszavágás: sajnos nem telik minden idiótának autóra. na azok bicikliznek a nagyvárosban. :-DDD "

Ritka ostoba vagy fiam. A mi "beszélgetésünk is azzal kezdődött, hogy leírtam, sokunknak van autója, fizetünk egy csomó mindent, nem élünk segélyeken és mégis biciklivel járunk.

Menj vissza reszelni, mert már szólt a művezetőd. Többet nem nézek ki belőled.

MoxNox 2009.06.11. 12:45:50

@Bartoki: Igen, csak az a helyzet, hogy ismerve a budapesti közlekedési kultúrát, nagyon sok potenciális bringás egyszerűen nem mer az úttestre merészkedni, ezért vagy a gyalogosokat bosszantja a járdán, vagy inkább jár továbbra is autóval, tömegközlekedéssel. A bringautak megjelenése viszont öngerjesztő folyamat, egyre több biciklis jelenik meg rajtuk, aminek hatására még többen váltanak drótszamárra. Persze meg kell találni egy egészséges arányt, és nem eszetlenül rossz bringautakat építeni mindenhova.
Ideális esetben persze nem is lenne szükség sok bringaútra, mert az úton közlekedők egymásra figyelve és egymást segítve haladnának, hogy mindenki frusztráció nélkül és épségben érjen a céljához de ez itt egyelőre utópia.

MoxNox 2009.06.11. 12:48:45

@idelle: "visszavágás: sajnos nem telik minden idiótának autóra. na azok bicikliznek a nagyvárosban. :-DDD "

Ja ja, mint a linkelt Youtube-os példában, azok a szerencsétlen dánok, Európa egyik leggazdagabb országában sajnos nem tudják megfizetni az autót. Ha pedig érvek helyett csak idiótázásra futja, akkor inkább távozz valami politikai fórumba, ne itt oszd az észt ilyen útszéli stílusban.

Kis ember 2009.06.11. 13:18:29

@MoxNox:
Amióta pl. elkészült az Alkotmány úti biciklisáv, mindig arra megyek. :)

cso zsi 2009.06.11. 13:22:17

@törzsmókus: "akárhogy is nem tetszik az autóval járó kisebbségnek(!)",
Mókás vagy.
"a CÉL az élhető város"
Ez teljesen rendjén van, szívesen járnék a sárga matricás céges furgon helyett egy államilag támogatott környezetkímélő járművel.
"vagyis a biciklizés támogatása, az autóforgalom visszaszorítása."
Ennek a kettőnek köze nincs egymáshoz, csak vissza kéne olvasgatni kicsit.
Jelen pillanatban csak az autósok által befizetett pénzekből, és esetleg mindannyiunk adójából épülnek kerékpárutak.

@Perillustris:
Ja. Igaz volt abban a hozzászólásban más is. Parkolódíj, és egyebek. Mennyi pesti autó fizet helyben adót, és mennyit?
www.a5.hu/cgi-bin/printable.cgi?cikkID=24794
TGK-ra még plusz súlyadó? totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki70404/

A benzinben van vagy 105 forint adótartalom literenként, így egy tele tankkal többet adózunk, mint az éves teljesítményadó.

MoxNox 2009.06.11. 13:30:35

@cso zsi: Nagy tévedés, a kerékpárutak nem az autósok által befizetett pénzekből épülnek. Döntő többségük uniós forrásokból épül, mint ahogy a cikkben szereplő Gogol utcai is, kisebb részük állami forrásokból, amiknek viszont csak elhanyagolható töredékét teszik az autósoktól származó jövedelmek.

Bartoki 2009.06.11. 13:35:24

@Martian: "A mellékutcák sokkal veszélyesebbek bringával, mint a főútvonalak... a keresztező autóforgalom helyzetére gondolok."

A körúttal párhuzamos egyirányú mellékutcák a legtöbb helyen most is előnyt élveznek a körút felől jövő keresztirányú forgalommal szemben (a jobbkézszabály miatt)

Ha tényleg lenne elég kerekező, akkor tőlem az is lehet hogy jobbkézszabályok helyett "főútvonal" legyen kijelölve a mellékutcákon keresztül is, hogy a fő irányokban jobban lehessen haladni. A keresztező forgalom meg kapna egy mackósajt-táblát, annyira azért az nem vészes...

Bartoki 2009.06.11. 13:37:06

@törzsmókus: "és az a nagy büdös igazság, h az autóforgalmat csillapítani csak az autóforgalom korlátozásával lehet."

Mondjuk talán még az alternatívák megteremtésével is... :)

Perillustris 2009.06.11. 13:40:02

@cso zsi: "Jelen pillanatban csak az autósok által befizetett pénzekből, és esetleg mindannyiunk adójából épülnek kerékpárutak."

Legalább te tartózkodhatnál a hasonló blődségek hangoztatásától. Nincs már útalap a benzin árában, azaz minden egy közös kalapba megy, s onnan finanszírozzák a kerékpárutakat és a Megyeri-hidat is. Azaz az új hídért fizetett az a mátészalkai nyugdíjas is, aki életében nem is látja majd, de én is fizetek az ő utcájában lévő közvilágítás kiépítésébe.

Az meg ne legyen már kegy, hogy aki a közös pénzből épített infrastruktúrát nagyobb arányban veszi igénybe, az többet is fizet érte.

Perillustris 2009.06.11. 13:45:06

@cso zsi: Mekkora tankja van a kocsidnak?

MoxNox 2009.06.11. 13:46:07

@Bartoki: Igen, komoly gondok vannak az alternatívákkal is, nincsenek P+R parkolók, a BKV fejlesztéséről meg jobb nem beszélni. Kiváncsian várom mi változik, amint a jelenlegi városvezetés végre átadja a stafétabotot.

Bartoki 2009.06.11. 13:52:07

@MoxNox: "Igen, csak az a helyzet, hogy ismerve a budapesti közlekedési kultúrát, nagyon sok potenciális bringás egyszerűen nem mer az úttestre merészkedni"

Sajnos nem csak Budapesten ilyen a helyzet. :(
Az agglomerációban lakom, de a faluból ott sem merném kitenni a lábamat bicajjal, mert egy zsúfolt, szűk főúton kellene kacsázni.

Bezzeg-Szlovákiában ezt úgy oldják meg, hogy széles, aszfaltozott leállósávja van a főutaknak. Ez az autóknak is jó (lassú járműveknek van hova lehúzódni ha előzik őket), de a bicajosoknak is, mert sokkal biztonságosabban lehet tekerni és a forgalmat sem tartom fel.

"Ideális esetben persze nem is lenne szükség sok bringaútra, mert az úton közlekedők egymásra figyelve és egymást segítve haladnának, hogy mindenki frusztráció nélkül és épségben érjen a céljához de ez itt egyelőre utópia."

Hát... Én inkább mégis a külön bringaút, rosszabb esetben bringasáv pártján állok... Egy normál, 3 méteres forgalmi sávban fizikailag lehetetlen biztonságosan megelőzni egy bicajt... Ezt egy zsúfolt úton nagyon nehéz tisztán egymás segítésével megoldani... Szerintem inkább egyértelműen ki kell jelölni hogy ki hol menjen.

lr 2009.06.11. 13:54:08

A kisebbségezőknek én is csak azt tudom javasolni, hogy esetleg húzzák ki a fejüket a seggükből, bármekkora mutatványnak számít is úgy beledugni, hogy már 1 autó is ránőtt.

Merthogy az igazság az, -ha ragaszkodni akarunk az értelmetlen, ember szerinti felosztáshoz- hogy a többség, a normális átlagemberek intermodálisan közlekednek, vagy legalábbis hajlanak rá - minden célra a legcélszerűbb eszközt választva.
Az igaz, hogy _ezen belül_ a kerékpározás egyelőre kisebbségben van, de pont az infrastrukturális hiányosságok miatt. Ezek azonban szép lassan megszűnnek - szerencsére. Mégpedig épp amiatt -hogy a bevételezős demagógiára is válaszoljak (1329865.-ször, ááá, nem, azt ne hidd, hogy unom ;))-, mert azért az állam sem teljesen hülye, és szép lassan kezdi belátni, hogy a jelenlegi modal split egy nettó ráfizetés neki.

Bartoki 2009.06.11. 14:07:22

@Perillustris: "Nincs már útalap a benzin árában, azaz minden egy közös kalapba megy, s onnan finanszírozzák a kerékpárutakat és a Megyeri-hidat is."

Igen, de az autósokra a "mindenkire" érvényes közteherviselésen kívül még évi 600 milliárd körüli különadó is ki van vetve (régebbi postok kommentjeiben már lerágtuk hogy jön össze).

Ezzel nem fizetik ki az externáliákat, de az utak karbantartásának-fejlesztésének igen nagy részét igen.

A BKV pl. erősen az elkövetett útrombolás szintje alatt járul hozzá ezekhez. A 20-25 tonnás járművek 10000, de akár 30000-szeresen rongálják az utakat a személyautókhoz képest (az a tengelyterhelés negyedik-ötödik hatványával arányos), de a 30-70 literes fogyasztás miatt "csak" 5-10x annyi jövedéki adót fizet (ha fizet egyátalán?) mint egy autó.

Bartoki 2009.06.11. 14:14:12

@lr: "azért az állam sem teljesen hülye, és szép lassan kezdi belátni, hogy a jelenlegi modal split egy nettó ráfizetés neki"

Az államnak nem ráfizetés. A társadalomnak igen.

cso zsi 2009.06.11. 15:27:17

@Perillustris: Melyiknek?
A 40 literesnek, a 80 literesnek, vagy a 200 literesnek? :)

Ortó 2009.06.11. 16:40:07

@zahor103: hohó, kössz a tippeket!

egyébként amióta bicaj, azóta határozottan "büdös" autóval járni. Így nem kell b*szakodnom a parkolással, nem fogyaszt, nincs adóteher, ugyanakkor be is piálhatok akko sincs semmi max egy csekk 5000ről.

Kocsival nem így gondoltam, de ebből a nézőpontból inkább tuningolnám bp-en a bicaj utakat meg a használható tömegközlekedést.

MoxNox 2009.06.11. 18:19:00

@Ortó: Azért csak módjával azzal a piálással bringázás közben! De leginkább sehogy.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.11. 21:11:18

@cso zsi: "Pedig a körúttal párhuzamos utcák (melyek az autóforgalom miatt egyirányúak), alkalmasak lennének kétirányú, akár 2x2 sávos bringaútnak is, úgy, hogy a helyi lakosok parkolása sem sérülne."

De csak akkor, ha főútvonalnak nyilvánítanák. Nagyforgalmú (akár autót, akár biciklit értünk forgalom alatt) útvonalon senki sem akar folyton jobbkezes kereszteződéseket. (Tehát marad a valódi főútvonal.)

"Jelen pillanatban csak az autósok által befizetett pénzekből, és esetleg mindannyiunk adójából épülnek kerékpárutak."

Az autósok által befizetett pénzeknek sokszorosát költik az autós közlekedés... khm... támogatására, ezermilliárdos (!!!) nagyságrendben. Olvass tanulmányokat: az autós közlekedés óriási nettó ráfizetés az államnak!

@idelle: "1) úgy látom, nem éltél még igazán mocskos-szmogos városban."

Miért, _te_ akarsz? Akkor költözz oda (külföldre?).

"2) még egyszer: a nagyvárosi létnek ez is a rezsije. költözz le Tiszaeszlárra, ott qrva jó a levegő."

És ha mindenki így tesz, 1) mi lesz a világvárossá vált tiszaeszlár szmogjávaal (lásd még agglomerációba való kiköltözés), 2) ki fog dolgozni Budapesten?

3) veled ("veletek") az a baj, hogy amikor te akarsz buszra szállni, akkor jöjjön a busz, amikor érted jön a mentő, akkor érjen ki, amikor te akarod megvenni a zsemlét, akkor legyen a boltban, amikor te akarsz szolgáltatást igénybe venni, akkor legyen ott, függetlenül attól, mekkora autóhasználatot igényel."

Összemosod az "egyedül megyek mindennap munkába autóval" és a "az a hivatásom, hogy szállítok" autóhasználatot. Azt vágod, hogy ha kevesebb a fölösleges úrvezető, akkor a busz, a mentő és a bolt furgonja is előbb ér célhoz?

"4) leszarom a felméréseket, mert mindegyik manipulatív. olyan ez, mint a dohányzásellenesség."

A példa remek. Inkább tegyük tönkre az életterünket, benne saját magunkkal, mintsem hogy változtassunk az életmódunkon. Igazán nemes cél!

"visszavágás: sajnos nem telik minden idiótának autóra. na azok bicikliznek a nagyvárosban. :-DDD"

Erre azért még gyúrjál... Én már kívülről fogom ismerni Budapest biciklis útvonalait, amikor te pár év múlva kiszállsz a pénzügyileg már fenntarthatatlan autódból, és megtanulsz biciklizni.

@MoxNox: "Egyébként nem vagyok elvakult autóellenes, sőt, kimondottan élvezem az autóvezetést"

Én is kizárólag lövöldözős játékokkal és autószimulátorral vagyok hajlandó játszani. ;-) Autót _vezetni_ jó dolog, de egy ilyen városban _közlekedni_ nem az, bármilyen járművel.

"Ha pedig érvek helyett csak idiótázásra futja"

Bocs, az idiótázást én kezdtem! ;-)

balkon-úr 2009.06.13. 11:43:03

@monorka: Bocs, azóta átalakították a sávokat, nincs életveszély!

hozé bubó 2009.06.17. 17:21:31

megkérdezem itt is: miért nem lehet a bicikliutat kigolyózni a járda mellett és beljebb a parkolókat kialakítani mint az Andrássyn?
1. most a becsatlakozásnál 100métert beljebb kell menni parkolni a leheltől. (tudom minden autós egy állat mi a fasznak akar parkolni)
2.bringásnak is jobb lenne mert a frusztrált anyukákra nem kellene figyelni mikor parkol ki-be...+ kanyarodási szabályt ki adja meg ki nem...tehát biztonságosabb is lenne. nem értem...

hozé bubó 2009.06.17. 17:22:36

ja és 50% kevesebb sárga festék kellene, tehát uniós támogatással is spórolnánk :D

cso zsi 2009.06.18. 22:19:41

Úgy egyébként mekkora itt a bringás-forgalom bringás szemmel? De őszintén.
Mert amíg az Andrássyn napközben is percenként látni egy bringást, addig itt 4 és 5 között két bringással futottam össze, akik a Váci út járdáján haladva beszélték meg, hogy az új bringautat is kipróbálják.

Perillustris 2009.06.18. 23:22:24

@cso zsi: Képzeld, tesómék régi lakása egy földutas utcában volt. Csak az ment rajta, akinek muszáj volt. Miután leaszfaltozták, megtöbbszöröződött a forgalom. Az már offtopik, hogy emiatt megbánták, s most már inkább ellennének egy kicsivel több porral és néha sárral, de kisebb zaj mellett.

Az új sáv sok bringásnak biztatást ad, előbb-utóbb ott is megtöbbszöröződik a kerékpáros forgalom. De ez legalább haszonnal jár.