Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Forradalmian új bringaút, azonnali kopással

2009.05.27. 15:18 - kirk kapitány

Biztonságosabb lett a budai bicikliforgalom verőere, a rakpartot a Széna térrel összekötő útvonal. A II. kerület 60 milliót költött a Budapesten még teljesen új típusú ajánlott kerékpársáv kialakítására. A festék egy héttel az átadás után már több helyen lekopott.

A polgármesteri hivatal a Magyar Kerekpáros Klub tanácsait is figyelembe vette, amikor kidolgozta a Varsányi Irén utca régi kerékpárútjának átalakításának terveit. A biztonság növelése érdekében sokat kellett változtatni, mert a Dunát és Belbudát összekötő lejtős rész eddig benne volt a legbalesetveszélyesebb útszakaszok toplistájában.
 
Külön le, külön fel
 
A munkákat már áprilisban megkezdték: az egyirányú utca kereszteződéseinél kiemelkedő szigetekkel szakították meg utcaszintet, és az eddig kizárólag a járdán vezetett bringasávot kettéválasztották. Az autóforgalomnak megfelelő irányt kerékpáros nyom formájában kirakták az útra, a dombnak felfele menő, nyilván lassabb bringasáv viszont jól látható felfestéssel továbbra is gyalogjárdán maradt.
 
Kopás I.
 
Az ajánlott sávos rendszert tavaly próbálták ki először a fővárosban. Az Alkotmány utcában felfestett burkolati jelek jól vizsgáztak, a bringások is elégedettek voltak, az ötletet most úgy látszik megvette több kerület is. A VII. kerületben például döntés született arról, hogy az egyirányú utcákat is kétirányúsítják hasonló módszerrel. Az Erzsébetváros azonban – talán az ügyet felkaroló polgármester letartóztatása miatt – egyelőre nincs jele a terv megvalósításának.
 
A II. kerület viszont jelentős összeget áldozott a beruházásra. Az önkormányzat sajtórefense arról tájékoztatott, hogy az átépítés és az útburkolati jelek felfestése 60 millió forintból valósult meg.
 
Kopás II.
 
A pionírjellegű vállalkozás egyetlen baja, hogy még alig párolgott el a környékről az egyébként meglehetősen átható festékszag, az új jelzések máris kezdenek eltünedezni. Alig egy héttel az átadás után a forgalmasabb részeknél már nagyrészt lekopott a sávot kiemelő piros festék, és a sárga kerékpáros jelzések pedig néhol már beleolvadnak az aszfaltba.

 

Címkék: bicikliút

153 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr851146956

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: hírbehozó 2009.05.28. 14:34:10

Milyen egy jó budapesti bringaút?Kommentekben már leírtam a véleményemet, de gondoltam postot is megér.Nos. Ha a Moszkváról akarunk átjutni Pestre bicajjal, akkor a Széna tér alatti Varsányi utca-Kacsa utca útvonalat érdemes választani. Főleg azért, mert…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 10:56:12

@MoxNox: Az első napokban nem volt, azóta nem jártam arra!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.28. 10:57:57

@Kage: Alig bringázik valaki?! Sebaj, majd leszünk még többen is! Nem bírom az általánosítós fajtádat, ez van! Egy pici mozgás, senkinek sem árt!

Igaz, okosabb nem leszel.

kta 2009.05.28. 11:01:37

Egy újabb félig igaz cikk az indexen

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.28. 11:01:38

Lusták a munkában, lusták a magánéletben.
Legalább a saját gyerekére figyelne, de nem.

min 2009.05.28. 11:14:57

@Ex Termesz:
A Vácin régóta van de sajnos ott is vannak ütődött bringás kollégák aki az egyirányú bringasávon szembe jönnek.

min 2009.05.28. 11:18:46

@Körömcsiga:
Igen ezt táblával jelezni kell de itt a forgalommal egy irányban megy az egyik sáv a visszafelé sávpedig a járdán van. Tehát tulok az a bringás aki az úton megy felfelé

is 2009.05.28. 11:22:42

a kereszteződések szintemeléséhez: amikor megjelentek a fekvőrendőrök ugyanezeket a jó kis 'ellenérveket' hallottuk. a magyar helyből mindennek az eltúlzott, óriásira nagyított kockázatait, veszélyeit képes meglátni, és rögtön, teljes erőből harsogni. most már szép lista van: tandíj, ingatlanadó, forgalomcsillapítás. valójában nincs adat arra, hogy a járdaszegély bármit is megfogna, ha valaki ki akarna csúszni. valójában a fekvőrendőrt is betartják az autósok, valójában a lakótelepek parkolóövezeteit már régóta ilyenekkel védik/lassítják, és tökéletesen működik. álljatok már le a negatív hisztériakeltéssel..az egész világon alkalmazzák, és rendben van, tényleg lassítja az autóst.

kopás/gumi: ha a sima festés ilyen gyorsan eltűnik bármely okból, akkor nem festéssel, hanem állandó jelzéssel (nem tudom a szakszót, egy-két milliméteres ráépített kő vagy micsoda) kell jelezni. megtanultuk, most már ilyet tessék kérni.

A55ho1e 2009.05.28. 11:36:04

Épüljön minél több kerékpárút, járjanak minél többen bringával! S akkor végre mi autósok is könnyebben fogunk közlekedni.
Egy pici mozgás senkinek se árt, valóban. De az eddig is megvolt hetente min 3x, bringa, szkvass, futás. De nem az autók között, füstöt nyelve, dögmelegben, fagyban, esőben.

veryvaaa 2009.05.28. 11:37:25

Hajh, kár, hogy nem láttam újonnan, pedig olyan szép lehetett...

MP 2009.05.28. 11:38:49

Azért a KRESZ nem teljesen azt engedi hogy egyirányú utcában bárhol bármikor szembe lehessen menni. Ez a baj veletek kerékpárosokkal hogy tudtok csak épp nem eleget s jól. "(3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet."

Hegyirablo 2009.05.28. 11:39:45

Engem nagyon zavar az új bicikliútvonal. Azért akarok bicikliúton menni, mert nem szeretek az állat autósok közé hajtani, mert átmennek rajtam!!! Erre most leviszik a kerékpárutat az úttestre.

altero 2009.05.28. 11:43:35

Mindig a bringautak építésének híve voltam, de:

1) Szerintem a Varsányiban az eddigi bringásút is megfelelő volt, ezt a pénzt további, eddig semmilyen formában nem létező kerékpárutak kiépítésére kellett volna költeni.
2) Az autóknak baromi szűk helye maradt, és ezt a bringások fogják megszívni, amikor fél centire mellettük fog elsuhanni egy-egy vadállat.
3) A kivitelezés pocsék: az 5 centire kinövő sárga rajzokon csak montival lehet rendes sebességgel szétrázás vagy nyolcas veszélye nélkül átmenni.
4) Nem vagyok Horn Gyula, csak most éppen beszámozva volt kedvem leírni a gondolataimat.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 11:47:04

@PapírKutya: "Lusták a munkában, lusták a magánéletben.
Legalább a saját gyerekére figyelne, de nem."

Pár posztban már megkérdeztem, de senki nem válaszolt! Miből gondolod, hogy az , aki nem biciklivel jár a városban, az lustább, mint te? VÉGRE válaszoljon valamelyik betanult szöveget hajtogató!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.28. 11:47:07

Most akkor, hogy lesz ebből fasisztaveszély?

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 11:49:24

@MoxNox: És arról még nem is beszélve, hogy a biciklisávot sárga vonallal kell elválasztani az úttesten. Itt ez nem történt meg!

És valamit kezdhetnének a szabálytalanul parkoló autósokkal is, azon a szakaszon, ahol az autósokkal szembe jöhetnek a biciklik, végig parkolnak az autósoknak bal oldalra, amitől eddig is nehéz volt elférni, de most, hogy szembe jönnek biciklivel még gázabb!

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 11:51:37

@is: Olvass egy kicsit vissza! Nem az a baj, hogy lekopik, hanem pont az, hogy nagyon kiáll az útfelületéből, és felgumizódik!

M@tyi 2009.05.28. 11:53:58

@schawo2:
Közpénzből? Nem baj, ha végül mégis lekopik? => nyilván nem, majd legfeljebb én is jól visszakérdezek, hogy "Miért, Te tudsz jobbat?"


Mert, akkor nagyon szívesen! :-) Hol kell aláírni a 60 gurigás szerződést?

M@tyi 2009.05.28. 11:56:11

@Hegyirablo:
Hulljon a férgese! :-)

Tímár Mihály 2009.05.28. 11:57:02

@metal: A lefelé, úttesten menő irány nem kerékpársáv, hanem ajánlott kerkpáros útvonal. (Az ajánlott kerékpársáv még nem szerepel a Kreszben.) Régebben ezt sárga piktogrammok jelölték az úttesten, újabban ehhez adták a Citroen-jelet (chevron) , hogy jelezze az irányt és a biciklis javasotl helyzetét az úttesten. Ezt akkor használják, ha nincs hely biciklisávnak vagy a szituáció nem teszi lehetővé a folytonos biciklisávot. Bár a kivitelezésen lenne mit javítani, ez az egyik legjobb és legmodernebb biciklis infrastruktúra.

fishbone973 2009.05.28. 11:57:09

@dogger
a buszvégállomásnál, a Bakfark Bálint és a Varsányi Irén kereszteződésében a kerékpárosoknak mindkét irányban macisajt tábla van felrakva.
úgyhogy ha ott téged simán elütnek, az a te sarad..

fishbone973 2009.05.28. 12:00:49

update:
vagyis a felfelé jövő kerékpárúton közlekedőknek (a járdán), mint az a cikkhez csatolt "külön le, külön fel" c. képen pont látszik is.

Tímár Mihály 2009.05.28. 12:06:13

@altero:
Pont ez az ajánlott kerékpársáv (kerékpáros útvonal) szerepe. Ha jól csinálták, úgy festették fel, hogy a jelzés vonalában lefele haladó biciklist ne is lehessen autóval megelőzni. Pont ez a szerepe!

A sáv elfoglalása a legalapetőbb dolog, amit a biciklis a saját biztonságáért megtehet. Alapmű a témában:
http://magwas.freeblog.hu/files/nothit/html/nothit_kesz.html

Autóval sem kell emiatt parázni, a lejtőn bármelyik biciklis tud 30-cal lefele menni, az háztömbök pedig rövidek, úgyhogy nem kell sokáig követni a biciklist.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2009.05.28. 12:08:23

Ami jó: felfestés, mint ötlet, 2irányúsítás, kereszteződés kiemelése, macisajtok a keresztutcákra.
Ami rossz: felfestés kivitelezése, 2cm magas böszme sárga piktokgramok. Ez utóbbiakat vésővel kéne eltávolítani a picsába, olyan zavaróak.

Egyirányúba behajtani szembe alapból nem lehet semmilyen járművel.

Sajnos olyan nem lesz, hogy a várost behálózzuk olyan kerékpárutakkal, amik sehol sem érintenek autós sávot, szóval hozzá kell szokni, hogy össze vagyunk terelve az autókkal a párhuzamos irányokban. Mellesleg ez jó is így és a szakma is támogatja.

Kage 2009.05.28. 12:09:56

@PapírKutya:
Papírkutyuli, te biztos újrafelhasznált papírból készültél, hogy ilyen okos vagy.. én meg azt nem bírom ha valaki ismeretlenül lehülyézi a másikat, na mind1..
15 fok alatt, esőben, szélben, hóban és fagyban azt gondolom nem alternatíva a bicikli csak a megszállottaknak.. Mo klímájának köszönhetően ez az év több mint felét ki is zárja. Ezen kívül ha bevásárolni mész, árut szállítasz, gyereket, nagyit, akárkit viszel valahova, vagy szimplán csak a munkahelyed nem 10 percre van hanem épp a város másik végén, és még sorolhatnám, ekkor a bringa nem alternatíva.
Ezen kívül egy autós rendesen le van húzva, a kocsi után baromi sok adót fizet az ember (regadó, áfa, benzin jövedék, útalap, súlyadó, biztosítás) ezekből épülnek az utak és a bicikliutak is. Ha ezt kifizetem, azt hiszem jogom van használni is az autómat.
Bringázni én is szeretek, de a fent említettek miatt, az esetek nagy részében nekem (és elég sokaknak) ez nem alternatíva, sajnálom.

MoxNox 2009.05.28. 12:16:03

@Hegyirablo: Jobb ha hozzászoksz, hogy az úton kell tekerni, mindenkinek jobb úgy. Lehet, hogy elsőre furcsán hangzik, de a bringás nagyobb biztonságban van az autók között, mint a járdán vezetett bringaúton, ahol a gyalogosokat is veszélyezteti. És egyébkén is jármű, semmi keresnivalója a járdán. Az autós - bringás találkozás legveszélyesebb helye a kereszteződés, ahol járdán vezetett bringaút egyenesen megy, az autós pedig kanyarodik, nem számítva a gyalogosokhoz képest viszonylag nagy sebességgel érkező biciklisre. Az úttest szélén vezetett bringaúton viszont látja a biciklist, nincs meglepetés, együtt halad a forgalom, a résztvevők időben látják egymást.

altero 2009.05.28. 12:18:50

@phorvath: Ezt nem tudtam, köszi. Mindenesetre kiváncsi vagyok, hány bringást fognak ledudálni a türelmetlenebbek. Egyébként messze nem megy minden bringás harminccal még lefele sem. Néha egészen szánalmas tempóban kecmeregnek akkor is, ha szabad a pálya.

A55ho1e 2009.05.28. 12:19:41

@Kage: Teljesen egyetértek. Még annyit tennék hozzá, hogy nem bringára kellene kényszeríteni az autózó embereket, hanem tiszta, kényelmes, pontos, jóárasított tömegközlekedést kinálni, mint alternatívát.
De ez sajnos nincs, uh marad az autó.

Frocli 2009.05.28. 12:23:42

@M@tyi: Végre valahol szó esik a "vadi új" hidegkúti bicikliútról. Nálunk Remetén is a keresztutcákba kitették a figyelmeztető táblákat. Hozzáteszem a mi utcánkban is elég kicsi az autós forgalom, de ott virít a felfestés és a tábla. Viszont ha az Ördögárok úton érkezel, ahol a busz is jár és erős a forgalom, semmilyen tábla nem figyelmeztet, hogy egy olyan útszakaszra értél, ami egyben kijelölt kerékpárútvonal...... (helyszín: Ördökárok út x Kerekhegyi út: elvileg, akár a templom felé mész, akár a busszal kanyarodsz., rámész a kerékpárútvonalra, és egy darab tábla nem figyelmeztet rá!)
Nem értem, hogy lehet, hogy minden kis utcába kitették a figyelmeztető táblákat, a nagy forgalmú ördögárokra meg nem..
Ráadásul a kerékpár út vonalvezetése sem ideális szerintem.... Most már a szegény Kerekhegyi úton a kétirányú buszforgalom mellett odakerült a kerékpárút is.... Mibe került volna nekik az eggyel lejjebbi Bajnok utcán vezetni a kerékpár utat? A Hímes utca azért picit szélesebb és kevésbé kátyús, mint az a szerencsétlen kis Kerekhegyi.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 12:23:51

@phorvath: Akkor ezzel elég komoly problémák vannak azon a szakaszon, ahol szembe megy a forgalommal! Mivel ezen felfestés miatt még nem mehetsz szembe az egyirányú utcában!

lr 2009.05.28. 12:28:43

@Kage: Csak szólok, hogy egyetlen olyan dolgot sem sikerült leírnod "érvként", ami ne lenne már n+1-szer cáfolva. Újat dobhatsz ;)

HMS.NAGYSZINPAD 2009.05.28. 12:31:30

@fishbone973:

természetesen nem arra gondolok, hanem a szász károly (vagy keleti károly, nem jut eszembe, hogy azon a részen hívják) utcára és a vele párhuzamosra (abban semmi károly).

nem vagyok az a hőzöngő típusú, dögöljenekmegazautósok-bringás. csak szeretnék sokáig élni, ezért is figyelek folyamatosan 360 fokban. inkább a jogommal se élek, de érjek haza egyben

MoxNox 2009.05.28. 12:31:30

@Kage: A bicikliutak nem a regadóból, vagy a benzin jövedékből épülnek, hanem többnyire EU forrásból, továbbá többek között a bringások ÁFÁ-jából, SZJA-jából is, akik egyébként sokszor rendelkeznek autóval is, szóval ez így kicsit demagóg volt. Súlyadó... felőlem mehet az arányosan kivetett súlyadó a bringák után, évi 23 forint biztosan belefér minden bringásnak :) Áfát a biciklik után is kell fizetni, benzin jövedékit nyilván nem, hiszen ilyen szempontból teljesen környezetbarát, no és nem is fogyaszt benzint. Az útalapba is fizethetnének a bringások, miután felmérték, hogy egy átlagos egytonnás autóhoz képest mennyi kárt okoz jellemzően az utakban egy tizenkilós kétkerekű. Biztosítás, ilyennel eddig nem igazán foglalkoztak a biztosítók, most már lehet kötni bringára is, de ezt nem nevezném olyan hatalmas sarcnak, nyilván jól is jön egy karambolnál.

Ennyit az autósok és biciklisek kiadásairól, és akkor most nézzük mennyire is fedik ezek a kiadások az általuk okozott az általuk okozott zaj, por, fizikai és egészségügyi károkat. Azt hiszem itt a bringásoknak nem igazán kéne perkálni, sőt. Kérdés viszont, hogy a városok élhetetlenné válása az állandóan hömpölygő autófolyam miatt megfizethető-e. Budapesten például néhány évvel alacsonyabb a várható átlagéletkor a motorizált közlekedés okozta környezetszennyezés miatt, minden évben 2-3000 ember hal meg ennek következtében. Szmogosabb napokon érezhetően megnő a légúti betegségekkel küzdő betegek száma, a szálló por határértéke már mostanra elérte a 40 napot, miközben az EU szabályai szerint évente 35 az elfogadható határ. Szerinted ezt meg lehet fizetni pénzzel? Szerintem nem...

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 12:39:02

@lr:
A55ho1e ezen bejegyzését ajánlom a figyelmedbe: "Még annyit tennék hozzá, hogy nem bringára kellene kényszeríteni az autózó embereket, hanem tiszta, kényelmes, pontos, jóárasított tömegközlekedést kinálni, mint alternatívát."

Hogy jöttök ti ahhoz, hogy biciklire akarjatok minket kényszeríteni?

Légyszíves itt írásban cáfold meg, hogy miért nem kellemetlen -10 fokban biciklizni, napi 35-40km-t, amennyit mennem kell a munkábajárásomhoz?

MoxNox 2009.05.28. 12:43:12

@Kage: De hogy egy konkrét példát is mutassak, itt van Koppenhága. Dánia az egyik, ha nem a leggazdagabb ország Európában, és nem is a mediterrán éghajlatáról híres. Ezek a csóró dánok mégis bringára ülnek, így néz ki a csúcsforgalom:

http://www.youtube.com/watch?v=OYajXN4pPHI

Nem a bűzdobozaikban ülnek a dugóban maguk elé meredve, vagy anyázva-dudálva frusztráltan, a zaj nulla, nincsenek súlyosan mérgező gázok. Sokan vannak, mégis haladnak. Ha én a Nagykörúton, Váci úton, Széna térnél laknék, és ilyenné változna a mindennapos dugó, biztosan nagyon örülnék, hogy végre kinyithatom az ablakot, és emberi felhasználásra alkalmas levegő jön be, és a gyerekem nem lesz iskoláskorára asztmás vagy allergiás.

MoxNox 2009.05.28. 12:46:32

@metal: Nekem például nem kellemetlen -10 fokban biciklizni, vagy 35-40 kilométert sem, de nyilván ez nem várható el senkitől. Mondjuk csodálkozom, hogy állandóan -10 fokban mész munkába, miközben épp nyár van, de télen is legfeljebb pár napra süllyed -10 fokra a hőmérséklet.

De mindegy is, a lényeg az, hogy senki nem akar téged biciklire kényszeríteni, @lr sehol nem írt ilyet.

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.05.28. 12:52:29

@samurai_jack: ez a nihilista, beletörődő attitűd nem megfelelő. Akarni kell egy jobbat! Persze pusztán akarásból nem lesz jobb - azt meg kell teremteni. Ugyanakkor ha nem akarjuk a jobbat, akkor meg biztosan nem lesz jobb...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.28. 12:54:11

@metal:

Hello!

Nem követem mások nézeteit, egyedileg írtam!
Válaszolok, kéretik nem átlalánosításnak nézni.

- 1 kocsi, egy ember, semmi rendszer
- a szabálytalan parkolások 70 % lustaság
- még arra is lusták, h a kocsit tisztán és ápoltan használják
- a kocsiból szemetelnek...

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.05.28. 12:55:49

@altero: "Egyébként messze nem megy minden bringás harminccal még lefele sem. Néha egészen szánalmas tempóban kecmeregnek akkor is, ha szabad a pálya."
Biztos Te is ültél bringán - kár, h évek óta nem - így talán emlékszel arra, milyen az, 30-cal menni egy lejtőn. Hát vmivel hosszabb a féktáv, mint autóval. Ez nem is lenne baj, ha nem kellene arra számítanod, h eléd kanyarodik vki vmelyik mellékutcából... no, ezért kell lassabban menni, mint 30.
Ja, ha 20-szal megyek, még mindig gyorsabb, mint a személygépkocsi közlekedés átlagos sebessége Bp-en (jelenleg olyan 15-20 k van - persze, átlagosan ;-) )

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.28. 12:58:05

@Kage:

Az általánosítás harcot Te indítottad el, Én csak a saját stílusodban reagáltam!

Igen, köcsög kerékpáros vagyok és télen-nyáron használom a cangát.

Igen, van normális felszerelésem.

Igen, szoktam logikusan vásárolni, kerékpárral is lehet.

Igen, Én is fizetem a szaros betont, amit Te is használsz.

Igen, zavar a mocsok és a smog.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.28. 13:22:14

@Egon Bondy: (sajnos) nincs:)))

de a képeken látható 'kopás' továbbra sem kopás

Káposztakukac 2009.05.28. 13:26:51

nem azért, de szerintem a festék nincs lekopva, csak az autók gumija "rákopott" ez ellen mit lehetne tenni?

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.28. 13:32:28

@Káposztakukac:

simán fordított megoldás kell, h mélyebben legyen a jelzés (a vastag festés alapban képes megvezetni a virsli gumikat)
invert logo és kész

Kage 2009.05.28. 13:40:56

@PapírKutya:

Papírkutya:
(MoxNox):

Én nem érzem úgy, hogy az első hozzászólásom sértő lett volna, de ha mégis akkor sorry.
Nem mondtam ilyet, hogy köcsög vagy, sőt ha télen nyáron bringázol, akkor még becsüllek is, de ezt nem várhatod el mindenkitől..
Vásárolni lehet a pékségben meg tejet és felvágottat, de azért azt megnézem ahogy egy hétvégi bevásárlást a tecsóban valaki bringával csinál meg..
Más ember szállítását, távoli munkábajárást, áruszállítást még mindig nem oldottuk meg..
ÉN IS utálom a szaros, koszos és büdös várost, ezzel egyetértek, és szerintem egy a célunk..
Csak mindezt másképp képzeljük el..
Szerinted a sok autós jókedvében ücsörög a kocsijában a dugóban és fogyasztja a drága benzint?! Mindenki inkább haladni akarna.. És ha halad egy kocsi, jóval kevesebbet is pöfög, és eleve hamarabb célba ér..
Az én véleményem az, hogy meg kéne oldani az autós közlekedést IS. Kellenek elkerülő utak a város szélén, a belvárosból pedig az átmentő forgalmat kiszorítani! Senki sem jókedvéből megy át a városon, de sokszor egyszerűen nincs más út! Az M0 még mindig nincs kész.. még min. 2 híd hiányzik a városból (Aquincum, Csepel) és még sorolhatnám.. Én Csillaghegyen lakom, amíg nem volt északi M0 híd, addig Szentendrétől délre mindenki az árpád hídon tudott csak átmenni a túloldalra, kilóméteres sorok a szentendrei úton.. de a lebegőcsoport azt a hidat is ellenezte..
Hungária körút.. Több nagyforgalmú út keresztezi, pl. kerepesi. 6-8 sávos utak + villamos szintben találkoznak.. ilyen a világon nincs.. egy aluljáró (nem olyan nagy pénz, 2 méternyi 4-es metró) és máris nincs dugó.. És még sorolhatnám az elb@szott lépéseket..
Szerintem meg kell oldani az autós közlekedést, nagyforgalmú elkerülő és főutakkal, ahol lehet is haladni, ezáltal belvárosba csak célforgalmat engedni. Valamint város széli P+R-ekkel természetesen a tömegközlekedést ajánlani mint alternatíva, ezt korszerűsíteni, gyors, tiszta, megbízható és legfőképp OLCSÓ legyen, ma egyik sem igaz rá..
Ezen kívül a bicikli úgy gondolom fontos, de csak szezonális megoldás lehet tömegek számára, az is inkább csak (bel)városon belüli közlekedésre.. a külvárosból senki sem fog azzal bejárni (pl. a Csillaghegyi lakhelyemről a Fehérvári úti munkahelyemre).
Sokat lehetne erről még beszélni, de most így hirtelen ennyi :)

PS: A55ho1e örülök h van aki egyetért..

ifj. Nagy Gábor 2009.05.28. 13:47:17

@Ringlósztár: "A Csongrádi sgt.-on leválasztottak egy keskeny részt az útpályából és elnevezték kerékpárútnak kb. 160 millió EU forintért."

Jó lesz az 30 milliónak is.

@Ringlósztár: "A múlt héten 3-szor marták fel és aszfaltozták újra (mivel semmiféle minőségi követelménynek nem felel meg)."

Lehet hogy 3 részletben martak, de újra csak egyszer aszfaltoztak. A baj inkább az, hogy az újraaszfaltozás is csak kicsivel jobb, mint az előző volt és hogy ugyanúgy mellé fognak parkolni a kerékpársávnak, mint eddig, biztonsági sáv nélkül, szabálytalanul.

@Ringlósztár: "A legjobb azonban, hogy a legnagyobb (most épülő) szegedi panelház előtt a Tiszaparton úgy vezetik a bicikli sávot, hogy az út jobb széléről a keszteződés előtt bevezetik az út közepére, utána egy szűk ívben újra keresztül kell vágni a szélső, gépjárművek által használt sávon és lekanyarodni a kereszteződésben."

Jobban meg kéne nézni azt a helyet... Az egyenesen menő irányt húzzák be, mellette nyitva egy jobbra kanyarodó sávot, hogy a jobbra kanyarodók ne csapják el az egyenesen továbbhaladó kerékpárosokat. Ez bevett szokás, Szegeden is van már két ilyen, melyek évek óta jól működnek, nyugaton meg pláne szeretik az ilyen megoldásokat.

Ha igazi rosszat akarnék mondani Szegedről, akkor a Fő fasori viakolor gyalog- és kerékpárutat, a Tompai kapu úti sehonnan-sehová nem vezető gyalog- és kerékpárutat vagy a Kossuth Lajos sugárúti iskolabejárat előtt, illetve máshol pedig városképileg védett macskaköveken keresztülvezetett gyalog- és kerékpárutat említeném inkább.

Perillustris 2009.05.28. 13:55:06

@metal: GYK: a kerékpárút, a kerékpársáv, s az ajánlott kerékpáros útvonal nem szinonimái egymásnak.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.05.28. 14:10:50

szinte naponta jarok ezen a bicajuton, es eloszor az jutott eszembe h a leheto legjobb megoldast valasztottak, amikor a rakpart fele vezeto utat levittek az autok koze. szoval a megoldas (autosavbol levalasztott bicajsav) szerintem a leheto legjobb es legkivanatosabb megoldas egy forgalmas varosban. meg tobb ilyet.

a legnagyobb problema viszont nem is az h feljott a festek, hanem h a festes kiemelkedik az aszfaltbol, ugyhogy ha a lejtos uton 30-cal mesz lefele, eleg veszelyes ramenni a sarga felfestesre. kikerulni viszont nem nagyon tudod, mert elutnek.

szoval abszolut orulok ennek az uj megoldasnak, csak jobb lett volna a felfesteseket az aszfaltba olvasztani h ne legyen zotyogos az ut lefele.

btw, az elso napon egy autos telibe nyomta mogottem a dudat, h kotrodjak mar fel a bicikliutra. erre lemutattam neki az aszfaltra h ez itt a lefele meno bicajut. erre meg jobban elkezdte nyomni a dudat. szoval az autosoknak is szokniuk kell meg ezt az "autosavban bicajut" dolgot. de mindent egybevetve orvendetes a kezdemenyezes. remelem h legkozelebb majd a felfestest is sikerul faszan (nem az aszfaltbol kiemelkedoen) megcsinalni.

ja, es plusz egy pont a bicajsav vorosre festeseert. feltuno, egyertelmu, biztonsagos.

ezerszer jobb, mint a jardara tett bringaut, vagy a gyilkos oszlopokkal korbebastyazott valtozat.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.05.28. 14:17:51

meg valami: pont ezen a szakaszon lattam (talan budapesten most eloszor) h a lampanal a bringasoknak fel van festve az elso hely az autosok elott.
akarcsak ny-europa szerencsesebb varosaiban.

szoval ezek tok jo torekvesek szerintem. ezen a szakaszon latszik h olyan valaki tevrezte, aki ult mar bicajon. keves bp-i bringautrol mondhato ez el.

Perillustris 2009.05.28. 14:19:38

@hírbehozó: "egy autos telibe nyomta mogottem a dudat"

Fogazik a főnöke, légy megértőbb!

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 14:21:08

@Perillustris: Pont ez a probléma! A KRESZ, csak akkor engedi meg az egyirányú utcában a szembe forgalmat, ha tábla jelöli, és akkor is csak kerékpár sávban! Ha itt nem az van, akkor nem lehet szembe menni!

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.05.28. 14:38:21

@metal: en ugy emlekszem h volt olyan projekt h az onkormanyzatok vegyenek olyan tablakat, amik megengednek a bringasoknak az egyiranyuakba valo behajtast szembol. csak gondolom nem volt eleg nyomas rajtuk, ugyhogy masra koltottek a penzt.

a tilosban volt nehany honapja szo errol. szerintem egyszeruen kampanyt kellene inditani, hogy az onkormanyzatok igenis vasaroljanak legalabb 50 ilyen tablat maguknak, es a keruletreszeikben tegyek ki azokra az egyiranyu utcakra, ahol sok biciklis jar, viszont ahol az autosok nem tulekednek napkozben sem.

nem bonyolult dolog ez. csak kicsit piszkalgatni kene a valasztott kepviseloinket, hogy tegyek a dolgukat (khm).

Tímár Mihály 2009.05.28. 14:58:23

@Kage:
Természetesen jogod van használni az autót. Mint ahogyan még kétmillió embernek (egymillió autótulajdonosnak) szintén joga van használni az autóját. Persze lehetősége nem mindenkinek van, mert ha MINDENKI autóval járna, aki megteheti, akkor nem 13-14 km/h lenne az átlagsebesség, hanem 1.3-1.4 km/h.

Na meg a belvárosban lakó embereknek is joga lenne a belélegezhető levegőhöz és ahhoz, hogy néha ki tudják nyitni az ablakot a megsüketülés veszélye nélkül.

Tímár Mihály 2009.05.28. 15:06:12

@metal: Az év hány napjában van -10 fok Budapesten? Na és hány nap van egy évben? Az év nagyobbik részében (márciustól novemberig) simán lehet biciklizni Budapesten. A másik, hogy nem kell feltétlenül VÉGIG biciklizned. Gondolom, hogy 40 km-nél sokkal közelebb is van hozzád tömegközlekedés (vonat, hév, metró vagy busz).

Mondhatod nyugodta, hogy nem AKARSZ vagy SZERETSZ biciklizni, meg hogy autóval KÉNYELMESEBB sőt GYORSABB, de hogy biciklivel+tömegközlekedéssel LEHETETLEN lenne, az nem hiszem el.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 15:17:43

@phorvath: Nem csak -10 fokban lehet kényelmetlen, ez csak egy példa volt! Azzal lehet számolni, hogy várhatóan téli időjárás télen van, de az esőt például nem lehet előre számolni, reggel eljövök, este esik az eső (szopás)!
Tőlünk csak busszal lehet kijönni a faluból, nincs más tömegközlekedés, ott meg tilos a bicikli szállítása! A széna téren meg nem tudom hova tenni! De nagyon szívesen járnék, sőt sokáig jártam is tömegközlekedéssel. Csak sok lett, hogy nap mint nap basztatnak az ellenőrök (fizető utasként), a buszok kényelmetlenek, télen fűtés nincs, óránként járnak,....stb. Ha lenne egy értelmesen megszervezett, kényelmes tömegközlekedés, sokan utaznánk inkább azzal, és nem veszélyeztetnénk autónkat, de addig, amíg az utas nyűgnek van, addig járunk autóval!

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 15:19:42

@hírbehozó: Ehhez olyan egyirányú kell, amiben van mindkét oldalon ( de legalább a bal oldalon) kerékpársáv, tehát elég széles! Ennek a kitételnek sok egyirányú megfelelne, de sok nem. Ezt nem lehet ilyen általánosítva kikötni, meg projectet létrehozni rá, minden utcát egyenként kell megvizsgálni, hogy kivitelezhető-e?

Perillustris 2009.05.28. 15:22:00

"Az ajánlott sávos rendszert tavaly próbálták ki először a fővárosban. Az Alkotmány utcában felfestett burkolati jelek jól vizsgáztak, a bringások is elégedettek voltak, az ötletet most úgy látszik megvette több kerület is."

Amúgy ez sántít, mert az Alkotmány utcában nem ajánlott sáv van.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 15:23:46

@PapírKutya: Pedig az előző hozzászólásod eléggé általánosító volt!
Én pl:

nem parkolok szabálytalanul, legtöbbször parkolóházban állok meg!
Nem szemetelek ki az autóból, máshol sem szemetelek!
Általában tiszta az autóm!
Általában, heti 4 nap legalább nem egyedül ülök az autóban, legalább ketten!

Ezzel ellentétben:

Sokszor a bicikliket is úgy hagyjátok az utcán, hogy akadályozza a gyalogosokat.
Szemetelni ugyan olyan százalékban szemeteltek, mint az autósok, ez nem attól függ, hogy ki mivel jár, hanem, hogy mekkora paraszt!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.28. 15:24:45

@Kage:

Re,

Sajnos ez a téma pont olyan, mint anno a windows vs linux kérdés. Bármeddig lehetne...
Igaz, itt nincs backup, +halsz és kész.

Legyen döntetlen, legyen 1-1 :)

- Eddig kétszer csaptak el, egyszer sem Én voltam a hibás.

- A munkával szorosan kapcsolható közlekedést elviselem illetve megértem, de sokszor Ők is pofátlanok és logikátlan / szervezetlen szállításokat végeznek.

- Felesleges ennyi szabály, inkább a szelektív közlekedést kell erőltetni. Nem táblákkal, az ide már kevés! lásd.: ha nincs korlát, bárhol pofátlanul parkolnak.

- Tolerancia? Tolerancia? Tolerancia?!

Perillustris 2009.05.28. 15:25:00

@metal: A legtöbb egyirányú út elég széles, csak rengeteg helyen a felét parkoló autók foglalják el.

babu2000 2009.05.28. 15:27:48

Kopás vagy koszos, a lényeg, hogy nem látszik rendesen, ennyi pénzért oldják már meg ezt a problémát könyörgőm. Előre félek a Margit híd felújításánál, lehet annyira kilopnak belőle mindent, hogy 5 évig sem fogja bírni.

Mr.KANE 2009.05.28. 15:30:48

szerintem ez nem újdonság kishazánkban: fél/1 éve felújított utakon is már alig-alig, vagy épp egyáltalán nem lehet látni az útfestést... (nyílván kimaradt egy kis festékanyag rendeléskor).

BEZZEG a hollandoknál már a repülőből egyértelműen látszik még a bringasáv is..!!

Mr.KANE 2009.05.28. 15:32:31

@babu2000: 5 ééév? már megvannak a 2012-es "rendkívüli fontosságú, előre nem tervezett felújítási munkák" alalalvállalkozói..!!:)

balkán....

altero 2009.05.28. 15:40:36

@Törcsi:Got_som'_weed?: Tényleg rég ültem bringán sajnos. Igaz, akkor elég sokat, triatlonosként és nem a kerékpárúton. De ha az a cél, hogy az autók ne előzzék a bringásokat, akkor azért illene 30-cal menni, mert az megint nem jó sem az ott lakóknak, sem a környezetnek, ha 15-tel gurulnak végig az autók a minimum 500 méteres szakaszon. Egyébként ha meg bringára ül az ember, akkor tekerje rendesen, nekem igenis hülyén festenek a gyökkettővel gurulók.

Hegyirablo 2009.05.28. 15:46:09

@MoxNox: Ez biztosan remekül működik mondjuk Norvégiában, de tuti biztos vagyok benne, hogy nem működik rendesen itt észak-nyugat balkánon.

Perillustris 2009.05.28. 15:52:31

http://index.hu/belfold/budapest/utfel3818/

http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/04/kozpenzbol_javitjak_a_kontar_utfelujitasokat/

Perillustris 2009.05.28. 15:57:26

@altero: A 15km/h még mindig sokkal több, mint amennyivel egy vészvillogós köcsög "halad". Ha valaki annyit érez biztonságosnak a meredek lejtőn, akkor annyival menjen.

AdmiralRobert 2009.05.28. 16:08:27

Az Üllőin és a Nagykörúton mikor lesz már bringaút? Járnék szivesen biciklivel munkába, de autók közt nem akarok tekerni... (úgyhogy marad a BKV :S)

Reggie 2009.05.28. 16:09:49

@altero: Nem szeret mindenki szarraizzadva erkezni.

Alf (törölt) 2009.05.28. 16:23:57

bocs, ez guminyom, nem kopás...

min 2009.05.28. 16:35:33


A magyar kerékpáros klub tagjainak automatikus kötelező felelőség biztosítása van károkozás esetén. Évi 5000Ft a tagdíj és számos kedvezményt is biztosít. Súlyadó már nincs. Teljesítményadó van ha az autós kollégáknak nem tünt volna fel a számlán már jó pár éve.
Nagyfokú szűklátókörüségre utal annak az autósnak a magyarázata aki felsorolja, hogy mi minden kell fizetnie...Ezek az utak sose az ő pénzéből épűltek max a nagyszüleiéből.

Mon3 2009.05.28. 17:05:00

@hu_neutrino: Okos vagy. Remélem nincs jogsid.

Mon3 2009.05.28. 17:10:32

@Kage: Vasárnap hajnal kettőkor, amikor Érdről mentem Pomázra, az egyik kereszteződéskor négyen álltak előttem a lámpánál. Kiakadtam, hogy akkor nappal milyen leterhelt lehet a bringa út?

babsz 2009.05.28. 17:16:42

@AdmiralRobert: énis pont arra tekernék, ha lenne min! Akkor most kire kell szavazni?

Amúgy mostan vótam Münchenben, és nemhogy mindenütt vót kerékpárút (táblával, lámpával, kanyaródósávval, meg mindenami kell), de ottan sehol se vót lekopva semmilyen festék se. Szóval meg kéne őket kérdezni, honnan vanaz, és akkor vegyünk olyat. De lehet, nincs elég diplomám ehhez.

Pannon Puma · http://bukosisak.blog.hu 2009.05.28. 17:22:02

az előző munkahelyemen beértem, zuhanyoztam, dolgoztam, hazamentem. nade ritka az ilyen!

azt csak halkan jegyzem meg, hogy az emberi szervezetnek nagyon kell(ene) az a napi 20-30 perc (fél)izomból tekerés, legalábbis én azt tapasztaltam

Mon3 2009.05.28. 17:40:58

@Kage: Igazad van. Nem megoldás a kerékpár. Én már tíz éve bringázok, és egyre jobban irritál, hogy olyan sokan tekernek előttem. Nem haladok, és felforr az agyvizem a kerékpáros dugók miatt. Követelem, hogy a kerékpáros utakat szélesítsék 2x2 sávosra.
Különben jól haladunk az autós forgalom megszüntetése terén is. Minél több autó, annál kevesebb és drágább benzin. Még pár év és ez a konfliktus magától megoldódik a bringások javára...
A mai állapotokat figyelembe véve a bringa igenis a legjobb alternatíva. A BKV-t simán verjük, és eddig a kollégáimat, ismerőseimet, akik autóval mentek a városban, mindig megvertem 5 km-es távon belül. Különben létezik a csomagtartó fogalma, és fogadjunk, hogy a nagymamát sem minden nap szállítod. Én Érdről másfél óra alatt vagyok Pestújhelyen.

Tímár Mihály 2009.05.28. 17:56:07

@Mon3: Az ebédszünetben kötöttem felelősségbiztosítást biciklire. 6 frank volt egy évre. Drága-e Svájc?

Dr Smit Plagius 2009.05.29. 05:08:13

@Kage: otthonról munkahelyre 25 - 30 perc lenne ideális kerékpárutak és kerékpáros közlekedls megléte mellett. volt olyan munkahelyem, ahol adott volt a zuhanyzási lehetőség, nem nagy kunszt. és igen, a skandinávok és a beneluxok kerékpárral járnak sokat, öltönyben is, királyok is! mondjuk, az ő identitásukat nem az autójuk határozza meg... :)

fishbone973 2009.05.29. 05:13:58

@dogger:
megvan, mire gondolsz, 3 kereszteződés: Erőd, Szász Károly, Kapás vs Varsányi Irén. ráadásul mind3 a VarsányiRA 1irányú. ott pont, mi meg vigyázzunk.
Viszont akkor ez most hogy is van? a kersztutcáknak sima jobbkezes, a felfelé biciklizőnek meg szintén jobbkézszabály?
és az egyedül bringázgató 12 évesekkel mi lesz?

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.29. 08:54:13

@fishbone973: Mi lenne az egyedül bringázó 12 évesekkel? Ezt a mondatot nem értem.

Perillustris 2009.05.29. 11:20:27

@AdmiralRobert: Sokat fog segiteni, ha mar annyian jarnak a Nagykoruton bicajjal, hogy az "autosok" kovetelik majd az oldalankent 4-500 parkolo auto helyenek felszabaditasat kozlekedes celjara.

kep.tar.hu/perillustris/50304113/29373467#2

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.29. 11:59:18

@Perillustris: De ha minden parkolót megszüntettek, akkor még többen fognak szabálytalanul parkolni! Legalább értelmes dolgokat követeljetek. Most is az a legnagyobb probléma, hogy nincs elég parkoló, ezért sokan (nagyon sokan) összevissza állnak meg, és akadályozzák a forgalmat!

petrabugy 2009.05.29. 12:56:53

Nemrég készült el (ill. még mindig simítgatják) a XIII. kerületben a Kassák Lajos - Pap Károly - Röppentyű utcai bringaút, aminek én személy szerint - mivel itt lakom - nagyon örülök. Ugyanakkor az út felülete hullámos, mint a Balaton... Kíváncsi vagyok, milyen lesz egy év múlva, ha már most kirázza az ember lelkét...

Fáradt Vándor 2009.05.29. 13:25:47

"A biztonság növelése érdekében sokat kellett változtatni, mert a Dunát és Belbudát összekötő lejtős rész eddig benne volt a legbalesetveszélyesebb útszakaszok toplistájában."

És amíg a Varsényi Irén utca keresztutcáiból kikanyarodó autósok csak jobbra néznek, balra pedig nem, addig továbbra is balesetveszélyes lesz... és még nekik áll feljebb, ha az ember beszól nekik... JQA

Kis ember 2009.05.29. 13:38:33

@metal:
Nem. Ha megszüntetsz egy parkolót nem fognak odaállni.
A mi utcánkban az egyik oldalra halszálka helyett bevezették a párhuzamos parkolást, kb. 30 %-kal csökkentve így a parkolóhelyek számát. Ugyanannyi hely van, mint volt. Nem állnak többen szabálytalanul.
Egyszerűen az ,akinek eddig kényelmes volt itt állni, rájött, hogy már nem az. Akinek meg muszáj, az talál helyet 50 méteren belül.
Nekem is van autóm. Ha nem találok helyet a házunk előtt, nem derogál 50-70 métert gyalogolnom. Ha szállítok valamit, igyekszem úgy időzíteni, hogy este tegyem, így ha nincs is hely, nem zavarok senkit azzal a két perc tilosban állással, míg bepakolok.
Szervezés kérdése. Az meg intelligenciáé.

Kis ember 2009.05.29. 13:40:08

@metal:
Nem. Ha megszüntetsz egy parkolót nem fognak odaállni.
A mi utcánkban az egyik oldalra halszálka helyett bevezették a párhuzamos parkolást, kb. 30 %-kal csökkentve így a parkolóhelyek számát. Ugyanannyi hely van, mint volt. Nem állnak többen szabálytalanul.
Egyszerűen az ,akinek eddig kényelmes volt itt állni, rájött, hogy már nem az. Akinek meg muszáj, az talál helyet 50 méteren belül.
Nekem is van autóm. Ha nem találok helyet a házunk előtt, nem derogál 50-70 métert gyalogolnom. Ha szállítok valamit, igyekszem úgy időzíteni, hogy este tegyem, így ha nincs is hely, nem zavarok senkit azzal a két perc tilosban állással, míg bepakolok.
Szervezés kérdése. Az meg intelligenciáé.

Perillustris 2009.05.29. 13:49:22

@metal: Szerintem teljesen értelmes dolog, ha az úttestet közlekedésre használjuk, különösen a város egyik legjelentősebb szakszán. Hely a parkolókban, a parkolóházakban szinte mindig van, csak hát ugye fizetni nem akaródzik érte

A szabálytalan parkolásról pedig viszonylag hamar le lehet szoktatni az embereket, ha a város szélére ki kell taxizniuk az elszállíott kocsijukért.

Az úton parkolni luxus.

antibringa 2009.05.29. 19:22:47

nem probléma, megoldják ahogy eddig, keresztül kasul mindenhol :)
antibringa.blog.hu/

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.29. 20:10:05

@Perillustris: És ezt te komolyan is gondolod? Kicsit naiv vagy! ezt soha nem lehet megvalósítani!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.30. 01:52:27

@metal: Mindent meg lehet valósítani, ha a közakarat jónak véli, és erről meggyőzi a döntéshozókat. Egyébként "az úttesten haladnánk" jelszó melyik részével nem értesz egyet?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.05.30. 10:27:29

Bocs ha már volt, de a járda bringasávját nem csak felfelé lehtene az új rend szerint használni? Mert akkor miért vannak még kint a régi lefelé mutató bringás kresztáblák? Vagy felfelé az úton lehet jönni? De akkor meg miért lefelé vannak felfestve az úton a sárga nyilacskák?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.30. 16:39:08

@városjáró: Ha szigorúan vesszük - mint feljebb említették - a nyilacskákkal jelzett "javasolt biciklisáv" semmit sem jelent a KRESZ-ben, mert nincsen definiálva, tehát lefelé is szabályos a bicikliúton közlekedni.

(Tessék megjegyezni a terminológiákat: a járdán bicikliÚT van, az úttesten bicikliSÁV.)

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.31. 10:20:25

@Joe Forster/STA: Mindent meg lehet valósítani, csak sok mindent nem érdemes! Persze az úton haladjunk, de valahol meg is kell állni, mert különben semmi értelme a haladásnak! Tőlem lelehet zárni minden parkolót, de akkor alternatívát is kell nyújtani. A jelenlegi parkolóházak nem képesek minden autót befogadni. Amúgy a körúton a villamosmegállók mellett nem lehet parkolni, ott honnan vennél el a biciklisávhoz?

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.31. 10:21:45

@Joe Forster/STA: Ezért óriási baromság a buszpályaudvar melletti szakasz! Ott a forgalommal szemben van felfestve az ajánlott biciklisáv, amit a KRESZ nem enged meg, tehát ha valamelyik biciklist ott elütik, az az ő hibája lesz!

Kis ember 2009.05.31. 18:06:44

@metal:
Ebből a megjegyzésedből látszik, hogy sosem foglalkoztál a témával, csak jó magyar módon osztod az észt.
Fonódásról hallottál? Nem? Nézz utána!

Kis ember 2009.05.31. 18:09:48

@metal:
Ha meg nem fér el több autó a parkolóházban, akkor ne jöjjön be több.
Vagy ott is mindenki kenyeret szállít és/vagy a beteg nagymamát viszi?
Nekem is az úton áll az autóm, igaz, mellékutcában. Ha mint itt lakó kapnék normális árat, boldogan vinném a nemfiatal autómat a közeli parkolóházba, mert óvnám vele, tovább megtartaná az értékét.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.31. 19:12:28

@metal: "Amúgy a körúton a villamosmegállók mellett nem lehet parkolni, ott honnan vennél el a biciklisávhoz?"

Ott vagy a kerékpársáv ér véget, vagy az autósáv ér véget. Akinek véget ér a sávja, az elsőbbséget ad a másiknak, majd átsorol az egyetlen sávba. Ennyi.

"Tőlem lelehet zárni minden parkolót, de akkor alternatívát is kell nyújtani."

Ez kicsit olyan, mint a mikor az önkényesen lakásfoglaló cigány elvárja, hogy amikor kiteszik a szűrét, egyből - és lehetőleg ingyen! - kapjon egy másik lakást. Az autó parkoltatása ugyanúgy nem ingyenes, mint az üzemeltetése - ha ezt megérted, akkor nem kétséges, mi a megoldás.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.06.02. 11:21:16

@Joe Forster/STA: A járdán szerintem nem bringaút van, mert nincs fiziklailag elválasztva a gyalogoktól, hanem csak egy sáv a járdán. De oké, megpróbálom megjegyezni a helyes terminus technicust! :) Viszont ezt az "javasolt biciklisáv" témoszt kurvára nem értem. Ha lehet itt is-ott is, akkor minek mind a kettő? Akkora forgalom nincs arrafelé...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.02. 22:04:36

@városjáró: Amire gondolsz, az a "gyalog- és kerékpárút", ami viszont a (járdán vezetett) kerékpárút alfaja. ;-) Ha jól sejtem, kizárólag a KRESZ-tábla határozza meg, hogy a kettő közül melyik az az izé, ami a járdán van, és lényegtelen a sárga csík, az ikonok, a viacolor, a süllyesztés, a szegélykő, a korlát - vagy ezek közül bármelyik hiánya.

csiszlikek dáridója 2009.11.11. 13:29:32

Na igen: "forgalmomcsillapították" a Varsányi Irén utcát. Fekvőrendőrök a kereszteződésekben, újabb biciklissáv kialakítása az úttesten stb. Eredmény: ugyanakkora a forgalom mint régen (ha nem nagyobb). a hegyről lejövők itt vágnak át, a másik része meg itt kerüli el a Margit körúti dugót a Horvát utca felé. Ennek a beruházásnak így semmi értelme nem volt. Én pl. nem biciklizek nyugodtabban. Sőt. Elgondolkozott már azon valaki, hogy a Varsányira merőleges utcák miért a Varsányi felé egyirányúak? Bakfark, Erőd, Szász Károly, Kapás? Csak nem azért, hogy ide vezessék a Margit körút forgalmát? Simán le kellett volna már zárni ezeket az utcákat a körút felől néhány beton virágládával.
@Kage: "egy autós rendesen le van húzva, a kocsi után baromi sok adót fizet az ember (regadó, áfa, benzin jövedék, útalap, súlyadó, biztosítás) ezekből épülnek az utak és a bicikliutak is. Ha ezt kifizetem, azt hiszem jogom van használni is az autómat." És az az autós amelyik pl. Leányfalun van bejelentve, fele annyi a casco, a kgfb, a teljesítményadó(amit nem is a fővárosnak fizet) - annak is joga van? Igen, joga, de fizessen. Dugódíjat. És pont leszarom, hogy a Fehérvári úton a van a munkahelye amikor az én utcámban, az én meg a gyerekem levegőjét szennyezi. Az emberek nagy része pusztán kényelmi szempontok miatt választja az autót. Nézd meg a Mamut külső parkolóját - szinte kizárólag műkörmös picsák foglalják - akik shoppingolni mennek. Munkaeszköz - nyilván.