Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

A rendőrök jól megölelgetik a kerékpárosokat

2009.04.29. 13:01 - kirk kapitány

A dán rendőrök új fejezetet nyitottak a szerv és közúti bringások kapcsolatában. Most, hogy a magyar rendőrség épp felvette a jól büntethető közlekedési csoportok listájára a kerekezőket, tanulságos a szeretetakció.

A youtube-on néhány napja jelent meg a videóban két elszánt egyenruhás állítja meg egymás után a sisak nélkül bringázókat. Adnak nekik egyet ingyen, de előtte még, hogy érezzék, a rendészek velük vannak, értük aggódnak, jól megölelgetik őket.
 
Sokan már unják, ez látszik a kommentekből, hogy Dániával példálózunk biciklis ügyekben, de a képekből úgy tűnik, a módszer még az elkényeztetett helyieket is meg lepte. És pont a dánok állnak ellen a legkeményebben a biztonsági felszerelések terjedésének, mert az nem annyira sikkes.

 

 
Reméljük, hogy igaz, mert annyira szép. A videó bejárta a világot, bár az eredete egyelőre nem igazolt.

 

Címkék: rendőr dánia sisak sikk

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr931093421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Kis ember 2009.04.29. 13:51:04

Istenem, a szintben eltolt bicikliút! De jó is volt azt használni! Itthon is ilyet akarok! De engem azért ölelgessen egy csinos rendőrnéni, mert VAN sisakom...

lápi lidérc 2009.04.29. 13:58:49

Mivel a magyar bringások többsége agyatlan tahó, aki ebből úgysem értene, javaslom, hogy a mi rendőreink basszanak párszor a hátukra a gumibottal, ha szabálytalankodáson érik őket (mondjuk járdán mennek, átmennek a piroson, nincs lámpa a biciklin stb., a sor hosszan folytatható - sisak nem kell, hulljon a férgese).
Másból úgysem tanulnak.

ababo 2009.04.29. 14:11:17

A sisak errefelé tényleg nem divatos, tíz százalék ha hordja. Komoly ellenzői is vannak a sisaknak, azzal érvelnek, hogy hamis biztonságérzetet ad, ezzel növeli a komoly sérülések kockázatát. Van benne valami, de én inkább hordom.

ave 2009.04.29. 14:28:08

Van agyatlan taho bringas is, de nem a tobbseg. Ellenben taho autosbol tobb van. Szoval eloszor azokkal foglalkozz, idiota.

gyugyi 2009.04.29. 14:39:09

Amióta megjelentek a boltokban a skater-típusú bukósisakok - kábé két éve-, azóta nagyon megugrott a sisakosok száma. A hagyományos áramvonalas sisak valóban sokaknak - főleg a fiataloknak - ciki, de a skater-sisak most nagyon menő. És szerintem az a tíz százalék (@ababo) nagyon alá van becsülve, én inkább harminc-negyvenre saccolok. De való igaz, amióta Dániában lakom (majd' húsz éve), sosem volt ekkora divat a biciklis bukósisak mint most.

bocage 2009.04.29. 14:44:15

@lápi lidérc:
Azért ebben a szép mondatban a bringás szót nyugodtan kicserélhetnénk autósra is. Csak az egyenlő elbírálás miatt.
Amúgy szerintem kamu a történet, inkább kandikamera...
A sisak is lehet divatos, mondjuk én leszarom, nekem egy régebbi van. A biztonság kulcsa, egyébként a szabályok betartása, és a lehető maximális felkészülés arra, hogy mások ugyanezt nem teszik meg. Legalábbis Budapesten biztos így van.

Navarone 2009.04.29. 14:59:11

A videó bizonyosan Dániában készült, a rendőrök egyenruháját felismerem, és az dán bicikliutak is így néznek ki.
Ott valóban van kulturája a bicilkizésnek, hovatovább a kerékpárosnak minden esetben elsőbbsége van az autóssal szemben. Szinte minden út mellett fut a kerékpár-út, a bicikliket legtöbbször ki sem kötik, csak odateszik a házfal mellé, mert úgysem viszi el senki, itt van mindenkinek biciklije. Igaz, hogy bukósisakot ritkán viselnek, viszont az autósok vigyáznak rájuk, és a gyalogosok sem sétálnak a kerékpárúton. A MTB biciklik helyett inkább a városi kialakítású, széles nyergű bicikliket használják, és bizony télen-nyáron mennek vele dolgozni, vásárolni. A legfiatalabbtól a legidősebbig mindenki.
Azért tudom, mert nagyon sokat vagyok Koppenhágában.
A videó tuti nem kamu.

miradian 2009.04.29. 14:59:29

Azért figyeltétek, hogy csak srácokat állítanak meg:) A lányok hordanak bukósisakot, pedig ők elvileg kényesebbek a kinézetre...

Amúgy az szerintem para, hogy az első "áldozat" zenét hallgatott bringázás közben. Szerintem az bringás főbűn.

Fanyuvo 2009.04.29. 15:01:01

Ebben a sisakban az a baj, hogy megfő az ember feje benne nyáron. De gondolom ez a dánoknál nem akkora probléma. Én az áramvonalasat hordom.

Poptaritop 2009.04.29. 15:02:55

@lápi lidérc: www.youtube.com/watch?v=HccYpWxTpq4
---
Szerintem bármelyik sisak divatosabb, mint a tolókocsi, vagy a koporsó.

kapujanincs (törölt) 2009.04.29. 15:03:05

miért lenne kandi kamera? szétosztottak 20 buksit, csináltak egy propagandafilmet (a bukónak és a rendőrségnek egyszerre), ennyi.

bocage 2009.04.29. 15:15:27

@kapujanincs:
Igazad van! Nekem elsőre annyira furcsának tűnt a dolog. Hát idehaza nem ehhez van az ember hozzászokva.

veny 2009.04.29. 15:25:50

Én az evolúcióra szavazok.
Előbb-utóbb kihalnak a sisaktalanok maguktól... :-P

magyar állampolgár 2009.04.29. 15:28:15

Persze b+ és a gyalogosoknak mikor lesz kötelező a bukósisak? Meg a lámpa? Meg a tököm tudja még mi?

ZZZZZ 2009.04.29. 15:30:12

Csókolom. Teljesen off leszek.

Ma jöttem be az Üllőin kerékpárral a városba, és a Fradi pálya előtti felüljáró előtt kb. 200 méterrel traffiztak a rendőrök. Én úgy gondoltam, hogy jobb lenne nekem a felüljáróra felmennem, minthogy lent bumlizzak a lámpákkal, meg a Hungária keresztforgalmával, így szépen beljebbsoroltam egy sávval, hogy felhajtsak a felüljáróra (elvileg elférnék, mert 2x2 sávon megy a forgalom). A rendőrbácsi valamit rámkiabált, de nem értettem pontosan, hogy mit, csak a lényegét: az út szélén menjek.

Szeretném tudni a frankót, ezért kérdezném, hogy tényleg nem mehetek fel kerékpárral a felüljáróra, vagy csak az nem tetszett neki, hogy egy sávval beljebb rontottam a levegőt?

dng 2009.04.29. 15:31:43

@lápi lidérc: gyönyörű gondolat. szép általánosítás. remélem, ez alapján a komment senki nem fogja a kommentezőket, netezőket, autósokat úgy ahogy vannak idiótának titulálni.

Poptaritop 2009.04.29. 15:36:54

@ZZZZZ: Kresz szerint szorosan az út szélén kell. Mármint a jobb szélén. ;-)

OoVICoO 2009.04.29. 15:37:47

Sosem hordok sisakot (az előző nyáron estem egy akkorát, hogy 15mp áramszünetem volt...), de ha meglepnének egy ilyen csudaszép fekete Giro sisakkal akkor nem haboznék ezentúl hordani.

rgranc 2009.04.29. 15:53:33

@miradian: a videó elején legalább négy leányzó elteker a rendőrök előtt sisak nélkül, és biztos vagyok benne, hogy ők is kaptak volna, ha nem lett volna zaklatásnak érthető, ahogy a rendőrbácsik ölelgetik őket. *Szerintem* ezért nem kaptak. Mondjuk odaállíthattak volna 10 méterrel arrébb két rendőrnénit is a csajok biztonsága érdekében.

veny 2009.04.29. 16:22:08

@rgranc: Vagy szimplán csak a fiúkat szeretik, van olyan... :)

obolus 2009.04.29. 16:23:51

Mindig hordok sisakot, az áramvonalas fajtából, az szellőzik jobban. Nem kell ahhoz nagyot esni, hogy betörjön a fej, sokat számít az pár centi védelem. Vágd magad fejbe egy léccel,sisakban és nélküle, máris érezhető a különbség :)

Laciii 2009.04.29. 16:27:08

Szerintem pont azért nem kandi kamera, mert csak a pasikat állították meg, hogy teljesen polkorrekt legyen a dolog, a kandi kamerások "bátrabbak".

A kérdés az, hogy ha nálunk egy csinos rendőrnénit látok levegyem-e a sisakot gyorsan :)

Martian (törölt) 2009.04.29. 16:29:34

@ZZZZZ: "A rendőrbácsi valamit rámkiabált, de nem értettem pontosan, hogy mit, csak a lényegét: az út szélén menjek."

Minden rendben, hiszen gondolom nem mentél a felüljárón a sáv közepén.
:))

Laciii 2009.04.29. 16:36:16

@obolus: cm-en volt szép grafikon, Hollandia és New York volt a két véglet, legkevesebb halálos baleset + legkevesebb bukó vs. legtöbb halálos baleset + legtöbb bukó.
Autótól nem nagyon tud megvédeni egy bukó, city bike-kal meg nem szoktak nagyot esni, kis esésnél meg könnyen kirakja az ember a kezét, mert már eleve úgy fogja a kormányt is, hogy oldalt van a keze.

Martian (törölt) 2009.04.29. 16:39:37

@obolus: "Nem kell ahhoz nagyot esni, hogy betörjön a fej, sokat számít az pár centi védelem. "

Versenyen jogos hogy kötelező, pl. országútin mezőnyben menni sokkal nagyobb kockázat, mint a belvárosban az autó között szlalomozni.
De ha pl. edzek, hosszú hegyi menetben fölfelé vagy 120 km fölött nyáron előfordul, hogy inkább leveszem, mert ha már a hőguta környékén van az ember vagy patakokban folyik a víz a sisak alól, netán elfáradt a nyaka, sisakban sem szerencsés dolog a figyelem kihagyása miatt az árokba vagy autó elé fordulni.

Laciii 2009.04.29. 16:39:50

@ZZZZZ: ha nincs tiltó tábla felmehetsz bármelyik felüljáróra, gondolom a rendőr nem gondolta, hogy te erre készülsz azért szólt.

csigaszem 2009.04.29. 16:42:00

Találtam egy bicajosoknak is remek oldalt:

www.hurrakirandulunk.com

Hurrá :)

LewisFM 2009.04.29. 16:48:34

@drRoot:
Az út jobb szélén mehetsz egy 1 méteres sávon belül. Persze ha az nem alkalmas erre, akkor kénytelen vagy beljebb menni, s a belső sávban pl. csak akkor mehetsz, ha az balra kanyarodó sáv és balra akarsz kanyarodni a következő kereszteződésben.

Silent Bob 2009.04.29. 17:02:22

@lápi lidérc: Te egy akkora fasz vagy, alig várom mindig, hogy megjelenj egy fórumban. :D

kaszi 2009.04.29. 17:36:42

@Laciii: ( Hollandia - New York parhuzamra) :
szivembol szoltal!

Bicajjal esni - munkabajaras, napi rutin varosi tekeres kozben - nem normalis.

Ha egy auto elb@sz - meg inkabb kerulendo mind a spontan eleses - akkor inkabb a szerencseben bizzatok, ne a sisakban.

Disclaimer : senkit nem akarok lebeszelni. hordja aki akarja, de kozben ne terjessze azt a baromsagot hogy biciklire ulni veszelyes

GaZe 2009.04.29. 17:41:10

áhá, látom lápi lidérc is hozzászólt, értelmes beszélgetés akkor itt nem lehet.

csak annyit mondanék "eredete nem ismert"-hez, hogy: hát egészen biztosan nem az Indavideon jelent meg.
bocs de tényleg szánalmas ez a lelopkodás és az indavideón való megjelentetés. tessék saját tartalmat gyártani, vagy kampányolni a usereknek, fejleszteni a rendszert hogy sokan akarják használni.
Ez a nézettség így csak kamu adat, addig jó amíg a médiatervezők felül meg nem vizsgálják az adatokat, és máshová nem sorolják be a kis tervezőprogramjaikat..

mement 2009.04.29. 17:47:43

En siman elkezdenem csapkodni patka kovel azok fejet akik a bukosisak ellen kampanyolnak.

Esni gyalog allasbol is lehet kurva nagyot, hat meg kicsit magasabrol kenyes egyensulyi helyzetbol... Nem kell hogy elcsapjon egy auto, eleg ha ugy esel hogy odavered a fejed egy oszlopnak, patkanak, barmilyen utcabutornak. Ne horjda aki nem akarja, bar folosleges kockazati tenyezojevel attelesen noveli a tarsadalomra juto terheket egy balesetnel, de az ostobasagbol fakado tehernovekedest masnal is elnezzuk , de legalabb ne gyarts hozza ideologiat, mint a paraszt aki nem tudja bekapcsolni az ovet a kocsiban.

min 2009.04.29. 17:50:58

Milyen frankó Giro sisakokat osztogatnak. Egy ilyen sisakért én is ölelkeznék 5mp-et :-)

Amúgy hordok sisakot. Amióta egy kátyúban elrepültem nagy sebességgel és megfejeltem az aszfaltot (akkor is sisakban voltam, meg is repedt) még jobban megerősödött bennem, hogy kell a sisak.
Illetve vannak ilyen lápi lidérc féle agyatlan barmok akik eleve közveszélyesek és ha másért nem miattuk kell hordani.
Egyébként ma sem tudtam 50m-ert úgy tekerni bringaúton, hogy a gyalogosok ne korzóznának rajta.
Úgyhogy lófaszt a seggükbe amelyik nyavalyog a járdán való bringázás miatt.

kaszi 2009.04.29. 17:59:12

@mement: "...esni gyalog allasbos is lehet..." gyalogoskent is hordasz bukot?
"... elkezdenem csapkodni patka kovel azok fejet..." : ezek utan nehezem hiszem el hogy liberalis allaspontot kepviselsz

mement 2009.04.29. 18:08:15

@kaszi: "gyalogoskent is hordasz bukot?"
Kar volt mondani, vagy tovabb kene gondolni, ha gyaloglasnal mar akkorat lehet esni eleve hogy siman eltorod ezed azod, meg fejed bereped, akkor nyilvanhogy ennel tovabb lepve mar adni kell a biztonsagra tetlegesen is, egy buko nem nagy tetel, en kotelezove tennem.

es persze hogy nem hordok gyalog bukot... ne legyel mar ertetlen

Biztonsagtechnikai kerdesekben nincs helye "liberalis allaspontnak"... Nem is tudom ezt honnan szedted ezt a hulyeseget

mement 2009.04.29. 18:12:37

@mement: De lehetunk "liberalisak" is, egyszeruen a TB ne fizesse azok kezeleset egy balesetnel akik nem teljesitenek bizonyos alapveto "eloirasokat" a sajat testi epseguk vedelmeben. Ugyanigy jarnek el a biztonsagi ovvel is es meg rengeteg hasonlo aprosagnal amit sokan szeretnek felvarol venni. Meg a helyszineles arat is raterhelnem az ostobara, a kezelesi kolcsegek mellet. Halott eseten a csaladra vagy arra ki orokol.

Laciii 2009.04.29. 18:21:31

@mement: miért van egy nyugodt holland city biker stílusú ember "gyalogosnál tovább lépve"?

Hordok bukót, mert tudom én hogyan közlekedem, övet bekötöm, mert az tényleg meg tud védeni egy karambolnál, de a sisak _kötelezővé_ tétele baromság.

Laciii 2009.04.29. 18:25:44

Tényleg érdekelne egy gyalog vs. city biker összehasonlítás bukó szempontjából, gyalogos is átmegy az úton, sőt a járdán is elüthetik, ez kipipálva, bicajos feje sincs magasabban elvégre megállásnál lerakja a lábát, pipa, busz után a gyalogos is simán 15-nél gyorsabban fut, szóval mi az indok?

arnd 2009.04.29. 18:39:42

Valami probléma van a rendszerben...
A "biciklisnek" mindenkivel csak a baja van, nem oks az autós, a gyalogos, de még a bukó sem...
Gondolom nálunk egy ilyen megmozdulás botrányba fulladna, azonosítási számért kiáltana mindenki, meg, hogy rendőri brutalitás... Közben meg ellopnák a két karton bukót...
Az meg, hogy biciglizni nem veszélyes... főként Bp.-n. Értelmes ember már csak nem mond ilyet...

Laciii 2009.04.29. 18:42:22

@arnd: "Az meg, hogy biciglizni nem veszélyes... főként Bp.-n."
Hányan is halnak meg autózás miatt közvetlen ill. közvetve, hmmm...

arnd 2009.04.29. 18:45:28

@Laciii:
Komoly a kérdés/értetlenkedés?

Az átlag sebesség különbsége, de a csúcs sebesség sem elhanyagolható azért, mármint a különbség.
A stabilitás, a súlypont sokkal magasabban van bicajon, stb. stb. már ha valóban kérdés a kérdés...

mement 2009.04.29. 18:49:07

@Laciii: Ugy ertem a tovabb lepest hogy amint valami eszkozhoz nyulsz kozlekedes gyanant, es azert tennem kotelezove mert mindig minden esetben csak noveli a tuleles vagy a kisseb serules eselyet.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.29. 19:05:15

@arnd: Úgy érted, hogy az autók szennyezése miatti rák is közvetetten az autók miatt van? Egyetértek.

ababo 2009.04.29. 20:50:40

@gyugyi: Hazafelé csúcsidőben jöttem, direkt néztem, itt Koppenhágában a 10% a reális, de max 15% aki sisakot hord, főleg a nők. A munkahelyemen pl. én vagyok az egyetlen. A napi közlekedéshez a kényelmes városi bringákkal, lassan baktatva a végig védett bicikliúton nem érezni a szükségét.

9mmPara 2009.04.29. 22:31:35

Én nem hordok sisakot (egyszerűen képtelen vagyok rászánni magam), gyerekeimnek kötelező. Szeretném, ha reflexszerűvé válna náluk, mint nekem a biztonsági öv.

Perillustris 2009.04.29. 22:31:46

@lápi lidérc: A lámpanéküliséget még én is amolyan bicajos szabálytalanságnak gondoltam pár éve. Mostanában viszont számolom az arányokat. Bár a sötét bringások száma minden bizonnyal mindig meg fogja haladni a hasonló autósokét, azt nyugodtan ki merem jelenteni, hogy míg előbbieknél az arány javul, utóbbiaknál romlik. Egyre több a "félszemű" vagy az egyik fényszórójával jelentősen halványabban világító autó.

Perillustris 2009.04.29. 22:33:54

@Perillustris: És erre persze majd beírják páran, hogy "dehátnemlehetkicserélni", ami igaz is lehet, de árnyaltabbá teszi a bringások fikázását. Persze ez nem Lidércnek szól, mert ő igazából minden hozzászólásával segít nekünk.

GaZe 2009.04.29. 22:48:18

ahogy a youtube-on is írják, ez gerillacucc, a sisak gyártójától.

Martian (törölt) 2009.04.29. 22:50:00

@arnd: "Az meg, hogy biciglizni nem veszélyes... főként Bp.-n. Értelmes ember már csak nem mond ilyet..."

Az élet általában életveszélyes :)) azt azért el lehet hinni, hogy országúti versenyen bolyban 40 feletti tempóval haladni veszélyesebb, mint a nagyvárosi bringás közlekedés.

RRitter 2009.04.29. 22:53:11

A kerékpárosokkal az a baj, hogy nagy részüknek fingjuk sincs a KRESZ-hez, annak ellenére, hogy az utakon közlekednek. Aki meg tudja mi az, az leszarja. Aztán meg jön a sírás, hogy jaj a fejem, jaj a lábam.

joe101 2009.04.29. 22:58:25

..háát, egy ideig nem volt sisakom. nem is volt gond. majd pár évvel ezelőtt egy szép késő őszi estén gurultam hazafelé, majd egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy fekszem. és fájok. némi úthiba-nedvesfalevél-ilyesmi, béna voltam. éjszaka varrták össze az állam (újpest-árpádk.). szétcsattant az aszfalton (bár ez esetben csak a fullface véd(het)ett volna).
vettem sisakot (pont ilyen giro flack-et :) ), hordtam, nyáron-télen (melegbe izzasztó, de gondolom 30 fokba a buszon-klíma nélküli kocsiban-szélmentes gyalog esetén is garantált az izzadás, télen leragasztottam a szellőzőket a hideg miatt, viszonylag komfortos), megszoktam. majd hhh-n rosszul jöttem ki egy vízmosásból (lehet, csak rossza napom volt), és ismét feküdtem. ez esetben lezúztam a bal oldalam (úgy finoman), és odab...tam a fejem kb. 20-25-ös, nem gyors tempónál a földhöz. a sisak kívülről sértetlen (köszönhető a kemény héjnak), de belül a hab törött a halántékom környékén.. lehet megúsztam volna egy enyhe agyrázkódással. vagy egy durvábbal. nah, részemről ott és akkor térült meg a sisak ára és a hordásával való kellemetlenség..
érhet baleset gyalogosan is. elesel, rádesik valami. lehet, autósbaleset ellen sok esetben nem véd. de banyek, elég csak szimplán egy rossz napon, rossz szituban eldőlni koponyával a padkára.

fejből csak egy van, és jelenleg nincs protézis a pótlására.

én asszem már felfogtam...

Perillustris 2009.04.29. 23:38:21

@RRitter: "Aki meg tudja mi az, az leszarja."

Volt kitől tanulnunk. :P

bari15 2009.04.30. 01:09:46

"most,hogy a magyar rendörség épp felvette jól bünthetettő közlekedési csoportok listájára kerekezöket" Bocsánat törvény és kresz mindenkire vonatkozik ügye? Mert tüntetni tudtok de a szabályokat nem tartjátok be és egyre szemtelenebek vagytok. És ajálom a BRFK részére hogy álljanak ki Szabadság hid és Astoria közé és sinek kerekezöket büntesék meg és nagyon jól bevéttel lehetne összeszedin.KERÉKPÁROSOK FIGYELEM VIILAMOS FÉKÚTJA SOKKAL HOSZABB MINT A GUMI KEREKÜ JÁRMÜVEK FÉKÚTJA

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.30. 02:02:41

@RRitter: "A kerékpárosokkal az a baj, hogy nagy részüknek fingjuk sincs a KRESZ-hez, annak ellenére, hogy az utakon közlekednek. Aki meg tudja mi az, az leszarja. Aztán meg jön a sírás, hogy jaj a fejem, jaj a lábam."

Az autósokkal az a baj, hogy nagy részüknek fingjuk sincs a KRESZ-hez, annak ellenére, hogy az utakon közlekednek, sőt, elvileg még vizsgáztak is a KRESZ-ből. Aki meg tudja, mi az, az leszarja. Aztán meg jön a sírás, hogy jaj a fejem, jaj a lábam.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.30. 02:09:24

@bari15: "Mert tüntetni tudtok de a szabályokat nem tartjátok be és egyre szemtelenebek vagytok."

Az autósok úgyszintén, bár még nem is tüntetnek, mert nem képesek összefogni valós vagy vélt jogaikért. (Na ja, az állam megteszi ezt helyettük.)

"És ajálom a BRFK részére hogy álljanak ki Szabadság hid és Astoria közé és sinek kerekezöket büntesék meg és nagyon jól bevéttel lehetne összeszedin."

És ajánlom a BRFK részére, hogy álljanak ki bármilyen buszsáv mentére, és a rajta közlekedő nem busz, nem taxi, nem kanyarodó járműveket büntessék meg, és nagyon jó bevételt lehetne összeszedni. Úgyszintén nagyforgalmú kereszteződésekben a "narancssárgán" átszáguldókat vagy dugóban a kereszteződésbe ragadókat.

"KERÉKPÁROSOK FIGYELEM VIILAMOS FÉKÚTJA SOKKAL HOSZABB MINT A GUMI KEREKÜ JÁRMÜVEK FÉKÚTJA"

Hogyne, és minden bizonnyal ennek a gumi hiánya az oka. (lol)

Helyesírni tudsz?

tyberius 2009.04.30. 07:28:43

Noha én nem vagyok a villamospályán bringázás híve, de azért azt meg kell állapítsam, hogy a villamos - bár tény, hogy hosszabb a fékútja - a következő dolgokat megbízhatóbban produkálja, mint a "gumikerekű járművek":
- nem előz 20 cm-es oldaltávolsággal centizve
- nem dob jobbkanyart a belső sávból
- nem megy 50 helyett 70-80-nal
- a lámpák jelzéseit képes korrekten értelmezni, a "sárga" neki nem azt jelenti, hogy "gázt!", a "piros" pedig végképp nem azt, hogy "tövig!"

De ezt csak úgy mondom, tényleg nem helyeslem azt, hogy egyes bringások a villamossávban tolják. Ez egyébként a masszívan dugós útvonalakra jellemző. A megoldás bringasávok kialakítása lenne a fő közlekedési folyosókon, hogy a legnagyobb dugóban is legyen 1 méter aszfaltsáv, ahol biztonságosan, szabadon gurulhatunk. Mindjárt kevesebben akarnának a villamossávban vagy a járdán bringázni.

Én a Nagykörúttal kezdeném.

Nzoltan 2009.04.30. 08:06:31

Azért vannak helyek, ahol sokkal biztonságosabban lehet közlekedni a villamospályán mint a közúton.
Pl: Alkotás út. A legszélső sávban nem közlekedhetsz, mert az buszsáv. Tehát a középső sávban kellene hivatalosan közlekedni ott ahol 80-90-el száguldoznak az ifjú titánok apu kocsijával. De akkor meg az lenne a baj. Mint ahogy az autósoknak mindig minden baj.

Addíg míg a főutakon sincs megoldva a kerékpáros közlekedés, addig ne várjunk javulást. Sokan nem májerkedni akarnak a járdán vagy a villamossíneken, hanem túlélni.

Nzoltan 2009.04.30. 08:07:42

"KERÉKPÁROSOK FIGYELEM VIILAMOS FÉKÚTJA SOKKAL HOSZABB MINT A GUMI KEREKÜ JÁRMÜVEK FÉKÚTJA"

Ezért nem kell a villamos előtt bénázni, hanem jóval utána.

Lujoba - www.blog.lujoba.hu 2009.04.30. 08:11:27

Nekem egyszer egy eleg rendesen elcseszett Hauseres szerviz utan kiesett a hatso kerekem.
Ha nincs rajtam sisak, minimum egy koponyatoresem lett volna, es egy kis verfestes a jardaszegelyen. A mogottem jovo autos ellen csak a feke vedett meg, igaz, de eleg volt. Egyben vagyok.

Perillustris 2009.04.30. 10:33:31

A villamos nagyon rövid féktávon meg tud állni, szinte mintha falba ütközne. Nem ezért necces előtte menni, hanem azért, mert ha erre kényszerül, minden utas elrepül rajta (pont a gyors megállás miatt)..

Laciii 2009.04.30. 10:48:39

"Az átlag sebesség különbsége, de a csúcs sebesség sem elhanyagolható azért, mármint a különbség."
Anyám bicajon a 30at csak lejtőn éri el és akkor már fékez, gyerekként ennél kicsit gyorsabban sprinteltem a buszhoz, most már lusta vagyok :)

"A stabilitás, a súlypont sokkal magasabban van bicajon"
Ha nyélen rakod vagy trackstandelsz akkor igen, én most nyugis bringásokról beszélek akik szépen leteszik a lábuk, 3 ponton támaszkodva stabilabbak, és a 15-20 kiló bicaj a súlypontjuk alá kerül.

"És rákban?"
Rákban nem _közlekednek_ emberek.

"Ugy ertem a tovabb lepest hogy amint valami eszkozhoz nyulsz kozlekedes gyanant, es azert tennem kotelezove mert mindig minden esetben csak noveli a tuleles vagy a kisseb serules eselyet."
Akárcsak gyalog, vagy autóban ülve is, bukót mindig, mindenkire, mindenhol.
Ha csak negyed annyit érne, mint a biztonsági öv, akkor simán kötelezővé tenném én is, de sajnos messze van attól.

Laciii 2009.04.30. 10:53:05

"majd hhh-n rosszul jöttem ki egy vízmosásból (lehet, csak rossza napom volt), és ismét feküdtem. ez esetben lezúztam a bal oldalam (úgy finoman), és odab...tam a fejem kb. 20-25-ös, nem gyors tempónál a földhöz"
Ha vízmosásból jössz ki 25-el, akkor neked tényleg hasznos a sisak, de egy nyugis anyukához képest száguldozó őrült vagy.

Vaandor 2009.04.30. 12:03:44

@ZZZZZ: Az esetedben az a szubjektív, hogy mikor sorolsz be a megfelelő sávba. Ha túl korán, akkor tényleg feltarthatod azt ott jövőket. Lehet, hogy a rendőr ezt találta túl távolinak. De valószínűbb, hogy "eszébe se jutott", hogy te miért mennél ott. Amúgy szabályos voltál.

"[rendőrök] álljanak ki Szabadság hid és Astoria közé!"
És vigyék magukkal azokat a kedves kerületi ill. fővárosi döntéshozókat, akik épp most próbálják pár parkolóhelyért cserébe lespórolni a felújításból a kerékpársávot!

Hogy egy kicsit a témához is szóljak:
A sisakosztogatás jó. Az ölelgetést nem értem. (Ha ilyet hordasz, rád ugrik a fél Village-People?)
A kötelezővé tétel viszont butaság. Nem összetévesztendő, hogy a sisak vagy a túlszabályozás ellen "kampányol"-e valaki.

Ezeket a ronda sárga izéket meg nem lehet eltüntetni a kommentek mellől?

bocage 2009.04.30. 15:15:19

@Vaandor:
Na ja a Múzeum krt. lakói és az üzletek tulajai lobbiznak a kerékpárút/sáv ellen. 2009 Magyarország, no comment...
Az a helyzet, hogy szerintem a múzeum krt esetében minden elférne, csak jobban kellett volna tervezni a felújítást!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.30. 15:31:53

@Vaandor: "Ezeket a ronda sárga izéket meg nem lehet eltüntetni a kommentek mellől?"

Tiltsd le az "avatar.inda.hu" site-ot kompletten a HOSTS file-ban, tűzfalban vagy böngészőben.

@decibá: "Na ja a Múzeum krt. lakói és az üzletek tulajai lobbiznak a kerékpárút/sáv ellen."

Igen, ezt én is olvasom a Critical Mass honlapon. Totál döbbenet: ez a fajta szűklátókörűség szánalmas és felháborító, amikor mások az ő körülményeik javításáért akarnak tenni. Bezzeg, ha mégis sikerül átverekedni a döntéshozókon a forgalomkorlátozást - ami a kerékpársávval együtt jár és oka is, célja is -, pár év múlva örülni fognak, hogy élni is lehet a környékükön. (Talán még a kutyaszar is lassan el fog tűnni a járdákról...)

bocage 2009.04.30. 15:49:43

@Joe Forster/STA:
Én konkrétan az éttermeket nem értem, akiknek kifejezetten jó lenne egy nyugisabb kiülős rész. A helyi lakosok parkolását gondolom meg lehetne oldain kompromisszumosan is. Gondolom nem lehetetlen, ha már sok más helyen sikerült.
A Múzeum krt. szerintem a kétszer egy sáv sem lenne gáz az Astoria és a Szabadság híd között, mert ha Kálvin és a híd is elkészül nem lesz rajta dugó.

kaszi 2009.04.30. 17:48:09

@mement: 2009.04.29. 18:08:15:
"...ha gyaloglasnal mar akkorat lehet esni eleve hogy siman eltorod ezed azod, meg fejed bereped..."

Pont minta biciklznel vagy futnal. Eddig oke. Aztan irod a kovetkezot :

"... persze hogy nem hordok gyalog bukot... ne legyel mar ertetlen..."

Azert gondolod hogy ertetlen vagyok, mert szamodra (is) nyilvanvalo, hogy csak ugy setalas kozben igen ritkan - szinte sohasem - esik el valaki es zuzza szilankosra a koponyajat?

A velemenyem fenntartom, bicklizni magaban nem veszelyes, es fokent csak ugy magatol nem esik el az ember es nem hal/rokkan bele. Ha szerinted nincs igazam, kerek ellenpeldat mediabol, ahol a kerekparos nem volt profi hanem varosban/falun nyugodtan biciklizett

Ha auto ut el ( barkinek a hibajabol ), az mas. Ez esetben a kerdes az, hogy a sisak ami arra lett tesztelve hogy "20km/h fejjel elore becsapodasnal a fejet ert lassulas ne haladja meg a 200g-t" mennyit hasznal?
Raadasul ezekre a sisakokra azt modjak hogy 3-4 ev alatt "eloregszik az anyaguk es javasolt lecserelni"

"...Biztonsagtechnikai kerdesekben nincs helye "liberalis allaspontnak"... Nem is tudom ezt honnan szedted ezt a hulyeseget..."

Ervelesed alapjan az 5 ev alatti gyerekekre is bukot kene adni mert meg nem allnak biztosan a labukon...

Dontse el ki-ki maganak, de ne legyen kotelezo. Ennyi.

forrasok: "For impact testing, the typical test apparatus consists of a rig that drops a helmeted headform in a guided freefall to an anvil on the floor. You strap the helmet on the headform, turn it upside down so the helmet hits the anvil first and drop it onto the anvil. The variables in the test include the drop height and the shape of the anvil: flat, round, ridge-shaped, pointy or in one case a shape that simulates a horseshoe. Instruments inside the headform register how much shock the headform experienced. The unit of measurement is normally the g, for gravity. (We have put up a page explaining g's.) Guided freefall is used because gravity is almost completely uniform everywhere, and the velocity of the test helmet just before impact is therefore very uniform. " Innen : www.bhsi.org/general.htm

Perillustris 2009.04.30. 22:14:37

@Laciii: "Anyám bicajon a 30at csak lejtőn éri el és akkor már fékez, gyerekként ennél kicsit gyorsabban sprinteltem a buszhoz, most már lusta vagyok"

Hát bazz, ha 30-nál többel futottál gyerekként, akkor neked az olimpán (lett volna) a helyed... :)

obolus 2009.04.30. 22:40:34

Mindenki szívügye, hogy hord sisakot vagy nem.
a Laciii féle érvelést nem fogadom, mindenre csak kontrázik valamit.
Ha ő nem akar és bringázik, hát nem hordjon.
Az tuti, hogy pesten én hordom mindig. Nem magamtól tartok, másoktól, vagy valamitől ami jön és nem veszem észre.Elég az.
Előttem van egy jelenet (gyalogos), egyik éjszaka egy srác át akart futni a Rákóczi úton az Match felé( a Keleti felől érkezőknek volt zöld, nem volt nagy forgalom). Mit tesz, pont az út közepén esett el nagy sietségben, az érkező taxi ezerrel fékez, és szinte megállt a földön ülő gyerek előtt.. Szinte. Ding! Ennyit lehett hallani és srác már feküdt is. Az autó éppen csak megkoppintotta a fejét.
Ezzel persze nem a gyalogosoknak kötelező sisakviselés mellett kampányolok:)

Laciii 2009.05.04. 10:40:17

@Perillustris: nem voltam elég pontos, a "gyerekként" a 15-18 akart lenni, olimpián meg sprintben a 30 nagyon gyér lenne átlagnak is.

@obolus:
1. hordok sisakot el kellene olvasni mit írtam nem csak beszólni.
2. az a ding sisakban is ding, finoman fogalmazva naiv dolog azt hinni, hogy egy darab hungarocell megvéd egy tonna vastól.

spag · http://railzone.nl 2009.05.05. 00:29:52

itt a válaszvideó Copenhagenizetól ahol kalapot és sört kapnak a járókelők, nem pedig lebeszélik őket a "veszélyes" bringázásról:
www.copenhagenize.com/2009/05/man-stops-bicyclists-wtf.html