Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szabálysértési ügyek indulnak az illegális CM-miatt

2009.04.24. 13:54 - Földes András

A rendőrség közlekedési szabálysértés miatt indít eljárást néhány biciklista ellen, akiket a szerdai kerékpáros felvonuláson igazoltattak, mondta Tafferner Éva, a BRFK szóvivője. Az eset érdekessége, hogy a helyszínen a rendőrök bizonytalanok voltak, hogy milyen címen igazoltatták a felvonulókat. Szóba került a gyülekezési törvény megsértése és közlekedési szabálysértés is. Miközben az Index által megkérdezett rendőrtiszt elismerte, nem minden igazoltatott biciklistánál látták, hogy valóban megsértettek-e valamilyen közlekedési szabályt.
 
Ahogy arról beszámoltunk, április 22-én Budapesten 250-300 kerékpáros tekert végig a városon. A menetnek sem vezetője, sem szervezője nem volt, tudtuk meg a résztvevőktől. Az éppen elöl haladók döntötték el, hogy merre fordulnak. A Föld napja alkalmából indult felvonulás a Critical Mass eredeti elveinek jegyében zajlott. Ekkor nem demonstrációként tekintenek a kerékpáros felvonulásra, hanem közlekedésként, amelynél több biciklis egy időben egy irányba teker.
 
A felvonulás közben a nagy számú kivonuló rendőr igazoltatott 13 kerékpárost a Moszkva térnél, és továbbiakat a Gödörnél. Feljelentést helyeztek kilátásba olyanok ellen is, akik egyáltalán nem vettek részt a vonuláson.
 
Az egyik igazoltatott a TASZ jogásza, Simon Éva volt, aki elmondta: a gyülekezési törvény
megsértése itt nem feltétlenül jöhet szóba, hiszen az eseménynek politikai felhangjai nem voltak,  a kulturális- és sportrendezvények pedig nem tartoznak ezen jogszabály hatálya alá.
 

Később azonban kiderült, az esemény spontaneitását megkérdőjelezi, hogy útvonala ugyan nem volt rögzített, viszont blogokon a start helyét és magát a demonstrációt is meghirdették. A szakértő megjegyezte, bár a törvényi háttér meglehetősen bizonytalan,
de a CM a TASZ álláspontja szerint mégis a gyülekezési jog hatálya alá eshet.

351 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr621083918

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Biciklivel a Közgázra 2009.04.24. 23:56:07

És lámpája van?...  Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.24. 19:58:06 Mint egyike a 13 igazoltatottnak, kérem a cikkírót, írja meg, pontosan honnan származik az információja (URL is jó), mert pl. a BRFK honlapján semmit sem találta…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Eher 2009.04.25. 12:35:09

@Joe Forster/STA:

"Igen, direkt. Úgy hívják, leszorítás avagy közúti veszélyeztetés"

Jaja, a biciklis jobbról leszorítotja az autóst, mert úgy vág be elé szabálytalanul hogy az autó szabályosan elgázolja. Aztán még a biciglisnek áll feljebb...

Dr. Eher 2009.04.25. 12:37:58

@mangorlo:

"most még nincs felkészülve a törvénykezés hogy robbanásszerűen több lett a bringás"

Nem. A biciglisek nincsenek felkészülve hogy az úttesten a KRESZ az érvényes, nem a fantáziájuk meg a "szerintem".

Dr. Eher 2009.04.25. 12:49:50

@i hate the police:

Oké, de előbb te magyar gárdás egyenruhában bemész az illatos úti cigánytelepre és lefejeled mindegyiket. Na, vagy ennyire bátor, nethuszár? ^^

Dr. Eher 2009.04.25. 12:50:56

@Joe Forster/STA:

Nem, ez azt jelenti hogy több az autós mint a biciglis.

átlátó 2009.04.25. 12:51:14

Nem vagyok kerékpárellenes, sőt egyre inkább használom. De azért azt ne akarjátok lenyomni senki torkán, hogy ez csak fegy egyszerű vonulás volt és nem demonstráció. Vállaljátok, hogy demonstráltatok és akkor semmi gond. Demonstrálni lehet, még a hatalommal szemben is, nem belőre bejelentetten. De hülyének nézitek a rendőrt és hülyét akartatok csinálni belőle. Ezt is vállaljátok és akkor van vér a pinátokban, faszotokban. Jobb szívvel néznék rátok. :) :) :) Mert demonstrálni jó dolog a kerékpár ügyéért. Ezzel az "én nem azt csináltam, de csak úgy csinálok mintha" hozzáállással egy nullák vagytok. Nincs vér a cuccotokban!

Ghunner 2009.04.25. 12:52:25

A KERÉKPÁRNAK EGY VILÁGVÁROSBAN NINCS HELYE!!!
Nem arcoskodni kéne hanem a zöldterületben bringázni. Egészségesebb, biztonságosabb. Városban a járművek járjanak!

Dr. Eher 2009.04.25. 12:53:33

@Senkifia:

"ritka nagy faszkalap vagy,hallod "

Te meg egy köcsög buzi cigány.

Dr. Eher 2009.04.25. 12:57:45

@Senkifia:

Ha mozogni akarsz, menj tornaterembe, ne az úttesten bohóckodj!

"akkor jogos elvárás az,hogy nekem bicikliutat cbiztosítson az állam"
HAHAHA... Nekem meg jogos elvárásom hogy lottó ötöst biztosítson az állam, mert én meg azt szeretnék.

"mindenkinek joga van azzal közlekedni,amivel akar"

Közlekedj. De csak szabályosan.

"nem csak hülye tahó vagy,hanem idióta öngyilkosjelölt is"

Anyád meg egy kurva, a rákóczi téren szopja le a cigányokat egy üveg sörért.

átlátó 2009.04.25. 13:04:56

Valaki megmondaná nekem az egyszerű szerkezetnek, hogy mi a különbség a nagy tömegben egyszerre való vonulás, - ami kissé káoszt teremt - és a demonstrálás között. Mert biztos van különbség. (Nincs ellenemre semmilyen demonstráció, ami vonulással jár, ha van pozitív ideológiája. Kérem most ne a pozitív, vagy negatív előjelen rugózni.)

SirJohn 2009.04.25. 13:04:57

@Ghunner: Az a helyzet, hogy három autómárkát értékesíenek a cégeim. Mégsem gondolom, hogy igazad lenne. Jártál már Londonban? Párizsban? Berlinben? Sokan-sokan kerékpároznak - nem csak a zöldben. Én autózom is és kerékpározom is. Az a tapasztalatom, hogy aki kerékpárral megsérti a szabályokat az autóval is, és ez fordítva is igaz. Nem a jármű típusán múlik, hogy szabályosan közelekdik valaki avagy nem.

i hate the police (törölt) 2009.04.25. 13:05:44

@Dr. Eher: pajti, te valakivel összetévesztesz, én nem vagyok gárdista.Ja és nethuszár sem vagyok, mivel én nem szoktam-veled ellentétben-az internet mőgé bújva-senkit sem mocskolni.Téma lezárva, nem megyek le a te szintedre.

Dr. Eher 2009.04.25. 13:09:35

@i hate the police:

Ne is emelkedj az én szintemre, végén még kitagadnak a piroson áthajtó biciglisek maguk közül. ^^

András László 2009.04.25. 13:24:26

@Donor: (tegnap 20.54.31)
Nekem most esik le, hogy miről akar szólni a CM. Arról, hogy az autósok vegyék észre a biciklistákat. Mert hogy az a fő balesetforrás, hogy nem veszik észre őket. A tegnapelőtti vonulás tényleg észrevehető volt. Ebből a szempontból tehát jó. De, amint már írtam, vagy rendőrök által biztosított rendezvény, vagy KRESZ betartásával történő vonulás.
És nem célszerű a vitákban érvként használni a "mi vagyunk többen"-t, mert ez, ugye bármikor változhat.

i hate the police (törölt) 2009.04.25. 13:37:54

@Dr. Eher: pajti, elöszőr is autóval járok.Másodszor, szerezd meg a doktori cimet, akkor -névlegesen -majd eléred az én szintemet

Dr. Eher 2009.04.25. 13:42:39

@i hate the police:

Öcsi, ki nem szarja le hogy mivel jársz. 2. Előbb szerezd meg a Nobel díjat, majd akkor pampoghatsz nekem! ^^

lápi lidérc 2009.04.25. 13:47:02

@Joe Forster/STA:
Én megszondáztattalak volna benenteket a rendőrök helyében, és a többségnek tuti lett volna alkohol a leheletében. És akkor megvan az alap a minimum 30 rugós büntetésre.
Egyébként meg a másik alap az, hogy átmentetek a Lánchídon, ahol ott a Kerékpárral behajtani tilos tábla. Másik 30 rugó.

Remélem, olvassák a rendőrök is a blogot, tudok még nekik adni ötleteket, de ha kell, fényképeket is piázó meg a "rendes" CM-en járdán száguldozó bringásokról.

lápi lidérc 2009.04.25. 13:49:48

@pelinkovac:
Nagyon helyes, ne kerékpározz 10-zel az üres járdán.
Járdán ugyanis TILOS kerékpározni. Kivétel, ha az út ÁLLAPOTA (nem a forgalmi helyzet) alkalmatlan kerékpározásra (mondjuk nagy a sár rajta).

Ellenőrizni és kurva keményen büntetni a KRESZ-t be nem tartó bicikliseket is, mindet!
Majd megtanulnak közlekedni előbb-utóbb...

lápi lidérc 2009.04.25. 13:52:41

@mangorlo:
Rendben, ne tartsd be a KRESZ-t, de akkor büntessenek is meg érte keményen, alaptétel 30 rongy, mint az autósoknál.

A KRESZ ugyanis nem opcionális, hanem kötelező.
Azt meg ki nem szarja le, hogy egy kerületi önkormányzat mit ír elő? Törvényt ugyanis nem bírálhat felül, azaz nem engedélyezheti az egyirányú utcákban szemből közlekedést biciklivel, csak ha ki van táblázva. Szóval itt kamuztál egy nagyot.

lápi lidérc 2009.04.25. 13:58:00

@Joe Forster/STA:
Hát ha annyira agyatlan volt az adott biciklis, hgoy nem győződött meg róla, megkapta-e az elsőbbséget... Moldova óta tudjuk: aki hülye, haljon meg.
És nála is azt jelenti, hogy aki annyira hülye, hogy a saját élete védelme érdekében nem győződik meg a biztonságról, az ne csodálkozzon, ha kinyiffan.
A teherautó visszapillantójának elég nagy a holttere.

valerio 2009.04.25. 13:58:26

Lapos lidérc IGNORED!

lápi lidérc 2009.04.25. 14:01:00

@Donor:
Aha. És a biciklit hogy vitted haza busszal?
Szóval szerintem te hazudsz.

(Mondjuk a másik 4 pontban is, de mindegy.)

treffhetes 2009.04.25. 14:09:59

@Donor: Bocs, de ez a k-zás (pl. vitatkozok) nem sima helyesírási hiba. Egyre gyakrabban hallom élőbeszédben is ezt a k-zást. Bölcsészektől is, pedig állítólag nekik jobban kellene ismerni a magyar nyelvtant, mint nekem, hülye mérnökembernek.

Másrészről, meg nem akarok többet érvelni. Elmondtam mindent. Minek tovább ragozni ugyanazt?

A láthatósági dologban igazad lesz és ezt bele kellene minden biciklista fejébe verni. Hogy úgy közlekedjen, hogy az autós számíthasson rá... Ha belegondolsz motoron is ez a hosszú élet titka.
Csak a motornak nagy előnye, hogy hallani lehet, hogy jön. A biciklinél ez nincs.
Ergo, ha úgy jön, hogy mindenki látja, plusz óvatosan megy és felkészül arra is, ha nem látják meg, akkor nem fogja senki elütni. Pl. A fülhallgatóval, a kereszteződésben 40-cal átgangoló biciklizés pl. nem ilyen. ;-)

treffhetes 2009.04.25. 14:11:45

@lápi lidérc: Azért te is gondolkodhatnál mielőtt ilyet leírsz. Majd ha a 8 éves gyerekedet fogják megbüntetni, akkor azért kíváncsi leszek mit gondolsz erről a kérdésről.

i hate the police (törölt) 2009.04.25. 14:15:45

@Dr. Eher: pajti, ki fogod húzni a gyufát..te úgy vagy Dr. ahogy én a Dalai Láma. Befejeztem, több hülyeségedre már nem válaszolok, szevasz, f.szfej

Dr. Eher 2009.04.25. 14:31:43

@i hate the police:

öcsi, te már kihúztad. Jól teszed hogy befejezed a flémet amit elkezdtél, a faszságaidra senki se kíváncsi.

Dr. Eher 2009.04.25. 14:32:56

@i hate the police:

" f.szfej"

Ez a kurva anyád lenne? Gondolom azt hívod így.

lápi lidérc 2009.04.25. 14:43:34

@Joe Forster/STA:
Hát ha ez így van, akkor arányaiban sokkal több balesetet okozott kerékpár, mivel autóból sokkal több közlekedik, mint kerékpárból.

Itt is látszik, mennyire barmok a biciklisek.

lápi lidérc 2009.04.25. 14:51:16

@Donor:
Elmész az Üllői úton a Béke térig, aztán ott balra az egykori Vörösfény utcán (ma nem tudom, mi a neve), aztán áttolod a biciklidet a síneken meg a 4-es úton, és már ott is vagy.
De ha nem akarsz ekkorát kerülni, mehetsz a 4-es úttal párhuzamos mellékutakon is a vasúti sínektől délre.

Szóval megint csak tahó módon szabálytalankodsz, anélkül, hogy a lehetőségeknek utánajárnál.

lápi lidérc 2009.04.25. 14:52:38

@Donor:
Felének? Inkább 90%-ának.
Meg némelyik baromnak piros villogó van elöl is.

pelinkovac 2009.04.25. 14:55:47

@lápi lidérc:
"Nagyon helyes, ne kerékpározz 10-zel az üres járdán.
Járdán ugyanis TILOS kerékpározni. Kivétel, ha az út ÁLLAPOTA (nem a forgalmi helyzet) alkalmatlan kerékpározásra (mondjuk nagy a sár rajta)."

Akkor kerékpározzak a körúton?
Vagy tiltsuk be a kerékpározást?
Kapjon mindeni autót, de minimum BKV-bérletet alanyi jogon!

lápi lidérc 2009.04.25. 14:55:59

@Donor:
Jobban gyorsulsz állóhelyzetből?
Álmodban.

(Mondjuk egy Trabantnál lehet, hogy jobban, de a 10 évnél fiatalabb autók egyikénél sem. Már ha nem olyan mamika vezeti, aki a zöldre váltáskor kezdi még el keresgélni a pedálokat meg a sebességet - a magyar közelekdéssel egyébként az az egyik baj, hogy a magyarok nem tudnak zöldre elindulni, ez nem kevés dugónak az oka.)

pelinkovac 2009.04.25. 14:59:01

@lápi lidérc:
"Itt is látszik, mennyire barmok a biciklisek."

Ebből is látszik, hogy mekkora seggfej vagy!

Dr. Eher 2009.04.25. 15:04:01

@Donor:

"bár ha Vecsés felé kerülnék 10km-et akkor talán sikerülne :)) lehet hogy még sem leszek szabályos."

Akkor az autós miért legyen szabályos? 5 másodperccel hamarabb bekanyarodhat az utcába ha rajtad keresztül teszi, nem pedig utánad. Miért legyen pont ő szabályos?

lápi lidérc 2009.04.25. 15:04:45

@702:
Csúsztatsz.
A baj az volt, hogy SZABÁLYTALANUL mentek az úton.

Dr. Eher 2009.04.25. 15:05:36

@pelinkovac:

Én meg fizetést szeretnék kapni alanyi jogon, munka nélkül, megoldod?

lápi lidérc 2009.04.25. 15:09:48

@valerio:
És akkor anyádról még nem is szóltunk.

pelinkovac 2009.04.25. 15:11:02

@Dr. Eher:
Nem. Ugyan úgy, ahogy az autó és a bérlet sem megoldható.

Ha nem vetted volna érszre, költői voltam... :)

Bár, ha meggondolom, az alanyi jogú fizetésre már volt példa úgy 20 éve, s néhányan ma is alanyi jogon kapják... De ez a gondolat már messze túlmutat a blog keretein...

lápi lidérc 2009.04.25. 15:11:15

@treffhetes:
Majd kap egy fejmosást, hogy nem ezt tanulta otthon.

lápi lidérc 2009.04.25. 15:12:28

@i hate the police:
Bocs, dalai láma kisbetű.

Dréhernek meg elárulom, hogy a bicikli szóban nincs g.

lápi lidérc 2009.04.25. 15:14:56

@pelinkovac:
Igen, a legjobb a kerékpározás betiltása lenne a városban (a traktoros táblák oszlopára kéne tenni egy biciklit is, ennyi).
De amíg nem, addig kerékpározz a kerékpárúton, ahol meg nincs, ott az úttesten.

Seggfej meg az édesanyád, aki nem tanított meg közlekedni.

pelinkovac 2009.04.25. 15:15:00

Amúgy nem unjátok még a "néptanítást"? Csak egymást hergelitek meg anyázzátok. Inkább menjetek ki a szabadba! Mehettek kocsival is, persze csak szabályosan... De hát a szabályok betartása itt sokaknak nem gond...

Csak tipp volt! Tehettek még sok más jobbat is...

pelinkovac 2009.04.25. 15:18:57

@lápi lidérc:

Bocs. Honnan tudod, hogy hogyan és főleg hol közlekedem? Mellesleg Budapesten, sőt Magyarországon sem sokat. Örülök is, hogy nem kell közlekednem...

Az igaz, hogy anyukám és apukám (őt se hagykjuk már ki) csak az alapokra tanítottak meg. Piros lámpa, stb., a KRESZ-re már az autóvezetői tanfolyamon került sor.

702 · http://psztrnk.net 2009.04.25. 15:21:40

@lápi lidérc: ahogy a maci is, amikor a "bringásoknak" (en bloc) címzi mondanivalóját. ;)

lápi lidérc 2009.04.25. 15:22:50

@pelinkovac:

Amúgy nem unjátok még a "néptanítást"? Csak egymást hergelitek meg anyázzátok.
Ti ugyanazt teszitek pepitában.

"Honnan tudod, hogy hogyan és főleg hol közlekedem?"
Onnan, hogy te írtad. Ennyire hülye nem lehetsz. Rossz a rövid távú memóriád? Akkor olvasd vissza magadat.

Dr. Eher 2009.04.25. 15:27:51

@lápi lidérc:

Tényleg? Nahát... biciGli. Ott van az. ^^

pelinkovac 2009.04.25. 15:35:55

@lápi lidérc:
A "néptanítás" blog minden résztvevőjére vonatkozik (rám is), írhattam volna többesz szám első személyben is.
De látom, téged még nem lehet leállítani. Neked ez jó szórakozás. Tényleg nem akarom elrontani, ne haragudj, hogy tanácsokat próbálok adni!

Amúgy köszi, hogy emlékeztetsz. Én vagyok a csúnya, gonosz, álmában is szabálytalankodó, hülye kerékpáros. A közellenség. Ha gyalogolok, akkor is kerékpárt tolok. Ha autózom, ott a kerékpár a kocsi tetején. Néha kinyúlok, és megtapogatom, hogy megvan e még. Nem veszthetem el, mert nem tudok élni nélküle...
Néha összejövök kerékpáros társaimmal, s összeesküvést szövünk az autósok ellen...

pelinkovac 2009.04.25. 15:42:24

@lápi lidérc:
Amúgy komolyabbra fogva szót. A hogyan arra vonatkozott, hogy szabályosan e vagy szabálytalanul, a hol meg a városra, ahol lakom, s nap, mint nap közlekedem.

Örülnék, ha visszaidéznéd nekem erre a két kérdésre a választ. Ha meg tudod tenni, akkor tényleg gond van a memóriámmal.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 15:45:24

@lápi lidérc: "Én megszondáztattalak volna benenteket a rendőrök helyében, és a többségnek tuti lett volna alkohol a leheletében."

Utólag én is csodálkozom rajta, mert ez lett volna a másik "van sapka, nincs sapka" jellegű ellenőrzés. A rendőrök szerintem annyira tanácstalanok voltak, hogy ez eszükbe sem jutott. Kitalált eredménnyel csúsztatnod viszont tök fölösleges.

"A teherautó visszapillantójának elég nagy a holttere."

Ezért szándékoznak az EU-ban bevezetni a teherautókon a holttértükröt.

pelinkovac 2009.04.25. 15:49:18

@Joe Forster/STA:
Kár velük vitatkozi.... Vagy túl elvakultak (eccerűek, együgyűek) vagy csak folyamatosan kötözködnek, mert ebben lelik örömüket...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 15:49:59

@Bartoki: ""Hát hogyne. Egyáltalán nem mondja azt, hogy hiába hiszed, hogy a biciklisek szabálytalanabbak, mint az autósok, valójában a balesetek döntő részét autósok okozzák."

Persze. :) Kivéve talán ha az autók átlagosan több mint 8x annyi utaskilométert tesznek meg, mert akkor utaskilométerenként már alacsonyabb az okozott balesetek száma. :))"

Rendben, ezt elfogadom. És akkor most szorozz föl az okozott baleset súlyosságával is. (Minthogy autó által okozott súlyos balesetekről nap mint nap lehet olvasni, bicikli által okozottról meg... ööö... évente?)

Dr. Eher 2009.04.25. 15:50:49

@Joe Forster/STA:

Inkább a bicigliseknél kéne bevezetni a körülnézést, szabálykövetést.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 15:51:11

@pelinkovac: Nyugi, én is csak addig folytatom, amíg értelmét látom... (Mármint nem a velem vitázó értelmét. Az nincs. ;-) )

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 15:51:40

@Dr. Eher: Épp most keltem, remélem, nem baj, ha elnyomok egy ásítást...

pelinkovac 2009.04.25. 15:58:19

@Joe Forster/STA:
Ha nincs értelmük, akkor mire akarsz hatni?

lápi lidérc 2009.04.25. 16:05:01

@pelinkovac:
Butább ő annál, hogy ilyeneket átlásson.

Azt meg te írtad, hogy a járdán biciklizel.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 16:05:51

@pelinkovac: Na látod, ez a lényeg!

Nem rájuk, hanem azokra, akik csak úgy beesnek ide máshonnan. Ha csak a másik oldal véleményét látják, akkor esetleg az ő gondolataik is... khm... "eltévednek". Így legalább látják a kontrasztot, és van mi alapján elindulniuk a saját véleményalkotás rögös útján. ;-)

pelinkovac 2009.04.25. 16:11:43

@lápi lidérc:
A "nem fogok a járdán 10-zel kerékpározni" nem jelenti azt, hogy ott is kerékpározom. A válasz nem jó.

Most már tényleg kiváncsi vagyok arra, hogy mit is kellene átlátnom. Fogadjam el azt, hogy Budapesten egyesek be szeretnék tiltani a kerékpározást?

Sajna nagyon buta vagyok. Nem látom be, hogy miért ne használnék kerékpárt, ha az nekem gyorsabb és kényelmesebb.

pelinkovac 2009.04.25. 16:15:04

@Dr. Eher:
Feltűnt, hogy eléggé következetesen használod a bicigli szót. Csak szólok, hogy bicikli.
Ne haragudj, hogy szóltam, használhatod, nem zavar, csak ha mondjuk irodalom fogalmazásban írod le, akkor a tanár néni majd kijavítja, s pontot von le tőled...

Dr. Eher 2009.04.25. 16:15:05

@Joe Forster/STA:

Nem hát, végülis ez a sok biciglis bizonyítványmagyarázkás elég fárasztó tud lenni, megértelek.

feketehun 2009.04.25. 16:16:14

Nagyszerű a vita, de kissé utat tévesztett. Nem azügyben kellene tépni a szátokat, hogy a biciklisek szabálytalanok-e avagy sem... itt nem ez a lényeg. Ha a hatályos KRESZt megszegték, természetesen megérdemlik a bírságot (más kérdés, hogy szvsz a szabályok nem megfelelőek, de ez már a jogalkotó dolga).

Itt az a kiábrándítóan nagy baromság, hogy a rendőrök a GYÜLEKEZÉSI TÖRVÉNNYEL kezdtek el hőbörögni. Mi a következő akkor? Ha népes baráti társaságommal egy kellemes kirándulást teszek a János-hegyre, majd a biztosurak lerángatnak a kilátóról, mert gyülekezem??? (Ráadásul előre kitervelt módon!)
Ez a durva itten.

Dr. Eher 2009.04.25. 16:17:07

@Joe Forster/STA:

Nem hát, végülis ez a biciglis bizonyítványmagyarázás elég fárasztó tud lenni, megértem.

pelinkovac 2009.04.25. 16:17:19

@lápi lidérc:
Miért mosakodnék? Szégyellnem kellene, hogy használok kerékpárt.
Ha próbálok a te szinteden kommunikálni, már úgy érzed, hogy neked magyarázkodom?

Dr. Eher 2009.04.25. 16:17:51

@pelinkovac:

Falura jó lesz az biciGlinek is. :P

feketehun 2009.04.25. 16:18:28

Nagyszerű a vita, de kissé utat tévesztett. Nem azügyben kellene tépni a szátokat, hogy a biciklisek szabálytalanok-e avagy sem... itt nem ez a lényeg. Ha a hatályos KRESZt megszegték, természetesen megérdemlik a bírságot (más kérdés, hogy szvsz a szabályok nem megfelelőek, de ez már a jogalkotó dolga).

Itt az a kiábrándítóan nagy baromság, hogy a rendőrök a GYÜLEKEZÉSI TÖRVÉNNYEL kezdtek el hőbörögni. Mi a következő akkor? Ha népes baráti társaságommal egy kellemes kirándulást teszek a János-hegyre, majd a biztosurak lerángatnak a kilátóról, mert gyülekezem??? (Ráadásul előre kitervelt módon!)
Ez a durva itten.

Dr. Eher 2009.04.25. 16:19:52

@pelinkovac:

Tudod nálunk itt a tanyán nincs tanárnéni, akkora sár van a dűlőn, hogy a fődúton az gumicsizmában se tud kijönni ide ehun e.

pelinkovac 2009.04.25. 16:20:35

@feketehun:
IGAZ.

Én is próbáltam említeni korábban. Sajna most én is leragadtam ezekkel a szánalmasan együgyűekkel. Akik annyira sötétek, hogy bőszen bólogatnak ahhoz, ami az értelmesebb embereket kiakasztja.

pelinkovac 2009.04.25. 16:22:08

@Dr. Eher:
Nem mondtam, hogy paraszt vagy. Csak sötét. Nem hülye, csak szemellenzős...

Dr. Eher 2009.04.25. 16:22:20

@feketehun:

Hátbizony. Lehet hogy imperialista kulák kémek vagytok, akik a dolgozó nép traktorait szabotálják éppen a kilátóban. Ez egy reális veszély.

pelinkovac 2009.04.25. 16:25:38

@Dr. Eher:
Vagy úgy teszel, mintha az lennél...

feketehun 2009.04.25. 16:32:41

Nagyszerű a vita, de kissé utat tévesztett. Nem azügyben kellene tépni a szátokat, hogy a biciklisek szabálytalanok-e avagy sem... itt nem ez a lényeg. Ha a hatályos KRESZt megszegték, természetesen megérdemlik a bírságot (más kérdés, hogy szvsz a szabályok nem megfelelőek, de ez már a jogalkotó dolga).

Itt az a kiábrándítóan nagy baromság, hogy a rendőrök a GYÜLEKEZÉSI TÖRVÉNNYEL kezdtek el hőbörögni. Mi a következő akkor? Ha népes baráti társaságommal egy kellemes kirándulást teszek a János-hegyre, majd a biztosurak lerángatnak a kilátóról, mert gyülekezem??? (Ráadásul előre kitervelt módon!)
Ez a durva itten.

Dr. Eher 2009.04.25. 16:50:51

@feketehun:

A Tubes radar óta tudjuk hogy hegyre nem építünk semmit, mert az természetkárosítás, ergó kilátón gyülekezni is az, tehát büntetendő. Lesz ám sünözés!!

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.25. 18:00:51

@feketehun: árulj már el valamit! Tényleg ennyire ostoba vagy, vagy másokat nézel totál hülyének?
A zsaruknak teljes mértékben igazuk volt, amikor a gyülekezési törvényre hivatkoztak. Ez még spontán gyülekezetnek is túlzás lett volna, de többek közt itt, ezen az oldalon kezdé(te)k szervezni.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 18:20:50

@bécsi pszicho: "A zsaruknak teljes mértékben igazuk volt, amikor a gyülekezési törvényre hivatkoztak. "

Aztán visszavonták, legalábbis a helyszínen. Tehát vagy bizonytalanok voltak, vagy a törvényi háttér az, vagy - ahogy a cikkben is szó van róla - a sportrendezvény (spontán vagy sem) nem feltétlenül tartozik a gyülekezési törvény hatálya alá.

nina2000 2009.04.25. 18:47:54

látom-látom, milyen nacccerű kis szombati kurva anyázás kerekedett itt......... és főleg tökéletesen értelmetlenül ......senkinek nem lesz igaza soha, mert senki nem toleráns és belátó a "kasztja" által okozott hibák felé ....és hogy ki ne maradjak én se az anyázásból :

Kedves bécsi pszihó remélem, ezzel a rendpárti logikával, tényleg bécsben rohasztod a ragyásra kúrt gennyes valagad és zsaruködmönben, hugyozod anyádba az ótvaros faszodból a gecit. .....hogy én se lógjak ki a mai szinvonalból :))))

feketehun 2009.04.25. 23:40:28

@bécsi pszicho:
Kedves császárvárosi barátom, válaszolok két kérdésedre. Nem, nem tartom magam ostobának, mégpedig semennyire sem. Másokat bizonyos esetekben valóban hülyének nézek.

Az, hogy az adott esetben beszélhetünk-e a jogi értelemben vett gyülekezésről, vitatott kérdés, nálunknál hivatottabb személyek számára is kérdéses dolog. Innentől kezdve nem hiszem, hogy ostobaság lenne olyan véleményt nyilvánítani, hogy az utcán-többen-bringázás nem tartozik a gyülekezési tv. hatálya alá.

De ha felteszem, hogy oda tartozik, az érdekes kérdéseket vet fel. Pl. mondjuk esküvői menet. Ott van svájgermutter-svájgerfáter, unokatesók, rokonok, ismerősök, üzletfelek, és mind egy csinos kis kilóméteres sorban kísérik az esküvői autót, kedélyes dudaszó közepette.
A te értelmezésed szerint itt is gyülekezésről van szó, amelyet ugyebár előre be kellett volna jelenteni (egyébként egy vonatkozó LB-döntés szerint még csak nem is feltétlenül), ha tehát közeg arra jár, akkor SÜN alakzatban szépen el lehet vezetni a menyasszonyt és az egész pereputtyot, hiszen engedély nélkül gyülekezett.

Ha ez a Te utópiád, akkor gratulálok hozzá, én mindenesetre mérsékelten kellemesnek tartanék egy olyan országot, ahol nem játszhatnék le egy spontán focimeccset, vagy ahol az emberek minimális hozzáértés mellett olyan arrogáns stílust engednek meg maguknak másokkal szemben, mint Te :-)

átlátó 2009.04.26. 01:03:36

Még mindig nem mondta meg nekem senki, hogy elöre megfontoltan,spontán, nagy tömegben káoszt okozva egy felvonulás az ugye nem demonstráció?! Bringások, én kedvelem a bringát, de legyen már vér a faszotokban és kijelenteni, hogy ez egy jó kis polgárpukkasztó, rendőrt froclizó buli volt. Akkor lenne vér a pucátokban és még sajnálnám is, hogy nem voltam köztetek. Így csak szánalmas magyarázkodásaitok vannak, a demokráciáról, a szabadságjogokról, Kreszről, toleranciáról, meg mindenről. De bátorság nuku. Olyanok vagytok, mint az óvodások, akiket rajtakaptak egy csínytevésen és közben beleszartak a nadrágjukba is, de ezt az egészet tagadják. "Mi ártatlanok vagyunk, csak éppen erre jártunk véletlenül, nem is csináltunk mi semmit kérem rendőrbácsi ."Szánalmasak vagytok. Menjetek a picsába a pimpós dumátokkal és én továbbra is kerékpározni fogok amikor csak tehetem, autóban pedig továbbra figyelni fogok rátok. Kritikál massz. A faszom ki van.

Pistabácsi 2009.04.26. 18:58:12

Én is mentem egy darabig a tömeggel, és a Gödörnél kiszáltam, mert tele lett a tököm a sok szabálytalankodóval, meg azzal, hogy az egész vonulás olyan volt, mintha direkt az autósokat akarnánk basztatni. Ne haragudjatok, de nekem a bringázás nem erről szól. Leszarom, hogy mások autóznak, az ő dolguk. Nem mondom, hogy minden szabályt be szoktam tartani, de azért megállni egy kereszteződés közepén és feltartani a keresztirányú forgalmat az nagy parasztság. Az egész CM attól zeng, hogy fogadjuk már el a kerékpárt a többi járművel egyenlő közlekedési eszköznek. Akkor a felelőség is legyen egyenlő.

Agyalap 2009.04.27. 11:06:09

Ez az egész mozgalom pont az ellenkezőjét éri el, mint amire létrejött. Azzal, hogy az autósokat b@sztatják és mérgesítik, nem érik el a kerékpározás népszerűsítését.
A CM alkalmából pedig különben is a legelfuseréltabb szerencsétlenek gyűlnek össze (tisztelet a kivételnek), ünnepelni mekkora királyai is ők az utaknak.
Sokat kerekezek, az autósokkal sokkal kevesebb gondom van, mint a gyalogosokkal és kerékpárosokkal.

robit_nesze 2009.04.27. 12:00:31

@átlátó: szia átlátó, csak miattad regisztráltam.

igen ez volt. kimentünk betyárkodni, kaptunk kiséretet és a végén kicsit szopattak. remélem most már jobban fogsz aludni :-)

írnék még sokat a dologról, de minek...

robit_nesze 2009.04.27. 12:01:50

@Agyalap: neked is tudnék Írni sok furmányos dolgot!!!

Agyalap 2009.04.27. 15:41:20

@robit_nesze: Hát írj csak nyugodtan, de az alapállás attól még ugyanaz marad. Ha kedvesen szivatjátok az autósokat, ők kedvesen nem fognak szeretni.
Ennek azért örülök, mert bár magam sem mondhatom el, hogy teljesen szabályosan közlekedem (gyalogosként, kerékpárral és autóval sem), de nem cibálom az oroszlán bajuszát csakazértis.

mangorlo 2009.04.28. 01:51:01

én igazából leszarom hogy népszerűsítés vagy nem én ma is meg holnap is megyek bicóval

de az bazmeg amikor csávók oktogonon leállították forgalmat és megemelték bicót az megér mindent

ez pont erről szól, hogy vegyék már észre h nem csak az autó van, és igen meg lesznek állítva, amíg nem lesz bringasáv a nagykörúton pl

Agyalap 2009.04.28. 10:06:27

@mangorlo: Sokat segített. Gondolom Kovács János tegnap ott állt a tömegben autójával, ma már indul is a kerékpársávot építeni.
Akinek ez dolga lenne pont lesz@rja, hogy emelgettek-e az Oktogonon, vagy akár az M7-esen...

Bartoki 2009.04.28. 23:06:46

@mangorlo: "és igen meg lesznek állítva, amíg nem lesz bringasáv a nagykörúton pl"

Muszáj pont a legforgalmasabb utakon? Azt gondolnám hogy a párhuzamos mellékutcákban sokkal kellemesebben lehet biciklizni - nincs zaj, nem is olyan veszélyes, és a forgalmat sem tartja fel annyira...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.29. 01:10:02

@Bartoki: "Muszáj pont a legforgalmasabb utakon? Azt gondolnám hogy a párhuzamos mellékutcákban sokkal kellemesebben lehet biciklizni - nincs zaj, nem is olyan veszélyes, és a forgalmat sem tartja fel annyira..."

A bicikli nem feltartja a forgalmat, a bicikli is forgalom. A fenti érveddel az autós is kacskaringózhatna a kis mellékutcákon. (Amelyek ráadásul a Nagykörút mentén gyakran egyirányúak...)

M. Péter 2009.04.29. 21:53:07

@Ghunner: Olvasd el a KRESZ-t. A kerekpar is jarmu.

Bartoki 2009.04.30. 11:18:04

@Joe Forster/STA: "A bicikli nem feltartja a forgalmat, a bicikli is forgalom."

A városban megengedett 50 km/sebességet (nagyobb főutakon több is lehet) csak néhány profi bírná tartani, a többség 20-30 km/h körül teker. Forgalomnak forgalom, de akkor is feltartja a többieket.

Ha Te mennél 30-cal, akkor idegesít ha előtted 20-szal tötymörögnek (főleg ha jó nehéz megelőzni), aki meg 20-szal megy, azt meg a 10-zel cammogók idegesítik.

"A fenti érveddel az autós is kacskaringózhatna a kis mellékutcákon."

Olyan nagyon azért nem kellene kacskaringózni... A körúttal párhuzamos utcákban átlagosan kb. 300-500 méterenként lenne egy kanyar. Szerintem még mindig sokkal jobb mint a körúton tekerni a zajban és minden keresztutcánál megállni a piros lámpánál...

Ne csináljunk ebből elvi kérdést hogy "nehogymá a mellékutcákon kelljen sunnyogni". Ha a gyakorlati előnyökre koncentrálunk, akkor jobb helyen lenne egy bicikliút ott...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.30. 15:23:51

@Bartoki: "A városban megengedett 50 km/sebességet (nagyobb főutakon több is lehet) csak néhány profi bírná tartani, a többség 20-30 km/h körül teker. Forgalomnak forgalom, de akkor is feltartja a többieket."

Az autópályán van minimális sebesség, általában a közutakon nincsen. A parkoló autók (értsd: 0 km/h haladási sebesség) nem zavarnak?!

"A körúttal párhuzamos utcákban átlagosan kb. 300-500 méterenként lenne egy kanyar. Szerintem még mindig sokkal jobb mint a körúton tekerni a zajban és minden keresztutcánál megállni a piros lámpánál..."

Aki haladni akar, az haladni fog. Megismétlem: autóval sem akarnál a kis utcákban kacskaringózni. Miért? Mert haladni akarsz.

Aki fél a nagy forgalomtól, az azt csinál, amit akar. Más kérdés, hogy a kis utcákban, ahol nincsen annyira a szem előtt (a - néha szabálytalanul a kereszteződéstől számított 5 méteren belül - parkoló autók miatt pláne) és sok jobbkézszabályos kereszteződés van (és nem lámpás), valójában nagyobb veszélyben van, min a főútvonalon. Balesetek ugyanis a legritkábban a párhuzamosan hátulról ráfutásos jellegűek, inkább a kereszteződésben oldalról jellegűek.

"Ha a gyakorlati előnyökre koncentrálunk, akkor jobb helyen lenne egy bicikliút ott..."

Mármint úgy érted, tűnjenek el a parkolók a Nagykörútról, és legyen helyette kerékpársáv.

Bartoki 2009.04.30. 16:20:52

@Joe Forster/STA: "A parkoló autók (értsd: 0 km/h haladási sebesség) nem zavarnak?!"

Nana, a parkoló autók nem a forgalmi sávban parkolnak. :)

"Megismétlem: autóval sem akarnál a kis utcákban kacskaringózni."

Leginkább azért, mert:
- Igyekszem respektálni az ott lakók "csend és minél kisebb forgalom" igényét
- Mert 50 km/h sebességgel nem biztonságos (parkoló autók közül bárki kiléphet).

"és sok jobbkézszabályos kereszteződés van"

Ezen könnyű segíteni: Táblát mindenhova!

Akár egy kis szintbeli eltérés is lehetne ilyenkor, pl. a védett útvonal 5 cm-rel magasabban haladna, és a szintkülönbséget áthidalhatnánk egy lejtős ösvénnyel.

Általában nem vagyok a fekvőrendőrök híve, de ha a kereszteződés miatt úgyis kb. 5-10 km/órára kell lassítani a nem védett irányból jövőnek, akkor egy ilyen nagyon szoft valami (nagyon sokat számít hogy ez csak egy "fél" fekvőrendőr) beleférhet a védett úton közlekedők védelmére.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.30. 20:45:05

@Bartoki: ""A parkoló autók (értsd: 0 km/h haladási sebesség) nem zavarnak?!"

Nana, a parkoló autók nem a forgalmi sávban parkolnak. :)"

Értem én, de ez felfogás kérdése. Ha úgy fogod fel, hogy az úttest haladásra való, akkor a parkoló autók nem valók az úttestre. (Nem is a járdára, vagy máshová, hanem parkolóházba, vízszintes helyett függőlegesen helyet foglalva.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 10:49:09

"A menetnek sem vezetője, sem szervezője nem volt"

Kit néztek hülyének?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.04. 18:02:32

@newtehen: Ha a munkahelyeden öten összebeszéltek, hogy elmentek biciklivel kirándulni csak úgy valamerre, és mindig az megy elöl, aki a legkevésbé fáradt, akkor ki a szervező és ki a vezető?

Egyébként meg a jogban nincs olyan, hogy hülye, maximum az átlagosnál lényegesen alacsonyabb intelligenciaszintű. Ugye, érted?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 11:27:10

@Joe Forster/STA:

Láttam a felhívást, haver. Nem fikáztam semmit, csak nem szeretem, ha hülyének néznek. Ezt valaki összeszervezte. Pont. Balhé volt belőle. Pont. Miért kell ilyen gerinctelenül elbújni a felelősség elől? Mondjuk az összes biciklis ezt csinálja. "Én nagy vagyok, jármű vagyok, tessék engem figyelembe venni! Ja.. véletlen végighúztam egy 20 millás kocsi oldalát, hoppgyorsaneltűnökajárdán..."

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 11:30:18

@Joe Forster/STA:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090422/iden-sem-lesz-critical-mass-aprilis-22-en

Sőt ilyen sem volt, sosem.
Tényleg, amíg nem kezdtétek hülyének nézni a másikat, még szorítottam is nektek. De ez a gerinctelenség...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.05. 17:51:57

@newtehen: "Én nagy vagyok, jármű vagyok, tessék engem figyelembe venni! Ja.. véletlen végighúztam egy 20 millás kocsi oldalát, hoppgyorsaneltűnökajárdán..."

Autóval ugyanezt csinálják, lásd hipermarketek parkolói.
süti beállítások módosítása