Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Bicikliúti kalandtúra: vágatlan változat

2009.03.30. 13:40 - kirk kapitány

A nagy érdeklődére való tekintettel leközlünk egy teljes, vágatlan változatot az Erzsébet hídi kalandtúra folytatásaként.

Nándi kolléga a Battyhányi tértől haladt végig a bringaúton az Erzsébet hídig, és közben videózott szombaton, ami a múlt hétvégén éppen munkanapra esett.
 
A rendezői változat bemutatja, hogyan változott az eredetileg is sok vitát okozó gyalogos-kerékpáros kombinált Bem rakparti járda kizárólag nagy és kölcsönös megértéssel használható útvonallá. A fejkamerás telefonnal készült videón látszik, hogy a gyalogosok, akik szintén a gödröket kerülgetik, a rendkívüli helyzetre való tekintettel nagyon kooperatívak, gyakran lábujjhegyre állva tapadnak fel a kőgát oldalára, hogy továbbengedjék a bicikliseket.

 


Félpályás útlezárás a Bem rakparti bringaúton from dw1 on Vimeo.

Címkék: bicikliút

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr951035125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

csóróbringás 2009.03.30. 13:56:29

bzmeg, tudod ki menne itt... főleg országútival...
kint az úton gyorsabb, biztonságosabb...

min 2009.03.30. 14:53:57

vazze itt meg mi történi?? Rég jártam erre nem is tudtam, hogy újra átment a városon a x-dik Ukrán front...Nem volt még itt baleset ?? Majd lesz...

OkoskaTo:rp 2009.03.30. 14:54:45

Csak nekem hiányzott 0:55 körül a körülnézés a kereszteződés előtt? A másik pedig, hogy tábla hiányában a járdán 10-zel szabad csak menni (nem 25-tel, nem 16-tal, nem 29-cel), függetlenül attól, hogy a táblát lelopták, az építkezés miatt leszedték, vagy sohasem volt ott kijelölt kerékpárút.

Ha fel van bontva, nem kell arra menni. Az ilyen köcsögök miatt utálják a bringásokat.

bridgeman 2009.03.30. 15:11:11

@csóróbringás: pont arrol van szo, hogy az ilyen bringautak miatt kell az orszaguton, autok kozott csalinkazni

kispestipeti 2009.03.30. 15:11:59

ezen a szakaszon útépítés nélkül is kalandtúra a biciklizés. ez nem egy klasszikus bicikliút, ahol számon lehetne kérni bármit is az arra biciklizőknek. ez egy soxor nagyforgalmú gyalogjárdára RÁERŐLTETETT kerékpározásra is kijelölt szakasz. számos pontján nem felel meg a bicikliúttal szemben támasztott alapvető elvárásoknak sem. (a lánchíd körüli útszűkületek, a rudas előtti hatalmas hirdetőoszlop, stb.) mindig hajtson lassan, aki arra jár, vagy kerülje el, aki hisztizésre hajlamos. egyébként meg köztudott, hogy masszív építkezések zajlanakl a budai rakparton. hosszú hetek óta. ez van, el kell viselni, egyszer visszaáll az eredeti állapot. nem kell fokozni a hangulatot.

exseven 2009.03.30. 15:15:27

Kedves Okoska, aki a bringásokat utálja, annak tökmindegy, mit csinálnak, utálni fogja őket mindenképp. Ha a röhejes és szánalmas 10-zel jön szembe a 20 centisre vágott járdán, akkor is, ha az úton megy helyette, akkor is.
Aki szerint (város, rendőrség, tervezők) a rakpart a jelenlegi formájában is kerékpárút, az legyen kedves menjen rajta néhány napig oda-vissza. A bringakérdés kezelése ebben a városban tipikus példája az ország általános "leszarom, ha engem nem érint" mentalitásának.

Fanyuvo 2009.03.30. 15:17:05

Milyen alternativ utvonalat javasoltok a IV kerbol a XXII-be? Eddig mindig erre jartam.

-.-.-.-.- 2009.03.30. 15:17:21

1: kerékpár útról van szó, legalábbis az volt a felbontása előtt
2: ha az úton akarsz menni, akkor vagy az igen szűkös és tömött, álló kocsisorral büszkélkedő Fő utcát, vagy az alsó rakpartot kell választanod. Az utóbbira kerékpárral fel(le)hajtani tilos.
3: minden nap ezt a kerékpárutat veszem igénybe, ha nem létezne, akkor kocsival járnék (ugyanúgy mint azt -5 fok alatti napokon tettem télen).
4: egy évig éltem Zürichben, minden nap egy 10 éves ott vásárolt városi biciklivel közlekedtem gond nélkül. Hazahozva napi 2x10 km-t tekerve kizárólag kerékpárúton 3, azaz három nap alatt olyan nyolcas lett a (régi fajta szimpla falú) felnijébe, hogy le kellett cserélnem. Csak azért mert a kerékpárút agyonfoltozott és kátyus, és mert még a sok pénzért szintbe hozott padkák is 3cm magasak. Azóta természetesen lecseréltem a kerékpárt egy első teleszkópos mtb-re...persze mindezek finanszírozására nem kaptam állami támogatást vagy 60%-os diákkedvezményt, mint a bkv-nál...pedig ha venném a bérletet az állam kifizetné utánam a havi 5000 ft-ot!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.30. 15:18:24

@exseven: A körülnézés hiányát miben magyarázza eme eszmefuttatás?

Mostly Harmless 2009.03.30. 15:26:58

@kolbászoszsömle: csak hogy tudd, ott a kerékpárútnak van elsőbbsége.

victoriginal 2009.03.30. 15:28:23

ki volt eleve az az idióta elvetemült barom állat, aki egy dunaparti "sétányra" tetette a kerékpárutat?!?!?!

kitiltani a teljes autóforgalmat az egész Duna parton a házakig, és csak és kizárólag gyalogos és kerékpáros haladást biztosítani. na meg ugye a villamost, amit meg fognak hosszabbítani.

halál az autóforgalomra!

becherpig 2009.03.30. 15:32:54

a körbenézéshez:
nem headcam, hanem telefon a felvevőegység, as far as as know

Ted Striker 2009.03.30. 15:33:29

@kolbászoszsömle:
1. Ez abból az irányból egy belátható kereszteződés
2. Elvileg Neki van elsőbbsége (a zautósoknak macisajt van kirakva, ami nemcsak a villamosra hanem a kerékpárútra is vonatkozik)

Vix 2009.03.30. 15:36:00

A gyönyörű az az egészben, hogy ez az egész feltúrósdi és újjáépítősdi kiváló alkalmat teremt arra, hogy megoldják az eredetileg is áldatlan helyzetet, és kiszélesítsék/gyalogosforgalomtól elválasszák ott a kerékpárutat.

Lehet tippelni hogy megcsinálják-e, vagy csak egy frissen festett sárga csíkot kapunk megint (ha egyáltalán).

grigorij (törölt) 2009.03.30. 15:36:49

Kiállok okoska mellett!!!
Főleg, mert az ellen felhozott érvek pontosan ugyanannyira elfogultak és demogógak, mint azok a kerékpárosok, akik szerint kétféle világ van: az övék és minden más!
És minden mást gyűlölnek...

1: kerékpár útról van szó, legalábbis az volt a felbontása előtt

Igen, az volt... És mint számtalan minden a világon, többek között a közlekedésben is, egyszer ez, másszor az...

Nálunk a Jász utcát minden előzetes info nélkül egyik reggelre egyirányúsították...
Érdekes lett volna, ha egy AUTÓS úgy gondolkodik, mint egy trendi kerérkpáros: tegnap még nem volt az...

Persze tudjuk, hogy a KRESZ (és szinte minden szabály az életben) kizárólag a trendikerekesekre és a futárokra nem vonatkozik!

Én mezei, munkába (és kocsmába, Szúnyog szigetre, Rómaira) járó kerékpáros szeretném elérni, hogy a politikailag támogatott kerékpárosmozgalom ne csak egy réteg problémájára figyeljen!
Vagy ha igen, akkor - a VEKE-hez hasonlóan - nevezzék meg a politikai hátterüket, kit képviselnek!

A tévében látott mozgalmár meg vágassa le a szakállát!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.30. 15:38:19

@Mostly Harmless: igen. De vannak automatizmusok.
Én pl mindig benézek a kereszteződésbe.
Ha védett úton haladok, ha nem.
Aki egy kicsit sem fordul balra, hogy lássa, hogy van-e olyan, aki jobbra kisívben esetleg az életére törne, az egész sokmás galádságra is képes.

Pl piroson átbiciklizni.

@becherpig: A fejkamerás videón látszik, hogy a gyalogosok, akik szintén a gödröket kerülgetik, a rendkívüli helyzetre ...

Vix 2009.03.30. 15:40:48

(Valamiért eszembe jutott az a rendőrkapitány, aki egy videófelvétel alapján megbűntette azt az újságírót, aki vezetés közben telefonált, dorongokkal kergette őt a maffia...)

Vix 2009.03.30. 15:42:36

Pardon, egy "miközben" lemaradt.

-ling 2009.03.30. 15:44:04

érdről járnék az árpád híd pesti oldalára melóba (aztán szerencsés esetben haza is), de idén még nem voltam. csak azt látom, hogy még veszélyesebb lett az út, mint eddig volt. :( és persze a hivatalos megoldás annyi, hogy magasról tesznek rá, nehogy már kijelöljenek az autóutakon ideiglenes sávokat (egyébként épp errefelé már volt ilyen tavalyelőtt talán)
a pesti oldalon van valamilyen értelmes megoldás, ha mondjuk az erzsébet hídon átmegyek (vagy max. a lánchídon)?

Mostly Harmless 2009.03.30. 15:52:02

@kolbászoszsömle: tehát aki jóhiszeműen él az elsőbbségével, az átmegy a piroson is, mer' ilyenköcsögökezekabiciklisták. értem. Q.E.D.

Mostly Harmless 2009.03.30. 15:53:32

@grigorij: már bocs, de honnan veszed, hogy megszűnt a kerékpárút?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.30. 15:59:36

@Mostly Harmless: Ez nem jóhiszeműség...
Ez a tag életében nem nézett még körül.
Nem működnek az automatizmusok.

Nagyvakond 2009.03.30. 16:02:41

grigorij 2009.03.30. 15:36:49

Grigorijnak igaza van!...

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.03.30. 16:03:48

Ööö ez nem kerékpár és gyalogút?! Mert én ott nem olvastam olyan korlátozást, hogy 10km/h pedig böngésztem az idevonatkozót...csak sima kerékpárútra se találtam semmilyen korlátozást... zónára azt írja: "Gyalogos-kerékpáros zónában a kerékpárosok számára kijelölt részen a megengedett sebesség 20 km/h, a zóna többi részén 10 km/h." hm... jogászok?!

Funkerman 2009.03.30. 16:28:24

Fô utcát javasolnám minden kedves kartársamnak. Bizonyos részeirôl nagyon jól lehet látni azokat az elmeroggyantakat, akik reggelente a feltúrt út maradék 20 centi széles részén futnak.

kavicsq 2009.03.30. 16:31:09

Ezt a körülnézés dolgot nem is értem. A kamera és az emberi szem látószöge között hatalmas a különbség. Bringásunk simán láthatta a keresztforgalmat, amit a kamera nem.

Funkerman 2009.03.30. 16:33:30

@grigorij: Nem csak kerékpár út az, hejj. Gyalog/kerékpár v kerékpár/gyalog út
Ha jól emléxem fél úton talán meg is fordul a jelölés az úton :) ami már nincs ott

bakbat 2009.03.30. 16:33:58

annak a kis kameranak / mobilnak sokkal kisebb a latoszoge, mint amennyit a bringas valojaban lathatott, szoval errol pattanjatok mar le...

Goyo 2009.03.30. 16:39:10

A Lánchídtól a Batyiig ki volt téve két helyen is (legalább) a 10-es tábla. Azon mondjuk nem nagyon gondolkodtak el, hogy ez a sebesség messze alatta van annak, amikor még érdemes bringát használni. Görkorival simán lehagynak.

Közöd?? (törölt) 2009.03.30. 17:17:53

a kurvaanyátok, legközelebb arra sétálok direkt és ha rámcsönget egy köcsög úgy rugom le, hogy a dunáig száll. persze nem leszek egyedül, ugyhogy ne erősködjetek, erre rábasztatok

csóróbringás 2009.03.30. 17:28:58

mert egy tapló. de mind1, szard le magasról, menj inkább a fő utcán. nyugalomban.

csóróbringás 2009.03.30. 17:31:04

@Fuckoffer:
mellesleg az összes hozzászólása kb ilyen szinvonalú a figurának, úgyhogy márcsak ezért sem érdemes törődni vele.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.30. 17:33:42

A videót, mint az @becherpig is megjegyezte, a telefonommal csináltam, amit a jobb kezemben tartottam,a kormányon.
Ezzel bukik az összes elmélet, hogy körülnéztem-e vagy nem.

Egyébként nemcsak körül szoktam nézni, hanem konkrétan hátra is, pláne ebben a kereszteződésben, ahol alulról érkezhetnek autók a rakpartról - de hagyjuk is ezt.

10-es korlátozás.

Próbáltál már 10-el biciklizni? Nemhogy alatta van annak a sebességnek amivel biciklizni érdemes, hanem konkrétan balesetveszélyes is ennyivel haladni. Elég nehéz egyensúlyozni ilyen

Egyébként minden olyan ponton, ahol gyalogosokkal találkoztam, bőven 10 alá lassítottam, több esetben meg is kellett állnom, hogy biztonságosan elférjünk egymás mellett.

Békeidőben is komolytalan a bicikliút összes jelölése a Gellért tértől a Batyi-ig, egyrészt fel van festve egy sáv, az Erzsébet hídnál észak felé a bal oldal a bringásoké, dél felé meg a jobb oldal (részletek: indafoto.hu/darthwalk/budai_bringaut_20080517 ) és így tovább. A Margit híd után ugye ott a hirtelen jött HÉV/MÁV megálló, aztán a Tímár utca előtt a haláli zebra, stb.

A videó amúgy arra próbál rávilágítani, hogy egy EU-s bringás "főközlekedési" útvonal hogy néz ki, ha mellette egy nagyberuházást végeznek éppen - amit nyilván nem lehet megúszni komolyabb rumli nélkül, de pl a Batyi után miért pont középen bontották fel a járdát, nincs ott közműalagút, amiben az oszlopokhoz szükséges kábeleket vezetik?

Illetve, hogy ezt a járdát vajon ugyanolyan trágyamódon fogják-e leaszfaltozni, mint azt az Erzsébet híd alatti sávban tették? Ahol már most rojtos az aszfalt széle?

Arról nem is beszélve, hogy nyakunkon az április, jönnek a bringások, májusban jönnek a turisták - vajon hogy fogunk elférni azon a 40 centin (helyenként 2x40 centin) ami maradt a bringajárdából?

ddq (törölt) · http://inda.hu 2009.03.30. 17:56:16

hihetetlenek vagytok, mind.
Ahelyett, hogy probalnatok erdemi parbeszedet kezdemenyezni, valami konstruktiv megoldast talalni inkabb habzo szajjal estek egymasnak es az a legnagyobb problema, hogy hol volt a kamera es, hogy a vedett utvonalon korbe nezett-e., meghogy mennyivel ment
Ezek szerint az teljesen termeszetes minden kedves versenyzonek akar 2kereku akar ketlabu akar negykereku, hogy honapok ota bombakraterhez hasonlo a varos egyik legszebb setanya, kozlekedesre alkalmatlan mindenfele formaban es max katasztrofaturizmusra alkalmas a kornyek.

playgorro 2009.03.30. 18:06:28

Az is paraszt, aki lassítás nélkül így megy el bicajjal a gyalogos mellett, pl.: a piroskabátos. A kerékpárosok ugyanolyan taplók a gyalogosokkal szemben, mint velük szemben az autósok

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.03.30. 18:17:55

@-ling: Javaslom a Szabadság-híd-Kecskeméti u.-Petőfi u.-Október 6. u.-Nádor u.-Kossuth tér-rakpart útvonalat. Ha para a Ferenciek terei alagút, ki lehet kerülni a Szép utca-Városház u. felé.

Én mondjuk Kiskörút-Bajcsy-Alkotmány-Szemere-Hegedűs-Esztergomi útvonalon szoktam menni, de a Kiskörutat a kevésbé tapasztaltak nem szeretik annyira (pedig nem vészes, csak sávközépen kell maradni).

Funkerman 2009.03.30. 18:18:21

@ddq: gondolom, csak szitani jár ide

privateer 2009.03.30. 18:20:05

Hát fene tudja. Vannak normális bringások és idióták. Egyszer még a szabadság híd teljes zárása alatt gyalogoltunk át. Legtöbb bringás inkább leszállt látván a sűrű tömeget és bizony tolták a cangát. Egyszer csak hátulról vadul csengetve jött egy napszemüveges sportos csóka. Nem engedtük tovább és még neki állt feljebb. Végül közharag dobatta le a bringáról és vöröslő arccal tolta ő is.
Szóval vanank értelmes és idióta emberek. Ne álltalánosítsunk.

Funkerman 2009.03.30. 18:22:06

@playgorro: ezzel nem feltétlenül értek 1et. gyerekkoromból emléxem, h ha a gyalogra rácsöngettél tuti arra az oldalra lépett amerre menni akartál. és 1ébként a figyelmes kerékpáros már régesrégen észrevette, h a "menjünk mindennek a közepén" igazi hungarikummá vált mára. ha kimész ausztriába, bécsbe pl. miért nem áll senki veled szemben a zebra melletti bringazebrán a másik oldalon és néz ultrabután?

Funkerman 2009.03.30. 18:23:47

a bringa tolásáról meg annyit, h amikor hely szûkében vagyunk, kevesebb helyet foglalunk el ha nem szállunk le.

caymanos 2009.03.30. 18:29:24

A biriglisek se mind százas, minek kell ott nyomulni, ahol a gyalog is alig fér el?
Minden rosszindulat nélkül kérdezem, tényleg kíváncsi vagyok.

ElPadre 2009.03.30. 18:39:34

aki kérdezte az alternatív útvonalat árpád híd-pesti hídfőhöz... sztem a legegyszerűbb:
- lágymányosin át, mész a bringaúton végig, egészen a városligetig
- onnan vérmérséklettől függően rámész a hungáriára/róbert károlyra (nem javallom), vagy kimész a hősök teréig, ott követed a bringautat
- ha a bringaúton mész, akkor kövesd a jelzéseket az árpád híd/buda irányába.

szóval ha teljesen bringaúton akarod megoldani, asszem ez a legjobb, még mindig a legkorrektebb bringaút van arrafelé. a többi hígszar, sajnos.

ElPadre 2009.03.30. 18:44:50

ami ezt az utat illeti: már rég leszoktam róla. exemnek egyszer elég volt ezt az utat megmutatni, hogy azt mondja, hogy oké, inkább hallgat rám, és menjünk a forgalomban.

én szívesebben használnék egy ilyen gyönyörű panorámájú, friss levegőjű utat, mint a mellette futó közutat (nagyjából a 86-os vonalán), de már a régi, felbontatlan állapotában is tele volt életveszélyes helyekkel, most aztán meg főleg.

kedves autósok sem szeretnének a mindennapos útjuk során a szép astrájukkal vagy akármijükkel egy sziklás-kátyús földúton haladni 20-al, ugye? na, hát mi sem szeretnénk egy felnigyilkos úton haladni 10-el. marad a közút. ha a rendőr meg nyivákolna, akkor kezébe adom a bringát, tessék, menj el vele a batyitól az erzsébetig. ha utána is indokolatlannak érezné a közúthasználatot, *én* jelentem fel.

csóróbringás 2009.03.30. 18:48:31

@ElPadre: a duna mentén sokkal-sokkal rövidebb végigmenni, mint a hungárián!!! gondolom nem akar órákat ott eltölteni senki, ha időre megy valahova. és nem muszáj ragaszkodni a gyász bringautakhoz. márcsak életvédelmi szempontból sem...
inkább a 86-os vonalát ajánlom. és nem olyan gáz ott az autóforgalom, csak az árpád fejedelem útjánál (margit híd után kifelé) kell vigyázni.

csóróbringás 2009.03.30. 18:56:55

(km-ben a lágymányosi budai hídfőjétől az árpád híd budai hídfőig kb 1,5x több, ha a hungárián megy végig az ember. és akkor nem számoltam bele azt a durva kerülőt, ami akkor lenne, ha a városligetbe is elmenne kalandorkodni)

bunkó paraszt 2009.03.30. 18:58:06

hihetetlen hogy itthon így építenek utat, csővezetéket bármit: felbontják az aszfaltot több kilométer hosszan, fél-1 évig várnak, aztán betemetik. Nincs is annyi ember, hogy a teljes hosszon dolgozzanak.
Ahelyett, hogy egyszerre csak 1 szakaszt bontanának fel, mondjuk két keresztutca között.

ElPadre 2009.03.30. 19:16:30

@csóróbringás: ja, tudom én ezt, csak úgy tűnt, a postoló bringaúton szeretné megoldani a dolgot, arra meg még mindig ez a legjobb tipp, mármint a hungáriás, mert végig van az árpád hídig. ha postoló kollega nem fél azon a szakaszon menni a forgalomban, akkor az egy szál necces kanyaron túl (az erzsébetnél) tényleg a legjobb a 86-os vonala, aztán a zsigmond tér előtt át az árpád fejedelmre, és ott az árpád hídig.

jkofer 2009.03.30. 19:36:39

okoska!

ez mar elég rég óta kijelölt bicikliút!

-.-.-.-.- 2009.03.30. 19:44:59

caymanos: én személy szerint tömközzel 105 perc, kocsival 45 perc, biciklivel 35 perc alatt értem be még ősszel az egytemre otthonról. nem sétatúrázás meg városnézés miatt járok biciklivel, hanem mert megyek valahova. tudod ez is egy közlekedési ezköz. innentől kezdve a 10 km-es úton nem szeretnék folyton megállni és leszállni a kerékpárról, hogy aztán azon vegyem észre magam, h kocsival hamarabb jutnék be.

azoknak akik a hungárián meg a fő úton akarják terelni a népet: én személy szerint nem szeretném szívni a buszok és egyéb részecskeszűrővel fel nem szerelt dízel járművek káros anyagait totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
így is nagy gondot jelent, h egyes szakaszokon fel kell vennem a hepa filteres maszkomat. drága mulatság a szűrőcsere, ráadásul kényelmetlen. részecskeszűrőt minden dízelre!

Vattamás (törölt) 2009.03.30. 20:02:45

Jó a zene! Kérem szépen, mit hallunk?

caymanos 2009.03.30. 20:32:53

@   : Mondom, nincs a bicaj ellen semmi kifogásom, sőt. De azt nem értem, hogy miért egy felásott ösvényen kell feltétlenül menni, tízméterenként gyalogost, vagy másik biciglist kerülgetni? Ez mennyire ésszerű?

Dr Kangörény 2009.03.30. 20:46:45

@Fuckoffer: Igen, ez ténylrg hungarikum lehet, amit ti, biciklisek is erősítetek, ugyanis simán az út közepén tekertek, mert a széle veszélyes szerintetek.
Amit elhiszek, de talán jobb lenne, ha olyan miatt nem fikáznál másokat, amiket magadnek természetesnek tartasz.

Dr Smit Plagius 2009.03.30. 21:13:59

pont ma délután próbáltam ki nevezett útvonalat... szánalmas... láttam turistákat, ott bénáztak, hogyan jussanak el a Bem rakparti szállodájuktól a Bem rakparti sétányra;

Mondjuk ki nyíltan, Budapesten nincs közlekedés! emberek vezetnek autót, tekernek biciklit, mennek gyalog, a nagy részének fogalma sincs a közlekedésről!

Miért van az, hogy nyugat-európai városokban, akár nagy városokban is, mint Bécs vagy Barcelona, megoldják a bicikliközlekedést?

Miért nem látja a budapesti autós, hogy ha én biciklizek, akkor kisebb a dugó, mint ha én is beülök az autóba?

Tisztelet annak sok-sok autóvezetőnek, akik ma partnernek tekintettek a forgalomban!
De tudjuk, elég egy hülye is, hogy ne érjek haza...

bari15 2009.03.30. 21:18:12

lánchid alatt nincs kerékpár út ott miért kell lecsöngetni a gyalogost.Igaz hogy kerékpár út nincs jól elhelyezve a rakpaton de ahol jól van elhelyezve ott meg nem használják kerékpárosok(Horváth kert oldalába Krisztina körúton helyette házak elött szágudoznak)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.30. 22:12:51

@caymanos: Én sem igazán értem, miért mennek még mindig ott a bringások. Jómagam már hónapok óta a Batyitól a Rudasig (és vissza) mellőzöm ezt az eredeti állapotában is sokat szídott bringajárdát. Amikor még nem volt építkezés, akkor is gyakran választottam az úttestet olyankor, amikor sokan sétálnak rajta (szép időben, délután).

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.30. 22:18:04

@bari15: Ott szerintem is nagy taplóság csöngetni. Sokan gondolkoznak úgy, hogy biztonságos, ha hallanak, ezért inkább csöngetek és akkor mindenkinek jó lesz. Arra nem gondolnak, hogy ez másoknak irritáló, ráadásul sokan a lassítás és óvatosság helyett csöngetnek. Olyan sebességgel kellene oda bemenni, hogy vizuálisan meg tudjanak győződni a behajtás veszélytelenségéről.

Dr Smit Plagius 2009.03.30. 22:20:06

@bari15:
Sajnos, mi, kerékpárosok nem járunk elöl jó példával, de hidd el, igyekszem én is és egyre többen vagyunk! gondolj bele, mennyi szabálykövető kerékpáros van, ha ők, akiket említesz, ők a deviáns egyedek! Mind azt szeretnénk, hogy szabályosan és gyorsan és nem állandó életveszélyben kerékpározhatnánk!
Budapesten ez nem működik! És nem örülök, hogy vannak olyan kerékpárosok, akiknem adják meg az elsőbbséget a gyalogosoknak és az autósoknak nem kerékpárúton! De a gyalogosok és az autósok egy része nem adja meg az elsőbbséget a kerékpárnak a kerékpárúton! örök harc... Tudod, elég egy...

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.30. 22:52:17

@bari15: @Viszketeg: a lánchíd alatt aki nem lassít az teljesen hülye, az illetékesek még biztonsági kátyúkat is elhelyeztek annak érdekében hogy ne hajthass be a szokásos 20 km/h-s sebességgel.

Én mindig csöngetek, ezzel figyelmeztetem a gyalogost, hogy közeledek - elkerülve azt hogy a csendes bringa elő beugorjon, tök ártatlanul.

Vajon az Árpád híd-Margitszigeti aluljárójában is (fel a hídra) taplóság csengetni? Ugyani ott is szoktam, hogy ha a *be nem látható* és ez a lényeg, kanyarban valaki közeledik/közlekedik akkor tudjon rólam. Figyeljen jobban, mintha egyedül lenne.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.30. 22:56:50

amúgy az megvan a hogy a Margit híd után, még a Szépvölgyi előtt ismét kiásták azt a kurva nagy árkot amit néhány évvel ezelőtt 1-2 hónapra elfelejtettek betemetni?

Hálistennek, ha leszállsz, akkor egy kis töltésre fel/le tolva ki tudod kerülni.

Engem megint csak nem ez zavar, hanem az hogy ezt nem kommunikálják. Egy félig fal felé fordított zsákutca tábla van a földön, a sikánnál, ahol feljött a HÉV.

Ezt a táblát feltűnőbb helyre kitehetnék, például már a Margit híd utáni lámpához, hogy aki nem akar a dzsuvában terepezni, az maradjon inkább a főúton a HÉV másik oldalán, az autók között.

Arról persze szó sem esik, hogy aki észak felől jön, a Görzenál felől, annak meg aztán végképp semmilyen jelzés nincs, hogy lezárták az utat/bicikliutat.

Elképzelem, ahogy a 7-es utat lezárják teljes szélességében és mindenki egy meredek földúton tud kerülni, a nagy építkezés mellett. hát LOL.

világvége... · http://civilkontroll.net 2009.03.31. 00:15:31

dw1:
Jó zene a videó alatt. Mi ez?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.31. 03:39:55

@OkoskaTo:rp: "Csak nekem hiányzott 0:55 körül a körülnézés a kereszteződés előtt?"

Valószínűleg igen. A biciklisnek jó a perifériális látása, mert nem zavar bele a látómezejébe műszerfal meg A/B-oszlop.

@ElPadre: "ha a rendőr meg nyivákolna, akkor kezébe adom a bringát, tessék, menj el vele a batyitól az erzsébetig. ha utána is indokolatlannak érezné a közúthasználatot, *én* jelentem fel."

Még ennyire se strapáld magad. KRESZ 13.§ (2): "[...] Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

@Kangörény_: "simán az út közepén tekertek, mert a széle veszélyes szerintetek."

Mert nyilván a te véleményed, a lengéscsillapítókkal és széles+vastag gumikkal felszerelt autód pöffeszkedve, a mérvadó...

A többire már mások válaszoltak, nem fogok ismételni.

702 · http://psztrnk.net 2009.03.31. 06:58:37

Úúú, Nándi, mazochista-e vagy, hogy arra vetted az utad...?

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.31. 08:45:25

@világvége...: zagar - dorian gray's dilemma

@702: minden bizonnyal :) igazából mobillal egész vállalható videót lehet csinálni világosban, lehet hogy többször leszek mazochista :)

amúgy meg útbaesik.

-ling 2009.03.31. 10:53:59

köszi az ötleteket.
mivel érdről járok, nem szeretnék még újabb + kilométereket hozzárakni. úgyhogy lesz némi 86-os vonal, aztán meg pesten akadémia ucca, stb...

Funkerman 2009.03.31. 11:36:53

@Kangörény_: Ki vagy te a lui pádre? Lehet, h én jobban tudom, h hol bringázok. Egyébként csak úgy plusz infó gyanánt elmondom, h ha én sáv közepén megyek akkor az azért van, mert meguntam azt, h a sok topa nem képes a kormányt elforgatva sávelhagyással elôzni. (lehet, h még a féket is kissé le kell nyomni, sôt lehet, h indexelni is kellene, aminek a hiánya megint csak hungarikum). Egyébként meg ha 'csak úgy' mondani akarsz valamit akkor inkább állj ki egy mezôre aztán ordibálj.

bigzo 2009.04.02. 19:51:23

jájjj! gyász! ménem mentek a főutcán? hagyjátok a búsba a bemrakpart bringautat
ugyis jön a jó idő meg a rengeteg turista
a tuloldalon ott a kánanán, az autósok meg majd kikerülnek, elütni nem fognak mer nagyon féltik ám a szaros kocsijuk fényezését.MERJETEK NAGYOK LENNI! MERJETEK LEMENNI AZ ÚTRA.. ENNYI

Fanyuvo 2009.04.03. 09:57:44

Nah kipróbáltam párszor a videóban látott szakaszt. Szerintem nincs ezzel semmi baj, csak rendesen fel kell hozzá öltözni. Úgy mint Fullface sisak, protektor, könyökvédő és egy 180-as rugóút.
Viccet félretéve, pont előttem ütközött össze egy srác meg egy csaj. Összeért a kormányuk, szegény csaj sírt, nagyon sajnáltam :(


Más: A vonat végállomásnál ugye lezárták a bringautat. Hülye módjára nem figyeltem a zsákutca táblát ezért behajtottam. Láttam, hogy nagy munkában vannak, de próbáltam valami rést keresni és áttuszkoltam a bringámat valami betongerendák mellett. Erre jött egy bobcates ordítva. Először azt hittem, hogy na most jól le leszek b@szva, de nem. Próbálta a bobcatet túlordítani, hogy menjek kicsit feljebb és ott át tudok menni. Meglepő volt. Visszafelé láttam, hogy sok bringás megy arra, úgyhogy én is arra mentem. :)