Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

London lopta el a New York-i biciklisek stílusát

2009.03.02. 17:48 - Földes András

Amit New Yorkban kerestem, azt meglepetésemre Londonban találtam meg. A biciklis futárkodás őshazájában, a városi biciklizés divatteremtő fővárosában ugyanis rengeteg, de nem annyira menő biciklist láttam. Londonról viszont kiderült, hogy csendben szofisztikált és magas szintű biciklis kultúrát nevelt ki.
 
Nézze meg a saját szemével, kattintson! Fotó: Földes András
 
És itt nem a praktikumról van szó. Nem vastaggumis, sárhányós, kosárral felszerelt gépekről beszélek, mert az Hollandia, Dánia vagy Németország. A londoni bringások stílusosak.
 
Egyben vásárolt áruházi mountain bike-ot például szinte nem látni az utcákon. Nem a helyiek mértéktelen gazdagsága miatt, hanem mert aki olcsó biciklit akar, az ugyanannyi pénzből inkább egy régi versenyvázra építtet magának vékonygumijú, egyenes kormányos városi kerékpárt.
 
A mountain bike-hívők a robosztus, ejtett vázhoz szintén vékony, városi gumikat használnak, leginkább teleszkóp, és minden egyéb felesleges tartozék nélkül. Stílusosságban a helyiek odáig mennek, hogy mellőzik a praktikus de béna sárhányót, ami az angliai időjárási viszonyok ismeretében erős fanatizmusra utal. Ezek után nyilvánvaló, hogy a single speed, azaz váltó nélküli kerékpárok elterjedtsége is inkább azzal magyarázható, hogy az ilyen biciklik sokkal jobban néznek ki. A minimális szintkülönbségekkel rendelkező városban ez mellesleg azonban praktikus is, hiszen a bicikli váltó nélkül egyszerűbb, kevesebbet kell szerelni, és könnyebb is.
 
A helyiek stílusfüggőségének ismeretében is meglepő volt, hogy mennyire elterjedtek a világban amúgy csak futárok és fanatikusok által használt örökhajtós kerékpárok. Olyannyira, hogy egy graffitiktől színes negyedben olyan boltot is találtunk, ahol a legszebb pályakerékpárokat rakták össze a váz színével egyező gumival és felnikkel, és valószínűleg képzőművészek által tervezett első tányérokkal.
 
Mindez egyébként lehetne sznobizmus is, ha a londoniak történetesen nem használnák a kerékpárjaikat. De minden sarkon elhelyezett tárolók degeszre vannak tömve biciklikkel, és nem csak a Sohóban, hanem az irodaházak aljában is. Láttam öltönyös juppit, aki kelet-európai viszonyokon szocializálódottak számára érthetetlen módon nem Porschéban, hanem egy klipszes, örökhajtós bringán húzott el mellettem.
 
Látni és látszani
 
Az őslakosok a stílust egyetlen esetben hajlandóak mellőzni, ez pedig a láthatóság. Az egy négyzetméterre eső láthatósági mellények számát tekintve London valószínűleg világelső. De megfigyeltem olyan vállon átvetős övet, amely egész hosszában villogott egy előttem még ismeretlen technikának köszönhetően.
 

foldesandras: london 367

A sztereotípiák szerelmeseinek pedig végezetül megjegyezzük, hogy a hagyományőrzés azért a kerékpáros kultúrában is fontos, így rendkívül elterjedtek a híres angol összehajtható kerékpárok, a Bromptonok. Amelyeket néhány mozdulattal buszra vagy metróra is felvihető kis csomaggá lehet alakítani.
 
Londonban persze könnyű menőznie a bicikliseknek, mert rengeteg a kerékpáros sáv, a lámpák előtt a biciklisek előre gurulhatnak egy számukra kialakított kerékpáros zónába, hogy még az autók előtt, ne pedig velük küzdve indulhassanak el. Arról pedig ott élő olvasónk számolt be, hogy az élethalál harc amúgy sem jellemző az ottani közlekedésre.
 
Nézze meg a fotókat nagyban itt >>>
 

 

Címkék: london városi biciklizés

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr25975794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.03.03. 10:31:33

Ja tök jó. Én azonban tiltakoznék a városi biciklizés el- és ledivatozása miatt. A városi biciklizés, számomra, de gondolom másnak is, kényelem, kényszerűség és praktikum elsősorban, az hogy milyen mezben, milyen biciklin tekerek az baromira nyolcadrangú. Hozzávéve ehhez a magas lopási rátát is, ugye, András? Kérdezem, minek járjak 150ezer forintos minimálbiciklivel, ha két láncot is elflekszelve elviszik a kivilágított, viszonylag forgalmas udvarról? Arra tök jó a húszezer forintos akármi, csak fék és lámpa legyen rajta. vagy kosár vazze, ha sokat járok bevásárolni. :)

Átokfajzat 2009.03.03. 10:37:28

de a klipsz az egy baromság, annál még az öltöny + SPD is jobb.

adampis 2009.03.03. 10:39:45

Hol láttad Londonban azt a boltot? Szívesen elmennék megnézni. Esetleg tudnál küldeni linket vagy még fényképeket. Kicsit lánctányérkattant vagyok és érdekelne a dolog :)

BeauBelle 2009.03.03. 10:45:59

gyönyörű a 552 esen, az a szürkevázas csoda.kell nekem is egy olyan!!!!!!!

Aggie 2009.03.03. 10:50:17

A lopasi rata az olyan magas, hogy aki beruhaz egy Brompton-ba, az biztosan magaval is viszi mindenhova. Hasznaltam Ł6-800 vagy meg tobb es egy nap alatt talalnak ra vevot.
Ezert is lepodtam meg azon, hogy 3 ev londoni szocializacio utan ezeken a kepeken lattam eletemben eloszor utcan lelakatolva Bromptont - szerintem nagyon hamar lett uj gazdaja.....
Az oltonyos yuppie egyebkent azert jar bringaval, mert reggel, este a metrora, vonatra alig fer fel, ha fel is fer, akkor is harman allnak a laban. A bringazassal megsporolja a tomegkozlekedes (minimum Ł 99.10/ho) es a gym arat is (Ł50-100/ho). A penteki pubokra boven eleg :)

broáf 2009.03.03. 10:51:57

ne tiltakozz efes! én is csak divatból bicajozok a városban, meg persze azért, mert jól mutat a száz kilós testem egy vékonyvázason.

Fashionistas 2009.03.03. 11:08:02

A cikkben nevezett : vékonygumijú, egyenes kormányos városi kerékpárt vennék! S.O.S.
Ajánlatokat ide várom: info@izoom.hu

Thanks.

Nagyvakond 2009.03.03. 11:09:55

@efes - Egyetértek! Minden szavad arany!

Nagyvakond 2009.03.03. 11:19:22

És jó a bejegyzés, szuper a sok kép!

nelek 2009.03.03. 11:27:53

Kapta már be a nadrágszáratokat örökhajtós bicikli?

DrJohnson 2009.03.03. 11:47:29

@adampis:

Brick Lane Bikes
118 Bethnal Green Road
London E2 6DG
bricklanebikes.co.uk/

A Brick Lane és a Bethnal Green Road kereszteződésénél van.

wny 2009.03.03. 12:14:52

@zkele: hallottál már csipeszről? feltűrt gatyáról? tépőzáras, gumis szorítóról?
na inkább az ujjaidra vigyázz: www.sheldonbrown.com/fixed.html#fing

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2009.03.03. 12:31:57

kapta, vicces jelenség :)
vagy borulsz egy gecinagyot hagyod hogy lerántson a lánctányér, vagy erős leszel és egy reccsenéssel hagyod hogy a nadrágod szára szakadjon lejjebb :)

grigorij (törölt) 2009.03.03. 12:49:31

Jó szokás szerint a legtöbb drága és sznob cucc a kerekesek esetében is hazánkban van...
Nem egy úgy néz ki, mint egy sportbolti próbababa... És rohadt büszke a betyárdrága cajgjára...
Mint a panellakó BMW-s---

Martian (törölt) 2009.03.03. 12:49:31

"a bicikli váltó nélkül egyszerűbb, kevesebbet kell szerelni, és könnyebb is."

Budán azért van pár emelkedő, amihez váltó nélkül igencsak combosnak kell lenni...

teabore 2009.03.03. 13:34:02

"A londoni bringások stílusosak."
Akárcsak a debreceniek AK-47-el a hátukon :D

msmester 2009.03.03. 14:11:43

"hiszen a bicikli váltó nélkül egyszerűbb, kevesebbet kell szerelni, és könnyebb is."

Ilyesmit csak az mond, akinek nem volt még single speed cangája... Iszonyú nehéz összepasszítani az alkatrészeket: sőt minél öregebb a váz, annál reménytelenebb megfelelő fogastárcsát és hátsó kereket találni. Semmi sincs jó helyen (furatok, felfogatások, menetek), mindent berhelni / kukázni / ebayezni kell.

Mivel single speed biciklin sokszor nincs láncfeszítő, ezért kínszenvedés megoldani, hogy a lánc emelkedőn tekerve ne ugorjon. Az ilyen szabadonfutó nélküli bringák egyébként azért is veszélyesek, mert a közvetlen áttétel miatt pl. lejtőn egy gyakorlatlan ember könnyen eleshet vele, amikor a lejtőn gyorsuló bringa elkezdi "húzni" a lábát.

Ha van rajta szabadonfutó és láncfeszítő, akkor csak úgy lehet megoldani a single speedet, hogy a racsniról leszedi az ember a felesleges fogaskerekeket és a váltót kézzel beállítja valahova - azt meg alig lehet megkülönböztetni a váltós bringáktól.

A váltószerkezet a közhiedelemmel ellentétben nem nehéz: a legnagyobb mechanikák sem lehetnek nehezebbek 7-800 grammnál: egy ős cro-moli vázas Giant King's Parkomon nyom ennyit a váltó (hátsó racsni, két első fogaskerék, bowdenek, váltókarok)

A bicikliváltó nagy találmány és könnyebbé teszi a bringázást, biztonságosabbá az emelkedőn való tekerést. Semmivel nem néz ki jobban egy bringa nélküle, viszont gyakorlatlan hülyegyerekek kezében sokkal veszélyesebb.

Uff ;)

msmester 2009.03.03. 14:15:36

Ja és a dublini tapasztalataimból okulva, aki sárvédő nélkül bringázik nyugat-európai városokban, az nem stílusos, cool, laza, vagány -- hanem egyszerűen hülye. Lehet, hogy egy teljes gore-tex anorákban nem ázik szét a picsája, de a bármilyen vízálló ruhán is rosszul mutat egy hosszú sárcsík a gerinc vonalában.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.03. 14:19:09

bár tényleg vannak csodaszép fixik, azért a váltós mongúzomat egyelőre nem cserélném le. már csak msmester által elmondottak miatt sem.

a váltó tényleg nem nehéz, bár nekem elég lenne összesen 2x3 fokozat, hegymenet nélkül pedig 1x3.

a gumikat rég lecseréltem a legvékonyabb schwalbe marathonra, most az éves nagygenerálnál vettem észre, hogy egész elkoptak már.

sztori még londonból: még egy komolyabb lánc sem véd meg, hiába kötöd le a legvastagabb acélhoz amit csak látsz akkor is elviszik.
két haver volt kint 3 éve és egy napon lopták el mindkettőjük bringáját a város különböző pontjairól. még szerencse, hogy olcsó dzsipóbringák voltak.

The Green Manalishi (törölt) 2009.03.03. 14:27:48

@msmester:
Én összekukáztam és most egy 48-16 kombinációjú, de racsnis kecskét hajtok...
eddig mindenhova felhajtottam (na jó, a Virágosnyereghez nem), haladni nekem még túl pörgetős is, de a váltó nem hiányzik, a franc akar száguldozni és megizzadni munkába menet... Igaz, én combos gyerek vagyok, 300-al lábtolózom :))))

dw1.lopás ellen (eddig) nekem bejött, hogy a fenti városi rohangálósom annyira ocsmány, hogy azt ember el nem lopná... (Ecsettel, radiátorzománccal festve, krómrészek direkt szétrohadva-rozsdával borítva, minden szigszalaggal áttekerve, sohasem mosva, hátsó kosár, mocskos oldaltáskák, stb. "Még futár sem ülne rá" kategória... :)))

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.03.03. 14:28:46

@msmester: ott a pont sárvédőügyileg.

@dw1: ja ezen már én is gondolkoztam, hiszen a pedálos keréken :) még sosem váltottam, csak ha ledobta a láncot bukásból kifolyólag :), a hátsón is csak 3 fokozatot váltok le s fel, Budát, sőt hegyeket is beleértve.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.03.03. 14:32:52

@The Green Manalishi: na erre a ronda biciklit nem lopnak, csak annyit, hogy a hatker Rózsa utcából zárt udvarból vittek el egy régi, vázváltós csepel női 26ost, mindkét gumi defektes, a fékbowdenek és a váltóbowdenjei szakadtak, valamint egy szintén defektes, 7000 új árú kínai kamaszbikeot... Mindkettő gyakorlatilag roncs volt, de megérte vele szarakodni.

Zeno 2009.03.03. 15:48:04

Fasza...
épp ma estem a hyde-park cornernél,
egy majom taxis bevágott elém és szépen felkenődtem...meg sem állt a paraszt...ez london... :/

ja és nem éri meg drága bicót venni, mert 2 hét múlva úgyis ellopják

london baby

na megyek fertőtleníteni :D

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2009.03.03. 18:07:21

Miért írod, hogy "biciklis KULTÚRA"? Régen a kultúra értékteremtést jelentett, vagy egy értékrendszert, amihez rangot jelentett felnőni. Ma már minden ingyenélő, lusta kis pondró kultúrának nevezi, ha állami pénzt akar.

Gabbye 2009.03.03. 21:36:33

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy itt Budapesten hol lehet a fenti képen (img10.indafoto.hu/3/9/44209_a32c2ec84a7c02833994dcbdfe50f689/3036895_79542a439cb613cccb6a6f1de3fba3df_m.jpg) látható vagy hasonló láthatósági pulcsit/kabátot beszerezni?

Előre is köszi!

Nicolas Angel 2009.03.03. 23:08:03

Ahoy. London és biciklizés, nagyon jó téma. Én tavaly decemberbe lettem kiküldetésbe helyezve ide és először, mivel Pesten biciklivel ingázom Zugló és Óbuda között a munk a és az otthon között eléggé meg is voltam illetődve, hogy vajon itt ezt meg tudom-e csinálni. Ahogy a bejegyzés is mondja, London tényleg szépen csendben zöld vagy piros színű bicikli sávokat kapott és csakugyan rengetegen kerekeznek. Az eddigi legérdekesebb jelenség, egy kemény kalapos, igazi angol öregúr volt, ahhoz illő drótszamárral és megingathatatlan büszkeséggel. Néhány mondat még, amiben talán benne lesznek a pluszok és a mínuszok is. Kezdjük az utakkal és a biztonsággal. Ami otthon vadnyugat az itt is vadnyugat. Egy kicsit tetézve azzal, hogy a bicikliutak igazándiból a City-ben vannak szépen csillivillin kiépítve, a többi helyen, ugyanúgy mint nálunk járdára visz minket a sárga csík. Erősen kerület (illetve inkább "szomszédság" ) függő. Míg Brixtonban, ahol az ember pedig tekerne mint a gép, hogy hamar kiérjen belőle szinte nincsen, addig Greenwich és Blackheath környékén igazi kis gyöngyszemek vannak. Greenwich és a City között az egész utat kultúráltan, forgalomtól távol a Temze partján lehet megtenni. Ugyanakkor minden teherautó lökhárítójára van biggyesztve egy kis matrica, hogy Biciklisek vigyázat, ha holttérbe kerülsz, holttest leszel. Finoman. Ez igaz is. Az utak, főleg a cityben jóval keskenyebbek mint Budapesten, de ez senkit nem gátolt abban, hogy két sávra ossza és van egy kb. 40 cm-es rész, ahol a biciklisek navigálhatnak. A buszosok figyelmesek, inkább követik a bátor vállalkozót a következő megállóig, minthogy előzést kockáztassanak. De vigyázat, a teherautók és a kamionosok nagyjából bosszú hadjárat szinten utálják a kerósokat és erre a biciklisek figyelmét is felhívják. Ott nem érdemes sem arcozni, sem pesti szlalomos technikát alkalmazni. Az autósok nem versenyeznek. Ezt így is lehet mondani, meg úgy is, hogy nekik sem jön be ez a másik oldali közlekedés. A jobbkezesség kérem az jobbkezesség.
A biztonság és a láthatósági mellény az is teljesen érdekes. Még a cityben, ahol minden fényárban úszik tényleg mindenki olyan mint egy zöld domestos reklám ezer lámpa fényvisszaverős sisak stb. De egy kicsit délre vagy északra menve ott bizony simán beleakadhatunk egy matt fekete vázas, lámpa nélküli, fekete emberbe aki teljes öntudattal nyomja. Hetente egy-egy azért itt is áldozati bárány lesz. Ez egy ilyen műfaj.
Ami tény, bicikli támasztókat Boris (a polgármester) regnálása óta mindenhová, MINDENHOVÁ tettek. Ugyanakkor minden bicikliboltban a biciklihez lehet venni néhány fontért Casco-hoz hasonló biztosítást, központi regiszterbe kerül a vevő és a keró száma illetve nagyon vagány kis riasztókat is árulnak. A biciklis kultúra kitermelte a feketepiacot is. Először egy Trek FX 7.6-ot akartam venni a Cycle2Work (erről később) keretében, de a boltos azt javallotta, hogy karbont csak akkor ha mindig zárt helyen tartom. A villát ugyanis akár a tartóval együtt viszik el, ha karbonból van. Ez van. Erről lemondtunk. Ezért itt olyan gyártmányok jönnek be, néha horrorisztikus árakon, ami teljesen le van mattítva. Fekete Cannondale Bad Boy (8 és Ultra illetve Solo Ultra) ami nagyon megy, ez 700-1000 font körül mozok Sram-i 5 ill. 9 es agyváltókkal, mindenféle csillivilli nélkül. Ez az egyik vonulat, ide tartoznak még az olyan, nálunk (remélem, hogy csak "még") kevésbé ismert márkák ming a Charge (gyönyörű old school acélvázas járgányok) illetve a Swobo (California, abszolút cool irány, amiből a Dixon mindent visz, mint a városi biciklik csapásmérő eszköze. Érdemes elolvasni a blog bejegyzéseket. Kérdés: Miért van esztergált aluminiumból a kormányvég? Válasz: Majd ha egyszer le akarnak szorítani rájössz, hogy milyen hasznos. No és sörnyitó a pipában és nyeregcsőbe épített lámpa. Mindez olyan kivitelben, hogy senki nem lopná el, ha nem tudja, hogy egy majdnem 800 fontos gépről van szó.) A másik vonal ugyanaz mint pesten. Masszív urbán biciklik montikból átalakítva egy vagy össztelós változatokban, ahogy a blog is mondja slick gumikkal. Ezekben itt a Marin fut első helyen, de Trek és Cannondale is sok jár. Ezek közül is a biciklik Porche Cayene-je a 29er-ek nyomulnak, azaz 29 inches kerekekre szabott vázak. Masszívak, elpusztíthatatlanok. A harmadik vonulat pedig a zsebkendőnyi méretűre hajtogatható, mi "kemping"-nek neveznénk gépek. Hatalmas áttételekkel, amikkel akár egy montival is felveszik a versenyt. Ahogy a kerekezés lendületre kapott úgy szaporodtak el a boltok is. Minden bicó kapható neten. Odaviszik neked házhoz. Összeszerelve, garival, biztosítással, riasztóval, lakattal. Ami kell. És még néhány szó a Cycle2Work programról. A történet arról szól, hogy a munkáltató a dógozónak adhat max. 1000 font értékben egy utalványt (Letter of Hire, Voucher, ki minek nevezi). Ezzel az ember bemegy a boltba és megveszi a bicóját, plusz az utalvány értékén felül még kap 10%-ot a bolttól. Ebben a legnagyobb sportboltok és bicikli boltok vannak: Evanscycle, Halfords stb. Olyan biciklit veszel amilyet csak akarsz, az a lényeg, hogy elvileg azzal jársz dolgozni. Nem feltétel, csak szeretnék. No, és ezt az összeget egy az egyben leírhatod az adóból. A keró egy évig a munkáltató tulajdona papíron, egy év után pedig 3 (azaz három) %-os áron meg lehet váltani. Összefoglalva ez azt jelenti, hogy egy mondjuk 1000 fontos (kb. 330 eFt) bicó, mindennel együtt nem kerül többe mint kb. 80000 Ft és erre még rájön kb. 500-600 fontos adó jóváírás. Nem rossz. A zuhanyzó és az öltöző az általános. Akár van aki kerózik akár nincs. Még gyorsan, hogy aki ingázik, annál sincs pánik. A vonaton bárki viheti a biciklit, annyi feltétellel, hogy csúcsidőben (reggel 7-9 és este 18-19 csak az utolsó vagonban). Jah. És ezt még a legnagyobb zsufiban is tiszteletben tartják. A gyalogosok és a kerósok is. De ez már kultúra kérdése. Azt hiszem ennyit akartam elsőre hozzá tenni. Én pedig várom, hogy megérkezzen a Marin Nail Trail 29er-em és belefollyak az itteni szamurájok kultúrájába....

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.03.03. 23:08:10

@Gabbye: Ilyen mellényt rövidújjasba minden autóban találálsz. Illetev minden autósboltba. Ez természetesen vicc volt. És elnézést nem túl konstruktív hozzászólásomért!!!!

9mmPara 2009.03.04. 10:35:23

@Bivalyné Húszéves Erzsi: tudok egy jó agydonorról, pár napig még jégen tartják -- ha netán szükségét érzed.

Family Guy 2009.03.05. 11:16:27

Nicolas Angel kommentje nem rossz és teljesen igaz. Itt így nyomjak a bicosok. Kicsi szűrőként viselkedik a congestion charge, ami azt jelenti, hogy a belvárosban inkább csak ott dolgozok ott élők, (gazdagabbak mint én) ütnek el vagy a paraszt taxis de a legveszelyesebbek a buszosok itt is. A másik dolog, hogy ha nem lopjak el a biciklit, akkor esetleg számíthatsz arra, hogy beletaposnak a felnibe és haza sem tudod tolni. Az, hogy sárvédő nélkül tekernek, az nem a lazaságuk az őslakos Britteknek, hanem az időjárásállóságuk és verhetetlen igénytelenségük. Itt élek egy néhány éve, de néha nehezen megyek el röhögés nélkül az irdatlan igénytelenségük mellett. Túl sok a pénzük talán. Budapest forgalmat nem lehet összehasonlítani Londonéval, mint ahogyan a közlekedési kultúrát sem.

díszbohóc 2009.03.12. 17:50:33

Eszembe jutott a tema, amikor a new-yorki biciklisekrol irtal.
Itten tenyleg gyonyoruek a biciklik. A Colnago, Bianch-ra epitett hajtanyok, sok egy komplett Pinarello prologo is rohangaszik itt a belvarosban.
Ha nem lennek borzalmasan fukar, akkor siman beruhaznek egy ilyenre, ami nalam az isten (termeszetesen Pashley-k utan):
www.chargebikes.com/products/bikes/detail.php?id=11

Archos405 2009.04.28. 01:42:39

Biztonságtechnikai érdekesség: egy étteremben dolgozom, ahova is Egy 500 fontos Speckóval járok (mivel az előző munkahelyem zárt udvaráról egy hasonlót már elvittek) és vettem az Evans-ben egy ABUS zárat 67 fontért... és nem hagyom ott utcán soha... , mert bár ha 4-5 hónapig nem viszik el, akkor az Oyster feltöltéseket futja is, de szeretem a megszokott jó kerómat... az első munkanapomon az új étteremben elsőnek azon képedtem el, hogy egy olasz fulkarbon csoda áll az udvaro, másodjárameg azon, hogy egy, az enyémhez hasonló ABUS lakattal van lezárva... egy törött faszékhez... minden nap reggeltől késő estig...(munkaalkoholista főnök) több, mint egy éve... a keró ára ujonan kicsivel több, mint 5000 font... :-)
süti beállítások módosítása