Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A kerékpáros szervezetek nyomatékkal megismétlik követeléseiket

2009.02.19. 16:42 - Földes András

Elégedetlenek a kerékpáros szervezetek a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasái Minisztérium (NFGM) válaszával, amelyet az uniós források átcsoportosítása, a kerékpárút-hálózat fejlesztési program drasztikus megnyirbálása ellen írt nyílt levelükre adott.

Csütörtöki közleményükben nyomatékosítják, hogy nem értenek egyet azzal, hogy a válságkezelés egyik lépéseként a környezetbarát közlekedési mód 14 milliárdos fejlesztési keretéből 12 milliárdot elvonnak, miközben az autós közlekedést segítő beruházások véleményük szerint érintetlenek maradnak.

Ahogy beszámoltunk róla, a források elvonása ellen tiltakozó levelet szerdán vitték el a minisztériumba a kerékpáros szervezetek. Felvetéseikre a minisztérium röviden úgy válaszolt: "A kerékpárutak fejlesztése kiemelt fontosságú ügy a kormányzat számára, azonban a tavaly év végén begyűrűzött nemzetközi gazdasági válság hazai munkahelyek tízezreit sodorta veszélybe, a vállalkozások pénzhíján vannak. Ezért a kormánynak olyan átcsoportosításokról kellett döntenie a munkahelyek védelmében, a hazai gazdaság megsegítésére, amely pénzek más fejlesztési területekről hiányoznak.

A továbbiakban is épülnek kerékpárutak, a regionális programokban több mint tízmilliárd forint szerepel erre a célra, a Közlekedésfejlesztési Programban pedig minden támogatott útépítésnél kerékpárutak is épülnek."

A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom válaszként megfogalmazott csütörtöki nyílt levele:

Az NFGM MTI-hez eljuttatott  válasza nem foglakozik a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom közös levelében leírt kérdésekkel, szempontokkal, azokra nem is reagál! Ezért e közleményünkben ismét leírjuk azokat.

1. Tisztában vagyunk a válság súlyosságával, azzal, hogy át kell csoportosítani másra szánt pénzeket fontosabb programokhoz. De hogy mitől vonnak el pénzt, az a kormány politikájának prioritásától függ. Attól, hogy képes-e végre olyan fontossági sorrendet kialakítani Magyarország kormánya, ami segíti a környezetet védő, energiát megtakarító, társadalmi és egyéni egészséget megvédő technológiák, kapacitások fejlesztését és gátolja az ezzel ellentéteseket. Mert alig vagy egyáltalán nem csökken a gépjármű közlekedést segítő beruházások sora, de - felháborítóan diszkriminatív módon - összességében több mint 50%-kal a kerékpározásé! Mindezt olyan körülmények között, amikor - éppen a válság hatására - az autóval megtett kilométerek száma csökken, a kerékpárral megtetteké nő.

2. A válság sem lehet indok arra, hogy a kerékpárosoknak települések között hatalmas  kamionok mellett kelljen biciklizniük, sokszor súlyos életveszélyben. Mert a Kormány intézkedése, a KÖZOP keret megvonása ezt eredményezi, éppen ezeken a helyeken nem tud a következő években megépülni a szükséges infrastruktúra! Borítékolható, hogy ez az intézkedés már idén áldozatokkal jár majd.

3. A megfelelő kerékpáros infrastruktúra eredményeként nem csak a balesetek csökkennek, de ezek megléte lehetőséget adna a nagyon kívánatos mindennapi testmozgásra, egészségünk megőrzésére. Ma, amikor a legutóbbi felmérések szerint az egészséges öregkor elérésének esélye tekintetében országunk az utolsó előtti helyen van Európában, nem elvenni kellene ezt az olcsó lehetőséget, hanem még több pénzt költeni rá.

4. A  kerékpáros infrastruktúra építése munkahelyeket teremt, különösen az alacsonyan képzettek körében, lévén ezek alacsony technológia és magas élőmunka igényű beruházások. Karbantartásuk pedig kiváló lehetőség helyi közmunka szervezésére rászorultak számára.

5. Kifejezetten munkahelyteremtő a turisztikai kerékpárutak építése: a mellette települt vendéglátó-ipari szolgáltatók számára kiszámítható, nem csak a szűken vett turisztikai időszakban megjelenő kerékpáros turista forgalom fizetőképes, sok szolgáltatást igénylő. Ráadásul teljesen új helyekre visz teljesen új vendégkört. Az Európában tömegesen vándorló kerékpáros turisták jelenleg éppen az infrastruktúra és kapcsolódó szolgáltatások hiányában fordulnak vissza nyugati határainknál, az összefüggő hálózat hiánya pedig az eddig megépült szakaszokat is kihasználatlanná teszi.
 

Címkék: critical mass tiltakozás

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr20953076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walter Melone (törölt) 2009.02.21. 22:04:00

Gyerekek, ti hol éltek?

sztem rendezzetek gyűjtést, és ha megvan az önerő, akkor pályázattok az EU-nál útépítésre.

Itt áll nyakig a trutyiban a világ, és ti azzal vagytok elfoglalva, hogy nem épül nektek bicikliút.

Baze, orvosi rendelő, kórház, iskola sem épül.
De lassan lakás sem.

Nektek meg bicikliút kell, állami pénzből....

Maaargit, Nooormális?

KurtiGabor 2009.02.22. 00:41:06

De autópálya és minden más viszont igen.
A Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretét 8%-al húzták meg, a benne szereplő bringás részt 100%-al.
Ha a bringás rész 10%-al kevesebb, akkor a hangunkat sem hallod.
Egyébként a válság miatt az autóval megtett kilométerek száma csökken, a bringával megtetteké nő. Az autóútfejlesztés a nagyjából kész alaphálózat miatt kényelmi fejlesztés, a külterületi bringautak építése életvédelmi kérdés.
Egységnyi költésre több élőmunkaerővel jár mint pl. az autópályafejlesztés.
Az eddig elköltött pénz sem hasznosul, ha nem épül ki a az alaphálózat, csak kis szakaszok maradnak.
Egy rakás önkormányzat költött 10 milliókat tervezésre, előkészítésre. Ezt elvesztik.

A KÖZOP-ból finanszírozott utak turistákat vonzanak, azaz pénzt termelnek. A leggyorsabban fejlődő turisztikai iparág Európában.

"Baze, orvosi rendelő, kórház, iskola sem épül.
De lassan lakás sem."

Ha az emberek többen és többet bringáznak, akkor kevesebbszer járnak orvosi rendelőbe és kórházba. És éppen azért is jöhet jól a bicikliút, mert elérhetővé válik az iskola a zsákfaluból is, ahol napi két busz jár.

Amit írsz egyébként nagyon demagóg. Ilyen alapon válság idején csak enni szabad? Ami megmarad azt pedig csak lélegeztetőkészülékre szabad költeni.

Walter Melone (törölt) 2009.02.22. 10:31:34

Gábor!

Az autóútakon nem csak személyautók közlekednek, hanem ott zajlik az árúszállítás 100%-a is.

A gazdaság számára ez stratégiailag fontos. Egy egy térség gazdaságba bekapcsolása a közúthálózat fejlesztésével érhető el.

Ezekhez képest aprópénz az a gazdasági növekedés amit a bringautak fejlesztésével el lehet érni.

"Egy rakás önkormányzat költött 10 milliókat tervezésre, előkészítésre. Ezt elvesztik."

Azok a tervek x év múlva is tervek maradnak. Milyen veszteségről beszélsz?

"Ha az emberek többen és többet bringáznak, akkor kevesebbszer járnak orvosi rendelőbe és kórházba"

Azért ez is demagóg... ;-)
Gondolj csak a kéz, láb egyéb törésekre, sebvarrásokra..

Üdv

Vaandor 2009.02.22. 22:03:37

ez OFF, de... EMBER!
"autóútakon(sic) (...) zajlik az árúszállítás 100%-a is."

Jártál te már teherpályaudvaron? És kikötőben? Reptéren?
Az, hogy Magyarország transzportja kórosan eltolódott a közút irányába, az egy dolog. Az, hogy ezen az Állam meg sem próbál (pl. vasútfejlesztéssel) segíteni, inkább M0-ást csinál, az is.
De amikor a magyar embernek már ESZÉBE SEM JUT, hogy az autóúton kívül is van élet...

aachi2 2009.02.23. 07:51:02

@Walter Melone:

"Az autóútakon nem csak személyautók közlekednek, hanem ott zajlik az árúszállítás 100%-a is. "

hát ezt erősen kétlem. a vasutat és a vizi szállítást kellene eleve preferálni, ezek 1 és 2 nagyságrenddel olcsóbbak mint az ótópálya.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.02.23. 09:26:40

Én lemondok az ország javára a rám jutó (pontosabban jutott volna) kerékpárút és vagy infrastruktúra fejlesztésről... bármennyire vagyok bringabuzi ennyit megteszek és közben reménykedek, hogy nem valamelyik minisztériumban lesz belőle valamelyik fejesnek, parlamenti képviselőnek új audija, háza, sikerdíja...

Walter Melone (törölt) 2009.02.23. 11:00:47

@Vaandor: @aachi2:


No persze, és a pályaudvarra, repülőtérre, kikötőbe hogyan jut el az áru?

Bicikliúton?

:-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.23. 21:40:57

@Walter Melone: Igen, a TB pénzét döntő részt a törésekre és sebekre kültjük el. Abszolút életszerű.

Magyarországon (és a fejlett világban) nem a dohányzás, a lég-/vízszennyezés, a stressz, az elhízás és - ezek nyomán - a szív- és érrendszeri betegségek, a rák, a cukorbetegség az alkoholizmus teszi tönkre a társadalmat, a fejlődő világban sem az éhezés és az AIDS. A törés meg a sebek, bazmeg, azok basznak oda! Nesze egy URL: en.wikipedia.org/wiki/Preventable_causes_of_death

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.02.24. 08:15:14

A wikipedia mióta hiteles forrás?:-DDD Na jó ez csak kötözködés volt:-D
süti beállítások módosítása