Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Londonban ingázni bringa nélkül fél élet

2009.02.14. 17:29 - kirk kapitány

Viktor Szegedről ment bérrabszolgának Londonba. A Kerékagy párizsi és New York-i bringásélet-beszámolója után kedvet kapott, hogy helyi emberként felvázolja az itthonmaradottaknak, miért érdemes ott biciklit venni súlyos fontkötegekért, amikor public transporttal is el lehetne jutni lényegében bárhova a 15, vagy mittudjaőhány milliós nagyvárosban.

 
Commuter, avagy ingázó lélek vagyok Londonban, a Metropoliszban, a Világvárosban, a kövér nők, a gusztustalan és ízetlen ételek hazájában, amelynek a főpolgármestere egy szőke bohóc. Ingázok kerékpáron, melynek oka roppant egyszerű: jelen pillanatban ez a leggyorsabb eszköz eljutni A-ból B-be rövid- és középhosszú távon. 
 
 
1.Bicikli kontra TFL.
A TFL, a Transport for London rövidítése, és magában foglalja az összes létező tömegközlekedési módot: metró (vagy ahogy itt hívják, Tube), busz, vonat, riksa, roller. Ha az ember ezeket veszi igénybe, egy idő után rájön, hogy itt bizony szar van a palacsintában: egy fél életet el lehet tölteni a fenn említett járműveken. Bár maga a hálózat jól szervezett, a város túlzsúfoltsága mindenhol érezhető.
Vegyünk két példát: a metrót és a buszt.
 
A metró előnye, hogy gyorsan, és gyakran jár (bizonyos vonalakon csúcsidőben 2-3 percenként!). Azonban ez csak addig igaz, amíg nem történik egy apró malőr (legtöbbször jelzőlámpa-meghibásodás, vagy valami személyzeti probléma), vagy bele nem szaladunk a csúcsidőbe (reggel valamint este amikor mindenki ugyanabban az időben indul munkába, és vissza), és máris megsokszorozódik a menetidő.
 
Mindemellett viszonylag drága is, egy átlagos, 2 zónás hetijegy 25 fontba kerül. A busz olcsóbb, hetente 15 font, és a jegyeddel bármelyik buszra, bármikor felülhetsz. A hátránya annál több: rengeteg megálló (sokszor 300 méterenként…), dugókban ácsorgás, több órás menetidő.
 
És akkor egy példa, melyből kiderül, hogy miért is váltottam bringára. Olyan helyen dolgoztam, ahol nem volt közvetlen metróvonal, így 3 átszállással (két metróvonal használata, plusz egy busz igénybevétele) 40-55 percet rabolt el az életemből. Volt közvetlen busz is, átszállás nélkül, papíron 40 perces menetidővel, de nem emlékszem, hogy egyszer is megúsztam volna egy óra alatt (a csúcsidő azt hiszem másfél óra körül volt). Amikor erről panaszkodtam munkatársamnak, megkérdezte, miért nem biciklizem, sokkal rövidebb. Kipróbáltam, és első nekifutásra 20 (!) perc alatt ott teremtem a rabszolgatartó-helyen.
 
Ez csak egy kiragadott példa, de tapasztalatom, hogy egy 35-40 perces metróút a belvárosba kb ugyanannyi idő alatt megtehető kerékpáron. 
 
2. Közlekedés
Ez volt januárban, azóta, tehát lassan már egy éve, csak biciklivel ingázom, bárhol is dolgozom. Felmerülhet a kérdés, milyen a közlekedés, hiszen mégiscsak egy 15 milliós (plusz-minusz egy pici, gyakorlatilag fogalmam sincs, mennyien laknak itt) városról van szó. Bár nincsen túl sok tapasztalatom nagyvárosi kerékpározásról (hacsak a szegedi éveimet bele nem számítom, jelen esetben ez nem releváns) azt kell, hogy mondjam London a kerékpárosok Mekkája (Persze tudom, hogy Amszterdam az, meg Peking, de ez most olyan jól hangzott). Itt nem feltétlenül 4 sávos drótszamársztrádára gondolok, hanem olyasmire, mint: buszsávban engedélyezett tekerés (bár a barmok próbaként jövő januártól beengedik a motorosokat is), közúton zölddel elkülönített kerékpársáv, vagy egy igazán modern megoldás, a padkás bicikliút (ez speciel 2 sávos)
 
 
És akkor még nem is szóltam a közlekedési morálról. Az természetesen elkerülhetetlen, hogy egy ekkora forgalomban ne legyen egy-kettő vadállat, de többségében azt kell mondjam, hogy az autósok figyelnek, előzékenyek, de természetesen ehhez az is kell, hogy én is a forgalomnak megfelelően közlekedjek. (ez mondjuk nálam nem zárja ki a piroson áthajtás lehetőségét, mert néha indokolatlanul sokat kellene ácsorogni a lámpáknál. Ebből a szempontból a belváros kriminális, ugyanakkor már többféle halálnemet kiterveltem a nyomógombos gyalogátkelő feltalálójának is. Meg annak, aki ilyeneket minden 200. méterre telepít)
 
Nem elhanyagolandó tény az sem, hogy Londonban rengetegen ülnek kerékpárra, (számokkal nem akarok vagdalózni, mert nem találtam adatot arra nézve, hányan tekernek) így több emberre kell az autósoknak is figyelni, kvázi megszokott az, ha egy-egy kamikáze országúti Armstrong-klón vág be egy taxi elé, vagy teszem azt egy magassarkú-cipős, válltáskás mountainbikeos titkárnő lavírozik a 2x2 sávos úton a padka mellett.
 
Az angolok mindemellett elővigyázatosak (ha gonoszkodni akarok, azt mondom biztonságbuzik) úgyhogy a sárga láthatósági kabát, bukósisak, világítás elsősegélydoboz, izzókészlet általában mindenkin rajta van. 
 
3. Hátrányok
Mi hátránya lehet a legolcsóbb közlekedési formának? Hát pl. az, hogy nem feltétlenül olcsó. Még ha nem is az otthoni árakat vesszük alapul, hanem az ittenieket, azt kell mondjam, a biciklivásárlás nagyon költséges tud lenni (az én szemszögömből...). Angliai viszonylatban Londonnak ezen a téren kétszeres szorzója van (szemben a ruházattal, aminek az ára a felmosórongy szintjén van. Persze ha a ruházat „biciklis,“ akkor a duplázó tényező azonnal életbe lép). Teszem azt egy használt, de jó állapotban levő járgányt akarok. Ez alsóhangon 80-90 fontnál kezdődik. Az új bicikliknél pedig nincs felsőhatár. Átlagban olyan 250-300 fontért egész jó minőségűeket lehet kapni, de láttam már katalógusban a Vilier legújabb országúti bringáját 5000 fontért (az rendben van, hogy csúcsmodell, de ennyiért már egy alig használt autót lehet venni). És akkor ott vannak még a járulékos költségek. Úgymint lakat, ruházat, világítás stb. Ebből a lopásvédelem igazán fontos, mert ide egy sima, számzáras lakat az ingyen elvihető felirattal egyenértékű. Nem árt rááldozni a 40 fontot a Kryptonite, vagy egyéb hasonszőrű, véső-, kalapács-, erővágó-, flexálló, atomvillanás- és egyéb fel nem sorolt természeti katasztrófatűrő U lakatot beszerezni, a vázról minden gyorszáras dolgot leszedni és/vagy rálakatolni, különben viszik, mint a cukrot.
 
Mondhatnám, hogy a biciklizés az egészséges életmód része, de ez sajnos nem igaz. A kerékpározás másik hátránya ugyanis a légszennyezés. Mert bár a belvárosban magas az útadó, és emiatt elvileg kisebb a forgalom, ez a gyakorlatban egyáltalán nem látszik meg. Dugók (amelyekben a keskeny utak miatt el lehet tölteni kellemesnek nem mondható perceket) 3000-es motorral araszoló autók, emeletes buszok, kamionok, mind elég garancia arra, hogy dohányzás nélkül is meglegyen a napi füstadagod.
 
Ja, és persze az eső. Minden előítélet, ami az angol időjárással kapcsolatos, igaz. (Milyen az idő? Egy kacsának pont megfelelő, tartja a vicc…) 

Címkék: london bicikliút lakat

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr55943084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andraszuzu 2009.02.14. 18:46:29

Kirk kapitány. Egy ilyen szellemes, szorakoztato és mégis tárgyilagos irást régen olvastam. Egy élmény volt, ugyanakkor minden szava igaz. Mind a feleségem mind a magam nevében köszönöm ezt az alapos utmutatást finom humort. Jo volt az Ön irását olvasni. B András M'cr UK

MRTN 2009.02.14. 20:00:56

A targyilagossagtol ez a kis beszamolo messze van. En Londonba elek -kozlekedek- masfel eve ketkereken, cask eppen nem kerkparon hanem robogon. Erdekes hogy valahogy muszaly volt valakibe belerugnia a szerzonek a cikkevel. 'bár a barmok próbaként jövő januártól beengedik a motorosokat is' Mint tudjuk ez mar megtortent es azota magma is vigan robogok a buszsavokban, mar ahol engedik...
De vajon miert is barmok? En is kerdezhetnem ilyen erovel hogy miert engedik a bicajosokat a busz savba mikor engem motorost zavarnak, sot kifejezettem hatraltatnak amikor elottem cammognak. De meg a buszokat is sokszor feltartjak, a lassu tempojukkal. En speciel fizetek utadot, de ha jol tudom kerekpar utan nem kell. Akkor kinem van tobb joga az uthoz. De inkabb eltekintek ettol a hozzallastol mert az ut az mindenkie es szerintem mindenkinek jut rajta hely. Viszont az mar termeszetes a kerekparosoknak hogy a piroson atmennek. Ahogy a szerzo is irja: '...a piroson áthajtás lehetőségét, mert néha indokolatlanul sokat kellene ácsorogni a lámpáknál' Tenyleg? A kerekparosokra talan nem vonatkozik a kressz? Mindezzel csak azt szeretnem mondani hogy a kedves kirk kapitany is probaljon meg pozitivabban allni a tobbi kozlekedovel szemben.

MP 2009.02.14. 20:03:12

Király beszámoló köszi!

232323 2009.02.14. 20:33:03

A légszennyezésre van megoldás:
images.google.hu/images?hl=hu&q=respro%20city&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Én Bpen ebben tekerek... Nem zavar és szűr mindent, amit kell!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.02.14. 21:15:46

London (Greater London) lakossága kb. 7.5 millió.

És itt egy a célnak tökéletesen megfelelő bicikli 18 fontért:

www.gumtree.com/london/23/33983923.html

Perillustris 2009.02.14. 21:21:32

@MRTN: "En speciel fizetek utadot, de ha jol tudom kerekpar utan nem kell. Akkor kinem van tobb joga az uthoz."

Ezt kár volt leírnod.

aribazsy 2009.02.14. 21:27:34

Visszafele sorban:
Ja "kis"London 7.5 mill, de azert ha Bp-hez hasonlitjuk, minden szar ide van csatolva akkor ok is 13mmillioan vannak! (es nem Budaors es hasonlokkal!)

cikkhez:
Hat en nem laktam, de voltam eleget hogy kisse maskepp lassam ezt.
Egy nagy igazsag van, bico jo dolog, ott is, de mindekeppen nagyon tavolsag fuggo! Mi kinn laktunk 3as zona szelen majdnem Wembley-nel, onnet megneznem hogy mikor jon be cajgaval barki, ja idoben, es nem leizzadva mint allat :) Ez ami a cikkben van 1-2 zonara igaz , vagy egymas mellet levokben, de ez a eros kulvaros-belvarosba cimu dolog ott se igaz.
A vezetok moralja ... Hat igen, itt erzem hogy cajgas irta nam gyalogos, vagy autos. A Bicosok erossen suicidek, es gyilkos hajlamuak. Piros lampa ... hat nemtom, azert cajgasoknak az csak ajanlottnak tunik, autosok meg egyszeruen mint az allat ugy mennek. Jo nem magyarorszag, de lassuk be ezt is nehez utolerni. Azert gyalogosra zebran ha mar zoldje van, siman ramegy, busz ugy megy a jarda mellet hogy a menetszel berant, es ugy mennek mintha Hamilton lenne mindeki, kozben azert a szerencse nagyon dolgozik.
En ugy erzem hogy a robogo-motor tema ott is optimalisabb, tenyleg nagy tavon is, es ez latszik is, kegyetlen mennyisegu motor robogo, azok parkoloiba!
Amugy sztm bico, robog elfer abban a savban, bar ott nem hajtottam egyiket se ... szerencsere :P
(ja ezek tapasztalataim, nem tenyek, es lehet mas maskepp latja! ako sorry :) )

andrewt 2009.02.14. 21:34:52

jó írás, nagyon jól szórakoztam, köszi :) abszolút aláírom a cikknek azt a részét, hogy a kerékpár alkatrészeket viszik mint a cukrot. én mikor ott kint éltem, szinte minden harmadik belvárosi utcában láttam rácsokhoz láncolt biciklivázakat. minden egyéb tartozékot elloptak róla. viszont a zár legalább jó minőségű :D

zubug 2009.02.14. 21:49:53

ááááá .... kuka!!!!!!

gegix 2009.02.14. 23:08:40

Szerintem is szuper biciklizni Londonban, az eso nem gaz, meg lehet szokni - es sosincs tul meleg :D nekem nem kell atszallnom (igaz northern line) es igy is gyorsabb a bico (belsize - moorgate viszonylat) ami szerintem szuper, hogy benne vagy a varos eleteben, akarhol meg lehet allni, latni az embereket elni .. a piros lampahoz annyit ha rendor meglat, jo feloras lelkifroccs es motozas.

\m/ 2009.02.14. 23:26:19

En 2007-ben Brightonban bicikliztem vegig egy nyarat. Bar a varos nagysaga nem hasonlithato ossze Londoneval, a forgalom eleg huzos volt hetvegente. Viszont az autosok tenyleg nagyon figyeltek ram, szoval a kezdeti para, a "rossz oldali" kozlekedes ellenere sohasem volt baj (meg kicsit kapatosan sem ;) bar teny, hogy nagyon korultekinto voltam.

A biciklit pedig 25 fontert vettem a Shabitatbol, egy hippi-ujrahasznosito uzletbol, nagyon szakadt versenygep volt, de iszonyatosan bevalt, es a srac 3 honap garanciat is vallalt ra :) Nem is probalta meg senki ellopni, pedig egyszer 5 napot toltott szegeny para a buszallomason... Ja, kesobb 20 fontert adtam el :D

Azota itthon is biciklizek, de az autosok hozzaallasa osszehasonlithatatlan (Db.), pedig itt aztan hely is lenne a biciklistaknak boven.

M. Péter 2009.02.14. 23:57:18

@MRTN: Ha esetleg nem lenne tiszta helyzet szamodra, a kerekparosnak van tobb joga. A gyalogosnak, kerekparosnak es lovasnak joga van az ut hasznalatara, ez gepjarmunek kivaltsag, amelyhez a jarmunek es a vezetonek is engedelyre van szuksege. Es nem is utadot fizetsz, hanem gepjarmuadot (vehicle excise duty). Az is ugyanannyira zavar, hogy egy alacsony CO2-kibocsajtasu kocsi tulajdonosa sem fizet adot, vagy csak a kerekparos?

mik1024 2009.02.15. 00:48:36

Hat en meg ennel is olcsobban meguszom a kozlekedest :) Lakas West Kensington melo South Kensington, 20 perc gyalog, igy megmarad havi £100 ami mas esetben az Oyster-re menne (berlet).. csak akkor toltok fel ha messzebb megyek. :)

Ettol fuggetlenul szivesen vennek biciklit, csak nem tudnam hol tarolni.

bikila 2009.02.15. 00:53:02

(bár a barmok próbaként jövő januártól beengedik a motorosokat is)

+++Ehhez a véleményhez külön gratulálnék. Biciklizek és motorozok is, nem tudom Téged miért is zavar, ha a motorosok is a buszsávban mennek. Tök simán megférnek egymás mellett a kétkerekűek és itt vannak a legnagyobb biztonságban. Persze ez arra vonatkozik, ha a motoros nem úgy megy mint az állat és a biciklis nem balfékeskedik összevissza az úton.

ez mondjuk nálam nem zárja ki a piroson áthajtás lehetőségét
+++ No comment. Igazi "magyaros" hozzáállás.

baliquez 2009.02.15. 01:22:19

mik1024, dettó megspórolom a havi béreletet, modjuk én félóra sétára lakom a munkahelyemtől. Azért az oysteren van zseton. Bringával nem lennék kisegítve, tavasszal valszeg veszek egy ócsó használt kocsit, azzal el tudok járni könnyen pecázni hétvégén. Direkt megközelíthetetlen helyeken vannak a horgásztavak.

Kémütyüm 2009.02.15. 01:30:36

én a 3as 4es zóna határáról tekertem be minden nap a szitibe. Azért az nem leányálom. 45-50 perc és akkor vizesen érkezel. Mióta áttörtem a hangérien szlév kaszt betonkerítését és kicsit jobb helyen dolgozok, inkább buszozok, vagy metró ha sietek/tele van a tököm a busszal. A cikk a kettes zónáig helytálló, de azt ki tudja kifizetni?A Pestieknél figyelmesebbek az autósok, de azért volt néhány halálközeli élményem. Az első bicajomat, amit még Magyarországról hoztam, egy héten belül lopták el, úgyhogy vettem egy ütöttkopottat a Brikléjnen a vasárnapi börzén. Asszem a megoldás a robogó ebben a városban. Épp most keresek egyet megvételre, mert az angolok hülyék, és mindent elkótyavetyélnek, aminek épp nincs szezonja.

pnegyesi 2009.02.15. 04:49:07

Mi Tokióban próbáltuk ki a biciklit. Emlékezetes (pozitív értelemben) élmény volt!

georg 48 2009.02.15. 08:04:35

Az a furi, hogy szerencsétlen rabszolag az egész londoni bringázásról, szinte rosszat ír. Londonban szar a tömegközlekedés, irtózatos drága a bringa, stb. Ráadásul, még rabszolga is: Ugy kell neki! Millió ismerősöm már visszajött, mert tuképp. ugyan az, mintha itt melózna, csak elmondhatja magáról, hogy ő Londomban raboskodott, önként. Baromság. Az is érdekes, hogy a beírók szinte mindegyike élt Londonban. Ha a történet N.Y.-ban játszódna, mindenki ott élt . Az ilyen blogok olvasásakor az az érzésem, nem is itthon vagyok. Baromság úgy ahogy van. Limai élményeiről nem fog írni senki?

kisdarab állat 2009.02.15. 08:13:58

szuper cikk. én is éltem ebben a londonnak nevezett szarrakásban. az egyetlen biciklimet 25 fontért vettem, kaptam hozzá öt gramm hasist., fék nem volt rajta, eladtam a bangladesi szomszédnak. aztán hazaköltöztem, mert rajtam sem volt fék...

Rob67 2009.02.15. 08:50:47

Hát az írás szellemességével nagyon nem értek egyet.
Nem igazán értem , ha valaki magyarként itt él - mint náhányan magamat is beleértve - az miért fikázza? Ha ennyire nem tetszik neki - amennyire a cikkből lejön - szar nők, szar kaják, szar közlekedés, rabszolgatartás - az miért nem megy vissza Magyarországra? Ott minden jó, minden szép. őleg a mukalehetőségek és a tömegközéekedés.
A baj az hogy az ilyen gyökér hozzáállás és életszemlélet jellemzi a magyat, és hát sajnos az ilyen többség alapján ítélik meg az itt lévő kisebbséget.
Sajnálom.
És had mutassak meg egy másik oldalt.
40 éves vagyok, nincsen diplomám, a szüleim csórók, a saját erőmből tanultam és értem el azt ahol most vagyok, rengeteget keresek és elmondhatom nagyon jól érzem magam és az egyik legjobb hely ahol voltam valaha is (és éltem pár helyen).
Ergo a közlekedés megfelelő, a fizetés nem rabszolgához mérhető, ha odafigyelsz és magad kreatív vagy akkor a kaja is jó (igaz a lustáknak tényleg nem kedvez az itteni koszt) és hát azért a csajok sem rosszak, csakhát ahhoz nem elég vágyakozva az exekre gondolni, vagy magazinokkal aludni, hanem tenni is kell érte: dima, udvarlás, odaadás. Így talán végére nem csak a legycsúnyábbak maradnak...
Ja és hát azért említsünk meg néhány elviselhetetlenül jó dolgot is: kiszámítható adórendszer és a magyarhoz képest elenyésző adókulcs, reggel kilencórás mumkakezdés mondjuk már akinek), munkahelyi megbecsülés, magas fizetés,
És hát nég valami: bizalom. Bizalom a hivatalok részéről hogy Te nem barom és csaló vagy, bizalom az emberek között, bizalom a munkáltató részéről irányodba, és irányodból felá, ez meghozza a kiszámíthatóságot, a nyugodt munkakörülményeket, a megfelelő hozzáállást és kreativitást, és a végén egy olyan életmódot amire egyelőe nem sok esély van odahaza.
Ez is London vagy Anglia.
A baj az hogy cikkiró-szerű türelmetlen és elégedetlen lúzereknek semmi sem jó, így persze nem is érnek el semmit.
Nagyobb fegyelem, több türelem, kevesebb kivagyiság eljuttathatná oda hogy spórolásból ne biciklivel kelljen járnia, mert elhihetitek ez is az egyik szempont, ismerhetjük: honfitárs...
Amíg a fentieket el nem éri addig bizony savanyú a szőlő és mindenért morogni fog.

nav 2009.02.15. 09:20:25

"Mindemellett viszonylag drága is, egy átlagos, 2 zónás hetijegy 25 fontba kerül." (~8300 Ft)
Hasonlítsd össze már, hogy ez az ottani fizetésed hány százaléka és tedd meg ezt a itthonival is.
Jé, nem is drága?

Nolik · http://www.nolikantal.com 2009.02.15. 09:20:49

1997-98-ban centire egy évet éltem Londonban és abból 10 hónapot "masszívan" bringáztam. Éltem Keleten, a 3-as zónában (Leyton) a nyelvsuli pedig nyugaton az 1-es-2-es zóna határán volt a Quinsway megállónál, Notting Hill mellett. A melóhelyem (nyomdai éjjeli munka, újságköteg rakodás kamionokra) meg a Tower Bridge északi oldalán (Wapping) zintén az egyes zónában. Míg nem költöztrm át a Tower Bridge déli hídfőjéhez, addig naponta cca 25-30 km-t tekertem és nagyon élveztem. Sík város, átnyargalások hangulatos parkokon (St James park, Green Park, Hyde park). Valamint napi szinten áttekertem a Tower Bridgen, párszor pedig kivártam míg felnyitják és lecsukják.
A baloldali közlekedésre (legalábbis bringásként, autót ott nem vezettem) két óra alatt át lehet állni. Kivétel a körforgalom. Azoknál mindig ezerrel koncentrálnom kellett, persze lehet, hogy ez csak saját külön bejáratú bénságomnak köszönhető. Két bicajt fogyasztottam el, az elsőt talán 20 fontért vettem egy kollégámól, teljesen megfelelő állapotú, akkor és ott divatjamúlt versenykeró, amit kiloptak a kégliből
(akkor egy egykori PUB-ban laktam, 15-20 fiatallal , meglehetősen vegyes nációkból) Dél- Afrikai búrok, franciák, finnek, olaszok) valaki valszeg nem zárta be rendesen éjjel az ajtót.
majd ezt pótoltam, talán 15 fontért a Whitechapel
(a "Fehér Csepel" hasonló proli kolónia, mint a mi (egykori) Vörös Csepelünk, csak a nemzetközi munkásosztály pakisztáni és bangladesi tagozata dominál) Bricklane marketen szintén egy korrekt Raleigh versenykeróval.

Egyszer elütött egy g@có indiai (ó volt a hibás, toltam át a kerót az út és ment 1000-el) kinyírta az első kerekemet, én elestem, de nem történt bajom, csak egy enyhe zúzódás és az ijedtség.
A fószer elkezdett szidni valami másik autót vezető nőt, hogy őmiatta nem vett észre. Majd mondtam neki, hogy a kerék pótlás 20 font (ami nem blöff, hiába veszel pár peniért bicajt, ha aztán szervizben javíttatod, akkor cserével az tuti min 20 font). kiírt egy csekket, és most jön a görénysége, letiltotta. Pedig ha ráhívok rendőrt, tuti, hogy nem ússza meg párszáz font bírság nélkül.
Ami veszélyforrás, szívni és tekerni. Egyszer bespanglizva bingáztam és röhögve azon méláztam, hogy ki lehet az a piros ruhás geci?
Majd pár méterrel előtte rettegve jöttem rá, hogy a szemafor.

Más,
Nézzétek meg regényem honlapját. (nolikantal.com) Don-kanyar sztori, sok áthallással a mába (pl. Szalasi és Critical Mass inside). Provokatív, pártatalan, közpénzmentes és olvasmányos. A regényrészletek megtekintése (sajnos) Internet Explorer alatt optimalizált. De ugyanott örkényi rövidségű novellácskák is "Seprecesek" menü alatt.

Bocs az Off-ért és kellemes bringázást Londonban és máshol.

Üdv:
Nolik Antal
nolikantal.com

hubertusz 2009.02.15. 09:29:05

Rob67- kém, hozzászólásod nem igazánarról szól, amit kirk barátunk írt. Ezt offolásnak mondják... Egyébként nagyon örülünk, hogy jól érzed magad! Tényleg van mit tanulni tőlük (is).
"A baj az hogy cikkiró-szerű türelmetlen és elégedetlen lúzereknek semmi sem jó, így persze nem is érnek el semmit." Ezt miből olvastad ki?

eszpee · http://bp.underground.hu 2009.02.15. 10:07:43

Én az ízetlen ételek hazájánál hagytam abba az olvasást, köszi, ez alapján valószínűleg semmilyen reális rálátásod nincs a városra.

airdee 2009.02.15. 10:50:03

A fenti kommenteloktol elteroen nem all modomban az iras minositese, azonban egy nagyon fontos dolgot szeretnek hozzatenni.
Gondolom a szerzo munkaltatojanak "rabszolgatarto" mivoltjabol fakad, hogy nincs szerencseje ismerni az alabbi, kormany altal tamogatott programot:
Cyclescheme - www.cyclescheme.co.uk/

A lenyege, hogy a programhoz csatlakozo cegek biztositjak a bringas kozlekedes felteteleit a munkavallalok szamara.
Adomentesen, reszletre vasarolsz, a torlesztes a fizetesedbol megy max. 12 honapig. A munkahelyen van belso biciklitarolo es a legtobb helyen zuhanyzo es oltozo is... csak hogy a legfontosabbakat emlitsem...

9mmPara 2009.02.15. 12:48:47

A brit konyha két zászlóshajója a fish and chips meg a jacket potatoes.
Én jó kaját (amit nem magam főztem) anno a koleszban ettem. Azt a japán lányok főzték.
Az általam látott egyetlen csinos angol Mékpísz őrmester volt a TV-ben.

baliquez 2009.02.15. 18:34:34

9mmPara, Európában kábé Londonban van a legnagyobb választék kaja-alapanyagokból, ha meg lusta vagy főzni akkor bármilyen nemzet éttermébe elmehetsz könnyen. Lehet fikázni a fish&chipset, de azt is megcsinálhatod tucatnyi halból sokféleképpen. Lustaságból adódik a lefitymáló fintorgás. Nem véletlen hogy kimondottan nem keresem magyarok társaságát itt, elegem van a pocskondiázó negtaív életszemléletből, magyar betegség.

9mmPara 2009.02.15. 19:00:05

@baliquez: nem fikázom a fish&chipset, csupán -- valóban elítélőleg -- megjegyeztem, hogy kb. ez a népkaja csúcsa. Én is (közhelyesen) marhapörköltet főztem először úgy nemzetközileg. Másrészt sem Avebury, sem Coventry nem London. Valamint nem függ a megélhetésem attól, hogy el vagyok-e ájulva a nagy brit nemzetközösségtől -- úgy általában. Ezért igenis észre mertem venni, hogy
1, klasszikus értelemben dolgozni fehér embert nemigen látni, csak bevándorlót vagy gyarmatszármazékot;
2, megismétlem: a brit kaja (nem az indiai, kínai, albán, olasz, pláne főúri, francia szakácsos konyha) éppcsak meghaladja az ehető szintet;
3, minden gesztusukból ordít a szigetlakók mentalitása;
4, vezetni rémesen tudnak, viszont kooperatívan közlekedni nagyon-nagyon. Rengeteget tanultam tőlük.

M. Péter 2009.02.16. 00:15:16

@9mmPara: 1. Vizsgaltasd ki a szemed, bajok vannak a szinlatasoddal.
2. Egyel egy kis roast beefet yorkshire puddinggal, vagy egy walesi baranysultet.

baliquez 2009.02.16. 01:52:33

1. Angol beosztottaim vannak, diplomások. Nekem nincs diplomám, és nem vagyok milliomos sem, csak értek ahhoz amit csinálok. Ők is dolgoznak, én is. Sokat. Egy több mint £10milliós munkán dolgozunk évek óta.

2. Az ír ürügulyást is szeretem, pedig köze nincs a "rendes" gulyáshoz. Ízlésről vitatkozni felesleges, én azt írtam hogy a világ bármelyik kajájának az alapanyagait megveheted, legalább három különböző minőségi (és ár-) kategóriában. Finom az almás-cideres malackolbász, piacon veszek néha - amikor sütöd kijön belőle a cukor és rákaramellizálódik a kolbászkákra, isteni. Kell "saját" hentesbolt, tescoban nem akarsz húst venni (keserű - és büdös - csalódás).

3. Engem szórakoztat az affektált brit is meg a tahó is. Vicces kalóz népség, nem kell tőlük betojni. Néha el kell őket küldeni a kurva anyjukba hosszasan és cifrán csak hogy tudják hol a helyük. A meghunyászkodó, "jajszegényrabszolgavagyok" hozzáállást pofátlanul kihasználják, nem kell rá okot adni, igaziból nincs is rá ok - bevándorlók meg külföldi szakemberek nélkül szaros seggel mászkálnának mert arra is lusta a legtöbbjük hogy kitörölje magának.

díszbohóc 2009.02.16. 10:29:13

A motoros dolgot ki akartam torolni, valamiert bennmaradt, valoban nincs negativ elmenyem belole. Elferunk, ok is figyelnek, en is. (nem baj, fo az eloiteletesseg).

Napi 30 km-ert biciklizem, ez 45 perc / egy ut. Mindez metroval ugyanennyi (3-as zonabol) ugyhogy az ar/ertek aranyrol nem is vitatkoznek.

Bricklane-rol tudok, csak mivel nekem ilyen hosszu tavra kell a jargany, nem is gondolkodtam a 25 fontos biciklin, hogy utana azon rettegjek, hol esik szet alattam.
Ja es Magyarorszag es Anglia osszehasonlitasanak nincs ertelme semmifele szinten, nem is ilyen szandekkal irtam.

lr 2009.02.16. 15:40:39

@232323: Sima FFP1-es cucc, lehet, hogy szűr mindent, csak pont azt nem, amibe leginkább bele lehet halni, és a leggyakrabban van határérték fölött. 300ft-ért jobbat kapsz az O*Iban. (FFP3 már O.K.) Csak barátilag/bajtársilag szólok. ;)
(criticalmass.hu-n is érdemes szétnézni a témában)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.17. 16:25:37

@9mmPara: A Dempsey és Makepeace-t valóban angolok (britek) forgatták, de Makepeace-t speciel egy Dél-Afrikában született holland csaj játssza, lásd iMDB. ;-)

9mmPara 2009.02.18. 10:19:21

@Joe Forster/STA: francba, gyanakodnom kellett volna! Túl csinos nő :)
És, ha már úgyis beskatulyázódom itt a közhelyesen angolgyűlölő folkrasszista szerepkörbe, súlyosbítom a helyzetemet: az általam személyesen is ismert, egyetlen szép francia nőről később kiderült, hogy portugál :)
@baliquez és M. Péter: Jó, legyen: amikor legközelebb arra járok, megkóstolom mindkettőt egy _átlagos_ étteremben (merthogy itthon se a Gundelba járok). Ha jó lesz, elismerem, hogy undorító és megalapozatlan előítéletekkel terhes aljanép vagyok, a proletár internacionalizmus és a népek egymásra találásának esküdt ellensége. Rendben?

sportgeza.hu/futball/2009/02/17/az_angol_kaja_ehetetlen_a_nok_meg_rondak/

9mmPara 2009.02.18. 10:20:32

az előbb szmájli lemaradt, tehát

sirT 2009.02.19. 20:42:35

A bringasnak van igaza, amotoros meg taho:))
Brussel is kb ugyanaz pepitaban, en is bringazok.a sok huje öslakos meg azt mondja hogy veszelyes.. itt is vannak biciklisavok, utak ugyhogy tuti...aki nem teker az meg bekaphattya...

vegacs 2009.02.23. 14:48:32

Jééé!Ilyen nyergem van!Mint a nyitóképen.Bár ennyire azért nincsen "beülve":)

bikila 2009.03.01. 21:22:54

@sirT: sajnállak, de a környezeted még inkább
süti beállítások módosítása