Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ausztráliában biciklit vesznek autó helyett

2009.01.06. 11:23 - kirk kapitány

Tavaly egyharmadával több biciklit adtak el, mint autót. Egészen pontosan 38 százalékkal többet: 1,4 millió kerékpárt és alig több mint egymillió autót.

Ráadaásul abban az országban, ahol most is egyetlen ausztrál dollárba kerül egy liter benzin.

A 2008-as év volt sorban a kilencedik, amikor a bicikliadásvételek többségben voltak.

A helyi főbringások nem kis büszkeséggel beszélnek az általános szemléletváltásról, amit nem annyira a válság, vagy a romló anyagi helyzet diktál, hanem az, hogy egyre többen látják be, tenniük kell valamit az üvegházhatás kiváltó gázkibocsátás csökkentése érdekében. Ezért inkább kerékpárral mennek dolgozni.

Címkék: ausztrália

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr15861103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PR32 (törölt) 2009.01.06. 13:39:57

Szigorúan a témához kapcsolatos: ELSŐ!

Egyébként érdekes, mert itt is elég nagy távok vannak 2 város között...

ShagBeckur 2009.01.06. 13:42:04

Az Ausztrálok mindig is hülyék voltak...

További infó:
shag-beckur.faszkorbacs.hu/blog/?p=99

lessknownJFK 2009.01.06. 13:43:59

2 város közti útra szerintem autóval is mennek, mint mindenhol, de városon belül, elővárosból ingázni remekül lehet bringával vagy bringával és tömeggel...

KopaszMercis 2009.01.06. 13:58:49

mondjuk assem mindegy mennyire lakik hegyes dobos videken az ember fia :)

tocibacsi 2009.01.06. 14:08:33

azé' ott egy kicsit jobb a klíma...

Dr Kangörény 2009.01.06. 14:08:37

Mintha ott kicsit jobb lenne a klíma.

avogadro00 2009.01.06. 14:10:51

az 1,4 millió kerékpár legyártásának üvegházhatása mekkora? akik gyártják kocsival járnak dolgozni? valszeg kinából hozták valami nagy hajóval :)

lessknownJFK 2009.01.06. 14:39:59

mi a köze a klímának a bringázáshoz? :-)
egy autó legyártásának állítólag kb annyi a károsanyag kibocsátása mint ha 5-6 évig használnád. Egy bringának sanszosan annyi, mintha végtelen ideig tekernél vele...

indaszakpass 2009.01.06. 14:41:31

Ulurunal gyorsan kell am tekerni, hogy lehagyd azt a bazi sok legyet... :)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.06. 14:52:39

az, hogy eladták, még nem jelent semmit
mennyien használják?

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.06. 15:16:08

Valószínűleg az ő gondolkodásukban nagyobb a súlya a nagyjából felettük tátongó ózonlyuknak, meg az ilyesmiknek.

Labasmaz 2009.01.06. 15:56:49

Azt se felejtsuk el, hogy .au nagyreszen egesz evben nagyjabol megfelelo a klima a kerekparos munkaba jarashoz. Pl. mostanaban, minusz 5-6 fokos reggelben, jeges uton eleg mereszseg a hardcore bringasfutarokon kivul barkinek utnak indulnia...

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2009.01.06. 16:00:30

@avogadro00: "az 1,4 millió kerékpár legyártásának üvegházhatása mekkora"

Valószínűleg a tizede mint 1,4 millió autóé, és legyártása után az autó folyamatosan dolgozik az üvegházhatásért, a bringa meg nem. Ezt hülyeség volt felhozni.

Franz Jäger (törölt) 2009.01.06. 16:00:59

Igen, ez csodálatos. Kár, hogy az Ausztrálok problémáit egyáltalán nem oldja meg.
Mert a kontinens szép lassan kiszárad (több mint 5 éve aszály van), a vízválasztó hegység körüli 2 folyó a lassan elapad, Dél Ausztráliában már van olyan város, ami a föld alatt található mert a felszínen állandó 50C van, az ország 2/3 már most is sivatag.
Iyen körülmények között én is annak örülnék, hogy eladtak 1 millió biciklit.
Ez az ideális közlekedési eszköz. Meg kellene próbálni eladni ugyanennyit Afrikában és talán a Dél Amerikai őserdőkben is.
Éljen a szemlélet!

Devil 2009.01.06. 16:04:46

Ja, Ausztraliaban van rendorseg, es vedi valaki a rendes bicajozo polgarok testi epseget is, nem csak a reszeg soforoket. Ott talan en is mernek tekerni.

mwmw 2009.01.06. 16:42:33

Tényleg mekkora szám, hogy egy ~30.000 Ft értékű valamiből többet adnak el mint egy ~3.000.000 Ft értékű valamiből. Azta.

Semmi bajom a bringázással én is bringázok, de ezektől a szentimentális megnyilvánulásokból már nagyon elegem van. Az az ember ül bringára aki szeret sportolni, aki értelmes távolságra lakik a munkahelyétől és akinek az életvitelével, munkakörülményeivel összegyeztethető ez a közlekedésmód. Akinél nem állnak fenn ezek a feltételek az akkor sem fog brinával járni ha már fekete köd lesz a városban a szmogtól vagy 20 sávos bringapályákat építenek ki országszerte, éppen ezért ezen "a hányan bringáznak" témán felesleges folyamtosan rugózni. Ez is csak egy közlekedési eszköz és nem több, teljes megoldást sosem fog adni a világ minden polgára számára - mint ahogy egyébként az autó vagy a tömegközlekedés sem, hiszen mindenkienk más az ideális.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.06. 16:43:19

Dél Ausztrália a mérsékeltebb klímájú rész. Az 50 fok inkább északon lehet jellemző. Amúgy most a -5 fokban tekerés során igencsak visszasírom a melbourne-i telet. Nyáron, azaz most viszont eléggé jellemző még ott délen is a 40 fok, ami már kicsit izzasztó tud lenni.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.06. 16:49:20

mwmw, pont az a baj, hogy az is zömével kocsival jár az is, "aki értelmes távolságra lakik a munkahelyétől és akinek az életvitelével, munkakörülményeivel összegyeztethető" lenne a bringázás.

Szerintem igazad van, nem az a lényeg, hogy több bringát adnak-e el, mint autót, hanem a tendencia, amiről itt nincs szó. Pedig ez lenne érdekesebb. Azaz, hogy amíg a bringa eladások drasztikusan nőttek, addig az autó eladások visszaestek. Kár, hogy ezekről nincs adat.

martiner 2009.01.06. 17:06:53

@Vitaminisiert: Pont ez a lényeg: hogy kinek ideális a bringa vagy kinek "kell" autó, azt se Te, se én, se senki más nem tudja (és nincs is joga) megítélni, ez magánügy. Ez egy olyan dolog, minthogy én pl nem dohányzom, nem iszom, mert egyszerűen nincs igényem rá. Most akkor mondjam azt, hogy ezt bárki megtehetné, mertha nekem nincs igényem rá, akkor másnak se lehet? A mai világban közlekedni kell, amit ki így, ki úgy old meg, az hogy egyik mód károsabb mint a másik jelen esetben lényegtelen.

Szerintem épp ezért nem lényeg, hogy hány bringát adnak el, vagyhogy mi a "trend". Az autóeladások a gazdasági válság miatt estek vissza világszerte, szóval ennek örülni nem érdemes, márcsak azért sem, mert a gyárak az eladásokból fedezik a fejlesztéseket is beleérve az alacsonyabb károsanyag kibocsátásra vonatkozóakat is, amikre így kevesebb pénz jut. Szerintem azt tök felesleges várni, hogy kevesebb autó lesz, kb hasonló esélyekkel várhatjuk a mikulást is, abban viszont lehet bizíni, hogy idővel kevésbé fogják szennyezni a környezetet (mint ahogy ilyen autók egyébként már léteznek is, csak jelenleg még nem megfizethetőek).

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.06. 19:39:22

@martiner: természetesen senkitől nem várhatom el, hogy bringázzon, ha nem akar. Azt viszont elvárhatom, hogy ne autózzon, ha más hasonlóan hatékony alternatívák léteznek, ugyanis az én lakóhelyemet, környezetemet is szennyezi pusztán lustaságból. Az igaz, hogy teljesen felesleges ezt elvárnom, hiszen az emberek jelentős része kellően önző, ostoba és lusta. Ezért a város vezetőitől várom el, hogy olyan körülményeket teremtsen, amelyben csak annak éri meg autózni, akinek igazán szükséges, ellenben az alternatívák sokkal kedvezőbben működnek az infrastruktúra és az ár/érték arány javítása (BKV) révén. Ezt persze a vezetőktől várom el hiába, mert önzők, ostobák és lusták.

Franz Jäger (törölt) 2009.01.06. 20:18:55

Vitaminisiert · zagyvasag.blog.hu 2009.01.06. 16:43:19
"Dél Ausztrália a mérsékeltebb klímájú rész."

Dél Ausztráliában található egy kis iparváros, a kősivatag közepén: www.walkabout.com.au/locations/SACooberPedy.shtml

Na ott tuti, hogy senki nem vett biciklit.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.06. 20:58:45

@Franz Jäger: Ja, hogy Coober Pedy? Abból, hogy "már van olyan város", azt hittem valami újdonság. Ott viszont már a múlt század eleje óta így "építkeznek". Félreértettem. Abban igazad van, hogy ez Dél Ausztrália.

Perillustris 2009.01.07. 13:26:41

Itthon is jóval több bicaj fogy, mint gépjármű.

Perillustris 2009.01.07. 13:31:03

"A mai világban közlekedni kell, amit ki így, ki úgy old meg, az hogy egyik mód károsabb mint a másik jelen esetben lényegtelen."

Na ez az, ami rohadtul nem lényegtelen.
süti beállítások módosítása