Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Most már tényleg lehet szmogriadó

2008.11.27. 15:27 - lumina

Decembertől a szállópor határértéket is alapul veszik Budapesten a szmogriadó elrendelésekor, a fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén egyhangúlag döntött a határértékek szigorítása mellett. Az új szabályozás szerint várhatóan sokkal gyakrabban, az elmúlt öt év statisztikai átlagai alapján évente hatszor kell számítani arra, hogy riasztási fokozatot rendelnek el. Ebben az esetben páros naptári napokon csak a páros számra végződő, páratlan napokon pedig csak a páratlan számra végződő rendszámú autók közlekedhetnek.

A tájékoztatási fokozat, amikor csak felhívják az autósok figyelmét, hogy inkább önkéntesen válasszák a tömegközlekedést, még sűrűbben, évi 10-15 alkalommal fordult volna elő az elmúlt öt évben. Ehelyett évente csak egyszer-kétszer volt erre példa.

Jövő héttől tehát bármikor előfordulhat, hogy a főváros közleményt ad ki a korlátozás elrendeléséről, aki pedig nem tartja be, valószínűleg szabálysértést követ majd el. Az ehhez szükséges törvénymódosítások már folyamatban vannak.

Címkék: budapest levegő autómentes urbánus

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr13791539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

kéremszépen 2008.11.27. 16:11:24

Sajnos ez csak a tüneteket próbálja kezelni. A bajok gyökerét kellene górcső alá venni. Na mindegy, addig is történik valami, még ha kicsit megkésve, és kissé szerényre sikeredett is.

jobbbalmind1 2008.11.27. 16:16:31

mi lesz a szolovak, es egyeb kulfoldi rendszamokkal? megint az jar jol aki adot sem fizet?

jobbbalmind1 2008.11.27. 16:18:10

ja ez mi van a taxikkal?

SVr 2008.11.27. 16:22:29

és azzal aki vidékről jár be és nincs p+R?

victoriginal 2008.11.27. 16:24:50

és mi lesz a jegesmedvékkel? ők hogy fognak ezentúl bejárni dolgozni?

és akkor a tarajos sülöket még nem is említettük!

1.87 2008.11.27. 16:35:52

megint az jár jól, akinek két autója van, vagy két rendszáma :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.11.27. 16:39:40

Jujj, és ha győzike nem tud bemenni a tévé stúdióba??? Vagy mónika??? Juj mi lesz!

Gilderoy 2008.11.27. 16:40:42

Ez király, a mostani BKV állapota mellett.

Masiniszta 2008.11.27. 16:47:04

"inkább önkéntesen válasszák a tömegközlekedést"

Ehhez mondjuk nem ártana, ha a belvároson kívül is létezne tömegközlekedés

Bartoki 2008.11.27. 16:47:21

Főleg hogy a BKV (busz) az egyik legnagyobb füstforrás... Ugyan melyik benzines autó kipufogójából jön szálló por? :)

Freechild 2008.11.27. 17:00:02

Én ma megvettem az uj betétemet a Respro maszkomba... Részemről megtettem amit a párt és a nemzet megkövetelt :)

porthosz 2008.11.27. 17:02:21

Hehe. Ez ilyen vicces dolog lesz. A bkv a mostani forgalmat sem képes elszállitani. Mi lesz ha minden második autó bkv-ra ül?

Egyébként kiváncsian várom hogy ezt hogy fogják ellenőrizni?

Walter Melone (törölt) 2008.11.27. 17:14:03

Sokkal értelmesebb volna szmogriadó esetén lezárni a belvárost és csak a gyalogosokat+ a közfeladatot ellátó járműveket beengedni.

Ez a rendszámosdi csak maszatolás....

csóróbringás 2008.11.27. 17:15:34

és vajon minden sarkon ott fog állni a rendőr és sasolja a rendszámokat, hogy ki sérti meg a szmogriadót?
szkeptikus vagyok sajna...
pedig tényleg csökkenteni kéne az autóforgalmat a városban!

Kixx 2008.11.27. 17:18:41

A három gyerekemet viszem 3 felé reggelente (bölcsi, ovi, iskola). Kb. 1 óra kocsival. (~10km. hegyen-völgyön)

Akkor ezt így hogy?

Walter Melone (törölt) 2008.11.27. 17:22:40

"(~10km. hegyen-völgyön)"


Akkor az nem a belváros.....
Ez a korlátozás nem budapest közig. határáig lesz érvényes, hanem annál egy szűkebb területre. (már ha van egy kis eszük a rendelet megalkotóinak.)

Vegha 2008.11.27. 17:22:51

"egyhangú" szót kérném:
- aláhúzni
- kiemelni
- bekeretezni
stb.

Kixx 2008.11.27. 17:26:10

Moszkva tér, Margit körút a belváros?

Vegha 2008.11.27. 17:27:04

bocs. egyhangúlag.

Vegha 2008.11.27. 17:27:37

Kixx:
sztem bőségesen!

Walter Melone (törölt) 2008.11.27. 17:27:42

"Moszkva tér, Margit körút a belváros? "

Ott jár villamos. Minek autózol? Lehet megúsznád az egészet fél óra alatt... ;-)

mICK 2008.11.27. 17:34:45

Mert a P+R-ben estére szétlopják a kocsit.

Kixx 2008.11.27. 17:37:28

Mert a villamos nem megy fel a Várba...

Walter Melone (törölt) 2008.11.27. 17:39:14

A Moszkvás környékén tényleg elég jó a tömegközlekedés....

Várbusz?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.27. 17:43:21

Rendőrökre ilyen nehéz feladatot nem bíznék, mint a rendszámok ellenőrzése (pozitív, negatív).

Jó, hogy a 3 számot nem kell összeadni és gyökötvonni belőle :) Szerintem ez tényleg csak maszatolás. Gyökerénél kellene megszüntetni a problémát. behajtási díj oszt meg van oldva :)

Mellesleg ezt a forgalmat a BKV tényleg nem fogja bírni.

Nick Leeson 2008.11.27. 17:47:40

Hát ez kurvajó!

Este leteszem a kocsit egy olyan helyen ahol nappal fizetős a parkolás (az albérletem előtt), reggel kitalálják hogy szmogriadó van. Ha otthagyom a kocsit szarrá büntetnek, ha elmegyek vele akkor is...

Szeretek itt élni... :(

mICK 2008.11.27. 17:48:27

A bünti még mindig valszeg olcsóbb lesz mint kéthetente egy oldalablak+zárcsere :-)

Nick Leeson 2008.11.27. 17:50:02

A szálló por, talán nem lenne határérték felett, ha nem egyszerre ásnák fel az egész várost mindenféle marhaság miatt, hanem ésszel és fokozatosan.

Kixx 2008.11.27. 17:55:25

Nem mennék bele a részletekbe de 6 buszról (5 átszállás) beszélünk minden reggel 3 gyerekkel + ugyan ez vissza délután + nekünk még be kell menni dolgozni. Így érted?

mement 2008.11.27. 18:02:34

Bazz joban varom az elso szmogriadot mint a karacsonyt:) Kurva jo lesz, feleannyi auto, felannyi szmog, talan meg a dugok is kisebbek lesznek, de ez lehet hogy meresz fantazialas:) Egy szebb es elhetobb varos halvany kepe dereng fel elottem.

Aki meg nem akar BKV zni (megertem en is utalom), de pont nem kocsikazhat, majd biciklizik vagy setal nyuszoges meg nyafogas helyett:)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.27. 18:03:16

MU-HA-HA !!!

1, sose fog ez megtörténni
2, és mit csinálnak majd? Megállítják a Rákóczi úti forgalmat és a rendszám alapján nekiállnak büntetni?

Ébredjünk már fel, ebben az országban se környezetvédelmi, se vezetései kultúra nincs, és az autó kell az emberek segge alá, semmi pénzért nem válnak meg tőlük ...

@Kixx

Vagyis VAN mód hogy megold BKV-val. Köszönöm, ennyit akartam csak tudni ...

Adamek 2008.11.27. 18:06:52

És honnan kell erről értesülnöm menet közben pl. ?
Kötelező rádióznom?

nyekk 2008.11.27. 18:08:36

És az áruszállítással mi lesz? Ha nem mehetek az áruszállító furgonommal, nem fogtok zabálni. Majd akkor szmogriadózzatok. Esetleg előbb azt kellene megoldani, hogy bármilyen piti indokkal hetekig le lehessen zárni nagyforgalmú utak felét, és hetekig tízkilóméteres autósorok pöfögjenek órákig araszolva. Meg a sok fsz forgalomszervező intézkedés: pl rádai utca: vgig kellene menni a Ráday utcán, hogy az üzleteket ellásd áruval. Igenám, de egy keresztucányit visszafelé egyirányú (hogy ki volt az az állat aki ezt kitalálta). Ki kell kerülni ezt a szakaszt. Úgy, hogy araszolva, levegőt szennyezve meg kell kerülnöd a fél várost. Azért az 50 m-ért. Ez a fölösleges környezetszennyezés.

Kixx 2008.11.27. 18:09:04

Van :)
Mondjuk "mód"-nak nem nevezném de van ez tény.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.27. 18:09:44

Fasza. Mégse adom el a korábbi kocsimat, annak páros a rendszáma, az újnak meg páratlan. :/

AvgDvl 2008.11.27. 18:15:46

mekkora faszság ez is...

mi köze a szálló pornak az autókhoz?
nem kéne az uraknak annyit kokainozni :)))

Poy 2008.11.27. 18:18:17

:)
Jelzem a buszoknak is páros és páratlan a rendszámának az utolsó számjegye -> ergo fele annyi busz is lesz :D

mement 2008.11.27. 18:22:02

Gondoljatok arra hogy ha eltunnenek az utakrol azok az emberek akik foloslegesen pofekelenek, es puhos seggukon kivul mast nem visznek a kocsiban, azt is max 3km-el odebb, akkor nem kene szmogriadorol beszelnunk, Keresd a lehetoseget hogy te magad hol tudod csokkenteni a karos anyag kibocsatast, mindezt tedd azert hogy ellensulyozd az autozasodbol fakado szennyezest, es igy elkeruld a szmogriadot.
Sokan egyszeruen direkt nem akarjak megerteni, mert azzonal magukra ismernenek, mint folosleges dugogyartok.

A Fustkod nem olyan mint a havazas.... nem termeszetei jelenseg, TE tehetsz rola, es TE neked kell tenni ellene. (TE mint álltalános te)
Es ne varja el senki hogy elmegyunk amellet, hogy sok gyoker egyszeru ostobasagaban onzosegeben es lustasagaban teljesen hazavagja a lakhelyunk.

totyatotya 2008.11.27. 18:24:51

huuu mement, neked aztan nehez eleted lehet. gondolom ezt jo gyakran elmondod azt latod hogy kvazi mindenki szarik erre...

mement 2008.11.27. 18:26:09

Totya
Lassu viz partot mos:)

vagodeszka 2008.11.27. 18:26:48

Mégis ki ellenőrizné a páros-páratlan rendszámokat?

Komolytalan az egész...

gerinckutató 2008.11.27. 18:27:06

Ez szép lesz. A férjem reggel a halál kómás 2,5 éves gyereket kiveszi Cinkotán az autóból, felszállnak az amúgy is tökig lévő HÉV-re, bemennek a bölcsiig, majd a férj vissza a melóhelyére Kistarcsáig. Már így is hatkor keltem a gyereket, majd ezek után ötkor fogom nem? Fasza...

pitiáner 2008.11.27. 18:36:02

gerinckutató 2008.11.27. 18:27:06

évi max hat alkalommal kibírod, nem?

pitiáner 2008.11.27. 18:37:02

ja, bocs, az örsig nyugodtan bemehetsz, az még nem belváros

TaZ 2008.11.27. 18:39:47

Haha, es ki fogja betartatni? :)

gerinckutató 2008.11.27. 18:42:49

Én ki, de a gyerek szerencsétlen miért szívjon? Igaz nekem nem az jött le, hogy csak a belvárosról van szó. De lehet én vagyok figyelmetlen. Meglátjuk mi lesz. És itt nem arról van szó, hogy a puhos seggemet nem tudom 3 km-et odébbvinni autó nélkül.

jobbbalmind1 2008.11.27. 18:45:23

memet
talan futeni sem kene.... hisz az is hozzajarul a szmoghoz... gondolom te a puhos hatsodat, a hideg szekre teszed otthon, mar csak elvbol is.... :)
valszeg nincs olyan megoldas ami fair lenne neked, nekem es a 3 gyerekes anyukak is...

BicycleRepairMan 2008.11.27. 18:45:53

Vidéki vagyok(megyeszékhely)... de örülök!

A hozzászólásokat olvasva teljesen paff vagyok!
Alig van pár kommentelő de tökéletes a keresztmetszet a fővárosi közlekedőkről!
Egy ici-pici alázat elkelne...
Természetesen tudom,hogy nem lesz.
písz

mivanmivan 2008.11.27. 18:48:37

Drágáim! A Hungária körúton belül NEM lehet sárga színű "zöld kártya" matricával tolni!!! Szóval akinek 1998-nál régebbi a kocsija az MEGSZOPJA! Legalábbis október 18-tól március 20-ig... Kellemes örvendezést... (Tudjátok, vidékről kocsival 40 perc, tömegközlekedve 1 1/2 óra, de biztos én vagyok a kényelmes, hogy nem utazok napi három órát a büdös-mocskos buszon...)

mement 2008.11.27. 18:57:14

Jobbbalmind1
A lenyeg az aranyokon van, es szuksegszerusegen.
Nem kell 25 fokos lakasban uldogelni amikor fel is lehet oltozni, nem veletlen hogy a teli idoszakban tetezik a szallopor szennyezes. Az autozas visszaszortiasa szamomra komplexebb dolog, nem csak arrol van szo hogy kirohad a tudonk, hanem arrol is hogy teljesen megbenitotta a varost a rengeteg auto, de ez nem ennek a postnak a temaja ez ugyben majd maskor anyazunk.

Azok akik azon problemaznak hogy hogy jutt be a gyerek a intezmenybe:1. En is gyalog jartam gyereknek suliba meg oviba is, bar akkor meg anyu kezet fogtam persze, a szegeny gyerek duma csak onfelmentes, berendezkedes kerdese az egesz
2. Ha tenyleg csak azok kocsikaznanak akiknek ellengedhetetlen es csakis kizarolag akkor amikor muszaly,(ideertve a gyerek oviba juttatasat is) akkor meg mindig nem lenne semmien problema. Kozos erdek hogy drasztikusan csokkenjen az autos forgalom(ideertve a motorokat is), es hogy ertekelheto normalis kornyezetunk legyen, mert ami most korulveszminket az botranyos, es az atlag paraszt felfogasa errol pedig felhaborito.

palackos 2008.11.27. 19:02:05

milanoban ez rendszeres, ott is megoldjak valahogy.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.11.27. 19:08:14

Ki köll irtani az összes fát és mindent lebetonozni. A járdákat úttá kell nyilvánítani. Ki kell végezni azokat akik nem autóznak. Legyen ingyenes a bendzin.

Megjegyzés: általános iskolás koromban 800 métert sétáltam a suliig. A végén meg vissza. Középiskolában is, majd aztán 3 évig melóba is kb. ennyit. 7 éve vagyok BP-n, az első 3 évben szintén gyalog jártam melóba, ami kb. 1km volt oda és 1km vissza. Ennyi séta kell is naponta.

Közel a civilizáció vége azt hiszem.

AvgDvl 2008.11.27. 19:09:41

mement, bé meg, get a life...
szerinted passzióból autózgat az a sok ember? nem, qrvára nem, (leszámítva a váci úton gyorsuló hülyegyerekeket) hanem mert dolga van. én például nem tudom másképp megoldani, hogy zuglóból eljussak a normafához dolgozni (értelmes időn belül) és hogy este - nem ritkán éjfél után - hazajussak. Nem, nem fogok 15x átszállni és gyalogolni fél órákat. Az autóm pedig jól van beállítva és nem szennyez tizedannyit sem, mint egy BKV busz. Ezt a tarisznyás ál-értelmiségi hozzáállást imádom, ami olyan gondolatokban csapódik le, mint a "nem szélesítjük ki a 10-es utat, mert megnőne rajta a forgalom". nem bazmeg, akkor inkább szántsuk fel és zárjuk le.
A muszáj pedig pontos j.

Káposztakukac 2008.11.27. 19:15:21

totál hülye, jó magyaros szabályozás. amúgy tőlem tiltsák ki a belvárosból a környezetszennyező járműveket. tehát a sok 15 éves ócska dízelt, meg kétüteműt. ja, hogy ez a bkv flotta nagy részét is érintené? aha... kurva vicces, hogy az euro 4-es autómmal nem lehetne bemennem a városba, amikor ha lehet hinni a német teszteknek, akkor egy euro 4-es autó kipufogógáza részben tisztább, mint egy erősen szmogos napon beszívott levegő.

totyatotya 2008.11.27. 19:18:21

AvgDvl, +1.

ez az egesz nepnevelosdi egy kicsit durva nekem.

megjegyzem a szmogriado OK, mellesleg az lenne a minimum hogy ervenyes kotelezovel VAGY forgalmival (csaladtagok ugye) ezeken a napokon ingyen legyen a BKV.

jobbbalmind1 2008.11.27. 19:22:23

mem, csak az a gond, h "te szeretned megszabni" az aranyokat.
am a z egesz rendszer rossz, de attol, h egy reszletet megmozditod meg nem javul meg. ott kezdodik, h BKV, es ott folyt, h bicikliutak, stb.. szemely szerint hetente 2-3szor hasznalom a kocsit. ha szerencses vok, meg jol is jon ki, plane ha kissebb lesz a forgalom... :)
jah, en is gyalog/BKV-val jartam egyetem vegeig es a bringazast sem vetem meg a Normafanal, de nem munkba vagy a lanyomert menet 20km-en....

acsa77 2008.11.27. 19:24:56

Bartoki: nem a BKV a legnagyobb forrás (főleg nem egy főre vetítve). Sőt, még az építkezések sem olyan vészesek. A szabad szemmel nem látható porral van a legnagyobb gond, melyet főleg a gumiabroncs+úttest érintkezése, valamint a modernebb, de füstszűrő nélküli dízelek okoznak.

Ezek még nagyobbak azoknál a porszemcséknél, melyek leragadás nélkül kijönnek a tüdőből, de kisebbek azoknál, melyek a légutak felső részén ragadnak le (ill. leülepednek a talajra).

Szóval gáz.

gerinckutató 2008.11.27. 19:26:56

mement: az hogy neked anyuval gyalog kellett bejárni az annyira nem hat meg. Én is anno így jártam oviba. De ha az én gyerekemnek lehet jobb, akkor miért ne lenne neki jobb? Ennyi erővel menjünk vissza a jurtába, mert anno az ősöknek az adatott meg? Hozzáteszem a fűtéssel kapcsolatban igazat adok neked, nálunk sincs 25 fok, csak 20-21, kizárólag a fürdetés idejére tesszük fel 22-re a termosztátot. De a gyerekem kényelméből nem vagyok hajlandó engedni télen a mínuszokban ilyen szar közlekedés mellett. Főleg nem a "puhos seggű" kényelmes belvárosiak miatt. Amikor autóval 50 perc alatt a bölcsinél vagyunk, volánnal ugyanez 1,5 óra. Ja és arról már nem is beszélve, hogy a 2,5 éves gyereknek nem túl kényelmes 1,5 órát egy rozzant buszon állni a terhes anyukájával, mert se neki, se nekem nem adja át a helyet senki. Mondjuk ilyenkor a motorok száma igencsak elenyésző. Hozzáteszem a kétéves autónk sokkal kevésbé szennyezi a levegőt, mint a 20 éves volánbusz, amivel eljuthatnánk a bölcsiig.

mement 2008.11.27. 20:10:30

AvgDvl
Ha valamit el lehet intezni auto nelkul is, marpedig az esetek 90 szazalekaban siman el lehet intezni auto nelkul A bol Be be valo eljutast, de a paraszt megis autoval teszi akkor az passzio. Egyszeruen lustak es tulkomfortizaltak vagytok, ki kell szallni a kocsibol es befejezni a nyafogast, mert ez a passzio oda vezetett hogy kirohad a tudonk, minden reggel es este megbenul a varos, permanensen eletveszelyese valt a kozlekedes, es mozdulni sem lehet a kozteruleten szanaszet hagyott autoktol. A szmogriado csak egy batortalan kis lepes ebben a balkani koszfeszekben hogy az egyszeri benzinfuggo kocsog raebredjen arra azert koszos a kis feszek mert beleszarik a kozepebe. Gusztustalan szemetdombba valt az egesz varos, es ebbol rendesen kiveszik a reszuk a passziobol kocsikazo honfitarsaink.

jobbbalmind1 2008.11.27. 20:15:53

ajjaj. kocsogok es parasztok. na jo vitat...

mement 2008.11.27. 20:17:44

Gerinckutato
Olvasd el a tobbi hozzaszolasom es utana gyere ezzel a hulyeseggel.

Egyebkent amit leirsz abbol egyenesen az kovetkezik hogy a sajat gyerekeid kenyelmenert felaldozod az en gyerekeim lehetosegeit. Szerinted ennek igy kell mukodnie egy varosban ahol az emberek egymas mellet elnek? Szerinted az normalis hogy eleve arra szoktatod oket hogy szarjanak bele a kornyezetukbe(nem a termeszetbe hanem a lakokornyezetukbe, amibe beletartozik az oket korulvevo emberek)


A Szennyezo busz kontra "nem annyira szennyezo auto" hoz csak annyit, hogy a busz elvisz mondjuk 30 embert, te meg elviszel a kocsidal .... egyet. Akkor?

gerinckutató 2008.11.27. 20:18:24

Ez jó kis demagóg duma volt... Azokat akiket ismerek nem passzióból autóznak napi 2 órát, hanem azért, mert ez a legegyszerűbb és legolcsóbb modja annak, hogy eljusson bölcsibe-oviba-suliba-dolgozni. És itt nem is a belvárosról van szó.

gerinckutató 2008.11.27. 20:22:26

Bocs! Nem egyet, hanem hármat, de ez lényegtelen, ergo tökéletesen kihasználjuk az autó kapacitását. És egyáltalán nem arra nevelem a gyerekemet, hogy szarjon bele a környezetbe. Amig pesten laktunk, akkor is volt autónk, de munkába járni nem használtuk, mert felesleges és időrabló lett volna. Volt, hogy hétszámra nem is indítottuk be. De nem vitázom tovább, nincs kivel. Én tudom, hogy mit teszek a környezetemért és ettől az én lelkiismeretem tiszta. JóÉjt.

mement 2008.11.27. 20:25:12

Gerinckutato
Igen es gondolom a boltba is azert megy autoval, meg a szomszedba is, meg ugy alltalaban mindenhova... ugyanmar ez meg mindig csak lustasag.

Lehet kombinalni a az autot biciklivel, tomegkozlekedesel, setalasal. Egyszeruen az onerdek nem lehet indok arra hogy miert mergezed es teszed tonkre azt a helyet ahol masok laknak

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.11.27. 22:13:05

Tényleg szánalmas az egész, mindenki betolja a gyerek segge alá az autót, lehetőleg mind3 gyerekét különböző iskolába járatja és véletlenül sem úgy választja meg a lakóhelyét, hogy ezen iskolák közelében legyen. Mert ugye a kocsi adott, és akkor már miért ne.

Érdekes, Berlinben biciklin is el tudják vinni a gyereket az oviba.

totyatotya 2008.11.27. 22:18:58

mement majd egyszer tellik neked is es meglatod hogy megy ez. addig is chill. az ember az autoval nem a kornyezetebe szarik bele, ezt kellene megerteniuk a hozzad hasonlo zoldvitezeknek. egyebkent sokkal hatekonyabb dolog lenne verni az autogyartok ajtajat hogy tegyenek tobbet a kornyezetert, de persze ertem hogy az nehezebb mint a szomszedodat szivatni.

totyatotya 2008.11.27. 22:23:01

airdance egyreszt egy budapesti hol nem szarja le mit csinal egy berlini, masreszt ki vagy te hogy jobban tudod mit kell a masiknak csinalni? most komolyan, kik vagytok ti es mit kepzeltek magatokrol? irany a politika bazz, szervezz partot, hirdess programot, szavazzanak rad, muti hogy tied a tobbseg tamogatasa, es akkor, csak akkor nekilathatsz pofazni. addig legjobb ha nem akarsz dirigalni meg okoskodni.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.11.27. 22:50:59

Ez nem dirigálás. Annyi, hogy aki ennyire az autóra akarja építeni az életét, az kímélje meg ettől a belvárosiakat, és menjen Budaörsre, meg ehhez hasonló helyekre. A belvárost hagyja meg azoknak, akik kicsit felvilágosultabb módon élnek.

Ha az én gyerekemnek is a fél életét autók hátsó ülésén kell eltöltenie, akkor inkább nem csinálok gyereket... vagy elköltözök Berlinbe :-)

Amúgy szerintem ennyire nem vészes a helyzet, mint a kommentekből látszik. Szerintem a többség támogatná a szmogriadót, mert azok, akiknek még nem telik autóra, meg azok, akiknek telne, de nem kell neki, együtt többségben vannak.

kis ember 2008.11.27. 23:52:12

Na akkor még egyszer nekifutunk.
Itten arról van szó, hogy a közlekedés szmogot csinál. Ha túl nagy a szmog, az emberek nem kapnak levegőt. Se te, se én, se a gyerek, akit befuvarozol a szmogba.
Tehát csökkenteni kell a szmogot. A legegyszerűbben és a leghatékonyabban a forgalom csökkentésével lehet.
Tehát ha csökken a forgalom, csökken a szmog.
Ez jó neked, nekem, a gyerekednek, akit egyébként autóval hoznál be a szmogba (miután kiköltöztél innen a jó levegőre és naponta termeled a szmogot, hogy bejöhessen).
Ovisok, bazmeg, hogy így kell elmagyarázni.

erol 2008.11.28. 09:26:14

És mit csinál az a 3 gyerekes anyuka akinek nincs autója? Egyesek szerint ez teljesen életidegen, pokol, halál, megoldhatatlan stb.
Pedig azért van ilyen is, és talán felnőnek azok a gyerekek is...Egyebként sem értem miért kell 20 km - re vinni azt a gyereket, van minden kerületben ovi , iskola.

kis ember 2008.11.28. 10:48:10

erol: itt nem erről van szó.
Arról van szó, hogy generálunk egy problémát (szmog), és amikor olyan lépést kell tenni, amely segít ezt megszüntetni, de személy szerint nekem kényelmetlen (nem tudok aznap autóba ülni), akkor legyen átkozott mindenki.
Az fel sem merül, hogy a probléma éppen abból adódott, hogy eddig minden nap autóba ültem.
Mindenki áldozat akar lenni.
Nem. Ha gond van, oldjuk meg, és nekem ugyanúgy áldozatot kell hozni, mint másnak.
Csak hát ehhez felelősségtudat kellene, a szabályrendszer mechanizmusának ismerete, stb.
Itt ugyanis nem arról van szó, hogy "ellopták a politikusok/ elvitték az oroszok/németek" stb., Hanem egy olyan gondról, amit TÉNYLEG magunknak csinálunk itt a városban.
Csak hát sírni egyszerűbb, mint tenni a megoldásért. Oldja meg más. A Demszky. A kormány. Az óvónéni.
Ovisok, mondom.

mement 2008.11.28. 12:09:46

Az ovival lehet olyan probelma, hogy az amelyik kozel esne a lakhelyhez, ott nincs hely, nem veszik fel a porontyot, es tenyleg a vilag masik vegere kell jarnia a gyerkocnek... Alt sulikal nem tudom mi a helyzet... Persze ugyes szervezesel, vagy idoben valo jelentekezesel, ez konnyen orvosolhato, es csak neha neha kell kocsival elvinni a sracokat.

mement 2008.11.28. 12:16:57

Ha valami reagens anyagot tolnank a levegobe, ami a kocsik altal kibocsatot mergezo anyagok egyikevel reagalva, megfestene a levegot, akkor azt gondolom maris sokkal tobben fognak fel es ertenek meg mirol ugatunk ilyen veszett mod.

Vagy ha csak 10 percre is de bekotnenk a kipufogo veget az utasterbe... A legszenyezes tipikusan olyan dolog, amit nem latunk, nem erzunk igazan (jo persze budos van, de pesten amugy is budos van sok mas okbol kifolyolag) es a hatasai nem azzonal jelentkeznek... Igy konnyu onfelmentest adni, es kimagyarazni a dolgot.

Regebben olvastam egy kommentben ezt az elmes meglatast, nem pontosan idezve de kb igy hangzott:
Egyetlen esocsepp sem hiszi el hogy o a felelos az arvizert.

bonobonohu · http://bono.hu 2008.12.01. 16:26:24

"""... nekünk még be kell menni dolgozni. Így érted?"""

Kixx, nekünk meg még levegőt kéne venni, így érted???

egyébként, ha jól tudom, nem kötelező a város három különböző pontjára járatni a gyerekeket... biztos vagyok benne, hogy vannak egymáshoz közelebb eső közintézmények is.
... a Várról már nem is beszélve... :-P
pffff...

Bartoki 2008.12.01. 16:39:46

Ha a gumiabroncs-por a gond, akkor lehet hogy fel kéne seperni vagy le kéne mosni az útról és meg is lenne oldva az egész?
Vagy esetleg betiltani a csunyarossz fajta gumiabroncsot és csak olyan engedni a forgalomba ami nem koszol...
BKV vs. füst: azért ez megérne egy kis méricskélést. Mindenesetre ha 10 autó megy előttem az nem olyan vészes, de ha egy BKV busz, akkor az kész gáztámadás...
Egy igazán füstölő busz bármikor egy korrekt benzines (vagy koromégetős dízeles) autó koromszennyezésének a 100-1000x-esét öntheti ki, szóval a kisebb mennyiség meg az utasonként kevesebb elfüstölt üzemanyag arány ellenére nyugodtan lehet az a környezetszennyezőbb.