Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ajándékot adnak a rendőrök bicikliseknek

2008.11.14. 12:13 - lumina

Békés megyében november 17. és 27. között a rendőrök láthatósági karpántot adnak ajándékba az ellenőrzött bicikliseknek, a kerékpárokra pedig küllőprizmát és fényvisszaverős matricákat raknak.

„Kerékpározáskor a kötelezően előírt világítóberendezéseken túl, jó szolgálatot tehetnek a ruhán, cipőn, vagy magán a kerékpáron elhelyezett fényvisszaverős termékek” – olvasható megyei kapitányság közleményében.

„Amíg egy kivilágítatlan, prizma nélküli kerékpár a gépkocsi tompított fényszórójának fényénél legfeljebb 25-30 méterről válik láthatóvá, addig ugyanezen távolság egy fényvisszaverő matricával ellátott kerékpár esetén 100 méterre növelhető.”

Az akciót minden nap más helyszínen tartják: Battonya, Békéscsaba, Sarkad, Orosháza, Szarvas, Békés, Vésztő és Gyula.

Szintén a láthatóságra akarja felhívni a biciklisek figyelmét a rendőrség Cegléden, ott pénteken (14-én) délután 5-kor tartanak akciót. A résztvevők láthatósági eszközöket kapnak, majd rendőri felvezetéssel, kivilágított járművekkel tekernek körbe a városon. Az első 100 célba érkező üdítőt, sapkát és emlékpólót kap ajándékba.

Címkék: biztonság baleset rendőr prizma

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr27768707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csóróbringás 2008.11.14. 13:03:17

na ez végre értelmes akciónak tűnik, nem úgy mint a büntetések csengő hiánya miatt és stb...

Roth Mano 2008.11.14. 13:19:19

adhatnának lámpát, villogót, pumpát, sárhányót, meg csomagtartót is. vagy most túl mohó vagyok?

Laciii 2008.11.14. 13:26:23

Túl mohó vagy :)

Erről a matricázásról van valami hivatalos link, tudtommal nem szabályos:
"37. § (1) A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged. " vagy én értelmezem rosszul?

Lord_Cica (törölt) 2008.11.14. 13:28:46

mikor jön pestre az akció? addig újra megtanulok bicajozni, és csak rendőrök előtt fogok matricáért kurválkodni a biciklivel :)

Laciii 2008.11.14. 13:34:11

Ezért nem éri meg biciklizni, vagyis nem ezért éri meg biciklizni, matricát kapsz 500ért méteres csíkot (olcsó q** :D).

amondó (törölt) 2008.11.14. 13:41:50

"71. § (1) Járműre - a kerékpár és a segédmotoros kerékpár kivételével - csak jóváhagyási jellel ellátott fényvisszaverőt szabad felszerelni."

"116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
...
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük."


Ebből én azt veszem ki, hogy szabad a biciklit matricázni, csak előre fehér legyen, hátra meg piros, oldalra és a pedálon meg sárga. Ugyanis a matrica is fényvisszaverőnek minősül (csak épp más anyagból van). Úgyhogy matricázzunk csak nyugodtan.

amondó (törölt) 2008.11.14. 13:44:44

Ja, bocs. Laciii-nak írtam, és 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet idéztem
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.

És az én biciklim is fényvisszaverő matricával van borítva, persze szépen igényesen. Hátulról pirosan világít, ha rávilágítanak, elölről meg fehéren. És persze lámpa is van 2 elől, kettő hátul, olyan vagyok, mint egy karácsonyfa.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.11.14. 13:44:59

"Az első 100 célba érkező üdítőt, sapkát és emlékpólót kap ajándékba."

verseny éccaka? ott a helyem :P

Laciii 2008.11.14. 13:47:49

"A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel"
ez ok.

"hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel"
Nekem ez nem tetszik.

Ettől még matricázok nyugodtan :)

amondó (törölt) 2008.11.14. 13:51:15


"hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel"

Nekem hosszú csík alakú matrica van a hátsó villa két ágán. Teljesen szimmetrikus, és teljesen piros. Meg a sárhányón is van. Az is szimmetrikus. Már csak a szépérzék is ezt kívánja. A háromszög azért fontos, mert az úgy tűnik, a vontatott jármű vagy az elakadt jármű jele.

Laciii 2008.11.14. 13:53:30

Tippelhetsz én honnan idéztem :)

Én hátrafelé is fehéret+sárgát raktam, az sokkal jobban látszik, mint a piros. Prizmából van kettő is, hátsólámpából csak egy, a másiknak letört a tartója :)

Laciii 2008.11.14. 13:58:28

Erre akartam utalni:
villa két ágán + sárhányón is van = 3
hátul egy vagy két != 3

Mondjuk ezt a rendőr csak akkor fogja felhozni, ha nagyon elküldöd a tudjuk hova.

A pirosat is értem miért kellene (legnagyobb agyrém amikor valaki piros villogót rak előre), de a teljesen piros szerintem hülyeség.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.14. 14:01:02

Nekem is fehérek vannak hátul, de még a legfélkegyelműbb autós se gondolná első lámpának, viszont hátulról megvilágítva úgy nézek ki, mint egy karácsonyfa. Szép lenne ha ezért megbüntetnének.

Thyb 2008.11.14. 14:10:31

Laciii: tegnap láttam az Árpád hidnál jött le az ipse és ment a hév átjáró felé. Elől piros villogóval. Először szólni akartam neki, de aztán hagytam a francba. Szerintem aki saját aggyal nem jut el addig, annak az enyém sem fog segiteni.
Avus: Bringaletámasztáshoz mit használsz? Karácsonyfatalpat? :D Majd szerzek neked valami szép csili-vili karácsonyfacsucsot a sisakodra. :)

Thyb 2008.11.14. 14:12:16

Amugy kivárom amig Hoze projektes lámpákat kezdenek el osztani. :D Remélem a LiIonos akukkal adják majd töltővel együtt. :D

strix 2008.11.14. 14:12:17

Én Police feliratos láthatóságit szeretnék...
ha nagyon szabályos vagyok akkor olyat ugye lehet :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.14. 14:49:23

az autósok meg oszthatnának fényvisszaverő mellényt, izzókészletet mondjuk :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.14. 14:50:49

Laciii 2008.11.14. 13:47:49
a 3szög alakú prizma aszem a vontatmányoké (maimon pót, csuklús busz, etc) azért a kitétel :)

Laciii 2008.11.14. 15:08:57

Nem a 3szöggel van bajom, a "hátul egy vagy két + piros" túl korlátolt (még csak prizmában gondolkodtak). A hátsó villa alul felül rendesen be van tekerve, és a fehér matrica sokkal jobban látszik, mint a piros.

Csuklós buszon szerintem nincs, teherböhömökön szoktam látni, bár mintha a sárga buszokon is lenne.

zsoltix 2008.11.14. 15:11:23

Na,végre valami:) Megállítanak a rendőrök kivilágítatlan biciklivel, aztán teliaggatnak mint egy karácsonyfát:) ez tetszik:)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.11.14. 15:12:31

Érdekelne az, hogy minek centíroztat az ember bicajkereket, ha utána a rendőrök feltesznek neki küllőprizmát büntetésből. Lehet azzal együtt is centíroztatni?

PR32 (törölt) 2008.11.14. 15:14:48

kérdés: akinek nincs prizmája, azt megbüntetik. akit nem büntetnek, azt jutalmazzák. ergo akinek van prizmája, az kap még egyet.
helyesatézisem? :D

PR32 (törölt) 2008.11.14. 15:16:24

sparhelt: te olyan gyorsan mész, hogy beszitál a kormány? :O

zsoltix 2008.11.14. 15:21:37

A küllőprizmát csak oldalról lehet látni,sokra megy vele valaki,ha elől meg hátul nincs se világítás,se fényvisszaverő.

Laciii 2008.11.14. 15:32:20

"Érdekelne az, hogy minek centíroztat az ember bicajkereket, ha utána a rendőrök feltesznek neki küllőprizmát büntetésből."
Ezt nem értem, ez nem autó, centrírozásnál nem súlyokat pakolnak, hanem a küllőket feszítik.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.14. 15:40:05

Azért megvédeném a piros villogót elől használókat. Nem azokat akik onstans így nyomják, csak azokat, akik szükségből. Réges régen ilyen hulladék legolcsóbb lámpákat használtam, szettben, és az első-hátsónak ugyanolyan volt a konzolja. Az elsőt valami pöcs ellopta, nekem meg haza kellett mennem. Méghozzá bringaúton, ahol sokkal nagyobb veszélye volt annak, hogy szemből telibe találnak, mint hátulról. Kettősnyíl: szükség törvényt bont alapon előre raktam a piros villogót.

zsoltix 2008.11.14. 15:54:08

Pont Békéscsabán láttam egy kerékpáros-gázolást pár napja. Fényes nappal volt,mégis elütötték. Nem mutogatni kellene egymásra,hogy így a bringások, úgy az autósok,hanem figyelni.

zsoltix 2008.11.14. 16:06:17

Én egy kisvárosban lakom,de itt szinte minden évben van halálos kerékpáros-baleset. Kivilágítatlan bicikli, figyelmetlen bringás, de az átmenőforgalom is szarik a sebességkorlátozásra, jó,ha lelassítanak 100-ra,mikor áthaladnak lakott területen. Mindkét félen múlik.

tyberius 2008.11.15. 06:51:46

zsoltix: Békéscsabán hol láttad azt a gázolást? Én ott nőttem fel, ugye elég sok arrafelé a biciklis, viszont az infrastruktúra nem túl fejlett, és sajnos sok bringaút úgy épült, ahogy nem lenne szabad - az úttesttől elválasztva, sokszor a járdával egyben, például a Bartók Béla úton, vagy a Gyóni utcán... sosem szerettem ezeket a bringautakat, inkább az Andrássyn mentem végig, ha a belvárosban volt dolgom.

Egyszer engem is elütöttek, a Szabadság téren, a város kb. legforgalmasabb zebráján. Szerencsére lassan ment a csaj, nem lett bajom.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.16. 10:16:44

Laciii:
csuklósbuszokon is van, lökhárító alatt két kis piros háromszög.
süti beállítások módosítása