Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Kihagyták a kerékpárút felét a Margit híd felújításából

2008.11.03. 20:45 - Földes András

Mégsem lesz kerékpárút a Margit híd mindkét oldalán, a kerékpáros civilszervezetekkel kidolgozott, és elfogadott terveket ugyanis egyoldalúan felmondta a főváros. Ez ráadásul véletlenül derült ki a Kerékpáros Klub számára. Így a jelenlegi tervek szerint a híd felújítása után csak a Margit sziget felőli járdán, tehát az északi oldalon alakítanak ki egyetlen, kétirányú kerékpárutat. A déli oldalról kihúzták a bicikliutat.

László János, a Kerékpáros Klub vezetője elmondta, hogy a Margit híd felújítási tervében eredetileg nem szerepeltek kerékpáros létesítmények. Az út terve az ő javaslatukra került napirendre. A hosszadalmas alkudozás végén januárban rögzítettek egy kompromisszumos megoldást a fővárossal. Eszerint a híd északi oldalán kétirányú kerékpárutat alakítanak ki, hogy egyrészt biztosítsák az átmenő forgalmat, másrészt pedig hogy Pestről és Budáról is elérhető legyen a sziget.
 
A déli oldalon egyirányú, csak Pest felé vezető út kialakításában állapodtak meg, számolt be a civil szervezet vezetője. A klub elfogadta, hogy a sávok ne az autóútból, hanem a járdából vegyenek el helyet, noha ez az elveikkel ellentétes volt. Kompromisszum született az északi oldali út szélességével kapcsolatban is, amelyre a civilek forgalomszámítása szerint 2,5 méter kellene, de végül 1,8 méterben állapodtak meg.
 
A Kerékpáros Klubban dolgozó közlekedéstechnikai szakemberek ezután kidolgozták a forgalomtechnikai elemeket, tehát hogy a hídról érkező biciklista milyen módon jusson el a bicikliutakhoz, vagy azok hiányában hogyan soroljon be az úttestre.
 
Radír
 
A történet a múlt hét végén folytatódott a civilek számára, amikor nem hivatalos úton megtudták, hogy terveiket csak részben valósítják meg.
 
A déli oldalon egyáltalán nem épül kerékpárút, az északin magát a sávot meghagyták, de a forgalomtechnikai elemeket kiradírozták.
 
A fővárosi önkormányzattól megtudtuk, a terveket a tervtanács javaslatára változtatták meg. A déli oldalról azért vették ki a bicikliutat, mert a kerékpározás ezen a turisztikailag frekventált helyen veszélyes, hiszen a várban és az egyéb látnivalókban gyönyörködő turisták közt kell biciklizni.
 
 
Az érvelés azért szokatlan, mert ugyanez a helyzet egyáltalán nem jelentett gondot akkor, amikor a budai rakparton húzódó sétányon jelölték ki a bicikliutat, pedig ott több a turista, az út pedig néha alig másfél méteresre szűkül.
 
Egyébként maguk a tervezők is tudják, ha kialakítanak kerékpárutat, ha nem, itt rengetegen fognak biciklizni. Amit jelez, hogy a déli oldal járdájának elejére és végére rámpát terveztek, hogy a biciklisek könnyen tudjanak fel- és lehajtani.
 
Konfliktuszóna
 
A tervek megváltoztatására további magyarázatokkal szolgált a híd felújítását végző Főmterv munkatársa, a projekt generáltervezője, Németh Tamás. Elmondta, a déli oldalon csak a híd szélesítésével tudtak volna elég helyet biztosítani a kerékpárosoknak. A szélesítés viszont milliárdos nagyságrendű plusz költséget jelentett volna. A konzolok alatt ugyanis szélesíteni kellett volna a pilléreket, és szükség lett volna a szobrok áthelyezésére is, mert különben a világörökségi státuszú látkép részét képező elemek eltűntek volna a híd szélesebb felülete alatt.
 
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal az északi oldalon ugyanakkor elfogadta a szélesítést, anélkül, hogy ragaszkodott volna a pillér költséges átépítéséhez, mivel ez az oldal a látkép szempontjából kevésbé lényeges, tudtuk meg Németh Tamástól.
 
 
Németh ugyanakkor nem tudott magyarázattal szolgálni arra, hogy miért húzták ki a civil mérnökök által kidolgozott forgalomtechnikai javaslatokat. Áttekintve a jelenlegi terveket nyilvánvalóvá vált, hogy a Pestre tartó biciklisek csak a rakparti útra tudnak rákeveredni. Ha a Nyugati pályaudvar irányába akarnának továbbmenni, akkor le kell szállniuk, hogy a járdákon és zebrákon át a megfelelő oldalra kerüljenek.
 
A Kerékpáros Klub vezetője megjegyezte, hogy a két oldalas megoldás ismeretében elfogadott útszélesség az egyetlen oldalra redukált terv esetében már biztosan nem lesz képes kiszolgálni a biciklisforgalmat. Ez viszont pont azokhoz a konfliktusokhoz vezet, amelyek feloldását egy ilyen út szolgálná. A gyorsabb biciklisek, akik nem akarnak a tömegben szlalomozni, továbbra is az autóutat választják majd. Az autósok pedig, mit sem tudva a problémáról, nyilvánvalóan értetlenül, dühösen, esetleg agresszíven reagálnak az úton kerékpározókra. Ugyanez a probléma a túloldalon még inkább jellemző lesz.
 
Egyelőre tehát úgy tűnik, az átgondolatlan kerékpáros fejlesztés továbbra sem a megoldást, hanem a konfliktusok élezését szolgálja.

 

Címkék: margit híd bicikliút

183 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr18748151

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Városképi Felügyelet - Budapest Városképpen 2008.11.04. 15:31:07

WTF, avagy megint a bicikliútPersze nem biztos, mert Budapesten sosem lehet tudni (a Kiskörúton is egyszer nincs-egyszer van), de most épp megint lefelejtenék a kerékpárutat a Margit hídról, legalábbis annak déli feléről. A felújítási terveket egy hónappa…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 11:38:11

"És a híd két oldalán a kerékpársáv egyenesen menne tovább a körútra, miközben a lehajtónál 70nel keresztezik a átlag hülye autósok?"

Pontosan. Mint ahogy nyáron is végre megcsinálták, hogy az elkerített bringás sávból teljesen biztonságosan tovább lehetett egyenesen haladni a Margit-körúton. Ott pedig nem szoktak 70-nel száguldozni az autósok a kanyar és a jelzőlámpa miatt.

Gera 2008.11.04. 11:38:44

Thyb - Délután 5kor hova sietsz?

Thyb 2008.11.04. 11:38:59

"És a híd két oldalán a kerékpársáv egyenesen menne tovább a körútra, miközben a lehajtónál 70nel keresztezik a átlag hülye autósok?"

Most is megoldom, hogy biztonságosan menjek le a pesti oldal déli felén. Pedig most semilyen koncepció nincs kialakitva. Igen, nyugodtan be lehetne tervezni 1 lámpaváltásos módszert, amikor a kerékpárosok becsatlakoznának a forgalomba.

Thyb 2008.11.04. 11:39:53

melóból haza, mint minden hülye munkás ember akinek akkor jár le a műszakja

amondó (törölt) 2008.11.04. 11:40:16

" Gera 2008.11.04. 11:32:32
Rá merek menni a körútra, néha szoktam is, de különösebben nem élvezem a dolgot. "

Bakker, én se élvezem, ha élvezetből bicikliznék, akkor mindig valamilyen dunántúli dimbesdombos tájon barangolnék. Tudod az a baj, hogy néha a Körúton van dolgom. A Dunántúlra meg csak nyaranként tudok kirándulni. Ez van. Gondolom, ha te autózol, akkor te is szívesebben nyomnád a pedált egy alpesi kanyargós úton vagy 200-zal egy üres autópályán (ízlés szerint), mégis dugóban araszolsz nap mint nap a munkába.

Martian (törölt) 2008.11.04. 11:41:16

"De belement abba a kompromisszumos megoldásba, hogy a járdán legyen."

Ha politikussal kompromisszumokba mész bele, az lesz a vége, hogy "elfogy a káposzta és a kecske mégis éhendöglik.". :))

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 11:41:21

Thyb: haza meg minek sietsz? :D

Gera 2008.11.04. 11:42:11

Hát nézzétek, énfelőlem tehetnénk egy kísérletet, hogy mindkét oldalon szép egyenes kerékpársáv megy a körútra, elméletben valóban nem rossz, de én valahogy nem hiszek abban, hogy ez bpi viszonyok között működne napi egy halálos áldozatnál kevesebbel. Mert idióta a biciklisek és az autósok igen nagy része.

Thyb 2008.11.04. 11:42:34

Avus : mert a BB 6-igy van nyitva. Bár ezt neked is illene tudni. :D

Gera 2008.11.04. 11:43:20

Thyb - Miért, megver az asszony, ha késel 3 percet a köcsög Margit-hídi gyalogosok miatt?

Thyb 2008.11.04. 11:52:19

Ilyen alapon mi bajuk lesz az autósoknak, ha a bringások elfoglalják a szélső forgalmi sávot? Mi bajuk lesz abból a 20 perc késésből?
Én próbálok kompromisszumos megoldásra jutni, de az ilyen hétvégi bringások miatt nem lehet semmit elérni. Az én haladási tempóm 25km/h felett van átlagban. Ha nekem vissza kell vennem 3 km/h-ra akkor az nem 3 perc lesz, mellesleg nem lesz biztonságos. Normál tempónál, ha valaki belép bringautra, akkor nem kizárt, hogy a bringás berepül az autók közé a köruton. Nem egyszer buktam már ilyeet a budai rakparton a bringauton amikor a kedves &@$# turista hirtelen ugy döntött, hogy tesz 2 váratlan lépést jobbra. Sikerült satuval megálnom ugy, hogy én álltam fejre. Ott nincs forgalom szerencsére. Ha itt fog ilyesmi bekövetkezni, akkor a bringás viszont valszeg a szembe haladó autók között fog landolni.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 11:56:31

Gera, az autóst megveri az asszony, ha feltartom, és ezért 3 perccel később ér haza?

Szentpeter 2008.11.04. 12:09:46

Kihagyták a kerékpárút felét a Margit híd felújításából


Akkor letolom a járdáról a gyalogosokat..

LewisFM 2008.11.04. 12:16:14

Nekem nem csak ezzel a Margit hídon tervezett kerékpárúttal van a bajom. Ugyanis az országúti kerékpárokat kedvelem, s nekem az is van. Ezzel tartósan lehet megfelelő körülmények között 35-40 Km/h-val haladni. De azok itt nincsenek meg, mert:
- a gyalogossal közös utak miatt a gyalogos használja a kerékpárutat, s ha szólok neki, még ő van felháborodva
- rossz a burkolatok minősége. Ki találta ki a díszburkolatot kerékpárútra? A Fertő-tó körüli döngölt kerékpárút minősége is jobb (bár a legtöbb helyen aszfaltozott), mint ami itt van BP-n.
- szint beli problémák vannak, pl. járdasziget széle nincs teljesen süllyesztve. Amikor ezt megcsinálják, és ilyen szar lett, ki az a felelőtlen alak, aki átveszi ezt a kontár munkát?
- tele vannak az utak olyan megoldásokkal, kereszteződésekkel, ahol meg kell állni forgalmi akadályok miatt

Ezeknek a problémáknak az eredője, hogy inkább az autóúton haladok, mert tudom tartani az autók tempóját, s így legalább zöldet is kapok, s folyamatos a haladásom. Az autósok pedig kapják be. Ugyanis vagyok olyan paraszt, hogy nem teljesen a sáv jobb szélén megyek, hanem beljebb, de még szabályosan, így nem tudnak leszorítva megelőzni, hadd dudáljanak... amíg ilyen a másik oldal hozzáállása.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 12:22:26

LewisFM

Az autósok ne kapják be, de amit csinálsz, nem bunkóság, hanem normális túlélési ösztön. Én is így teszek, részben a leszorítások minimalizálása, részben a hirtelen kinyíló ajtók, részben pedig a jobbról orrukat betolók elleni védekezésképp.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 12:23:20

+ annyi, hogy én nem veszem észre, hogy dudálnának. Talán havonta 1-2-szer, ha előfordul velem a körúton.

Thyb 2008.11.04. 12:25:28

avus: és ha az mp3 lejátszó nincs bekapcsolva akkor sem hallod? >:)

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 12:28:42

Sose használok olyat se forgalomban, se azon kívül :).

Martian (törölt) 2008.11.04. 12:30:14

"Ugyanis az országúti kerékpárokat kedvelem, s nekem az is van. Ezzel tartósan lehet megfelelő körülmények között 35-40 Km/h-val haladni."

Amit írsz, az ugyanúgy probléma akkor is, ha csak 25-tel teker az ember. És a kerékpárutak minősége tényleg jórészt pocsék (nyilván a kivitelezők a saját zsebükre "ócsítottak")... de a legnagyobb gond a nem közúti leválasztott kerékpársávos megoldásokkal az, hogy a kereszteződéseknél az autós és a bringás egymás holtterében, beláthatatlanul találkozik össze... olyan, mint az orosz rulett.

Martian (törölt) 2008.11.04. 12:32:13

"Ugyanis vagyok olyan paraszt, hogy nem teljesen a sáv jobb szélén megyek, hanem beljebb, de még szabályosan, így nem tudnak leszorítva megelőzni,"

Pont ezért jó a kerékpársáv, mindkét oldalról be lehet állítani az oldaltartást.

guerillero 2008.11.04. 13:34:40

Szerintem a bringások örülhetnek, hogy egyáltalán lesz bringaút. Ha nem épül semmi, akkor az a baj, ha meg épül, akkor meg az, hogy mér nem úgy, ahogy az a 40-es átlagtempóval közlekedni vágyó maroknyi biciklisfutárnak tetszik. Tessék egy kicsit reálisabban gondolkodni, nem mindenkinek ez a legfőbb gondja az országban.

Gront 2008.11.04. 13:34:55

Az 50-es években mikor átadták a Sztálin (ma Árpád) hidat, újságok hozták le, hogy a kerékpárosokra is fokozottan gondoltak és kerékpár utatakat alakítottak ki. Pedig messze nem volt "User Friendly" az élet akkoriban.....

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 13:37:49

guerillero, te örülnél, ha úgy csinálnák meg az utat, hogy 2x keresztezed a villamossíneket, és gyalogosokat kellene keresztezned, mire átérsz a hídon? Fogadjunk, te is azt mondanád, hogy gyerekek szar munkát ne csináljunk, akkor inkább költsük a pénzt inkubátorra.

Egyszer öklelje fel a szaladgáló gyerekedet egy bringás a közös bringa/gyalogos járdán és akkor majd meghallgatlak, mi a véleményed a szar megoldásokról.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 13:38:21

"gyalogosokat kellene keresztezned" - kerülgetned akart lenni...

Perillustris 2008.11.04. 13:39:31

"Déli oldalon az úton fogok kerékpározni, ahogy eddig."

Így van, ahogy mindenki ezt teszi majd. Kivéve azok, akik a járdán mentek. Ők ugyanúgy ott fognak menni, nem fognak át-, majd visszamenni az északi oldalra. A konfliktusok számának növekedése garantált. S erről pont azok tehetnek, akiknek ez ellen kellene tenniük. Hát nem vicces? Nem.


"naponta többször megjárom az Óbuda - 8.ker viszonylatot különböző útvonalakon (Árpád híd, Margit híd, stb), de még a legszebb őszi / tavaszi / nyári időben sem látok 15-20-nál több biciklist (ezekből min. 5 futár)"

Ez különösen hihető.


"Szerintem semmi gond nincs a híd alatti kunkorral."

Tudsz különbséget tenni a kerékpár és az autó meghajtása formái között?


"Vicces, hogy a biciklisek kábé ugyanazt művelik, mint az autósok. Tkp mindenki egyéb forgalomtól elzárt, kerülő, kereszteződés, lámpa, zebra nélküli utat akarna, ami csak az övé, mert ő siet és csak így tud haladni. Költség és egyéb szempont nem számít."

Az a "vicces", hogy semmit nem tudsz a kerékpáros szervezetek álláspontjairól, munkájáról, s ezért baromságokat írsz. Ha csak egy kicsit is olvastál volna, akkor nem írnál le olyat, hogy mi külön utakat akarunk.


"Ki a tököm biciklizik a körúton?"

Esetleg aki haladni akar.


"Délután 5kor hova sietsz?"

Szarni.


"Hát nézzétek, énfelőlem tehetnénk egy kísérletet, hogy mindkét oldalon szép egyenes kerékpársáv megy a körútra, elméletben valóban nem rossz, de én valahogy nem hiszek abban, hogy ez bpi viszonyok között működne napi egy halálos áldozatnál kevesebbel. Mert idióta a biciklisek és az autósok igen nagy része."

Ma ugyanez van, mégsincs baleset. Jól kialakított infrastruktúra mellett miért lenne rosszabb?


"Normál tempónál, ha valaki belép bringautra, akkor nem kizárt, hogy a bringás berepül az autók közé a köruton. Nem egyszer buktam már ilyeet a budai rakparton a bringauton amikor a kedves &@$# turista hirtelen ugy döntött, hogy tesz 2 váratlan lépést jobbra. Sikerült satuval megálnom ugy, hogy én álltam fejre."

Thyb, ott a nagy részen max. 10-zelmehetsz, ekkora sebességnél nem állhatsz fejre. Ha ennél gyorsabb tempóra vágysz, mindenkinek a legjobb, ha a Fő utcán mész.


"Szerintem a bringások örülhetnek, hogy egyáltalán lesz bringaút. "

Megértetted a lényeget.

Desert 2008.11.04. 13:41:21

"A biciklisek NEM akarnak elzárt, lámpa nélküli utakat. Együtt akarnak az autókkal közlekedni, ugyanazokat a lámpákat, kereszteződéseket akarják használni. "

Hát b+ előbb tanuljátok meg a legelemibb kresz szabályokat (piros lámpa, kocsik között csámpázás stb) utána majd lehet beszélgetni arról, hogy együtt akartok-e közlekedni más járművekkel.

Thyb 2008.11.04. 13:41:42

guerillero: ok, még egy indok amiért az utra megyek be. Szeretem az ilyen autósokat akik bejönnek, anélkül, hogy végig olvasnák a felsorolt ész érveket, veszélyforrásokat stb (bár moindjuk erre nem is lenne reális lehetősége a notebookján a dugóban ülve, hisz azért néha dudálni kell, meg figyelni, hogy tömött sorban araszoljon, nehogy valaki bevágjon elé).
Lassan az ilyen hozzászólóktól érik meg bennem a gondolat, hogy valóban luxus a 2x2 sáv.

guerillero 2008.11.04. 13:42:48

Én is szoktam kerékpárúton közlekedni (kerékpárral), de még nem ütöttem, el se gyereket, se kutyát, se felnőttet. De ha te a gyerekemet elütöd a brigaúton, biztos, hogy a zakó mellé kapsz még egy-két nagy fülest is.

Desert 2008.11.04. 13:43:48

""Vicces, hogy a biciklisek kábé ugyanazt művelik, mint az autósok. Tkp mindenki egyéb forgalomtól elzárt, kerülő, kereszteződés, lámpa, zebra nélküli utat akarna, ami csak az övé, mert ő siet és csak így tud haladni. Költség és egyéb szempont nem számít."

Az a "vicces", hogy semmit nem tudsz a kerékpáros szervezetek álláspontjairól, munkájáról, s ezért baromságokat írsz"


ja persze, azon kerékpáros szervezetek munkájáról beszélgessünk, akkor komolyan gondolták, hogy a 2 milliós autósforgalom által használt legforgalmasabb hidunk 2x2 sávjából majd pár ezer bringás kedvéért elveszünk 1-1 sávot bringaútnak, miközben mellette ott van egy 4-5 méteres járda??? És utána csodálkoztok, hogy kiröhögnek benneteket.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 13:48:07

guerillero: pont ez a lényeg, amikor a hétvégi bringás kiviszi magát meg a csemetét, akkor tényleg nehéz bárkit elgázolni, 5-10-es tempóval ez nehezen kivitelezhető. 25-30-as tempónál viszont igen nagy a veszélye. Ja, ne menjek 25-30-val? Végülis ebben is bennevagyok, elmegyek én 5-10-zel, de csak ha az autókat is leszabályozzuk mondjuk 10-15-ös tempóra.

Az már gondolom nem tetszene ugye? Akkor mi alapján várod el tőlem, hogy tetsszen y gyalogosok kerülgetése?

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 13:49:13

Desert, röhögj, ezután is ott fogok menni előtted :).

guerillero 2008.11.04. 13:49:49

Amúgy meg ha ugyanolyan járműnek akarod tekinteni a kerékpárt a kerékpárúton, mint az autót az autóúton, akkor ezzel az erővel a kerékpáros gyerekeket is kitilthatnád róla. Biztos azok is akadályozzák, hogy negyvennel tudj száguldozni, úgyhogy kezdj el tüntetni ezért is akár...

Tímár Mihály 2008.11.04. 13:51:01

CRITICAL MASST!

Elég volt ebből a tehetetlen, idióta és legfőképpen sunyi fővárosi vezetésből!

Azt hiszik, hogy mindent megtehetnek büntetlenül??? Bizonyítsuk be nekik, hogy nem! Critical Masst a Margit-hídra!

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 13:52:41

guerillero: hát, úgy kéthavonta egyszer kell kerékpáros gyereket kikerülnöm. Ha konstans bringautakat használnék, akkor ez "felszökne" mondjuk heti egy alkalomra. A Margiton heti egynél némileg több gyalogossal találkoznék, ha a járdán mennék.

Desert 2008.11.04. 13:52:58

avus: azt erősen kétlem, én a reggeli és délutáni dugó után járok dolgozni, bármibe lefogadom, hogy előbb érek autóval be mint te bringával, egy-egy út alkalmával olyan 6-8 bringást szoktam leelőzni akiket többet nem látok :)

amúgy meg tekerjél csak eszetlenül, úgyis most szedik a rendőrök a pénzeteket :))

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 13:58:46

Desert, biztosan így van, de azért megosztom én is a tapasztalataimat: kétszer jöttem autóval munkába két év alatt, egyszer sem sikerült egy óra alá hozni a menetidőt. Bringával ugyanez 23-27 perc, úgy, hogy van benne egy jókora relatíve kis forgalmú hegymenet a Margit utcától a Rózsadomb Centerig. Elismerem, két alkalom nem egy statisztikai sokaság, de talán idetartozik, hogy minden nap autóval járó (illetve ezt elunva BKV-re váltó) kollégám mindig irigyelt ezért.

Azért légyszi majd jelezd, jövőre is ilyen gyors leszel-e, amikor remélhetőleg tényleg lesznek szmogriadók ;).

tujo 2008.11.04. 14:00:03

Az egész történet szerinetem ott indul, hogy a korábbi várostervezési szemlélet szerint minél nagyobb tereret kell enegedni az gépkocsiforglaomnak és minden közlekedési nehézség megoldódik. Tehát minél szélesebb, többsávos az út, annál jobb a városnak. Ez a kiindulási alap azóta már megdölt! Az élhető városokban a közlekedésfejlesztési tervek kiindulási alapja, hogy elöszőr a gyalogos, majd a kerekpáros, aztán a tömegközlekedés és végül gépjármű forgalom kerül megtervezésre és nem a gépjárművek által igényelt terülten kívüli fenmaradó részre szorítják be az összes többi közlekedőt.
Az egész Margit hídi kerékpárút ebben a formában egy pótcselekvés, nem csak azért, mert nem kétoldalas, hanem azért mert nincs folytatása a Körúton! Az egész projekt ettől rossz. Pedig ott is lehetne kerekpárút, csak ezért fel kellene áldozni a parkolósávot!
A főépítész asszony részéről egy mondvacsinált kifogás, hogy a déli oldali kerékpárút miatti szélesítés a városkép miatt nem megvalósítható, ilyen szempontból az összes, a városmagot érintő fejlesztés elvetendő, mert változtat a városképen! Itt inkább a pénzügyi oldal, ami négyzetméterben mér, a fő alap.
Egy korábbi hozzászóló felvetette, hogy a hídon áthaladó kerékpárosok nem jelentenek meghatározó forgalmi igényt. Ez igaz lehet, ha a forgalmuk által elfoglalt terültet nézzük, de nem igaz ha azt is vizsgáljuk, hogy óránként hány személy halad át a hídon gépkocsival és mennyi kerékpárral. A gépkocsikban átlagosan 1,2 ember ül a kerékpáron 1, a gépkocsik mégis a híd területének nagy résztét elfoglalják!

Tímár Mihály 2008.11.04. 14:01:54

Kedves Desert B+!

Nem kellene ennyire primitíven hazudozni.
1. A legtöbb biciklis tisztában van a KRESZ szabályokkal. Pontosan annyira tartják be őket, mint az autósok a rájuk vonatkozókat.

2. A Margit-hídon nem megy át napi kétmillió autó. Egyrészt nincs annyi Budapesten, másrészt azon a 2x2 sávon egyébként is legfeljebb óránként 3-4000 autó mehet át.

3. A Margit-hídon másfél méteres járda van, nem 4-5 méteres.

4. A Kerékpárosklub közreműködésével kidolgozott kompromisszumos megoldás arról szólt, hogy nem vesznek el az forgalmi sávokból, a biciklisáv a járda magasságában ment volna.

5. Nem kellene ennyire átlátszóan hazudnod...

balga1 2008.11.04. 14:06:43

Lehet, hogy balga vagyok, de naív biztosan. Nem értem. Nem értem, hogy a t. döntéshozók a városi bringázás fejlesztésére kiírt uniós pályázaton nyert pénzeket miért nem a városi bringások érdekében használják fel, miért ellenük? És emiatt nem a pályázat nyertesei (pl. Fővárosi Önkormányzat) a hibás, hanem a pályázat kiírói (értsd. EU). Mert nem követelik meg, hogy arra legyen elköltve a pénz, ami a támogatni kívánt célt szolgálja (értsd élhető főváros). Mert nem csak kidobott pénz kétirányú járdás bringautakat építeni, hanem kimondottan a bringázást lehetetleníti el, igaz hasznot hoz a beruházónak és a kivitelezőnek egyaránt.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 14:09:48

phorvath: Desert nem hazudik, csak durván csúsztat. Politikusnak kellene lennie :).

Martian (törölt) 2008.11.04. 14:11:48

"Nem értem."

Pedig egyszerű: a Bp.-i kerékpárút fejlesztés arról szól, hogy olcsó, de legalább szar megoldások által jól kitömjék a zsebeket az EU-s pénzekből.

balga1 2008.11.04. 14:21:09

Martian! Ez világos, de hol vannak az EU ellenőrei, hogy megnézzék mire is ment el a pénz?

toreki 2008.11.04. 14:27:27

tarsolya 2008.11.04. 11:11:19 "egy vokális kisebbség próbálja áterőszakolni a saját hülyeségeit egy jóval nagyobb autósközösség kárára."

Szerintem meg az autós kisebbség próbálja megtartani a vélt jogait, ami eddig megvolt, azok kárára, akik tiszta levegőjű, élhető városban szeretnének élni.

Bartoki 2008.11.04. 11:22:24 "Persze ha a híd felét kifizeti a BKV+taxitársaságok+biciklisták konzorciuma, az egészen más tészta." Már rég kifizették adóban. Csak nme kaptak érte semmit.

Hypofx 2008.11.04. 11:32:44
A fekvőrendőrt jól rakták le az Árpád-hídra. Az a baj, hogy csak oda. Ha két hétig úgy hagyták volna, ma fele annyi autó lenne a városban.

Desert 2008.11.04. 14:35:52

avus: majd megnézlek minusz 15 fokban hóban, hogy kerekezel, vagy ha éppen vaksötét és vihar van, esetleg ezek együtt. Én pont ugyanúgy érkezem az öltönyömben a munkahelyemre, ha kint 42 fok van és akkor is, ha bokáig érő latyak van vagy éppen zuhog az eső, nálam útközben akkor is kellemes 22 fok van és halk zene szól, engem nem zavar a többi közlekedő :)

Ha a munkahelyemről váratlanul ki kell sürgősen menni egy agglomerációban lélő ügyfélhez az sem okoz gondot, stb-stb.

Én teljes mértékben elhiszem, hogy amerre te jársz arra gyorsabb adott időpontban bringával. Csak nem kéne annyira begyöpösödöttnek lenni, hogy azt hiszed máshonnan-máshova nem járnak emberek ahova meg 2x gyorsabb a kocsi... Az időjárásról nem is beszélve, persze nyilván valaki kukásruhában jár fáradt olajat lapátolni, annak teljesen mindegy hogy nyáron milyen büdösen-izzadtan érkezik meg, télen meg csuromvizesen, de ismét csak azt tudom mondani tovább kéne látni a kis szemellenződön, mások máshogy élnek és nem biztos, hogy ők a hülyék...

Thyb 2008.11.04. 14:37:42

guerillero: "De ha te a gyerekemet elütöd a brigaúton, biztos, hogy a zakó mellé kapsz még egy-két nagy fülest is. "

Te vagy az aki a közlekedési szabályokat letojva sétáltatod csemetéidet a bringauton? Jó lenne felvilágositani, hogy sétálni a gyalogosok részére fentartott utakon kellene, nem a bringauton.
Ilyen alapon a villamos sinek között is sétáltathatnád.

Desert 2008.11.04. 14:39:20

phorvát b+

ne a kompromisszumos megállapodásról hadováljál, mert az már azután történt, hogy konkrétan körberöhögték őket, hanem az eredeti saját kútfőből (LOL) származó terveket nézd meg, ott bizony még az autósoktól szerettek volna utat elvenni. Rakpart dettó. Ugyanezt előadta itt is sok elmeháborodott társad. Nem véletlen, hogy egyre kevésbé veszik őket komolyan, hiszen nevetséges dolgokat követelnek, nem tudnak reálisan gondolkozni.

Thyb 2008.11.04. 14:42:21

Desert: "engem nem zavar a többi közlekedő"
Köszönjük szépen. Ez legitimmé teszi a margit hid gépkocsisávjainak használatát. Már lesz kire hivatkoznom.
"nyáron milyen büdösen-izzadtan érkezik meg, télen meg csuromvizesen" beérek a munkahelyemre, letusolok, előveszem a váltóruhám és tisztábban vonulok be az irodába mint te aki a kocsitól a bejáratig kap még ként vödörnyi latyakot a kocsival érkező kolégáktól.

Laciii 2008.11.04. 14:42:44

"tovább kéne látni a kis szemellenződön, mások máshogy élnek és nem biztos, hogy ők a hülyék... "
ez egy nagyon jó tanács, neked is meg kellene fogadnod

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 14:47:46

Desert, ritkán van -15 fok, bár speciel arra is megvan a kelléktáram, de -10 fokig, ami reálisan elófordul nappal Bp-n, semmi problémám nincs. Mellesleg ugye te is belátod, honnan kotorják el először a havat (közút), és azt hova hányják (bringaút). Ez csak úgy n+1. indoknak, hogy miért a KÖZúton megyek.

Az indokaid egyébként érthetőek, habár szerencsére tőlünk nyugatabbra fontosabbnak tartják a tiszta környezetet, mint egyes egyének kényelmes - és EGYÉNI - utaztatását. Tisztában vagyok vele, hogy a német Stadtbahn nem vethető össze a magyar BKV+MÁV színvonalával, de azért remélem, előbb-utóbb megérem, hogy finom erőszakkal - pl. dugódíjjal, lecsökkentett áteresztőképességű úthálózattal - ki legyél szedve a kényelmes autóból, és kénytelen légy európai színvonalú tömegközlekedést igénybe venni, már ha a kerékpár nem alternatíva.

Thyb 2008.11.04. 14:51:59

Desert:

ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy eredetileg nem akartam hozzányulni a 2x2 sávhoz, de az a stilus amiben irogatsz és ahogy nagyivben lesz@rod a felvetett indokokat egyre inkább irritáló.
A Rákóczi uton nagyon-nagyon hosszan nem használtam a busz sávot, mondva, a tömegközlekedést ne gátoljuk. Aztán jött egy köcsög piros hetes busz és nem sok hiányzott, hogy nem gyűrt maga alá. Azóta teszek a buszra, és ott megyek én is. Mi most is próbáltunk SZÁMUNKRA is megfelelő koncepciót kialakitani, ugy, hogy a 2x2 sávhoz nem nyulunk, de ezt lehuzták, és akkor jönnek az autósok meg a hétvégi kocabringások a hülyeségeikkel. Nos, ha nem lesz olyan koncepció kialakitva, amely biztositja a 20km/h felett tekerő bringások részére a hatékony előrehaladást, akkor használni fogjuk az uttestet.
Jobb lenne, ha az autósok is az általunk preferált tervezetet támogatnák, mert ugy is Őket fogja valamilyen szinten korlátozni, ha a bringások elkezdik használni az uttestet.

Desert 2008.11.04. 14:52:02

"Ez legitimmé teszi a margit hid gépkocsisávjainak használatát"

nyugodtan, kisbarátom. nem az autósok szoktak éjjel-nappal minden fórumon picsogni, hogy jaj elütik őket, meg jaj lefröcskölte őket valaki, meg jaj a busz 1 cm-re megy el tőle (a buszsávban ahol ugye nem is mehetne a bringás) stb-stb.

Szóval csak hajrá, tekerjél csak az autók között, főleg, ha esik.

"letusolok, előveszem a váltóruhám és tisztábban vonulok be az irodába mint te aki a kocsitól a bejáratig kap még ként vödörnyi latyakot a kocsival érkező kolégáktól"

bocsi, én mélygarázsban állok, nem kapok latyakot senkitől. Van nálunk is egy ilyen bringás takaritó, reggel onnan lehet tudni, hogy ő jön, hogy egyedül megy fel a lifttel. Nappal még nem találkoztam vele, olyankor nem tudom mennyire büdös, de a többi ember nem is nagyan akarja megtudni. De mondom, ez sem baj, ha te igy érzed jól magad, hát rajta. Más meg a télen-nyáron-viharban a kellemes hőmérsékeletet, csendet és halk zenét szereti, nem vagyunk egyformák... :))

Laciii 2008.11.04. 14:55:58

Desert 2008.11.04. 14:52:02
Otthoni garázst nem említetted, gondolom kapargatod a havat a panel előtt.

Desert 2008.11.04. 14:56:19

" remélem, előbb-utóbb megérem, hogy finom erőszakkal - pl. dugódíjjal, lecsökkentett áteresztőképességű úthálózattal - ki legyél szedve a kényelmes autóból, és kénytelen légy európai színvonalú tömegközlekedést igénybe venni"

Ha majd a tömegközlekedés nyújtja azt a kényelmet és nyugalmat és gyorsaságot (pl agglomerációkból/ba) mint a luxus autóm, akkor majd elgondolkodok rajta, de nem éppen ebbe az irányba haladnak a dolgok, igy ha neked ez az egyetlen örömöd, akkor nagyon szar élet elé nézel...

Desert 2008.11.04. 14:59:11

"akkor használni fogjuk az uttestet.
Jobb lenne, ha az autósok is az általunk preferált tervezetet támogatnák, mert ugy is Őket fogja valamilyen szinten korlátozni, ha a bringások elkezdik használni az uttestet. "

Értsétek már meg, hogy ti vagytok azok akik mindig és mindenhol picsogtok a jelen helyzet ellen, nem az autósok! Igy némileg vicces azzal "fenyegetni" hogy "különben minden igy marad".

Desert 2008.11.04. 15:02:29

mégvalami.


"Jobb lenne, ha az autósok is az általunk preferált tervezetet támogatnák"

Szerinted hol érdekli az autósokat, hogy mit csinálnak egy járdával? A kutyát nem érdekli, ezt majd megbeszélik a gyalogosok és a bringások, őket érinti, nem az autósokat. De nyugodtan rakj be pár linkkel hol tiltakozott valamelyik autós szövetség, hogy mit csinálnak a margit hid járdájával...

Thyb 2008.11.04. 15:03:11

Desert: a csaj aki 6-án behajtott elém csak azért mert figyelmetlen volt, szerintem már megbánta. Eltört az orrcsontom ami sokkal kevésbé zavart mint a bordáim és a vágás amit a törött visszapillantó tükre ejtett rajtam, s annak ellenére, hogy én meghagynám, biztosan ugrott a jogsija egy évre.
Mint irtam nem jártam a buszsávban, amig az egyik buszos nem veszélyeztetett. Ahol van "használható" bringaut, ott használom. Aki ismer az tudja. Ám ahol nem felel meg a biztonságos folyamatos közlekedésnek az általam diktált tempóval, ott hasznűltam eddig is és használni fogom ezután is a normál uttestet.

Thyb 2008.11.04. 15:06:19

Desert :
-ugy nézem nem jött át amit irtam -majd megnézem az autós fórumokat hogyan fognak pattogni, ha a margit hid szélső sávjaiban 25 km/h-s tempóra redukálják le a bringások a gépkocsik forgalmát.
Bár téged tudom ez sem fog zavarni, hisz ülsz a luxuskocsidban, megfelelő hőmérsékleten, mig halk zenét halgatsz.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 15:09:07

"Ha majd a tömegközlekedés nyújtja azt a kényelmet és nyugalmat és gyorsaságot (pl agglomerációkból/ba) mint a luxus autóm, akkor majd elgondolkodok rajta, de nem éppen ebbe az irányba haladnak a dolgok, igy ha neked ez az egyetlen örömöd, akkor nagyon szar élet elé nézel... "

Azt valószínűleg sose fogja, de a távlati cél nem is téged, XY-t kiszedni az autódból, hanem az autósok nagy százalékának alternatívát nyújtani. Biztos lesz, akit nem fog érdekelni a dugódíj meg a parkolás díja, az majd szépen csenget. Münchenben is láttam autót a belvárosban, csak éppen nem sokat.

Ez az "ez legyen az egyetlen örömöd" duma meg fárasztó.

amondó (törölt) 2008.11.04. 15:10:38

"Desert 2008.11.04. 14:52:02
Van nálunk is egy ilyen bringás takaritó, reggel onnan lehet tudni, hogy ő jön, hogy egyedül megy fel a lifttel. Nappal még nem találkoztam vele, olyankor nem tudom mennyire büdös, de a többi ember nem is nagyan akarja megtudni."

Desert, inkább te vagy annyira undorító, hogy bottal se piszkálnálak.

press184 2008.11.04. 15:12:18

Sajnos Budapest közlekedési hálózata a párizsi rendszerű sugárirányú elrendezésen alapul, leginkább a belvárosban. A Margit-híd jelentős forgalmat bonyolít minden téren, legyen az autós, kerékpáros, gyalogos. Sajna költségvetési okokból lespórolták a déli kerékpárutat. Az idegenforgalmi duma, mint indok maradjon inkább a sajtótájokra. Ez van.
Az, hogy a kerékpárutak kiépítésére tolódott a hangsúly azt gondolom nem egy új keletű sztori. Ebben azért az is benne van, hogy rengeteg a kikapcsolódást, közös élményeket kereső bringás akik családostul pattannak a drótszamárra. Azért gondoljuk végig azt, hogy közülünk ki terelné 6-8-10 éves porontyát mondjuk a körúton sztochasztikusan közlekedő autók, áruszállítók, urambocsá kamionok közé... Hát én speciel nem, arról nem is beszélve, hogy ugye 12 év alatt nemigen lehet önállóan a forgalomban részt venni kerékpárosként. Ne legyünk naívak, nem a bringás fecskék fognak itt nyarat csinálni, a critical mass-ok sűrítésével inkább fokozott ellenszenvet lehet csak gerjeszteni. A kerékpárutak ezért szerintem igenis, fontos szerephez kell, hogy jussanak. A gyalogos forgalomtól történő szeparáció szintén hangsúlyos kellene, hogy legyen. Valóban oltári baromság a bringaúton korzózni. Hozzáteszem, aki kivilágítatlanul szambázik a kerékpárral aztán elbasszák, az se nagyon jajongjon.
Hazánkban a közlekedési kultúra úgy fos, ahogy van. Erősen oktatnám a KRESZ-t már általános iskola 8-9 osztályában. A kerékpárosok forgalomban történő részvételét nem korhoz kötném, hanem egy KRESZ vizsgát igazoló plasztiklaphoz. Röhögni fogtok, a gyalogosokat is kötelezném a KRESz ismeretére (ezért írtam az iskolai oktatást). Arról nem is beszélve, hogy a biciklis kötelező biztosítást is be lehetne vezetni. Sok vitát és pereskedést lehetne megspórolni 2-3 ezer forint éves biztosítási díjjal. De ezekre várhatunk, azt hiszem ítéletnapig. Ami ma Bp-en megy az túlélőharc, nem közlekedés... Na jócca!

Desert 2008.11.04. 15:12:43

"majd megnézem az autós fórumokat hogyan fognak pattogni, ha a margit hid szélső sávjaiban 25 km/h-s tempóra redukálják le a bringások a gépkocsik forgalmát"

Na ez aztán érdekesen hangzik. Szélső sávban sebességkorlátozás, LOL :)))
Ezt azért megvárom mig emiatt pattogás lesz egy autós fórumban, mert ez nagyon nem fog megtörténni.

"Bár téged tudom ez sem fog zavarni"

Jól gondolod, nekem ugyanis szinte mindegy melyik hidat használom, nekem nem muszáj légvonalba közlekedjek, nem halok bele, ha 2 km-el arrébb megyek át az egyik oldalról a másikra.

Desert 2008.11.04. 15:14:16

amondó: te is emeled a bringások értelmi szinvonaláról kialakult általános képet.
Érveid súlya alatt egyszerűen összeroppanok :)))

Thyb 2008.11.04. 15:22:51

Desert: még mindig nem jött át :(
HA a bringások elkezdik tömegesen használni a szélső forgalmi sávokat 25 km/h val a Kresz-ben megengedett 80-100 cm távolságra az utpatkától, akkor nem valószinű, hogy a szélső sávban sok előzés lesz. Remélem lassan átjön amit irok. Nem sebességkorlátozás lesz, hanem ilyen sebességre redukálódik a szélső sáv forgalma. Ha még most sem világos, akkor szólj és lerajzolom. Majd ird le legyélszives milyen emblémát rakja a kocsi elejére, hogy jobban beleképzelhesd magad a szituba.
Eddig sem értettem igazán, hogy a Városház utcába miért ezen a hidon jász. :S

Thyb 2008.11.04. 15:25:07

press184: "a biciklis kötelező biztosítást is be lehetne vezetni" nekem 2 kötelező biztositásom van jelen pillanatban. Mindkettő az Uniqua-nál.
Kerékpárosklub tagságival együtt jár.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 15:25:14

Thyb: nem fog redukálódni, látszik, hogy az Árpád-hídon jársz dolgozni :). 25-re csak nőhetne a tempó a reggeli órákban. Egyébként szerintem világos, amit próbálsz elmagyaráznni. Gondolom Desert 50-nel átugrat a 25-tel menő bringás felett.

Thyb 2008.11.04. 15:29:48

Én pont délutáni órákban használom a Margit hidat Buda-Pest irányban. Akkor azért annyira ritkán áll be. A körut hamarabb bedugul.

petyo 2008.11.04. 15:39:43

Jól értem, hogy akkor az egész projekt egy sárga csík húzására redukálódott, oda ahol eddig is jártak a biciklisek? Miért nem lepődtem meg?

Desert 2008.11.04. 15:44:23

"a Kresz-ben megengedett 80-100 cm távolságra az utpatkától, akkor nem valószinű, hogy a szélső sávban sok előzés lesz. Remélem lassan átjön amit irok"

te nem érted... két eshetőség van. vagy be van állva a hid és akkor a bringások mehetnek előre, kutyát se zavarnak, vagy halad a hid normális tempóban, utóbbi esetben ugyanúgy meg lesznek előzve a bringások, mint akárhol máshol, ha 1 cm-re, akkor 1 cm-re, semmiben nem fog különbözni az az útszakasz, más útszakaszoktól, el ne hidd már, hogy az autósok 25-30-al fognak tötymörögni a bringások mögött, ha gyorsabban is lehet haladni.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 15:47:01

Nem fognak, hanem besorolnak a belső sávba, leelőznek, és visszasorolnak. Ez a forgatókönyv este 10 körül. Ha viszont a belső sávban épp mennek, akkor nem tehet mást, mivel egy CL Merci ajtótávolságát tartom általában mindenhol, ami kizárja, hogy az autós sávon belül előzhessen.

Desert 2008.11.04. 15:47:38

avus: "Gondolom Desert 50-nel átugrat a 25-tel menő bringás felett. "

aha, tehát szerinted is az autósokra az jellemző, hogy ha 25-el tötymörög előtte egy bringás, mikor az út szabad, akkor mögötte marad. Csak akkor tudnám minek az állandó picsogás, hogy túl közel előznek a buszok, autósok.

De ha neked ettől jobb a sérült lelkednek, akkor képzeld azt, hogy az autósok ott fognak libasorban tötymörögni a sok bringás mögött a margit hidon :))

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 15:50:58

Desert, nyugi, tapasztalatból beszélek. Ha van hely a belső sávban, akkor meg tud előzni. Ha nincs, akkor megvárja, hogy legyen.

Én nem szoktam picsogni a túl közel jövő autósok miatt, megfelelő oldaltávot tartok magamtól jobbra, és ez a probléma lényegében kiküszöbölve.

Desert 2008.11.04. 15:51:48

"mivel egy CL Merci ajtótávolságát tartom általában mindenhol, ami kizárja, hogy az autós sávon belül előzhessen. "

biztos úgy van, de ezzel kb a bringások 1%-át képviseled, én 10-ből 9-et sávon belül meg tudok előzni, pedig elég széles az autóm.
Persze ezt is addig csinálod, amig össze nem hoz a sors egy kopasz idiótával, aki vagy lepöcköl az útról vagy elédvág és felrak nyereg nélkül a bringára :)

egyébként látom nem nagyon láttál még autót közlekedni, ha haladnak, akkor a legritkább esetben ér össze a lökháritójuk igy nyugodtan be lehet sorolni két autó közé, megelőzni a bringást, majd visszamenni. Másodsorban azt kéne végre észrevenni, hogy semmi nem változik! Most is ugyanúgy vannak bringások a margit hid útján, sőt robogósok is, most is ugyanúgy meg vannak előzve.

Na mindegy, álmodozzatok tovább, mert látom ez valami igen mélyről jövő vágyatok, hogy ti majd feltartjátok az autósforgalmat a margit hidon. LOL :)

petyo 2008.11.04. 15:54:10

Én nagyon sok dolgot nem értek. Milyen hülyeség az, hogy vannak autósok és biciklisek és a biciklisek használják az autősok útját?
Szóval én autós vagyok, és a benzinben kifizettem az utakat és biciklivel járok melóba (12km, 100m szint) mert jobb így. Akkor most utáljam magamat?
Az az összevissza hazudozás és simliskedés meg ami it BP. közlekedésével megy már rég megérett a lincselésre. Autóval jó BP? Nem, használhatatlan. Biciklivel? Egyenesen életveszélyes.
Én valaha szeretttem D.-t de amikor megyek a mesterségesen leszűkített Bécsin vagy elvágom a gumimat a Margithídi acél járdaszélen, vagy látom az egymásraesett bringásokat a kétirányú bicikliúton, akkor szívesen lehúznék nki egy maflást.
Nem az autós énünket kéne a bringás énünk ellen hergelni. Az autós nem a bringástól ideges, csak lassan ismeri fel a valódi okot.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.04. 16:00:51

Desert, akkor összefoglalom neked miről szólt ez a post: ki lett találva olyan megoldás, hogy a híd mindkét felén kerékpársáv, megmarad a 2x2 sáv az autóknak. Neked is jó, mert a biciklis nem előtted cikázik, biciklisnek is jó, gyalogosnak is jó, mert le vannak különítve. Mivel ezt megtorpedózták, lesz helyette egy szar megoldás, amiből a kerékpárosok többsége nem kér. Ergó marad minden a régiben, megyünk az úton. Tehát ahelyett, hogy kaptál volna a mostaninál valamivel jobbat, marad minden a régiben. Örülj :).

Ez az átsorol-megelőz-visszasorol játékot lehet, hogy így tanítják, itt viszont minden este tapasztalom, hogy egy autós a 3/4 hídon át mögöttem jön. Bár végülis örülök neki, egy autós hátvéd ártani nem árt.

Végül megismétlem, amit már korábban megírtam: havi egy dudáláson kívül semmi konfliktusom az autókkal.

Thyb 2008.11.04. 16:01:35

Ez nem vágy. :) csak magyaráznád el, mi a sz@r bajuk van az autósoknak, ha mégis ilyen helyzetben találkoznmak bringással. Innentől nem értem azt az elvárást, miszerint a bringás tekerjen a bringauton. Engem sem zavarnak az autók. Az emlitett buszos meg nem hagyta meg az emlitett 1 cm-et, mert ha nem tolom ki a gépet ballra, akkor kicsavarta volna a kormányt pont bele a mellettem elhaladó autós oldal ablakába. Ahogy testel ellensulyoztam a balra döntést bele kellett dőlnöm a buszba. Mindezt ugy, hogy a kedves busszsofőrnek vagy 70-80 cm szabad helye volt a másik oldalon az utpadkáig.
Az viszont érdekelne, hogy miként reagálnál, ha a kellemes zenehalgatás közepette kisebb ablakcsörgés közepette betekintene a kormányom az oldalsó ablakon át. Vagy páncélozott is a jármű?

Thyb 2008.11.04. 16:07:47

Andris: az előbbi cikk nem azonosértékű a délelőtt berakott-al. Most akkor mi is a helyzet tulajdonképpen?

petyo 2008.11.04. 16:08:43

Köszi András, szerintem az autóktól elválasztó korlát az jó veszélyes és igazából olyan találhatta ki aki nem biciklizik, de ez külön téma. A többit meg majd meglátjuk ugye ha kész lesz. Nekem azért ennek sárga csík szaga van. Mi lesz a villanyoszlopokkal, mert azok is ott vannak ugye ha jól emlékszem, pont a használható rész közepén.

PR32 (törölt) 2008.11.04. 16:10:43

Desert: "2 milliós autósforgalom", pár ezer bringás. Most már csak azon gondolkodám, ki a faszom használ BKV-t? :D

(ugye érzed, h nincs 2 m autó)

Thyb 2008.11.04. 16:18:32

PR32: nem értesz te ehez. Desert belenéz a jobb visszapillantóba, ott 1 fehér skoda, belenéz a bal visszapillantóba ott is 1 fehér skoda, belenéz a belsőbe, s lám ott is 1. Mi van itt Skoda találkozó?

PR32 (törölt) 2008.11.04. 16:31:11

Thyb: ja, köszönöm, erre nem is gondoltam! :)

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.11.04. 16:31:17

Valahogy úgy van, hogy a bringaút a szegélytől 90cm-re kezdődik, mert ott vannak a lámpaoszlopok. A korlát az oszlopok vonalában lenne, de ebben nem vagyok biztos.

Rocko- 2008.11.04. 16:33:11

Steer 2008.11.04. 10:29:55
avus · avus.blog.hu 2008.11.04. 10:32:58
amondó 2008.11.04. 10:35:12

nem vagyok tisztában a bringautak elhelyezkedésében, kössz a válaszokat.
és van egy érzésem, h megint épül egy bringaút a galambszarnak. :-)

Desert 2008.11.04. 17:42:12

"Az viszont érdekelne, hogy miként reagálnál, ha a kellemes zenehalgatás közepette kisebb ablakcsörgés közepette betekintene a kormányom az oldalsó ablakon át"

lehet, hogy elálvereznék a házad mire kifizeted a káromat, mert hogy nem hajtanál el a helyszinről az egészen biztos :)

Desert 2008.11.04. 17:44:02

"Desert: "2 milliós autósforgalom", pár ezer bringás. Most már csak azon gondolkodám, ki a faszom használ BKV-t? :D"

elárulok egy elképesztő titkot: nem csak budapestiek használják budapest útjait. Százezrével jönnek be az agglomerációból és százezrek csak keresztülmennek rajta, mivel nem épült meg az m0 néhány sötétzöld idióta miatt.

tyberius 2008.11.04. 17:49:13

DON'T FEED THE TROLL!

petyo 2008.11.04. 18:42:18

Én csak azt szeretném mondani, hogy amikor az autós kollégák idegeskedni kezdenének mögöttem, hogy nem lehet menni ettől a biciklistől, vagy ennek miért szabad átmennie a piroson, akkor képzeljenek a helyemre egy nagy fehér Volvót, ami nem megy át a piroson és nem lehet megkerülni, mert különben abban ülnék.
Miért nem lehet azt megérteni, hogy aki biciklizik az nem a Marsról jön, hanem lehet, hogy egy autót tett le és annyival is épp kisebb a dugó?
Az állam egyébként pont ezt érti és pont ezért nem támogatja a biciklizést. A biciklista meglógott az adózás egy nagy része elől. Pusztuljon.

Szerintem erőszakoskodni kell sajnos, hogy Bp. vagy Mo. biciklizhető legyen. De nem az autósokkal kell erőszakoskodni, hanem a végtelenül kapzsi és felelőtlen "politikai elittel".

Tímár Mihály 2008.11.04. 22:51:02

>Kedves Desert!

Mielőtt b+-elni kezdesz és sértegetsz másokat (elmeháborodott, sérült lélek, értelmi szinvonal, stb) higgadj le kicsit! Olyasmivel próbálod meg vádolni a Kerékpárosklubot, amit sohasem tűzött ki célul. Egy-két (valóban) radikális környezetvédő kerékpáros alapján általánosítasz több tízezer (százezer) emberre.

Senki nem akar TÉGED kiszállítani a kényelmes autódból. Senki nem kétli, hogy kevesebb fáradsággal érsz bárhova oda autóval, mint ha bicikliznél. Senki nem akarja, hogy a beteg nagymamát biciklin vidd a kórházba, meg azt sem, hogy vidékre biciklivel menj. Nyilván esőben, hóban sok csomaggal az autó kényelmesebb, nyilván ezért is fizettél érte jó sokat.

Azt viszont TE is elismerheted, hogy a bicikli teljesen alkalmas közlekedési eszköz NAGYON SOKAK SZÁMÁRA (ezt mutatja az a sok ember aki jelenleg is biciklizik és aki csak szeretne). A biciklinek is van sok előnye az autózással szemben, ezek egyike, hogy sokkal kisebb útfelületet foglal és nem füstöl. Egyébként érdemes megfontolnod, hogy az a sok "elmeháborodott", aki itt biciklizik, nem ELŐTTED növeli a dugót, és nem ELŐLED foglalja a parkolóhelyet és nem füstöl a TE orrod alá.

Emiatt megérné a társadalomnak annyival támogatnia a kerékpározást, hogy biztonságos feltételeket teremt hozzá, pl. egy normális biciklisávot a Margit-hídon. Mellesleg ez annak is hasznos lenne, aki csak autóval jár, mert jelentősen csökkenti a balesetveszélyt az úttesttől elválasztott biciklisáv.

Erről beszélünk itt, és azért vagyunk felháborodva, mert a városvezetés egy korábbi megállapodást rúgott fel szó nélkül.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.11.05. 02:59:32

@Desert: Pár éve még kurva büszke voltam, hogy biciklivel járok munkába. Ma, "sajnos", nem lehetek büszke, mert bár minimum megduplázódott a létszám, a munkatársaimnak már a fele rendszeresen biciklivel érkezik, és élvezi.

De ne irigykedj, a kerékpáros aktivistáknak köszönhetően eljön egyszer az idő, amikor sem te, sem a főnökeid sem lesztek ilyen fafejűek, és a te munkahelyeden is természetes lesz, hogy amikor csak az időjárás, a napi teendők és a kedvetek megengedi, ti is biciklizhessetek egy jót munkába menet!

Thyb 2008.11.05. 09:15:38

phorvath: teljesen egyetértek. Amiről itt szó van az nem az autósok ellen irányult, hanem arra, hogy egymás mellett biztonságban nyugalomban élhessünk.
Nekem van céges autóm, amibe a cég veszi az üzemanyagot. Ennek ellenére a saját pénzemből (nem is kevésből) fentartott bringámat használom.
Mint Desszert azt már korábban megjegyezte vidékről jár be dolgozni. Mi sem bizonyitja jobban, hogy tesz arra, hogy családok 10.000-ei szivják az általa is kibocsátott füstöt Budapest szerte. Persze Ő nem, mert otthon vidéki házában tiszta levegőben élvezi az estéket. Ellenben mindazokkal szembeszáll, akik akár saját egészségük érdekében akár máséban bringára szállnak. Nem vagyok családos, igy én a többiek egészségéért próbálok tenni, vagy inkább mondanám a sajátomért, -legfőképpen mert szükségem van mozgásra a heti 3x fallabdázás mellett is-. Sajna pár ezer zöld aktivista miatt még hosszan nem lesz jobb levegő Budapesten (gondolok itt azokra akik a fennmaradó 0-ás megépitését akadályozzák. Jelen pillanatban még mindig nincs megoldva a 10-11-es utak megfelelő elérhetősége (ne jöjjön nekem senki azzal, hogy az is körbe mehet a meglévő gyürün aki az 1-esről jön be, hogy elérje a 11-est mert az hülyeség). Pont ezért nevettem egy jót azon a kérésen amit a hétvégén hallottam, hogy az alsó budai rakpartot parkositsák be. Legyünk reálisak., azzal, hogy a tömeget felszoritjuk a felső rakpartra csak a rakpart környékieket mérgeznénk a kocsi füsttel, hisz az alsó rakpartról a dunai szél elsodorja a szmogot, de a házak között azért az megreked. Jelen közlekedési viszonyok mellett az Észak-Dél Budai irányu közlekedésben sajnos szükség van az alsó rakpartra.

Thyb 2008.11.05. 09:20:00

Desert: "lehet, hogy elálvereznék a házad mire kifizeted a káromat, mert hogy nem hajtanál el a helyszinről az egészen biztos :) "

:D:D:D naiv lélek. Tudod mit jelent a biztonságos előzés??? Amennyiben nem tartasz biztosnágos távolságot előzés közben, ugy mindezt megfinanszirozhatod a CASCO-ból. Az 1 cm-es előzési távolságtartás messze elmarad a biztonságostól. Amugy meg irhatsz egy levelet a BKV-nak mivel Ők okozták a balesetet. Ráadásul a nem megfelelő előzés miatt az én káromat is megfinanszirozhatja a biztositód, igy 2 bónuszpontod ugrik a kötelezőn. Remélem kapisgálod a szitut.

Perillustris 2008.11.05. 13:56:32

"Hát b+ előbb tanuljátok meg a legelemibb kresz szabályokat (piros lámpa, kocsik között csámpázás stb) utána majd lehet beszélgetni arról, hogy együtt akartok-e közlekedni más járművekkel."

Desert, Desert, ez már annyira szánalmas!


"2 milliós autósforgalom"

LOL


"majd megnézlek minusz 15 fokban hóban, hogy kerekezel, vagy ha éppen vaksötét és vihar van, esetleg ezek együtt. Én pont ugyanúgy érkezem az öltönyömben a munkahelyemre, ha kint 42 fok van és akkor is, ha bokáig érő latyak van vagy éppen zuhog az eső, nálam útközben akkor is kellemes 22 fok van és halk zene szól, engem nem zavar a többi közlekedő"

Azta', hogy mi mennyien irígylünk téged! Remélem mosolyogva cipeled majd tüdőgyógyászhoz az aszthmás gyermeked.


"Jobb lenne, ha az autósok is az általunk preferált tervezetet támogatnák, mert ugy is Őket fogja valamilyen szinten korlátozni, ha a bringások elkezdik használni az uttestet."

Tapasztalataim szerint a kerékpáros forgalom egyáltalán nem korlátozza az egyéb forgalmat a Margit-hídon (sem). Ha dugó van, a kerékpáros másodpercek alatt eltűnik az autós orra elől. Ha nincs, akkor a biciklis könnyedén megelőzhető, oszt' jó napot!


"nyugodtan, kisbarátom. nem az autósok szoktak éjjel-nappal minden fórumon picsogni, hogy jaj elütik őket, meg jaj lefröcskölte őket valaki"

Nem, "ők" arról picsognak, hogy a főváros már megint lezárt egy utat, amit miattuk, értük kell felújítani. Talán nem véletlen, hogy nem kell annyit pattogniuk, ha mindent eleve rájuk terveznek. Számodra nem logikus?


"Na ez aztán érdekesen hangzik. Szélső sávban sebességkorlátozás, LOL"

Ugye tudod, hogy magadat röhögted ki? Ahogy Thyb írta, nem általános szabály lesz, hanem kényszerűség.


"lehet, hogy elálvereznék a házad mire kifizeted a káromat, mert hogy nem hajtanál el a helyszinről az egészen biztos "

Gyermekkori komplexus lehet, hagyjátok fröcsögni Desert-et!

ModalSplit 2008.11.06. 03:05:44

Desert: "el ne hidd már, hogy az autósok 25-30-al fognak tötymörögni a bringások mögött, ha gyorsabban is lehet haladni."


Na erről van szó, hogy senki sem szeret a másik miatt lassan menni. Épp úgy a biciklisek sem szeretnek a dugóban az autókkal együtt beragadni.
Reklamáltál az autók között "kacsázó" biciklisták miatt, de a KRESZ hol rendelkezk arról, hogy az araszoló autósort kerékpárral hogy kell megelőzni. Ezzel a KRESZ nem foglalkozik egyáltalán, hivatalosan erre nincs lehetőség.

Z11 2008.11.06. 20:21:54

rohadjanak meg :@ mert az a fontos hogy a sok hülye autós csak még jobban szennyezze a várost! HAJRÁ BICAJOSOK!!!

guerillero 2008.11.07. 11:07:41

AUTÓSOK, LÁZADJUNK!!!! Ha bringást látsz, dudálj, villogj, szorítsd le, ne hagyd élni. Mi vagyunk az erősebbek, kiszorítjuk őket, csak következetesnek kell lenni. Hiszem, hogy eljön az idő, amikor visszabújnak barlangjaiba a modern technika ellenségei. EGYÜTT GYŐZNI FOGUNK!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.11.07. 11:36:02

Nem újabb és újabb agymenésekre van szükség, hanem a végre valahára közösen (bringaszervezetek+főváros) kialakított tervek megvalósítására. Ha drága hát drága! - egyszer csak megtérül, és mindeki jól jár vele. Mert arról kár álmodozni, hogyha ez a déli bringasáv (vagy út? mikor mit kommunikálnak róla) elmarad, akkor kisebb lesz a cehh. Naponta láthatjuk ugyanis, hogy bármi kerülehet végül 1-2 milliárddal többe, csak kellő píár legyen mellé. Lásd a Szabadság híd, vagy a 4-es metró esetét.

Rocko- 2008.11.07. 16:27:51

guerillero 2008.11.07. 11:07:41
:DDDD

Perillustris 2008.11.09. 12:26:48

guerillero, ezért nem szabad elkapcsolni a reklámokról, mert a végén mindig figyelmeztetnek arra, hogy a mellékhatásokról kérdezd meg orvosod vagy a gyógyszerészt!

Grifter 2008.11.10. 06:38:43

Uhh. Kultúra, az kéne, de azt nem lehet ellopni, így senkinek nem fűzödik hozzá érdeke. Nekem meg megint ellopták a biciklimet.

StirlitZ 2009.05.20. 16:19:33

A déli oldal általában jóval üresebb mint az északi, hiszen minden gyalogos ott megy a be a Margitszigetre. Ezért kerékpározunk ott, ha besuvaszatanak a gyalogosok közé az nagy szopi lesz mindenkinek a déli oldal meg ott fog állni üresen. Egyébként normális fel-lehajtó is csak a déli oldalon van...
Nem tudom miért ilyen fafejűek ezek a fővárosi önk-nál, látszik 1 sem bringázik közülük. Elköltenek 1 csomó pénzt (a mienket) valami szarra, aztán ott fog állni 30 évig, mire megint hozzányúlnak. Meg kellene érteni végre, hogy a gyalogos és kerékpárutat messze el kell választani, brettentő balesetveszélyes és mindenkit baromira frusztrál.
Én azt mondom déli oldalon bringaút (csak) az északin gyalogos (csak). A túristák a lánchídon mászkálnak, meg rakpartokon! (Ja, azzal is kellene már csinálni valamit!) Leginkább lezárni az egész hidat, és csak kerékpár és Busz. Próbálj meg autózni Prágában a Károly hídon, le is vágják a fejedet!