Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Miért nem lehet a Lánchídon biciklizni?

2008.09.22. 20:46 - dw1

Mert a 10 000 biciklis egy igen nagy része próbált meg erre átkelni, a Hősökről végig az Andrássyn, a József Attila utcán, körbe a Roosevelt tér körül, át a Lánchídon és utána a több lehetséges útvonal egyikén a Moszkávra.

Az Andrássy-Bajcsy kereszteződésig semmi gond nem volt, szervezők irányították a forgalmat (a lámpa mellett), de a Lánchíd előtt nagyon feltorlódtak az autók és a biciklisek is. Sok lúd disznót győz alapon persze átjutottak a biciklisek is, de az világosan látszik, hogy ennyi bringásnak a szélső sávban való közlekedés már nem alternatíva.

darthwalk: DSC 3163 Biciklit a rákosoknak

Ennek ellenére nem volt különösebb anyázás, a vonuló tömegből is instruálták páran az alkalmi vagányokat, a végén rendben megérkezett mindenki a Moszkvára ahol karneváli hangulat várta a sokezer biciklist. 

És amúgy miért nem lehet a Lánchídon biciklizni? Mert nincs rajta pedál!

Címkék: critical mass autómentes

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr62676503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Netremete 2008.09.22. 21:31:21

Tök jó érzés volt, hogy az autosok 99% egész jól kezelte a dolgot, ellentétben pár bringással... pl.: 2perce jobbra indexelő autost senki nem engette be a kis utcába, mert jobbról előzte mindenki... vagy parkolni szándékozó kisbuzt aki percekig féklámpával indexel állt, senki nem engette, majd amikor lassan probált tolatni akkor ment ment az kiaba... Azon a pár kisrácon akik szlalomoztak össze vissza az autók között, meg át a piroson, már nem lepődök meg, fiatalság bolondság... A tanulság az, hogy a mai napon kivételesen az autósoké a pont... :) azaz nekik is jár... :)

köszönjük!

lápi lidérc 2008.09.22. 23:03:12

"És amúgy miért nem lehet a Lánchídon biciklizni? Mert nincs rajta pedál!"

Meg azért, mert ott van rajta a tiltó tábla, amit ti, bringás parasztok persze nem ismertek.

Németh András 2008.09.22. 23:08:34

Hát ja. Totál egyetértek az előttem szólóval. Ez volt az első kritikus masszám, de az autósokban kellemesen csalódtam. Semmi olyan nem történt ahol úgy éreztem hogy ők voltak a kőbunkók. Nem mondható ez el a bringás társakról. Sok volt a májergyerek aki tényleg csak azért jött hogy megmutasa hogy ő milyen fasza csávó. Összevissza kacsáztak, száguldoztak az ember mellett jobbról balról ahogy esett.

A moszkva tér fentről nézve nagyon klafa volt. Viszont onnan hazafelé az Attila úton volt a legnegatívabb élményem. Egy nem is olyan fiatal gyerek mint a félőrül húzott el melettünk jobbról beelőzött egy autót majd beállt az egy szem sáv közepére és elkezdett a nyereg alatt turkálni, eközben ugye csökkent a sebessége így jó közelre utolérte az autó. Jött egy zebra középen járdaszigettel majd utána a szabad út elvben az autósnak ahol szerintem ő el akart startolni a bicós melett aki lehet hogy nem szándékosan (de ezt kétlem) totál feltartotta. Viszont a bicós tovább lassult és a kocsi jól eltalálta hátulról. Szóval nagyon nem egyértelmű az eset, számomra inkább a bicós volt a hibás, de egyezzünk ki a közös felelősségben.
Ezután viszont hirtelen ott termet egy pár bringás "barát" akik kritikán aluli módon viselkedve próbálták provokálni a söfőrt, és rajtam kívül mindössze az autós barátnője próbálta csitítani a népeket. Szóval elég gáz volt, nekem legalábbis égett a pofám hogy ennyit tudnak a bicósok. Lett hívva rendőr is de azt már nem vártuk meg mert nem akartam céltáblává válni azáltal hogy én nem egyértelműen az autóst hibáztattam volna, mint minden más nagyszájú.

De ettől függetlenül sok normális ember is részt vett az akcióban ahol azért nagyon látványos erőfölényt sikerült összehozni néhány szakaszon.

Németh András 2008.09.22. 23:09:11

Nem a lápi lidérccel :)

Németh András 2008.09.22. 23:12:04

Lidérces barátunknak meg annyit hogy ugyanúgy ismerjük mi bringás parasztok a kresztáblákat mint az autós parasztok :)

Mellesleg aki havi 2000km-t vezet de azért ma bicózott egy jót annak mi a titulusa? Autós bringás paraszt? :D

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2008.09.22. 23:40:56

Aha...
És most jobb lett megint, hogy 1 napra szétcsesztétek az egész városi tömegközlekedést?

Hurrá, éljen a föld mi?
Arra nem gondoltok épp, hogy a dugókban álló 50000 autó, meg busz mennyi CO2-t termelt ma? Biztosan jót tesz az ózonlyuknak tényleg.
Amúgy meg úgyse értek el vele semmit, ez a város soha nem volt a bicikli városa és nem is lesz... Bringázni akartok, menjetek ki a hegyekbe meg a pusztára, azt ott gurulgassatok :D

És ne EU-s országokkal példálózzatok, mert attól még kutyafaszára sem tartunk.
Csak dugót tudtok csinálni a városban meg bosszankodást kb...
Ettől még semmi sem változik.

Németh András 2008.09.22. 23:55:43

Hoze igazad van ne példálózzunk az eu-val amíg a polgártársaink még a balkáni szintet sem ütik meg. Szűk látókörűek, álszentek és csak a másik hibáit veszik észre.

Egyébként nem értem hogy miért beszélsz dugóról? A moszkva térről 8.05-kor indulva a keletit 8.45-re értem el úgy hogy a petőfi hídon keltem át majd a blaha felé mentem. És nem is siettünk igazán, az autók mindenhol előztek.

mizie 2008.09.23. 00:53:33

A képeket elnézegetve a bringafutárokon (és az őket majmolókon) kívül érdekel még valakit ezek a már havi rendszerességű cm-ek?

nem parasztkodásból, mert én is bringával járok dolgozni de nem lenne elég ebből évente egy?

eredménye így sincs több, bulizni meg nem mások rovására kéne szvsz.

Goyo 2008.09.23. 03:05:55

Baromi nagy öngól volt a szervezők részéről a Lánchíd felé (is) irányítani a népet. Ott van a behajtani tilos tábla (amit a szervező biciklisfutárok persze sosem tartanak be). Meg lehetett volna mutatni, hogy a bringások nem bunkók, de ez nem sikerült. Sajnos. Ott volt a lehetőség, hogy tüntetőleg leszáll mindenki, és áttolja a híd járdáján.
A tömeg felének egyébként lámpája sem volt (világos?), de ez eltörpült egyesek tökéletes forgalomképtelensége mellett. A nagymagyar görkorist pedig bottal kellett volna elkergetni a tömegből.
Nem tudtam szolidaritást vállalni ezzel a masszával. Túl sok ember helyett kellett szégyellnem magamat is.

lápi lidérc 2008.09.23. 03:16:59

Németh András 2008.09.22. 23:12:04
Szerintem nem jöttél azzal, hogy miért nem lehet a Lánchídon biciklizni... Aki betartja a szabályokat, azzal semmi bajom, csak hát ez az elenyésző kisebbség.
Ma hazafelé tartottam - gyalog - este 8 körül, a rengeteg paraszt bringás persze a járdán (Bartók B. út) - hol máshol? - száguldozott, 90%-uk lámpa nélkül persze.
Na, én ezekről beszélek.

lápi lidérc 2008.09.23. 03:19:13

Goyo 2008.09.23. 03:05:55

Igen, nagyon hamar kijön,hogy ha nincs megszervezve rendesen, mint tavasszal volt, akkor bizony a bringások egy normális közlekedésre képtelen, felelőtlen csürhe és az ökörcsorda ötvözete.

Németh András 2008.09.23. 07:19:26

A lámpa kérdése: engem épp az lepett meg hogy a döntő többségnek volt. A fiatal suhancok voltak leginkább azok akiken nem volt lámpa akik összevissza ugribugriztak (mivel rohadt sok bringás volt ezért a kisebbség is több százat jelent)

De egyébként szerintem ezek a 14-20 éves kis pöcsök lesznek 5-10 év múlva a legnagyobb májervagyok mert apuka alámtolta a kocsit csávók.

A köcsög bringásból lesz a köcsög autós, csak még pici hozzá :)

Németh András 2008.09.23. 07:21:28

A lánchíd tényleg nagy öngól volt :(

Én is csak az alagúton gurultam át :) amin egyébként rajtunk kívül két gyalagos volt csak akik nekm tűntek idegbetegnek.

(most adok is magamnak két pofont)

kis ember 2008.09.23. 08:41:01

Hát igen, az itt megszólalók hozzáállása hűen tükrözi a budapesti autósok frusztráltságát. A biciklisek örülnek, dicsérik az autósokat, meg objektíven próbálják érvekkel értékelni a helyzetet, a parasztja meg fröcsög. Istenem, mutassatok még egy 5-10 000 fős tömeget, amelyik komolyabb rendezés nélkül ennyire fegyelmezetten viselkedik. Természetesen voltak bunkók, de elenyésző mértékben.
De szeretnének az itt hörgők mindennap autózni a városban, ha csak ennyi százalék autós tirpák lenne.
Egyébként meg miért tilos kerékpárral átmenni a Lánchídon? Feltartja a dugót?

mizie 2008.09.23. 09:20:22

Nekem autóm is van amellett hogy bringázok de szerintem pont annyi a tirpák autós mint a tirpák bringás.

Nem tudom miért lenne valaki "jobb fejebb" azért mert valamelyik közlekedési eszközt előnyben részesíti.

Büdös paraszt 2008.09.23. 09:33:39

A célszerű (közlekedési)eszközhasználat az emberréválás egy fontos állomása. 3 km-re autózni olyan, mint heringgel konzervet nyitni. Hülyeség.

kis ember 2008.09.23. 09:44:20

mizie-vel teljesen egyetértek. És hány tahó gyalogos van! Ahány bunkó autós kiszáll, azonnal bunkó gyalogossá válik, mint a tahó biciklis is, amint leszáll. A bunkóság nem járműfüggő

mercx 2008.09.23. 10:13:24

Tök simán mentünk a Nagykörút-Margit híd útvonalon. Szépen az út szélén. Negatívum volt a két idióta bmx-es tizenéves a járdán, illetve egy bolond M5-ös BMW szétgyorsult minket majdnem elütve egy bringást (persze ott rohadt a dugóban a nyugatinál). Egyetértek kisemberrel a bunkóság nem járműfüggő.

Netremete 2008.09.23. 10:50:14

Kedves -Hoze-!
Remélem, hogy csak viccelsz és direkt karikírozod ki az átlag autós hozzáállását. :)
-----

Na akkor még egyszer hozzászólnék:

1. NEM azért vannak ezek a (felvonulások) -nem is- TÜNTETÉSEK, hogy dugokat okozzunk, hanem azért, hogy NE legyenek dugok és egy élhetőbb városba éljünk!

2 Azért tüntetünk, hogy a HATÓSÁGOKNAK, DÖNTÉSHOZÓKNAK végre felnyíljon a szeme, hogy NINCS MÁS ÚT a város fejlődésében, csak az, hogy a megnövekedett forgalom egy része BIZTONSÁGBAN kerékpáron bonyolódjon!

3. EZ azoknak az autósoknak is ÉRDEKÜK, akik az autó szükségszerüen pl. a munkájuk miatt használják!

4.A célök között szerepel az is, hogy a megértessük, hogy a kerékpár és kerékpározás nem holmi hóbort, hanem KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ, amivel az emberek szeretnének KÉYNELMESEN, EGYSZERÜEN, BIZTONSÁGBAN, GYORSAN "A" pontból "B" pontba elérni.

5.A nagyobb arányú kerékpáros és tömegközlekedéssel a város levegője TISZTÁBB és a ZAJSZENNYEZÉS, ami minjájunk idegeit szépen lassan elemészti, CSÖKKEN!

6. Még egyszer: NINCS MÁS ÚT, CSAK EZ!


CAPÍTÓ?

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.09.23. 10:59:10

off:
Lápi Lidércnek köszönjük az általánosítást, örülünk, hogy kényelmes fotelbôl ismét megmondta a frankót! Kiváltképp örülünk, hogy a bringás blogok hozzájárulnak, hogy elkerülje az agyvérzést, van hol levezetni a feszültséget.
LL for president. (s3ggfej)
on:
Teljesen egyforma képet mutatott a bringás és az autós forgalom.. mi a Király utca felé mentünk, ahol tök szûkek az utak, ugyhogy vagy bringa vagy kocsi. Az autósok teljesen korrektek voltak leszámitva azt a pár frissjogsis-barátnômmelfurikázok-tuningLowCostautóban kategóriás istenbarmát, aki csikorgó kerekekkel a záróvonalnál elôzte a bringás tömeget, szemben a forgalommal.
Ugyanez érvényes a bringásokra, akik ugyanezek az arcok. tinihülyegyerek-lowcost-14"os vázzal street-májerkedik szembe a forgalommal.
Több volt a normális autós és a normális bringás.
AZOK voltak normálisak, akik közlekedni jönnek ki nap mint nap az utcára. a trendi-kocsi - trendi-bringa tulajdonosok meg s3ggarcok. Nem tehetünk ellenük semmit.

mitis 2008.09.23. 11:08:12

nekem csak az "tetszik",amikor a kétkerekű dönget a busz sávban.Blahától a Keletiig,nyomában a BKV-val.F*sza...

dw1 · http://bpcity.hu 2008.09.23. 11:36:41

@mitis ha tetszik akkor tüntess ez *ellen*: indafoto.hu/darthwalk/image/1897427-7288610f/78223

A KRESZ kimondja, hogy a bicikliseknek a mindenkori - nem tiltott - utak szélső sávjában, annak is külső harmadában, kell közlekedniük.

A KRESZ kimondja, hogy a biciklisták buszsávban nem közlekedhetnek, kivéve ha ezt egy tábla kifejezetten engedélyezi.

A KRESZ kimondja, hogy a járdán 12 évesné idősebb biciklis nem közlekedhet (az is csak szülői felügyelettel, ha minden igaz).

Tehát hogy is lehet a Rákóczin közlekedni? SEHOGY.

Ez persze nem igaz, mert a fenti tiltások egyidejű fennállása esetére van egy megengedő rendőri állásfoglalás, miszerint a biciklis a Buszsávtól Egyel Beljebb Fekvő Sávban közlekedhet.

Ó, hogy örülne minden autós, ha két-három vagy több sávos, buszsávval ellátott utakon a bringások hada a középső vagy belső sáv külső egyharmadában közlekedne! Milyen remek menekülési útvonal egy hirtelen felbukkanó, nagyon szorosan, sávon belül előző autós esetén a buszsáv, hiszen a rámrontó autós kikerülés előtt rengeteg időm van a másik vállam felett hátratekintve megnézni hogy jön-e a sokkal nagyobb piroshetes ötvennel?

Naponta 2x18 km-t biciklizek munkába, helyenként igénybe veszem a buszsávot is, mert nem értek egyet ezzel a szabályozással. Meg lehet köpködni. DE, észrevétlen maradok a busz számára, mert vagy megrakom és megyek 40+-al, amennyivel ő is megy, vagy ha nem tudok akkor inkább elengedem, kiállok mielőtt utolérne. Ha egyik sem működik, akkor pedig előzetes jelzéssel beállok az autók közé.

Gusztav 2008.09.23. 14:19:33

Üdv mindenkinek, lenne pár észrevételem.

- Aki azon lovagol, hogy sok bunkó bringás átment a lánchídon, az jobb, ha tudja
1. egyeztetve lett a rendőrségge (www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080921/technikai-informaciok 4. bejegyzés)
2. lassan szokja meg, mert lekerül a tábla remélhetőleg

- A lámpa nélkül szlalomozó hülyegyerekek a bringások nagyrészét ugyanúgy idegesíti, mint az autósokat.
- A tömegközlekedést minimálisan tartottuk fel (www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080923/koszonet-es-egy-kis-ertekeles).
- Nem volt nagyobb dugó, mint amit az autósok maguk összehoznak naponta.
- Az autósok tényleg jófejek voltak, köszönet érte.
- A piroson való átmenés sajna elég gyakori volt tegnap is, jellemzően a trendi futárnak látszó emberek gyakorolták.

Sajna 10000 emberből mindig lesznek hülyék, ami alapján majd megitélnek minket, mert általánosítani baromi könnyű.

Végezetül hatalmas köszönet a szervezőknek, fantasztikus munkát végeztek, mint mindig.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.09.23. 16:19:13

Az autósok és a bringások között is megvan az a gyengébb szellemi képességekkel megáldott 5-10% aki képtelen felfogni egy ilyen rendezvény valódi céljait, motivációját, üzenetét. Ha éppen autós az illető, akkor elkezd egy fórumon fröcsögni, mert aznap egy kicsit nagyobb dugóba került, ha bringás, akkor pedig a helyszínen rontja a megítélésünket felelőtlen közlekedésével. Szerencsére a többség vette az adást mindkét csoportban.

Goyo 2008.09.23. 16:35:32

Kint volt a behajtani tilos tábla?
Kint volt.
Leszarta sok bringás?
Leszarta.
Tudnak arról az autósok, hogy a rendőrséggel egyeztetve szarták le a bringások a tiltó táblát?
Nem.

Szerintem ez így öngól.

pipitanc 2008.09.23. 17:28:01

tényleg volt több bringás is akiknek nagyon nagy volt az arca,de bevallom őszintén én is nehezen fogtam vissza a túlzott lelkesedésemet. olyan jó volt úgy közlekedni a városban bringával,hogy nem rettegtem attól,hogy el fog ütni egy autó.

végre közlekedési eszközként kezeltek

amúgy az autósok tényleg egészen jól viselték a helyzetet. néhol pedig tényleg elmarhultunk és lehetetlenné tettük,hogy ők haladni tudjanak.
sokkal több dudálásra, motorbőgetésre, anyázásra számítottam:)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.23. 20:23:38

Volt munkatársammal mi is direkt az Andrássy-Lánchíd-Alagút-Attila út irányban mentünk át, "ha lúd, legyen kövér" alapon. A Roosevelt tértől az Alagút túlsó végéig és onnan végig az Attila úton állt a dugó (3/4 8-8 között), de volt olyan autós, aki félrekormányzott egy kicsit a hídon is, hogy jobbról elférjünk, a Clark Ádám térnél meg integetve beengedtek a körforgalomba. Dudálás egyszer sem volt. Szóval ahogy valaki írta, piros pont az autósoknak, pár továbbra sem értem, hová mentek ilyenkor ennyien, pláne autómentes napon (de hát ez már elsősorban az ő gondjuk).

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.23. 20:28:18

@Goyo:
1. Európai Autómentes Nap.
2. Critical Mass.
3. Egyébként is mit kell tennie az autósnak, ha tilosba behajtó bármilyen (!) járművet lát: kiáltson, dudáljon, húzzon rá, szorítsa le, lője ki a gumit vagy a sofőrt, küldje rá a tulajra a maffiát vagy mi? Ha kibírja önbíráskodás, garázdaság vagy közúti veszélyeztetés nélkül, akkor felhívja a rendőrséget, mely esetben megtudja, hogy aznap igazán kár volt fölbasznia magát az eseten, sőt, számítson továbbiakra is.

Goyo 2008.09.24. 02:12:08

@Joe

Nem hiszem, hogy megértettél.
A 3. pont pedig roppant bugyuta. Nem, sőt Uzival lemészárolnia sem kell az autósnak a tilosba hajtó bringásokat. Ettől függetlenül, ha ott a tábla, és azt figyelmen kívül hagyja számos bringás, akkor joggal gondolhatja ignoráns barmoknak a bringásokat. Szerintem.
És nem fogja felhívni a rendőröket, hogy érdeklődjön. Miért tenné? Egyértelmű a helyzet. Amit persze picit árnyal a rendőri jelenlét, aki eltűri, autómentes nap, stb.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 07:22:18

@Goyo: Talán igazad van, mindenesetre cserébe én is defaultból ignoráns baromnak tarthatok minden autóst az autómentes napon, amikor ráadásul mindenki számíthatott a biciklisek nagyszámú jelenlétére. (Egyébként akadémikus vita, mert az autósok abszolút jól tűrték a biciklis forgalmat. Mi is a Lánchídon és az Alagútban mentünk át; sem dudálás, sem ordítozás nem volt, csak a Lánchídon finom félrehúzódás, hogy mehessünk, meg a Clark Ádám téri körforgalomba való beengedés.)

Perillustris 2008.09.27. 00:24:34

"A KRESZ kimondja, hogy a bicikliseknek a mindenkori - nem tiltott - utak szélső sávjában, annak is külső harmadában, kell közlekedniük."

Kérlek idézd ezt a KRESZ-ből!


"Tehát hogy is lehet a Rákóczin közlekedni? SEHOGY."

Szövegértésből egyes.

ipiapacs123 2008.10.15. 12:54:04

> És amúgy miért nem lehet a Lánchídon biciklizni? Mert nincs rajta pedál!

- Na jó jó, de miért nem lehet az Erzsébet hídon sem?
- Mert azon még lánc sincs...

Szóval az egész egy vicc, ami ebben a városban van.

Talán jó lenne először a gyalogosoknak, majd a kerékpárosoknak megfelelő közlekedési helyet biztosítani. És CSAK ha ezek után marad hely, közlekedhetnek a gépjárművek. Természetesen vannak kivételek: mentő, tűzoltó, stb.

De nem. Nálunk a környezetszennyező gépjárműveknek van mindenhol előnyük. A kerékpárosokat meg összeereztik a gyalogosokkal, vagy ráeresztik az életveszélyes gépjárműsávokra.

Nagyon aranyos, ahogy a gépjármű-soförök veszélyeztetik is a környezetbarát kerékpárosok életét is. Lásd pl. a jobbra kanyarodó, kerékpárutat keresztező, de a KRESZ-t nem ismerő uriembereket. Ezekkel volt dolgom már nem egyszer...

De tudom, ez egy ilyen város /ország/, ha nem tetszik, menjek el. És mennyire igaz. Mert hogy sok nyugati országban valóban van kultúra, egymás mellett jól megvan autós, biciklis, gyalogos...