Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Bringalánc a budai Duna-parton

2008.09.17. 11:47 - lumina

Szerdán este 6-kor Budapesten a Lánchíd és a Batthyány tér között kerékpáros demonstrációt tart a Critical Mass. A résztvevők biciklis élőláncot alkotnak, hogy így hívják fel a figyelmet a járdán vezetett kerékpárutak veszélyeire. A Bringalánc nevű rendezvényt bicikliemelés zárja.  

A demonstráció egyben bemelegítés is a hétfői autómentes naphoz, hogy a rendhagyó Critical Mass híre minél több autóshoz eljusson, és így el lehessen kerülni a forgalmi káoszt.

Címkék: biztonság demonstráció critical mass bicikliút

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr87667514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

na73 2008.09.17. 12:10:19

Remélem a hétfői rendezvényen mind az autósok mind a kerékpárosok betartják a KRESZ szabályokat. Akkor nem lesz káosz...

Boba Fett 2008.09.17. 12:47:01

Alapvetően még talán meg is értem a kerékpárosok problémáját, mert valóban lehetetlen a helyzetük a városban. Sajnos nekünk autósoknak is, úgyhogy nem biztos, hogy a mi korlátozásunkkal és feltartásunkkal kellene elérni a céljaitokat.

Manyizga (törölt) 2008.09.17. 12:54:31

Amíg az autósok így gondolkoznak:
index.hu/politika/belfold/budapest/m0test3064/?main&rnd=453
Addig nem fog bővülni a biciklisek tábora...
(18 km helyett 54-et autózik inkább, hogy nyerjen 10 percet...)
Orvosi eset, komolyan mondom! :))

Walter Melone (törölt) 2008.09.17. 13:05:34

Nagyszerű.
Úgyis lesz ma néhány "megemlékezés" a városban. Ez már igazán nem fog senkit sem zavarni.....

KomplexSokaság 2008.09.17. 13:12:16

Manyziga

Miért zavar, hogy nem csinál a belvárosban szmogot?

oddo 2008.09.17. 13:12:59

Inkább álljon a dugóban, és füstöljön az orrod alá, nagyész?

nemigazmá 2008.09.17. 13:39:30

Manyziga te ostoba senkiházi, ilyen egyszerű embert még az életben nem láttam. Vagy nem jártál még itt az ország fővárosában? Egyszer gyere el (nem nehéz megtalálni, minden autópálya ide vezet). Nem azért van az M0, hogy nyerj 10 percet, hanem hogy levegye a terhet a városrol, te véglény.
Ja, tudom már... egyszerűen csak azért vagy ilyen ostoba mert kb. 14 éves lehetsz. Az agyam felrobban!!!!

Editor Bob 2008.09.17. 13:43:59

Az a baj ezzel, hogy a legtöbb nem bringásnak az fog lecsapódni, hogy a bringásoknak semmi se jó, folyton csak hőbörögnek. Ha nincs bringaút, akkor azért megy a dühöngés, a bringások másik csoportja meg azért demonstrál, hogy ne legyen bringaút. Szerintem már az állam se tudja igazán, mi a fészkes fenét akarnak a bringások.

0xFFFF 2008.09.17. 13:44:13

nemigazmá !

Neked van agyad ?

pitiáner 2008.09.17. 13:49:09

Manyizga: Amíg általánosítasz, nem is fogsz meggyőzni senkit...

katácska! · http://katamolnar.blogspot.com 2008.09.17. 13:54:35

Editor Bob,

a bringásoknak melyik csoportja az, amelyik nem akar bringautat?

gezaa 2008.09.17. 14:09:40

Nemetorszagban is sok helyen a jardan van a bicikliut, igaz, hogy nagyon szeles jardakon, jol elkulonitve. Nem ertem, hogy miert kell ennyit szarakodni Magyarorszagon azzal, hogy kitalaljanak, bevezessenek valamit. miert nem lehet a mashol sikeresen mukodo otleteket, megvalositasokat atvenni...

gezaa 2008.09.17. 14:10:53

meg annyit irnek a megjegyzesemhez, hogy nem mindig CSAK penz kerdese a fejlesztes

katácska! · http://katamolnar.blogspot.com 2008.09.17. 14:14:30

összefogás kérdése
ami - hiába is utálom az általánosításokat - ebben az országban nincs

Editor Bob 2008.09.17. 14:17:12

"a bringásoknak melyik csoportja az, amelyik nem akar bringautat?"

A profik pl. nézz be pl. az index.hu bringatopicjaiba:

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004514&la=82778665

Meg fogsz lepődni ezek szerint, de a komolyabb bringásoknak az a véleménye, hogy a bringaút rossz, a bringásoknak az autósok között van a helye, mint teljes értékű járműnek, és nem elkülönítve a sokszor balesetveszélyes bringaúton.

Én nem osztom ezt, de ettől még ez van.

katácska! · http://katamolnar.blogspot.com 2008.09.17. 14:23:01

Valóban meglepődtem... ugyanakkor támogatnám is az ötletet ha nem lenne eleve halálra ítélve.

NemzetköziKockázatközösség 2008.09.17. 14:47:28

Lássuk be: városi bringaút nem alkalmas arra, hogy bárki is 40-nel száguldozzon. Aki ezt akarja, az menjen az autók között, de ha feltart 100 embert, akik mehetnének 70-nel is, akkor ne csodálkozzon, ha kicsit megverik néha.

katácska! · http://katamolnar.blogspot.com 2008.09.17. 14:56:23

Terepgumival alkalmas azért a száguldozásra :-)

pietro_ 2008.09.17. 15:27:19

Mondjuk azt nem tudom, hogy a Lánchíd és a Batthyány tér között mégis hogyan lehetne szélesebb helyet biztosítani a gyalogosoknak és a bringásoknak. Egyik oldalról a mélyebben futó rakpart, kőfallal elválasztva, másik oldalról fasor és villamospálya. Ott egyszerűen ekkora a hely. Lehet ellene tiltakozni, de fizikailag lehetetlenség kiszélesíteni ott a járdát. Én sem örülök neki, hogy nem férek el ott a sok sétáló gyalogostól, de nincs ötletem arra, hogy mit lehetne tenni. A fasor kivágása értelemszerűen nem járható út, a panoráma miatt sok turista sétál ott, a gyalogos forgalmat nem lehet megszüntetni - és nyilván annak sem örülne senki, ha a bringásokat tiltanák ki a keskeny járdáról. Szóval nem igazán tudom, hogy itt milyen változtatást lehet elérni tiltakozással (nyilván nem csak ez ellen az egy szakasz ellen tiltakoznak, de csak nem véletlen, hogy pont ide tervezték az élőláncot), félek tőle, hogy a Városháza úgy dönt, hogy jó, akkor arra a szakaszra nem lehet rámenni kerékpárral.

NemzetköziKockázatközösség 2008.09.17. 15:28:32

Nemcsak a sz@r állapot számít, hanem az állandó keresztezések, gyalogosok.

NemzetköziKockázatközösség 2008.09.17. 15:29:46

pietreg

Egyetértek. Kibírja mindenki, hogy azon a szakaszon óvatosan tekerjen.

Pirx 2008.09.17. 15:29:55

Most komolyan! Már semmi nem jó a bringásoknak??? Tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha az autósokat kitiltanák, a gyalogosok meg csak láthatósági mellényben közlekednének, és kötelesek lennének az első fára vagy lámpaoszlopra felmászni a kerékpáros közeledtével!
Nem lehetne tudomáűsul venni, hogy amennyiben közlekedni akarnak, akkor rájuk ugyanúgy vonatkoznak a szabályok? Mi a fenének akarnak kivételezettek lenni?

sobi78 2008.09.17. 16:08:25

A zsúfolt nagyvárosok közlekedési problémáinak egyetlen megoldása az egyéni gépjármű-közlekedés korlátozása. Külföldi példák sora mutatja, hogy ez milyen jól járható út. Az egyéni gépjármű-közlekedés externális költségeinek internalizálása (dugódíj), és/vagy a gépjárműközlekedés számára rendelkezésre álló felület folyamatos csökkentése is jó eszköz a célra. A budai rakparton ez utóbbi lehet jó megoldás: forgalmi sávok területének átadása a fenntartható közlekedés (közösségi- gyalogos- és kerékpáros közlekedés) számára. A környezetük és a társadalom iránti felelősséggel nem rendelkező "autósoknak" (idézőjel, mert aki nem CSAK autóval közlekedik, az nem tartozik ebbe a kategóriába) rövid ideig kellemetlen lesz ugyan az intézkedés, de a gépjárműforgalom fokozatosan elszivárog, illetve a külsőbb városrészekben jelenik meg, ahol jobban el tud oszlani…A miheztartás végett: statisztikai adatok szerint jelenleg a fővárosiak harmada használja az autóját napi közlekedésre.

totyatotya 2008.09.17. 16:28:12

Sobi:
1. Europai osszehasonlitasban Bp nem zsufolt es nem nagyvaros
2. kulfoldi peldak sorarol meselj legyszives
3. legyszives ne te dontsd el hogy ki rendelkezik feleossegerzettel, ez nem a te normaidon mulik

Boba Fett 2008.09.17. 16:29:33

Sobi78 Ez mind szép és, mint lehetőség adott, de ehhez megfelelő tömegközlekedés is kellene.
vagy például az én esetemben 3 gyerekemet viszem Szigetszentmiklósról iskolába Csepelre és onnan jövök be a 6. kerületbe dolgozni. Akkor most ott rakjam le az autóm, mert egyedül maradtam benne? Vagy jöjjek BKV-val. A dugóban ez a futam 55 perc. Tömegközlekedéssel 2 óra, ha felférek a buszra, mert akkor a tömeg. Sajnos az infrastruktúrán kellene előbb dolgozni, aztán korlátozni.

Pirx 2008.09.17. 16:46:21

Sobi!
Egy mondatban egyszerre cask egy idegen szót kéne használni! Amúgy az ilyen elvek miatt van állandó dugó, az Üllői-Ferenc krt sarkon. Sikerült a létező 4 sávból kettőt továbbküldeni a belváros felé, hogy majd akkor nem mennek arra. Fájdalom, de ha valakinek arra van dolga, például arra lakik, az arra fog menni. Értelmetlen energiapazarlás, légszennyezés az eredmény. Nem gondolod, hogy eléggé egyoldalúan szemléled a dolgokat, és keresel megoldást?
Amúgy gyalogosként is kifejezetten idegesítenek a kerékpárosok. Mondjuk a Szabadsághídon, ahol csak két nyelven írták ki, hogy tolják a bringát! Valószínű az összes bringás Pesten csak gaelül tud...

Pirx 2008.09.17. 16:50:57

Amúgy a külsőbb városrészek meg dögöljenek meg. Ez tipikusan a NAÉK hozzáállás! (Autópálya? Persze de Ne Az Én Kertemben!)

gaze762 2008.09.17. 20:05:36

upyours:
"Tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha az autósokat kitiltanák"
Tulajdonképpen igen. Ez lenne a legjobb.
Ha ezalatt te most azt vízionálod, hogy mentők és tűzoltók, meg a létrát cipelő szobafestő mázoló, akkor ezzel nem is foglalkoznék bővebben.
Az autók (autóutak és parkolók) irreálisan sok helyet vesznek ela városból. Amikor adott egy négysávos út, de abból 2-őn parkíroznak, 1-en általában mindig árurakodás folyik (ezáltal feltartva pl a tömegközelekdést és a többi autóst is) addig jól látható hogyan lesz a 4 sávos útból 1.
Senki sem mondta, hogy kötelező autóval járni.
Igen, aki külvárosban lakik, az dögöljön meg. Dögöljön meg ha nem képes egy olyan relációt felfogni, hogy valamit valamiért. A külvárosban fasza levegő, csend meg nyugi, meg nagy zöld terek, a városban zsúfoltság, szmog és zaj. Nos. Asszem az aki a városban lakik, az talán joggal érezheti úgy hogy egy kicsit át van baszva a palánkon. /a legtöbb nyűgöt az átmenő és agglomerációból beautózók okozzák. M0 talán megoldja az átmenőt, az agglomerációt a dugódíj/ Talán a városban lakó embernek akkor abba kellene beletörődnie, hogy az ő élőhelye az menthetetlenül egy trágyadomb, mások kényelméért? (az esetek jelentős részében kényelemről van szó, fölösleges kötekedni). Lehet verni a kolompot az agglomerációs polgámasternak, hogy ő meg rázza a kolompot tovább, faszább BKV-ért, faszább elővárosi vasútért. (Berlinben pl kb felszálsz a Blaha Lujzán (Alexander platz) és mondjuk 30 perc alatt lent vagy Vácot (mondjuk Potsdam). ugyanez visszafelé is.. Londonban a legkülebb külső /és London bazira nagy/ kertvárosból is bent tudsz lenni 30 perc alatt egy olyan forgalmas helyen mint a Blaha (Waterloo)) Úgyhogy lehet rázni a kolompot, minél többen rázzák, annál előbb van eredménye.
Persze egyszerűbb azt mondani, hogy szarok rá, járjon más vonattal, nekem van kocsim, azé' vettem, a városlakók meg dögöljenek meg.

Szóval ja, ki az autókkal a városból, és akkor majd jól el lehet itt férni.
Gyalogos, kerékpáros, tömegközlekedő.

Boba Fett 2008.09.18. 08:46:46

gaze762
Jó tudni, hogy iyen intelligens emberek élnek közöttünk akik úgy nyiltakoznak, hogy aki nem a belvárosban lakik az dögöljön meg. Köszönjük!

sobi78 2008.09.18. 09:20:47

totyatotya!
1. ez relatív. a városszerkezeti adottságok miatt a belvárosban nem növelhető jelentősen a gépjárműközlekedés felszíni kapacitása, ezért szükséges hatékonyabb, nagyobb fajlagos kapacitású közlekedési módra terelni a forgalmat.
2. ez komoly kérdés? nem fogok neked itt tovább közhelyeket pufogtatni, linkeket másolni, vedd a fáradtságot, és nézz utána, vagy utazz külföldre és járj nyitott szemmel!
3. engedd meg, hogy képviseljem a saját véleményem. Én nem az agglomerációban lakom, és az összes korábban "kiköltözőt" - akinek a mindennapi életmódjához hozzátartozik az autós közlekedés a belvároson keresztül - vádolom azzal, hogy a városi közösség életkörülményeinek rovására folytatja a környezet- és társadalomromboló tevékenységét. Igenis létezik egyéni felelősség, mert senkinek nem KELL minden utazáshoz autóba ülni!!!(nekem is van autóm by the way)

sobi78 2008.09.18. 09:27:23

Boba Fett!
Bp közösségi közlekedési szolgáltatása nemzetközi összehasonlításban nem olyan rossz, mint amilyen a híre. Természetesen az egyéni döntéseidet sok minden befolyásolhatja. Ilyen az eljutási idő(pénz), kényelem, kiszámíthatóság, stb. Érdemes lenne kipróbálnod kezdésnek heti egyszer-kétszer, hogy - miután leraktad a gyerekeket - milyen lenne bejönni Csepelről HÉV-vel (ittt át tudod futni a napi sajtót), onnan pedig villamossal, vagy gyalog...(A kerékpár túl kézenfekvő, hogy külön ajánljam...).
A z infrastruktúra rendelkezésre áll, csak használni kellene. A torlódások csak egyre nagyobbak lesznek (a forgalom kitölti a rendelkezésre álló teret), ez előre megjósolható. Ha esetleg jövő ilyenkor már dupla ekkora lesz az autós menetidőd, a parkolási díj, további költségek, akkor sokkal vonzóbbnak fogod találni az alternatív lehetőségeket....

sobi78 2008.09.18. 09:29:17

upyours!
neked szóló válaszomat megtalálod a legutóbbi két hozzászólásomban.
Abban egyetértünk, hogy a kerékpáros közlekedőknek az úton kellene haladni,hiszen így szabályos.

Pirx 2008.09.18. 10:05:51

Sobi!
Sajnálom, de nagyon nem tudunk egyet érteni. Ismerem a csepeli HÉV-et például. Ha te ott reggel át tudod olvasni a sajtót... Hát akkor gratulálok! De nem ez a lényeg! Nem azért kell(ene) tömegközlekedni, hogy újságot olvashassak! Csakhogy. Azt nem hajlandóak felfogni kerékpáros embertársaink, hogy az élet egy kicsit tovahaldt. Jó dolog bringázni, de nem ez a megoldás a bajainkra, ami a városban van. A CM nagyon jól megmutatta, hogy bringával is lehet dugóba kerülni, úgy, hogy egy autó sincs ott. (Clark Ádám tér) Abban egyetértünk, hogy nem jó dolog, egy öt személyre tervezett járművel egy embert szállítani. Abban is, hogy gyors, pontos tömegközlekedés kellene. Valóban Bp tömegközlekedése nem annyira rossz, mint amilyennek mondják. Volt szerencsém néhány francia, román, német és török városhoz. Ahhoz képest nem rosszabb. Legfeljebb koszosabb. De vannak dolgok, amit autó nélkül egyszerűen képtelen vagy megoldani. Normális forgalomszervezés kellen. Nem kényszerítő intézkedések (és nem a fizetésre gondolok, mert azzal egyetértek) kellenének, hogy direkt dugót gyártsunk, hátha nem mennek arra. Nem a kerékpárosokhoz igazítani a zöldhullámot, ahogy olvastam az újjabb bejegyzésben! Még régen olvastam, hogy skandináviában egy új lakótelepen nem készítettek járdát. Egy év múlva megnézték hol kopott ki a fű, és oda építettek gyalogutat. Valahogy így kellen a forgalomszervezéssel is.
Tudod a kerékpárosokkal az a nagyon nagy bajom, hogy azt hiszik magukról, hogy erkölcsileg többek az autósoknál, és emelett nagy ívben szarnak a szabályokra. Vagy nem is ismerik őket. Ezzel viszont magukat, és másokat is veszélyeztetnek. Mint ahogy látom, már a gyalogosok is zavarják őket! Gondolom a bringán is van fék és kormány. Emlékeim szerint.

sobi78 2008.09.18. 10:18:35

upyours!
azt kell megértened, hogy a belvárosi részen NEM ÁLL RENDELKEZÉSRE ELÉG HELY, ahhoz, hogy a jelentkező személygépjármű-forgalmi igényeket ki lehessen elégíteni. Értsd meg, hogy hiába szeretne soksok ember autóval keresztülhajtani a belvároson, fizikailag nem férnek el a járművek! Forgalomtechnikai eszközökkel annyiban lehet befolyásolni a forgalmi áramlatokat, hogy a torlódások helyszínén lehet változtatni. Ez azonban csak tüneti kezelés. Hosszú távon az igények változtatásával, a fenntartható közlekedési módok vonzóbbá tételével lehet javítani a helyzeten. Gondolkodásmódom annyiban különbözik a tédtől, hogy én nem hiszek abban, hogy vannak "autósok", "kerékpárosok", "gyalogosok". Közlekedő emberek vannak, akik minden egyes helyváltoztatásukhoz a rendelkezésükre álló információ alapján közlekedési módot választanak. A közlekedési morál pedig minden mód művelőit egyaránt jellemzi (lásd: mozgólépcsőn tolakodó "gyalogos", erőszakosan furakodó, agresszív "autós", gyalogosokat letipró, "kerékpáros"). A szabályok ismeretének hiánya is általános (nem csak a közlekedésben). Igenis tisztelnünk kell a gyalogosan, és/vagy kerékpárral közlekedőket, hiszen mindannyiunknak segítenek azzal, hogy nem szennyezik a környezetünket, nem okoznak torlódást. És igenis vigyáznunk kell rájuk, mert sokkal sérülékenyebbek! üdv.

Pirx 2008.09.18. 10:35:27

Szerintem ez egy unos untalan emlegetett frázis, hogy nem áll rendelkezésre elég hely. Ez egyszerűen nem igaz. Az említett Üllői-Frenc krt. kereszteződés az egyik jó példa erre, de folytathatnám a sort. Természetesen a szabályok betartása, nem behajtáani a kereszteződésbe, stb, az is fontos. De hogy mesterséges akadályokat állítunk fel, aztán csodálkozunk... Hát ez eléggé morbid. Hidd el, egy kamionos nem hajtana be a városba, ha elkerülhetné. Én se hajtok be egy vidéki városba, (pl Szolnok), ha van elkerülő.
Nem én választom szét az embereket, hanem a bringások. Úton útfélen előjogokat követelnek maguknak, és mindenki mást lenéznek mert nem kerékpárral közlekednek. Az autós légszennyező közelennség, a gyalogos meg zavarja őket a járdán! Megint csak a Szabadsághidat tudom példaként felhozni!!! És igen! Közlekednek! De akkor tegyék szabályosan!!! Ma reggel egy hölgy a Ráday utca Bakáts tér -Tompa utca Frenc krt útvonalat tekerte végig előttem az út bal(!!!!!) oldalán. Végig mentem mögötte, mert
1. Jobbról nem előzünk
2.Annyira bizonytalanul kerülgette(!) a nem létező akadályokat, hogy inkább vártam
3. Piros jelzésnél, telefonálva! tekert át a körúton.
Nam egyedi példa!

sobi78 2008.09.18. 11:31:24

Ezek szerint gyakorlott, türelmes közlekedő vagy, aki járművezetőnek tekinti a kerékpárost. Helyesen cselekedtél. Szerencsére a többség hozzád hasonlóan, békésen közlekedik, gyalogosan, kerékpárral és autóval egyaránt.
A hozzászólásod első részében sajnos nincs igazad, szélesítsd picit a látókörödet pl. itt:
www.eea.europa.eu/themes/transport/indicators
És ne hisztizzél, ne általánosíts! Továbbra is alkalmazkodj a nagyvárosi élet kihívásaihoz, közlekedj okosan!

Pirx 2008.09.18. 11:43:55

Kösz!
Nem fogok hisztizni! :)
A linkhez csak annyit, bármikor, bármit be lehet bizonyítani, de majd tanulmányozom. Jegyzem akkor se fogok hisztizni, ha - szintén gyakori példa - egyirányú utcára, balra kanyarodva , és természetes jobbra figyelve, hisz onnan jöhetnek (nincs gyalogátkelőhely az úton, ahová kanyarodok) hirtelen szembejön egy kerékpáros. Hiszti nélkül fogom konstatálni, hogy nem őszinte a mosolya a kerekek alatt, és természetesen övé a város.
Nem hinném, hogy antagonisztikus ellentétek lennének gyalogos-autós-kerékpáros között. De elvárom, sőt megkövetelem, hogy mindenki próbálja meg betartani a szabályokat. (Harangozik valami bizalmi elv) És ne én legyek a közellenség, mert motorizálva vagyok.
Ja! És holnaptól mindenki köteles legyen makettezni, mert az baromi jó szórakozás, és türelemjáték! Tudom! Én is azt csinálom! Legalább üresek lesznek a kocsmák!

Perillustris 2008.09.18. 15:12:16

"Alapvetően még talán meg is értem a kerékpárosok problémáját, mert valóban lehetetlen a helyzetük a városban. Sajnos nekünk autósoknak is, úgyhogy nem biztos, hogy a mi korlátozásunkkal és feltartásunkkal kellene elérni a céljaitokat."

Az a nagy kulonbseg, hogy az "autosok" sajat maguknak okozzak a gondot, ld. pl. a Nagykorutat, de ez a gond egyben a varolakokra is erosen raterhelodik.


"de ha feltart 100 embert, akik mehetnének 70-nel is, akkor ne csodálkozzon, ha kicsit megverik néha"

Szetuthetem a dugoban allo autovezetok fejet, amikor en tudnek haladni 40-nel, de miattuk nem tudok? kep.tar.hu/perillustris/50605070

Megegyezhetunk: ahol ketto vagy ennel tobb sav van egy iranyba, ott a szelsot atalakitjuk bringasavva. Ott fogunk menni, hidd el.


"Mondjuk azt nem tudom, hogy a Lánchíd és a Batthyány tér között mégis hogyan lehetne szélesebb helyet biztosítani a gyalogosoknak és a bringásoknak."

Pedig "nagyon egyszeru". Marmint persze csak akkor, ha erre meglenne erre a politikai akarat: Budapest legeslegnagyobb szegyene, hogy a Duna partja el van zarva az emberek elol. Itt elunk egy nagy folyo menten, aminek mindket oldalan "autopalya" van, ahelyett, hogy egy szeles setany lenne, amit megosztva hasznalhatnanak es elvezhetnenek a gyalogosok es a kerekparosok.


"félek tőle, hogy a Városháza úgy dönt, hogy jó, akkor arra a szakaszra nem lehet rámenni kerékpárral"

A 10km/h-s sebessegkorlatozas tulajdonkeppen ennek civilizalt modja. Ennel tobbel ott valoban nem lehet biztonsagosan haladni.


"Kibírja mindenki, hogy azon a szakaszon óvatosan tekerjen."

Nagyon galans vagy. Egy csaknem 3 es fel kilometeres tavrol beszelunk (www.gmap-pedometer.com/?r=2271734), ami 10-zel tekerve kb. 20 perc. Ennyi ido alatt en a Feneketlen-totol kenyelmesen beertem a Szepvolgyi utra.


"Nem lehetne tudomáűsul venni, hogy amennyiben közlekedni akarnak, akkor rájuk ugyanúgy vonatkoznak a szabályok? Mi a fenének akarnak kivételezettek lenni?"

Latom figyelmesen olvastal!


"Mint ahogy látom, már a gyalogosok is zavarják őket! Gondolom a bringán is van fék és kormány. Emlékeim szerint."

Igy van. Teged zavarna, ha a Nagykorutat kijelolnek az okosok gyalogutnak es ott kene a gyalogosokat kerulgetni? Na, csak ennyire es ezert "zavarja" a gyalogos a kerekparost.

gaze762 2008.09.18. 19:57:54

Boba Fett: gratulálok. gondolom győzelemnek éled meg hogy szövegkörnyezetből és kontextusból kiragadva értelmeztél valamit szájízed szerint, igazolást nyerve saját képzetedre.

De parancsolj, én is idézek tőled:
"min" "de" "n" "ke" "r" "ék" "pár" "os" "d" "ög" "öl" "j" "ön" "me" "g"

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 16:29:51


@upyours:

1. "Nem kényszerítő intézkedések (és nem a fizetésre gondolok, mert azzal egyetértek) kellenének, hogy direkt dugót gyártsunk, hátha nem mennek arra." De igen, a dolgok PONTOSAN így múködnek. Ha használhatatlanná válik egy útszakasz - leszűkítik, építik, pénzessé teszik, dugódíjat fizettetnek stb. -, egyre kevesebben használják majd. (De ha van lehetőség - "egérút", akkor oda járnak át.) Ha túl használhatóvá válik - kiszélesítik stb. -, akkor egyre többen hasnzálják majd. A kínálatot MINDIG követi a kereslet, ezért ordenáré hazugság az, hogy ha egyre több (köz)utat építünk, egyre jobb lesz a(z autós) közlekedés.

2. "Tudod a kerékpárosokkal az a nagyon nagy bajom, hogy azt hiszik magukról, hogy erkölcsileg többek az autósoknál" Ez nem hit, hanem tény, már onnantól következően is, hogy nettó hasznot okoznak a társadalomnak - közvetlenül saját maguknak és közvetetten mindenki másnak - az autós közlekedés externáliáinak csökkentésével.