Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

5 év múlva 4000 km bicikliút lehet Magyarországon

2008.08.12. 12:44 - lumina

„A közlekedési szokások megváltoztatása, a légszennyezettség csökkentése, az egészségtudatos szemlélet és a turizmus fejlesztése szempontjából is kiemelt feladatnak tekinti a kormány a kerékpározás népszerűsítését, illetve a kerékpározás feltételeinek javítását” – mondta Darócz Dávid kormányszóvivő. Azért nem kell a szívünkhöz kapni, hogy ez az, erre várunk évek óta, most végre megtörténik, bár elhangzott néhány kecsegtető adat.

Például az, hogy hazai és az uniós forrásból, 60-65 milliárd forintból 2013-ig 2000 kilométer kerékpárút, kerékpársáv illetve ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejleszthető. Összegezte, hogy jelenleg 2000 kilométer bicikliút van Magyarországon, és szeptemberig további 100 kilométer építenek, a már elnyert pályázatok megvalósításával pedig újabb 300 kilométer épül a következő években.

Ha a Kerékpáros Magyarország Program célkitűzéseinek megfelelően a biciklisek aránya 2013-ig 10 százalékra növekszik, az évente 10-15 milliárd forintos költségvetési többletet jelent. Ez az összeg a turisztikai bevételekből, a kevesebb szén-dioxid-kibocsátásból és a kisebb egészségügyi kiadásokból jön össze.

Kiderült az is, hogy vannak források kerékpáros pihenők, kerékpárbarát munkahelyek kialakítására, a kerékpárszállítás és biztonságos tárolás problémáinak megoldására. A környezetvédelmi minisztérium nyáron 450 millió forint uniós támogatásból kerékpárbarát munkahelyek létesítésére kerékpártároló, öltöző és zuhanyzó kialakításához szükséges támogatásra írt ki pályázatot.

2013-ban visszatérünk a témára.

Címkék: bicikliút bicikliparkoló kvvm

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr50612378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mostly Harmless 2008.08.12. 13:32:38

áh... tudjátok ti, milyen egyszerű egy sárga festékes ecsettel végigmenni a járdákon?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:37:04

Pénteken délután volt szerencsém elhaladni a Körös menti kerékpárúton az ezredik km magyarországi kerékpárút emlékművénél. Minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt, mindennel nagyon meg voltam elégedve.

Aztán az éjszaka Szarvason ellopták a bicajomat. Most egy ideig nem fogok tekerni semmilyen kerépárúton :-(

kempelen róka 2008.08.12. 13:38:04

És a már (részben szakszerűtlenül, rossz minőségben) megépített kerékpárutakat ki fogja karban tartani, a rajta parkoló autókat megbüntetni? Továbbá: mi garantálja az ésszerű sorrendet, vagyis hogy az utak ne csak a semmibe vezessenek és szünjenek meg anélkül, hogy a továbbhaladásra mégcsak jelzés vagy figyelmeztetés sem utal?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:39:05

Mostly, ma már (szerencsére) nem csak ennyiből áll a kerékpárútépítés, az új utak már tényleg "épülnek" (már ahol van erre hely).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:40:20

kempelen róka kérdései ülnek...

Manyizga (törölt) 2008.08.12. 13:48:11

Igen... annak a már létező 2000 km-nek az állapota "Mostly Dangerous". :)
Nem tartják karban, illetve semmilyen szabvány sincs rá, hogy milyennek kell lennie egy bicikliútnak. Ezért ha kiteszik a táblát, hogy ez mostantól az, akár a Teneré kősivatag is "megfelelne"... :((

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:56:32

A múlt héten két keréken bebarangoltuk szinte az egész Dél-Alföldet, tanulságos volt. Örömteli volt, hogy nagyon sok helyen van kerékpárút akár két település között is, az viszont már árnyalja a képet, hogy a minőségük nem igazán egyenletes, hogy finoman feljezzem ki magam. Voltak álomutak is, pl. Gyula és Békéscsaba között (kerékpáros aluljárókkal a főút alatt!), meg Szarvas környékén, de volt olyan is, hogy a kifejezett tiltás ellenére is inkább kimentünk a kocsik közé, mert a kötelezően kijelölt kerékpárút szabályosan használhatatlan volt. Szóval vannak biztató jelek, de azért...

kempelen róka 2008.08.12. 14:04:08

A budai rakparton vezetett (többnyire festék segítségével "készült" kerékpárút folytatása a Margit hídnál Óbuda felé inkább egy abszurd nagyvárosi performanszra emlékeztet mintsem kerékpáros közlekedési útvonalnak. Aztán lehet még merengeni a "folytatásán" is különösen ilyenkor, Szigetfesztivál idején. Sommásan: NEM holland embernek való vidék!

Bud 2008.08.12. 14:06:02

Apjuk faszát az egész csak átverés, rohadjanak meg a politikások.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 14:17:48

a balatoni kerékpárút gyalázatos. a fák gyökerei feltörik az aszfaltot, a silány alapozás miatt több helyen beesett az egész, kráterek vannak, benövi a gaz, stb.

szal hiába csinálnak 2000-ret, ha a meglévő 2000 km szétrohad

gaze 2008.08.12. 14:19:57

Hmm.
Kerékpározási miniszteri biztos nincs, álmok és határidő nélküli nagy szavak meg igen.
Közben azért kérdezzük már meg, hogy pontosan hogy is lett elkúrva a fővárosnál a kerékpáros infrára beadott pályázatok sorsa? Miért pár piti engedélyen múlott, amit az illetékes elvtársak elfelejtettek ide-oda csúsztatni?
Én is belemondom a világba, hogy mennyi jó és szép dolgok szeretnék. Csak a realitás (jelenleg) köszönő viszonyban sincs ezekkel a 'programokkal'.

Viszont van már kerékpáros koncepció, lehet rá hivatkozni, most már nem lehet arról szófosni, hogy nem tudjuk mit kéne csinálni. Le van írva, feketén fehéren, gondolkodni is tessék csókolom.

Persze a fővárosnál már most beálltak a 2010-es hatalomátvételre, addig - sztem - semmi nem várható.
Nagyon utána sem..
/mert pl a small-projektek, mint az egyirányúba ellentétes irányból behajtani "kivéve kerékpár" táblácskák, rámpák, felhajtók, de még minden tízedik pautóparkoló helyére bepattintott tárolók sem vágnának földhöz semmilyen költségvetést. Innen látszik az akarat teljes hiánya/

states · http://djhjg6 2008.08.12. 14:20:19

Miért pont ezt hitted el ezeknek? Volt olyan ígéret, amit betartottak? Egyébként amit "építettek", az is világbotrány, a járdákat kinevezték bicikliútnak, mind a gyalogos, mind a kerékpáros életveszélyben van azóta. Közröhej...

MosoMasa 2008.08.12. 14:25:51

Az utóbbi években összesen annyi bicikli út építését igérték már be, hogy a holdig el lehetne jutni. Oszt valójában nemigen történt szinte semmi. Vettek néhány vödör olcsó festéket, összekenték a járdát: ne itt a bicikliút neked! Na csak hogy ez nem építés! Nem beszélve azokról az utakról, ami sehonnan nem visz sehová - ahhoz hogy használhasd oda kell vinni autóval a cangát... A lé meg mégiscsak elfogyott hogyhogy nem!

Rwindx 2008.08.12. 14:28:43

Jó reggelt kívánok! - hazudta Daróczi Dávid.

Mentségére legyen mondva, valószínűleg nem ő találta ki hogy ezt kell mondani.

presh 2008.08.12. 14:30:56

Én nem hiszek ebben, hogy ennyi kerékpárút épülne valaha is az országban ... országúti bringás vagyok, hála az Istennek vidéken e mellett sokat kerekezem Ausztriában is ... a véleményem a következő amíg a fejekben nem történik változás közlekedési morál vonatkozásában (AUTÓS, MOTOROS, BRINGÁS), addig nincs miről beszélni.
Ausztriában megfér egymás mellett mindenki az úton, - akár van kerékpár út akár nincs, akár 10 méter széles egy sáv, akár hegyi szerpentinen araszolsz - anyázás és mutogatás nélkül.

szivacs 2008.08.12. 14:33:16

itt szegeden a kerékpáros amszterdamban egy eddig egész jónak nevezhető kerékpárutat agyatlanul szétbarmoltak két helyen is (nem részletezem, egyszerüen felháboritó). az elnyert majdnem 300 milliot pedig festékre fogják költeni. az egyetlen pozitivum hogy tárolokat is létesíteni fognak, de már évek óta magasról tesznek az MK szegedi alapszervezetére. az van hogy megcsinálnak valamit rosszul, aztán az MK tagok a szabadidejükben végzik el mások helyett a rendes munkát. sőt az esetek többségében elöre szólva van, hogy ez nem lesz jo, ne csináljátok már. aztán megcsinálják és belátják, hogy tényleg nem jó.
a kerékpáros infrastruktura fejlesztés nem más mint szimpla propaganda, odafenn senki sem gondolja komolyan:(

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.12. 14:40:13

A bicikliút, amit nap mint nap használok, 10 km hosszú és olyan széles, hogy 2 kerékpár már csak alig fér el egymás mellett, másrészt gyalogosok is ott mennek (néha IFA-sok és egyéb állatfaj is) , illetve belóg a faág, feltöri az aszfaltot a fák gyökere és örülök néhol, ha 20-al tudok menni - ha meglesz a 4000 km út, azt rendben fogják tartani, vagy az is így fog járni?

afx 2008.08.12. 14:40:38

szemléletváltás.ez kéne.és akkor nem kéne mondjuk a városokban bringaút,mert az autósok megértenék,hogy mi nem ellenségek vagyunk,akiket szakszerűen ki kell iktatni.
hiába van az andrássyn is fasza jó bicikliút,ha a mellette parkoló autó anyósüléséröl is úgyrádvágják az ajtót hogy köpni nyelni se tudsz (főleg nem feltápászkodni)
azért csak építsék,én örülök ennek :)

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.12. 14:41:54

A bicikliút, amit nap mint nap használok, 10 km hosszú és olyan széles, hogy 2 kerékpár már csak alig fér el egymás mellett, másrészt gyalogosok is ott mennek (néha IFA-sok és egyéb állatfaj is) , illetve belóg a faág, feltöri az aszfaltot a fák gyökere és örülök néhol, ha 20-al tudok menni - ha meglesz a 4000 km út, azt rendben fogják tartani, vagy az is így fog járni?

Normand 2008.08.12. 14:45:11

Mi a fasznak????? Építsenek inkább több autópályát... vagy a meglévőket fejezzék be. Faszságnak tartom.

hmaki 2008.08.12. 14:53:16

El van kúrva ez az ország úgy ahogy van. Szar lesz itt nem kerékpárút amíg genszky milláért festet fel egy zebrát, a kopasz merdzsós meg elküld a kurvaanyádba mert biciklizel, amíg nincs normális kerékpártároló sehol addig nincs miről beszélni. Meg kellene talán nézni sógorékat egy picit arrébb hogyan állnak ehhez a témához, soha nem jutunk el arra a szintre....

de voisi Trutykó megmondta: a magyar a legtehetségesebb nép a világon, ez kb anniyra igaz mint Jakupcsek "nincsen cigánybűnözés" okos megnyilatkozása:)

Perillustris 2008.08.12. 14:57:38

"hiába van az andrássyn is fasza jó bicikliút"

Ott az orszag legveszelyesebb kerekparsavja talalhato, tehat sokmindennek lehet neveni, de jonak nem.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.08.12. 14:58:49

Azért a Bajcsy sem kutya! Ott is van egy-két-három durva kereszteződés. Plusz a sok bamba turista...

Perillustris 2008.08.12. 14:58:56

Papirkutya: felreertetted, az sirko.

Perillustris 2008.08.12. 15:00:10

Bajcsy? Mivel szerencsere nem kotelezo, nem is hasznalom soha.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.08.12. 15:03:09

sírkő, whehehehehe
ez kurva jó volt! :)

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2008.08.12. 20:52:47

Helo... ide kapcsolódik lazán, hogy Budapest biciklis útvonal térképe felkerült a netre, letölthető, itt: stipistop.com/letoltheto-budapesti-biciklis-terkep-a-stipistopcom-on/
Töltsétek, nézzétek.

9mmPara 2008.08.12. 21:14:48

Amíg ki nem dolgozzák, hogy kerékpárútépítés során is lehessen annyit lopni, mint autópályázással, addig nem lesznek kerékpárutak.

gaze 2008.08.14. 13:33:02

386 képviselőből 2 (!!) vette a fáradtságot, hogy egy alkalommal kerékpárral érkezzen munkába (hogy mivel távozott, más más kérdés)
Szóval ez példamutató.
De nagy számokkal dobálózni a szavak szintjén, az nagyon megy.
Semmi szabvány, semmi tervszerűség, semmi számonkérhető minőség, kivitelezés, felelősök.
vicc.
csak ezen nincs kedvem nevetni.

9mmPara 2008.08.15. 21:52:24

index.hu/politika/belfold/budapest/crtclmssszb6/

Rájöttek, hogy nem tudnak jó boltot csinálni, az a sok kezelhetetlen, büdösgyökér bringás nem ájulta össze magát néhány látszatintézkedéstől.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.09.07. 03:07:02

Addig is, rendszeresen ápolni, pucolni, óvni, takarítani, porolgatni fogom a sírkövet!

Isten engem, úgy segéljen!

indafoto.hu/papirkutya/image/1511513-83da74b7/63863

süti beállítások módosítása