Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Friss topikok

Hirdetés

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) baleset (34) bam (3) bérbicikli (30) bicikli (17) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (133) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (4) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (13) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (30) divat (7) downhill (7) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (12) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (15) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (3) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (43) verseny (3) videó (12) világítás (5) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Blogajánló

Online útvonaltervezés bicikliseknek

2008.08.06. 18:12 - lumina

Gyakran jönne jól, ha gyorsan utána lehetne nézni, hogy jutunk el biciklivel A-ból B-be a leggyorsabban, vagy akár a legbiztonságosabban, de igazán hatékony és naprakész eszközt erre a célra még nem találtam. A Google Maps szolgáltatásai sem segítenek rajtunk, kivéve annak, aki szereti tolni a biciklijét. Tűzoltásnak hasznos a gyalogosok számára fejlesztett útvonaltervező funkció, ami például Budapesten valóban megmutatja a legrövidebb utat, ami jó, de csak akkor, ha az adott szakaszon nincs bicikliút. Ha mégis van, akkor a többit érdemes fejben lejátszani.

Ha viszont biciklitúrát szervezünk, azaz városon kívül tekerünk, nem marad sok választási lehetőség, így jó eséllyel amit a gyalogosoknak ajánlanak, az tökéletes biciklivel is. Egy-egy meglepetés lépcsőn vagy oda nem illő tereptárgyon a Magyarországon nevelkedett biciklisek úgysem lepődnek meg.

Azért beletörődni sem szabad, sokan vannak, akik szívesen tervezgetnék online, hogy merre menjenek, eddig legalább 40 ezer ember írta alá azt a petíciót, amit a Google Maps fejlesztőinek címeztek. A levélben összeszedik az érveket, hogy miért is lenne nagyon jó ez nekünk, bicikliseknek. Azt tippelem, hogy a fejlesztés valóban el fog készülni, az azonban kérdés, hogy a magyar sajátosságok mikortól lesznek elérhetőek.

Címkék: térkép túrázás bicikliút

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr71603879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

orymate 2008.08.06. 18:54:39

Arra azért figyelni kell, hogy a gyalogos verzió az egyirányú utcára is rávezet szemből.

Peti · http://blog.vargapeter.com 2008.08.06. 20:30:56

Nah itt a 40 001-edik is. Követelem! Meg azt is, hogy a Schengeni csatlakozással megnyíló határokat végre a GoogleMaps is nyissa meg..

balak 2008.08.06. 20:34:36

a google nem egy kormany, max kerhettek, de kovetelni egy kicsit fura. persze maskulonben egyetertek, hajra!

Donor 2008.08.06. 20:43:15

A gond az, hogy a google csak veszi a térképeket a helyi cégektől.
Magyarországon jelenleg egy ilyen komoly cég van. Az Igo és az összes térkép ennek a cégnek a térképeit használja. Azt meg ugye tudjuk mit tudnak ezek.

Viszont nem igazán van szükségünk a Googlera vagy más cégekre ha ilyen igényeink vannak.
Vannak elég jó közösségi fejlesztések is. Ezekbe bárki beszállhat a saját térkép részleteivel. Budapesten és Magyarországon általában elég egyszerű dolga lenne (sajnos) azoknak a bringásoknak akik hajlandóak lennének felmérni a kerékpárutakat.

openmaps.eu/

Illetve ez is elég jó, ha jól tudom itt a túrista utak mellet meg van jegyezve hogy járható e bringával, kocsival...és pl Budapestről utcaszintű térképe van, ehez és érdemes csatlakozni a magunk felméréseivel.

turistautak.hu/russa.php

P 2008.08.06. 20:46:06

www.utvonalterv.hu/
-> Útvonaltervezés Biciklivel

ez nem jó?

mesemondó · http://mesek.blog.hu/ 2008.08.06. 21:43:49

Kellene egy bicikliút wiki a wikiédia mintájára.

Luos 2008.08.06. 21:55:53

Ha a googlenak nem éri meg bicikli ut tervezetöt csinalni akkor nem fognak, ha megéri akkor fognak, követelni fölösleges.

Tóth András · http://www.utazasoutlet.hu 2008.08.06. 22:12:22

Az utvonalterv.hu jó dolog, de nem elérhető pl mobiltelefonra, ami bringázás közben mindig nálam van.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.08.06. 22:38:08

Kedves Donor.. a Nav'n Go Rt (Igo fejlesztője) is vásárolja a térképeket, magyarországon is soksok cég van, aki térképeket készít.. mindig láthatsz földmérőket a háromlábúval.. ők is épp egy speciális térképet készítenek.
Bringás utvonaltervező jó dolog-e? Passz, én nem használnám.. ha hosszabb túrára megyek akkor úton megyek, ha meg környék, azt úgyis ismerem...

viktor134 2008.08.06. 23:22:26

mikor lesz bicikligps?

egyébként ne követelje, hanem kérje, vagy rakja fel mashupra.

Hory 2008.08.06. 23:49:54

A Nav N Go eddig a TopMaptől vette a magyar térképet. Nem olyan rég meg egyszerűbbnek látta megvenni a TopMap-et :)

Balkán 2008.08.07. 00:09:36

Nem a Google-nek kellene a petíciót küldeni, hanem a helyi polgármesternek, meg törvényalkotóknak. Ne legyen már egzotikum, hogy valahová biciklivel akarok eljutni.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.07. 07:23:45

Hát ez az utvonalterv kezelhetőségét tekintve elég gagyi a Google Maps-hoz képest...

Azt viszont eddig nem is tudtam, hogy már van gyalogos üzemmódja a Google-nak, hiányoltam nagyon (leginkább az idegesített benne hogy a belváros rengeteg egyirányú utcáján mindig csak a haladási irányba volt képes útvonalat tervezni, olykor többszörös kerülővel)

CiscoKid 2008.08.07. 07:26:51

Szerintem ez jó ötlet, de a térképeket a helyi kerékpárosoknak kellene elkészítenie. A bicajozás nem veszélytelen mulatság, a helyiek viszont tudják melyik utcákaon érdemes menni, melyik kereszteződést jobb elkerülni, stb. Ha szeretnénk ilyen térképet, akkor tenni is kellene érte valamit.

zskerner 2008.08.07. 07:41:07

A kellően részletes térkép hiánya mellett az a gond a kerépkpáros útvonaltervezéssel, hogy nagyon eltérőek az igények, szokások. Más az útvonal az optimáslis egy kerékpáros futár és egy kisgyerekes család számára. Úgyhogy használható útvonaltervezéshez sok-sok praramétert tartalmazó adatbázis és jól felépített, paraméterezhető algoritmus kellene.

Hory 2008.08.07. 07:55:33

Nem tudom Gery, de szerintem az új változat amit hirdetnek nem rossz, bár még néha vannak vele apróbb gondok. Gondolom még ezért is nem az az éles.

szalmaegér 2008.08.07. 08:18:05

Bár néha bringára ülök, nem értem mi ez a hiszti a bringások és a bicikliutak körül.
Mi a pöcsért hiszi magáról sok balfasz, hogy a biciklire ülve más jogok illetik meg.
Talán néhány bringásnak még nem sikerült rájönnie, ezért megosztom velük egyedülállóan értékes megfigyelésem: attól, hogy bringára ülsz, még ugyanolyan seggfej maradtál, mint voltál.
Nem illetnek meg különleges jogok, nem lettél autósokat oktató tévedhetetlen orákulum, csak egy pöcs vagy, aki teker.
Újabb bicikliutak?
Minek?
Ahol elkezdik építeni, ott a későbbiekben nem lehet rendesen közlekedni, részben az út miatt, de nagyobbrészt egy csomó seggfej okán.
Kell a fasznak bicikliút.

f renc 2008.08.07. 08:22:45

Az a baj, hogy a google maps sokszor elavult. Pl. van olyan út, ami már rég (jó néhány éve) betonozott, biciklizésre tökéletes, de google maps még földútnak sem mutatja. Szatelitképen látszódik ugyan (a régi földút), de attól még nem lehet arra húzni az útvonalat. Ha emiatt biciklizik az ember 20 kilométerrel többet, vagy emiatt kényszerül rá egy forgalmas útra, akkor az azért nem jó érzés:)

f renc 2008.08.07. 08:25:43

szalmaegér 2008.08.07. 08:18:05

Te tudod mi az a bicikliút?:D
A bicikliút egy olyan, ami az autóút mellett van, ezért a biciklisták azon mennek és nem az autók között. Neked nem kell őket kerülgetni, ergo rendesen tudsz tőlük közlekedni..

ibagorib 2008.08.07. 08:34:54

menéztem a gugli autós útvonal tervezőjét, de ha biciklis is olyan akkor jó sokat lehet tekerni feleslegesen. Pl. az autóson a Győr-Orfű útvonalat a gugli Budapesten keresztül gondolja megvalósítani, ami - nem számoltam ugyan utána - de min 100 km-es kerülő :))

ibagorib 2008.08.07. 08:37:18

kipróbáltam más útvonallal is, de az eredmény hasonló, a gugli következetesen autópályán akar minden utat megoldani, ami külföldön biztos ok, de nálunk nem jön be.

szalmaegér 2008.08.07. 09:07:34

ibagorib
Igen, gazad van.
Pl. Margit-híd hétvégenként. A Buda irányába tartó sáv lezárva, -éljen demszky- így a sor vége a Nyugatinál áll.
Bicikliút a rakpart mellett. Többször keresztezi az autóutat, ám a bringások úgy viselkednek, mintha kizárólag ők közlekednének ezen a környéken.
tehát a válasz igen. Tudom mi a bicikli út, ill. tudom nálunk mit jelent. Valami olyat, ami sok pénzért hoz látszatmegoldást.
Tök jó.

tyberius 2008.08.08. 08:10:37

"Ha a googlenak nem éri meg bicikli ut tervezetöt csinalni akkor nem fognak, ha megéri akkor fognak, követelni fölösleges."

Tanultál Te valaha közgazdaságtant? Kb. az első dolgok egyike, amit a fejedbe vernek, hogy a kapitalizmus nem ilyen egyszerűen működik, a tanult modellek egy ideális világra vonatkoznak, ahol a gazdaság minden szereplője tökéletesen informált. Ez a való világban egyáltalán nem így van, a "láthatatlan kéz" nem gondolatolvasó, az információáramlás nem tökéletes. Ezért fordulhatnak elő pl. kiszolgálatlan piacok. Ez a petíció nem tesz mást, mint felhívja a Google figyelmét egy ilyen kiszolgálatlan piacra. Aztán ők vagy reagálnak rá, vagy nem.

Mellesleg a petíció szövegében sehol nincs szó követelésről, sőt a blogbejegyzésben sem, ezt valszeg az Index címlapjára kikerülő linkhez írta valaki.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2008.08.12. 20:54:56

Ide is berakom... letölthető budapesti bringás utak térképe... itt tudjátok letölteni: stipistop.com/letoltheto-budapesti-biciklis-terkep-a-stipistopcom-on/

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 06:11:37

@szalmaegér:

1. Mekkora állatnak kell lenned ahhoz, hogy egy tök ártalmatlan cikkbe is kényszerét érezd így belehörögni?!

2. A Margit-hídon bicikliSÁVot kerítenek el az úttestből. (Tudod, mi a bicikliÚT és bicikliSÁV között a különbség, vagy a KRESZ olvasását még az első lapon eluntad?) Dugó meg mindig van arrafelé, mert azt elsősorban az autósok maguk okozzák, egy ilyen sávelfoglalás csak plusz kellemetlenség az állandó alapszívásra. Persze, ez sokakat nem rettent el, nekik üzenem: hajrá!

3. A budai rakparti - és minden más - bicikliúton a biciklisnek van elsőbbsége. (Kivéve, ha táblája van, de a budai rakpartin nincsen ilyen, legalábbis a Lágymányosi és Margít-hidak között.) Ha az autóval kanyarodsz, és úgy haladsz át a bicikliúton, akkor pláne.

Brumibaby 2010.06.05. 12:54:16

Valakinek van tapasztalata a Szolnok környéki kerékpárutakról?

Kisgyerekekkel szeretnénk túrázni Szolnok-Mártély között, főleg gáton, autóforgalom nélkül