Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Megúszhatja a börtönt a biciklist gázoló sofőr

2008.06.18. 09:08 - lumina

A BRFK lezárta a nyomozást annak az október közepén történt balesetnek az ügyében, melyben egy egy billenőkocsis teherautó elgázolt egy kerékpárost a Thököly út és a Stefánia út kereszteződésében. A biciklis a teherautó hátsó kerekei alá szorult, a tűzoltók csak úgy tudták kiszabadítani, hogy megemelték a járművet, a férfi életét azonban már nem lehetett megmenteni.

„A nyomozó hatóság vádemelési javaslattal továbbította a az iratokat az ügyészségre, a vádemelésre 60 nap áll rendelkezésre” – mondta el Nagy Péter ügyvéd, az elhunyt férfi családjának jogi képviselője.

Az ügyvéd a napokban kapta meg a szakértői véleményt, mely szerint olyan szerencsétlen közlekedési helyzet alakult ki, amelyben a sofőr nehezen láthatta a kerékpárost. „Ha a gépkocsi vezetője figyelmesen hajtaná végre a jobbra kanyarodást, akkor láthatná a neki jobb oldalon, akkor még a kerékpárúton haladó kerékpárost, és ez az időszak elegendő lenne számára ahhoz, hogy még a kanyarodási útvonalát keresztező kerékpárút előtt megálljon. Így tehát a teherautó vezetőjénél észlelési, illetve cselekvési késedelem mutatható ki” – összegezte Nagy Péter a szakértői vélemény megállapításait. A vizsgálatból kiderült az is, hogy a sofőr és a kerékpáros is saját lámpáik zöld jelzésén haladtak át.

 

 

„Elképzelhető, hogy a büntetés nem lesz súlyosabb egy pénzbüntetésnél vagy egy felfüggesztett szabadságvesztésnél” – vélekedett a család jogi képviselője. A büntető törvénykönyv alapján közúti baleset okozása miatt, ha az halált okoz, a büntetés akár öt év szabadságvesztés is lehet.

A budapesti kerékpárosok október végén csendes demonstrációt szerveztek, céljuk az volt, hogy kinyilvánítsák részvétüket, felhívják a figyelmet a biciklis infrastruktúra hiányosságaira, valamint hogy adományok gyűjtésével segítséget nyújtsanak az áldozat családjának.

Címkék: baleset bicikliút dr kerékagy

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr29526327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.06.18. 14:33:54

Ezentúl erre kell hivatkozni, ha biciklist ütnek el? Hogy észlelési és cselekvési késedelem miatt nem vette észre? Ennek pia/drog se kellett, hogy lelassuljon?? Kurvaanyját.

m 2008.06.18. 14:40:54

Már csak az a kérdés, hogy ha felmentik a teherautósofőrt, lesz-e felelős valaki más?
Pl. felelősségrevonják-e a kereszteződés tervezőjét?

mario 2008.06.18. 14:42:09

hogy lehet forgalomba helyezni egy olyan jarmuvet, amibol nem lehet kilatni,
vagy a sofor volt felelotlen. mindket esetben van valaki, aki hibazott.
+ ki az aki a keresztezodest forgalomtechnikailag tervezte? neki milyen felelossegei vannak?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.18. 14:44:10

szerintem még jobb is, ha nem a sofőrön lesz elverve a por, mert az pont az ilyen kereszteződéseket rehabilitálná. érdekes lenne a tervezőiket perbe fogni...

speeedy 2008.06.18. 14:45:47

Pénzbüntetés.....
Ennyit ér egy élet.

Thyb 2008.06.18. 14:45:55

Ha nem a soffőr a hibás, akkor viszont azt a személyt terheli a felelősség aki az adott kerékpáros utat műszakilag elfogadta. Valaki hibázott, és az nehezen elképzelhető számomra, hogy az egyenesen a zöld lámpajelzésen áthaladó kerékpáros lett volna a vétlen.

Ezek szerint a magyar kerékpáros az az árucikk, amelynek élete pénzzel megfizethető.

Vajon én, mint bringás mennyit érek?

speeedy 2008.06.18. 14:46:48

Pénzbüntetés....
Ennyit ér egy élet.

saq 2008.06.18. 14:58:45

LÁNGOLJON EZ A KURVA VÁROS, HA NEM ÍTÉLIK EL EZT A GYILKOST!

A KURVA ANYÁDAT KERESEL EGY KAMIONNAL A VÁROSBAN?? KEZDJÜK OTT! FOLYTASSUK AZZAL, HOGY ÍRJÁK IDE A CÍMÉT, ÉS MAJD SZÉPEN "VALAKI" IGAZSÁGOT TESZ.

saq 2008.06.18. 14:59:24

GYILKOSSÁG! GYILKOSSÁG

Perillustris 2008.06.18. 15:04:21

Ehhez hasonlo szerencsetlen helyzetek allnak elo nap mint nap a kerekparutak es a kozutak keresztezodesenel.

Pont emiatt mondjuk, hogy ezekbe bele van kodolva a sulyos balesetek lehetosege.

Mar holnaptol meg kell szuntetni az egyideju szabadjelzest az egesz varosban. A mai kozlekedesi moral mellett nincs jobb dontes.

Ne varjuk meg a kovetkezo aldozatot!

Nem mellesleg a teherauto soforok megkonnyitenek a dolgukat, ha felszerelnenek holter-tukrot, de hat az ugy penzbe kerul.

Ja, hogy esetleg megment egy embereletet? Az kit erdekel?

Perillustris 2008.06.18. 15:05:26

Ehhez hasonlo szerencsetlen helyzetek allnak elo nap mint nap a kerekparutak es a kozutak keresztezodesenel.

Pont emiatt mondjuk, hogy ezekbe bele van kodolva a sulyos balesetek lehetosege.

Mar holnaptol meg kell szuntetni az egyideju szabadjelzest az egesz varosban. A mai kozlekedesi moral mellett nincs jobb dontes.

Ne varjuk meg a kovetkezo aldozatot!

Nem mellesleg a teherauto soforok megkonnyitenek a dolgukat, ha felszerelnenek holter-tukrot, de hat az ugy penzbe kerul.

Ja, hogy esetleg megment egy embereletet? Az kit erdekel?

avogadro00 2008.06.18. 15:05:47

remélem lesz tüntetés, ha felmentik. Az ilyeneket ki kéne tiltani a közutakról legalább, ha már a társadalomból nem is (onnan az ügyvédeket, meg a szakértőket kéne) !!!! Ha én nem látok valamit, akkor nem kanyarodok be, hajtok ki, stb. KRESZ is ilyet mond, sajnos a közlekedési morállal van gond...

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.06.18. 15:10:10

Nem hiszem el! Komolyan en magam is biciklivel jarok, es kulonosen a teherauto soforok, annyira arrogansak, annyira nem figyelnek oda. Kulonosen a parhuzamos bicikliutakon kozlekedok vannak nap nap utan veszelyben.
Remelem nem ussza meg a mocskos kocsog!!!

Chrys 2008.06.18. 15:12:40

Biztos a "szakértő" is egy balf...sz sofőr (vagy csak nagyon-nagyon le lett fizetve). Nem igaz, hogy nem lehet észrevenni egy kerékpárost. És a zöld jelzését.

Perillustris 2008.06.18. 15:21:22

Gondolom a jogsijat sem fogjak elvenni, mert az a munkajahoz kell.

Ha megussza, a kamionosok abszolut nyeregben erezhetik magukat, mar nem csak fizikailag, hanem jogilag is. Egy ilyen dontes precedens erteku.

Az meg abszurd, hogy ne legyen felelos.

Martian (törölt) 2008.06.18. 15:30:43

A jelenlegi kerékpárutakat a közutak holtterébe helyező koncepció kidolgozóit és tervezőit kellene lecsukni... évek óta rengeteg külföldi tapasztalat, tanulmány szól arról, hogy az autóforgalomtól erősen elkülönített kerékpárút a találkozási pontokon halálcsapdává válhat és általában véve sokszorta veszélyesebb, mint a főútvonalakon kerékpárral közlekedni.

Az ideális megoldás a kiválasztott közutak megfelelő kerékpársávval ellátott kialakítása. Ez sok esetben olcsóbb, mint a külön kerékpárutak építése.
A járdára felfestett sárga csík sokszor még a hivatalos kerékpárút szabványnak sem felel meg...

luja 2008.06.18. 15:40:20

szinte biztosra vehető, hogy a rohadék legfeljebb felfüggesztettre számíthat, mi meg arra, hogy továbbra is retteghetünk a kanyarodók gépjárműforgalom miatt, függetlenül attól, gyalog vagy épp kerékpárral haladunk-e át a zöldön!

avogadro00 2008.06.18. 15:46:17

1x gyalog ütött el minket a zöld zebrán egy kamion (neki már rég piros volt és alig birta bevenni a kanyart) - ott állt egy rendőrautó és még a kamion mielőtt eltakarta volna előttünk már szirénázott, megfordult és utánna ment, kiváncsi vagyok elvették e a jogsiját, szerintem nem. ha nem nézem a forgalmat, akkor már simán nem élnék :(

avogadro00 2008.06.18. 15:50:03

majdnem lemaradt az első sorból :)

jhlkjh 2008.06.18. 15:55:46

"Ha a gépkocsi vezetője figyelmesen hajtaná végre a jobbra kanyarodást, akkor láthatná a neki jobb oldalon, akkor még a kerékpárúton haladó kerékpárost, és ez az időszak elegendő lenne számára ahhoz, hogy még a kanyarodási útvonalát keresztező kerékpárút előtt megálljon. Így tehát a teherautó vezetőjénél észlelési, illetve cselekvési késedelem mutatható ki” – összegezte Nagy Péter a szakértői vélemény megállapításait."

pontosan itt van a kutya elásva. hogy a jobbra kanyarodásnál maximum a gyalogosok feltűnését lehet reflexből korrigálni, egy ennél sokkal gyorsabban közlekedő kerékpárosát pedig NEM!!!! roppant egyszerű: ahol az autók egyidőben keresztezhetik a gyalogosok, és ezzel párhuzamosan a kerékpárosok útvonalát, ott SZÁLLJON LE a kerékpáros a kib....ott bringájáról, ha életben akar maradni. és ezt tegyék bele a kreszbe. és mindenki heppi. addig meg hulljon a férgese.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.18. 16:03:25

Kőbányán lakom, így ha a Városliget felé megyek, két fehér bicikli mellett is elhaladok (a másik ugye a Horog utcánál van). Elég hangulatrontó, viszont jobban is figyelek azokon a helyeken...

Laciii 2008.06.18. 16:06:41

jhlkjh 2008.06.18. 15:55:46
Hulljál.
Kamaz gyorsabb mégis észre szokták venni.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2008.06.18. 16:07:01

A Stefáni utat Gwen Stefaniról nevezték el?

re:nemtudom 2008.06.18. 16:08:17

magyarországon a magyar jogrendszer alapján nem sokat ér egy ember élete.

-Ha híres ember nyír ki valakit bekábszerezve akkor felfüggesztett a büntetés. (gondolom mindeki tudja kire gondolok)
-Ha pár gyereket gázolnak halálra, mert nem ugrottak félre idejében a buszmegállóban, akkor a magyar hatóságok szabadonengedik az elkövetőt mert külföldi.
-Vagy a múltkori zebrán nagymamát meg gyermekeket gázoló, akinek a jogosítványát csak másnap vette el a rendőrség, hogy egy napig még nyugodtan és jogszerűen autózhasson,
és itt sorolhatnánk tovább a számtalan esetet, hogy autóval bármikor bárkit büntetlenül kinyírhatsz magyarországon.

Angliában Nasim Hamed a McLarenjével nekiment egy átlagembernek, aki a lábán nyílt törést és maradandó sérülést szendvedett. Hiába híres az emberünk, letöltendő börtönbüntetést kapott. Magyarországon a mi kalap szart nem érő jogrendszerünkben ez elképzelhetetlen lenne a gyakorlatban.

double fuck az összes bírónak és a törvényalkotóknak meg akik létrehozták a magyar jog (ügyvédkiszolgáló) rendszert

Sünbáló 2008.06.18. 16:11:51

Annyit biztosan kap majd mint Kajzer Elődke a rendőrért...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.18. 16:13:27

"A vizsgálatból kiderült az is, hogy a sofőr és a kerékpáros is saját lámpáik zöld jelzésén haladtak át."
azért a lámpa beállítója is megbaszhatná anyukáját, hogy mások életével játszik!

illetve a kerékpáros lámpákat nagyobbakra cserélném, mert pl az andrássyn se látszik rendesen és ha zöldnél befordulok számtalanszor volt olyan, hogy majdnem átmentem a piroson áthajtó cangáson...

Nzoltan 2008.06.18. 16:22:36

A magyar joggyakorlás egy akkora szar....

Perillustris 2008.06.18. 16:22:58

"ott SZÁLLJON LE a kerékpáros a kib....ott bringájáról, ha életben akar maradni. és ezt tegyék bele a kreszbe. és mindenki heppi. addig meg hulljon a férgese."

Rendben. Egyuttal az is legyen az uj szabalyok kozott, hogy ha zold a lampa, az autosnak ki kelljen szallni az autobol, s meg kelljen gyozodnie a szemeivel arrol, hogy biztosan senki nem jon keresztben.

dalos · http://www.kerekparosklub.hu 2008.06.18. 16:24:45

A Magyar Kerékpárosklub témához kapcsolódó tevékenysége ezen a linken elérhető:
kerekparosklub.hu/search/node/hal%C3%A1los

Perillustris 2008.06.18. 16:24:54

A balesetrol es a holtterrol egyebkent szo volt a CM TV 2. adasaban (cmtv.freeblog.hu/).

dalos · http://www.kerekparosklub.hu 2008.06.18. 16:28:39

A Magyar Kerékpárosklub témához kapcsolódó tevékenysége ezen a linken olvasható:
kerekparosklub.hu/search/node/hal%C3%A1los

Tamás 2008.06.18. 16:37:09

'SZÁLLJON LE a kerékpáros'???

Minek szalljon le? Szalljon ki a kamionos, es tolja at a kamiont a keresztezodesen, ha mar neki olyan kenyelmes/kornyezetszennyezo modon kell kozlekednie!

Thyb 2008.06.18. 16:38:48

Amennyiben kimondják, hogy a kerékpáros ut nem biztosnságos és rosszul lett kialakitva, akkor érdekelne, hogy a főváros mennyi idő alatt számolja fel/szünteti meg az adott kerékpárutat, hogy mások életét ne sodorja veszélybe.

Ilyennel nap mint nap találkozom amikor az M3-as felüljáró után kanyarodom le a Nagylajos keró utjáról a rona utcára. Ha nem kanyarodnék, akkor legalább 5x elütöttek volna az utóbbi időben, mert a Nagylajosról a Rónára kanyarodó autósok rendre nem adják meg az elsőbbséget az egyenesen haladó kerékpárosoknak.

Nzoltan 2008.06.18. 16:39:46

pontosan itt van a kutya elásva. hogy a jobbra kanyarodásnál maximum a gyalogosok feltűnését lehet reflexből korrigálni, egy ennél sokkal gyorsabban közlekedő kerékpárosát pedig NEM!!!! roppant egyszerű: ahol az autók egyidőben keresztezhetik a gyalogosok, és ezzel párhuzamosan a kerékpárosok útvonalát, ott SZÁLLJON LE a kerékpáros a kib....ott bringájáról, ha életben akar maradni. és ezt tegyék bele a kreszbe. és mindenki heppi. addig meg hulljon a férgese.

jhlkjh hogy te mekkora barom vagy! Van egy csomó olyan kereszteződés, ahol ugyanigy autók jönnek, mondjuk szervízútról kihajtasz a váci úton. És akkor nem látod az nyolcvannal közeledő autósort?
Most nemazé de ha nem látsz nem félsz a kocsiba ülni? :-P

Seggfej

k_petya 2008.06.18. 16:43:10

Az a gáz, hogy a bicajosok nem gondolnak arra, hogy egy autos nem számít arra, hogy jobbról, hátulról fog valaki érkezni nagy sebességgel a járdáról. A tükörből belátható táv kevesebb mint amennyit egy 20-25 km/hval haladó bicajos megtesz.

Lehet jönni azzal, hogy figyelmesebbnek kell lenni, meg a kreesz igy, meg a kresz ugy, a helyzeten nem változtat. A bicajosnak is célszerű meggyözödnie arról egy ilyen helyen, hogy észrevették-e.

heliox 2008.06.18. 16:43:46

Amikor nagyon sok éve Hollandiában dolgoztam azt mondták az ottaniak, hogy csak egy olyan eset volt, amikor a kerékpárost találták hibásnak egy autó-kerékpáros balesetnél: az autópálya felüljáró korlátján biciglivel együtt átesett a kerékpáros egy autó elé. Egyébként mindig az autó a hibás a bíróság gyakorlata szerint.

Ugyanakkor a másik oldala a dolognak, hogy mit jelent az elsőbbség a gyalogosok és a más járművek esetében. A gyalogost nem szabad akadályozni. Más járművet nem szabad hirtelen fékezésre vagy irányváltásra kényszeríteni. Ha jobbra kanyarodok, és velem párhuzamosan "mögülem" jön, és egyenesen halad tovább a kerékpár, akkor azt fizikai képtelenség észrevenni. Az egyetlen megoldás, hogy nagyon lassan kanyarodok, hogy legyen ideje neki is észrevenni engem, lassítani, esetleg megállni. Az elsőbbséget megadtam, mert ha elég lassan megyek, akkor eleve fizikailag képtelenség, hogy hirtelen kelljen miattam fékeznie, vagy irányt változtatnia. De ennél fontosabb, hogy ha egy csepp esze van, akkor nem lesz baleset.

Sajnos nincs mindig csepp esze. Eddig még sose volt afférom, de mindig félek, hogy nekem jön egy biciklis egy ilyen kereszteződésben.

Ahogy a motoros oktatóm mondta, és ez kerékpárra még inkább igaz:

Az autóknak először is ott van a kresz. A motorosoknak először is túl kell élni, és csak másodszorra van ott a kresz. Valamint, hogy a motorosnak (kerékpárosnak) sosincs elsőbbsége. Nem autót, hanem motorozást oktatott!!!! Az autós tanulóinak nem ezt tanította!!! Illetve mentalitásban ezt, de ugye fordított szituációhoz fordítva.

k_petya 2008.06.18. 16:46:01

Nem ártana a bicajosoknak tudomásul venniük, hogy az autos nem számít arra, hogy jobbról, hátulról nagy sebességel fog érkezni valaki a járdáról (még akkor sem ha az egyben kerékpár út is).

ok 2008.06.18. 16:50:14

ez a hir kurvara nem meglepo.

par evvel ezelott az elottem kerekparozo edzotarsamat gazolta halalra a minket elozo teherauto (siman rahuzta a kormanyt, a tarsam a hatso kerekek ala esett).
az eset egyenes fouton tortent, mindenfele zavaro kozlekedesi korulmeny nelkul. a sofor a ket evre bevont jogsijat az eljaras vegere vissza is kapta, ugyanis addigra letelt a ket ev...

ennyi volt a buntetese

ok 2008.06.18. 16:53:52

ez a hir kurvara nem meglepo.

par evvel ezelott az edzotarsamat egy minket elozo teherauto gazolta halalra (siman rahuzta a kormanyt, a tarsam a hatso kerekek ala esett).
az eset egyenes fouton tortent, mindenfele kozlekedest befolyasolo korulmenytol mentes helyzetben. a sofor a ket evre bevont jogositvanyat az eljaras vegere vissza is kapta, addigra ugyanis letelt a ket ev...

ennyi volt a buntetese

amondó (törölt) 2008.06.18. 16:54:12

Ne a kerékpáros szálljon le a bringájáról, hanem a kibaszott teherautósofőr szálljon ki, ha nem lát. Ha máshogy nem, akkor segítő személyzet jelezhet, ha tényleg nem látja be a kereszteződést.

RosszQtya:

Az Andrássy kerékpárosoknak jelző lámpáit konkrétan néhány helyen fatörzs mögé 1 m-re tették! Ezeket lehetetlen meglátni időben.

dillinzser 2008.06.18. 16:54:42

ne lehessen kommentelni

Perillustris 2008.06.18. 16:54:54

Az a gáz, hogy az autósok egy része azt gondolja, hogy nem jön kerékpáros úgysem. Mivel elsőbbségadási kötelezettség áll fenn, pont ezzel ellenkező felfogással KELL megközelíteni az átkelőt, s nem érheti meglepetés a sofőrt.

Ezen a helyen a kerékpárút teljesen belátható, ahogy a tábla is egyértelművé teszi a helyzetet, mégis csak 5-ből egyszer tudok élni a jogommal: freevlog.hu/video/6135.html

Célszerű meggyőződni, persze, ezt teszi a biciklisek 99,9%-a nap mint nap, önző érdekből, ezért nincs minden nap ilyen baleset. Sajnos a 0,01% is túl sok, s ilyenkor sem a bringás lesz a hibás jogilag, ám ez természetesen nem nyugtatja meg az árván hagyott gyerekeket, rokonokat, barátokat...

Egy a végszó: AZONNAL fel kell mérni az ÖSSZES bringautat, s a veszélyesnek nyilvánított szakaszokat át kell minősíteni, hogy ne legyen kötelező használni.

Ezzel párhuzamosan pedig meg kell szüntetni a egyidejű szabadjelzést az egész városban.

Peace 2008.06.18. 17:05:17

Miért kell gyilkosozni? Szándékosan vasalta ki a kollégát a kamion? Nem hiszem, sőt a tapasztalatok azt mutatják, h ilyenkor a sofőrt is rohadtul megviseli az eset. Lehet, nem is vezet többé. (a nagyon helyes kommentek nem érnek...)

A látókör bővítéséért: ültetek már ilyen nagy dögben? Az anyázók biztosan nem. Kurva nagy élmény úgy közlekedni, hogy tudod, mindenki utál, senki nem enged sávot váltani, még a siftes is rád húzza a kormányt.

Azt kéne tudomásul venni, mint bringásoknak, hogy az elsőbbség ide vagy oda, mi vagyunk a törékenyek. Vigyázni kell. A bringás lehet nem is gondolta, hogy a gépes mögött még jön egy pótkocsi is. Ekkor a sofőr már nem tud mit csinálni. Példaként váltottak már sávot úgy szgk-val, hogy a gépes után, mert nem tűnt fel az embernek a pótkocsi...

Egy jó megoldás lenne, ha minden autóst-motorost-kamionost ráültetnének bringára, had érezzék milyen az, amikor fél méterre húz el mellette a motorizált verda. De a bringás is menjen kamionba, hogy tisztába legyen azzal, hogy azzal a nagy döggel nem direkt akarja leszorítani a kamion csak 1xűen nem fér el máshogy. Talán változna a toleranciaküszöb. Külön kerékpársáv mindenhova, ez a jövő útja. De ha van sáv, és a kolléga nem ott teker és netán fellökik, akkor kuss.

Tutanhamon · http://agyatlankerek.blog.hu/ 2008.06.18. 17:17:57

Azért a biciklisgázolást nem legalizálnám.

Tutanhamon · http://agyatlankerek.blog.hu/ 2008.06.18. 17:19:36

Azért a biciklisgázolást nem legalizálnám.
__

Hányszor kell itt egy kommentet beírni, hogy efgyszer megjelenjen?

cso zsi 2008.06.18. 17:23:08

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.06.18. 16:24:54
A balesetrol es a holtterrol egyebkent szo volt a CM TV 2. adasaban (cmtv.freeblog.hu/). "
Azt a riportot érdemes lenne önállóan is hozzáférhetővé tenni, bár túl rövidre sikerült.
Egy bringázó sofőr szemével másképp látszanak a dolgok.
Pár másodpercre látható, hogy a tükörben a bringás szinte láthatatlan.
És ez egy álló tgk.
Ugyanez haladás közben teljesen más.
Ha elkezd jobbra kanyarodni, úgy, hogy elméletileg tiszta a terep, akkor a gyorsan közeledő bringást/mopedest nem fogja látni, hiszen a tükör együtt fordul a járművel.
Vonjuk ki az összes ilyen járművet a forgalomból... Kiürülne Európa.
Persze én is örülnék, ha lehetne jobban kilátni egy furgon/tgk kormánya mögül, de akkor vagy vizibusz lenne a meghatározása, vagy olyan drága eszközöket kéne telepíteni bele, ami jelenleg nem éri meg. Kamerák, monitor (elférjen, ki lehessen tőle láni, de mégis szem előtt legyen)
Örülnék egy ilyen felszereltségű gépnek, és szerintem az összes tgk sofőr is.

Külön fázisú jelzőlámpa.
Az Andrássyn van pár ilyen, a bringások védelmében. Mégis, akármikor jobbra kanyarodnék (és látom, hogy a bringás lámpája piros), sűrűn fordul elő, hogy a kocsi elé érkezik a bicaj.
A Horog utcánál nem tudom, hogy milyen fázisban működik a bringalámpa.
De amíg a Kőbányairól lehet a Horog felé kanyarodni (nagyon rövid idő, talán 3-4 autó fér át rajta), addig a Horog utcát keresztező gyalogátkelőhely jelzője piros, mert a Horogból is akkor jöhet ki a forgalom.
Egyébként nem engedélyezett a jobbkanyar a villamosforgalom miatt.

vzoltan 2008.06.18. 17:23:38

Abban a kereszteződésben egy teherauto sofőrnek esélye sincs látni egy lendületből érkező biciklist.
A bicikli út 1,5-2 méterre van az úttestől,ha vissza néz
jobbra amikor beteszi az elejét a kereszteződésbe
akkor sem valószinű,hogy látja az ajtótól vagy a fáktól főleg szürkület után ha nincs világítás.
Semmi nem jelzi előre,hogy bicikliutat is fog keresztezni,nem csak zebrát .Az úttesten a festés lekopott,de kanyarodáskor amúgy sem azt nézik,hanem a gyalogosokat meg a jobb hátsókereket
A Kerepesi úton ki felé ugyan ez a helyzet
Kőbányai út-Horog utca.Ott is van egy fehér bicikli.
Teherautóból a jobb oldalon hátúlról érkező kerékpárost nem lehet látni.
Erre a forgalmi helyzetre a kerékpárosokat is fel kellene valakinek készíteni.
Hiába próbálja kikényszeríteni az elsőbbségét ha a másik nem látja meg sem tudja adni.
Az ilyen tipusú kerszteződésekben alá kell rendelni a kerékpárutat a többi keresztező útnakvagy külön lámpa ciklust kell biztosítani nekik.
végül:sötétedés után nem elég a hátsó villogo előre is
kell legalább villogó de inkább lámpa

avogadro00 2008.06.18. 17:29:23

én pl bicajútnál amikor párhuzamosan megyünk én már figyelem jó előre, hogy lesz-e bicajos és ha nem látom a tükörben, akkor addig várok amig fel nem bukkan, ennyi, igy oktatta az oktatóm. gondolom a kamionsofőröknek az icqjuk se túl nagy, hogy ilyenre gondoljanak :P

mangorlo 2008.06.18. 17:31:42

én kurvaisten hogy nem szállok le a bringámról sohase, nem azért bicózok hogy gyalogoljak. okosok szerint az a megoldás hogy az úton kell menni állandóan, csakhát én a podmanickin is be szoktam szarni és felmegyek a bicóútra, pedig állítólag biztonságosabb az út.

arra kéne megoldás hogy az autósok (magam is az vagyok ha nem bicózom) ne tépjenek mint meszes, mert senki nem tartja be a sebességhatárokat. meg ugye zebránál is meg kék állni, mert arra is basznak autósok

amúgy meg be kéne tartani azokat a kurva szabályokat hogy pl ne parkoljanak kocsik bicósávra, meg pl a körúton ne foglalják el az autósok az egyik sávot, ami ugye milyen jó is lenne bicósávnak

Eni 2008.06.18. 17:35:11

jhlkjh
A hozzászólásod téged minősit nem túl fényes szinben. Ritka szemét lehetsz, ráadásul férges, tehát hulljál!

Ballzo 2008.06.18. 17:41:14

Nevetséges ez amit csinálnak !!


Nyugodjék békében

zze 2008.06.18. 17:43:51

Ha ez így lesz, én biztosan elmegyek egy esetleges demonstrációra. Mert ugyan nem járok bringával a városban, de ami sok, az sok! Minden nap érzékelem az autósok arroganciáját, öntelt tahóságát, vagy még a jobbik esetben az egyszerű figyelmetlenségét. Hogy aki két keréken gurul (akár motoros, akár bringás), gyakorlatilag nem tényező. Hogy inkább lezárom a rést, csak nehogy átférjen a kétkerekű, ha már én is itt szopok a dugóban. Hogy befordulok inkább én, mert autóval, pláne kamionnal milyen szar megállni és újra elindulni, bringával egyszerűbb. Álljon meg ő, vagy úgyis meghal

Igneous 2008.06.18. 17:44:05

Nem kéne megvárni a jogerős ítéletet, mielőtt kiátkoznátok a teljes magyar igazságszolgáltatást a jogrendszerrel együtt?

Ott tart a történtet, hogy a nyomozó hatóság vádemelési javaslattal átadta az ügyet az ügyészségnek. Tehát a rendőrség megállapíthatónak látja a sofőr büntetőjogi felelősségét. A szakértői vélemény idézett része szintén azt állítja, hogy a sofőr felelős a balesetért. Azt, hogy az ügyészség és a bíróság mit gondol, még nem tudjuk.

Azt meg, hogy mennyit fog kapni, pláne senki nem tudja előre megjósolni. Csak azért mert valaki bedobta a pénzbüntetést, még nem kell hisztizni. Majd meglátjuk, mi lesz a vége. Btw. azoknál a közlekedési bűncselekményeknél, ahol halott van a végén, felfüggesztett szabadságvesztés alá nem nagyon mennek.

hosiminy 2008.06.18. 18:00:20

Nerm megúszni fogja, hanem elkerüli, mert ténylegesen nem is érdemel börtönt. A kerékpáros elsősorban a voluntarista doktrinérség áldozata, mely veszélyes közlekedési helyzeteket hoz létre: voluntarizmus lásd: a vonat asdjon elsőbbséget a babakocsinak. Doktrinérség: a KRESZT be kell tartani, ha a kerékpáros meghal büntető-eljrást kell indítani,. (nado vozbudity ugolovnoe delo) és minden megvan oldva.

hf 2008.06.18. 18:06:34

"felhívják a figyelmet a biciklis infrastruktúra hiányosságaira"
nem a hiányosságaira, hanem a HIBÁIRA! A rohadt nagy és alapvető hibákra, rossz tervezői szemléletre.

hf 2008.06.18. 18:10:12

"felhívják a figyelmet a biciklis infrastruktúra hiányosságaira"

Nem hiányosságok. Hanem rohadt nagy és alapvető HIBÁK + elavult tervezői szemlélet.

Zsurmi 2008.06.18. 18:12:02

Bármennyire is sajnálom az ott elütött és meghalt kerékpárost és családját, de nem értek egyet azzal hogy a sofőrt akkor is le kell csukni, ha nem elsősorban a hibás. Még a jogsi elvételével sem. Egyszerűen nem képes kanyarodáskor észlelni az úttal párhuzamos kerékpárúton közlekedőt. ÉLETVESZÉLYES a kerékpárút, ha sok a kereszteződés! A közös zöldről, már Perillustris írt.

A világ nem bináris.

Nem hiszem, hogy az az általános üzenet a teherautósofőrönek, hogy meg lehet úszni a kerékpáros gázolás, tehát le lehet szarni. Attól még több hónapos szívás, költség.

A teherautó sofőröknek PÁV vizsga kell, nem? Ezért talán nem egy kategória a furgonossal. Azokról sok mindent el tudok képzelni (de nem az összesről): pl. több az idegbeteg.

Abban is biztos, vagyok, hogy nem lesz felelős. Mert az megosztva a közútkezelő, önkormányzat lenne. Beleértve pár politikust is Pont ezért baj, hogy a mai magyar közállapotokkal. Ugye következmények nélküli ország.

Ja és kerékpározom. Naponta. Budapesten.

Bond 2008.06.18. 18:22:10

"ott SZÁLLJON LE a kerékpáros a kib....ott bringájáról, ha életben akar maradni. és ezt tegyék bele a kreszbe. és mindenki heppi. addig meg hulljon a férgese."
Ok!Én leszállok,de akkor az összes qrva ZEBRA elött az ÖSSZES AUTÓS szálljon ki az autójából,és tolja át a kocsiját!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kilincs 2008.06.18. 18:24:54

Azert (szinte) a hatso kereket elutni a biciklivel....
Talan ...vak az biciklis is ?!

Elegge elotte volt mar az a teherauto, szerintem.

Valdebormarterina 2008.06.18. 18:31:41

Továbbá tolja át a zöld jelzésen az autós a kocsiját....

reallib 2008.06.18. 18:31:48

Szerintem félreértitek: senki nem mondta, hogy nem hibás a sofőr, de a magyar joggyakorlatban közlekedési balasetben ha valaki halált okoz, és nincs súlyosbító körülmény (pl. ittasság, súlyos gyorshajtás, stb.), és eddig büntetlen előéletű és nem volt balesete, akkor általában felfüggesztettel megússza. Nem biztos, hogy még egy család tönkretételével feltétlenül igazságot lehet szolgáltatni.

(természetesen Cs.E. vagy az ír gázoló más példa, ott drága ügyvédek addig ügyeskedtek, amíg -- ez sajnos sok jogállamban így van, pl. az ír esetén az ír oldalon is sikerült "úgy értelmezni" a törvényt, ahogy az ügyvédek intézték)

Külföldi Viktor 2008.06.18. 18:35:41

hoppá, még 1 remek kis kerósblog. még többet!!!
napielet.hu/napi/rovat/kerekpart

mrx 2008.06.18. 18:40:30

a szituacio meg lesz oldva. magyar modi szerint. a keresztezodesIG lesz bicigli ut, es a keresztezodes UTAN kezdodik majd a bicigliut, de maga a keresztezodes nem lesz az. igy ha odaer a bringas es atteker es elcsapjak akkor az o fassaga lesz mert az epp nem bicigliut. szerintem.

stellaz 2008.06.18. 18:46:09

Én sokat bringázok váeosban (évi 8000 km), sokat vezetek (évi 50000 km) .

Autóból egyzerűen nem látni a bringás utakból 10 m-nél többet (jó esetben), mert hátul nincs szemem, a nyakam nem fordul 360 fokot, és egy csomó bokor is nehezíti ezt, mindezt a legnagyobb körültekintés mellett, mert ahol reggel autóval megyek, ott délután már bringával.

pl. Andrásin nem merek bringa úton menni, mert tudom, hogy a parkoló autóktól a kanyaradó autónak esélye sincs meglátni a bringást.

Szóval jobb, biztonságosabb utakat kell építeni.

mrx 2008.06.18. 18:49:42

meg lesz oldva. magyar modi szerint. szerintem. a keresztezodesig lesz bicigliut, az atkelo nem lesz az, es utana folytatodik a bicigliut. igy ha a keresztezodesben csapjak el a bringast, akkor az az o hibaja lesz. mert ezt mi igy szoktuk. szerintem.

btw. most azert felrugnek valakit. nagyon. az agresszio nem old meg semmit, de lassuk be jol esne...

Laciii 2008.06.18. 18:50:53

Egyre jobban úgy érzem, hogy el kellene innen húzni egy kúltúrált országba :(

"Egyszerűen nem képes kanyarodáskor észlelni az úttal párhuzamos kerékpárúton közlekedőt."
Akkor álljon meg és nézzen körbe ba***a meg, vagy járjon BKVval.

"Azert (szinte) a hatso kereket elutni a biciklivel....
Talan ...vak az biciklis is ?!
Elegge elotte volt mar az a teherauto, szerintem."
Nem a hátsó keréknek ment neki hanem átment rajta és úgy állt meg hülyegyerek.

amondó (törölt) 2008.06.18. 19:01:07


"Abban is biztos, vagyok, hogy nem lesz felelős. "

tízmilliókra kellene perelni minden ilyen eset után az önkormányzatot és a közútkezelőt, és ha csőd felé közelítenek, akkor talán elgondolkodnának ezekről a "biciklis létesítményekről"

amondó (törölt) 2008.06.18. 19:04:54

Cso zsi:

"Az Andrássyn van pár ilyen, a bringások védelmében. Mégis, akármikor jobbra kanyarodnék (és látom, hogy a bringás lámpája piros), sűrűn fordul elő, hogy a kocsi elé érkezik a bicaj."

A bicajosok lámpája el van rejtve fatörzs mögé ügyesen. A lámpa olyan ütemben van beállítva, hogy kb 2 másodpercig zöld, és az autókra hangolt lámpaszinkron miatt a szabályos bringásnak minden egyes lámpánál ki kell várni egy teljes ütemet. Néha próbálok szabályosan közlekedni, de hidd el, elég nehéz egy olyan városban, amit a teherautók és autók kényelmére alakítottak ki. Amúgy az úttesten közlekedve mindig betartom a lámpát és a legfontosabb szabályokat.

Pista 2008.06.18. 19:11:08

Mielőtt meglincselitek a teherautósofőrt, azért nem árt egy dolgot tisztázni. A balesetben nem a teherautó eleje ütötte el a biciklist (tehát nem az történt, hogy a gyanútlan biciklis hajtott keresztül az úton, amikor figyelmetlen a teherautósofőr a jármű elejével nekiment).

Itt biza az történt, hogy a biciklis tekert mint a meszes, a teherautó bekanyarodott, mert nem látott senkit, közben a biciklis odaért és szépen aláesett a teherautónak.

A teherautósofőr élből hibás, mert nem adta meg az elsőbbséget, de a biciklis legalább annyira hibás, mert ha figyel, akkor elkerülhette volna a balesetet.

Mondhatnám, hogy 50-50 % a felelősség, de a következmény már a járművek tömegével volt arányos :-((

Laciii 2008.06.18. 19:23:17

Pista 2008.06.18. 19:11:08
Hogy hordhat ennyi hülyét hátán a föld, majd ha egy kamaz kivasal téged a főúton akkor gyere ezzel az 50-50 szarsággal.

Hihetetlen egyesek mire nem képesek, ennyi erővel elmehetnél a temetésre és le is köphetnéd.

Név: 2008.06.18. 19:26:47

k_petya:

Nem ártana az autósoknak számítani arra, hogy jobbról, hátulról nagy sebességel fog érkezni valaki a járdáról (főleg, ha az egyben kerékpár út is).

A nagy sebesség ráadásul itt kb. 20 km/h, de amikor 50 helyett 70-nel mennek (mondjuk Árpád-híd pesti felhajtó), akkor éppen csak gyorsabban mennek, miközben fogalmuk sincs, hogy a féktávolságuk meg a duplája.

saq 2008.06.18. 19:27:10

ki az autókkal, teherautókkal a városból!

élhető budapestet akarok!

Név: 2008.06.18. 19:28:11

k_petya:

Nem ártana az autósoknak számítani arra, hogy jobbról, hátulról nagy sebességel fog érkezni valaki a járdáról (főleg, ha az egyben kerékpár út is).

A nagy sebesség ráadásul itt kb. 20 km/h, de amikor 50 helyett 70-nel mennek (mondjuk Árpád-híd pesti felhajtó), akkor éppen csak gyorsabban mennek, miközben fogalmuk sincs, hogy a féktávolságuk meg a duplája.

Név: 2008.06.18. 19:29:14

k_petya:

Nem ártana az autósoknak számítani arra, hogy jobbról, hátulról nagy sebességel fog érkezni valaki a járdáról (főleg, ha az egyben kerékpár út is).

A nagy sebesség ráadásul itt kb. 20 km/h, de amikor 50 helyett 70-nel mennek (mondjuk Árpád-híd pesti felhajtó), akkor éppen csak gyorsabban mennek, miközben fogalmuk sincs, hogy a féktávolságuk meg a duplája.

cso zsi 2008.06.18. 19:34:39

" amondó 2008.06.18. 19:04:54
Néha próbálok szabályosan közlekedni, de hidd el, elég nehéz egy olyan városban, amit a teherautók és autók kényelmére alakítottak ki."
Ez jó, tetszik.
Hol van ez a város?
Egy autósblogból keverdtem ide, és igen, jóval többet autózom, mint amennyit bringázom.
Mert olyan a munkám, hogy azt bringával lehetetlen ellátni. Meg rajtam kívül tízezreknek.
Lehet amszterdami, és londoni mintára ritkítani a belvárosi autózást, lehet külön bringaút a járda és a közút között szintben elválasztva.
Ez utóbbinak gk-vezetőként örülnék is.
Annak kevésbé, hogy "magyar módra" ezt is az autósok rovására fogják tenni.
Kezdték a körúton a kiszélesített, hegyes kiszögellésű villamosmegállókkal.
mivel kisebb lett a sáv, mint az előírt méret, 30-as táblát kapott jópár megálló melletti szakasz.
Ez a reggeli, és esti dugóban lényegtelen, napközben járok arra, amikor lehetne tempósan haladni.
A jelzőlámpák sokmindenre be vannak állítva, de az nem az autósok Kresz szerint engedélyezett sebessége. Bizonyos utakon 15-20 km/h-val gyorsabban lehet zöldhullámmal végigmenni, de tuti, hogy lesz benne megakasztás egy (bizonyos időszakokban) forgalommentes keresztutcával.

Bringázgatok is, de épp a pocsék helyzet miatt a fővárosban csak évi 40-50 km-t.
A Szerémi úton a bokrok mögött halad a bringaút.
Van olyan kereszteződés, ahol könnyen előállhat a fenti eset, mert az autós egyáltalán nem látja a bicajost. Igyekszem vigyázni rájuk, ha hagyják.
Nem parkolok, nem gyaloglok kerékpárúton, mert az a bicajosoké. egyedül kevés vagyok hozzá.

gondolkodj 2008.06.18. 19:36:39

Imádom ezt a bringár-autós háborút. Rögtön megy az ítélkezés. Miközben az egész baleset fő oka, hogy szarok a bicajoknak fentartott utak. Én is gázoltam már el majdnem bringást, mert egyszerűen jobbra kanyarodásnál csak az utolsó pillanatban észleltem, pedig nem száguldoztam. A srác viszont ezerrel tépett, s ezért pillanatok alatt előttem termet. Rohadt nehéz belátni egyszerre a zebrát (ugye gyalogosok), illetve a mögötted lévő majd 15-20 m is, ahonnét bármikor előrobbanhat egy bringás. Úgy gondolom, hogy ahogy egy óvatosabb gyalogos is odafigyel a kanyarodó autóra, úgy a bringásnak is figyelnie kellene. De a legjobb megoldás, az ilyen kereszteződések likvidálása lenne.

Angelus Novus · http://horizont.blog.hu 2008.06.18. 19:50:44

Sajnos ma Budapesten az a bringás, aki bicikliutat használ sikeres ember nem lehet.
Halott viszont nagyon könnyen.
A bicikliutak életveszélyesek, a forgalomban tekerni is életveszélyes (nem én vagyok az egyetlen bringás akit már akartak 7es busszel kivégezni), de a bicikliutak még használhatatlanok is. Mutasson valaki nekem 5 km összefüggő és kerékpározásra alkalmas bicikliutat!
A megoldás az volna, hogy bele kellene verni az emberek fejébe, hogy a biciklis EGYENRANGÚ közlekedő fél. Akkor a forgalomban biztonságosabb lenne, és nem kellene az életveszélyes bicikliutakat használni (ha a főváros rá is szánná magát, modern bicikliút-hálózat kiépítése évtizedes feladat.
Amúgy meg: horizont.blog.hu/2008/05/29/jo_a_szamar_is

Angelus Novus · http://horizont.blog.hu 2008.06.18. 19:53:13

Sajnos ma Budapesten az a bringás, aki bicikliutat használ sikeres ember nem lehet.
Halott viszont nagyon könnyen.
A bicikliutak életveszélyesek, a forgalomban tekerni is életveszélyes (nem én vagyok az egyetlen bringás akit már akartak 7es busszel kivégezni), de a bicikliutak még használhatatlanok is. Mutasson valaki nekem 5 km összefüggő és kerékpározásra alkalmas bicikliutat!
A megoldás az volna, hogy bele kellene verni az emberek fejébe, hogy a biciklis EGYENRANGÚ közlekedő fél. Akkor a forgalomban biztonságosabb lenne, és nem kellene az életveszélyes bicikliutakat használni (ha a főváros rá is szánná magát, modern bicikliút-hálózat kiépítése évtizedes feladat.
Amúgy meg: horizont.blog.hu/2008/05/29/jo_a_szamar_is

godot 2008.06.18. 20:06:49

Borzasztóan szánalmas és sajnálatos amit itt egyesek előadnak, de sajnos jól mutatja a szintet.

Adott egy helyzet, egy olyan kereszteződés (sajnos nem csak egy ilyen van) ahol a tervezőknek látnia kellett volna, hogy milyen balesetveszélyes. Számtalan helyen, számtalanszor le lett írva, hogy mi a gond ezekkel a kereszteződésekkel, ahol a járdán vezetett bicikliút találkozik az úttal: egyszerűen az autós nem számt rá, nem látja, egy teherautós meg mégúgyse látja és semmi nem is hívja fel rá a figyelmet. Ezt mindenki pontosan tudja, de ti mégis revansot akartok venni méghozzá azon, aki a legkevésbé tehet az esetről, egy egyszerű emberen, aki egyszerűen figyelmetlen volt, nem számított arra, amire nem is kellett volna számítani egy normálisan megtervezett csomópontban. Nem ment 200-al, nem ivott, nem követett el semmilyen szándékos szabálysértést, egyszerűen figyelmetlen volt, ezért elvárjátok, hogy bűnhődjön. Mert attól bárkinek jobb lesz? Legközelebb majd emberfeletti képességekkel fog rendelkezni, vagy majd ami eddig nem látszott a tükörből az majd ezentúl látszani fog?
Akik vezetnek legalább néha autót, azok pontosan tudják, hogy ők is lehetnének ebben a helyzetben és pontosan tudják azt is, hogy ez nem rajtuk múlna.

Figyelmetekbe ajánlom pl a légikatasztrófák sorozatot az NG-n. Ha kivizsgálók kiderítik, hogy egy repülő miért zuhant le, akkor nem állnak meg ott, hogy a lánc legvégén álló karbantartó volt a hibás, aki mondjuk rossz csavart tett fel figyelmetlenségből, hanem azt is megnézik, hogy vajon mi tette lehetővé, hogy egyáltalán feltehessen egy rossz csavart, vajon a rendszeren nem lehetne-e javítani azért, hogy ez legközelebb ne fordulhasson elő. Azt hiszem a válasz ebben az esetben is az, hogy de, LEHETNE, vagy inkább lehetett volna, már évekkel ezelőtt. A megoldás lehetne tábla, felfestés, bármilyen figyelem felhívó jelzés vagy akár urambocsá az is, hogy az ilyen kereszteződéseken a bicklis sem száduldhatna keresztül, ha az áthaladást nem lehet biztonságosan megoldani - a saját érdekében.
Szóval lehet azt elvárni, hogy a járművezetők - különösen a nagyobb járművek vezetői - természetfeletti képeséggel is rendelkezzenek és soha ne hibázzanak, lehet követelni, hogy csukják le akinek ez mégse sikerült, csak ez nem fog megoldani semit, ettől holnap is ugyanolyan eséllyel fognak elütni bárkit.

Szerintem gondolkozzatok el egy kicsit ezeken, mielőtt habzó szájjal lecsukást követeltek és gondoljatok bele, hogy ti is hibázhattok, ti is kerülhettek ilyen helyzetbe.

Thyb 2008.06.18. 20:19:25

Zsurmi:
én most bringázom, de ha olyan eső van mint ma, akkor a céges autóval megyek melózni, de vezettem IFA-t is meg furgont is sőtt, mezőgazdasági vontatót is.
Kanyarodásnál leginkább olyan környezetben ahol nem látható be, vagy csak részlegesen látható be a kanyar, ott jelzek, majd beteszem egy kicsit a gép orrát, de csak annyira, hogy az esetleges érkezőket még ne kényszeritsem hirtelen fékezésre, majd ha akkor megbizonyosodtam arról, hogy szabad utam van akkor fordulok. Ez a rutin, amit mindenkinek oktatnak. Még a teherautósoffőröknek is. Nem hiszem, ha egy ekkora düg elkezd befordulni s ezt látja a bringás akkor ne adná meg az elsőbbséget.
A soffő figyelmetlen volt, akár tetszik akár nem s ez egy emberéletbe került ami megfizethetetlen.
Mint azt már irtam nem lehet az ilyen mellett elmenni. Amennyiben ugy érzi, hogy az önkormányzatot és a közutkezelőt terheli a felelősség a történtekért akkor jogában áll őket beperelni, mert veszélyt okoztak saját hozzánemértésük által kijelölt kerékpárut végett, de ilyet nem lehet büntetlenül tenni. Amennyiben most ez átcsuszna az igazságszolgáltatás rostáján akkor a centrum parkolós perekhez képest mindenki az adott szakvéleményre hivatkozva fordulhatna jobbra minden körültekintés nélkül.
Nagyon sajnálom a soffőrt, mert biztosan nem mindegy neki, de hibázott és egy másik család egy tagját örökre elveszitette.

Laciii 2008.06.18. 21:52:09

"egyszerűen figyelmetlen"
Qvára NE LEGYEN FIGYELMETLEN, a közlekedés veszélyes üzem, sajnos ez sokak agyáig nem jut el.

Nekem vezetésnél az oktató meg is lepődött, hogy kanyarnál mindig figyelek és hátra is fordulok, ezt sajnos a legtöbb emberbe belenevelni se tudja.

Kolléga jött haza svédektől és mesélte, hogy mennyire "tökölősek", erre mondtam, hogy ott éves szinten egymillió főre jut 7 közlekedési áldozat, válaszolni nem tudott.
Nálunk szinte mindenki lendületből kanyarodik, általában tudja védeni a bicajos/gyalogos, de ha nem csak az egyik fél figyelne rendesen általában, akkor kisebb eséllyel találkozna két figyelmetlen.

StopSzmog 2008.06.19. 00:19:53

Az a biciklis, aki járdázik, menjen annyival (5km/h), mintha gyalogos lenne. Ha meg 25-30 km/órát tol, akkor menjen az úttesten. Én így csinálom 10 éve és még nem lett bajom. Pontosan azért, mert Pesten halálosan veszélyesek a bicikliutak. A család helyében beperelném az önkormányzatot + közútkezelőt, vagy akit csak érek. Ha kell, keresnék hozzá civil egyesületet is.

"Egy tavaly júliusban elfogadott EU-irányelv szerint legkésőbb 2009 márciusáig minden 2000 után gyártott teherautót a holttér észlelésére alkalmas tükörrel kell felszerelni. Új járműveket 2006 óta már csak ilyen tükörrel lehet forgalomba helyezni."
kerekparosklub.hu/kotelezo-lesz-a-holtter-tukor-felszerelese-nagyobb-biztonsagban-a-kerekparosok

Perillustris 2008.06.19. 10:59:41

Mondhatnám, hogy 50-50 % a felelősség, de a következmény már a járművek tömegével volt arányos."

Mondhatod, mondtak mar sokan ekkora baromsagot. A bringas felelossege jogilag pont 0%. Lehet meglep, de egy bringanak is kell fekut, s ha nagy lendulettel kanyarodott a kamion, akkor az utolso pillanatban elevaghatott a teherautos. Igy tortent.


"Annak kevésbé, hogy "magyar módra" ezt is az autósok rovására fogják tenni."
Illik nem elfelejteni, hogy az utobbi evtizedekben MINDEN fejlesztes a gyalogosok rovasara ment, a gepjarmu-kozlekedes priorizalasaval.


"A jelzőlámpák sokmindenre be vannak állítva, de az nem az autósok Kresz szerint engedélyezett sebessége. Bizonyos utakon 15-20 km/h-val gyorsabban lehet zöldhullámmal végigmenni, de tuti, hogy lesz benne megakasztás egy (bizonyos időszakokban) forgalommentes keresztutcával."

Nem veletlen, hogy - szabalyosan haladva - nem tudsz zoldhullamon menni. Szandekosan van igy beallitva tobb budapesti szakasz. Ennek forgalomtechnikai okai vannak.

zgobolos 2008.06.19. 14:19:07

csak egy szo jut eszembe mikor bringaval kozlekedek: elozekenyseg

nem is az odafigyeles, meg ilyesmi, mert azok sztem kisebb prioritasuak. magyarorszagon ez nepbetegseg, hogy nem vagyunk elozekenyek. en torekszem ra, de nyilvan en is sokszor okozok masoknak bosszusagot. de az hogy a populacio fele siman szarik a tobbiekre az nem normalis.

zgobolos 2008.06.19. 14:21:42

bocs, az odafigyeles nem kisebb prioritas, hanem az elozekenyseg magaban foglalaja

ha a csavo vagy a tervezo megusza ott leszek a tuntetesen. gyerekeim vannak, ha oket utottek volna el, mar nem lenne kit elitelni. es egy tervezovel kevesebb elne a vilagon.

StopSzmog 2008.06.20. 00:08:16

Megjelent egy blogon egy írás, amit a CM is átvett, címlapon.
A cikk címe szerint a Stefánián történt gázolás elkövetője „megúszhatja a börtönt”. Erre persze beindult a hiszti, mindenki vérbosszúért kiáltott. A hozzászólók egy része a sofőrt sittelné le, egy másik csoport a bringaút tervezőjét. A reakciókból úgy tűnik, a többség hagyta magát megvezetni, és nem olvasta el figyelmesen a cikket.
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080619/az-artatlansag-velelme-targyalasig-teherautosofort-megilleti

hm-hm 2008.06.20. 10:58:11

Sajnos sok esetben az autós csak rutinból megy, és nem figyel. Engem is ütöttek már el kerékpárral zöld jelzésnél azért, mert az autós telefonált, kanyarodott, és közben a gázra lépett, holott előtte már megállt. Fel se nézett csak elindult.

Egy teherautó vezetőjének fokozottan kellene figyelnie más autósokra, a kerékpárosra, a gyalogosra, mert életeket, családokat tehet tönkre.

Ebből az esetből kellene tanulni:
- tudatosítani a jogosítvány kiadásakor a felelősséget,
- kizárni a közlekedésből az arra alkalmatlan egyéneket,
- felülvizsgálni a veszélyes kereszteződéseket,
- felülvizsgálni a kerékpárutak vezetését,
- körültekintően közlekedni, stb.

Laciii 2008.06.20. 11:24:35

StopSzmog 2008.06.20. 00:08:16
Milyen megvezetésről beszélsz? Egyértelmű, hogy nem adta meg az elsőbbséget különben nincs ügy. Az ilyen esetekben szokásos felfüggesztett meg szerintem nem büntetés.

Helvete 2008.06.27. 19:01:25


Halál a kaminosokra :p

Nagy Gábor 2008.07.08. 10:48:34

Emberek!

Egy 60 év körüli, egyébként nagyon korrektül közlekedő ismerősöm egyszer gyalogosan megbotlott a járdaszegélyben (ugyanolyan járdaszegély, mint bárhol másutt), elesett, betörte a fejét. Akár meg is halhatott volna (szerencsére teljesen felépült). Balesetében senki más nem vett részt. Most ilyenkor ki a felelős: az ismerősöm, a járda üzembentartója, a rossz irányból sütő Nap, vagy a gyalogos, aki miatt 100 m-rel előbb picit lassított, és így fél lépésnyi fáziseltolódásba kerül korábbi önmagához képest (tegyük fel, egyébként akkor ott pont nem esik el), vagy esetleg aki anno rájött, hogy járjunk két lábon. És szerintetek mi a felelős bűne: (ön)gyilkossági kísérlet, súlyos testi (ön)sértés, baleset okozása vagy mi?

Szóval sajnos egy rossz lépés is elég az akár súlyos kimenethez. Ezt gondoljátok végig, mielőtt halált kiáltotok a kamionosokra. A címben szóban forgó kerékpáros-balesetben talán soha nem derül ki, ki mennyire volt felelős. Lehet, hogy jórészt a kamionos okozta, de elég könnyen lehet, hogy ő nem tehetett semmiről. Adva volt egy villogó sárga kerékpárt ábrázoló lámpa a jobbra kanyarodóknak, ami ki volt égve. A gépkocsi ekkor nemigen lehetett rá felkészülve, hogy a holtteréből nagy sebességgel elővág egy biciklis. (Hogy nagy sebességgel vágott elő, azt mutatja, hogy a váz első fele az út közepén túl landolt.) Ráadásul jármű-jármű viszonylatban az elsőbbségre az áll, hogy szükség esetén az elsőbbséget élvezőnek is tudnia kell lassítani. Nemegyszer tapasztalom hasonló helyeken, hogy a biciklisek kamikáze módjára repülnek át a lámpán, főleg ha már villog. (Ez valamiért modern budapesti szokás.) Persze a biciklis ezt elsőbbsége tudatában teszi, egészen addig, amíg egyszer nagyon meg nem ijed (ha túléli). Nem akarok magammal példálódzni, nyilván követhetek el hibákat, de mégis, kisgyerekkoromtól fogva (falun) arra tanítottak, gyalogosan-biciklisen úgy kell menni, hogy bármikor meg lehessen állni.

A legnagyobb hiba abban van, hogy hasonló kereszteződésekben a kerékpárutat nem szüntetik meg az úttest keresztezéséig, így ott a biciklisnek gyalogostempóban kellene átkelnie az úton (az már talán túlzás, hogy szálljon le a bringáról és tolja át, de még ez is okosabb).

Talán azt sem fogjuk megtudni, ki a felelős a gyömrői országút-kereszteződésben történt hasonló balesetért. Csak statisztikai tények érvelhetnek amellett, hogy a kamionos előzte-e meg a kerékpárost, majd tahó módon ráhajtott, vagy a kerékpáros előzött-e jobbról, nem számolva a holttérrel és a kamion fordulási helyigényével. Ezért nem is tudom, hogyan lehet igazságosan ítélkezni: ártatlanul börtönbe küldeni valakit, vagy tudatosítani a szabálytalankodókkal, hogy bármit meg lehet tenni.

Perillustris 2008.08.04. 08:58:46

"A legnagyobb hiba abban van, hogy hasonló kereszteződésekben a kerékpárutat nem szüntetik meg az úttest keresztezéséig, így ott a biciklisnek gyalogostempóban kellene átkelnie az úton (az már talán túlzás, hogy szálljon le a bringáról és tolja át, de még ez is okosabb)."

Aha. Lassitsuk le a kerekparozas sebesseget azert, hogy meg kenyelmesebb legyen a gepjarmuvek vezetoinek a haladas, hogy meg kevesbe kelljen figyelni.

A biztonsag kedveert ezentul az autosok toljak at a keresztezodesen a kocsit.